premiumartikel op telegraaf over een drama
toeristen die vrijdag nog naar Gran Canaria zijn gegaan.... tja
sorry kan ik weinig mee
wel zielig is 1 stukje
quote:
Dramatisch is ook het verhaal van Brigitte van Leur. Zij zit in de ouderenzorg en heeft jaren gespaard om met haar 13-jarige zoon een weekje naar New York te kunnen. ,,We kijken er maanden naar uit. Toen ik boekte bij een ANVR-reisbureau, was er nog geen corona te bekennen. Komend weekend zouden we gaan. Niet dus. Oké, kan gebeuren, zo’n virusuitbraak is overmacht voor iedereen, maar geef me dan mijn zuurverdiende geld terug of boek me kosteloos om naar een latere datum, wanneer wij ook op reis kunnen.”
Dat is volgens Van Leur echter het probleem. ,,Ik heb tweeduizend euro betaald voor deze reis, maar als ik hem wil verschuiven kost me dat 1.200 euro extra. Dat geld heb ik niet. In de zomervakantie ben ik ook hard nodig op mijn werk. Ik zei tegen die reisorganisatie: ’Dan gaan we volgend jaar op dezelfde tijd voor dezelfde reissom naar Amerika. Gewoon uitstel.’ Nee, dat kon ook niet, het moest voor december of anders zelf annuleren, waarbij ik 90% van de betaling kwijt ben. Onverteerbaar. Ik heb een advocaat genomen, die mijn rechten uitpluist. Want de reisverzekering springt niet bij. Ik word misselijk van dat gesol met mensen in nood.”
Op
dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde
Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!