Wellicht door de inductie in de haspelquote:Op woensdag 25 maart 2020 06:52 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn 2000w afkortzaag boven neergezet voor het laminaat, eerste plank erop, druk de knop in... Alles donker![]()
Haspel 10 meter uitgerold en alles weer oké. Fijn die softstart.
Goeie, had ik niet aan gedacht.quote:
Hangt helemaal van je type anker af..quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Goeie, had ik niet aan gedacht.![]()
Ik heb geboord met een 8 mm boor klopt dat voor dergelijk ankers?
Nee, je moet dat soort apparaten met dergelijke vermogens ook niet samen gebruiken op één en dezelfde groep.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.
Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb even de OP een beetje weer gefikst; daar schijnt al enige tijd een plaatje te ontbreken..
Waterkokers en magnetrons vragen ook allebei vrij veel vermogen. Kans bestaat dat je met nieuwe bedrading hetzelfde probleem zou hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:09 schreef danzazlol het volgende:
Wij hebben een waterkoker en magnetron in dezelfde stekkerdoos, soms als deze tegelijk aanstaan dan slaat de groep uit. Een elektricien heeft aangegeven dat er sprake is van oude bedrading in ons huis, alleen dit vervangen wordt waarschijnlijk een lange termijn kwestie met de huurbaas.
Is er een korte termijn oplossing die ervoor zorgt dat de groep minder vaak uit slaat? (Behalve de magnetron en waterkoker niet tegelijk aanzetten, dit proberen we al zo veel mogelijk te voorkomen uiteraard).
Heeft een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging nut?
Niemand heeft het verder opgemerkt en of een topic report aangewaagd; maar hij scheen al een tijdje weg te zijn geweest. Ik heb hem jammer genoeg niet bewaard of nog kunnen achterhalen...quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heeft hier iemand ervaring met snelbouw/staalbouw loodsen a la qloods/finishbuilding?
edit: oh al gevraagd.
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:09 schreef qajariaq het volgende:
Zowel een magnetron als een waterkoker heb je maar kort aanstaan. In die zin gaat het bij mij al jaren goed op een groep waar ook de vaatwas nog eens op zit. Wel inderdaad even opletten dat je niet alle gelijktijdig aanzet.
Voor de zekerheid kan je deze gebruken.
https://www.sandervunderi(...)EEAQYBSABEgKYF_D_BwE
[ afbeelding ]
Heel simpel, als t end apparaat aan staat doet t andere het niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Het koppelen van verlengsnoeren wordt niet geadviseerd dacht is maar dat kan zonder problemen. Stop de magnetron in de wasmachineaansluiting en de waterkoker in de droger. Als je de magnetron aan zet dan krijgt de waterkoker geen stroom meer. Andersom kan ook maar ik vrees dat je magnetron dan wat van slag raakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 02:17 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Bedankt iedereen voor reactie! Dat ding ziet er interessant uit. Hoe werkt zoiets precies? En kan je deze op een andere stekkerdoos/verlengsnoer aansluiten?
Ziet er soort van uit als mijn zolder waar ik net OSB in gelegd hebquote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen
[ afbeelding ]
Das een stevig projectje waar nog wel wat gebeuren moet !quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen
[ afbeelding ]
Al gedacht om een eigen topicje te openen hierover waarin je de vorderingen laat zien ?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden
Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?quote:Op zondag 29 maart 2020 15:26 schreef Barry1986 het volgende:
De zolder wordt alleen gebruikt voor opslag. Op moment heeft enkel de vloer isolering prioriteit. En in de toekomst misschien de zolder mooier afwerken.
Maar het is nogal een oppervlak.
Rechts achterin kun je de hoek om en is een zelfde ruimte te vinden
Maar ik twijfel nog over de pir isolatie. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |