abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192224401
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:20 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Naja, je loopt nog steeds risico. Maar for my sanity zal het veel goed doen als ik boodschappen ga doen. :P
Zelf heb ik deze:

Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.
In de zomer ga ik mijn lenzen dragen en een goed afsluitende zonnebril.

En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
pi_192224424
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:24 schreef Stance het volgende:

[..]

Als je nu al weet dat die mondmaskers waardeloos zijn, waarom ze dan aan een verzorginghuis geven. Begrijp die logica niet.
Omdat aardappel! :Y
pi_192224642
zou mijzelf toch veiliger voelen
pi_192224663
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:15 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Done.
mag ik die link ook :@
pi_192224813
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]
Maar ik zit er aan te denken om ook een iets minder opvallende te kopen voor in het begin, nu de zombie-apocalypse nog niet echt begonnen is.
Verder wil ik mijn grotere reserve-bril meer gaan gebruiken, omdat het virus ook via je ogen binnen kan komen.

En @ boodschappen; we hebben hier nu een aardige voorraad zodat we niet meer een rochelende menigte in hoeven te duiken als de pleuris echt uitbreekt.
lenzen lijkt mij erg risicovol.
Zit je steeds in je ogen te peuteren met je vingers ?
pi_192224827
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:47 schreef TaliesinDS het volgende:

[..]

lenzen lijkt mij erg risicovol.
Zit je steeds in je ogen te peuteren met je vingers ?
Sowieso niet. :N
En de lenzen zou ik ook alleen in combinatie met een goede zonnebril of veiligheidsbril gebruiken die beter afsluit dan mijn grote reservebril.
pi_192224865
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelf heb ik deze:
[ afbeelding ]

En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?
blablablabla
pi_192224950
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

En je kind aan het riempje? Zie je verder geen mensen meer?
Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.
En we zien uiteraard nog wel meer mensen, maar die zijn ook voorzichtig.
pi_192225052
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Kind aan het riempje? We zitten hier niet in Amerika.
En we zien uiteraard nog wel meer mensen, maar die zijn ook voorzichtig.
Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
blablablabla
pi_192225115
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens deskundigen en loop je echt veel meer risico's via contact met andere mensen dan via de lucht.
Aha
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:22:47 #261
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192225449
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensen ;)
Fuck the EBU.
pi_192225484
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:22 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat mensen zoiets dragen als ze in (nabij) contact moeten zijn met andere mensen ;)
Ook in huis?Lijkt me sterk.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:27:41 #263
288245 crew  Moira
pi_192225562
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook in huis?Lijkt me sterk.
Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen he
Fuck the EBU.
pi_192225618
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:27 schreef Moira het volgende:

[..]

Het hele idee van dat thuis moeten blijven is dus om thuis niet in contact te komen met andere mensen he
Oh? En dat bepaal jij?

Als je dan toch mensen wil zien liever is het devies om dat vooral niet in de openbare ruimte te doen om groepsvorming tegen te gaan. Dus dan kom je snel uit bij mensen thuis, lijkt me.

Zet je dan je masker af als je even een slok van je koffie wilt nemen?
blablablabla
pi_192225647
Mensen gaan elkaar in huizen opzoeken, daar vindt natuurlijk ook besmetting plaats.
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 14:37:18 #266
288245 crew  Moira
pi_192225767
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh? En dat bepaal jij?

Als je dan toch mensen wil zien liever is het devies om dat vooral niet in de openbare ruimte te doen om groepsvorming tegen te gaan. Dus dan kom je snel uit bij mensen thuis, lijkt me.

Zet je dan je masker af als je even een slok van je koffie wilt nemen?
Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.

Gezellig bij vrienden thuis op de koffie gaan is nou net iets dat door de hele wereld afgeraden wordt.
Fuck the EBU.
pi_192225898
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:37 schreef Moira het volgende:

[..]

Je gaat nou een beetje van de hak op de tak. Je reageert op iemand die een halfgelaatsmasker heeft 'dat je meer risico loopt met contact met andere mensen dan via de lucht', maar zo'n ding draag je toch ook juist als je in contact bent met andere mensen? Bijv. als je naar de supermarkt moet, of met het OV moet. Omdat mensen om je heen kunnen hoesten niezen etc en die aerosols in jouw luchtwegen terecht kunnen komen.

Gezellig bij vrienden thuis op de koffie gaan is nou net iets dat door de hele wereld afgeraden wordt.
Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.

Maar goed ieder voor zich weten.
blablablabla
pi_192225928
Ik zou dan eerder nog zonder masker naar buiten gaan en vrienden skippen, als je echt safe wilt spelen.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:06:56 #269
288245 crew  Moira
pi_192227586
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat ik het nogal extreem vind, en je meer risico loopt op besmetting als je met mensen afspreekt of via je kinderen bijvoorbeeld.

Maar goed ieder voor zich weten.
Heh? Het idee is dus:

- niet met mensen afspreken
- niet je kinderen los laten lopen
- überhaupt niet je huis uit komen
- tenzij het moet, voor supermarkt of noodzakelijk reizen, dan masker op

Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
Fuck the EBU.
  Moderator / Miss SHO maandag 23 maart 2020 @ 16:09:59 #270
22592 crew  Ole
pi_192227651
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:

[..]

Heh? Het idee is dus:

Er is niks extreems aan een masker als je daarmee sowieso al meer dan de helft van de virusdeeltjes tegenhoudt die je in zou ademen als je toevallig net langs een besmet persoon in de supermarkt loopt.
en dat je zelf anderen niet besmet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:10:36 #271
288245 crew  Moira
pi_192227671
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:09 schreef Ole het volgende:

[..]

En dat ja, van binnen naar buiten houdt het sowieso nog meer tegen
Fuck the EBU.
pi_192227766
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:06 schreef Moira het volgende:

[..]

Heh? Het idee is dus:

Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.

Eigenlijk is het ook vrij egoïstisch om zelf met (goede) maskers te lopen voor je paar kutboodschappen terwijl het zorgpersoneel het momenteel zonder moet doen of ernstig moet improviseren.

Zou als ik daadwerkelijk (goede 3M, dus niet die zooi van Amazon) ffp2 of ffp3 maskers had liggen ze nog eerder doneren aan iemand in de zorg, die zeg maar in de frontlinie mensenlevens tracht de redden op dit moment dan als een autist zelf met zo'n ding te gaan lopen.
blablablabla
pi_192227824
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:09 schreef Ole het volgende:

[..]

Het beste wapen om anderen niet te besmetten is je gewoon aan die verplichte 1.5 meter afstand houden, dan hoef je ook geen masker op. Geef goede maskers aub aan mensen die ze echt nodig hebben.
blablablabla
  PR en moderator maandag 23 maart 2020 @ 16:22:42 #274
288245 crew  Moira
pi_192227850
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Die eerste twee punten verzin je ter plekke, komt niet bij het RIVM vandaan in elk geval. Staat ook nergens dat een masker zou worden aangeraden als je de straat op moet, en gelukkig maar maar want er is al een chronisch tekort aan die krengen.

Eigenlijk is het ook vrij egoïstisch om zelf met (goede) maskers te lopen voor je paar kutboodschappen terwijl het zorgpersoneel het momenteel zonder moet doen of ernstig moet improviseren.

Zou als ik daadwerkelijk (goede 3M, dus niet die zooi van Amazon) ffp2 of ffp3 maskers had liggen ze nog eerder doneren aan iemand in de zorg, die zeg maar in de frontlinie mensenlevens tracht de redden op dit moment dan als een autist zelf met zo'n ding te gaan lopen.
Hence why mensen ze zelf maken. We lullen verder langs elkaar heen iig.
Fuck the EBU.
pi_192230067
Ik zit hier dus mee. Ik werk in de supermarkt en wil eigenlijk alleen met een mondkapje werken. Maar ik denk niet dat ze het accepteren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')