abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192224401
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:20 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Naja, je loopt nog steeds risico. Maar for my sanity zal het veel goed doen als ik boodschappen ga doen. :P
Zelf heb ik deze:

Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.
In de zomer ga ik mijn lenzen dragen en een goed afsluitende zonnebril.

En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
pi_192224424
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:24 schreef Stance het volgende:

[..]

Als je nu al weet dat die mondmaskers waardeloos zijn, waarom ze dan aan een verzorginghuis geven. Begrijp die logica niet.
Omdat aardappel! :Y
pi_192224642
zou mijzelf toch veiliger voelen
pi_192224663
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:15 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Done.
mag ik die link ook :@
pi_192224813
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]
Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.

En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
lenzen lijkt mij erg risicovol.
Zit je steeds in je ogen te peuteren met je vingers ?
pi_192224827
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:47 schreef TaliesinDS het volgende:

[..]

lenzen lijkt mij erg risicovol.
Zit je steeds in je ogen te peuteren met je vingers ?
Sowieso niet. :N
En de lenzen zou ik ook alleen in combinatie met een goede zonnebril of veiligheidsbril gebruiken die beter afsluit dan mijn grote reservebril.
pi_192224865
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]

En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?
blablablabla
pi_192224950
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?
Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.
En we zien uiteraard nog wel meer mensen, maar die zijn ook voorzichtig.
pi_192225052
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.
En we zien uiteraard nog wel meer mensen, maar die zijn ook voorzichtig.
Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
blablablabla
pi_192225115
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
Aha
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:22:47 #261
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192225449
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensen ;)
Fuck the EBU.
pi_192225484
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:22 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensen ;)
Ook in huis?Lijkt me sterk.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:27:41 #263
288245 crew  Moira
pi_192225562
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook in huis?Lijkt me sterk.
Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen he
Fuck the EBU.
pi_192225618
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:27 schreef Moira het volgende:

[..]

Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen he
Oh? En dat bepaal jij?

Als je dan toch mensen wil zien liever is het devies om dat vooral niet in de openbare ruimte te doen om groepsvorming tegen te gaan. Dus dan kom je snel uit bij mensen thuis, lijkt me.

Zet je dan je masker af als je even een slok van je koffie wilt nemen?
blablablabla
pi_192225647
Mensen gaan elkaar in huizen opzoeken, daar vindt natuurlijk ook besmetting plaats.
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:37:18 #266
288245 crew  Moira
pi_192225767
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh? En dat bepaal jij?

Als je dan toch mensen wil zien liever is het devies om dat vooral niet in de openbare ruimte te doen om groepsvorming tegen te gaan. Dus dan kom je snel uit bij mensen thuis, lijkt me.

Zet je dan je masker af als je even een slok van je koffie wilt nemen?
Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.

Gezellig bij vrienden thuis op de koffie gaan is nou net iets dat door de hele wereld afgeraden wordt.
Fuck the EBU.
pi_192225898
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:37 schreef Moira het volgende:

[..]

Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.

Gezellig bij vrienden thuis op de koffie gaan is nou net iets dat door de hele wereld afgeraden wordt.
Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.

Maar goed ieder voor zich weten.
blablablabla
pi_192225928
Ik zou dan eerder nog zonder masker naar buiten gaan en vrienden skippen, als je echt safe wilt spelen.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:06:56 #269
288245 crew  Moira
pi_192227586
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.

Maar goed ieder voor zich weten.
Heh? Het idee is dus:

- niet met mensen afspreken
- niet je kinderen los laten lopen
- überhaupt niet je huis uit komen
- tenzij het moet, voor supermarkt of noodzakelijk reizen, dan masker op

Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
Fuck the EBU.
  Moderator / Miss SHO maandag 23 maart 2020 @ 16:09:59 #270
22592 crew  Ole
pi_192227651
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:

[..]

Heh? Het idee is dus:

Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
en dat je zelf anderen niet besmet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:10:36 #271
288245 crew  Moira
pi_192227671
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:09 schreef Ole het volgende:

[..]

En dat ja, van binnen naar buiten houdt het sowieso nog meer tegen
Fuck the EBU.
pi_192227766
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:

[..]

Heh? Het idee is dus:

Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.

Eigenlijk is het ook vrij egoïstisch om zelf met (goede) maskers te lopen voor je paar kutboodschappen terwijl het zorgpersoneel het momenteel zonder moet doen of ernstig moet improviseren.

Zou als ik daadwerkelijk (goede 3M, dus niet die zooi van Amazon) ffp2 of ffp3 maskers had liggen ze nog eerder doneren aan iemand in de zorg, die zeg maar in de frontlinie mensenlevens tracht de redden op dit moment dan als een autist zelf met zo'n ding te gaan lopen.
blablablabla
pi_192227824
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:09 schreef Ole het volgende:

[..]

Het beste wapen om anderen niet te besmetten is je gewoon aan die verplichte 1.5 meter afstand houden, dan hoef je ook geen masker op. Geef goede maskers aub aan mensen die ze echt nodig hebben.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:22:42 #274
288245 crew  Moira
pi_192227850
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.

Eigenlijk is het ook vrij egoïstisch om zelf met (goede) maskers te lopen voor je paar kutboodschappen terwijl het zorgpersoneel het momenteel zonder moet doen of ernstig moet improviseren.

Zou als ik daadwerkelijk (goede 3M, dus niet die zooi van Amazon) ffp2 of ffp3 maskers had liggen ze nog eerder doneren aan iemand in de zorg, die zeg maar in de frontlinie mensenlevens tracht de redden op dit moment dan als een autist zelf met zo'n ding te gaan lopen.
Hence why mensen ze zelf maken. We lullen verder langs elkaar heen iig.
Fuck the EBU.
pi_192230067
Ik zit hier dus mee. Ik werk in de supermarkt en wil eigenlijk alleen met een mondkapje werken. Maar ik denk niet dat ze het accepteren...
pi_192231400
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 18:04 schreef ijs. het volgende:
Ik zit hier dus mee. Ik werk in de supermarkt en wil eigenlijk alleen met een mondkapje werken. Maar ik denk niet dat ze het accepteren...
Van mij mag het en van alle klanten waarschijnlijk.
pi_192231982
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ja maar jij bent zo zwaar ;(
pi_192233672
Voor iedereen die mee wil helpen mondkapjes maken: er is een bedrijfje gekomen dat pakketjes heeft gemaakt waarmee mensen thuis mondkapjes kunnen maken voor mensen die in verzorgende beroepen zitten maar geen recht hebben op officiele mondkapjes.
https://www.facebook.com/samentegencorona2020/
pi_192234639
Mijn vriendin heeft vorig weekend mondkapjes voor ons gemaakt naar een ontwerp van een dokter in Taiwan. Er zit aan de binnenkant een opening en je kunt meerdere lagen keukenpapier en tissue als filter gebruiken. Als we weten dat we niet meer naar buiten gaan gooien we het filter weg en gaan de mondkapjes in de wasmachine. Het is natuurlijk niet zo effectief als een FFP3 kapje maar het is beter dan helemaal niets.
pi_192234699
Dubbel
pi_192234732
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik moet het nog zien.
Toen ik deze week boodschappen ging doen konden een paar medeklanten direct door naar de chiropractor met een verdraaide nek. Ze houden wel afstand, dat is een voordeel.
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 23:29:50 #282
288245 crew  Moira
pi_192237884
Ohja ik zou nog ff linkjes droppen van artikeltjes over de effectiviteit van (homemade) mondkapjes.

Ik had n.a.v. deze dingen (waar soms wat snelle conclusies worden getrokken) ff doorgeklikt naar de betreffende onderzoeken waar ze naar refereren:
https://hackaday.com/2020(...)-a-time-of-shortage/
https://smartairfilters.c(...)t-virus-coronavirus/
https://smartairfilters.c(...)s-n95-surgical-mask/

Beneficial cardiovascular effects of reducing exposure to particulate air pollution with a simple facemask (2009)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2662779/
Als onderdeel van een breder onderzoek is penetratie van uitlaatgas-deeltjes gemeten bij verschillende maskers (hoewel ik er niet uit kom of gemeten deeltjes van vergelijkbare grootte zijn als het coronavirus). 'Dust respirators' en teflon filters hielden daar 96,6-99,7% van tegen, verschillende fietsmaskers 82-85%, chirurgisch masker 80% en bijv. een zakdoek maar 28%.
Dit is enkel direct door de filter gemeten, gedragen door een mens zou er nog meer door komen door ruimtes tussen gezicht en masker (in een ander onderzoek hebben ze gemeten hoe veel dat is).

Testing the Efficacy of Homemade Masks: Would They Protect in an Influenza Pandemic? (2013)
https://www.researchgate.(...)n_Influenza_Pandemic
Onderzoek waar bij verschillend huishoudelijk materiaal gemeten werd in hoeverre bacteriële en virale aerosols gefilterd werden. Gemeten werd de filtering van Bacillus atrophaeus van ~1 micrometer (μm, of 1000 nanometer), en de veel kleinere Bacteriophage MS2 van 23 nanometer (nm) in diameter (da's dus 0,023 in micrometer).
Ff opgezocht en SARS-COV-2 heeft een diameter van 50-200nm, of specifieker 60-140nm diameter. Da's al minstens 2x zo groot als de Bacteriophage MS2 die ze hier gemeten hebben, dus percentages zouden voor dit specifieke virus mogelijk hoger zijn.

Dus in het rood zie je de filterefficiëntie bij deeltjes 5 tot 20 keer zo groot als coronavirus. En in het groen de filterefficiëntie bij deeltjes 2 tot 10 keer zo klein als coronavirus. Die laatste is dus vooral interessant om naar te kijken, want als het MS2-deeltjes tegenhoudt houdt het dus ook het grotere SARS-COV-2 tegen.
Voor de leek:

Ze benoemen hierbij wel dat geen enkel masker (hoe goed ook) zin heeft als er niet ook andere preventieve maatregelen worden getroffen. Dat homemade maskers als een last resort gezien moeten worden, maar dat het beter is dan geen bescherming.

Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population (2008)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/
Onderzoek naar in hoeverre chirurgische maskers, FFP2-maskers, en homemade theedoek-maskers zowel van buiten naar binnen toe als van binnen naar buiten toe beschermen tegen virusdeeltjes (geen idee hoe en welke grootte ze precies hebben gemeten, maar het gaat ze om influenza iig en die deeltjes zijn ongeveer even groot als coronavirussen).
Heb ff geen zin meer om samen te vatten maar ff quote'je van de conclusie:
quote:
Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
Weet niet of ik nog meer had gevonden maar heb dus ff geen zin meer :@
Fuck the EBU.
pi_192240611
Het vreemde is dat het een absoluut taboe-onderwerp is in de media. Journalisten hebben het allemaal, vooral van linkse zijde, over iedereen opsluiten, het liefst zouden ze bij iedere voordeur een politieagent neerzetten. Andere dingen zoals mondkapjes of sjaals of wat dan ook voor je mond en de effectiviteit ervan worden helemaal niet aan de orde gesteld, in geen enkel praatprogramma, op de radio niet, nergens.
pi_192240662
Ik ben meestal een keer per jaar in Japan voor langere tijd (4-5). En eigenlijk doe ik het daar altijd. Meestal al in het vliegtuig en in de metro om ziek worden te voorkomen. Als ik zelf wat verkouden ben draag ik ze ook om mijn schoonouders en andere mensen om me heen te ontzien.Hier doe ik het eigenlijk nooit. Ik voel me altijd wat opgelaten terwijl er altijd wel mensen in de trein en op het werk om me heen lopen te snotteren.

Hopelijk wordt het hierna hier ook wat normaler om mondkapjes te dragen. Ik ga het in elk geval wel doen.
pi_192240678
Ik vond het gisteren wel fijn op de fiets, een sjaal voor mijn mond en neus, en ik rook opeens ook heel goed de uitlaatgassen ook al waren het er veel minder. Voor de luchtvervuiling alleen al is een mondkapje prettig.

Mooi onderzoek, ik zie dat linnen heel goed werkt, ik heb een linnen sjaal. Er staat niet bij wat wol doet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mondkapje op 24-03-2020 07:54:27 ]
pi_192240698
Linkse media lijkt wel afgesproken zaak wederom, ze praten allemaal over hetzelfde, er komt geen origineel onderwerp aan bod. Over de oorzaken, China, bio-industrie, mag ook absoluut NIET gesproken worden lijkt wel. Waarmee links helemaal de lijn van Forum voor Democratie en PVV heeft overgenomen. Die heeft het ook alleen over het opsluiten van iedereen. Gisteren bij Eenvandaag dat meisje heel verbaasd: waarom niet alleen voor boodschappen en voor werk naar buiten en anders een boete? Zelf hebben ze leuk werk en komen ze nog steeds overal, maar anderen moeten maar continu opgesloten zitten, zolang ze dat zelf niet hoeven.
Ik ben wel blij met dit beleid, ik wil af en toe nog een ommetje met de fiets kunnen doen, een halfuur bewegen per dag is ook belangrijk.

Zijn er al winkels die (niet officiele) mondkapjes verkopen?

[ Bericht 17% gewijzigd door Mondkapje op 24-03-2020 08:04:06 ]
pi_192241031
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:49 schreef Mondkapje het volgende:
Linkse media lijkt wel afgesproken zaak wederom, ze praten allemaal over hetzelfde, er komt geen origineel onderwerp aan bod. Over de oorzaken, China, bio-industrie, mag ook absoluut NIET gesproken worden lijkt wel. Waarmee links helemaal de lijn van Forum voor Democratie en PVV heeft overgenomen. Die heeft het ook alleen over het opsluiten van iedereen. Gisteren bij Eenvandaag dat meisje heel verbaasd: waarom niet alleen voor boodschappen en voor werk naar buiten en anders een boete? Zelf hebben ze leuk werk en komen ze nog steeds overal, maar anderen moeten maar continu opgesloten zitten, zolang ze dat zelf niet hoeven.
Ik ben wel blij met dit beleid, ik wil af en toe nog een ommetje met de fiets kunnen doen, een halfuur bewegen per dag is ook belangrijk.

Zijn er al winkels die (niet officiele) mondkapjes verkopen?
Och de :O linkse media :O heeft het weer gedaan. Och och lekker veilig, altijd dezelfde niet aanwijsbare groep .

Waar is de rechtse media? Bestaat die? Wie zijn het?

Of is alle media links en dus alle maar dan ook alle journalisten en medewerkers subjectief?

En dat onderwerp de bio-industrie, welke partij vindt dat nu een tof onderwerp, links of rechts? Ow dat is gek, weer dezelfde links :O huh dus iets wat zij kei-interessant vinden, wordt niet besproken huh?! Wat raarrr

Waarom er nog niet over de oorzaak gesproken wordt, komt omdat we iets anders aan ons hoofd hebben. Iets wat meer urgentie heeft. Dat jou dat ontgaat, verbaasd me niet
pi_192241107
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef Navifactiva het volgende:
Mijn vriendin heeft vorig weekend mondkapjes voor ons gemaakt naar een ontwerp van een dokter in Taiwan. Er zit aan de binnenkant een opening en je kunt meerdere lagen keukenpapier en tissue als filter gebruiken. Als we weten dat we niet meer naar buiten gaan gooien we het filter weg en gaan de mondkapjes in de wasmachine. Het is natuurlijk niet zo effectief als een FFP3 kapje maar het is beter dan helemaal niets.
Kan je dat ontwerp delen?
pi_192241166
Nu op de radio, veel ouderen krijgen thuishulp, maar die komen langs zonder enige bescherming! En die ouderen worden daar bang van, want die verzorgenden komen overal en die mogen dus blijkbaar ook geen mondkapje dragen.
Die ouderen willen dan die verzorgende niet meer. Er komt een meldpunt om de problemen te inventariseren.
pi_192260084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:40 schreef Mondkapje het volgende:
Het vreemde is dat het een absoluut taboe-onderwerp is in de media. Journalisten hebben het allemaal, vooral van linkse zijde, over iedereen opsluiten, het liefst zouden ze bij iedere voordeur een politieagent neerzetten. Andere dingen zoals mondkapjes of sjaals of wat dan ook voor je mond en de effectiviteit ervan worden helemaal niet aan de orde gesteld, in geen enkel praatprogramma, op de radio niet, nergens.

Klopt, Nederland is anti mondkapjes ofzo. Heel raar dat dit zo’n taboe is hier. Zelfde geldt voor plastic handschoenen. Ik draag iig wel handschoenen als ik ergens publiekelijk ben (supermarkt), als 1 van de 1% a max 2% tho.
Leh-kùr
  woensdag 25 maart 2020 @ 06:39:00 #292
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192260202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mondkapjes helpen dus.

Mooi.
Niet voor het gros v/d Nederlanders die ze ongetwijfels verkeerd gaan gebruiken (ja, aanname, weet ik :p).

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 25-03-2020 06:44:06 ]
Krekker is de bom!
pi_192260684
Ik zou alleen onder bepaalde voorwaarden een mondkapje dragen.

Ten eerste moeten ze dan uiteraard in voldoende mate beschikbaar zijn. Aan deze voorwaarde wordt vooralsnog niet voldaan.

Ten tweede moet ik er vertrouwen in hebben dat ook anderen zo'n ding gebruiken. Dit omdat mijn bescherming niet zozeer afhangt van of IK een mondkapje draag, maar of ANDEREN er één dragen. Ik zou er dus één dragen, omdat ik niet van anderen kan verlangen dat zij er voor mij een dragen, als ikzelf geen mondkapje draag. Maar ik ben niet de gekke Henkie die als enige of als één van de weinigen met zo'n ding over straat gaat.

Ten derde moet dan duidelijk zijn hoe je die dingen moet gebruiken, want ik heb berichten gehoord dat ze bij verkeerd gebruik een averechts effect kunnen hebben.
pi_192260797
Als mijn werk ze zou hebben zeker.
pi_192261635
https://www.who.int/emerg(...)and-how-to-use-masks

Wat mensen vergeten is dat een masker alleen maar werkt in combinatie met andere maatregelen zoals je handen wassen en het masker op een bepaalde manier hanteren.

Als je al die andere dingen niet doet, is een masker nutteloos en zelfs gevaarlijker dan wanneer je zonder rondloopt. Dat is de reden dat het niet wordt gezien als een nuttige maatregel voor de generieke bevolking

Zelfde geldt voor handschoenen. Ja je krijgt misschien het virus niet op je handen, maar of je nou met geinfecteerde handen of met handschoenen je gezicht aanraakt maakt geen ruk uit. In beide gevallen moet je je handen wassen. Het risico is dat mensen die handschoenen dragen denken dat ze beschermd zijn, wat dus niet zo is.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:08:38 #296
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192263931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:16 schreef devlinmr het volgende:
https://www.who.int/emerg(...)and-how-to-use-masks

Wat mensen vergeten is dat bla bla bla
Mijn vriend. Kijk dit filmpje eens.

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:29:37 #297
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192264420
Zo aan het eind van dit topic valt me toch op dat het percentage van de mensen die wel mondkapjes zouden dragen toch gestegen is van 11 naar 23 procent.

Waaruit je zou kunnen concluderen dat wij Nederlanders geen mondkapjes zouden willen dragen op dit moment bij voldoende voorraad.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192264440
Goedzo jongens. Fuck hun angst. Sterven doen we allemaal wel eens.
pi_192264648
Halfgelaatmasker ftw.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192264706
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:29 schreef Moira het volgende:
Ohja ik zou nog ff linkjes droppen van artikeltjes over de effectiviteit van (homemade) mondkapjes.

[..]
Maw, stofzuigerzak op je hoofd? Dank voor de informatieve post.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')