Klopt. Maar stoft wel. Mineralwool is dat. En was ik die dat tiptequote:Op zondag 29 maart 2020 22:31 schreef FranticDJ het volgende:
Die knauf isolatie jeukte toch ook niet?
Weet niet meer of iemand hier dat nu tipte of dat ik het ergens anders las.
Ahquote:Op zondag 29 maart 2020 22:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt. Maar stoft wel. Mineralwool is dat. En was ik die dat tipte. Maar nog steeds een isolatiewaarde die niet in de buurt komt van PIR
.
Pir is superieur in warmteisolatie maar presteert slecht in warmte doorslag in de zomer.quote:Op zondag 29 maart 2020 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?
Mwoah kan, maar ik ga de zolder nog niet afwerken. Enkel de vloer isoleren. De vloerplanken worden ook gewoon teruggeplaatst. Dus de metamorfose valt voor nu wel meequote:Op zondag 29 maart 2020 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Al gedacht om een eigen topicje te openen hierover waarin je de vorderingen laat zien ?
Lijkt mij al met al een beste klus worden. Is de zolder toegankelijk met een gewone trap ? Of enkel en alleen met zo'n vlizotrap ?
Ik heb 2 van die glasvezel dingen. 1tje van Bahco en 1tje van Stanley. Als je je hamer fetisj wil bevredigen kan je naar bijv. Estwing oid. kijken.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef Miniem het volgende:
Tips voor een goede klauwhamer?
Een simpele die ik had brak gisteren.
Peddinghaus.quote:Op maandag 30 maart 2020 08:19 schreef Miniem het volgende:
Tips voor een goede klauwhamer?
Een simpele die ik had brak gisteren.
Gammaquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Heb je daar zelf ook ervaring mee? (en is die, gezien de smiley, positief?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:29 schreef lipje het volgende:
[..]
Gamma
https://www.gamma.nl/assortiment/hout-op-maat/p/C21881532
Wat ik heb tot nu toe heb laten zagen bij Hubo/praxis/gamma was primaquote:Op maandag 30 maart 2020 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je daar zelf ook ervaring mee? (en is die, gezien de smiley, positief?). Ik had zelf ook al wel wat sites gevonden en inderdaad de grote bouwmarkten bieden het ook wel aan, maar ik hoor steeds dat de kwaliteit daar niet denderend is: beschadigd, niet recht, etc. Vandaar dat ik om ervaringen vroeg
kaal schurenquote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Heeft iemand een methode om staal waar roest op zit roestvrij te maken?
Staalborstel op haakse slijper moet een heel eind komen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ja kan. Zul je toch moeten zoeken waar de toch vandaan komt...quote:Op maandag 30 maart 2020 18:19 schreef koentjuh18 het volgende:
Allen, ‘nieuw’ jaren 30 huis gekocht, maar moet flink opgeknapt worden. Afgelopen week de complete tweede verdieping gestript, en nu tocht het als een gek door de houten vloerdelen heen. Daar gaat dus isolatie in, maar waar komt de tocht vandaan?
Spouw muren zijn al geïsoleerd..zou het dan op de plek zijn waar het dak aansluit op de vloer?
Dikke roest of vliegroest?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:38 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Ons huidige jaren 30 huis heeft het ook, dus had eigenlijk de hoop dat iemand al richting kan geven, maar ga morgen een zoeken.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja kan. Zul je toch moeten zoeken waar de toch vandaan komt...
Het ging mij niet om het zagen, maar om de platen zelf. Bijvoorbeeld een plaat underlayment die al niet helemaal recht was..quote:Op maandag 30 maart 2020 15:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat ik heb tot nu toe heb laten zagen bij Hubo/praxis/gamma was prima
Maar dan was ik er wel bij
Edit: Let op de aanbiedingen, dat kan veel schelen.
Ik zie dat Gamma nu multiplex in de aanbieding heeft, maar niet thuis levert (volle platen)
www.opmaatzagen.nlquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |