Zelf heb ik deze:quote:Op maandag 23 maart 2020 13:20 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Naja, je loopt nog steeds risico. Maar for my sanity zal het veel goed doen als ik boodschappen ga doen.
Omdat aardappel!quote:Op maandag 23 maart 2020 13:24 schreef Stance het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat die mondmaskers waardeloos zijn, waarom ze dan aan een verzorginghuis geven. Begrijp die logica niet.
lenzen lijkt mij erg risicovol.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]
Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.
In de zomer ga ik mijn lenzen dragen en een goed afsluitende zonnebril.
En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
Sowieso niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:47 schreef TaliesinDS het volgende:
[..]
lenzen lijkt mij erg risicovol.
Zit je steeds in je ogen te peuteren met je vingers ?
En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?quote:Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]
Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.
In de zomer ga ik mijn lenzen dragen en een goed afsluitende zonnebril.
En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?
Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.quote:Op maandag 23 maart 2020 13:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.
En we zien uiteraard nog wel meer mensen, maar die zijn ook voorzichtig.
Ahaquote:Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
Ook in huis?Lijkt me sterk.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:22 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensen
Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen hequote:
Oh? En dat bepaal jij?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:27 schreef Moira het volgende:
[..]
Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen he
Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh? En dat bepaal jij?
Als je dan toch mensen wil zien liever is het devies om dat vooral niet in de openbare ruimte te doen om groepsvorming tegen te gaan. Dus dan kom je snel uit bij mensen thuis, lijkt me.
Zet je dan je masker af als je even een slok van je koffie wilt nemen?
Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:37 schreef Moira het volgende:
[..]
Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.
Gezellig bij vrienden thuis op de koffie gaan is nou net iets dat door de hele wereld afgeraden wordt.
Heh? Het idee is dus:quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.
Maar goed ieder voor zich weten.
en dat je zelf anderen niet besmetquote:Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Heh? Het idee is dus:
- niet met mensen afspreken
- niet je kinderen los laten lopen
- überhaupt niet je huis uit komen
- tenzij het moet, voor supermarkt of noodzakelijk reizen, dan masker op
Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Heh? Het idee is dus:
- niet met mensen afspreken
- niet je kinderen los laten lopen
- überhaupt niet je huis uit komen
- tenzij het moet, voor supermarkt of noodzakelijk reizen, dan masker op
Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
Het beste wapen om anderen niet te besmetten is je gewoon aan die verplichte 1.5 meter afstand houden, dan hoef je ook geen masker op. Geef goede maskers aub aan mensen die ze echt nodig hebben.quote:
Hence why mensen ze zelf maken. We lullen verder langs elkaar heen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.
Eigenlijk is het ook vrij egoïstisch om zelf met (goede) maskers te lopen voor je paar kutboodschappen terwijl het zorgpersoneel het momenteel zonder moet doen of ernstig moet improviseren.
Zou als ik daadwerkelijk (goede 3M, dus niet die zooi van Amazon) ffp2 of ffp3 maskers had liggen ze nog eerder doneren aan iemand in de zorg, die zeg maar in de frontlinie mensenlevens tracht de redden op dit moment dan als een autist zelf met zo'n ding te gaan lopen.
Van mij mag het en van alle klanten waarschijnlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:04 schreef ijs. het volgende:
Ik zit hier dus mee. Ik werk in de supermarkt en wil eigenlijk alleen met een mondkapje werken. Maar ik denk niet dat ze het accepteren...
Ja maar jij bent zo zwaarquote:Op maandag 23 maart 2020 19:10 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Van mij mag het en van alle klanten waarschijnlijk.
Ik moet het nog zien.quote:Op maandag 23 maart 2020 19:10 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Van mij mag het en van alle klanten waarschijnlijk.
Weet niet of ik nog meer had gevonden maar heb dus ff geen zin meerquote:Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
Och dequote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:49 schreef Mondkapje het volgende:
Linkse media lijkt wel afgesproken zaak wederom, ze praten allemaal over hetzelfde, er komt geen origineel onderwerp aan bod. Over de oorzaken, China, bio-industrie, mag ook absoluut NIET gesproken worden lijkt wel. Waarmee links helemaal de lijn van Forum voor Democratie en PVV heeft overgenomen. Die heeft het ook alleen over het opsluiten van iedereen. Gisteren bij Eenvandaag dat meisje heel verbaasd: waarom niet alleen voor boodschappen en voor werk naar buiten en anders een boete? Zelf hebben ze leuk werk en komen ze nog steeds overal, maar anderen moeten maar continu opgesloten zitten, zolang ze dat zelf niet hoeven.
Ik ben wel blij met dit beleid, ik wil af en toe nog een ommetje met de fiets kunnen doen, een halfuur bewegen per dag is ook belangrijk.
Zijn er al winkels die (niet officiele) mondkapjes verkopen?
Kan je dat ontwerp delen?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef Navifactiva het volgende:
Mijn vriendin heeft vorig weekend mondkapjes voor ons gemaakt naar een ontwerp van een dokter in Taiwan. Er zit aan de binnenkant een opening en je kunt meerdere lagen keukenpapier en tissue als filter gebruiken. Als we weten dat we niet meer naar buiten gaan gooien we het filter weg en gaan de mondkapjes in de wasmachine. Het is natuurlijk niet zo effectief als een FFP3 kapje maar het is beter dan helemaal niets.
Klopt, Nederland is anti mondkapjes ofzo. Heel raar dat dit zo’n taboe is hier. Zelfde geldt voor plastic handschoenen. Ik draag iig wel handschoenen als ik ergens publiekelijk ben (supermarkt), als 1 van de 1% a max 2% tho.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:40 schreef Mondkapje het volgende:
Het vreemde is dat het een absoluut taboe-onderwerp is in de media. Journalisten hebben het allemaal, vooral van linkse zijde, over iedereen opsluiten, het liefst zouden ze bij iedere voordeur een politieagent neerzetten. Andere dingen zoals mondkapjes of sjaals of wat dan ook voor je mond en de effectiviteit ervan worden helemaal niet aan de orde gesteld, in geen enkel praatprogramma, op de radio niet, nergens.
Niet voor het gros v/d Nederlanders die ze ongetwijfels verkeerd gaan gebruiken (ja, aanname, weet ik :p).quote:
Mijn vriend. Kijk dit filmpje eens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:16 schreef devlinmr het volgende:
https://www.who.int/emerg(...)and-how-to-use-masks
Wat mensen vergeten is dat bla bla bla
Maw, stofzuigerzak op je hoofd? Dank voor de informatieve post.quote:Op maandag 23 maart 2020 23:29 schreef Moira het volgende:
Ohja ik zou nog ff linkjes droppen van artikeltjes over de effectiviteit van (homemade) mondkapjes.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |