abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199780107
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:22 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Recentelijk contact gehad met LVNL, waarop zij zeiden dat het gesprek binnenkort wordt ingepland.
De exacte startdatum van de opleiding is nog niet bekend en daar moeten ze even op wachten.
Aangezien jij ook in de zomer van 2020 bent gestart met de selecties, ben ik benieuwd wanneer jij je assessment hebt gehad? Wellicht dat we bij elkaar in het groepje zaten.
Ik had begrepen dat het inmiddels wel vrij zeker was dat het in november zou gaan starten. Het assessment heb ik halverwege december gehad. Op de ACT uiteindelijk vrij lang moeten wachten i.v.m. corona.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:41 schreef tobitronics het volgende:
@:FT-ATC en @:NovaSky succes met de opleiding dit najaar! Voor de ACT geldt zeker net als bij de andere testen dat een goede nachtrust en doorpakken na een fout het halve werk is? Hebben jullie verder nog tips (voor zover je iets kan zeggen that is)?
Goede nachtrust en herpakken zijn echt wel de belangrijkste tips. Nog een tip is de theorie die je toegestuurd krijgt goed doornemen. Zorg dat je de theorie dusdanig goed kent dat je daar tijdens de ACT niet meer over hoeft na te denken. Het niveau tijdens de ACT gaat namelijk snel omhoog.
Ik denk dat je een "slechte" oefening tijdens de ACT echt moet zien als leermoment i.p.v. als faalmoment. Wat ging er mis?; hoe is dat gekomen?; wat kan ik eraan doen om dit beter te doen tijdens de volgende oefening?
pi_199781439
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:41 schreef tobitronics het volgende:
@:FT-ATC en @:NovaSky succes met de opleiding dit najaar! Voor de ACT geldt zeker net als bij de andere testen dat een goede nachtrust en doorpakken na een fout het halve werk is? Hebben jullie verder nog tips (voor zover je iets kan zeggen that is)?
Ik deel hierin de mening van NovaSky. Wat ik je nog zou willen meegeven is om tijdens het leren van de theorie alvast situaties voor je te schetsen die je voorgeschoteld zou kunnen krijgen. Je kunt alvast bedenken welke conflicten je zoal zou kunnen krijgen en welke methodes er zijn om die op te lossen.

Het niveau gaat in deze drie dagen snel omhoog. Ben vooral leergierig, laat aan de luchterverkeersleiders merken dat je hun adviezen meeneemt en snel kunt toepassen in de daaropvolgende sims. Misschien klinkt het heel cliché, maar straal ook je enthousiasme uit. Het is belangrijk om in een hoog tempo te werken, besluitvaardig te zijn en door duidelijke communicatie te laten zien dat je de situaties onder controle hebt. Ik wens je veel succes en plezier, laat vooral even weten hoe het gegaan is.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:52 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het inmiddels wel vrij zeker was dat het in november zou gaan starten. Het assessment heb ik halverwege december gehad. Op de ACT uiteindelijk vrij lang moeten wachten i.v.m. corona.
[..]

Ja, als het goed is start die ook in november, maar de exacte datum was nog onbekend. Dan heb je het assessment waarschijnlijk net na mij gehad. Ik had het assessment op 1 december, kans is dus niet zo groot dat we tegelijkertijd een selectie hebben gehad. Voor zover bekend via m'n broer waren er een aantal weken geleden tot nu toe 3 personen die aan de opleiding van november beginnen. Ik weet niet of er inmiddels al meerderen door zijn, ben benieuwd.

Ben nu op zoek naar een appartement in Utrecht, want ik woon namelijk anderhalf uur van Schiphol vandaan. Woon jij toevallig in de buurt daar of ga je ook verhuizen?
pi_199782367
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:20 schreef FT-ATC het volgende:

Ja, als het goed is start die ook in november, maar de exacte datum was nog onbekend. Dan heb je het assessment waarschijnlijk net na mij gehad. Ik had het assessment op 1 december, kans is dus niet zo groot dat we tegelijkertijd een selectie hebben gehad. Voor zover bekend via m'n broer waren er een aantal weken geleden tot nu toe 3 personen die aan de opleiding van november beginnen. Ik weet niet of er inmiddels al meerderen door zijn, ben benieuwd.

Ben nu op zoek naar een appartement in Utrecht, want ik woon namelijk anderhalf uur van Schiphol vandaan. Woon jij toevallig in de buurt daar of ga je ook verhuizen?
3 personen is nog niet veel. Ik hoop dat dat aantal inmiddels wel is toegenomen. Ik woon in Zeist dus dat is qua afstand goed te doen. Carpoolen gaat voor ons dan ook nog een optie zijn!
pi_200048723
Ik wilde altijd al LVL worden, maar toen ik 17 was van de havo vandaan, was ik te jong (kan me herinneren dat het 10 jaar geleden 19+ was) en bovendien nog geen vwo of hbo-propedeuse. Nu ik een hbo heb afgerond en alweer 4 jaar werk, merk ik dat ik bijzondere plan talenten heb. Na een wat stug gesprek voor promotie (ik moet mijn talent 'vastleggen' voordat ik een andere functie zou krijgen), loop ik ergens vast: ik kan mijn talent niet overdragen aan mijn collega. En nadat ik ben gestopt 'brandjes blussen' in het hele bedrijf, op verzoek van de directeur, waren de materiaalverliezen (door anders gepland) ¤30.000,- hoger dan de maanden daarvoor, waar ze niet blij mee waren. Toen ik Breaking Bad aan het kijken was en de twee vliegtuigen tegen elkaar zag vliegen, bedacht ik me opeens weer waarom ik nu niet voor LVL ga.

En dus zodoende.

Ik heb de Neurolympics gehaald en werd vanmiddag gebeld dat ik de FEAST heb gehaald. Ik ben nu nieuwsgierig wat de Multipass, die ik 8 juli zal gaan doen, en het Assessment precies inhouden: ik wil me niet te veel voorbereiden, maar enig idee hebben vind ik wel prettig van te voren.

Is de Multipass nu alleen het radar-'spel', of is er ook nog zoiets als dat er tegelijkertijd in de koptelefoon een reeks letters en getallen wordt genoemd of iets dergelijks, waarbij je de getallen tegelijkertijd het spel moet optellen?

En wat voor opdrachten kan je verwachten in het Assessment? Is het een casus die je als groep moet doen en een individueel, of zijn het simpelere teamwork/communicatie opdrachten of iets dergelijks?

Kan iemand mij invulling geven op deze vragen? Het interview en de ACT lijken mij wel iets vanzelfsprekender, maar ik zou het graag nog wat preciezer willen weten voor de 3e en 4e selectie.
pi_200070659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:34 schreef Xhomas het volgende:

Ik heb de Neurolympics gehaald en werd vanmiddag gebeld dat ik de FEAST heb gehaald. Ik ben nu nieuwsgierig wat de Multipass, die ik 8 juli zal gaan doen, en het Assessment precies inhouden: ik wil me niet te veel voorbereiden, maar enig idee hebben vind ik wel prettig van te voren.

Is de Multipass nu alleen het radar-'spel', of is er ook nog zoiets als dat er tegelijkertijd in de koptelefoon een reeks letters en getallen wordt genoemd of iets dergelijks, waarbij je de getallen tegelijkertijd het spel moet optellen?

En wat voor opdrachten kan je verwachten in het Assessment? Is het een casus die je als groep moet doen en een individueel, of zijn het simpelere teamwork/communicatie opdrachten of iets dergelijks?

Kan iemand mij invulling geven op deze vragen? Het interview en de ACT lijken mij wel iets vanzelfsprekender, maar ik zou het graag nog wat preciezer willen weten voor de 3e en 4e selectie.
Leuk en goed dat je t alsnog probeert! Nee heb je en ja kun je krijgen immers.

Wat jij bij multipass omschrijft is volgensmij de DART, die wordt niet meer gebruikt. Bij Multipass heb je ook een radarspel incl. strips en tegelijkertijd een audiotaak. Wijst zich allemaal vanzelf op de dag zelf en je krijgt voldoende tijd om te oefenen.

Assessment zijn 2 groepsopdrachten en 1 individuele opdracht met een soort van casus. Ook hier geldt weer dat alles op de dag zelf duidelijk wordt.

Succes!
pi_200153592
Mijn ACT is met 2 weken uitgesteld, nog even wat langer afwachten
pi_200161037
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:11 schreef tobitronics het volgende:
Je geduld wordt nog even op de proef gesteld dus. Wanneer heb je de ACT? Nog kans dat je mee zou kunnen in de klas van november?
pi_200161125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Je geduld wordt nog even op de proef gesteld dus. Wanneer heb je de ACT? Nog kans dat je mee zou kunnen in de klas van november?
Eerste week van augustus nu. Klas van november kan als het goed is nog wel, eerst maar eens de ACT halen :P
pi_200165742
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:11 schreef tobitronics het volgende:
Werd deze uitgesteld op verzoek van LVNL? Heb je wel meer tijd om er naar uit te kijken :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Volgende week dinsdagmiddag heb ik evaluatiegesprek met de psycholoog en daarna aanstellingsgesprek met HR. Is deze bij jou ook al ingepland?
pi_200166202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:41 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Werd deze uitgesteld op verzoek van LVNL? Heb je wel meer tijd om er naar uit te kijken :P.
[..]

Volgende week dinsdagmiddag heb ik evaluatiegesprek met de psycholoog en daarna aanstellingsgesprek met HR. Is deze bij jou ook al ingepland?
Ik heb mijn terugkoppelings- en aanstellingsgeprek een weekje later op 13 juli.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 12:37:21 #186
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200167485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:41 schreef FT-ATC het volgende:

Yup, de sessie waarop ik gepland stond is geschrapt. Reden werd niet genoemd.
pi_200245329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik heb mijn terugkoppelings- en aanstellingsgeprek een weekje later op 13 juli.
Ik ben gisteren bij LVNL geweest voor m'n terugkoppelings- en aanstellingsgesprek. Vanuit HRM werd verteld dat ze streven naar een 'dubbele' klas in november. Dit houdt in dat ze proberen om 18 kandidaten te laten starten in de opleiding. Tot nu toe waren er 6.

Veel succes volgende week bij je gesprekken!
pi_200263458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:53 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Ik ben gisteren bij LVNL geweest voor m'n terugkoppelings- en aanstellingsgesprek. Vanuit HRM werd verteld dat ze streven naar een 'dubbele' klas in november. Dit houdt in dat ze proberen om 18 kandidaten te laten starten in de opleiding. Tot nu toe waren er 6.

Veel succes volgende week bij je gesprekken!
Ik dacht dat 15-20 kandidaten ongeveer de standaard is. Ik had begrepen dat jaarlijks 30-40 kandidaten de opleiding starten verspreid over twee startmomenten (april en november). Snap de 'dubbele' klas dan niet helemaal met 18 kandidaten.
pi_200265512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:57 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Ik dacht dat 15-20 kandidaten ongeveer de standaard is. Ik had begrepen dat jaarlijks 30-40 kandidaten de opleiding starten verspreid over twee startmomenten (april en november). Snap de 'dubbele' klas dan niet helemaal met 18 kandidaten.
Afgelopen april waren er dus 9 gestart, vandaar denk ik dat ze de term 'dubbele klas' heeft gebruikt.
Volgens mij is hun streven inderdaad 15 per klas, maar denk dat ze die simpelweg niet vol krijgen.
De exacte details weet ik er ook niet van haha.
pi_200268081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:19 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Afgelopen april waren er dus 9 gestart, vandaar denk ik dat ze de term 'dubbele klas' heeft gebruikt.
Volgens mij is hun streven inderdaad 15 per klas, maar denk dat ze die simpelweg niet vol krijgen.
De exacte details weet ik er ook niet van haha.
Dat verklaart wel het e.e.a. inderdaad. Hoe staat het met de huizenjacht in Utrecht?
pi_200328456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:07 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Dat verklaart wel het e.e.a. inderdaad. Hoe staat het met de huizenjacht in Utrecht?
Dat is prima verlopen! Heb sinds 1 juli een appartement in Leidsche Rijn.
Nu druk bezig met inrichten, dus verwacht er eind deze maand wel in te zitten.
pi_200330853
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:28 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Dat is prima verlopen! Heb sinds 1 juli een appartement in Leidsche Rijn.
Nu druk bezig met inrichten, dus verwacht er eind deze maand wel in te zitten.
Nice gefeliciteerd! Dat heb je snel geregeld, woonruimte zoeken in Utrecht is op dit moment niet de makkelijkste opgave.
pi_200350343
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:22 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Leuk en goed dat je t alsnog probeert! Nee heb je en ja kun je krijgen immers.

Wat jij bij multipass omschrijft is volgensmij de DART, die wordt niet meer gebruikt. Bij Multipass heb je ook een radarspel incl. strips en tegelijkertijd een audiotaak. Wijst zich allemaal vanzelf op de dag zelf en je krijgt voldoende tijd om te oefenen.

Assessment zijn 2 groepsopdrachten en 1 individuele opdracht met een soort van casus. Ook hier geldt weer dat alles op de dag zelf duidelijk wordt.

Succes!
Thanks! Ik ben vanochtend gebeld dat ik de Multipass heb gehaald!

Ik vond het wel 'lastig', in de zin van dat ik het had onderschat en niet (zo goed als) foutloos heb kunnen doen: Ik heb zeker wat steken laten vallen. Het was voornamelijk een dingetje dat er geen tijd/ruimte was om, ookal zou het kort zijn, te evalueren hoe ik het anders had kunnen aanpakken dan ik deed. Het was multitasken op een wat chaotische manier. Al zou ik het nog een keer kunnen doen, dan had ik meer gestructureerd alle dingen in de gaten gaan houden.

26 augustus heb ik nu het assessment. Mij werd verteld dat er geen andere datums mogelijk waren (zou dit betekenen dat er niet meer mensen zijn in deze ronde momenteel om bijvoorbeeld twee datums beschikbaar te hebben?), maar gelukkig kan ik dan gewoon. Zin in!
  dinsdag 13 juli 2021 @ 21:11:34 #194
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200351123
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef Xhomas het volgende:

[..]

Ik vond het wel 'lastig', in de zin van dat ik het had onderschat en niet (zo goed als) foutloos heb kunnen doen: Ik heb zeker wat steken laten vallen. Het was voornamelijk een dingetje dat er geen tijd/ruimte was om, ookal zou het kort zijn, te evalueren hoe ik het anders had kunnen aanpakken dan ik deed. Het was multitasken op een wat chaotische manier. Al zou ik het nog een keer kunnen doen, dan had ik meer gestructureerd alle dingen in de gaten gaan houden.

26 augustus heb ik nu het assessment. Mij werd verteld dat er geen andere datums mogelijk waren (zou dit betekenen dat er niet meer mensen zijn in deze ronde momenteel om bijvoorbeeld twee datums beschikbaar te hebben?), maar gelukkig kan ik dan gewoon. Zin in!
Gefeliciteerd! Succes bij het assessment.

Ik kan me voorstellen dat vanwege de zomervakantie er minder sessies gepland worden, maar pin me er niet op vast.
pi_200355965
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:33 schreef NovaSky het volgende:

[..]

Nice gefeliciteerd! Dat heb je snel geregeld, woonruimte zoeken in Utrecht is op dit moment niet de makkelijkste opgave.
Thanks! Ja dat viel gelukkig erg mee allemaal. Hoe was je aanstellings- en evaluatiegesprek gegaan?
Kon je je een beetje vinden in de beoordelingen van je selecties?
pi_200379766
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:31 schreef Xhomas het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Een ronde vlekkeloos doorkomen is een utopie. Na iedere ronde zal je het gevoel hebben: "had ik...". Succes alvast met de volgende ronde!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:53 schreef FT-ATC het volgende:

[..]

Thanks! Ja dat viel gelukkig erg mee allemaal. Hoe was je aanstellings- en evaluatiegesprek gegaan?
Kon je je een beetje vinden in de beoordelingen van je selecties?
Goed! Uitgebreide feedback ontvangen die met name bevestigend was. Ik heb geen feedback ontvangen waarvan ik dacht "oh.. dat had ik niet verwacht". Goed om de ontwikkelpunten ook weer bevestigd te krijgen, die gaan 15 november mee de opleiding in :)
  maandag 26 juli 2021 @ 11:35:43 #197
395837 tobitronics
tobitronics
pi_200554451
Inmiddels de e-learning voor de ACT binnen en begonnen met studeren. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt.

Heb wel het gevoel dat de e-learning puur de basics zijn om de eerste sessie/dag door te komen en dat er gaandeweg steeds meer extra zaken bij gaan komen, correct? :P
pi_200695315
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:35 schreef tobitronics het volgende:
Inmiddels de e-learning voor de ACT binnen en begonnen met studeren. Volgende week woensdag ben ik aan de beurt.

Heb wel het gevoel dat de e-learning puur de basics zijn om de eerste sessie/dag door te komen en dat er gaandeweg steeds meer extra zaken bij gaan komen, correct? :P
Succes woensdag! Er komt naast de e-learning zeker nog wel wat bij, maar zorg dat je de e-learning goed kent en hier niet meer over hoeft na te denken. Dit scheelt in je ‘cognitive-load’, die zeer zeker op de proef gesteld gaat worden.
pi_200709260
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:35 schreef tobitronics het volgende:

Succes deze week! Eigenlijk exact wat NovaSky zegt, zorg dat je theorie volledig hebt geleerd, zodat je hier niet meer over hoeft na te denken. Tijdens de dagen krijg je namelijk nieuwe mogelijkheden die je kunt toepassen in de sim. Het is dan cruciaal dat je over de huidige theorie niet meer hoeft na te denken.

Laat even weten hoe die gegaan is!
pi_200776581
Helaas houdt het hier voor mij op (overigens ook voor de 3 anderen in m'n groep).

Ik merkte gaandeweg dag 2 al dat bepaalde zaken niet verbeterden ondanks de inspanningen dus ik zag het wel aankomen. Desondanks wel genoten van de ervaring! @NovaSky en @FT-ATC succes met de opleiding!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')