Rekenwerk verrichten wat het je gaat kosten, wat de gevolgen zijn als de huizenprijzen flink stijgen of dalen, en wat de alternatieven zijn om in te wonen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef Craptacular het volgende:
Wat is wijsheid als je een huis wilt kopen?
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:11 schreef spierbal het volgende:
Ik snap dat mensen een huis willen. Maar als ik hoor hoe de meeste het nu financieren is het totaal niet verstandig.
Je hebt ook een vaste baan? Leg de kosten van kopen en je huidige huur naast elkaar, kijk wat het voordeligste is.quote:
wat bedoel je met 'onzekerheid' ?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:46 schreef Craptacular het volgende:
Er heerst nu onzekerheid over hoe het allemaal gaat lopen.
Vergeet niet dat ALS de huizenprijzen dalen dat de rente dan gaat stijgen. Linksom of rechtsom geld ben je sowieso wel kwijt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hebt ook een vaste baan? Leg de kosten van kopen en je huidige huur naast elkaar, kijk wat het voordeligste is.
Stel de huizenprijzen dalen 30%, wat is dan het gevolg voor je financiele situatie.
Want? In de periode 2008 - 2014 gingen zowel de huizenmarkt, als de rente onderuit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef Poepz0r het volgende:
Vergeet niet dat ALS de huizenprijzen dalen dat de rente dan gaat stijgen.
Klopt. De vraag is, of je dat aankan: financieel en tussen de oren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef Poepz0r het volgende: Linksom of rechtsom geld ben je sowieso wel kwijt.
Leuk zon hysterisch artikel wat in wil spelen op je onderbuik, maar ik kan er niet zoveel mee. Onze makelaar verkoopt zijn huizen nog net zo makkelijk. Als warme broodjes zelfs. Mensen willen toch profiteren van die enorm lage rente natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:26 schreef avotar het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/v(...)oningmarkt~a3ff99f0/
En toch kon je toen minder als dat je nu kan. Gek is dat he.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Want? In de periode 2008 - 2014 gingen zowel de huizenmarkt, als de rente onderuit.
[..]
Klopt. De vraag is, of je dat aankan: financieel en tussen de oren.
Dan zou ik even wachten. Komen dadelijk meer huizen beschikbaar en je zit dan eigenlijk heel chillquote:
Is niet gek, is heel verklaarbaar: de rente is na 2014 nog veel verder gezakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:31 schreef Poepz0r het volgende:
En toch kon je toen minder als dat je nu kan. Gek is dat he.
Ligt er aan voor hoe veel je nu huurt. Al is nu je eerste huis kopen wel erg onzeker.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:32 schreef Tailless het volgende:
[..]
Dan zou ik even wachten. Komen dadelijk meer huizen beschikbaar en je zit dan eigenlijk heel chill
Geniet van je huis kerel en ga het niet krampachtig proberen te verdedigenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Leuk zon hysterisch artikel wat in wil spelen op je onderbuik, maar ik kan er niet zoveel mee. Onze makelaar verkoopt zijn huizen nog net zo makkelijk. Als warme broodjes zelfs. Mensen willen toch profiteren van die enorm lage rente natuurlijk.
Krampachtig verdedigen dat de wereld eraan gaat werkt goed natuurlijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Adames het volgende:
[..]
Geniet van je huis kerel en ga het niet krampachtig proberen te verdedigen
Suggereer je daarmee dat de prijzen, na die 2 maanden, sterk gaan dalen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:41 schreef Poepz0r het volgende:
Maar koop dan niet over 2 maanden als we midden in dat virus gezeur zitten, want dan betaal je misschien wel teveel.
Prijzen gaan nu stijgen natuurlijk. Want iedereen wil kopen en heeft geld te veel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Suggereer je daarmee dat de prijzen, na die 2 maanden, sterk gaan dalen?
Die gaan dalen als de pleuris uitbreekt in Nederland. Nu nog niet denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Suggereer je daarmee dat de prijzen, na die 2 maanden, sterk gaan dalen?
Ja, en die hebben van die geweldige baanvooruitzichten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:46 schreef Adames het volgende:
Vooral mensen met een horeca baan of in de reisbranche hebben nu ook nog eens tijd over om goed op huizenjacht te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |