abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192091060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:48 schreef Poepz0r het volgende:

Die gaan dalen als de pleuris uitbreekt in Nederland. Nu nog niet denk ik.

Wel over 2 maanden?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192091139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Wel over 2 maanden?
Of 3 of 4 ;) Niemand die het weet he.
pi_192091418
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
2 verdieners, beide moeten fulltime werken om alle huiskosten en leefkosten te betalen. Wat als je een kind erbij krijgt, of arbeidsongeschikt raakt of groot onderhoud etc. Etc.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_192091483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef spierbal het volgende:
beide moeten fulltime werken om alle huiskosten en leefkosten te betalen. Wat als je een kind erbij krijgt, of arbeidsongeschikt raakt of groot onderhoud etc. Etc.
Allemaal zaken die je vooraf moet meenemen in de berekening van de woonlasten. Net als rentestijging, waardedaling, noodzakelijke verhuizing t.g.v. baanwisseling
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192091679
Wat verstandig is, hangt af van je baanzekerheid.

Werk je in een bedrijf gerelateerd aan de horeca of reisbranche, dan zou ik zeker een slag om de arm nemen momenteel. Zelfs als er een enorm pakket aan overheidssteun komt, zullen daar ongetwijfeld klappen vallen en bedrijven kopje onder gaan. De overheid kan geen eindeloze steun geven aan bedrijven. Werk je daarentegen in de zorg of en bij een bedrijf wat toeleverancier van de zorg is, dan hoef je je over je baan niet zo druk te maken.

Wat de huizenmarkt doet is in principe niet zo'n probleem. Wat er voor jou als huizenkoper op de arbeidsmarkt gaat gebeuren is des te meer een aandachtspunt. Koop je nu een huis wat geschikt is om er flink wat jaren te wonen en kun je het financieren, dan maakt het niet zoveel uit dat de woningmarkt binnenkort onderuit gaat. Je betaalt gewoon maandelijks je hypotheek en geniet van je huisje. Die papieren waarde is pas weer van belang wanneer je wilt verkopen.

Maar kan jouw baan (en/of van je partner als je van plan bent samen te kopen) op de tocht komen te staan door alle maatregelen, dan moet je rekening houden met 30% inkomensverlies op relatief korte termijn. Dat kan problemen opleveren voor wat betreft het betalen van je hypotheek wanneer je maximaal hebt geleend. Ben je dan in staat om genoeg andere uitgaven te schrappen zodat je alsnog de hypotheek kunt betalen? Of lukt dat alleen wanneer je niet maximaal hebt geleend?

Reken dus vooral even door wat je netto inkomen wordt in geval je/jullie in de WW komen, indien je/jullie in een sector werkt/werken die geraakt wordt door de huidige Corona crisis. En hou er rekening mee dat je wellicht een tijdje van dat lagere inkomen moet rondkomen.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:21 #31
388664 crew  Dotteke
pi_192092903
NIets aan de hand, gewoon 1,5 meter afstand houden.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:05:43 #32
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_192099367
Als je een huis koopt, moet je dat dus niet doen als investering, maar omdat je een woning moet hebben. Je moet er echt voor de komende 20 of zelfs 30 jaar in willen wonen, pas dan is het het waard. Anders zou ik, zeker de komende 5 a 10 jaar nog lekker blijven huren. De woningmarkt is echt een verziekte markt en het duurt niet lang of de boel gaat klappen.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')