Maar dat kwam denk ik ook wel omdat de situatie er destijds niet naar was om het effectief te kunnen bestrijden. De oorlog ging voor.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:49 schreef Harvest89 het volgende:
Spaanse Griep kostte naar schatting wereldwijd 20 tot 100 miljoen doden.
Maar dat is wel alweer zo'n 100 jaar geleden.
Oei, ik ben gezien.quote:
Wereldwijd naar schatting 700 miljoen-1,4 miljard besmettingen en tussen de 150.000 en 600.000 doden. Mexicaanse griep.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:42 schreef Breekfast het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of is de Mexicaanse griep van 2009 in Europa nooit echt groot geworden: zowel qua aantal besmettingen als het nieuws?
Hoe kan het dat het hier destijds zo snel is uitgedoofd? En dat het amper in mijn geheugen zit?
Nederland had in 2009 1474 besmettingen.
Wereldwijd in 2009 zeker 260.000 besmettingen.
ook geen internet om elkaar te waarschuwen en te vertellen wat de klachten waren en wat er tegen te doen om het te voorkomenquote:Op zondag 15 maart 2020 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar dat kwam denk ik ook wel omdat de situatie er destijds niet naar was om het effectief te kunnen bestrijden. De oorlog ging voor.
Gelukkig op een eiland.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:47 schreef Lafoy het volgende:
Ik
[..]
Wacht maar tot Corona uitbreekt in dat kamp op lesbosdan breekt de pleuris uit
Niet perse. Je kunt t ook oplossen met andere ouders samen. Of familie inschakelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Ik zit zelf in de sector en dan zou mijn partner maar 3 weken thuis moeten zitten?
Serieus? In mijn geheugen is het nooit iets voor reden van paniek geweest, nieuws werd er veel minder door gedomineerd dan nu, maatregelen waren minder....quote:Op zondag 15 maart 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wereldwijd naar schatting 700 miljoen-1,4 miljard besmettingen en tussen de 150.000 en 600.000 doden. Mexicaanse griep.
Het was net na de oorlog. 1918-1920.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar dat kwam denk ik ook wel omdat de situatie er destijds niet naar was om het effectief te kunnen bestrijden. De oorlog ging voor.
Ja die ouders dit niet kunnen oppassen omdat het een risico groep is.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Niet perse. Je kunt t ook oplossen met andere ouders samen. Of familie inschakelen.
Serieus ? Mexicaanse griep jah? Daar komt dit huidige virus bij lange na niet in de buurtquote:Op zondag 15 maart 2020 21:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wereldwijd naar schatting 700 miljoen-1,4 miljard besmettingen en tussen de 150.000 en 600.000 doden. Mexicaanse griep.
Waarheid als een koe.quote:
Bron: NOSquote:Volgens scholierenorganisatie LAKS leidt de sluiting van scholen tot veel onrust en gemengde gevoelens onder scholieren. "Om te zorgen dat scholieren niet het slachtoffer worden van de omstandigheden, is het van groot belang dat er gekeken wordt naar een hoogwaardig onderwijsalternatief en extra compensatiemogelijkheden", zegt voorzitter Pieter Lossie.
Tenzij je iets anders kunt regelen. Ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Ik zit zelf in de sector en dan zou mijn partner maar 3 weken thuis moeten zitten?
Maar goed. Het is voor ons ook niet echt een probleem.quote:Overigens gaan wij niet inventariseren welke ouders wel of niet werken in vitale sectoren. Wij rekenen erop dat ouders daar zelf een goede inschatting en goede keuze in kunnen maken.
Het zijn geen gewone tijden en daar moet iedereen aan aanpassen.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja die ouders dit niet kunnen oppassen omdat het een risico groep is.
Het is gewoon een slecht besluit.
die duurde ook twee jaar , we zijn nu net 4 maanden bezig met de corona :-)quote:Op zondag 15 maart 2020 21:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Serieus ? Mexicaanse griep jah? Daar komt dit huidige virus bij lange na niet in de buurt
Volgens mij begon de verspreiding in de laatste maanden van de oorlog (1918). Veel soldaten zijn er aan overleden en/of namen het weer mee naar hun thuisland.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het was net na de oorlog. 1918-1920.
Maar het klopt natuurlijk dat het toendertijd moeilijker te bestrijden was.
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemicquote:Op zondag 15 maart 2020 21:55 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Serieus ? Mexicaanse griep jah? Daar komt dit huidige virus bij lange na niet in de buurt
Heb al gehamsterd.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarheid als een koe.
Dus als de supermarkten straks weg zijn, wat ga jij dan doen?
Aah daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij begon de verspreiding in de laatste maanden van de oorlog (1918). Veel soldaten zijn er aan overleden en/of namen het weer mee naar hun thuisland.
whut? het kabinet op slot?quote:Op zondag 15 maart 2020 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
BREEK:twitter:fonslambie twitterde op zondag 15-03-2020 om 21:36:29Nieuws: Tweede Kamer gaat in zeer beperkte vorm functioneren. Alleen vergadering op woensdag, de rest zoveel mogelijk digitaal en schriftelijk. Slechts uiterst noodzakelijke wetgeving en corona-debatten worden gevoerd. Zo meer op https://t.co/AAauqug4N0 #coronavirus #corona reageer retweet
Dan zal NL snel volgen denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 21:58 schreef Rewimo het volgende:
Duitsland: NRW gaat ook op slot. Alleen banken, supermarkten en apotheken blijven open. De rest van DLD volgt waarschijnlijk vanaf woensdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |