abonnement Unibet Coolblue
pi_192474204
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja nou.... warmingup met touwtje springen en alles losgooien en daarna krachttraining. klein uurtje bezig geweest
Maar wat voor krachttraining? Heb je zelf apparatuur thuis? Dumbells? Ben wel benieuwd.

Ik mis de dumbells en barbell wel moet ik zeggen. Werkt toch wat makkelijker voor de borst, triceps en schouders.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192474231
Ik ben bezig met deze 3 weken diet training en daarnaast wissel ik het af met haar dance

video's. Best pittig *O*


Daarnaast krachttraining met de kettlebell. Zoals deze voor beginners:



10 minuten:



[ Bericht 10% gewijzigd door Nadelspiel op 06-04-2020 10:44:01 ]
pi_192474239
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik woon dicht bij The New Forest (Engeland) en daar zijn plekken die enorm drassige en baggerig zijn. Daar komt dus geen hont. Dus kaplaarzen aan en gaan :). Schitterende natuur.

Maar zolang ik symptomen heb ga ik echt niet mijn huis uit, ook niet als ik vrijwel zeker weet dat ik niemand tegenkom. Wel kut met dit prachtige weer, aangezien er nogal wat valt in te halen van de afgelopen maanden :P
New Forest, mooi! Ik woon in een dorpje in de buurt van Oxford, aan een doodlopende weg naar een oude molen en met toegang tot paden langs velden. Gelukkig is het eindelijk allemaal wat opgedroogd hier en hoef ik niet meer door de bagger te rennen. Wel zie ik hier veel meer mensen hardlopen, dan normaal. En ook fietsers die overduidelijk normaal niet fietsen.
Maar ik doe gewoon elke dag een stuk hardlopen, en ook nog fietsen 3-4 keer in de week, meestal op de trainer binnen. Zwemmen komt er helaas niet van.
pi_192474272
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik woon in een dropje
Lekker! :9~

Salmiak, zoet of zout?

Toch even Googlen waar jullie wonen. Engeland is best mooi denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192474286
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:28 schreef Salina het volgende:

[..]

Lekker! :9~

Salmiak, zoet of zout?
:o Dubbel zout!
  maandag 6 april 2020 @ 10:29:58 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192474292
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:22 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar wat voor krachttraining? Heb je zelf apparatuur thuis? Dumbells? Ben wel benieuwd.

Ik mis de dumbells en barbell wel moet ik zeggen. Werkt toch wat makkelijker voor de borst, triceps en schouders.
Ik heb een pullup bar met daar aan ook nog een slingtrainer en het apparaat wat je in het filmpje ziet en een power wheel.
Dus ik kan genoeg, op allerlei manieren doen


[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 06-04-2020 10:39:24 ]
pi_192474354
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb een pullup bar met daar aan ook nog een slingtrainer en het apparaat wat je in het filmpje ziet en een power wheel.
Dus ik kan genoeg, op allerlei manieren doen
Nice.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192474377
Meest simpele oplossing is door geregeld even te gaan traplopen van helemaal beneden tot aan de zolder even 2a 3x op en neer en 1x per uur bijvoorbeeld.

Je hoeft je niet meteen gelijk in zweet te jagen hoor, simpel bewegen is voldoende.
  maandag 6 april 2020 @ 10:37:06 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192474398
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:34 schreef Salina het volgende:

[..]

Nice.
Man! als je in die slingtrainer je borst of triceps traint is echt killing (voor mij) Dus zoals in ringen jezelf omhoog drukken of proberen een kreuzhang te doen.
pi_192552623
deze keer om 00:30uur gaan joggen
gelukkig was het deze keer wel rustig en heb ik maar een paar keer hoeven te ontwijken/oversteken :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:44:57 #111
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192552799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
deze keer om 00:30uur gaan joggen
gelukkig was het deze keer wel rustig en heb ik maar een paar keer hoeven te ontwijken/oversteken :)
Waar woon je dan? Hier kan ik elk moment van de dag wel de straat op zonder problemen. Ik woon in een doorsnee woonwijk in een doorsnee provinciestad.
Ich fไlle Bไume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_192552847
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:44 schreef Berkery het volgende:

[..]

Waar woon je dan? Hier kan ik elk moment van de dag wel de straat op zonder problemen. Ik woon in een doorsnee woonwijk in een doorsnee provinciestad.
Amsterdam :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:54:16 #113
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192552882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

Amsterdam :)
Dan kan ik me er iets bij voorstellen :D
Ich fไlle Bไume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_192552936
Dus ik deed dit voor de lol vanmorgen: https://vitals.lifehacker(...)-with-ric-1842729598

Ik heb gelachen, me vermaakt en ga het noooooit weer doe _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192609561
https://www.lidl-shop.nl/(...)4634D567C8EF7F901A7F

Voor de fanatiekeling die nog gewichten wil kopen (zijn op de meeste plekken uitverkocht), de Lidl heeft een sandbag voor 30E inclusief verzendkosten #nospon
pi_192610454
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Dus ik deed dit voor de lol vanmorgen: https://vitals.lifehacker(...)-with-ric-1842729598

Ik heb gelachen, me vermaakt en ga het noooooit weer doe _O-
Snap ik! :D
Zowel dat je gelachen hebt, als dat je het nooit meer gaat doen. Mijn hemel, deze gast. Die ken ik van heuuul vroeger.

Weet er iemand trouwens waar je een beetje goedkoop wat dumbells (online) kan kopen? Minimaal 12-15 kilo? Misschien gaat het nog wel lang duren voor we weer naar de sportschool kunnen. Ik mis de dumbells en de borst/triceps/schouderoefeningen.
Ik heb een sch*thekel aan push-ups. En nu nog meer. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192611178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Snap ik! :D
Zowel dat je gelachen hebt, als dat je het nooit meer gaat doen. Mijn hemel, deze gast. Die ken ik van heuuul vroeger.

Weet er iemand trouwens waar je een beetje goedkoop wat dumbells (online) kan kopen? Minimaal 12-15 kilo? Misschien gaat het nog wel lang duren voor we weer naar de sportschool kunnen. Ik mis de dumbells en de borst/triceps/schouderoefeningen.
Ik heb een sch*thekel aan push-ups. En nu nog meer. :P
Ik zou dolgraag nog een setje kopen (ik heb er 1 van 10,5 kilo, met losse schijven maar zou hier nog wel een extra van willen of een extra setje) maar voor een setje moet je ondertussen al bedragen van rond de 80 euro of zelfs meer voor aftikken op bol.com :(
pi_192611597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:07 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zou dolgraag nog een setje kopen (ik heb er 1 van 10,5 kilo, met losse schijven maar zou hier nog wel een extra van willen of een extra setje) maar voor een setje moet je ondertussen al bedragen van rond de 80 euro of zelfs meer voor aftikken op bol.com :(
Ik zat net even te Googlen ja, en inderdaad zijn die bedragen echt fors voor een beetje dumbells van boven de 10 kilo p.s. Richting 80-100 euro al snel. Minimaal. En vaak ook nog uitverkocht of niet leverbaar.

Heb ik daar meer dan 2,5 jaar krachttraining voor gedaan. Een crisis en alle spieropbouw kan zomaar weg zijn. -O-
Nouja, bij wijze dan. Niet alles verdwijnt natuurlijk meteen.
Ik doe wel thuis wat oefeningen maar ik kan geen push-up meer zien, ik wil echt goede borstoefeningen die leuk zijn! Triceps/schouder kan ik wel trainen met de weerstandsbanden. Biceps kan ik ook trainen, benen ook (lunges, squats, wall-sit etc.). Maar borst wordt een probleem als dit nog lang gaat duren.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192611642
Ff naar de pomp op en neer ja. Kmot peuke hebbe
pi_192611765
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:35 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik zat net even te Googlen ja, en inderdaad zijn die bedragen echt fors voor een beetje dumbells van boven de 10 kilo p.s. Richting 80-100 euro al snel. Minimaal. En vaak ook nog uitverkocht of niet leverbaar.

Heb ik daar meer dan 2,5 jaar krachttraining voor gedaan. Een crisis en alle spieropbouw kan zomaar weg zijn. -O-
Nouja, bij wijze dan. Niet alles verdwijnt natuurlijk meteen.
Ik doe wel thuis wat oefeningen maar ik kan geen push-up meer zien, ik wil echt goede borstoefeningen die leuk zijn! Triceps/schouder kan ik wel trainen met de weerstandsbanden. Biceps kan ik ook trainen, benen ook (lunges, squats, wall-sit etc.). Maar borst wordt een probleem als dit nog lang gaat duren.
Lunges, squats en deadlifts zijn ook niet echt te doen zonder gewicht. Vandaar dat ik een 17 KG sandbag heb gekocht (zie bericht hierboven)

Het liefst had ik gewoon een stang met 2x 10 kilo, 2x5 en 2x 2,5, maar daar moet je ondertussen bijna 300 euro voor aftikken of zo :(
pi_192611836
Iedere 2 dagen loop ik in de namiddag een rondje van 1 tot 2 uur (afhankelijk van hoe interessant de podcast is).
Verder een beetje spelen met gewichtjes en opdrukken, maar niet meer dan dat. Het is niet ideaal, maar het is wat. Als het hart maar lekker gaat pompen.
pi_192612004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 12:44 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Lunges, squats en deadlifts zijn ook niet echt te doen zonder gewicht. Vandaar dat ik een 17 KG sandbag heb gekocht (zie bericht hierboven)

Het liefst had ik gewoon een stang met 2x 10 kilo, 2x5 en 2x 2,5, maar daar moet je ondertussen bijna 300 euro voor aftikken of zo :(
Die sandbag is wel een leuk idee. Ik gebruik ook regelmatig een rugzak met wat dikke boeken en kleine dumbells (2 kilo ps) voor het squatten, lungen en zelfs voor push-ups. Ook heb ik een medicine ball van 12 kg.

Eventueel kan ik mijn grote travel bag volgooien met boeken, dan kom ik tot veel meer kilos dan nu het geval is. Misschien moet ik dat eens proberen. Of daar mee push-ups te doen.

Maar lungen en squatten is niet mijn grootste zorg, ik heb bovengemiddeld sterke beenspieren. Al zijn vooral squats ook voor andere spiergroepen wel nuttig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192624428
Nog zo'n goeie ouwe foute workout:
pi_192666443
gisteravond weer gaan hardlopen. Zag wel een duidelijke afvlakking, zo niet vermindering van het aantal joggers en ik ging nog wel eerder dan de vorige keer
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192972787
Ik heb besloten dat ik vanaf morgen ga hardlopen. 4x 4km ong per week.
Conditie wordt gewoon slecht met enkel wat push ups en sit ups doen thuis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 mei 2020 @ 13:23:04 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192972896
Gisteren 17km gelopen :+.
Vaak nu 1x in de week een lange wandeling (+-15km) en 2x 8-10km
Daarnaast 2x uurtje yoga en soms nog een andere training uit de categorie HIIT.

Kortom beweeg genoeg :) en ook al wat kilo's kwijt :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192972942
Tip: cardio jazz via Youtube:
pi_192973044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb besloten dat ik vanaf morgen ga hardlopen. 4x 4km ong per week.
Conditie wordt gewoon slecht met enkel wat push ups en sit ups doen thuis.
Grappig, ik wou dit topic ook weer eens van stal halen.

Bewegen is en blijft belangrijk.

Bij mij zit de laatste twee weken de klad er in. In alles, eigenlijk. Motivatie (om te sporten en bewegen, bv wandelen), eetgedrag (meer snoepen en snacken) en meer alcohol. Ik ben/was even klaar met thuis sporten. Ik wil vooral krachttraining doen, dat heb ik nu wel gezien thuis, zo zonder barbell, bench press en dumbells.

Ik snap best dat veel mensen gaan hardlopen, wandelen, fietsen, maar ik doe sport vooral voor de kracht en niet voor cardio. Anders val ik juist (veel) af, terwijl ik naar de sportschool ga om aan te komen.
Nu kan ik wel enkele percentages vet/kilootjes kwijtraken dus ben deze week toch weer begonnen wandelen, en ga nu vanaf deze week weer meer op eten en drinken letten (niet/minder snacken en alcohol).
Maar 4 keer in de week hardlopen ga ik niet doen, dan val ik echt te veel af vrees ik (ervaring van verleden ook). ;)

Gelukkig ben ik wel heel veel eiwitten blijven eten, ik merk dat het nog wel meevalt qua afname kracht/omvang. Tonijn, kip, kwark - veel kwark. Eiwitrepen, proteinepudding...alles.

Maar ik moet echt meer gaan bewegen. De motivatie terugkrijgen, iets minder lusteloos worden.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192973191
Ja inderdaad, meer ongezonde zooi, meer alcohol. Daarom wil ik rennen het helpt me de rest van de dag gemotiveerd en sterk te zijn wat weer helpt met voeding en krachttraining.

Ik denk dat enige wat ik voor kracht echt nodig heb is een dumbellset en pull up bar. Ik denk dat ik dan heel veel kan doen.

Liefst zou ik ook een bokszak hebben maar heb de ruimte er niet voor helaas.
pi_192973209
Sinds ik dagelijks een uur tot 1,5 uur ga wandelen op rustig tempo, wordt mijn conditie weer normaler. En wat dansen met bovenstaande videoserie. Ik merk dat je rustig aan moet doen als je hele tijd hebt stilgezeten, lekker rustig tempo maar wel een lange tijd. Af en toe een dag heel weinig eten. Veel fruit.
  woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:16 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192975022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Grappig, ik wou dit topic ook weer eens van stal halen.

Bewegen is en blijft belangrijk.

Bij mij zit de laatste twee weken de klad er in. In alles, eigenlijk. Motivatie (om te sporten en bewegen, bv wandelen), eetgedrag (meer snoepen en snacken) en meer alcohol. Ik ben/was even klaar met thuis sporten. Ik wil vooral krachttraining doen, dat heb ik nu wel gezien thuis, zo zonder barbell, bench press en dumbells.

Ik snap best dat veel mensen gaan hardlopen, wandelen, fietsen, maar ik doe sport vooral voor de kracht en niet voor cardio. Anders val ik juist (veel) af, terwijl ik naar de sportschool ga om aan te komen.
Nu kan ik wel enkele percentages vet/kilootjes kwijtraken dus ben deze week toch weer begonnen wandelen, en ga nu vanaf deze week weer meer op eten en drinken letten (niet/minder snacken en alcohol).
Maar 4 keer in de week hardlopen ga ik niet doen, dan val ik echt te veel af vrees ik (ervaring van verleden ook). ;)

Gelukkig ben ik wel heel veel eiwitten blijven eten, ik merk dat het nog wel meevalt qua afname kracht/omvang. Tonijn, kip, kwark - veel kwark. Eiwitrepen, proteinepudding...alles.

Maar ik moet echt meer gaan bewegen. De motivatie terugkrijgen, iets minder lusteloos worden.
Mij motiveert juist dit weer om wat te gaan doen.
Zaterdag en zondag de racefiets gepakt
Maandag krachttraining in de tuin
Gisteren 4 uur gewandeld in de natuur

Hou gewoon mijn ritme aan. 3-4x in de week iets van sport. En als het kan meer. Bepaalde oefeningen mis ik eerder die in de sportschool wel kunnen. De rest vind ik alleen maar beter buiten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 6 mei 2020 @ 17:56:24 #132
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192977208
Moeten ze vooral de sportscholen pas weer op 1 september open laten gaan :')
laทrieทkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator woensdag 6 mei 2020 @ 18:03:35 #133
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192977358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Grappig, ik wou dit topic ook weer eens van stal halen.

Bewegen is en blijft belangrijk.

Bij mij zit de laatste twee weken de klad er in. In alles, eigenlijk. Motivatie (om te sporten en bewegen, bv wandelen), eetgedrag (meer snoepen en snacken) en meer alcohol. Ik ben/was even klaar met thuis sporten. Ik wil vooral krachttraining doen, dat heb ik nu wel gezien thuis, zo zonder barbell, bench press en dumbells.

Ik snap best dat veel mensen gaan hardlopen, wandelen, fietsen, maar ik doe sport vooral voor de kracht en niet voor cardio. Anders val ik juist (veel) af, terwijl ik naar de sportschool ga om aan te komen.
Nu kan ik wel enkele percentages vet/kilootjes kwijtraken dus ben deze week toch weer begonnen wandelen, en ga nu vanaf deze week weer meer op eten en drinken letten (niet/minder snacken en alcohol).
Maar 4 keer in de week hardlopen ga ik niet doen, dan val ik echt te veel af vrees ik (ervaring van verleden ook). ;)

Gelukkig ben ik wel heel veel eiwitten blijven eten, ik merk dat het nog wel meevalt qua afname kracht/omvang. Tonijn, kip, kwark - veel kwark. Eiwitrepen, proteinepudding...alles.

Maar ik moet echt meer gaan bewegen. De motivatie terugkrijgen, iets minder lusteloos worden.
Zo herkenbaar, deze post. Je kunt doen wat je wil, maar niets komt in de buurt van de sportschool als je jaren gewend bent aan 5x5 squat/bench/press/deadlift. ;(
F.K.A. SuperwormJim
pi_192982422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 17:56 schreef Lariekoek het volgende:
Moeten ze vooral de sportscholen pas weer op 1 september open laten gaan :')
Tja, 1 september dus.
Betaal ik daar al die contributie voor.

Mijn sportschool - een van de betere en duurdere in de stad - wilde niet aan stopzetten van de abonnementen, wat b.v. goedkopere sportscholen wel hebben aangeboden. Want dat zou hun financieel te veel in de problemen brengen. Wel zaten ze na te denken over korting op bepaalde zaken, als ze weer open gaan. Dat duurt nu dus n๓g 4 maanden. :{

Ze hebben wel een FB-pagina geopend alleen voor leden, waar regelmatig filmpjes/oefensessies op verschijnen. Tja, leuk, maar thuis oefeningen doen kan ik zelf ook en makkelijk via YT bijvoorbeeld. Genoeg te vinden op het net.

Dus nog maanden zonder sportschool/zware krachttraining. Dat samen met het thuiswerken wat ik al 2 maanden doe en dus ook tot minimaal september moet blijven doen (mijn werkgever volgt stipt de adviezen)...godskolere, ik heb nu al moeite met de motivatie soms.

Vandaag wel toch hardgelopen, misschien komt het door de berichtjes hier. ;) Toch 5 kilometer.
Morgen weer wat krachtoefeningen doen dan maar.

Maar ***, wat mis ik de dumbbells eigenlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ja inderdaad, meer ongezonde zooi, meer alcohol. Daarom wil ik rennen het helpt me de rest van de dag gemotiveerd en sterk te zijn wat weer helpt met voeding en krachttraining.

Ik denk dat enige wat ik voor kracht echt nodig heb is een dumbellset en pull up bar. Ik denk dat ik dan heel veel kan doen.

Liefst zou ik ook een bokszak hebben maar heb de ruimte er niet voor helaas.
Ik heb geeneens ruimte voor zo'n pull-up bar. :')
Leuk als je in zo'n klein flatje woont. Was ik nu maar verhuisd ooit.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192984301
Vorige week een herstelweekje wat ook een kwakkelweekje werd. Minste week lopen dit jaar, 25k, maar wel minimaal elke dag een mijl. Deze week hopelijk 'gewoon' weer tussen de 50-60k, volgende week ook het fietsen weer oppakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')