ja en dat is meteen 't probleem begrijp ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod!
Maar woon op de Veluwe dus dat is niet echt in de buurt. Ik heb wel een FFP3 mondmasker. Doe die wel op als ik naar buiten ga.
De achteloosheid van juist het hysterisch winkelend publiek, dat geeft mij onrust.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Omdat overal mensen aan het hoesten zijn en besmet rondlopen. En niemand denkt aan de regels van bijvoorbeeld afstand. Hier leeft iederen nog steeds met de gedachte dat het maar een griepje is.
Geen zin om ziek te worden en aan de beademing te moeten straks.
Heb je er stapels van? Want je moet ze steeds vervangen wil het zin hebbenquote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod!
Maar woon op de Veluwe dus dat is niet echt in de buurt. Ik heb wel een FFP3 mondmasker. Doe die wel op als ik naar buiten ga.
Binnenkort staat dus zo ongeveer elk beroep op die vitale lijstquote:Er wordt inmiddels nagedacht over een uitbreiding van de lijst met 'vitale beroepen'. Voor ouders die in een vitale sector werken, is kinderopvang geregeld nu de scholen gesloten zijn.
De eerste lijst werd gisteren naar buiten gebracht. Die lijst leverde kritiek op omdat bepaalde sectoren er niet op staan, zoals de uitvaartbranche en schoonmakers.
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
Overigens met MH17 zag en hoorde je overal om je heen dat eigenlijk iedereen wel iemand kende die iemand kende die in dat vliegtuig zat. Of het nou via via kennissen was of collega's, voor iedereen leek die ramp dichtbij te komen.
Ik durf gerust te stellen dat het met COVID-19 nog veel dichterbij gaat komen bij zeer veel mensen. Veel dichterbij dan ons allen lief is.
Dat kapje is dan ook meer schijnveiligheidquote:Op maandag 16 maart 2020 09:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja en dat is meteen 't probleem begrijp ik.
men heeft slechts 1 mondmasker. het idee is dat je het mondkapje of mondmasker telkens vervangt.
men doet nogal makkelijk over deze bescherming. zo zag je chinezen die vrolijk met elkaar stonden te praten met mondkapje half op.
Dat is helaas, terwijl ik het ook de groots mogelijk onzin vindt, niet in de hand te houden..quote:Op maandag 16 maart 2020 09:17 schreef Tris het volgende:
[..]
De achteloosheid van juist het hysterisch winkelend publiek, dat geeft mij onrust.
Als iedereen nou gewoon rustig zijn boodschappen doet als voorheen zou het veel prettiger zijn.
Daarom straks even kijken, volgens mij is het voor die niet ondernemers vooralsnog gewoon business as usual.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat probleem heb ik ook, wil m'n sportschool schoenen niet vies maken
Dat schoonmakers er niet opstonden was ook wel echt een blunder.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Binnenkort staat dus zo ongeveer elk beroep op die vitale lijst
Die hebben dubbel zo veel IC bedden per 100.000 inwoners als Nederland he.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.
Buiten zitten met een boekje kan altijd nogquote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef vencodark het volgende:
Begint het eindelijk mooi weer te worden, is er geen flikker te doen.
Een arts bezoeken in een hippe outfit geeft vaak een goed gevoel.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
En dan volgende week janken dat je longontsteking hebt.
Dat is ook niet zo raar.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
Overigens met MH17 zag en hoorde je overal om je heen dat eigenlijk iedereen wel iemand kende die iemand kende die in dat vliegtuig zat. Of het nou via via kennissen was of collega's, voor iedereen leek die ramp dichtbij te komen.
Ik durf gerust te stellen dat het met COVID-19 nog veel dichterbij gaat komen bij zeer veel mensen. Veel dichterbij dan ons allen lief is.
Ja, best wel.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hebben dubbel zo veel IC bedden per 100.000 inwoners als Nederland he.
En veel meer beademingsapparatuur.
We_are_fucked_
In Frankrijk gaat het ook vrij rap de verkeerde kant op.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.
Is ook al gebeurd hoor, wel met toestemming natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
begrijp ik maar als ik er zo ziek zou bijliggen mogen ze het op mij testen.
Wie weet wat je naast een nare kuch allemaal oppikt in een leuk pakjequote:Op maandag 16 maart 2020 09:19 schreef Tris het volgende:
[..]
Een arts bezoeken in een hippe outfit geeft vaak een goed gevoel.
Klopt, dus kan helaas niet te vaak naar buiten.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je er stapels van? Want je moet ze steeds vervangen wil het zin hebben
Tevens hebben zorgprofessionals ze veel harder nodig, dus graag daar inleveren
Vrouwenquote:Op maandag 16 maart 2020 09:19 schreef Tris het volgende:
[..]
Een arts bezoeken in een hippe outfit geeft vaak een goed gevoel.
Van het weekend nog die gele vestjes in Parijs. Dan denk je toch WTF.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Frankrijk gaat het ook vrij rap de verkeerde kant op.
Ik ook ja, iedereen gaat nu lekker dagje shoppen natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:21 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Was net in de bouwmarkt, moest latex wegwerp handschoenen hebben want mijne waren op (zorgpersoneel). Lopen daar gewoon hele gezinnen rondwas er al bang voor
Rutte hoeft alleen maar dit voor te lezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit was vannacht gepost een paar topics terug:
[..]
https://www.demorgen.be/m(...)2543467%252F3%252F50
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |