Nee. Gewoon nee. Over 3 weken is dit niet klaar. En over 3 weken gaan ook de scholen niet weer open. Over 3 weken zien we de piek misschien, want dat is helemaal nog niet zeker, iets afvlakken. Die scholen blijven echt wel langer dicht dan 3 weken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoop dat wij aan de 3 weken genoeg hebben.
Vinden ze zelf fantastisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:11 schreef D_A het volgende:
[..]
Om over het zorgstelsel naar te zwijgen..
Wat weet jij het allemaal toch goed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Over 3 weken is dit niet klaar. En over 3 weken gaan ook de scholen niet weer open. Over 3 weken zien we de piek misschien, want dat is helemaal nog niet zeker, iets afvlakken. Die scholen blijven echt wel langer dicht dan 3 weken.
Ja. Schrikbarend. Dat had Rutte ook wel even mogen benadrukken in plaats van zeggen dat heel veel mensen het gaan krijgen en heel veel mensen er weinig last van hebben. Dit gaat ons duizenden doden opleveren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien. Was je echt nog verrast?
Besef komt en gaat in golven. Heb jij dat ook?
Mooi dat Rutte blind gaat op binnenlandse expertise die er structureel naast zit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Goh, het heeft nog lang geduurd voordat Greet er weer met gestrekt been in gaat. Mooi ook dat hij en Baudet blind gaan op buitenlandse expertise ipv die van ons eigen land.
Ze hebben ook niks tegen buitenlanders opzich.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Goh, het heeft nog lang geduurd voordat Greet er weer met gestrekt been in gaat. Mooi ook dat hij en Baudet blind gaan op buitenlandse expertise ipv die van ons eigen land.
Ja, de Italianen zijn echt een schoolvoorbeeld van hoe het wél moet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Mooi dat Rutte blind gaat op binnenlandse expertise die er structureel naast zit.
Ja en vervolgens rijden we naar de IKEA.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het WHO heeft met afschuw afgekeurd dat Nederland níet alles totaal afsluit en we het hier met al behoorlijk forse maatregelen doen? Vanmorgen nog gaf de NS aan dat er 85% minder reizigers waren dan op een normale maandagochtend. 85 procent! Dat is echt bizar veel, er wordt enorm gehoor gegeven aan alles.
Ik snap waar onze denkrichtingen uit elkaar lopen. Jij veronderstelt een 1-op-1 relatie tussen zorgaanbod en zorgvraag. Ik denk patiënten ook op mediumcare afdelingen te helpen zijn, en ik mag toch hopen dat in de komende periode er extra capaciteit komtquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Thanks.
Getal waar je op uit komt is ook heel erg afhankelijk van hoe snel zo'n besmetting zou gaan.
Grootste probleem is je beddencapaciteit. Als je het kan bijhouden qua aantal (IC-)bedden zal het aantal overleden mensen relatief meevallen. Ga je er echter van uit dat je het niet bij kan benen (wat in geval van optie 2 zeker zal gebeuren) dan moet je na x-weken eigenlijk al je IC-patiënten en een deel van je regulier opgenomen patiënten ook als overleden gaan tellen. Die krijgen dan namelijk geen zorg meer en dat hebben ze wel nodig om te overleven.
Aangezien jij dat niet meeneemt in je berekening snap ik nu in ieder geval hoe je aan die lage getallen komt. Beide manieren zijn verdedigbaar, maar bij een ongecontroleerde virus krijg je een situatie zoals in Italië, dus stort je zorg in en dan krijg je veel meer doden dan anders.
Bestaat dat nog?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Excuus als het al voorbij gekomen was maar de deelnemers van Big Brother in het VK, weten nog steeds niks over deze pandemie, want die informatie wordt expres achter gehouden_!
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Want alles wat China doet, moeten andere landen ook doen? Ik vind het zeer knap hoe ze het hebben aangepakt, maar tevens moet het nu pas blijken (de komende weken en maanden) in hoeverre de maatregelen daar hebben geholpen. Tel daar ook even bij op dat ondertussen wel zo'n 80 duizend mensen besmet zijn geraakt.quote:
Over 3 weken zullen we zien. Ik gok alvast dat wij dan meer dan 500 doden hebben. Ja je mag me quoten en op mn plaats zetten als het er minder zijn en 6 april de scholen weer open gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat weet jij het allemaal toch goed.
Jij had even op de stoel van Rutte moeten zitten vanavond, en het volk toespreken.
Wijsneus.
Jij verdient het dat het rijk je huis overneemt. Goede uitspraken kerel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee. Over 3 weken is dit niet klaar. En over 3 weken gaan ook de scholen niet weer open. Over 3 weken zien we de piek misschien, want dat is helemaal nog niet zeker, iets afvlakken. Die scholen blijven echt wel langer dicht dan 3 weken.
Premier die handenvol nootjes naar binnen vreet en ondertussen al luid boerend blik na blik bier achterover tikt, dat zou wel genieten zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij had even op de stoel van Rutte moeten zitten vanavond, en het volk toespreken.
Wijsneus.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja nee maar serieus, ik heb nota bene al insinuaties gezien dat de Nederlandse regering hier willens en wetens het land de dood in jaagt. Hoe dom ben je als je dat serieus denkt? Ook als de regering geen fuck zou geven om de bevolking, dan doen ze dat wel om de economie, en die gaat echt niet geholpen worden door bizarre aantallen doden.
Verder kunnen we hier allemaal vinden wat we willen, maar Rutte is niet achterlijk. De regering is niet achterlijk. Mensen die decennialang in de virologie werkzaam zijn en daarin gestudeerd hebben zijn niet achterlijk. Maar wij op FOK! en Facebook weten het beter?
Hij heeft wel een punt. Over 3 weken zullen er sowieso mensen nog ziek zijn met corona, ookal zouden vandaag de laatste nieuwe besmettingen zijn. Sommige mensen krijgen symptomen pas na 2 weken, en je kan dan nog 4 weken ziek zijn als het serieus is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wijsneus.
Juichen met een sjaaltje van Klaver geneest corona wel zekerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In die landen hebben ze anders al behoorlijk wat meer expertise met dit virus dan onze experts.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit. Sleutel tot alles.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:12 schreef _I het volgende:
[..]
Je houdt exponentiële groei niet bij met lineaire maatregelen. Opschalen werkt maar voor 1 week, misschien 2 als je heel ruim inkoopt.
Je moet maatregelen hebben die de exponentiële groei remt.
Daarnaast produceren we geen PPE en gaat dat in Europees verband. Het snelle schakelen wat jij verwacht, zit niet langer in onze structuur. We sluiten niet zomaar grenzen, we leggen de economie niet zomaar kwijt en we laten geen mensen achter in andere landen/houden mensen gevangen uit andere landen.
Het was gedoemd om een pandemie te worden vanaf dag 1.
Vooral niet doen als Nederland nou zo'n totaal ander volkje is dan het gros van de West-Europese landenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en vervolgens rijden we naar de IKEA.
Niet doen alsof Nederland een braaf en volgzaam volkje is aub.
Nee hoe je t niet moet doen, dus niet te lang wachten met de lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, de Italianen zijn echt een schoolvoorbeeld van hoe het wél moet.
Groepsimmuniteit, dat krijg je door middel van een vaccin en niet door een uiterst besmetterlijk en ook dodelijk virus door de samenleving te laten zwervenquote:
FTFYquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Goh, het heeft nog lang geduurd voordat Greet er weer met gestrekt been bewezen feiten uit andere landen in gaat. Mooi ook dat hij en Baudet blind gaan op buitenlandse expertise ipv die van ons eigen land, die sinds dag 1 foutief waren.
Wie zegt dat ze er naast zitten dan? Jij en Truus en Irma op FB?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Mooi dat Rutte blind gaat op binnenlandse expertise die er structureel naast zit.
De komende 2 weken gaan we mee maken hoe het ontlasten ons zorgapparaat uitgepakt heeft. Ik voorspel weinig goeds.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
het gaat om het onlasten van het verzorgingsstelsel, wat al meerdere keren gemeld is.
Wel anders dan mensen in Aziatische landen, dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet doen als Nederland nou zo'n totaal ander volkje is dan het gros van de West-Europese landen
De helft van alle patiënten op de IC zijn <50 jaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
Zeg ik nu iets heel doms.
Laten we alle mensen van boven de 70 en mensen met onderliggende gezondheidsklachten een maand in absolute quarantaine stoppen en dan het virus op z'n beloop laten.
Flame me
De rest van de wereld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze er naast zitten dan? Jij en Truus en Irma op FB?
Waar kan ik me aanmelden? Klinkt goed dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Premier die handenvol nootjes naar binnen vreet en ondertussen al luid boerend blik na blik bier achterover tikt, dat zou wel genieten zijn.
Idd. Als je kijkt naar de wereldkaart is het angstwekkend hoe het zich verspreid heeft. Allemaal dankzij die lijpe eetgewoontes/dierenmarkten in China. Ik ben benieuwd of ze er nog op worden aangesproken of dat er ingrijpende regelgeving komt. IJdele hoop denk ik, want iedereen is afhankelijk van China.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:12 schreef _I het volgende:
[..]
Het was gedoemd om een pandemie te worden vanaf dag 1.
Gaat niet werkenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
Zeg ik nu iets heel doms.
Laten we alle mensen van boven de 70 en mensen met onderliggende gezondheidsklachten een maand in absolute quarantaine stoppen en dan het virus op z'n beloop laten.
Flame me
Oh ik ben een Klaver-fan? Thanks dat ik nu zelf ook weetquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Juichen met een sjaaltje van Klaver geneest corona wel zeker
Zijn we wel. Duidelijk zelfs.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet doen als Nederland nou zo'n totaal ander volkje is dan het gros van de West-Europese landen
Rond dinsdag de 24e.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Op welke datum denken jullie dat de schijt echt de ventilator gaat raken in dit land? Gekeken naar Italie/Spanje
Nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Op welke datum denken jullie dat de schijt echt de ventilator gaat raken in dit land? Gekeken naar Italie/Spanje
20-3-2020quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:17 schreef Sfancta het volgende:
Ja, Europese mensen zijn anders dan Aziatische mensen. Sensationeel inzicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel anders dan mensen in Aziatische landen, dat is duidelijk.
De patiënten op IC kunnen niet op MC geholpen worden, want alleen de IC hebben beademingsapparatuur. Verder wekt het bij mij weinig vertrouwen op als zij het over opschalen hebben en dan van 1150 naar 1500 gaan. Calamiteitenhospitaal heeft 12!! IC-bedden. Leger heeft 80 extra beademingsapparaten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap waar onze denkrichtingen uit elkaar lopen. Jij veronderstelt een 1-op-1 relatie tussen zorgaanbod en zorgvraag. Ik denk patiënten ook op mediumcare afdelingen te helpen zijn, en ik mag toch hopen dat in de komende periode er extra capaciteit komt![]()
Bovendien kun je het ook nog omdraaien: maatschappelijk verkeer opstarten met inbegrip ouderen.
Elk land denkt dat van zichzelf, maar uiteindelijk valt het allemaal best wel mee.quote:
Juni 2021 als 't mee zit, dat vaccin sowieso niet klaar voor januari.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wijsneus.
Nee inderdaad, als enige land ontspringen we de dans met veel mildere maatregelenquote:
Nederlanders zijn een heel plat volk. Zo plat als wij zul je ze nergens vinden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, Europese mensen zijn anders dan Aziatische mensen. Sensationeel inzicht.
Grote vraag is gaan we het songfestival winnen allen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Elk land denkt dat van zichzelf, maar uiteindelijk valt het allemaal best wel mee.
Nou ja, het RIVM was nou niet echt te vertrouwen de afgelopen dagen, wel? Hoeveel fouten kan een instantie maken .....quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |