abonnement Unibet Coolblue
pi_189589493
Tijd voor Luchtverkeersleider #15
!

:)
pi_189591963
pi_189598241
Zijn er meer mensen die op 1nov de FEAST en MULTIPASS hebben?
pi_189600847
Ik mag ook 1nov op voor de selectiedag voor Outboundplanner.

Vraagje, kun je je voorbereiden voor die testen?
Zag namelijk de FEAST app en Skytest, maar is het zinvol?

Heb namelijk al een lange tijd niet meer zulke testjes gemaakt.
pi_189603734
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef youst het volgende:
Ik mag ook 1nov op voor de selectiedag voor Outboundplanner.

Vraagje, kun je je voorbereiden voor die testen?
Zag namelijk de FEAST app en Skytest, maar is het zinvol?

Heb namelijk al een lange tijd niet meer zulke testjes gemaakt.
Weet niet in hoeverre de mail afwijkt ten opzichte van de mail voor de sollicitanten als luchtverkeersleider. Maar in mijn mail stond destijds dat inhoudelijk voorbereiden op de FEAST niet kan. Hooguit mogelijk 'een testje om weer even te ervaren hoe het is om een test te maken onder tijdsdruk'. Hierbij is de volgende link gegeven: https://www.123test.nl/ruimtelijkinzicht/

Staat tevens in de mail welke ik destijds kreeg: 'Wij bevelen het niet aan om de app 'FEAST test training' te gebruiken. Deze test is anders dan de echte test, wat juist kan leiden tot fouten bij het maken van de FEAST.'

Succes alvast in ieder geval! Pittige dag met zowel de FEAST als de multipass.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:50:49 #6
257132 crew  Awsom
pi_189610340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:14 schreef Kienie het volgende:
Pittige dag met zowel de FEAST als de multipass.
Vroeger had je de FEAST en DART op dezelfde dag. :)
pi_189613934
Veel succes beide met de testen volgende week!

Wij gaan er hier wel vanuit dat jullie uiteraard even melden hoe het is gegaan ;)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_189624164
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:50 schreef Awsom het volgende:

[..]

Vroeger had je de FEAST en DART op dezelfde dag. :)
Weet jij de verschillen tussen de DART en de multipass? Of komt dit ongeveer op dezelfde skills neer?
pi_189654181
Ik heb ondertussen het interview gehaald en mag op naar de laatste ronde!

Heb het interview als best 'zwaar' ervaren in de zin van dat ze best persoonlijke vragen stellen.

Ik krijg volgende week de data van de laatste ronde te horen, zal ergens eind januari / begin februari zijn.
  Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 20:15:52 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189655015
Netjes!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189673846
Ik ben er ook bij op 1 nov. In het verleden (2013) al een keer de FEAST gemaakt en gehaald. Ik ben uiteindelijk tijdens de AAPRO afgevallen.

Verschil tussen de DART en Multipass. Ik denk dat je aan de plaatjes op de Skytest website wel een aardig beeld kunt krijgen.

DART: https://www.skytest.com/modules/Dynamic-Radar-Test
Multipass: https://www.skytest.com/modules/Multi-Control-Test-2

Ik zou om te oefenen vooral kubussen vouwen en wat algemene "Brain Train" activiteiten doen. Het idee van de FEAST is om capaciteiten te testen die niet aan te leren zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door LongBowNL op 28-10-2019 20:46:07 (Tip toegevoegd) ]
pi_189676152
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:43 schreef LongBowNL het volgende:
Ik ben er ook bij op 1 nov. In het verleden (2013) al een keer de FEAST gemaakt en gehaald. Ik ben uiteindelijk tijdens de AAPRO afgevallen.

Verschil tussen de DART en Multipass. Ik denk dat je aan de plaatjes op de Skytest website wel een aardig beeld kunt krijgen.

DART: https://www.skytest.com/modules/Dynamic-Radar-Test
Multipass: https://www.skytest.com/modules/Multi-Control-Test-2

Ik zou om te oefenen vooral kubussen vouwen en wat algemene "Brain Train" activiteiten doen. Het idee van de FEAST is om capaciteiten te testen die niet aan te leren zijn.
Thanks voor de info! Die multipass hebben ze wel goed nagemaakt zeg..

Ik had niet verwacht dat je de AAPRO zou mogen herkansen. Ik dacht dat dat vooral skills zijn die niet te trainen/verbeteren zijn. Maar zou mooi zijn als je hem nu kan halen!

Succes allemaal 1 november!
pi_189676705
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 22:17 schreef The_Prophet_Opie het volgende:

[..]

Thanks voor de info! Die multipass hebben ze wel goed nagemaakt zeg..

Ik had niet verwacht dat je de AAPRO zou mogen herkansen. Ik dacht dat dat vooral skills zijn die niet te trainen/verbeteren zijn. Maar zou mooi zijn als je hem nu kan halen!

Succes allemaal 1 november!
Als het goed is is de AAPRO eruit, en word er nu functiegericht opgeleid. Dat is ook waarom er nu ook vacatures vrij komen voor andere functies dan alleen luchtverkeersleider.
pi_189677817
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 22:59 schreef jilalf het volgende:

[..]

Als het goed is is de AAPRO eruit, en word er nu functiegericht opgeleid. Dat is ook waarom er nu ook vacatures vrij komen voor andere functies dan alleen luchtverkeersleider.
Ah oke! Zou hiermee het uitval percentage tijdens de opleiding verlagen? Of zouden er andere modules voor in de plaats komen?
pi_189687962
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef youst het volgende:
Ik mag ook 1nov op voor de selectiedag voor Outboundplanner.

Vraagje, kun je je voorbereiden voor die testen?
Zag namelijk de FEAST app en Skytest, maar is het zinvol?

Heb namelijk al een lange tijd niet meer zulke testjes gemaakt.
Word 4nov voor mij (deze dag komt mij beter uit).

Zijn er ook anderen die 4nov op moeten?
pi_189731929
Hoe ging de selectiedag @jilalf en @LongBowNL?
pi_189783690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:17 schreef youst het volgende:
Hoe ging de selectiedag @:jilalf en @:LongBowNL?
Ik kon er helaas niet bij zijn de dagen die ze boden kon ik niet, dus zou voor de volgende werving mee kunnen (maar onbekend nog hoe snel die komen) :{
pi_189784523
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 17:50 schreef jilalf het volgende:

[..]

Ik kon er helaas niet bij zijn de dagen die ze boden kon ik niet, dus zou voor de volgende werving mee kunnen (maar onbekend nog hoe snel die komen) :{
Aah zonde! Hopelijk komen ze snel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:25 schreef youst het volgende:

[..]

Word 4nov voor mij (deze dag komt mij beter uit).

Zijn er ook anderen die 4nov op moeten?
En? Hoe ging het?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_189812469
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 18:45 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

En? Hoe ging het?
Voor mijn gevoel was het te doen, pittig was het wel. Volgende week horen wij de uitslagen en of je door kan naar het interview.
pi_189813223
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:40 schreef youst het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel was het te doen, pittig was het wel. Volgende week horen wij de uitslagen en of je door kan naar het interview.
Interview? Hebben ze het assessment geschrapt?
pi_189813603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:39 schreef LVNL2019 het volgende:

[..]

Interview? Hebben ze het assessment geschrapt?
Volgens mij betreft dit de outboundplanner?

Zelf inmiddels lekker bezig met het leren voor de job sample. Hotelletje is geboekt voor volgende week, zin in! :)
pi_189844483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:08 schreef Kienie het volgende:

[..]

Volgens mij betreft dit de outboundplanner?

Zelf inmiddels lekker bezig met het leren voor de job sample. Hotelletje is geboekt voor volgende week, zin in! :)
Oei succes ermee!
In welk hotelletje zit je en hoeveel ben je ongeveer kwijt?

Jammer dat LVNL geen slaapplek regelt / kosten voor hotel vergoed :D
pi_189847608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 00:27 schreef LVNL2019 het volgende:

[..]

Oei succes ermee!
In welk hotelletje zit je en hoeveel ben je ongeveer kwijt?

Jammer dat LVNL geen slaapplek regelt / kosten voor hotel vergoed :D
Kreeg als tip vanuit LVNL om het ibis budget hotel te boeken. Zelf niet echt goede ervaringen met dergelijke 'budget' hotels. Bij één van de eerdere selectierondes voor 7 tientjes het Steigenberger hotel gepakt, zit letterlijk in het pand naast LVNL. Dat was toen een boeking op de dag zelf. Ben nu flink wat meer kwijt voor het Steigenberger hotel; +/- ¤120 per nacht.

Zie het dan ook als een investering in mijzelf, weet dat ik daar prima slaap en dus goed kan uitrusten. Dat zal ongetwijfeld wel nodig zijn voor de job sample
pi_189849734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:57 schreef Kienie het volgende:

[..]

Kreeg als tip vanuit LVNL om het ibis budget hotel te boeken. Zelf niet echt goede ervaringen met dergelijke 'budget' hotels. Bij één van de eerdere selectierondes voor 7 tientjes het Steigenberger hotel gepakt, zit letterlijk in het pand naast LVNL. Dat was toen een boeking op de dag zelf. Ben nu flink wat meer kwijt voor het Steigenberger hotel; +/- ¤120 per nacht.

Zie het dan ook als een investering in mijzelf, weet dat ik daar prima slaap en dus goed kan uitrusten. Dat zal ongetwijfeld wel nodig zijn voor de job sample
Ik heb bij mijn selectierondes in het alp de veenen hotel geslapen in Amstelveen. Ligt op ongeveer 10 minuutjes en is zo'n 70-80 euro per nacht dus best te doen.

Succes met de ATC volgende week! Laat ff weten hoe het gegaan is!

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Prophet_Opie op 10-11-2019 12:17:57 (Typo) ]
pi_189877234
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:15 schreef The_Prophet_Opie het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn selectierondes in het alp de beenen hotel geslapen in Amstelveen. Ligt op ongeveer 10 minuutjes en is zo'n 70-80 euro per nacht dus best te doen.

Succes met de ATC volgende week! Laat ff weten hoe het gegaan is!
Nooit tegengekomen, maar is zeker een goede optie als ik dat zo zie. In ieder geval een stuk gunstiger voor de portemonnee! Zal van de week laten weten hoe het is gegaan!
pi_189926665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:40 schreef youst het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel was het te doen, pittig was het wel. Volgende week horen wij de uitslagen en of je door kan naar het interview.
Al iets gehoord?
pi_189936028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:03 schreef The_Prophet_Opie het volgende:

[..]

Al iets gehoord?
Een mailtje ontvangen met een afwijzing, mijn scores, cv en motivatie samen zouden mij niet tot de "beste" 5 hebben gebracht waardoor ik niet verder kan in het traject. Erg jammer, kan ze bellen voor meer uitleg. :N
pi_189937184
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:32 schreef youst het volgende:

[..]

Een mailtje ontvangen met een afwijzing, mijn scores, cv en motivatie samen zouden mij niet tot de "beste" 5 hebben gebracht waardoor ik niet verder kan in het traject. Erg jammer, kan ze bellen voor meer uitleg. :N
aah balen!

ga je ze nog bellen of heb je dat al gedaan?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_189959005
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:05 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

aah balen!

ga je ze nog bellen of heb je dat al gedaan?
Heb voor volgende week het feedbackgesprek staan, zodra ik meer weet post ik dat.
pi_189973379
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:32 schreef youst het volgende:

[..]

Een mailtje ontvangen met een afwijzing, mijn scores, cv en motivatie samen zouden mij niet tot de "beste" 5 hebben gebracht waardoor ik niet verder kan in het traject. Erg jammer, kan ze bellen voor meer uitleg. :N
Jammer, maar zijn 5 mensen niet weinig (want er was nog een interview en SIM sessie dacht ik?
pi_190003045
Vorige week de job sample (ACT) gedaan. Erg uitdagend en enorm leuk om te doen! Helaas niet gehaald, erg zuur natuurlijk wanneer je zo ver komt in de selectie. In totaal met zijn vieren de ACT vorige week gedaan, maar allen niet gehaald.

Donderdagmiddag het feedbackgesprek staan, toch wel erg benieuwd naar het hoe en wat.
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 13:07:18 #32
257132 crew  Awsom
pi_190003526
Jammer! Wel leuk om te doen he? Wat was je gevoel er zelf bij?
pi_190009857
Zonde! Maar je bent wel een heel eind gekomen. Laat even weten wat ze zeiden donderdag.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_190011899
Erg zuur, verbaasd me echt dat er heel weinig mensen de ACT halen. Vrijwel in alle posts zie ik dat slechts 1 of zelfs 0 van de 4 het haalt ...

De mijne staat gepland in januari, ben erg benieuwd!

En inderdaad, laat even weten wat ze als feedback geven!
pi_190050058
Uit mijn feedbackgesprek kwam naar voren dat ik de testen beide heb gehaald (voor Outboundplanner) maar er is op basis van CV/motivatie een selectie gemaakt van 5 mensen die beter zouden passen in de functie dan mij.

Erg jammer, maar mijn resultaten blijven wel 2 jaar geldig mocht ik het nog eens willen proberen later. :)
pi_190054559
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:36 schreef LVNL2019 het volgende:
Erg zuur, verbaasd me echt dat er heel weinig mensen de ACT halen. Vrijwel in alle posts zie ik dat slechts 1 of zelfs 0 van de 4 het haalt ...

De mijne staat gepland in januari, ben erg benieuwd!

En inderdaad, laat even weten wat ze als feedback geven!
Niet om je te ontmoedigen maar nu ik het niveau van de ACT ken is het juist helemaal niet raar dat weinig mensen er doorheen komen. Ook het hele 'niet voorbereiden, je hebt het of je hebt het niet' is achteraf goed in te beelden terwijl het vooraf misschien zelfs oneerlijk lijkt.

Succes binnenkort! ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_190054786
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:36 schreef youst het volgende:
Uit mijn feedbackgesprek kwam naar voren dat ik de testen beide heb gehaald (voor Outboundplanner) maar er is op basis van CV/motivatie een selectie gemaakt van 5 mensen die beter zouden passen in de functie dan mij.

Erg jammer, maar mijn resultaten blijven wel 2 jaar geldig mocht ik het nog eens willen proberen later. :)
Al met al toch positieve feedback lijkt me. Dat je het dan net niet geworden bent is voor nu jammer, maar wellicht in de toekomst ;)
"Get busy living, or get busy dying"
pi_190060496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Niet om je te ontmoedigen maar nu ik het niveau van de ACT ken is het juist helemaal niet raar dat weinig mensen er doorheen komen. Ook het hele 'niet voorbereiden, je hebt het of je hebt het niet' is achteraf goed in te beelden terwijl het vooraf misschien zelfs oneerlijk lijkt.

Succes binnenkort! ^O^
Het is ook lastig om in te schatten hoe ''makkelijk'' ik door de vorige rondes kwam ten opzichte van de rest.

Ik weet zelf dat ik aardig wat capaciteiten bezit, maar ik gok dat er meer slimme koppen tussen zitten

Ben vooral erg benieuwd op welk niveau de ACT ligt. Is het te vergelijken met de FEAST die we in de 3e ronde hebben gehad maar dan een hele dag lang? Of ligt het niveau lager / hoger.

Ik gok vooral dat tijdens de ACT erg getest wordt of je een hoog niveau een langere tijd vol kunt houden?
pi_190063362
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2019 22:54 schreef LVNL2019 het volgende:

[..]

Het is ook lastig om in te schatten hoe ''makkelijk'' ik door de vorige rondes kwam ten opzichte van de rest.

Ik weet zelf dat ik aardig wat capaciteiten bezit, maar ik gok dat er meer slimme koppen tussen zitten

Ben vooral erg benieuwd op welk niveau de ACT ligt. Is het te vergelijken met de FEAST die we in de 3e ronde hebben gehad maar dan een hele dag lang? Of ligt het niveau lager / hoger.

Ik gok vooral dat tijdens de ACT erg getest wordt of je een hoog niveau een langere tijd vol kunt houden?
Lijkt me dat het niveau een stuk hoger ligt. Van wat ik gelezen heb kijken ze ook veel naar je leercurve. Dus daarvoor moet het niveau wel hoog liggen.
pi_190906197
Zijn er nog mensen die momenteel in de selecties zitten dan?
Heb zelf het Assessment een tijd geleden "gehaald', maar ben op de shortlist gekomen, dus nog geen zekerheid of ik de ACT mag doen sta er nu ongeveer 3 maanden op.

Weet iemand toevallig hoeveel mensen wekelijks worden uitgenodigd voor de ACT en hoe groot de Shortlist ongeveer is? Ik begrijp dat ik daar waarschijnlijk niets uit kan opmaken hoe groot mijn kans is, maar ben vooral nieuwsgierig
pi_190919953
Weet iemand wanneer de vacature voor Outboundplanner weer open gaat?

Hoop dat ze nog een keer werven voor de April klas

[ Bericht 3% gewijzigd door jilalf op 07-01-2020 18:17:58 ]
pi_190937115
Ik zit nog in de ATC-selectie. Ik heb halverwege december het Assessment gehaald en mag 30 januari weer naar LVNL komen voor het interview.
Gezien de lange periode tussen deze 2 fases ga ik er een klein beetje van uit dat het best vol zit allemaal..
pi_190939593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:51 schreef Wubbly het volgende:
Ik zit nog in de ATC-selectie. Ik heb halverwege december het Assessment gehaald en mag 30 januari weer naar LVNL komen voor het interview.
Gezien de lange periode tussen deze 2 fases ga ik er een klein beetje van uit dat het best vol zit allemaal..
Ik heb het interview in oktober gehaald en heb de ACT pas halverwege februari. Uiteindelijk bijna een heel jaar bezig geweest in totaal..
pi_190944505
Ik heb ook 2,5 maand moeten wachten op het assessment, heb zelf begin april vorig jaar gesolliciteerd dus de duur van de selectie gaat ook al snel richting een jaar.

Hopen voor je dat je rechtstreeks kan worden geplaatst voor de ACT, want de shortlist kan je een half jaar op blijven staan, dus is wederom een lange en onzekere wacht.
pi_190962516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 00:30 schreef AnonymousFokker20 het volgende:
Ik heb ook 2,5 maand moeten wachten op het assessment, heb zelf begin april vorig jaar gesolliciteerd dus de duur van de selectie gaat ook al snel richting een jaar.
Dat is best raar, ik heb 16 sept 2019 mijn 1e fase gehaald en heb tussendoor niet extreem lang hoeven wachten. Feast I heb ik toen halverwege oktober gedaan, de muktipass begin november en het Assessment de 2e week van december. Tijdens het plannen was het steeds ongv. 4 weken. Alleen van Assesment tot interview duurt nu dus 6 weken en dat vond ik al vrij lang. ;)

Kon jij steeds niet de eerstbeschikbare dagen of waren die dagen gewoon niet eerder beschikbaar?

Wel lastig zo'n lange wacht. De kansen zijn natuurlijk alles behalve groot, mocht het niet lukken heb je een jaar 'voor niks' gedaan. Hangt natuurlijk een beetje af van wat je nu in het dagelijks leven doet.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 12:43:42 #46
257132 crew  Awsom
pi_190962631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:15 schreef jilalf het volgende:
Weet iemand wanneer de vacature voor Outboundplanner weer open gaat?

Hoop dat ze nog een keer werven voor de April klas
Waarom was je er de vorige keer ook alweer niet bij?
pi_190963065
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:43 schreef Awsom het volgende:

[..]

Waarom was je er de vorige keer ook alweer niet bij?
De dagen die ze boden voor de selecties kon ik niet en kon ook niks regelen ervoor vanwege werk :{

Vandaar dat ik benieuwd ben of ze nog een keer werven voor de April klas.

[ Bericht 5% gewijzigd door jilalf op 10-01-2020 13:26:48 ]
pi_190964993
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:35 schreef Wubbly het volgende:

[..]

Dat is best raar, ik heb 16 sept 2019 mijn 1e fase gehaald en heb tussendoor niet extreem lang hoeven wachten. Feast I heb ik toen halverwege oktober gedaan, de muktipass begin november en het Assessment de 2e week van december. Tijdens het plannen was het steeds ongv. 4 weken. Alleen van Assesment tot interview duurt nu dus 6 weken en dat vond ik al vrij lang. ;)

Kon jij steeds niet de eerstbeschikbare dagen of waren die dagen gewoon niet eerder beschikbaar?

Wel lastig zo'n lange wacht. De kansen zijn natuurlijk alles behalve groot, mocht het niet lukken heb je een jaar 'voor niks' gedaan. Hangt natuurlijk een beetje af van wat je nu in het dagelijks leven doet.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kwam dat mede door de vakantieperiode en hebben ze een tijdje geen Assessments afgenomen. Bij fase 1 t/m 4 had ik het geluk dat ik steeds de eerste beschikbare datum kon, het Assessment had een week eerder gekund, maar dat kwam mij zeer slecht uit.
pi_191230829
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:36 schreef LVNL2019 het volgende:
Erg zuur, verbaasd me echt dat er heel weinig mensen de ACT halen. Vrijwel in alle posts zie ik dat slechts 1 of zelfs 0 van de 4 het haalt ...

De mijne staat gepland in januari, ben erg benieuwd!

En inderdaad, laat even weten wat ze als feedback geven!
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:47 schreef LVNL2019 het volgende:

[..]

Ik heb het interview in oktober gehaald en heb de ACT pas halverwege februari. Uiteindelijk bijna een heel jaar bezig geweest in totaal..
Heb je nou de ACT al gehad? of pas in februari, ben wel nieuwsgierig naar de door jou en je groep behaalde resultaten

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:51 schreef Wubbly het volgende:
Ik zit nog in de ATC-selectie. Ik heb halverwege december het Assessment gehaald en mag 30 januari weer naar LVNL komen voor het interview.
Gezien de lange periode tussen deze 2 fases ga ik er een klein beetje van uit dat het best vol zit allemaal..
Succes met het Interview alvast!
pi_191234559
Het is niet perse vol bij de LVNL, maar sinds dit jaar verzorgen zij de volledige selecties voor Defensie en kun je hiervoor solliciteren via LVNL. Waarschijnlijk is er daardoor minder capaciteit voor het afnemen van alle testen en interviews.

Ook is het zo dat er nu ook klassen beginnen voor Assistent en Ground Control naast de reguliere ATC klassen.
pi_191306870
Afgelopen donderdag het interview gehad, ging naar mijn gevoel wel goed. Toch blijft het lastig om te oordelen. Je weet niet waar je aan moet 'voldoen' behalve welke eigenschappen je moet hebben maar niet je niveau. En je hoeft zoals bij alle andere fases niet een prestatie te leveren. Wat het geheel extra onzeker maakt natuurlijk.

Vrijdag had ik een mailtje van LVNL in de mailbox, met daarin dat ik op de shortlist gekomen ben. Valt in eerste instantie natuurlijk een beetje tegen, want je hoopt toch bij de mensen te zitten die in 1x door zijn. Het principe van de ATC shortlist is hetzelfde als bij de andere fases volgens mij, je staat er een halfjaar op, in dat halfjaar kan je gebeld worden om alsnog de volgende fase in te plannen.

Nu vroeg ik me wel af, stel je bent in een halfjaar nog niet gebeld, is de kans dan groot dat je wel een herkansing voor het interview krijgt? De resultaten vanuit het interview zijn vooral gericht op persoonlijke vlakken waar vaak nog ruimte is voor ontwikkeling. Ik kan me voorstellen dat wanneer je op de shortlist staat, ook eerder in aanmerking zou komen voor een herkansing? Misschien dat iemand hier iets meer informatie voor heeft?

PS: bij LVNL werken ze met een nieuws systeem wat de berichten stuurt. Om 1 of andere manier belanden bij veel mensen de LVNL-mails in de spam-box. Zo ook bij mij. Mocht je dus nog bericht afwachten van LVNL, check dan ook even je spam. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door Wubbly op 02-02-2020 12:53:03 (toevoeging) ]
pi_191348031
Voor zover ik weet is de shortlist momenteel alleen voor de ACT module, bij andere fases is het dacht ik gewoon "gehaald" of "niet gehaald".

Ik denk dat ze bij het interview vooral ook motivatie meenemen, aangezien de capaciteiten etc. al grotendeels getest zijn. Maar dat weet ik dus niet zeker.

De shortlist begin ik wel vervelend te vinden, vooral omdat de deadline voor mij over 2 maanden verstrijkt. Kwestie van afwachten en hopen op het telefoontje.
pi_191359737
Inderdaad.. Persoonlijk verwacht ik ook niet een telefoontje binnen een paar maanden. Natuurlijk hoop je wel gebeld te worden binnen het termijn van 6 maanden.
Ik ben ook vooral benieuwd naar wat er gebeurd na de 6 maanden, buiten de 'afwijzing' om.

In de mail staat 'keihard': Als je niet bent uitgenodigd, dan ontvang je na een half jaar een definitieve afwijzing. Vervolgens geven wij je dan graag feedback over de behaalde resultaten. Je kunt dan telefonisch contact met ons opnemen op een van onderstaande telefoonnummers.


Maar een zin ervoor staat "...Op dit moment behoor je niet tot die kandidaat, maar wij zien wel potentie in je. Daarom plaatsen wij je op de shortlist."

Het lijkt mij dan dat die afwijzing niet zo definitief is dat je uit het hele selectie proces wordt gezet, maar dat er nog ruimte is voor een herkansing a.d.h. de feedback die gegeven wordt. Ze zien immers wel potentie in je. Tenminste, dat is mijn interpretatie.

@AnonymousFokker20, in ieder geval nog even succes met het afwachten, hopelijk wordt je binnen die 2 maanden gebeld..
pi_191698857
hi,

Zijn er nog meer mensen die in het selectieproces zitten?
Ik heb laatst de knoop doorgehakt en me toch aangemeld, inmiddels wacht ik op de uitslag van de neurolympics, dus ben benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door selectie2020 op 26-02-2020 17:41:19 ]
pi_191710814
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:18 schreef selectie2020 het volgende:
hi,

Zijn er nog meer mensen die in het selectieproces zitten?
Ik heb laatst de knoop doorgehakt en me toch aangemeld, inmiddels wacht ik op de uitslag van de neurolympics, dus ben benieuwd!
Hallo,

Gaaf dat je ook de poging gaat wagen!
Ik zit momenteel nog in selectie, wachtende op (hopelijk) een uitnodiging voor fase 6, de ACT. (zoals in eerdere posts te lezen is). Succes in ieder geval met de selectie en hopen dat je er doorkomt!
  vrijdag 28 februari 2020 @ 19:54:26 #56
490038 Mr4Goosey
Defense / LVNL Sollicitant
pi_191739712
Hi!

Ik lees nu al twee jaar af en aan mee met de ATC topics hier, maar heb me uiteindelijk nooit gemengd in de discussies... In de zomer/najaar van 2018 heb ik selectie bij defensie gedaan - ATC leek me wel grappig en ik was erg geïnteresseerd in werken bij defensie - en heb ik alle onderdelen van de selectie van defensie doorstaan. Totdat ik naar de psycholoog moest. De psycholoog onderbrak me op een gegeven moment toen hij naar mijn motivatie vroeg en zei dat hij het ATC stukje wel prima vond, maar dat hij het eens over defensie wilde hebben. Uiteindelijk ben ik afgevallen met het commentaar dat ze me graag als ATC zouden willen, maar bij defensie ben je in de eerste plaats soldaat, en daar zou ik te eigenwijs voor zijn.

Toen ben ik maar verder gegaan met de andere dingen die ik met mijn leven deed en heb ik ATC weer uit mijn hoofd gezet, voor zover ik dat kon. Eens in de zoveel tijd wakkert dat enthusiasme (dat tijden de defensie-selectie een stuk groter is geworden) weer aan. Afgelopen maand ben ik gestopt met de andere dingen die ik deed, en tja, wat verder met mijn leven...? Dus nu toch maar de selectie civiel in gang gezet. Ongeveer een maand niks gehoord, na het opvragen van mijn defensie resultaten was mijn sollicitatie met de vragen die ze voor me hadden blijven steken. Afgelopen week gebeld, vrij rap daarop was alles geregeld. Fijn gesprek gehad met een leuke jongeman van LVNL over mijn sollicitatie bij defensie en dezelfde dag nog te horen gekregen dat ik inderdaad de Neurolympics mag doen (die is geen deel van de selectie van defensie).

Vandaag de Neurolympics gedaan en vol zenuwen nu op de resultaten aan het wachten. Nog een keertje de zenuwen van het selectietraject! Yay! Ik vraag me erg af of mijn defensie-resultaten überhaupt nog een beetje mee zullen tellen, of dat ik toch alles opnieuw zal moeten doen... Maar goed, we zullen het zien.

(Defensie selectie is (was) overigens: FEAST, DART, Assessment, Grading (dat is vergelijkbaar met ACT) en dan de psycholoog, ipv psych en dan ACT)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 17:18 schreef selectie2020 het volgende:
hi,

Zijn er nog meer mensen die in het selectieproces zitten?
Ik heb laatst de knoop doorgehakt en me toch aangemeld, inmiddels wacht ik op de uitslag van de neurolympics, dus ben benieuwd!
Jij al wat gehoord over je Neurolympics resultaten?
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 08:46:08 #57
257132 crew  Awsom
pi_191748459
Is dat Defensie assessment ook met defensie specifieke dingen? Straaljagers enzo? Ga er maar van uit dat je alles opnieuw moet doen. Als je geluk hebt is je feast resultaat nog geldig..
  zaterdag 29 februari 2020 @ 09:04:51 #58
490038 Mr4Goosey
Defense / LVNL Sollicitant
pi_191748589
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:46 schreef Awsom het volgende:
Is dat Defensie assessment ook met defensie specifieke dingen? Straaljagers enzo? Ga er maar van uit dat je alles opnieuw moet doen. Als je geluk hebt is je feast resultaat nog geldig..
Daar ga ik inderdaad vanuit, maar goed, a man can dream. Bij defensie is de assessment voor zover ik kan me kan herinneren vrij algemeen. Geen straaljagers. Ik neem aan dat het hetzelfde was als civiel.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 12:08:11 #59
257132 crew  Awsom
pi_191750701
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 09:04 schreef Mr4Goosey het volgende:

[..]

Daar ga ik inderdaad vanuit, maar goed, a man can dream. Bij defensie is de assessment voor zover ik kan me kan herinneren vrij algemeen. Geen straaljagers. Ik neem aan dat het hetzelfde was als civiel.
Ik denk het niet.
pi_191774301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 19:54 schreef Mr4Goosey het volgende:
Hi!

Ik lees nu al twee jaar af en aan mee met de ATC topics hier, maar heb me uiteindelijk nooit gemengd in de discussies... In de zomer/najaar van 2018 heb ik selectie bij defensie gedaan - ATC leek me wel grappig en ik was erg geïnteresseerd in werken bij defensie - en heb ik alle onderdelen van de selectie van defensie doorstaan. Totdat ik naar de psycholoog moest. De psycholoog onderbrak me op een gegeven moment toen hij naar mijn motivatie vroeg en zei dat hij het ATC stukje wel prima vond, maar dat hij het eens over defensie wilde hebben. Uiteindelijk ben ik afgevallen met het commentaar dat ze me graag als ATC zouden willen, maar bij defensie ben je in de eerste plaats soldaat, en daar zou ik te eigenwijs voor zijn.

Toen ben ik maar verder gegaan met de andere dingen die ik met mijn leven deed en heb ik ATC weer uit mijn hoofd gezet, voor zover ik dat kon. Eens in de zoveel tijd wakkert dat enthusiasme (dat tijden de defensie-selectie een stuk groter is geworden) weer aan. Afgelopen maand ben ik gestopt met de andere dingen die ik deed, en tja, wat verder met mijn leven...? Dus nu toch maar de selectie civiel in gang gezet. Ongeveer een maand niks gehoord, na het opvragen van mijn defensie resultaten was mijn sollicitatie met de vragen die ze voor me hadden blijven steken. Afgelopen week gebeld, vrij rap daarop was alles geregeld. Fijn gesprek gehad met een leuke jongeman van LVNL over mijn sollicitatie bij defensie en dezelfde dag nog te horen gekregen dat ik inderdaad de Neurolympics mag doen (die is geen deel van de selectie van defensie).

Vandaag de Neurolympics gedaan en vol zenuwen nu op de resultaten aan het wachten. Nog een keertje de zenuwen van het selectietraject! Yay! Ik vraag me erg af of mijn defensie-resultaten überhaupt nog een beetje mee zullen tellen, of dat ik toch alles opnieuw zal moeten doen... Maar goed, we zullen het zien.

(Defensie selectie is (was) overigens: FEAST, DART, Assessment, Grading (dat is vergelijkbaar met ACT) en dan de psycholoog, ipv psych en dan ACT)
[..]

Jij al wat gehoord over je Neurolympics resultaten?
Jazeker! Eerste stap gehaald, nu uitgenodigd voor 17 maart voor de FEAST, super veel zin in, nu een beetje voorbereiden in zoverre dat dat kan.

Gaaf dat jij het ook weer gaat proberen! En wie weet zien we elkaar de 17e!
pi_191985172
Heb vandaag te horen gekregen dat ik mag deelnemen aan FEAST. Ben benieuwd, verwacht er niet teveel van.
pi_191990159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef LVNL_select het volgende:
Heb vandaag te horen gekregen dat ik mag deelnemen aan FEAST. Ben benieuwd, verwacht er niet teveel van.
Onderschat het niet, de test is best pittig!
pi_192004969
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:42 schreef jilalf het volgende:

[..]

Onderschat het niet, de test is best pittig!
Ik bedoelde het juist dat ik er niet teveel van verwacht dat ik het ga halen !
Of beter ik verwacht niet dat ik het ga halen maar vind het een mooie uitdaging om mezelf te testen !
pi_192098603
quote:
Jazeker! Eerste stap gehaald, nu uitgenodigd voor 17 maart voor de FEAST, super veel zin in, nu een beetje voorbereiden in zoverre dat dat kan.

Gaaf dat jij het ook weer gaat proberen! En wie weet zien we elkaar de 17e!
En hoe is het gegaan vandaag? Door naar de multipass?
pi_192107208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:30 schreef AnonymousFokker20 het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan vandaag? Door naar de multipass?
Krijg de uitslag binnen 2-3 werkdagen, dus ben erg benieuwd. Ging voor mijn gevoel wel goed, maar moeilijk in te schatten of dat goed genoeg is.

Kreeg overigens net ook een mail dat alle selectie activiteiten vanaf nu zijn opgeschort tot ten minste 6 april. Volkomen terecht natuurlijk! Eerst deze uitslag maar eens afwachten!
pi_192107841
quote:
Krijg de uitslag binnen 2-3 werkdagen, dus ben erg benieuwd. Ging voor mijn gevoel wel goed, maar moeilijk in te schatten of dat goed genoeg is.

Kreeg overigens net ook een mail dat alle selectie activiteiten vanaf nu zijn opgeschort tot ten minste 6 april. Volkomen terecht natuurlijk! Eerst deze uitslag maar eens afwachten!
Spannend! Toen in de Feast heb gedaan kregen we de uitslag nog direct, ben benieuwd waarom ze nu wat anders doen.
pi_192108202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 22:54 schreef AnonymousFokker20 het volgende:

[..]

Spannend! Toen in de Feast heb gedaan kregen we de uitslag nog direct, ben benieuwd waarom ze nu wat anders doen.
Ik heb ook geen idee, dat las ik inderdaad bij andere ook! Ach nu maar even twee daagjes duimen draaien😂
pi_192311130
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 23:13 schreef selectie2020 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, dat las ik inderdaad bij andere ook! Ach nu maar even twee daagjes duimen draaien😂
Hoe is t afgelopen?
pi_192712301
Ik dacht, ik laat nog even van mij horen hoe het is afgelopen,

Zoals eerder gemeld in dit topic stond ik tot eind maart op de shortlist. Helaas ben ik in het half jaar niet uitgenodigd om de ACT te kunnen doen, wat geresulteerd heeft in een afwijzing. Ik heb ondertussen een feedback gesprek gehad, wat ik iedereen kan aanraden om te doen indien ze mochten afvallen. Ze nemen dan echt de tijd om iedere onderdeel stuk voor stuk door te nemen en te beargumenteren wat goed/minder goed was.

Voor mij houd het dus helaas op, maar wens de kandidaten die de selectie nog (gaan) doen alle succes toe!
pi_192732131
Morgen de Multipasss doen. Heb er best wel zin in, ook al is het elke keer best ver rijden. Nog meer mensen die bezig zijn met de selectie?
pi_192754297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:24 schreef SelectionLVNL het volgende:
Morgen de Multipasss doen. Heb er best wel zin in, ook al is het elke keer best ver rijden. Nog meer mensen die bezig zijn met de selectie?
Jep ik heb vrijdag FEAST.
pi_192756920
Hoe is de multipass verlopen?
pi_192759317
Gehaald! Nu even afwachten wat ze doen mbt assessment, wordt waarschijnlijk met 2 personen gedaan en een aangepaste meer doelgerichte test. Ben benieuwd!
pi_192817657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:13 schreef LVNL_select het volgende:

[..]

Jep ik heb vrijdag FEAST.
Al wat gehoord, goed gevoel?
pi_192842659
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:42 schreef SelectionLVNL het volgende:

[..]

Al wat gehoord, goed gevoel?
Niet echt een goed gevoel en dat gevoel is ook bevestigd ;)
Mag het over 2 jaar nog eens proberen, maar lijkt mij dat ik dan niet heel veel kans meer heb.
Laten ze iedereen over 2 jaar nog eens proberen of betekent dat dat je wel iets goed hebt gedaan?
pi_192842791
Jammer. Volgens mij heeft iedereen weer een kans over 2 jaar. Volgens mij doen ze dat andere pas verderop in de selectie.
pi_192852807
Is dit in de afgelopen jaren veranderd?
Dit was eerst niet zo toch?
pi_192853470
Je komt mogelijk in aanmerking voor herkansing wanneer:


Je bent afgevallen tijden de Neurolympics. Je mag na minimaal 1 jaar herkansen.

Je bent afgevallen tijdens de FEAST, DART of Multipass en je hebt een e-mail ontvangen waarin staat dat je in
aanmerking komt voor herkansing. Dit mag na minimaal 2 jaar. Je scores dienen wel te voldoen aan
de actuele herkansingsgrens (de dan geldende minimale score om te mogen herkansen).



In sommige gevallen mag je het assessment of Interview herkansen, dit is altijd na minimaal 1 jaar. Na afloop van de selectieronde krijg je te horen of je mag herkansen en wanneer. De selectiecommissie besluit dit op basis van de behaalde resultaten.

Dit is het dus blijkbaar.
pi_192855407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:45 schreef LVNL_select het volgende:

[..]

Niet echt een goed gevoel en dat gevoel is ook bevestigd ;)
Mag het over 2 jaar nog eens proberen, maar lijkt mij dat ik dan niet heel veel kans meer heb.
Laten ze iedereen over 2 jaar nog eens proberen of betekent dat dat je wel iets goed hebt gedaan?
Als je over 2 jaar de mogelijkheid hebt om het nog eens te proberen en dat zelf ook wilt natuurlijk, dan zou ik dat gewoon doen! Zelf ook 2x gedaan, waarbij ik de eerste keer de FEAST niet had gehaald. De 2e keer, 2 jaar later, wel. Toen helaas de job sample (laatste selectieonderdeel) niet gehaald.

Niets is onmogelijk :)
pi_192908958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:51 schreef SelectionLVNL het volgende:
Gehaald! Nu even afwachten wat ze doen mbt assessment, wordt waarschijnlijk met 2 personen gedaan en een aangepaste meer doelgerichte test. Ben benieuwd!
Ik vroeg me af waar je de informatie over de assessment vandaan hebt. Onze ronde van MP was ook rond jouw datum volgens mij, en ons werd verteld dat het nog niet duidelijk was hoe ze met de Corona-maatregelen de Assessment zouden afnemen, en dat het nog erg lang (maanden) zou kunnen duren voordat ze iedereen die de tot dan toe de MP gehaald had , maar nog geen assessment hebben gehad, af zouden werken.
pi_192909028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:53 schreef TGMPD het volgende:

[..]

Ik vroeg me af waar je de informatie over de assessment vandaan hebt. Onze ronde van MP was ook rond jouw datum volgens mij, en ons werd verteld dat het nog niet duidelijk was hoe ze met de Corona-maatregelen de Assessment zouden afnemen, en dat het nog erg lang (maanden) zou kunnen duren voordat ze iedereen die de tot dan toe de MP gehaald had , maar nog geen assessment hebben gehad, af zouden werken.
Die vrouw bij mij had het over onbepaalde tijd, maar wist wel te vertellen dat het maar met maximaal 2 personen gebeurt(mits de maatregeken van kracht blijven natuurlijk).
pi_192909079
Ah ok, dus ook geen datumsindicatie gehad... Wel fijn dat ze in ieder geval met een methode bezig zijn, dat is al een stap verder dan ons verteld was.
pi_192909172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 17:00 schreef TGMPD het volgende:
Ah ok, dus ook geen datumsindicatie gehad... Wel fijn dat ze in ieder geval met een methode bezig zijn, dat is al een stap verder dan ons verteld was.
Ze had het erover dat ze inderdaad een ander iets gingen proberen te maken in tijd, omdat je dan maar met zn 2en bent natuurlijk. Lijkt mij dat dit ook wel even kan duren en door allerlei mensen goedgekeurd moet worden.
pi_193014087
Hey, per toeval kwam ik dit Forum tegen en dacht ook maar even te reageren. Ik doe op dit moment selectie voor Luchtgevechtsleider bij defensie, Feast en Dart gehaald. Nu ook assessment maar heb wel een datum doorgekregen (19 mei). Nu is dat alles in Soesterberg en niet op Schiphol, maar wil wel zeggen dat ondanks Corona het nog allemaal door gaat. ik vermoed dus dat LVNL ook niet stil staat.
pi_193014264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:53 schreef JayJayZ het volgende:
Hey, per toeval kwam ik dit Forum tegen en dacht ook maar even te reageren. Ik doe op dit moment selectie voor Luchtgevechtsleider bij defensie, Feast en Dart gehaald. Nu ook assessment maar heb wel een datum doorgekregen (19 mei). Nu is dat alles in Soesterberg en niet op Schiphol, maar wil wel zeggen dat ondanks Corona het nog allemaal door gaat. ik vermoed dus dat LVNL ook niet stil staat.
Hoop het ook. Hoe ziet dat assessment eruit bij defensie, is dat een beetje vergelijkbaar?
pi_193014461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:01 schreef SelectionLVNL het volgende:

[..]

Hoop het ook. Hoe ziet dat assessment eruit bij defensie, is dat een beetje vergelijkbaar?
geen idee! ik kreeg dit bericht:

Het assessment
Tijdens het assessment wordt een aantal competenties bekeken, die van belang zijn
voor de functie luchtverkeersleider/ luchtgevechtsleider. Het assessment bestaat uit
twee opdrachten en zal volledig in het Engels worden afgenomen.

vermoed het zelfde, vorige testen waren met max 4 mensen steeds. denk nu het zelfde
pi_193089676
Mailtje gekregen, 23 juni assessment! Heb een mail gekregen en moet het een en ander doorsturen en een persoonlijkheidstest maken ter voorbereiding op het (mogelijke) interview.
Zin in, maar duurt wel lang..
pi_193093070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 14:12 schreef JayJayZ het volgende:

[..]

geen idee! ik kreeg dit bericht:

Het assessment
Tijdens het assessment wordt een aantal competenties bekeken, die van belang zijn
voor de functie luchtverkeersleider/ luchtgevechtsleider. Het assessment bestaat uit
twee opdrachten en zal volledig in het Engels worden afgenomen.

vermoed het zelfde, vorige testen waren met max 4 mensen steeds. denk nu het zelfde
Hoort er ook meteen het gesprek bij de psycholoog bij? Ik heb zelf geen selectie gedaan voor luchtverkeersleider, maar wel voor een andere functie bij defensie in soesterberg en had toen na mijn assessment meteen het gesprek met de psycholoog.
pi_193199827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:58 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Hoort er ook meteen het gesprek bij de psycholoog bij? Ik heb zelf geen selectie gedaan voor luchtverkeersleider, maar wel voor een andere functie bij defensie in soesterberg en had toen na mijn assessment meteen het gesprek met de psycholoog.
Sorry voor de late reactie. Ja het gesprek gaat er achteraan mits je de groepsopdracht haalt. Morgen is het zover... Je moest inderdaad ook echt veel dingen invullen en meenemen. Gaan het meemaken. Met de zenuwen gaat het nog goed. Benieuwd hoe ze de groepsopdracht insteken en met hoeveel in deze corona tijd.
pi_193289025
Gesolliciteerd/Aangemeld via de website, bevestiging gekregen waarin wordt gezegd dat ze binnen 2 weken telefonisch contact opnemen.

Waar gaat dat telefoongesprek dan precies over?
pi_193289817
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:23 schreef Regilio_ het volgende:
Gesolliciteerd/Aangemeld via de website, bevestiging gekregen waarin wordt gezegd dat ze binnen 2 weken telefonisch contact opnemen.

Waar gaat dat telefoongesprek dan precies over?
Je hebt dus nog geen enkele test gemaakt begrijp ik?
Ik kreeg namelijk geen telefoontje, gewoon een mail met informatie. Pas na de multipass kreeg ik een belletje
pi_193299297
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 15:33 schreef SelectionLVNL het volgende:

[..]

Je hebt dus nog geen enkele test gemaakt begrijp ik?
Ik kreeg namelijk geen telefoontje, gewoon een mail met informatie. Pas na de multipass kreeg ik een belletje
Klopt. Waar ging het bij jouw telefoontje over, de uitslag van de multipass?
pi_193307514
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 06:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Klopt. Waar ging het bij jouw telefoontje over, de uitslag van de multipass?
Ik zit even te denken maar dit was verkeerd. Het telefoontje was de uitslag van de feast en de volgende datum voor de multipass. Uitslag van de multipass krijg je direct erna als iedereen klaar is.
pi_193434533
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:19 schreef SelectionLVNL het volgende:

[..]

Ik zit even te denken maar dit was verkeerd. Het telefoontje was de uitslag van de feast en de volgende datum voor de multipass. Uitslag van de multipass krijg je direct erna als iedereen klaar is.
Kan je je nog ergens in voorbereiden op de Multipass? Ik mag volgende week donderdag op
pi_193435942
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:34 schreef Frank1893 het volgende:

[..]

Kan je je nog ergens in voorbereiden op de Multipass? Ik mag volgende week donderdag op
Ergens aan het begin van dit topic werd Skytest genoemd, misschien daar kijken?
pi_193450572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:34 schreef Frank1893 het volgende:

[..]

Kan je je nog ergens in voorbereiden op de Multipass? Ik mag volgende week donderdag op
Ik zou zeggen, doe het niet. Je gaat misschien dingen verkeerd aanleren terwijl je vooraf goed kan oefenen en ruim de tijd krijgt voor de uitleg.
pi_193462603
Vandaag Assessment gehad. Lig met mixed feelings in bed! Mij werd verteld dat je meestal gebeld wordt als je door bent en gemaild wordt als je niet door bent...binnen drie werkdagen krijg ik te horen of ik door ben of niet. Op hoop van zegen!
pi_193469578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:25 schreef Cheriez het volgende:
Vandaag Assessment gehad. Lig met mixed feelings in bed! Mij werd verteld dat je meestal gebeld wordt als je door bent en gemaild wordt als je niet door bent...binnen drie werkdagen krijg ik te horen of ik door ben of niet. Op hoop van zegen!
Hey Ik heb 18 juni mijn Assesment. Is er iets wat je er voor kan voorbereiden. Of wat informatie wat handig is om te weten ?
pi_193469709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:30 schreef Mayor2020 het volgende:

[..]

Hey Ik heb 18 juni mijn Assesment. Is er iets wat je er voor kan voorbereiden. Of wat informatie wat handig is om te weten ?
Zojuist te horen gekregen dat ik niet door ben helaas. Er is niet echt iets dat je kan voorbereiden. Er zitten psychologen bij die zo door je persoonlijkheid heen prikken. Vooral jezelf laten zien en je niet anders voor doen dan je bent.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cheriez op 04-06-2020 14:31:44 ]
pi_193551827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:30 schreef Mayor2020 het volgende:

[..]

Hey Ik heb 18 juni mijn Assesment. Is er iets wat je er voor kan voorbereiden. Of wat informatie wat handig is om te weten ?
Het enige dat je kan doen is goed nadenken over je eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten en probeer hier voorbeelden van te hebben. Verder kan je niets voorbereiden. Bij mij gingen ze ook nog in op de groeps/individuele opdrachten.
pi_193685503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:30 schreef Mayor2020 het volgende:

[..]

Hey Ik heb 18 juni mijn Assesment. Is er iets wat je er voor kan voorbereiden. Of wat informatie wat handig is om te weten ?
Update? :D
pi_193961372
Hoi! Ik heb vorige week de Multipass gehaald en heb eind deze maand het assessment. We hebben nu de opdracht gekregen om een cv (en diploma's/cijferlijsten) aan te leveren.

Ik merk dat ik het lastig vind om een relevant cv te maken voor de functie van luchtverkeersleider. De functies waar ik eerder op heb gereageerd sloten veel meer aan op mijn studie en/of extracurriculaire activiteiten. Heeft iemand hier toevallig een goede tip om vaardigheden goed te vermelden?
pi_194019065
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:59 schreef ChessPieces het volgende:
Hoi! Ik heb vorige week de Multipass gehaald en heb eind deze maand het assessment. We hebben nu de opdracht gekregen om een cv (en diploma's/cijferlijsten) aan te leveren.

Ik merk dat ik het lastig vind om een relevant cv te maken voor de functie van luchtverkeersleider. De functies waar ik eerder op heb gereageerd sloten veel meer aan op mijn studie en/of extracurriculaire activiteiten. Heeft iemand hier toevallig een goede tip om vaardigheden goed te vermelden?
Allereerst, gefeliciteerd met het halen van de Multipass! Zelf moet ik 4 augustus op voor de FEAST.

Misschien is het een goed idee om te bedenken:"Welke vaardigheden heb ik nodig gehad om mezelf door de FEAST en de Multipass te slepen?"
Denk aan stressbestendigheid, goed reactievermogen, kunnen multitasken etc.

Hoewel ik me niet kan voorstellen wat de meerwaarde van een CV in dat opzicht nog is in dit stadium, aangezien jij al deels hebt laten zien wat je kunt. Bovendien kan iedereen een CV zodanig fabriceren dat hij de perfecte kandidaat lijkt.

Misschien is het voornamelijk bedoeld voor wat meer achtergrondinformatie en moet je je hier niet al te druk om maken. Maar ik denk dat iemand die het al een keer heeft meegemaakt daar een duidelijker antwoord op kan geven.
  woensdag 15 juli 2020 @ 11:07:13 #104
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_194097211
Zojuist boven Wognum. Ik kon op Flightrader en Planefinder helaas niet meer achterhalen welk toestel hier verantwoordelijk voor is.




:?

Edit: De verklaring:

https://onswestfriesland.(...)piloot-de-weg-kwijt/

[ Bericht 8% gewijzigd door DrainBamage op 15-07-2020 12:12:35 ]
I hope I didn't brain my damage
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:57 #105
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_194098342
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door DrainBamage op 15-07-2020 12:13:29 ]
I hope I didn't brain my damage
pi_194220669
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:59 schreef ChessPieces het volgende:
Hoi! Ik heb vorige week de Multipass gehaald en heb eind deze maand het assessment. We hebben nu de opdracht gekregen om een cv (en diploma's/cijferlijsten) aan te leveren.

Ik merk dat ik het lastig vind om een relevant cv te maken voor de functie van luchtverkeersleider. De functies waar ik eerder op heb gereageerd sloten veel meer aan op mijn studie en/of extracurriculaire activiteiten. Heeft iemand hier toevallig een goede tip om vaardigheden goed te vermelden?
Ik moest alle info ook al voor het assessment opsturen maar het werd pas gebruikt bij het interview en was inderdaad alleen achtergrond informatie zodat ze wat meer over de persoon te weten komen en vragen kunnen stellen waarom je welke keuzes gemaakt hebt. Bij mij stond er dan ook in de mail dat ze alle informatie willen om een dossier van jou als kandidaat op te kunnen maken.

Succes met het Assessment en laat maar weten of je door mag!
pi_195507561
Ik ga mij hier weer melden. Vorig jaar was ik al afgevallen na de neurolympics. Dit jaar een tweede poging gedaan en vandaag bericht dat ik het nu wél gehaald heb. :Y Dus op naar de FEAST!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195544186
Zijn er trouwens nog meer mensen nog in het selectieproces?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195624699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:54 schreef BazZz2 het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen nog in het selectieproces?
Laatst heb ik de NeurOlympics gedaan en ben door naar de FEAST, welke nog ingepland moet worden. Ik zag op internet dat de SkyTest mogelijk hiermee kan helpen. Is dit vergelijkbaar met de echte FEAST test of is dit meer om van alles te oefenen?
pi_195627481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:38 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Laatst heb ik de NeurOlympics gedaan en ben door naar de FEAST, welke nog ingepland moet worden. Ik zag op internet dat de SkyTest mogelijk hiermee kan helpen. Is dit vergelijkbaar met de echte FEAST test of is dit meer om van alles te oefenen?
Ten eerste gefeliciteerd! Ook mijn FEAST moet nog ingepland worden. Volgens mij wordt er aangeraden om vooral niet te oefenen, mede omdat deze testen een verkeerd beeld kunnen geven van de echte test. Het zijn immers capaciteiten die je hebt of niet.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195628501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:12 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Ten eerste gefeliciteerd! Ook mijn FEAST moet nog ingepland worden. Volgens mij wordt er aangeraden om vooral niet te oefenen, mede omdat deze testen een verkeerd beeld kunnen geven van de echte test. Het zijn immers capaciteiten die je hebt of niet.
Bedankt en jij ook goed gedaan!

En zat er ook een Engelstalig deel bij? (En hoe kun je daarvoor het beste oefenen)
pi_195629388
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:17 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Bedankt en jij ook goed gedaan!

En zat er ook een Engelstalig deel bij? (En hoe kun je daarvoor het beste oefenen)
zoals gezegd weet ik het ook niet helemaal precies, want hij moet nog ingepland worden. Maar van wat ik heb gelezen op dit forum, zit er wel een Engelstalig deel bij. Geen idee hoe je daar het beste voor kunt oefenen, gewoon veel Engelstalige tv kijken of filmpjes kijken?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195632259
Ik heb volgende week de Multipass, iemand nog tips hoe ik me hierop kan voorbereiden??
pi_195653343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:38 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Laatst heb ik de NeurOlympics gedaan en ben door naar de FEAST, welke nog ingepland moet worden. Ik zag op internet dat de SkyTest mogelijk hiermee kan helpen. Is dit vergelijkbaar met de echte FEAST test of is dit meer om van alles te oefenen?
Inmiddels mijn FEAST ingepland op 30 oktober, iemand nog meer op deze zelfde datum?
pi_195656960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:32 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Inmiddels mijn FEAST ingepland op 30 oktober, iemand nog meer op deze zelfde datum?
Ik wacht nog op een mail. Hoe lang duurde het bij jou?

Ben echt ongeduldig..
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195723362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:05 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Ik wacht nog op een mail. Hoe lang duurde het bij jou?

Ben echt ongeduldig..
Komt goed, mail komt wel vanzelf. Bij mij had ik met een week een mail met datum, dus verwacht het ook bij jou ieder moment :)
pi_195727713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:54 schreef BazZz2 het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen nog in het selectieproces?
Morgen heb ik het assesment gepland. Wat houdt deze dag precies in? Ik weet dat het gaat om een flightplan presenteren? En mogelijk een interview daarna nog. Iemand meer info?
pi_195729494
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:18 schreef ATC2020 het volgende:

[..]

Morgen heb ik het assessment gepland. Wat houdt deze dag precies in? Ik weet dat het gaat om een flightplan presenteren? En mogelijk een interview daarna nog. Iemand meer info?
Weet niet of het e.e.a. is veranderd i.v.m. Corona, maar vorig jaar bestond het Assessment uit een groepsopdracht en de individuele opdracht van het flightplan, bestaande uit 2 delen, eerst het maken van het plan en daarna presenteren. Bij het Assessment krijgen de psychologen een goed beeld van wat voor persoon jij bent, hoe je individueel en in groepsverband werkt en of dat aansluit bij het profiel van luchtverkeersleider.

De dag na het assessment werd ik gebeld dat ik door was naar het interview, wat toen 2,5 maand later stond gepland. Bij het interview kan je:
A: rechtstreeks geplaatst worden voor de ACT
B: Op een shortlist komen voor de ACT*
C: afvallen.

*Ik ben toen op de shortlist terecht gekomen, waar je max een half jaar op staat. Als er plek is bij de ACT wordt je uitgenodigd, was er geen plaats dan val je na een half jaar alsnog af, helaas was dit bij mij het geval.

Hopelijk heb je wat aan deze info en succes met het assessment!
pi_195729901
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:15 schreef AnonymousFokker20 het volgende:

[..]

Weet niet of het e.e.a. is veranderd i.v.m. Corona, maar vorig jaar bestond het Assessment uit een groepsopdracht en de individuele opdracht van het flightplan, bestaande uit 2 delen, eerst het maken van het plan en daarna presenteren. Bij het Assessment krijgen de psychologen een goed beeld van wat voor persoon jij bent, hoe je individueel en in groepsverband werkt en of dat aansluit bij het profiel van luchtverkeersleider.

De dag na het assessment werd ik gebeld dat ik door was naar het interview, wat toen 2,5 maand later stond gepland. Bij het interview kan je:
A: rechtstreeks geplaatst worden voor de ACT
B: Op een shortlist komen voor de ACT*
C: afvallen.

*Ik ben toen op de shortlist terecht gekomen, waar je max een half jaar op staat. Als er plek is bij de ACT wordt je uitgenodigd, was er geen plaats dan val je na een half jaar alsnog af, helaas was dit bij mij het geval.

Hopelijk heb je wat aan deze info en succes met het assessment!
Thanks! Wat houdt deze ACT precies in?
Ben benieuwd morgen!
pi_195730024
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:40 schreef ATC2020 het volgende:

[..]

Thanks! Wat houdt deze ACT precies in?
Ben benieuwd morgen!
De ACT is een andere benaming voor fase 6: Job Sample, beschreven op de LVNL website.
pi_195730081
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:50 schreef AnonymousFokker20 het volgende:

[..]

De ACT is een andere benaming voor fase 6: Job Sample, beschreven op de LVNL website.
Deze geld dus ook voor kandidaten van defensie? Luchtgevechtsleiders moeten ook deze Job Sample bij LVNL doen?
pi_195730651
Dat is mij onbekend,

Pas vanaf begin dit kalenderjaar voeren ze ook de selectie uit voor defensie, dat was na mijn deelname aan de 1e 5 rondes. Mocht je daar duidelijkheid in willen hebben kan je altijd een mailtje sturen naar LVNL zelf, contactgegevens staan wel in de bevestiging van het Assessment die LVNL je heeft toegestuurd. Ik kreeg daar altijd snel antwoord op.
pi_195749007
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:40 schreef ATC2020 het volgende:

[..]

Thanks! Wat houdt deze ACT precies in?
Ben benieuwd morgen!
Klopt het dat je in het selectietraject voor luchtgevechtsleider zit?

Zou je wat kunnen vertellen hoe je assessment + eventueel interview ging vandaag?

[ Bericht 1% gewijzigd door FT-ATC op 20-10-2020 16:31:52 (-) ]
pi_195768317
2 november is mijn FEAST. Nog meer mensen deze dag?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195939083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:32 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Inmiddels mijn FEAST ingepland op 30 oktober, iemand nog meer op deze zelfde datum?
Succes vandaag! Laat even aan ons weten hoe het is gegaan.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_195978379
Succes met de FEAST morgen BazZz2! En hoe zijn de testen bij jullie gegaan FlyinBird en ATC2020? Ik ben ook door naar de FEAST, maar nog in afwachting van een e-mail met de datum.
pi_195999637
Inmiddels FEAST gehad. Ging naar eigen idee over het algemeen wel goed, al had ik af en toe wat domme fouten. Van 1 onderdeel weet ik zeker dat ik daar wel wat puntjes heb laten liggen.

Maar we gaan het zien, hopelijk is het genoeg. Mijn gevoel over het het verloop van een toets heeft me in het verleden nogal eens in de steek gelaten, dus ben heel benieuwd :P

Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196001544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:48 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Succes vandaag! Laat even aan ons weten hoe het is gegaan.
Ondertussen een belletje gekregen dat ik door ben naar de Multipass!! Heb er zin in!
pi_196001939
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:04 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Ondertussen een belletje gekregen dat ik door ben naar de Multipass!! Heb er zin in!
Kijk! Lekker bezig! Weet je ook al gelijk wanneer?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196018729
Ook ik heb de FEAST gehaald! 24 november de Multipass
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196164571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:08 schreef BazZz2 het volgende:
Ook ik heb de FEAST gehaald! 24 november de Multipass
Goed bezig! Ik heb op de 27e de multipass, omdat ik de 24e niet beschikbaar was..
pi_196196607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 08:37 schreef Axerion het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik heb op de 27e de multipass, omdat ik de 24e niet beschikbaar was..
Dan zie ik je daar :)
pi_196202433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 00:48 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Dan zie ik je daar :)
Ik zie dat jij ook op 30 oktober de FEAST had, toen was ik er ook (:
pi_196390855
Vandaag Multipass gehad en mag gelukkig zeggen dat ik door ben naar het assessment! ^O^ Deze staat voor 18 december gepland

[ Bericht 30% gewijzigd door BazZz2 op 24-11-2020 13:49:23 ]
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196394223
Hey hey,

Ben ook al een tijdje aan het volgen, mijn eerste bericht hier.

quote:
Vandaag Multipass gehad en mag gelukkig zeggen dat ik door ben naar het assessment! ^O^ Deze staat voor 18 december gepland
Ik heb mijn multipass op 2 december aanstaande! Ben heel benieuwd! Hoe heb jij het ervaren BazZz2? En ben benieuwd of als ik het haal dat ik ook assessment (met jou) heb 18 december.
pi_196397424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:06 schreef glenquagmire het volgende:
Ik heb mijn multipass op 2 december aanstaande! Ben heel benieuwd! Hoe heb jij het ervaren BazZz2? En ben benieuwd of als ik het haal dat ik ook assessment (met jou) heb 18 december.
Ten eerste welkom en gefeliciteerd met het behalen van de FEAST!

De multipass is, zoals ook door meerdere gezegd, een hele leuke test!
Desalniettemin vond ik het op momenten ook lastig en dacht ik zelfs dat ik het niet zou gaan redden. Gelukkig was dat dus niet zo. Ik wil vooral zeggen: lees goed en neem de tijd om te zorgen dat je weet wat de bedoeling is. En foutjes maken mag, laat je niet ontmoedigen als het soms even wat minder gaat. Pak het weer op en ga rustig verder. Dan moet het helemaal goedkomen ;)

Succes 2 december!

Ik denk echter niet dat wij de 18e elkaar gaan zien. Er was nog één plekje over die dag en daar ben ik dus geplaatst. Anderen die door waren vandaag werden allen later ingepland. Sommigen zelfs in het nieuwe jaar pas. Dus ik denk dat je daar rekening mee moet gaan houden.

[ Bericht 16% gewijzigd door BazZz2 op 24-11-2020 20:55:28 ]
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196397481
foutje
"Get busy living, or get busy dying"
pi_196464727
@Axerion en @FlyinBird hoe is jullie Multipass eigenlijk verlopen vrijdag?
"Get busy living, or get busy dying"
  maandag 30 november 2020 @ 14:43:12 #139
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196484344
Lees dit topic eens door uit interesse en zie echt veel lui die een account maken voor alleen dit topic om vervolgens op het cruciale punt nooit meer te reageren.

Zoals deze 2

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:47 schreef LVNL2019 het volgende:

[..]

Ik heb het interview in oktober gehaald en heb de ACT pas halverwege februari. Uiteindelijk bijna een heel jaar bezig geweest in totaal..
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:43 schreef JayJayZ het volgende:

[..]

Sorry voor de late reactie. Ja het gesprek gaat er achteraan mits je de groepsopdracht haalt. Morgen is het zover... Je moest inderdaad ook echt veel dingen invullen en meenemen. Gaan het meemaken. Met de zenuwen gaat het nog goed. Benieuwd hoe ze de groepsopdracht insteken en met hoeveel in deze corona tijd.
Ga er dan maar vanuit dat ze het niet gehaald hebben en dit niet willen posten. :{
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196514154
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:16 schreef BazZz2 het volgende:
@:Axerion en @:FlyinBird hoe is jullie Multipass eigenlijk verlopen vrijdag?
Bij mij ging het goed en ben door naar het assesment! @:Axerion is helaas niet door :( 11 januari is de volgende stap. Succes jij alvast @:BazZz2
pi_196517511
En toen hield het voor mij ook op. Is niet goed gegaan bij de multipass, helaas. :(
  dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:20 #142
256104 Jusstmii
Live, love, laugh
pi_196617950
Ik heb vandaag de Neurolympics gedaan en ga duimendraaien tot ik de uitslag krijg :)
pi_196623155
Heeft er hier nog iemand de ACT op 5 januari?
Ben wel benieuwd wat ik er van moet verwachten. Ook van de elearning die je 10 dagen van tevoren krijgt. Iemand hier ervaring mee?
pi_196922892
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:52 schreef BazZz2 het volgende:
Vandaag Multipass gehad en mag gelukkig zeggen dat ik door ben naar het assessment! ^O^ Deze staat voor 18 december gepland
En wat was de uitslag???
pi_196923417
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:20 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

En wat was de uitslag???
Oh, ik was het hier vergeten te melden, maar wegens ziekte heb ik mijn assessment uit moeten stellen naar 26 januari helaas...
"Get busy living, or get busy dying"
pi_197266595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:07 schreef Miallo het volgende:
Heeft er hier nog iemand de ACT op 5 januari?
Ben wel benieuwd wat ik er van moet verwachten. Ook van de elearning die je 10 dagen van tevoren krijgt. Iemand hier ervaring mee?
Jammer dat niemand meer heeft gereageerd. Laat even weten hoe het de afgelopen dagen is gegaan
"Get busy living, or get busy dying"
pi_197308665
Volg dit topic al een tijdje, nu tijd voor mijn eerste post. Ben zelf op dit moment bezig met de selectie. Zijn er nog anderen die op dit moment of kort geleden de selectie gedaan hebben? Hoe ervaren jullie het? Weet iemand ook wanneer de klas van aankomend voorjaar begint?
pi_197308715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 16:57 schreef sunflower22 het volgende:
Volg dit topic al een tijdje, nu tijd voor mijn eerste post. Ben zelf op dit moment bezig met de selectie. Zijn er nog anderen die op dit moment of kort geleden de selectie gedaan hebben? Hoe ervaren jullie het? Weet iemand ook wanneer de klas van aankomend voorjaar begint?
Welkom! In welke ronde zit je op het moment? Ik zit zelf in de 4e ronde, vond de andere vorige rondes allemaal leuk om te doen, maar die waren tot dusver allen op de computer. Nu worden er ook naar andere competenties gekeken. Kijk er zelf erg naar uit.

Volgens mij begint de voorjaarsklas in april, maar dit weet ik niet 100% zeker. Je kan dit soort vragen ook altijd aan LVNL zelf vragen.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_197315638
Dankje!

In Februari staat mij de ACT te wachten. Lijkt mij de gaafste ronde maar ook wel zwaar. Ik vond trouwens de vierde ronde tot nu toe het heftigst. Maakte het zeker niet minder leuk, maar wel heel handig om daar goed uitgerust in te gaan zodat je niet zoals ik slordigheid foutjes maakt...

Welke ronde vond jij het leukst en welke juist minder? Mocht jij de rondes goed doorlopen, zou je dan nog in het voorjaar starten of pas de klas erna?

Ik zoek trouwens ook naar interessante videos/blogs/etc over ATC. Iemand hier een idee waar ik wat kan vinden?
pi_197356997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:24 schreef sunflower22 het volgende:
Dankje!

In Februari staat mij de ACT te wachten. Lijkt mij de gaafste ronde maar ook wel zwaar. Ik vond trouwens de vierde ronde tot nu toe het heftigst. Maakte het zeker niet minder leuk, maar wel heel handig om daar goed uitgerust in te gaan zodat je niet zoals ik slordigheid foutjes maakt...

Welke ronde vond jij het leukst en welke juist minder? Mocht jij de rondes goed doorlopen, zou je dan nog in het voorjaar starten of pas de klas erna?

Ik zoek trouwens ook naar interessante videos/blogs/etc over ATC. Iemand hier een idee waar ik wat kan vinden?
Vond tot nu toe de Multipass het leukste. Maar heb er pas 3 gehad.
Zou zelf dan het liefste in het voorjaar starten als dat dan nog mogelijk is.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:13 schreef FlyinBird het volgende:

[..]

Bij mij ging het goed en ben door naar het assesment! @:Axerion is helaas niet door :( 11 januari is de volgende stap. Succes jij alvast @:BazZz2
En? Al nieuws?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_197382554
Hoi! Zijn er hier ook mensen die meedoen aan de selectie bij Eurocontrol?
pi_197505990
Hoihoi!
Ook maar even een account gemaakt na al een tijd dit topic gevolgd te hebben.
Ik heb vorige week de neurolympics gedaan en vandaag een mail gekregen waarin ik uitgenodigd ben voor de FEAST op 3 februari.
pi_198799145
Ik ga proberen hier weer een beetje leven in te blazen.

Heb vandaag zelf dan (eindelijk) het assessment mogen doen, nadat het 2x was uitgesteld (1 keer door mijzelf en later door iets met een pandemie ofzo...). Was echt heel leuk om te doen en hadden gelukkig ook een leuk groepje. Echter natuurlijk geen idee wat de psychologen vinden en hoe die ernaar kijken. Ik ben gewoon mezelf gebleven en hoop maar gewoon dat dat goed genoeg is. Helaas vanwege het paasweekend komt de uitslag op zijn vroegst dinsdag pas...(even billenknijpen dus nog).

nog meer mensen die bezig zijn en het willen delen?

@Tijmen02

Ik neem aan dat jouw FEAST ook was uitgesteld. Had je die toevallig ook vandaag of ben je later aan de beurt?

[ Bericht 3% gewijzigd door BazZz2 op 01-04-2021 16:08:47 ]
"Get busy living, or get busy dying"
pi_198913629
En @BazZz2, al uitslag binnen?

Ik mag over een week eindelijk de ACT mee gaan maken. Erg veel zin in. De stof is goed te doen, dus ben benieuwd wat daar nog bij komt op de dagen zelf.

Helaas wel doorgekregen dat ik door de stop van afgelopen maanden nu ook een klas later pas zou kunnen beginnen. Ach, eerst maar eens zien te halen.

Zijn er nog anderen bezig met de selectie?
pi_198917028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:46 schreef sunflower22 het volgende:
En @:BazZz2, al uitslag binnen?
Helaas bericht gekregen dat het voor mij hier ophoudt. Heel jammer natuurlijk. Maar ik zou een volgende keer toch ook niet anders hebben gedaan bij het assessment, dus dat relativeert het een beetje. Ik pas simpelweg gewoon niet in het plaatje. Volgende week vrijdag heb ik nog wel een feedbackgesprek staan.

Wil nog wel ook gaan proberen voor de assistent functie wanneer deze weer beschikbaar komt.
"Get busy living, or get busy dying"
pi_198917040
Fout
"Get busy living, or get busy dying"
pi_198917791
Ahh wat balen! Nog een andere droom die je nu achteraan kan gaan?

Laat vooraal weten wat er uit het feedbackgesprek komt, als je dat wil delen natuurlijk.
pi_198919233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:56 schreef sunflower22 het volgende:
Ahh wat balen! Nog een andere droom die je nu achteraan kan gaan?

Laat vooraal weten wat er uit het feedbackgesprek komt, als je dat wil delen natuurlijk.
In baanopzicht heb ik niet zo heel veel idee wat ik wil worden, dus ik moet eens even goed gaan oriënteren.

Ik laat zeker even weten wat ze zeggen. En jij veel succes met het ACT volgende week!
"Get busy living, or get busy dying"
pi_198941863
Hoi! Ik volg dit forum nu al een tijdje en ik vind het leuk om over al jullie ervaringen te lezen. Heb uiteindelijk toch maar een account aangemaakt om te commenten. Ik heb een paar dagen geleden eindelijk de datum gehoord waarop ik de FEAST mag doen. Zijn er nog anderen die dit gaan doen op 21 mei?
pi_199002762
Hallo iedereen!

echt heel vet om te zien hoe veel mensen hier geïnteresseerd in zijn!
Ben ook pas begonnen aan de selectieprocedure! Gelukkig geslaagd voor de Neurolympics (alhoewel ik stiekem niet er van uit ging) en heb begin mei mijn FEAST test! ben er extreem excited voor!

Heeft iemand nog handige tips? probeer zowat elke vouw opdracht en reeksen te doen die ik kan vinden hahahah
pi_199067719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:20 schreef Marc290 het volgende:
Hallo iedereen!

echt heel vet om te zien hoe veel mensen hier geïnteresseerd in zijn!
Ben ook pas begonnen aan de selectieprocedure! Gelukkig geslaagd voor de Neurolympics (alhoewel ik stiekem niet er van uit ging) en heb begin mei mijn FEAST test! ben er extreem excited voor!

Heeft iemand nog handige tips? probeer zowat elke vouw opdracht en reeksen te doen die ik kan vinden hahahah
Beetje oefenen kan geen kwaad. Enige tip is dat tijdens de Feast de regels soms net iets anders kunnen zij, dus voorkom dat je opdrachten op de "automatische piloot" gaat doen.

Verder gewoon uitgerust zijn is de belangrijkste voorbereiding. Succes!
pi_199162810
Hoi allemaal,

Sinds september ben ik bezig met de selecties voor luchtverkeersleider bij LVNL.
Super mooie periode waarbij ik de selecties met vol vertrouwen ben in gegaan!

Afgelopen week heb ik van woensdag tot en met vrijdag de ACT gedraaid.
Prachtig om te doen, waarbij een goede voorbereiding erg belangrijk is.
Dit is een selectie waarbij je echt een inkijk krijgt in het prachtige werk.
Inzicht, tempo, stressbestendigheid en besluitvaardigheid zijn een aantal belangrijke competenties die je zeker moet bezitten.
Maar vooral het plezier hebben in en dus de uitstraling van je enthousiasme gedurende de simulatoroefeningen zijn belangrijke indicatoren voor jezelf.

Vrijdag in de middag werd ik gebeld door de psycholoog dat ik de ACT met succes heb afgerond en mag gaan starten voor de opleiding als luchtverkeersleider op Schiphol (klas van november).

Het hoogst haalbare waar ik echt super(!) blij mee ben.
Het is ook echt een droom van me om samen met m'n broer, die werkzaam is als luchtverkeersleider op Schiphol bij Tower/Approach, in de toren te staan.

Binnenkort krijg ik nog een terugkoppelings- en arbeidsvoorwaardengesprek.
Dit is naast het medisch certificaat natuurlijk.

Rest mij nog de mensen veel succes te wensen in de selecties!
Als tip voor de selecties: ben jezelf, hier prikken ze ook zo doorheen namelijk. Daarnaast heb vertrouwen in je kwaliteiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door FT-ATC op 26-04-2021 11:56:46 (-) ]
pi_199256498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:58 schreef BazZz2 het volgende:

@:Tijmen02

Ik neem aan dat jouw FEAST ook was uitgesteld. Had je die toevallig ook vandaag of ben je later aan de beurt?
Leuk om te zien dat hier nog een beetje leven in zit!
Mijn FEAST was destijds inderdaad uitgesteld tot 21 april en sindsdien te horen gekregen dat ik het gehaald heb. Wel met een kanttekening dat ik net niet genoeg was om direct door te gaan naar de civiele selectie, maar ik mag wel door met de selectie voor militaire velden. In principe dezelfde selectie alleen voor de militaire velden in eerste instantie. Dit is niet waar ik voor ging, maar zitten zeker leuke opties voor mij tussen denk ik zo en als ik de website bekijk lijkt het er ook op dat je nog door kan naar de civiele kant als je het op de opleiding goed zou doen, maar goed eerst maar is de selectie halen :D. Dinsdag 4 mei (morgen) heb ik de Multipass. Persoonlijk erg benieuwd en lijkt me vooral een leuke test. Ook tijdens de FEAST hadden we een leuke groep dus hoop dat ik die later nog een keer tegenkom haha!

en @FT-ATC Gefeliciteerd met het halen van de ACT! Hoop je nog een keer bij LVNL te zien!

edit: wat vergeten erbij te zetten

[ Bericht 2% gewijzigd door Tijmen02 op 03-05-2021 01:48:07 ]
pi_199316197
Hoi allemaal,
Zoals eerder gezegd had ik afgelopen dinsdag de Mutlipass bij LVNL (overigens heel erg leuk om te doen).
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ook dit onderdeel heb gehaald en ik ben uitgenodigd voor de Assessment op 25 mei. Erg benieuwd naar en erg veel zin in. Ik ga deze maken met 3 anderen en ik denk dat het belangrijk is om gewoon jezelf te zijn en je normaal te gedragen dus dat word ook mijn insteek haha. :D
pi_199639814
@Tijmen02

Hoe ging het? Nog tips voor het assessment? Ik heb vanochtend gehoord dat ik die ronde mag doen. Ben erg benieuwd. Testen op je persoonlijkheid is wat mij betreft spannend. Je kan niet terugvallen op je eigen capaciteiten en het is altijd maar de vraag wat voor persoon ze zoeken. Tegelijkertijd ben je wie je bent dus je kan het in wezen ook niet goed of fout doen.
pi_199665065
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:55 schreef Cornhusker het volgende:
@:tijmen02

Hoe ging het? Nog tips voor het assessment? Ik heb vanochtend gehoord dat ik die ronde mag doen. Ben erg benieuwd. Testen op je persoonlijkheid is wat mij betreft spannend. Je kan niet terugvallen op je eigen capaciteiten en het is altijd maar de vraag wat voor persoon ze zoeken. Tegelijkertijd ben je wie je bent dus je kan het in wezen ook niet goed of fout doen.
Hoi,
De Assesment heb ik afgelopen dinsdag gehad inderdaad en ik heb woensdag te horen gekregen dat ik het heb gehaald en ik heb aanstaande maandag (31 juni) het interview. Voor het Assesment is er niet echt veel om nerveus voor te zijn als ik heel eerlijk ben. Gezonde spanning is natuurlijk niet erg. Ik ging er heel neutraal in en probeerde zoveel mogelijk mijzelf te zijn. Je moet ook een beetje geluk hebben dat je groep leuk is en dat er interactie is, bij ons was het een beetje 50/50, maar uiteindelijk is alles wel gelukt. Ik merkte in het begin wel dat ik iets teveel leiding nam puur vanwege de reactie van de rest dus pas daar een beetje bij op is mijn grootste tip denk ik. Neem niet teveel leiding, maar heb wel met zijn allen een gezonde discussie. Ook al ligt dat ook weer puur aan je groep. Je hebt namelijk 2 groepsgedeeltes en 1 individueel gedeelte. Verder hoef je ook niks voor te bereiden, zorg er voor dat je er lekker op tijd aankomt en zo goed mogelijk uitgerust bent en neem wellicht wat mee voor in de pauze (niemand van ons had iets mee naast telefoon, maar die mocht je niet pakken) anders moet je erg lang wachten als je dat niet fijn vind, maar ook dat is erg afhankelijk van je groep en of er praatgrage mensen zijn (zelfde geldt voor je begeleider). Kortom ga er lekker neutraal in en wees jezelf is denk ik de beste plan van aanpak voor het Assesment :P. Laat vooral nog even weten hoe het gaat :)
  maandag 31 mei 2021 @ 13:46:27 #167
395837 tobitronics
tobitronics
pi_199694255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 00:33 schreef Tijmen02 het volgende:

[..]

Hoi,
De Assesment heb ik afgelopen dinsdag gehad inderdaad en ik heb woensdag te horen gekregen dat ik het heb gehaald en ik heb aanstaande maandag (31 juni) het interview. [...]
Hoe is je interview gegaan?
pi_199763691
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:46 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Hoe is je interview gegaan?
Hoi,
Ik heb afgelopen week het interview dus gehad en heb woensdag te horen gekregen dat ik helaas niet door ben. Ik kon het al merken aan hoe het gesprek ging en wat ze van mij dachten dus ik was er niet verbaasd over of iets dergelijks. Wel een grote teleurstelling en baal verschrikkelijk. Al helemaal omdat het grootste argument van hun kant was dat ik jong ben en daardoor misschien niet genoeg levenservaring zou hebben. Dat ik jong ben wist ik uiteraard, maar als ze dan nog wel zeggen dat ik de competenties wel heb is het een erg zure appel. Tobias, (denk ik) hoe is jouw interview gegaan/ben je doorgegaan bij het Assesment?
  zondag 6 juni 2021 @ 14:30:41 #169
395837 tobitronics
tobitronics
pi_199768236
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 00:42 schreef Tijmen02 het volgende:

[..]

Hoi,
Ik heb afgelopen week het interview dus gehad en heb woensdag te horen gekregen dat ik helaas niet door ben. Ik kon het al merken aan hoe het gesprek ging en wat ze van mij dachten dus ik was er niet verbaasd over of iets dergelijks. Wel een grote teleurstelling en baal verschrikkelijk. Al helemaal omdat het grootste argument van hun kant was dat ik jong ben en daardoor misschien niet genoeg levenservaring zou hebben. Dat ik jong ben wist ik uiteraard, maar als ze dan nog wel zeggen dat ik de competenties wel heb is het een erg zure appel. Tobias, (denk ik) hoe is jouw interview gegaan/ben je doorgegaan bij het Assesment?
Ai das balen, mag je wel nog op voor een herkansing over x jaar?

Ik zelf was ook door naar het interview en heb dit afgelopen dinsdag gehad. Woensdag te horen gekregen dat ik door ben naar de ACT. Bij het interview merkte ik dat het kunnen noemen van en reflecteren op voorbeelden uit de praktijk die illustreren dat je de competenties hebt cruciaal is. Ik heb de selectie in 2014 ook geprobeerd maar viel toen af bij Feast 1, maar als ik terugkijk denk ik dat ik toendertijd het interview ook niet gehaald zou hebben om de reden die jij noemt.

Als je nog mag herkansen, bouw wat extra levenservaring op en probeer het over een paar jaar opnieuw. Niet de hoop verliezen!
pi_199771451
Voor een lange tijd meegelezen, maar nu ook een berichtje. Sinds de zomer van 2020 bezig met de selectie en enkele weken terug heb ik de ACT mogen doen. Dezelfde middag het verlossende telefoontje gehad dat ik mag starten met de opleiding tot luchtverkeersleider. Een droom die uitkomt en ontzettend veel zin in! Het medisch certificaat is inmiddels ook binnen en alleen nog het veiligheidsonderzoek afwachten voor het terugkoppelings- en aanstellingsgesprek.

Het selectietraject was al heel gaaf om te mogen doen. Elke keer weer het maximale uit jezelf halen. Vooral de ACT was ontzettend gaaf met ups en downs. Voor degenen die de ACT nog moeten doen: laat je vooral niet uit het veld slaan wanneer een oefening niet gaat zoals je dat zou willen. Herpak jezelf en ga er gewoon weer volledig voor!

Ik kijk er naar uit om in de klas van november '21 te mogen starten!
pi_199774967
Ik volg dit forum nog steeds met veel belangstelling.
Tijmen erg jammer voor je dat je het interview niet hebt gehaald. Hebben ze je wel nog de mogelijkheid gegeven om over een bepaalde tijd de selecties opnieuw te doen?

Tobitronics veel succes en vooral veel plezier tijdens de ACT! Wanneer heb je deze?

Daarnaast heel mooi om te horen dat er hier op t forum nog iemand is die in de klas van november start! Novasky van harte gefeliciteerd, top prestatie! Dan zien we elkaar in november.
Mag je ook in opleiding voor Schiphol?

Ik heb inmiddels ook medisch certificaat binnen en afgelopen week de formele bevestiging dat de AIVD goedkeuring heeft gegeven. Voor mij wacht dus ook enkel nog het aanstellings- en evaluatiegesprek.

Hoe ging de ACT over t algemeen bij jullie groepje? Waren er meerderen die door gingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door FT-ATC op 06-06-2021 20:49:28 (-) ]
  zondag 6 juni 2021 @ 21:37:32 #172
395837 tobitronics
tobitronics
pi_199775820
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:37 schreef FT-ATC het volgende:
Ik volg dit forum nog steeds met veel belangstelling.
Tijmen erg jammer voor je dat je het interview niet hebt gehaald. Hebben ze je wel nog de mogelijkheid gegeven om over een bepaalde tijd de selecties opnieuw te doen?

Tobitronics veel succes en vooral veel plezier tijdens de ACT! Wanneer heb je deze?

Daarnaast heel mooi om te horen dat er hier op t forum nog iemand is die in de klas van november start! Novasky van harte gefeliciteerd, top prestatie! Dan zien we elkaar in november.
Mag je ook in opleiding voor Schiphol?

Ik heb inmiddels ook medisch certificaat binnen en afgelopen week de formele bevestiging dat de AIVD goedkeuring heeft gegeven. Voor mij wacht dus ook enkel nog het aanstellings- en evaluatiegesprek.

Hoe ging de ACT over t algemeen bij jullie groepje? Waren er meerderen die door gingen?
Lekker bezig! Ik ben half juli aan de beurt voor de ACT. Erg veel zin in maar ik realiseer me maar al te goed dat dit de zwaarste fase is.
pi_199776162
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:37 schreef FT-ATC het volgende:
Ik volg dit forum nog steeds met veel belangstelling.
Tijmen erg jammer voor je dat je het interview niet hebt gehaald. Hebben ze je wel nog de mogelijkheid gegeven om over een bepaalde tijd de selecties opnieuw te doen?

Tobitronics veel succes en vooral veel plezier tijdens de ACT! Wanneer heb je deze?

Daarnaast heel mooi om te horen dat er hier op t forum nog iemand is die in de klas van november start! Novasky van harte gefeliciteerd, top prestatie! Dan zien we elkaar in november.
Mag je ook in opleiding voor Schiphol?

Ik heb inmiddels ook medisch certificaat binnen en afgelopen week de formele bevestiging dat de AIVD goedkeuring heeft gegeven. Voor mij wacht dus ook enkel nog het aanstellings- en evaluatiegesprek.

Hoe ging de ACT over t algemeen bij jullie groepje? Waren er meerderen die door gingen?
Fijn dat ook de laatste twee "ronden" binnen zijn! Heb je het gesprek al gepland staan?
Ik mag inderdaad ook in opleiding voor Schiphol. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de rest van mijn groepje het
er vanaf heeft gebracht. We hadden geen nummers uitgewisseld. Ik had het idee dat het bij een van de anderen ook goed ging.

@tobitronics, veel succes alvast met de ACT. Geniet er vooral ook van!

[ Bericht 0% gewijzigd door NovaSky op 07-06-2021 10:41:36 ]
pi_199778532
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:55 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Fijn dat ook de laatste twee "ronden" binnen zijn! Heb je het gesprek al gepland staan?
Ik mag inderdaad ook in opleiding voor Schiphol. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de rest van mijn groepje het
er vanaf heeft gebracht. We hadden geen nummers uitgewisseld. Ik had het idee dat hij bij een van de anderen ook goed ging.

@:tobitronics, veel succes alvast met de ACT. Geniet er vooral ook van!
Recentelijk contact gehad met LVNL, waarop zij zeiden dat het gesprek binnenkort wordt ingepland.
De exacte startdatum van de opleiding is nog niet bekend en daar moeten ze even op wachten.
Aangezien jij ook in de zomer van 2020 bent gestart met de selecties, ben ik benieuwd wanneer jij je assessment hebt gehad? Wellicht dat we bij elkaar in het groepje zaten.
  maandag 7 juni 2021 @ 10:41:06 #175
395837 tobitronics
tobitronics
pi_199779964
@FT-ATC en @NovaSky succes met de opleiding dit najaar! Voor de ACT geldt zeker net als bij de andere testen dat een goede nachtrust en doorpakken na een fout het halve werk is? Hebben jullie verder nog tips (voor zover je iets kan zeggen that is)?
pi_199780107
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:22 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Recentelijk contact gehad met LVNL, waarop zij zeiden dat het gesprek binnenkort wordt ingepland.
De exacte startdatum van de opleiding is nog niet bekend en daar moeten ze even op wachten.
Aangezien jij ook in de zomer van 2020 bent gestart met de selecties, ben ik benieuwd wanneer jij je assessment hebt gehad? Wellicht dat we bij elkaar in het groepje zaten.
Ik had begrepen dat het inmiddels wel vrij zeker was dat het in november zou gaan starten. Het assessment heb ik halverwege december gehad. Op de ACT uiteindelijk vrij lang moeten wachten i.v.m. corona.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:41 schreef tobitronics het volgende:
@:FT-ATC en @:NovaSky succes met de opleiding dit najaar! Voor de ACT geldt zeker net als bij de andere testen dat een goede nachtrust en doorpakken na een fout het halve werk is? Hebben jullie verder nog tips (voor zover je iets kan zeggen that is)?
Goede nachtrust en herpakken zijn echt wel de belangrijkste tips. Nog een tip is de theorie die je toegestuurd krijgt goed doornemen. Zorg dat je de theorie dusdanig goed kent dat je daar tijdens de ACT niet meer over hoeft na te denken. Het niveau tijdens de ACT gaat namelijk snel omhoog.
Ik denk dat je een "slechte" oefening tijdens de ACT echt moet zien als leermoment i.p.v. als faalmoment. Wat ging er mis?; hoe is dat gekomen?; wat kan ik eraan doen om dit beter te doen tijdens de volgende oefening?
pi_199781439
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:41 schreef tobitronics het volgende:
@:FT-ATC en @:NovaSky succes met de opleiding dit najaar! Voor de ACT geldt zeker net als bij de andere testen dat een goede nachtrust en doorpakken na een fout het halve werk is? Hebben jullie verder nog tips (voor zover je iets kan zeggen that is)?
Ik deel hierin de mening van NovaSky. Wat ik je nog zou willen meegeven is om tijdens het leren van de theorie alvast situaties voor je te schetsen die je voorgeschoteld zou kunnen krijgen. Je kunt alvast bedenken welke conflicten je zoal zou kunnen krijgen en welke methodes er zijn om die op te lossen.

Het niveau gaat in deze drie dagen snel omhoog. Ben vooral leergierig, laat aan de luchterverkeersleiders merken dat je hun adviezen meeneemt en snel kunt toepassen in de daaropvolgende sims. Misschien klinkt het heel cliché, maar straal ook je enthousiasme uit. Het is belangrijk om in een hoog tempo te werken, besluitvaardig te zijn en door duidelijke communicatie te laten zien dat je de situaties onder controle hebt. Ik wens je veel succes en plezier, laat vooral even weten hoe het gegaan is.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:52 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het inmiddels wel vrij zeker was dat het in november zou gaan starten. Het assessment heb ik halverwege december gehad. Op de ACT uiteindelijk vrij lang moeten wachten i.v.m. corona.
[..]

Ja, als het goed is start die ook in november, maar de exacte datum was nog onbekend. Dan heb je het assessment waarschijnlijk net na mij gehad. Ik had het assessment op 1 december, kans is dus niet zo groot dat we tegelijkertijd een selectie hebben gehad. Voor zover bekend via m'n broer waren er een aantal weken geleden tot nu toe 3 personen die aan de opleiding van november beginnen. Ik weet niet of er inmiddels al meerderen door zijn, ben benieuwd.

Ben nu op zoek naar een appartement in Utrecht, want ik woon namelijk anderhalf uur van Schiphol vandaan. Woon jij toevallig in de buurt daar of ga je ook verhuizen?
pi_199782367
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef FT-ATC het volgende:

Ja, als het goed is start die ook in november, maar de exacte datum was nog onbekend. Dan heb je het assessment waarschijnlijk net na mij gehad. Ik had het assessment op 1 december, kans is dus niet zo groot dat we tegelijkertijd een selectie hebben gehad. Voor zover bekend via m'n broer waren er een aantal weken geleden tot nu toe 3 personen die aan de opleiding van november beginnen. Ik weet niet of er inmiddels al meerderen door zijn, ben benieuwd.

Ben nu op zoek naar een appartement in Utrecht, want ik woon namelijk anderhalf uur van Schiphol vandaan. Woon jij toevallig in de buurt daar of ga je ook verhuizen?
3 personen is nog niet veel. Ik hoop dat dat aantal inmiddels wel is toegenomen. Ik woon in Zeist dus dat is qua afstand goed te doen. Carpoolen gaat voor ons dan ook nog een optie zijn!
pi_200048723
Ik wilde altijd al LVL worden, maar toen ik 17 was van de havo vandaan, was ik te jong (kan me herinneren dat het 10 jaar geleden 19+ was) en bovendien nog geen vwo of hbo-propedeuse. Nu ik een hbo heb afgerond en alweer 4 jaar werk, merk ik dat ik bijzondere plan talenten heb. Na een wat stug gesprek voor promotie (ik moet mijn talent 'vastleggen' voordat ik een andere functie zou krijgen), loop ik ergens vast: ik kan mijn talent niet overdragen aan mijn collega. En nadat ik ben gestopt 'brandjes blussen' in het hele bedrijf, op verzoek van de directeur, waren de materiaalverliezen (door anders gepland) ¤30.000,- hoger dan de maanden daarvoor, waar ze niet blij mee waren. Toen ik Breaking Bad aan het kijken was en de twee vliegtuigen tegen elkaar zag vliegen, bedacht ik me opeens weer waarom ik nu niet voor LVL ga.

En dus zodoende.

Ik heb de Neurolympics gehaald en werd vanmiddag gebeld dat ik de FEAST heb gehaald. Ik ben nu nieuwsgierig wat de Multipass, die ik 8 juli zal gaan doen, en het Assessment precies inhouden: ik wil me niet te veel voorbereiden, maar enig idee hebben vind ik wel prettig van te voren.

Is de Multipass nu alleen het radar-'spel', of is er ook nog zoiets als dat er tegelijkertijd in de koptelefoon een reeks letters en getallen wordt genoemd of iets dergelijks, waarbij je de getallen tegelijkertijd het spel moet optellen?

En wat voor opdrachten kan je verwachten in het Assessment? Is het een casus die je als groep moet doen en een individueel, of zijn het simpelere teamwork/communicatie opdrachten of iets dergelijks?

Kan iemand mij invulling geven op deze vragen? Het interview en de ACT lijken mij wel iets vanzelfsprekender, maar ik zou het graag nog wat preciezer willen weten voor de 3e en 4e selectie.
pi_200070659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:34 schreef Xhomas het volgende:

Ik heb de Neurolympics gehaald en werd vanmiddag gebeld dat ik de FEAST heb gehaald. Ik ben nu nieuwsgierig wat de Multipass, die ik 8 juli zal gaan doen, en het Assessment precies inhouden: ik wil me niet te veel voorbereiden, maar enig idee hebben vind ik wel prettig van te voren.

Is de Multipass nu alleen het radar-'spel', of is er ook nog zoiets als dat er tegelijkertijd in de koptelefoon een reeks letters en getallen wordt genoemd of iets dergelijks, waarbij je de getallen tegelijkertijd het spel moet optellen?

En wat voor opdrachten kan je verwachten in het Assessment? Is het een casus die je als groep moet doen en een individueel, of zijn het simpelere teamwork/communicatie opdrachten of iets dergelijks?

Kan iemand mij invulling geven op deze vragen? Het interview en de ACT lijken mij wel iets vanzelfsprekender, maar ik zou het graag nog wat preciezer willen weten voor de 3e en 4e selectie.
Leuk en goed dat je t alsnog probeert! Nee heb je en ja kun je krijgen immers.

Wat jij bij multipass omschrijft is volgensmij de DART, die wordt niet meer gebruikt. Bij Multipass heb je ook een radarspel incl. strips en tegelijkertijd een audiotaak. Wijst zich allemaal vanzelf op de dag zelf en je krijgt voldoende tijd om te oefenen.

Assessment zijn 2 groepsopdrachten en 1 individuele opdracht met een soort van casus. Ook hier geldt weer dat alles op de dag zelf duidelijk wordt.

Succes!
pi_200153592
Mijn ACT is met 2 weken uitgesteld, nog even wat langer afwachten
pi_200161037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:11 schreef tobitronics het volgende:
Mijn ACT is met 2 weken uitgesteld, nog even wat langer afwachten
Je geduld wordt nog even op de proef gesteld dus. Wanneer heb je de ACT? Nog kans dat je mee zou kunnen in de klas van november?
pi_200161125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Je geduld wordt nog even op de proef gesteld dus. Wanneer heb je de ACT? Nog kans dat je mee zou kunnen in de klas van november?
Eerste week van augustus nu. Klas van november kan als het goed is nog wel, eerst maar eens de ACT halen :P
pi_200165742
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:11 schreef tobitronics het volgende:
Mijn ACT is met 2 weken uitgesteld, nog even wat langer afwachten
Werd deze uitgesteld op verzoek van LVNL? Heb je wel meer tijd om er naar uit te kijken :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Je geduld wordt nog even op de proef gesteld dus. Wanneer heb je de ACT? Nog kans dat je mee zou kunnen in de klas van november?
Volgende week dinsdagmiddag heb ik evaluatiegesprek met de psycholoog en daarna aanstellingsgesprek met HR. Is deze bij jou ook al ingepland?
pi_200166202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:41 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Werd deze uitgesteld op verzoek van LVNL? Heb je wel meer tijd om er naar uit te kijken :P.
[..]

Volgende week dinsdagmiddag heb ik evaluatiegesprek met de psycholoog en daarna aanstellingsgesprek met HR. Is deze bij jou ook al ingepland?
Ik heb mijn terugkoppelings- en aanstellingsgeprek een weekje later op 13 juli.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 12:37:21 #186
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200167485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:41 schreef FT-ATC het volgende:

Werd deze uitgesteld op verzoek van LVNL? Heb je wel meer tijd om er naar uit te kijken :P.

Yup, de sessie waarop ik gepland stond is geschrapt. Reden werd niet genoemd.
pi_200245329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik heb mijn terugkoppelings- en aanstellingsgeprek een weekje later op 13 juli.
Ik ben gisteren bij LVNL geweest voor m'n terugkoppelings- en aanstellingsgesprek. Vanuit HRM werd verteld dat ze streven naar een 'dubbele' klas in november. Dit houdt in dat ze proberen om 18 kandidaten te laten starten in de opleiding. Tot nu toe waren er 6.

Veel succes volgende week bij je gesprekken!
pi_200263458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:53 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bij LVNL geweest voor m'n terugkoppelings- en aanstellingsgesprek. Vanuit HRM werd verteld dat ze streven naar een 'dubbele' klas in november. Dit houdt in dat ze proberen om 18 kandidaten te laten starten in de opleiding. Tot nu toe waren er 6.

Veel succes volgende week bij je gesprekken!
Ik dacht dat 15-20 kandidaten ongeveer de standaard is. Ik had begrepen dat jaarlijks 30-40 kandidaten de opleiding starten verspreid over twee startmomenten (april en november). Snap de 'dubbele' klas dan niet helemaal met 18 kandidaten.
pi_200265512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:57 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik dacht dat 15-20 kandidaten ongeveer de standaard is. Ik had begrepen dat jaarlijks 30-40 kandidaten de opleiding starten verspreid over twee startmomenten (april en november). Snap de 'dubbele' klas dan niet helemaal met 18 kandidaten.
Afgelopen april waren er dus 9 gestart, vandaar denk ik dat ze de term 'dubbele klas' heeft gebruikt.
Volgens mij is hun streven inderdaad 15 per klas, maar denk dat ze die simpelweg niet vol krijgen.
De exacte details weet ik er ook niet van haha.
pi_200268081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:19 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Afgelopen april waren er dus 9 gestart, vandaar denk ik dat ze de term 'dubbele klas' heeft gebruikt.
Volgens mij is hun streven inderdaad 15 per klas, maar denk dat ze die simpelweg niet vol krijgen.
De exacte details weet ik er ook niet van haha.
Dat verklaart wel het e.e.a. inderdaad. Hoe staat het met de huizenjacht in Utrecht?
pi_200328456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Dat verklaart wel het e.e.a. inderdaad. Hoe staat het met de huizenjacht in Utrecht?
Dat is prima verlopen! Heb sinds 1 juli een appartement in Leidsche Rijn.
Nu druk bezig met inrichten, dus verwacht er eind deze maand wel in te zitten.
pi_200330853
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:28 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Dat is prima verlopen! Heb sinds 1 juli een appartement in Leidsche Rijn.
Nu druk bezig met inrichten, dus verwacht er eind deze maand wel in te zitten.
Nice gefeliciteerd! Dat heb je snel geregeld, woonruimte zoeken in Utrecht is op dit moment niet de makkelijkste opgave.
pi_200350343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:22 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Leuk en goed dat je t alsnog probeert! Nee heb je en ja kun je krijgen immers.

Wat jij bij multipass omschrijft is volgensmij de DART, die wordt niet meer gebruikt. Bij Multipass heb je ook een radarspel incl. strips en tegelijkertijd een audiotaak. Wijst zich allemaal vanzelf op de dag zelf en je krijgt voldoende tijd om te oefenen.

Assessment zijn 2 groepsopdrachten en 1 individuele opdracht met een soort van casus. Ook hier geldt weer dat alles op de dag zelf duidelijk wordt.

Succes!
Thanks! Ik ben vanochtend gebeld dat ik de Multipass heb gehaald!

Ik vond het wel 'lastig', in de zin van dat ik het had onderschat en niet (zo goed als) foutloos heb kunnen doen: Ik heb zeker wat steken laten vallen. Het was voornamelijk een dingetje dat er geen tijd/ruimte was om, ookal zou het kort zijn, te evalueren hoe ik het anders had kunnen aanpakken dan ik deed. Het was multitasken op een wat chaotische manier. Al zou ik het nog een keer kunnen doen, dan had ik meer gestructureerd alle dingen in de gaten gaan houden.

26 augustus heb ik nu het assessment. Mij werd verteld dat er geen andere datums mogelijk waren (zou dit betekenen dat er niet meer mensen zijn in deze ronde momenteel om bijvoorbeeld twee datums beschikbaar te hebben?), maar gelukkig kan ik dan gewoon. Zin in!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 21:11:34 #194
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200351123
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef Xhomas het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben vanochtend gebeld dat ik de Multipass heb gehaald!

Ik vond het wel 'lastig', in de zin van dat ik het had onderschat en niet (zo goed als) foutloos heb kunnen doen: Ik heb zeker wat steken laten vallen. Het was voornamelijk een dingetje dat er geen tijd/ruimte was om, ookal zou het kort zijn, te evalueren hoe ik het anders had kunnen aanpakken dan ik deed. Het was multitasken op een wat chaotische manier. Al zou ik het nog een keer kunnen doen, dan had ik meer gestructureerd alle dingen in de gaten gaan houden.

26 augustus heb ik nu het assessment. Mij werd verteld dat er geen andere datums mogelijk waren (zou dit betekenen dat er niet meer mensen zijn in deze ronde momenteel om bijvoorbeeld twee datums beschikbaar te hebben?), maar gelukkig kan ik dan gewoon. Zin in!
Gefeliciteerd! Succes bij het assessment.

Ik kan me voorstellen dat vanwege de zomervakantie er minder sessies gepland worden, maar pin me er niet op vast.
pi_200355965
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:33 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Nice gefeliciteerd! Dat heb je snel geregeld, woonruimte zoeken in Utrecht is op dit moment niet de makkelijkste opgave.
Thanks! Ja dat viel gelukkig erg mee allemaal. Hoe was je aanstellings- en evaluatiegesprek gegaan?
Kon je je een beetje vinden in de beoordelingen van je selecties?
pi_200379766
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef Xhomas het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben vanochtend gebeld dat ik de Multipass heb gehaald!

Ik vond het wel 'lastig', in de zin van dat ik het had onderschat en niet (zo goed als) foutloos heb kunnen doen: Ik heb zeker wat steken laten vallen. Het was voornamelijk een dingetje dat er geen tijd/ruimte was om, ookal zou het kort zijn, te evalueren hoe ik het anders had kunnen aanpakken dan ik deed. Het was multitasken op een wat chaotische manier. Al zou ik het nog een keer kunnen doen, dan had ik meer gestructureerd alle dingen in de gaten gaan houden.

26 augustus heb ik nu het assessment. Mij werd verteld dat er geen andere datums mogelijk waren (zou dit betekenen dat er niet meer mensen zijn in deze ronde momenteel om bijvoorbeeld twee datums beschikbaar te hebben?), maar gelukkig kan ik dan gewoon. Zin in!
Gefeliciteerd! Een ronde vlekkeloos doorkomen is een utopie. Na iedere ronde zal je het gevoel hebben: "had ik...". Succes alvast met de volgende ronde!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:53 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Thanks! Ja dat viel gelukkig erg mee allemaal. Hoe was je aanstellings- en evaluatiegesprek gegaan?
Kon je je een beetje vinden in de beoordelingen van je selecties?
Goed! Uitgebreide feedback ontvangen die met name bevestigend was. Ik heb geen feedback ontvangen waarvan ik dacht "oh.. dat had ik niet verwacht". Goed om de ontwikkelpunten ook weer bevestigd te krijgen, die gaan 15 november mee de opleiding in :)
  maandag 26 juli 2021 @ 11:35:43 #197
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200554451
Inmiddels de e-learning voor de ACT binnen en begonnen met studeren. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt.

Heb wel het gevoel dat de e-learning puur de basics zijn om de eerste sessie/dag door te komen en dat er gaandeweg steeds meer extra zaken bij gaan komen, correct? :P
pi_200695315
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:35 schreef tobitronics het volgende:
Inmiddels de e-learning voor de ACT binnen en begonnen met studeren. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt.

Heb wel het gevoel dat de e-learning puur de basics zijn om de eerste sessie/dag door te komen en dat er gaandeweg steeds meer extra zaken bij gaan komen, correct? :P
Succes woensdag! Er komt naast de e-learning zeker nog wel wat bij, maar zorg dat je de e-learning goed kent en hier niet meer over hoeft na te denken. Dit scheelt in je ‘cognitive-load’, die zeer zeker op de proef gesteld gaat worden.
pi_200709260
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:35 schreef tobitronics het volgende:
Inmiddels de e-learning voor de ACT binnen en begonnen met studeren. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt.

Heb wel het gevoel dat de e-learning puur de basics zijn om de eerste sessie/dag door te komen en dat er gaandeweg steeds meer extra zaken bij gaan komen, correct? :P
Succes deze week! Eigenlijk exact wat NovaSky zegt, zorg dat je theorie volledig hebt geleerd, zodat je hier niet meer over hoeft na te denken. Tijdens de dagen krijg je namelijk nieuwe mogelijkheden die je kunt toepassen in de sim. Het is dan cruciaal dat je over de huidige theorie niet meer hoeft na te denken.

Laat even weten hoe die gegaan is!
pi_200776581
Helaas houdt het hier voor mij op (overigens ook voor de 3 anderen in m'n groep).

Ik merkte gaandeweg dag 2 al dat bepaalde zaken niet verbeterden ondanks de inspanningen dus ik zag het wel aankomen. Desondanks wel genoten van de ervaring! @NovaSky en @FT-ATC succes met de opleiding!
pi_200778193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:04 schreef tobitronics het volgende:
Helaas houdt het hier voor mij op (overigens ook voor de 3 anderen in m'n groep).

Ik merkte gaandeweg dag 2 al dat bepaalde zaken niet verbeterden ondanks de inspanningen dus ik zag het wel aankomen. Desondanks wel genoten van de ervaring! @:novasky en @:ft-atc succes met de opleiding!
Helaas, erg jammer dat je het niet gehaald hebt! Ik vond zelf de ACT ook het mooiste om te doen, maar erg begrijpelijk dat bij die ronde nog veel afvallers zijn. Hadden ze aangegeven waar het aan schortte?
pi_200778457


[ Bericht 100% gewijzigd door FT-ATC op 06-08-2021 16:31:51 ]
pi_200779081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:04 schreef tobitronics het volgende:
Helaas houdt het hier voor mij op (overigens ook voor de 3 anderen in m'n groep).

Ik merkte gaandeweg dag 2 al dat bepaalde zaken niet verbeterden ondanks de inspanningen dus ik zag het wel aankomen. Desondanks wel genoten van de ervaring! @:novasky en @:ft-atc succes met de opleiding!
Aah jammer man. Je bent zeker een toffe ervaring rijker! Mag je het later nog een keer proberen?
pi_200782211
In mijn geval was het het continu aanpassen van je plan waar het niet goed genoeg ging.

@NovaSky voor zover ik weet bestaat er geen herkansing voor de act :p
pi_200899541
Hey!! Ik kwam van de week dit forum tegen en vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Zelf heb ik de eerste 3 rondes gehaald, en mag ik 10 september het assessment doen! Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij die opdrachten, maar we gaan het zien.
pi_200959236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:26 schreef LVLster het volgende:
Hey!! Ik kwam van de week dit forum tegen en vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Zelf heb ik de eerste 3 rondes gehaald, en mag ik 10 september het assessment doen! Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij die opdrachten, maar we gaan het zien.
Succes met het assessment alvast! Het wijst zich allemaal vanzelf op de dag zelf en je kunt je er niet op voorbereiden.
Enige wat je kunt doen als je twijfelt of je in het Engels lekker uit je woorden kunt komen is om de komende tijd veel Engels te praten met eventuele huisgenoten. Scheelt weer als dit je makkelijk afgaat tijdens het assessment.
pi_201304084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 20:26 schreef LVLster het volgende:
Hey!! Ik kwam van de week dit forum tegen en vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Zelf heb ik de eerste 3 rondes gehaald, en mag ik 10 september het assessment doen! Ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij die opdrachten, maar we gaan het zien.
LVLster, hoe is het assessment gegaan?
pi_201883528
Na dit forum een aantal maanden gevolgd te hebben om de ervaringen van anderen te lezen, toch zelf maar een account aangemaakt om ook in te springen.
Na een selectie die bij mij ruim 10 maanden heeft geduurd (van de NeurOlympics in december 2020 tot het aanstellingsgesprek in oktober 2021) heb ook ik alle selectie ronden doorlopen om te beginnen in de klas van februari 2022 (die eigenlijk in november 2021 zou starten).
Nu zie ik op dit forum een aantal toekomstig klasgenoten die ook in dezelfde klas als ik beginnen, en kan ik het niet laten om deze personen toch te vragen of zij interesse hebben om toch al wat eerder in contact te komen met elkaar. Wie zich geroepen voelt, voel je vrij om hierop te reageren of een privé bericht te sturen, het lijkt mij persoonlijk erg leuk, maar ook fijn, om alvast wat personen te leren kennen voordat we allemaal beginnen in februari!
Groeten!
pi_201912681
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:04 schreef m1keVG het volgende:
Na dit forum een aantal maanden gevolgd te hebben om de ervaringen van anderen te lezen, toch zelf maar een account aangemaakt om ook in te springen.
Na een selectie die bij mij ruim 10 maanden heeft geduurd (van de NeurOlympics in december 2020 tot het aanstellingsgesprek in oktober 2021) heb ook ik alle selectie ronden doorlopen om te beginnen in de klas van februari 2022 (die eigenlijk in november 2021 zou starten).
Nu zie ik op dit forum een aantal toekomstig klasgenoten die ook in dezelfde klas als ik beginnen, en kan ik het niet laten om deze personen toch te vragen of zij interesse hebben om toch al wat eerder in contact te komen met elkaar. Wie zich geroepen voelt, voel je vrij om hierop te reageren of een privé bericht te sturen, het lijkt mij persoonlijk erg leuk, maar ook fijn, om alvast wat personen te leren kennen voordat we allemaal beginnen in februari!
Groeten!
Gefeliciteerd! Ik weet niet of een PB lukt aangezien je daar enkele posts op Fok voor geplaatst moet hebben, maar het lijkt me tof om alvast in contact te komen.
pi_201918217
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:04 schreef m1keVG het volgende:
Na dit forum een aantal maanden gevolgd te hebben om de ervaringen van anderen te lezen, toch zelf maar een account aangemaakt om ook in te springen.
Na een selectie die bij mij ruim 10 maanden heeft geduurd (van de NeurOlympics in december 2020 tot het aanstellingsgesprek in oktober 2021) heb ook ik alle selectie ronden doorlopen om te beginnen in de klas van februari 2022 (die eigenlijk in november 2021 zou starten).
Nu zie ik op dit forum een aantal toekomstig klasgenoten die ook in dezelfde klas als ik beginnen, en kan ik het niet laten om deze personen toch te vragen of zij interesse hebben om toch al wat eerder in contact te komen met elkaar. Wie zich geroepen voelt, voel je vrij om hierop te reageren of een privé bericht te sturen, het lijkt mij persoonlijk erg leuk, maar ook fijn, om alvast wat personen te leren kennen voordat we allemaal beginnen in februari!
Groeten!
Gefeliciteerd! Hoe heb je de selecties ervaren? Het lijkt me ook mooi om binnenkort eens in contact te komen. Ik heb reeds met NovaSky wat gedronken in Utrecht, dus wellicht dat we eens wat met z'n 3'en kunnen gaan doen.
pi_202036330
Weet iemand of je Engels van een goed/hoog niveau moet zijn om de FEAST goed te kunnen maken?
pi_202100495
Jaren geleden aan de selectie mee gedaan, toen helaas afgevallen. Dit jaar weer opnieuw ingeschreven. Afgelopen vrijdag heb ik het interview gehad en ik heb nu de Job Sample vanaf 10 januari (dit was de eerst beschikbare mogelijkheid).

Zoals bekend krijg je het lesmateriaal 10 dagen van te voren, wat in dit geval op 31 december valt. Precies tijdens oud & nieuw dus. Voor degene die de ACT al hebben gehad, hadden jullie daadwerkelijk de 10 volledige dagen nodig om alles goed te kunnen leren?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:14 schreef LVNL2021 het volgende:
Weet iemand of je Engels van een goed/hoog niveau moet zijn om de FEAST goed te kunnen maken?
Als jij redelijk Engels kan zou dat voldoende moeten zijn.
pi_202169104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:24 schreef Powed het volgende:
Jaren geleden aan de selectie mee gedaan, toen helaas afgevallen. Dit jaar weer opnieuw ingeschreven. Afgelopen vrijdag heb ik het interview gehad en ik heb nu de Job Sample vanaf 10 januari (dit was de eerst beschikbare mogelijkheid).

Zoals bekend krijg je het lesmateriaal 10 dagen van te voren, wat in dit geval op 31 december valt. Precies tijdens oud & nieuw dus. Voor degene die de ACT al hebben gehad, hadden jullie daadwerkelijk de 10 volledige dagen nodig om alles goed te kunnen leren?
[..]
Als jij redelijk Engels kan zou dat voldoende moeten zijn.
Je hebt niet alle 10 de dagen volledig nodig om de stof te bestuderen. Ik denk dat ik 10x een uur ermee bezig bent geweest. Na 2x kende ik het wel, maar belangrijk is dat je de stof bijna kunt dromen. De ACT is pittig, dus hoe minder cognitieve belasting hoe beter. Als je tijdens een oefening in de ACT teveel moet nadenken over de theorie dan werkt dat in je nadeel. Succes met de ACT!
pi_202609133
Hi! Uit nieuwsgierigheid naar de volgende stappen in mijn LVNL selectie proces, ben ik op dit forum gekomen. Ik heb vorige maand gesolliciteerd en nu al mijn Neurolympics en mijn FEAST gehaald :), kan wel stellen dat het tempo er goed in zit. Volgende week donderdag staat de Multipass op de planning, ik voel de spanning nu al. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit verhaal gaat aflopen!
pi_202645986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:54 schreef KicqAero het volgende:
Hi! Uit nieuwsgierigheid naar de volgende stappen in mijn LVNL selectie proces, ben ik op dit forum gekomen. Ik heb vorige maand gesolliciteerd en nu al mijn Neurolympics en mijn FEAST gehaald :), kan wel stellen dat het tempo er goed in zit. Volgende week donderdag staat de Multipass op de planning, ik voel de spanning nu al. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit verhaal gaat aflopen!
Gaaf! Hoe ziet de neurolympics er momenteel uit? Hetzelfde als de demo die online te vinden is? Wat vond je verder van de FEAST?

[ Bericht 0% gewijzigd door dutchsjef op 16-12-2021 13:02:23 (?) ]
pi_202775407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:01 schreef dutchsjef het volgende:

[..]
Gaaf! Hoe ziet de neurolympics er momenteel uit? Hetzelfde als de demo die online te vinden is? Wat vond je verder van de FEAST?
De neurolympics die je maakt voor LVNL is bijna identiek met de demo versie die in de mail staat, kleine aanpassingen maar laat maar zeggen dat 95% overeen komt. De FEAST zelf vond ik niet heel erg lastig, alleen het ruimtelijk inzicht gedeelte (kubus vouwen & welke is correct) vond ik heel erg lastig.

Vandaag ook de Multipass gedaan, ging naar mijn gevoel goed maar je weet het nooit. Afwachten dan maar :)
pi_203076458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:02 schreef KicqAero het volgende:

Vandaag ook de Multipass gedaan, ging naar mijn gevoel goed maar je weet het nooit. Afwachten dan maar :)
En, ben je door naar de volgende ronde?

Zelf ben ik nu bezig met het leermateriaal voor de ACT, dat valt mij best wel mee. Ik ben benieuwd wat voor nieuws er tijdens de ACT nog bij gaat komen.
pi_203499257
Hallo allemaal, ik zie dat er meer dan een maand geen activiteit is geweest hier!

Ik heb gisteren de Neurolympics gemaakt en ben in afwachting van de uitslag en hopelijk door naar de FEAST. Zijn er nog anderen die momenteel in het selectietraject zitten? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_203601458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:36 schreef LVNLselectie22 het volgende:
Hallo allemaal, ik zie dat er meer dan een maand geen activiteit is geweest hier!

Ik heb gisteren de Neurolympics gemaakt en ben in afwachting van de uitslag en hopelijk door naar de FEAST. Zijn er nog anderen die momenteel in het selectietraject zitten? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Zojuist te horen gekregen dat ik de neurolympics heb gehaald, binnenkort afspraak maken voor de FEAST.
pi_203674615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:13 schreef Powed het volgende:

[..]
En, ben je door naar de volgende ronde?

Zelf ben ik nu bezig met het leermateriaal voor de ACT, dat valt mij best wel mee. Ik ben benieuwd wat voor nieuws er tijdens de ACT nog bij gaat komen.
Sorry voor de late reactie, maar ik ben door naar het Assessment! Ik had een erg goed gevoel over de Multipass en dat gevoel was gevestigd met een telefoontje de dag daarna.

Ik heb donderdag (17-02) m’n Assessment, erg spannend… vooral omdat je jezelf niet echt kan voorbereiden!
pi_203712970
Helaas mijn Assessment niet gehaald, ik had al grote vraagtekens nadat ik het gebouw verliet, helaas. Ik mag het over 4 jaar (!) weer opnieuw proberen. Wel vond ik het de moeite waard!

Succes iedereen die nog in de running zijn!
pi_205043824
Nieuw leven inblazen 2.0?

Binnenkort heb ik de ACT, erg benieuwd hoe het gaat! Iemand nog tips om mij echt goed voor te breiden?
pi_205074379
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:23 schreef nate_fly het volgende:
Nieuw leven inblazen 2.0?

Binnenkort heb ik de ACT, erg benieuwd hoe het gaat! Iemand nog tips om mij echt goed voor te breiden?
Zorg dat je uitgerust bent, de dagen zijn vrij lang en intens. Laat zien dat je de feedback die je krijgt, goed toepast. De stof die je thuisgestuurd hebt gekregen ga je echt nodig hebben, dus zorg dat je het kent. Ga vooral jezelf niet gek maken als je één van de oefeningen/dagen niet lekker draait, dat is volkomen normaal, er wordt gekeken naar je leercurve.

Maak je vooraf niet te druk, ga er naartoe met zelfvertrouwen en laat alles rustig op je afkomen. Het is ontzettend leuk om te doen!

Succes!
pi_207111357
Het is erg stil hier...zijn er mensen momenteel bezig met de selectie? Ik heb onlangs de neurolympics gehaald!
pi_207582180
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:51 schreef Chuck-Livingstone het volgende:
Het is erg stil hier...zijn er mensen momenteel bezig met de selectie? Ik heb onlangs de neurolympics gehaald!
Ik heb helaas vorige week de derde ronde niet gehaald. Na bespreking bleek dat ik alleen op het audiogedeelte niet goed genoeg had gescoord, de rest was best wel goed gemaakt.
Helaas kan ik het pas over 2 jaar opnieuw proberen...
pi_208806584
Binnenkort zal ik de NeurOlympics afleggen. Bij het doen van de gratis demo blijk ik veel moeite te hebben om de goede richting van de pijl te onthouden wanneer heel het scherm vol pijltjes staat. Ben ik de enige die dat heeft? En hoe lastig ervaarde jullie deze test?
pi_209386220
Nieuw leven inblazen 3.0? Ik heb afgelopen donderdag de FEAST gehaald en heb op 15 juni de radar/multipass. Zijn er nog anderen die dit forum lezen en momenteel ook bezig zijn met het selectietraject?
pi_209568411
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 12:52 schreef Alfa4 het volgende:
Nieuw leven inblazen 3.0? Ik heb afgelopen donderdag de FEAST gehaald en heb op 15 juni de radar/multipass. Zijn er nog anderen die dit forum lezen en momenteel ook bezig zijn met het selectietraject?
Multipass gehaald, assessment volgende week woensdag (28 juni) om 9.15. Zijn er nog anderen die de test dan ook hebben?
pi_209570963
Ik kwam niet door de selectie heen.. helaas
pi_209578642
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:03 schreef pietteun20 het volgende:
Ik kwam niet door de selectie heen.. helaas
Jammer! Mag je de ronde waar je bent afgevallen wel nog herkansen over een paar jaar?
pi_209603242
Hoi hoi, ik heb een tijdje meegelezen op dit forum en toch maar besloten een account aan te maken. Ik heb toevallig ook, net zoals Alfa4, de radar op 15 juni gehaald! Mijn assessment staat ingepland op 30 juni om 9:15. Toevallig nog anderen die het assessment dan ook hebben of nog waardevolle tips hebben?
pi_209645208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:25 schreef AeroNoah het volgende:
Hoi hoi, ik heb een tijdje meegelezen op dit forum en toch maar besloten een account aan te maken. Ik heb toevallig ook, net zoals Alfa4, de radar op 15 juni gehaald! Mijn assessment staat ingepland op 30 juni om 9:15. Toevallig nog anderen die het assessment dan ook hebben of nog waardevolle tips hebben?
Gefeliciteerd!! Ik heb gelezen dat je voornamelijk een balans moet vinden tussen de leiding nemen en anderen aan het woord laten en vragen wat zij over bepaalde dingen denken etc. Maar ik heb het assessment dus twee dagen eerder dus zal die donderdag wel laten weten of er nog waardevolle tips zijn.
pi_209668550
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:37 schreef Alfa4 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! Ik heb gelezen dat je voornamelijk een balans moet vinden tussen de leiding nemen en anderen aan het woord laten en vragen wat zij over bepaalde dingen denken etc. Maar ik heb het assessment dus twee dagen eerder dus zal die donderdag wel laten weten of er nog waardevolle tips zijn.
Dankjewel! Dat is inderdaad wat ik ook begreep uit de vorige posts. Heel veel succes met jouw assessment morgen! Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
pi_209688934
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:37 schreef Alfa4 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! Ik heb gelezen dat je voornamelijk een balans moet vinden tussen de leiding nemen en anderen aan het woord laten en vragen wat zij over bepaalde dingen denken etc. Maar ik heb het assessment dus twee dagen eerder dus zal die donderdag wel laten weten of er nog waardevolle tips zijn.
En, hoe is het gegaan?
pi_209689103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 10:48 schreef AeroNoah het volgende:

[..]
En, hoe is het gegaan?
Ik heb net een mail gekregen dat ik niet door ben. Ik heb nog geen feedback dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet door ben omdat ik net 19 ben en dat is vrij jong hier. Het is een ieder geval echt super leuk om te doen, ik heb een hele leuke dag gehad dus geniet vooral. Verder zou ik bij de individuele opdracht heel goed op de hoogtes letten en zorgen dat je je argumenten goed kan formuleren en onderbouwen. Zorg natuurlijk ook dat je woorden als ascend enzo weet. De opdrachten spreken voorderest allemaal heel erg voor zich. Heel veel succes morgen ik zal voor je duimen en hopelijk tot over 4 jaar (want ik mag het in ieder geval herkansen). En als je het niet haalt heb je tenminste al 85% van de mensen achter je gelaten als je bij het assessment bent. Laat weten hoe t ging
pi_209692200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 11:01 schreef Alfa4 het volgende:

[..]
Ik heb net een mail gekregen dat ik niet door ben. Ik heb nog geen feedback dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet door ben omdat ik net 19 ben en dat is vrij jong hier. Het is een ieder geval echt super leuk om te doen, ik heb een hele leuke dag gehad dus geniet vooral. Verder zou ik bij de individuele opdracht heel goed op de hoogtes letten en zorgen dat je je argumenten goed kan formuleren en onderbouwen. Zorg natuurlijk ook dat je woorden als ascend enzo weet. De opdrachten spreken voorderest allemaal heel erg voor zich. Heel veel succes morgen ik zal voor je duimen en hopelijk tot over 4 jaar (want ik mag het in ieder geval herkansen). En als je het niet haalt heb je tenminste al 85% van de mensen achter je gelaten als je bij het assessment bent. Laat weten hoe t ging
Aah oke, jammer.. Ik ben zelf ook 19, dus ik ben benieuwd. Wel fijn om te horen dat het wel een hele leuke dag was!

Als je over 4 jaar gaat herkansen moet je dan eigenlijk alle testen opnieuw maken of pak je het dan weer op vanaf het assessment?

En dat laatste is ook zeker zo, tot het assessment komen is ook al een hele prestatie. Dankjewel voor de tips. Ik zal laten weten hoe het is gegaan, waarschijnlijk zal ik pas na het weekend uitslag hebben, dus dat duurt nog even..
pi_209692372
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 14:53 schreef AeroNoah het volgende:

[..]
Aah oke, jammer.. Ik ben zelf ook 19, dus ik ben benieuwd. Wel fijn om te horen dat het wel een hele leuke dag was!

Als je over 4 jaar gaat herkansen moet je dan eigenlijk alle testen opnieuw maken of pak je het dan weer op vanaf het assessment?

En dat laatste is ook zeker zo, tot het assessment komen is ook al een hele prestatie. Dankjewel voor de tips. Ik zal laten weten hoe het is gegaan, waarschijnlijk zal ik pas na het weekend uitslag hebben, dus dat duurt nog even..
Als je gaat herkansen moet je het weer opnieuw doen allemaal helaas. Vervelend dat je inderdaad een heel weekend moet wachten op je uitslag..
pi_209751800
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik het assessment gehaald heb en door ben naar het interview!
pi_209752231
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:54 schreef AeroNoah het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik het assessment gehaald heb en door ben naar het interview!
Gefeliciteerd!! Ik zal weer voor je duimen success! Laat weten hoe het is gegaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')