net zoals in china, italie, iran, spanje, frankrijk.......maar in nederland is het natuurlijk andersquote:Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Verdubbeling van relatief zware gevallen elke 3/4 dagen.
Tel maar even door.
In een gunstig geval zit je over twaalf dagen op een kleine 10.000

Domme opmerking. Die zitten de komende maand al vol.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat er nog zoveel mensen naar de supermarkt gaan. Bezorgen die handel zou ik zeggen!

Ja, dat snap ik. Maar ik zeg dus dat de bulk van de doden juist mensen zijn die niet in een IC-bed terecht komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoelde mensen die een IC-bed bezetten en sterven

Ja alle toeristen-oorden zijn al de sjaak vanwege het mindere vliegverkeer. En ook daar gaan nu zaken als horeca dicht. Dus ook niemand meer in hotels etc etc. Sneeuwbaleffect.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Echt??
Wel balen voor al die mensen die werkloos geraken inderdaad.

En de volgende oplaaiing van het virusquote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef BeriBeri het volgende:
Benieuwd wat er gaat gebeuren als de lockdown hier over is en iedereen weer naar buiten mag en de terrassen weer open gaan
Dat wordt 1 grote party

En toen bleken er nog een paar met het virus rond te lopenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef BeriBeri het volgende:
Benieuwd wat er gaat gebeuren als de lockdown hier over is en iedereen weer naar buiten mag en de terrassen weer open gaan
Dat wordt 1 grote party

Als het hier echt uit de hand loopt vluchten ze gewoon naar het VK, Canada, Madagascar.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef bitterbal het volgende:
12:55
De maatregel om vandaag alle scholen te sluiten vanwege de coronacrisis heeft ook gevolgen voor de drie dochters van koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Prinses Amalia, prinses Alexia en prinses Ariane kunnen tot 3 april niet naar het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag.
Wat voor gevolgen het nieuwe beleid precies heeft, zoekt de schoolleiding nog uit, staat in een statement op de website. De school heeft vooral zorgen over de examenleerlingen. ,,We vinden het vervelend dat we niet nu al meer duidelijkheid kunnen geven en hopen dit zo snel mogelijk voor hen op te lossen", aldus Sorghvliet. ,,Morgen berichten we hoe we de komende weken vorm gaan geven aan ons onderwijs."
Ariane zit momenteel in haar eerste jaar op het gymnasium, Alexia zit in de derde klas en Amalia in de vijfde.
ad
lijst van vitale beroepen weer uitbreiden

Zit toch geen kip, krat pils mee en gaan.quote:

die zitten 2 maanden volquote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat er nog zoveel mensen naar de supermarkt gaan. Bezorgen die handel zou ik zeggen!

dan is het alweer maanden verder.....misschien alweer slecht weer ookquote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wordt 1 grote party

Ik voorspel alvast 2 nationale Corona-Bevrijdingsdagen waarbij we elk jaar zullen rouwen om de doden en vervolgens daags erna het leven zullen vierenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wordt 1 grote party

Allemaal een geslachtsziekte daarnaquote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef BeriBeri het volgende:
Dat wordt 1 grote party

Bij AH is er hier voorlopig al geen mogelijkheid meer om het te laten bezorgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als iedereen dat doet zouden de supermarketen dat niet aankunnen. Als een aanzienlijk deel het doet (met name ouderen) en de rest niet dan is dat prima.

Dat is inderdaad interessant.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Interessant altijd dat feit dat álle leden van het koningshuis naar het gymnasium gaan. Allemaal.

2 zelfs. 1 van bijna 7 en de ander 2.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef byah het volgende:
[..]
Ohja, je hebt zeker geen kinderen? Hier jengelende kinderen vermaken terwijl collega's mij met allerlei problemen nodig hebben.

die cijfers kloppen niet, NL heeft niet genoeg testkits, je mag gerust een 0 achter de RIVM cijfers zettenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De besmettingen lopen hier anders maar gestaag op. We zijn er ruimschoots op tijd bij dus.

Mwah al een paar curves gezien dat we onder de andere curves doorlopen, zal hier wel loslopen dus.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben al sinds het begin een verdubbeling iedere 4 dagen.
Niets "gestaag", dat is in lijn met andere landen.
Het enige verschil is dat we 8 tot 14 dagen achter lopen op de curve.

Ja en die hebben het er lastig mee denk ik. Vind net nog een gesprek op van een moeder "wel lastig hoor, die kinderen de hele dag thuis".quote:Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef vencodark het volgende:
Workaholics die normaal te weinig tijd met hun gezin doorbrengen, kunnen dat nu wel even doen.

En alle HIV remmers op, want die blijken het goed te doen tegen COVID-19!!!!quote:

Daarom denk ik ook niet dat het hier anders gaat zijn. Daarom erg blij dat de lockdown bij een twintigtal geïnfecteerden lag.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben al sinds het begin een verdubbeling iedere 4 dagen.
Niets "gestaag", dat is in lijn met andere landen.
Het enige verschil is dat we 8 tot 14 dagen achter lopen op de curve.

😫😫😫😫quote:Op maandag 16 maart 2020 12:58 schreef Maver24 het volgende:
Ooh god. groepje van mijn vriendin der werk meldt dat er een collega in Quarantaine zit die ziek is. Diegene reageerde ook op de berichten. Mijn Vriendin al 2 weken niet op haar werk geweest. Nu zeker niet meer voor een tijd

Oh? Voorbeeld?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah al een paar curves gezien dat we onder de andere curves doorlopen, zal hier wel loslopen dus.

Het vuilnis.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:05 schreef Sfancta het volgende:
Het gaat pas echt problemen geven als de vuilnis niet meer wordt opgehaald.

vosss respect ik denk aan je, en je huisquote:Op maandag 16 maart 2020 13:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Het vuilnis.
#hetgaatpasechteenprobleemwordenalsdespellingnazinietmeerreageert

Die hebben lekker een grote tuin, dus ze vermaken zich wel.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef bitterbal het volgende:
12:55
De maatregel om vandaag alle scholen te sluiten vanwege de coronacrisis heeft ook gevolgen voor de drie dochters van koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Prinses Amalia, prinses Alexia en prinses Ariane kunnen tot 3 april niet naar het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag.
Wat voor gevolgen het nieuwe beleid precies heeft, zoekt de schoolleiding nog uit, staat in een statement op de website. De school heeft vooral zorgen over de examenleerlingen. ,,We vinden het vervelend dat we niet nu al meer duidelijkheid kunnen geven en hopen dit zo snel mogelijk voor hen op te lossen", aldus Sorghvliet. ,,Morgen berichten we hoe we de komende weken vorm gaan geven aan ons onderwijs."
Ariane zit momenteel in haar eerste jaar op het gymnasium, Alexia zit in de derde klas en Amalia in de vijfde.
ad
lijst van vitale beroepen weer uitbreiden

Ik bedoelde ook huilende mensen in de supermarkt. Gezien?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja alle toeristen-oorden zijn al de sjaak vanwege het mindere vliegverkeer. En ook daar gaan nu zaken als horeca dicht. Dus ook niemand meer in hotels etc etc. Sneeuwbaleffect.

Terwijl het volgens de WHO juist zo belangrijk was om de besmettingen in beeld te brengen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die cijfers kloppen niet, NL heeft niet genoeg testkits, je mag gerust een 0 achter de RIVM cijfers zetten

Niet in Spanje 😉Dan zitten we midden in de zomerquote:Op maandag 16 maart 2020 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan is het alweer maanden verder.....misschien alweer slecht weer ook

Genormaliseerd op bevolkingsaantallen zitten we volledig op de lijn van Italië op dit moment:quote:Op maandag 16 maart 2020 13:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh? Voorbeeld?
We lopen nu overigens iets voor op die "4 dagen een verdubbeling" curve.
Donderdag stonden we op 614 en ik weet zeker dat we ruim over de 1200 zitten vandaag...
Dan zit je vrijdag over de 2500 en volgende week dinsdag op 5000.
En dat zijn de mensen met een diagnose.

Koop het maar in plaats van er aan denken!!quote:Op maandag 16 maart 2020 13:07 schreef Sfancta het volgende:
[..]
vosss respect ik denk aan je, en je huis

Handig plaatjequote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Genormaliseerd op bevolkingsaantallen zitten we volledig op de lijn van Italië op dit moment:
[ afbeelding ]

Rustig joh.quote:

2 meter afstand houden van anderen en gaan. Waarom niet? Om nou minimaal 3 weken binnen te zitten gaat hem ook niet worden.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Cronometer het volgende:
Mijn ouders willen wandelen in een parkje waar weinig mensen zijn. Is dat slim? Ik weet niet zo wat ik daar op moet zeggen, gezien ik dat gisteravond ook heb gedaan, maar toen was er niemand.

Ook mooi dat daar links staat dat het een logaritmische schaal betreft. Als je dat niet zo doen zou iedereen zich kapot schrikken.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Genormaliseerd op bevolkingsaantallen zitten we volledig op de lijn van Italië op dit moment:
[ afbeelding ]

Gesponsord door Corona Extraquote:Op maandag 16 maart 2020 13:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik voorspel alvast 2 nationale Corona-Bevrijdingsdagen waarbij we elk jaar zullen rouwen om de doden en vervolgens daags erna het leven zullen vieren

60+? Zou ik het niet doen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Cronometer het volgende:
Mijn ouders willen wandelen in een parkje waar weinig mensen zijn. Is dat slim? Ik weet niet zo wat ik daar op moet zeggen, gezien ik dat gisteravond ook heb gedaan, maar toen was er niemand.

gelukkig heb je het nu door, hoop dat de shock niet te groot isquote:Op maandag 16 maart 2020 13:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Terwijl het volgens de WHO juist zo belangrijk was om de besmettingen in beeld te brengen.Het lijkt hier wel een derdewereldland.

Als ze ruim afstand houden van andere mensen is het geen probleem.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Cronometer het volgende:

Ja, dan heb je een mooie hockeystick. Maar bij exponentiële groei is een logaritmische schaal wel het meest toepasselijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ook mooi dat daar links staat dat het een logaritmische schaal betreft. Als je dat niet zo doen zou iedereen zich kapot schrikken.

Waarom huilende mensen?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook huilende mensen in de supermarkt. Gezien?

De kans dat je buiten besmet raakt is minimaal. Gewoon afstand houden van andere mensen, en geen voorwerpen (leuningen etc) aanraken.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:08 schreef Cronometer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |