Ga je thuis toch lekker koekjes bakkenquote:Op maandag 16 maart 2020 09:13 schreef summer2bird het volgende:
Ik werk in een bakkerij met lunchroom, gaat dus helemaal dicht.
Geen thuiswerk ook, want het is een bakkerij.
Ja vandaar de vraag. Kan mij voorstellen dat die gewoon doorlopen en er daarmee risico'quote:Op maandag 16 maart 2020 09:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer de categorie bedrijven die niet dicht hoeven maar die zullen merken dat er nog amper iemand op af komt deze dagen vanwege het stellen van prioriteiten. Al kan ik me voorstellen dat het niet laten verlopen van je APK wel iets is wat bij vitale dienstverlening hoort.
ja en dat is de volgende sector die dichtgaat door ons egoismequote:Op maandag 16 maart 2020 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Thuiswerken; behangen, muurtje voorzien van nieuwe verflaag, plafond witten
de bouwmarkten hebben afgelopen dagen een piekdrukte te verwerken gehad.
Ik weet niet wat ik moet denken bij " ze zijn lang niet allemaal erg oud"quote:Op maandag 16 maart 2020 09:12 schreef Remco het volgende:
[..]
Jongere patiënten is wat anders dan jongeren hé.
Geen ovenquote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ga je thuis toch lekker koekjes bakken
denk het ook en dan begint het in november weerquote:Op maandag 16 maart 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn als het in september achter ons ligt.
Bedankt voor het aanbod!quote:Op maandag 16 maart 2020 09:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Woon je in den haag toevallig? Ik kan boodschappen voor je doen
oh das wat ver voor op de scooterquote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod!
Maar woon op de Veluwe dus dat is niet echt in de buurt. Ik heb wel een FFP3 mondmasker. Doe die wel op als ik naar buiten ga.
Vijfde golf genotquote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk het ook en dan begint het in november weer
ja en dat is meteen 't probleem begrijp ik.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod!
Maar woon op de Veluwe dus dat is niet echt in de buurt. Ik heb wel een FFP3 mondmasker. Doe die wel op als ik naar buiten ga.
De achteloosheid van juist het hysterisch winkelend publiek, dat geeft mij onrust.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Omdat overal mensen aan het hoesten zijn en besmet rondlopen. En niemand denkt aan de regels van bijvoorbeeld afstand. Hier leeft iederen nog steeds met de gedachte dat het maar een griepje is.
Geen zin om ziek te worden en aan de beademing te moeten straks.
Heb je er stapels van? Want je moet ze steeds vervangen wil het zin hebbenquote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod!
Binnenkort staat dus zo ongeveer elk beroep op die vitale lijstquote:Er wordt inmiddels nagedacht over een uitbreiding van de lijst met 'vitale beroepen'. Voor ouders die in een vitale sector werken, is kinderopvang geregeld nu de scholen gesloten zijn.
De eerste lijst werd gisteren naar buiten gebracht. Die lijst leverde kritiek op omdat bepaalde sectoren er niet op staan, zoals de uitvaartbranche en schoonmakers.
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
Overigens met MH17 zag en hoorde je overal om je heen dat eigenlijk iedereen wel iemand kende die iemand kende die in dat vliegtuig zat. Of het nou via via kennissen was of collega's, voor iedereen leek die ramp dichtbij te komen.
Ik durf gerust te stellen dat het met COVID-19 nog veel dichterbij gaat komen bij zeer veel mensen. Veel dichterbij dan ons allen lief is.
Dat kapje is dan ook meer schijnveiligheidquote:Op maandag 16 maart 2020 09:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja en dat is meteen 't probleem begrijp ik.
men heeft slechts 1 mondmasker. het idee is dat je het mondkapje of mondmasker telkens vervangt.
men doet nogal makkelijk over deze bescherming. zo zag je chinezen die vrolijk met elkaar stonden te praten met mondkapje half op.
Dat is helaas, terwijl ik het ook de groots mogelijk onzin vindt, niet in de hand te houden..quote:Op maandag 16 maart 2020 09:17 schreef Tris het volgende:
[..]
De achteloosheid van juist het hysterisch winkelend publiek, dat geeft mij onrust.
Als iedereen nou gewoon rustig zijn boodschappen doet als voorheen zou het veel prettiger zijn.
Daarom straks even kijken, volgens mij is het voor die niet ondernemers vooralsnog gewoon business as usual.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat probleem heb ik ook, wil m'n sportschool schoenen niet vies maken
Dat schoonmakers er niet opstonden was ook wel echt een blunder.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Binnenkort staat dus zo ongeveer elk beroep op die vitale lijst
Die hebben dubbel zo veel IC bedden per 100.000 inwoners als Nederland he.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.
Buiten zitten met een boekje kan altijd nogquote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef vencodark het volgende:
Begint het eindelijk mooi weer te worden, is er geen flikker te doen.
Een arts bezoeken in een hippe outfit geeft vaak een goed gevoel.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:13 schreef Leonos het volgende:
[..]
En dan volgende week janken dat je longontsteking hebt.
Dat is ook niet zo raar.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
Overigens met MH17 zag en hoorde je overal om je heen dat eigenlijk iedereen wel iemand kende die iemand kende die in dat vliegtuig zat. Of het nou via via kennissen was of collega's, voor iedereen leek die ramp dichtbij te komen.
Ik durf gerust te stellen dat het met COVID-19 nog veel dichterbij gaat komen bij zeer veel mensen. Veel dichterbij dan ons allen lief is.
Ja, best wel.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hebben dubbel zo veel IC bedden per 100.000 inwoners als Nederland he.
En veel meer beademingsapparatuur.
We_are_fucked_
In Frankrijk gaat het ook vrij rap de verkeerde kant op.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik vind het al vrij confronterend dat ze in een land als Italie moeten kiezen wie er op de IC komt en wie niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |