Prima plan en zie ik ook nog wel gebeurenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.
1) Niet essentiële winkels dicht om te voorkomen dat mensen het als een daguitje gaan zien.
2) Niet met meer dan 5 man bijelkaar komen.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.
Precies, enige nadeel is dat het vrij lang kan duren voordat mensen er last van hebben. Dus we moeten niet met z'n allen in paniek raken en ik denk dat dit op dit moment wel een goede strategie is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Kaji het volgende:
[..]
Precies. En op basis van doden per dag en IC-opnames valt redelijk in te schatten of de verspreiding te snel of te langzaam gaat, en kunnen indien nodig de maatregelen aangepast worden.
Er moeten toch mensen besmet raken, anders werkt de aanpak ook weer nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat de markt in de Schilderswijk nog ontzettend druk is.
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/
Gaat ook niet om stukje fietsen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dan zie ik geen lockdown en hoe ik me gedraagMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.
dit is denk ik wel organisatorisch een probleem ja. de capaciteit is er niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
Als je het echt in lockdown wil gaan, moet je het ook kunnen controleren. Die mensen zijn er niet.
Hoe bewijs je dat je naar de supermarkt moet en ook gaat. Hoe bewijs je dat je werk noodzakelijk is, hoe is dit te controleren?
Mensen zouden een lockdown vorige week al niet gepikt hebben en nu denk ik ook nog niet.
Dus leuk zo'n lockdown, maar dan moeten er wel mensen zijn die luisteren.
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.
Precies. Je hoort dan mensen zeggen, gewoon lekker naar het strand gaan. Dat is opzich prima...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
klopt, maar als dat alles was, geen probleem natuurlijk. blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheden en is het straks helemaal niets meer
Lag om 2200 uur al in mijn nest jonguhquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dank voor een bericht van gisteravond.
Alleen buiten fietsen of lopen zou ook geen probleem moeten zijn. Probleem is alleen dat nu een hoop mensen dus als alternatief gezinsuitje lekker naar de meubelboulevard gaan waardoor je dus precies het tegenovergestelde bereikt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dan zie ik geen lockdown en hoe ik me gedraagMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.
Vanaf dit jaar weer de griepprik nemen denk ik 😅quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijk
Dan zou dat toch al lang zijn gebeurd, als dat kon.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:10 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Kon ik het maar![]()
Maar is wel ook een prio nu.
Er zijn testen, het moet alleen zo gemaakt worden dat het publiek het zelf kan.
zou zomaar van het weekend ingevoerd kunnen worden, is nog wel behapbaarquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.
1) Niet essentiële winkels dicht om te voorkomen dat mensen het als een daguitje gaan zien.
2) Niet met meer dan 5 man bijelkaar komen.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.
Nee, precies. Dat kan/mag ook gewoon. Het wordt anders als je met de hele wijk in de speeltuin gaat hangen met je kinderen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Om af te halen moet je wel naar binnen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ze zijn wel open. Ik zag gisteren een rij van tientallen mensen (geen 1,5 meter afstand) toen ik langsliep en ze gingen steeds een voor een naar binnen.
Het is Gods wil als je ziek wordt, zeggen sommige mensen daar. Zelf weten toch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er moeten toch mensen besmet raken, anders werkt de aanpak ook weer niet... maar wat een domheid weer
Waarom verplichten landen dan mensen om binnen te blijven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gaat ook niet om stukje fietsen.
We kunnen zo'n 45.000 militairen / reservisten oproepen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Cue_ het volgende:
Als je het echt in lockdown wil gaan, moet je het ook kunnen controleren. Die mensen zijn er niet.
Hoe bewijs je dat je naar de supermarkt moet en ook gaat. Hoe bewijs je dat je werk noodzakelijk is, hoe is dit te controleren?
Mensen zouden een lockdown vorige week al niet gepikt hebben en nu denk ik ook nog niet.
Dus leuk zo'n lockdown, maar dan moeten er wel mensen zijn die luisteren.
En daar zijn de Nederlanders niet perse goed in.
....en nog even naar de Ikea voor badlakens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Je hoort dan mensen zeggen, gewoon lekker naar het strand gaan. Dat is opzich prima...
...Behalve dan als je allemaal in de trein gaat zitten om naar het strand te komen. En dan halverwege nog even naar de appie voor wat picknick spulletjes.
bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:23 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit is denk ik wel organisatorisch een probleem ja. de capaciteit is er niet.
Het is feitelijk een openlucht supermarkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat de markt in de Schilderswijk nog ontzettend druk is.
https://www.ad.nl/den-haa(...)tps://www.google.nl/
Om dan met 10 man op de stoep te staan smoezelen, Tsja, zal wel aan mij liggen dat ik het bijzonder vind.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Om af te halen moet je wel naar binnen, natuurlijk.
Maar daar mag je dus niet blijven.
Kopen en weer weg.
Klopt, hier ook. Nouja het is geen crisis. Maar zou het fijn vinden als ik er wel met iemand over kan praten. Desnoods telefonisch of via Skype oid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Tris het volgende:
[..]
De GGZ hier heeft alleen nog telefonisch contact. Zal met crisissituaties anders zijn, maar bellen kan altijd.
Yuppiequote:
Heb je verdomme met een beetje pech influenza en corona gelijkertijdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |