Maar die hadden onderliggende problemen, zoals een gekneusde enkel vroeger.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook een hoop gezonde jonge mensen onder de 50 gaan dood aan dit virus.
Het KDV. Als je m'n reactie goed had gelezen, had je dat ook begrepen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Over wie heb je het dan? Compensatie vanuit wie?
Nee sorry, weet ik niet direct. Indien 79 van 361 is het een kwart. komt dat ongeveer overeen met de gebruikelijke data?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet je toevallig of de IC patienten bij totaal aantal ziekenhuis opnames inzitten?
Is het 361 waarvan 79 op IC of is het 361 en nog eens 79 extra op IC?
Ondernemersrisico kennen ze in die branche sowieso al niet. Alle kosten worden 1 op 1 doorbelast aan de ouders.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik solidair zijn met een ondernemer die geen diensten aan mij levert?
Dat die ondernemer dan financieel wellicht in zwaar weer terecht zou kunnen komen valt gewoon onder "ondernemersrisico".
Thuis zitten != niet werken .. lieve schatquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef Poepz0r het volgende:
Ouders moeten gewoon werken lieve schatDe leef is aardig duur tegenwoordig.
Ik zeg niet dat je het nooit terugziet, maar jij hebt misschien makkelijk lullen tweeverdieners etc. Wat nu als jij 1800 eurotjes hebt gescheiden moeder en je krijgt het terug (kan wel een jaar duren). Succes !quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Het KDV. Als je m'n reactie goed had gelezen, had je dat ook begrepen.
Ons KDV heeft ons compensatie toegezegd. Vanuit WIE dat komt is alleen nog niet bekend.
Ik snap niet dat je zo loopt te schreeuwen dat je het nooit meer terug ziet, want dat is namelijk helemaal niet gezegd, door niemand.
Ja mn balzak. Wij zijn gewoon aan het werken joe joe. 3 schermen genotquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Thuis zitten != niet werken .. lieve schat
mensen leven ook wel regelmatig boven hun stand. tja want iedereen doet t.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ouders moeten gewoon werken lieve schatDe leef is aardig duur tegenwoordig.
Kan je aan het bolletje zien of iemand actief is of niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Microsoft Teams gebruiken wij. Godenprogramma
Ja je hebt gelijk. 🤩quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lekker op de bakfiets met je pakje sojamelk
Hier ook (alleen niet per se live of zo, wel met filmpjes van de leraar bijvoorbeeld), maar hoeveel daarvan terecht komt is wel afhankelijk van de ouders.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Blijf ik ook absoluut bizar vinden aangezien hier bijvoorbeeld alle kinderen vanaf laten we zeggen groep 5 digitaal les krijgen.
Lekker Netflixen man lekker manquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Ga zo ook nog even een rondje fietsen. Binnen zitten wordt je ook zat van en wil toch even wat frisse lucht en beweging.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat ze 6 april gaan doen. Heb zo'n voorgevoel dat het dan niet ineens allemaal weer opengaat en gewoon nog verlengd gaat worden.Man dat wordt echt een tijd thuis zitten dan pff.
Ik vermoed dat dit gefaseerd gaat gebeuren. Je wilt ook niet direct een stormloop van mensen creëren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Ga zo ook nog even een rondje fietsen. Binnen zitten wordt je ook zat van en wil toch even wat frisse lucht en beweging.
Ben trouwens ook wel benieuwd wat ze 6 april gaan doen. Heb zo'n voorgevoel dat het dan niet ineens allemaal weer opengaat en gewoon nog verlengd gaat worden.Man dat wordt echt een tijd thuis zitten dan pff.
hier ookquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja mn balzak. Wij zijn gewoon aan het werken joe joe. 3 schermen genot
Kijk uit dat je niet hoest. Have fun!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Vault-Boy het volgende:
Sportschool laat wel zien waar de prioriteiten liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:21 schreef gniffie het volgende:
[..]
Vriend van mij krijg een appje van zijn sportschool of ze ook buitenlessen wilde. Moest je wel 5 euro pp betalen bovenop je abbo kosten
Volgens mij wel ja. Meestal tussen een kwart en een derde.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee sorry, weet ik niet direct. Indien 79 van 361 is het een kwart. komt dat ongeveer overeen met de gebruikelijke data?
Nee hoor, ik moet werken en het is dat mn vriendin wel thuis kan werken want we horen niet bij de groep waar een uitzondering voor gemaakt wordt bij de opvang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ouder hoor je toch ook thuis te zitten? En als dat niet kan, dan mogen ze gewoon naar de opvang hoor ik hier.
Enige rottige is dat 11% van de leerlingen alhier blijkbaar geen toestel/internet heeft. Die zitten sowieso vast dan. Overheid heeft wel aangegeven voor iedereen die het nodig heeft internet te voorzien. Dat scheelt al iets.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef Chia het volgende:
[..]
Hier ook (alleen niet per se live of zo, wel met filmpjes van de leraar bijvoorbeeld), maar hoeveel daarvan terecht komt is wel afhankelijk van de ouders.
Dekkingsgraad is nu ~80%, maar ze maken zich verder niet zo druk omdat het nog snel kan wisselen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef gniffie het volgende:
Is er uberhaubt al iets bekend over onze pensioenpotten? Lijkt me dat al die beurskrachen niet goed zijn voor de dekkingsgraad.
Komt boven die 1000 Euro zeker.quote:
steeds minder mensen waaraan ze moeten uitbetalen natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dekkingsgraad is nu ~80%, maar ze maken zich verder niet zo druk omdat het nog snel kan wisselen.
KLM zal worden gered en de rest? Den Haag geeft geen neukquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt boven die 1000 Euro zeker.
Let maar op, alleen multinationals gaan geld krijgen. De burgers kunnen weer lekker betalen.
https://www.trouw.nl/econ(...)-vrije-val~be3d4486/quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef gniffie het volgende:
Is er uberhaubt al iets bekend over onze pensioenpotten? Lijkt me dat al die beurskrachen niet goed zijn voor de dekkingsgraad.
Nouja dan past dat perfect in de lopende statistiek. Zelfde als de verdubbeling iedere drie dagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Meestal tussen een kwart en een derde.
😰quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/econ(...)-vrije-val~be3d4486/
dekkingsgraad onder de 90% en de echte crisis moet nog beginnen. zeg maar dag tegen je pensioen.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het nooit terugziet, maar jij hebt misschien makkelijk lullen tweeverdieners etc. Wat nu als jij 1800 eurotjes hebt gescheiden moeder en je krijgt het terug (kan wel een jaar duren). Succes !
'quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.
Normaal heb je ook die 1800 eu en de kosten voor het KDV..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het nooit terugziet, maar jij hebt misschien makkelijk lullen tweeverdieners etc. Wat nu als jij 1800 eurotjes hebt gescheiden moeder en je krijgt het terug (kan wel een jaar duren). Succes !
Zeg maar doei tegen solidair doen tegen ondernemers, beter pot je alles op wat je nu kan missenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dekkingsgraad onder de 90% en de echte crisis moet nog beginnen. zeg maar dag tegen je pensioen.
20% gedaaldquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef gniffie het volgende:
Maar bij ontslag of geen opdrachten heb je toch geen opvang nodig, dus geen kosten KDV.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Normaal heb je ook die 1800 eu en de kosten voor het KDV..Het is vooral lastig voor degenen waarbij momenteel echt inkomen wegvalt vanwege ontslag of het stopzetten van opdrachten.
En dat kan ook bij twee tweeverdieners zijn.
Erg bizar ja. Terwijl ze hier gewoon uitgedeeld worden aan iedereen die een ziekenhuis binnenstapt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef quirina het volgende:
https://www.weespernieuws(...)zoek-naar-mondkapjes
Erg he dit. Kreeg via app.
Denk niet dat die hun voorraadje in gaan leveren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef quirina het volgende:
https://www.weespernieuws(...)zoek-naar-mondkapjes
Erg he dit. Kreeg via app.
Eindelijk. Laat die pensioenbubbel dan ook maar meteen barsten als we toch bezig zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Slack + Google Meetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Microsoft Teams gebruiken wij. Godenprogramma
Punt is dat je die KDV bij geen opdrachten wel gelijk weer volle bak wilt gebruiken op het moment dat de boel weer op gang komt en niet op de wachtlijst wilt staan. Juist omdat je al inkomen bent misgelopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:32 schreef Tris het volgende:
[..]
Maar bij ontslag of geen opdrachten heb je toch geen opvang nodig, dus geen kosten KDV.
Weet dat dat naar is en dat je dat absoluut niet wilt hebben maar op papier is het wel zo.
Pensioen krijg je gewoon wees gerust. Je denkt toch niet dat 17 miljoen mensen ineens geen pensioen meer krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Sollicitaties? UWV aanvragen? Gesprekken gemeente? Of moet dat kind continu mee?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:32 schreef Tris het volgende:
[..]
Maar bij ontslag of geen opdrachten heb je toch geen opvang nodig, dus geen kosten KDV.
Weet dat dat naar is en dat je dat absoluut niet wilt hebben maar op papier is het wel zo.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen
Zo is datquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen, lekker lezen, klussen rondom het huis, sporten, wandelen etc..
Voor mensen wiens inkomen wegvalt wordt deeltijds WW/werkverkorting aangevraagd. Meestal door de werkgever of de dienstdoende accountant.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Normaal heb je ook die 1800 eu en de kosten voor het KDV..Het is vooral lastig voor degenen waarbij momenteel echt inkomen wegvalt vanwege ontslag of het stopzetten van opdrachten.
En dat kan ook bij twee tweeverdieners zijn.
Je hebt dan nog 3 maanden recht op KOT (en opvang).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Sollicitaties? UWV aanvragen? Gesprekken gemeente? Of moet dat kind continu mee?
Dat inderdaad. Beetje lucht happen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen, lekker lezen, klussen rondom het huis, sporten, wandelen etc..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |