Heel weinig belanden op de ICquote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vosss het volgende:
[..]
We waren toch zo goed voorbereid? Toen het alleen in China was had men toch al gewoon moeten bestellen of ben ik nou gek?
Die 70 units die het leger kan leveren is mooi, maar zal een druppel op een gloeiende plaat blijken. Die zijn binnen 1 dag allemaal vergeven lijkt me.
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
Maken jullie thuis nu ook extra schoon?
Volgende week wel, want:quote:
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:50 schreef Tijn het volgende:
Het is typisch menselijk om exponentiële groei te onderschatten tot het te laat is.
Zo zwart wit is het nou ook weer niet hierquote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alsof ik deze reeks van minuut tot minuut volg ofzo
Maar ga lekker door met dat panische gedrag, lekker hamsteren en jezelf vervolgens een paar weken isoleren.
Al vrij snel was er al een dreigend tekort aan mondkapjes in ziekenhuizen, dus tja.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vosss het volgende:
[..]
We waren toch zo goed voorbereid? Toen het alleen in China was had men toch al gewoon moeten bestellen of ben ik nou gek?
Die 70 units die het leger kan leveren is mooi, maar zal een druppel op een gloeiende plaat blijken. Die zijn binnen 1 dag allemaal vergeven lijkt me.
Degene die geen orgaandonor is.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:51 schreef Sfancta het volgende:
Kwestie:
Nog 1 bed. Zwaar gehavend persoon door een auto-ongeluk of corona geinfecteerde?
Pak je rekenmachine er even bij.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
In Nederland valt het reuze mee, +/-1200 besmettingen op 17 miljoen inwoners is niets.
Want dan gaat er hier op het forum over gestemd worden en ligt het lot van die mensen in onze handen?quote:
IK denk de vrouwen wel jaquote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
lief <3quote:Op maandag 16 maart 2020 12:42 schreef Greys het volgende:
Mijn 91-jarige achterbuur maakt toch maar gebruik van boodschappen aanbod. Kijk nou wat een bescheiden lijstje.![]()
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb iedere maandag een schoonmaakster die mijn huis schoonmaakt. Maar die heb ik voorlopig even afgezegd. Kan het nu wel even zelf doen komende tijd.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
Nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
Die van mij mag juist meer komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb iedere maandag een schoonmaakster die mijn huis schoonmaakt. Maar die heb ik voorlopig even afgezegd. Kan het nu wel even zelf doen komende tijd.
Het percentage is wellicht laag, maar als je in totaal heel veel mensen besmet hebt dan is het aantal dat op de IC beland ook heel hoog. En dan zijn het aantal bedden en beademingsunit volstrekt ontoereikend.quote:
Voornamelijk oppervlaktes die ik aanraak als ik buiten geweest ben.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
Yesquote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
Nogmaals.quote:
quote:Ziekenhuizen hebben vooralsnog voldoende capaciteit om de toeloop van patiënten met het coronavirus het hoofd te bieden. Grootste zorg is nu het dreigende tekort aan neus-mondmaskers, vertelt de woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ).
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:46 schreef Galepinjo het volgende:
M'n buurman is ook grieperig....
Net maar ff boodschappen voor hem gedaan.
Dat zijn ze in Italië niet helemaal met je eens ben ik bang.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:54 schreef 20100 het volgende:
ik ben benieuwd wat Italie en Spanje vandaag als nieuwe cijfers hebben
https://www.ad.nl/dossier(...)ronacrisis~a3523299/quote:In Spanje zijn bijna duizend nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld in de afgelopen 24 uur. Het aantal besmettingen steeg van 7753 naar 8744.
Het dodental is met negen gestegen van 288 naar 297. Spanje is na Italië het zwaarst getroffen land in Europa.
De noodtoestand is in Spanje sinds zaterdag van kracht en maandag zei een minister dat het nog weken kan duren voor de noodtoestand wordt opgeheven.
Heb het idee dat hier wel veel eerder is ingegrepen dan daar though.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Het percentage is wellicht laag, maar als je in totaal heel veel mensen besmet hebt dan is het aantal dat op de IC beland ook heel hoog. En dan zijn het aantal bedden en beademingsunit volstrekt ontoereikend.
Kijk naar Italië. Ik wil helemaal niemand bang maken, maar er is geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat het hier beter (of minder erg) gaat worden dan daar. Geen enkele.
Er zijn ondertussen nogal wat maatregelen genomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Pak je rekenmachine er even bij.
Donderdag hadden we er 600, we zijn nu 4 dagen later.
Die trend van verdubbeling per 4 dagen houdt nog wel even vol.
Het punt is ook dat mensen die op de IC belanden daar een week of 2 à 3 blijven. Dus die bedden blijven onwijs lang bezet, terwijl er ondertussen nieuwe gevallen bij blijven komen. Op die manier is de capaciteit snel ontoereikend.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Het percentage is wellicht laag, maar als je in totaal heel veel mensen besmet hebt dan is het aantal dat op de IC beland ook heel hoog. En dan zijn het aantal bedden en beademingsunit volstrekt ontoereikend.
Kijk naar Italië. Ik wil helemaal niemand bang maken, maar er is geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat het hier beter (of minder erg) gaat worden dan daar. Geen enkele.
Net alle schermpjes met wet wipes schoongemaaktquote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef vencodark het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |