Bedankt, professor in de viruskunde.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:16 schreef Maver24 het volgende:
Ik plaats ook even mijn tweet
https://twitter.com/TheIceMan_/status/1239644491566460931?s=19
Half 10.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:17 schreef bitterbal het volgende:
hoe laat begint de uitzending van eva jinek?
quote:
Ik kijk even in mijn glazen bolquote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef roos94 het volgende:
8 april staan tentamens gepland. Tot 6 april zouden nu de scholen dichtzijn. Moet ik gaan leren of zal het dan nog steeds plat liggen
Yep!quote:Op maandag 16 maart 2020 21:17 schreef riazop het volgende:
[..]
wij gaan een gokje doen met groepsimmuniteit toch...
quote:Op maandag 16 maart 2020 21:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat mensen er allemaal andere definities van zo'n lockdown op na houden. Gister werd hier bv. door mensen ook al gezegd dat dit nu al een lockdown was.
Niet leren. Dan blijf je op niveau fok!.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef roos94 het volgende:
8 april staan tentamens gepland. Tot 6 april zouden nu de scholen dichtzijn. Moet ik gaan leren of zal het dan nog steeds plat liggen
Veel te rationeel deze reactie. Dat willen de paniekzaaiers hier niet horen.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De lockdown was daar slechts de handrem. Ze gaan nu verder met allerlei maatregelen om uitbraken te beperken.
Wij hebben helemaal niet zo'n drastische handrem nodig en kunnen straks hopelijk ook versoepelen met vergelijkbare maatregelen als zij nu hebben.
Wat zal de reden zijn dat ze dit niet doen? Puur om de 'kudde immuniteit'' zsm te creëren (en dan maar jammer van de paar 1000 doden) en economie zo lang mogelijk draaiende te houden?quote:Op maandag 16 maart 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
Optie 1 is gewoon de enige oplossing. Dat heeft verder niks te maken met wat het RIVM of de overheid (niet) gedaan heeft.
Optie 2 (gewoon gang laten gaan) kan niet.
Optie 3 (compleet op slot todat het virus weg is) kan niet, want zodra je weer één besmetting hebt ben je de lul.
Dus enige optie is simpelweg optie 1. Controleren, beheersen, groepsimmuniteit opbouwen.
Alleen geloof ik niet dat wij ook maar enige vorm van controle hebben. Er moeten TIJDELIJKE strengere maatregelen komen om de volgende golf/golven aan te kunnen. In die periode kan je ook je zorg verder op orde krijgen, testen inkopen, duidelijke regels/richtlijnen m.b.t. besmetting en besmette personen op papier zetten etc. Daarna weer rustig het leven oppakken en het virus ECHT gecontroleerd over ons heen laten komen.
Dat er fouten zijn gemaak (en nog steeds worden gemaakt) is wat mij betreft een feit, maar optie 1 is nog steeds de enige keuze die je kan maken.
Wil je zeggen dat ik ongelijk heb. Geloof dat de experts in UK ook zich massaal hadden afgereageerd erop en is Boris er op terug gekomen. Niet heel verwonderlijk. Zelfs de WHO wil dit nietquote:Op maandag 16 maart 2020 21:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Bedankt, professor in de viruskunde.
Andere landen doen een gokje dat het uiteindelijk wel overwaait...quote:Op maandag 16 maart 2020 21:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb een heel unheimisch en slecht voorgevoel over dit experimentquote:Op maandag 16 maart 2020 21:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Dit dus. Op mijn opleiding heb je heel veel vroeg stoppenden omdat de bedrijven ons gewoon 'jatten' tijdens de stage met een topsalaris. Wij hoeven ook niet te 'zoeken' naar een baan, bedrijven komen naar ons.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niemand geeft een neuk om die scholen joh. De rijkste mensen ter wereld hebben vaak niet eens een diploma #altijdready
Ze gaan verder met maatregelen om het virus blijvend in te dammen. Ze willen gewoon niet dat het virus zich verspreid. Ze gokken niet op herd immunity.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
De lockdown was daar slechts de handrem. Ze gaan nu verder met allerlei maatregelen om uitbraken te beperken.
Wij hebben helemaal niet zo'n drastische handrem nodig en kunnen straks hopelijk ook versoepelen met vergelijkbare maatregelen als zij nu hebben.
De bedoeling van die maatregelen is nieuwe uitbraken zoveel mogelijk beperken en het leven zoveel mogelijk te normaliseren. Het virus blijft ondertussen wereldwijd rondgaan de komende maanden.
Bel je uni/school. Als je de stof beheerst hoef je niets te leren.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef roos94 het volgende:
De endgame is vandaag duidelijk geworden inderdaad. Ze waren niet helemaal achterlijk toen ze alles aan het downplayen waren. Het is een enorme, onverantwoordelijke gok. Straks is Italie hersteld en zitten wij nog maanden en maanden in een te laat ingevoerde lockdown, terwijl de rest verder gaat met het leven.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:22 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Wat zal de reden zijn dat ze dit niet doen? Puur om de 'kudde immuniteit'' zsm te creëren (en dan maar jammer van de paar 1000 doden) en economie zo lang mogelijk draaiende te houden?
Zoveel kansen geweest om dit heel anders aan te pakken. Zoals ruim van tevoren flink inkopen, IC bedden creëren, bevolking langzaam hierop voorbereiden, risicovluchten stopzetten, temperaturen.
Het lijkt alsof ze doelbewust dit niet hebben gedaan (snap nu ook het niet testen en ga na 24 u beter voelen maar weer naar buiten) naar mijn gok i.v.m. economie.
50 zakken chips?quote:Op maandag 16 maart 2020 21:22 schreef Poepz0r het volgende:
Appie laat nog steeds toe dat klanten gewoon masssal 50 zakken chips inkopen genot. Man man man
Appie wil gewoon omzet draaien. Die is straks een van de winnaars in de coronacrisis.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:22 schreef Poepz0r het volgende:
Appie laat nog steeds toe dat klanten gewoon masssal 50 zakken chips inkopen genot. Man man man
Ik krijg af en toe de melding dat ik een adblocker heb, maar die heb ik helemaal nietquote:Op maandag 16 maart 2020 21:18 schreef hollandia02 het volgende:
Heb ik expres AdBlock uitgezet zodat FOK! meer servers kan kopen, heb ik vanmiddag 2 ad's gehad en zie ik ze nu nergens meer.
Ze hebben nog steeds allerlei maatregelen om nieuwe uitbraken te beperken. Het virus blijft gewoon rondgaan. Als ze zich zo zouden gedragen als vóór de jaarwisseling zouden ze in no-time weer een uitbraak hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:19 schreef riazop het volgende:
[..]
De Chinezen deden hun lockdown vanaf 23 januari en lopen nu weer op straat...
Niet dat ik denk dat de rivm of Bruins dit al weten...
Komt voorlopig niet hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:23 schreef Sunri5e het volgende:
Lockdown in Duitsland en Frankrijk. Morgen bij ons?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |