Hamsterenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:38 schreef mazaru het volgende:
Die rijen bij de coffeeshops!![]()
https://www.nu.nl/279628/(...)reca.html?redirect=1
Alleen die met NL nog open?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Duitsland sluit dus ook de grenzen met Denemarken en Luxemburg (NOS)..
hier ook heb dit al jaren ( door trauma werkgever )quote:Op zondag 15 maart 2020 20:37 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Druk op borst, en van een op de andere moment valt ademhaling deels weg? (de helft zoiets)... Na tien minuutjes weer normaal.
Ik denk eerder dat wij Duitsland moeten bijstaan als Deutsche Bank omvalt.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:39 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Als zij ons bijstaan om financieel weer op orde te krijgen na deze crisis
Het Groote Germaanse Rijk zal herrijzen uit de assen van de corona apocalypsquote:
Lichaam niet zozeer, wel in hoofd. Kreeg het vanmorgen onder het uitlaten van hond. Had hem voor de zekerheid even aan een paaltje vastgezet en even gaan zitten zelf.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:39 schreef RAVW het volgende:
[..]
hier ook heb dit al jaren ( door trauma werkgever )
ook licht gevoel in hoofd en lichaam ?? tijdelijk??
Beste is dat ze het vanavond nog doen, nu we nog stoned kunnen zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat wordt ze bekogelen met wc papier en paracetamol..
Heil Merkel! Wir schaffen das!quote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het Groote Germaanse Rijk zal herrijzen uit de assen van de corona apocalyps
twitter:cileland twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:38:45Medicatie met #tocilizumab ingezet in steeds meer plaatsen. Het neemt symptomen weg van door #COVID19 veroorzaakte longontsteking waardoor conditie van meeste behandelde patiënten snel verbetert. Prof. @PAscierto werkt er hard aan in Napels. https://t.co/CdYciaudPi reageer retweet
Yep.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Italie opnieuw 3590 gevallen op 1 dag?![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 20:41 schreef banaantjeEE het volgende:
Italie opnieuw 3590 gevallen op 1 dag?![]()
twitter:BNODesk twitterde op zondag 15-03-2020 om 18:10:53BREAKING: Italy reports 3,590 new cases and 368 new deaths, raising total to 24,747 cases and 1,809 dead reageer retweet
twitter:telegraaf twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:39:51Zondagmiddag bewoog Sehraz met zijn voeten toen hij werd bezocht door twee vrienden. https://t.co/Tfts2dFchB reageer retweet
twitter:RTLnieuws twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:41:39De familie van Sehraz laat weten blij te zijn dat veel mensen door dit verhaal nu beseffen wat het coronavirus met je kan doen. De situatie van Sehraz is nog niet verbeterd.
https://t.co/Evw3fuk6Lh reageer retweet
https://www.radboudumc.nl(...)n/wat-is-tocilizumabquote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
twitter:cileland twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:38:45Medicatie met #tocilizumab ingezet in steeds meer plaatsen. Het neemt symptomen weg van door #COVID19 veroorzaakte longontsteking waardoor conditie van meeste behandelde patiënten snel verbetert. Prof. @:PAscierto werkt er hard aan in Napels. https://t.co/CdYciaudPi reageer retweet
quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
twitter:cileland twitterde op zondag 15-03-2020 om 20:38:45Medicatie met #tocilizumab ingezet in steeds meer plaatsen. Het neemt symptomen weg van door #COVID19 veroorzaakte longontsteking waardoor conditie van meeste behandelde patiënten snel verbetert. Prof. @:PAscierto werkt er hard aan in Napels. https://t.co/CdYciaudPi reageer retweet
Sterkte, ook tijd last van gehad. Niet fijn.quote:
Hoorde net op RTL dat een mogelijke verklaringen voor het hoge aantal ziekenhuisopnames zou kunnen liggen in de manier waarop de samenleving is ingesteld.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:35 schreef matthijst het volgende:
Italië vs Korea:
[ afbeelding ]
En het bijbehorende artikel:
https://medium.com/@:andr(...)n-italy-c4200a15a7bf
Jij en je baas bedoel je!?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:27 schreef Maver24 het volgende:
Ik en me vriendin gaan 2 maanden op lockdown. Heb alles in huis. Ook genoeg eten voor de kat.
Wil niemand hier snappen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef falling_away het volgende:
Dit filmpje lieten ze dus eerder op 1 Vandaag zien, die man legt uit waarom er niet direct met een totale lockdown begonnen is in de UK. Datzelfde geldt ook voor Nederland.
quote:19:41: 1,452 new cases and 96 new deaths in Spain.
19:39: 924 new cases and 36 new deaths in France.
17:10: 3,590 new cases and 368 new deaths in Italy.
https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
dank je dan weet ik nu dat het dus ook daar aan ligtquote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Lichaam niet zozeer, wel in hoofd. Kreeg het vanmorgen onder het uitlaten van hond. Had hem voor de zekerheid even aan een paaltje vastgezet en even gaan zitten zelf.
Cultuur en omgang zal invloed hebben op besmettingsrisico en v.w.b. zorg(capaciteit), het aantal doden.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoorde net op RTL dat een mogelijke verklaringen voor het hoge aantal ziekenhuisopnames zou kunnen liggen in de manier waarop de samenleving is ingesteld.
In Italië woont ca 30% van alle ouderen in bij hun kinderen of andersom. Dus de groep die het meest besmettelijk is woont samen met de meest kwetsbare groep. Dat is natuurlijk in potentie een enorm viraal kruitvat. Hier ligt dat percentage maar op iets van 6%.
Kans bestaat dus dat we hier helemaal geen Italiaanse taferelen krijgen.
Hier laten we de oudjes gewoon wegkwijnen met slechts een biscuitje en een kopje soep per dag in het verzorgingstehuis.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoorde net op RTL dat een mogelijke verklaringen voor het hoge aantal ziekenhuisopnames zou kunnen liggen in de manier waarop de samenleving is ingesteld.
In Italië woont ca 30% van alle ouderen in bij hun kinderen of andersom. Dus de groep die het meest besmettelijk is woont samen met de meest kwetsbare groep. Dat is natuurlijk in potentie een enorm viraal kruitvat. Hier ligt dat percentage maar op iets van 6%.
Wat is dit dan voor middel?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
Geniaal ja.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef falling_away het volgende:
Dit filmpje lieten ze dus eerder op 1 Vandaag zien, die man legt uit waarom er niet direct met een totale lockdown begonnen is in de UK. Datzelfde geldt ook voor Nederland.
Fixed.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Kans bestaat dus dat we hier helemaal geen. Vrijwel zeker dat we hier ook Italiaanse taferelen krijgen. Alleen dat we iets langer op moeten wachten.
DB is eigendom van een of andere oliesjeikquote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wij Duitsland moeten bijstaan als Deutsche Bank omvalt.
Nu even een voordeel in ieder geval.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier laten we de oudjes gewoon wegkwijnen met slechts een biscuitje en een kopje soep per dag in het verzorgingstehuis.
In dit specifieke geval is dat alleen maar gunstig.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier laten we de oudjes gewoon wegkwijnen met slechts een biscuitje en een kopje soep per dag in het verzorgingstehuis.
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op zondag 15 maart 2020 20:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bron?
Ik volg/zie https://www.lci.fr/ die de balans op maakt op 5400 gevallen met 120 doden.
Arme oom Donald. Is ie de laatste bank die hem nog geld wilde lenen, ook kwijtquote:Op zondag 15 maart 2020 20:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wij Duitsland moeten bijstaan als Deutsche Bank omvalt.
Prima, maar zie dat dan als een voordeel wat wij hebben t.o.v. Italië, in plaats van een excuus om het niet serieus te nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:45 schreef Elan het volgende:
[..]
En wij op 0. Dat wordt een lange zitquote:Op zondag 15 maart 2020 20:49 schreef Fukushima het volgende:
Lockdown in Wuhan dus ongeveer 50 dagen om het uit te laten woeden, Italië zit nu op 7.
Spanje op 1?
Hoezo?quote:
Wow, zou dit het middel zijn? Het zou toch wat zijn zeg.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:42 schreef Adrie072 het volgende:
Klinkt als een van de verschillende reuma medicijnen.quote:
Ja zodra alle niet cruciale meuk dichtgaat kunnen wij pas gaan tellen denk ikquote:Op zondag 15 maart 2020 20:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En wij op 0. Dat wordt een lange zit
Tja, helpt bij diverse indicaties. Ingewikkeld verhaald waarbij het virus minder vat krijgt om voort te woekeren. Krijg er alleen geen goed gevoel van. Het is meer dat het (soms) kan helpen zonder dat het zal helpen.quote:
Besef dat onze lock downs minder drastisch zijn. Hier wordt je voordeur niet dichtgelast als je besmet bent. NOG niet iig.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:49 schreef Fukushima het volgende:
Lockdown in Wuhan dus ongeveer 50 dagen om het uit te laten woeden, Italië zit nu op 7.
Spanje op 1?
Als ik naar de supermarktschappen kijk. Realitische film.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Rise of the Planet of the Apes zijn trouwens leuke films om te kijken deze periode.
misschien omdat die anders overspoeld raken door mensen met vrije tijd?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
weet iemand een uitleg waarom een sauna of een zwembad beter niet open kan.
voor zover ik weet heeft het virus geen kans bij warme vochtige omgevingen.
heb geen kennis op dit gebied, ik ben gewoon geïnteresseerd in de beweegredenen. ik oordeel niet.
Het heeft tot nu toe op alle zware patiënten effect gehad.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wow, zou dit het middel zijn? Het zou toch wat zijn zeg.
er zijn nu toch ook gebieden die warm zijn waar het virus best het "goed doet"?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb geen kennis op dit gebied, ik ben gewoon geïnteresseerd in de beweegredenen. ik oordeel niet.
Virus overleeft in de sauna.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Opa en oma hadden ook kunnen zeggen "beter nu even niet", lijkt me.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Sfancta het volgende:
Klootzak van een broer van me is vanmiddag vrolijk op bezoek geweest met jonge kinderen bij mijn opa en oma van 85 jaar.
Kon hem wel wat doen....
Ja dat is zeker cruciaal in een goede oplossing. Ik zie Iran het ook wel oplossen met een paar maanden, die kunnen ook wel het regime van China toepassen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Besef dat onze lock downs minder drastisch zijn. Hier wordt je voordeur niet dichtgelast als je besmet bent. NOG niet iig.
En dan heb je nog back flow van het virus, als je uit een lock down komt. Dus nog minstens een jaar feest. Daarna zullen we wel herd immunity hebben. En iets later hopelijk een vaccin.
In de VS waait het virus in april "magically over". Die lui zitten dus op rozen
Ik zeg toch dat het een goed punt is.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik laat mijn ouders met rust ik ga er vanuit dat jij dat ook doet de komende weken.
Dat is geen optie als je een huis deelt.
Kleine kans dat het OV voorlopig op slot gaat. Zelfs in Italië rijdt het nog volgens mij, al dan niet met controles op temperatuur en verklaring van bestemming.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:53 schreef kilon het volgende:
Eindelijk bevestiging voor mij: morgen wordt iedereen op school verwacht om te overleggen hoe we de komende periode gaan aanpakken (lekker laat, ik heb het voor mijzelf al klaar)
En alle docenten worden (mits niet ziek) gewoon verwacht iedere dag naar school te komen voor opvang van leerlingen en vormgeving van onderwijs op afstand.
Het hele punt van onderwijs op afstand is juist dat ik NIET naar school hoef!! En voor alleen opvang wil ik niet met ov moeten reizen. Ok, vooruit, 1 of 2 dagen per week.
Ach ja, straks gaat het ov er toch uit en kan ik niet eens meer komen als ik wel zou willen. Dus ik geniet er nog maar even van
Nee, die hebben zelf een plank voor de kop, lekker gezellig koffie drinken. De oorlog was erger. Zien het kwaad niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Opa en oma hadden ook kunnen zeggen "beter nu even niet", lijkt me.
Ja dat bedoel ik. Wordt dit ook al in Nederlandse Ziekenhuizen toegepast? Dat zou wat zijn als dit het medicijn is voor de zware gevallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het heeft tot nu toe op alle zware patiënten effect gehad.
”het is maar een griepje” ja echt. Ik hoor het ook in mijn omgevingquote:Op zondag 15 maart 2020 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Opa en oma hadden ook kunnen zeggen "beter nu even niet", lijkt me.
Beperkt de schade idd iets, maar bij lange na niet. Mensen gaan vaker thuis koken, als ze toch thuis moeten zitten.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie restaurants in de buurt nu al naar de bezorgservice switchen, dus misschien valt de schade toch nog ietwat mee
Feyenoord had zomaar eens kampioen kunnen wordenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:56 schreef Elan het volgende:
Hopelijk is het eind mei weer een beetje klaar.
Dat gaat echt een saaie tijd worden zeg.
Geen paniekquote:Op zondag 15 maart 2020 20:58 schreef nelsonwarm het volgende:
Ik had gelezen dat het niet slim geweest zou zijn om Nederland direct volledig in lockdown te gooien. Maatregelen langzaam opbouwen had bepaalde voordelen.
Weet iemand wat deze voordelen zijn?
Dan zou ik proberen me er niet te druk om te maken, mensen met een plaat voor hun hoofd kun je niet tegenop.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:57 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Nee, die hebben zelf een plank voor de kop, lekker gezellig koffie drinken. De oorlog was erger. Zien het kwaad niet.
Heb me er het schuim op de bek tegen gepraat, helpt niet.
Maar niet elk restaurant heeft toch zo een leger bezorgers geregeld?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie restaurants in de buurt nu al naar de bezorgservice switchen, dus misschien valt de schade toch nog ietwat mee
Behoorlijk koppig, dom en potentieel dodelijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:57 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Nee, die hebben zelf een plank voor de kop, lekker gezellig koffie drinken. De oorlog was erger. Zien het kwaad niet.
Melancholia ook.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
Rise of the Planet of the Apes zijn trouwens leuke films om te kijken deze periode.
Economie enigszins draaiende houden.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:58 schreef nelsonwarm het volgende:
Ik had gelezen dat het niet slim geweest zou zijn om Nederland direct volledig in lockdown te gooien. Maatregelen langzaam opbouwen had bepaalde voordelen.
Weet iemand wat deze voordelen zijn?
Gewoon de auto van de baas, serveersters gaan bezorgenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar niet elk restaurant heeft toch zo een leger bezorgers geregeld?
Deliveroo en uber eats. Maar die zijn er alleen in de stedenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Nu heeft Klaver alle tijd. Hij heeft de hele week nu papadag.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is goed dat de scholen zijn gesloten, veel te laat, maar goed.
Wat ik echt heel storend vind is dit:twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 19:27:58Mede namens @:geertwilderspvv doe ik NU het verzoek aan alle fracties om de Kamer MORGEN bij elkaar te doen komen in een spoedzitting MET DE MINISTER-PRESIDENT om te zorgen dat de scholen maandag sluiten. #FVD wil scholen DICHT om verspreiding #Corona te voorkomen. #sluitdescholen reageer retweet
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 19:29:14Zojuist ook @:HenkKrol gesproken. Ook 50PLUS steunt het verzoek. reageer retweet
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 19:31:54Zojuist @:tunahankuzu gesproken. Ook DENK steunt het verzoek. reageer retweet
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 19:48:16Ook @:FemkeMerel geeft steun. Daarmee hebben we 30 zetels bijeen en kunnen we het verzoek officieel indienen. Dit heb ik zojuist ook aan Kamervoorzitter @:khadijaArib laten weten. Nu is het afwachten wat de andere partijen doen. Bij steun van >75 zetels komt de Kamer morgen bijeen! reageer retweet
En ondertussen:twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:10:50Zojuist berichtte Khadija Arib mij telefonisch dat GEEN van de andere partijen - behalve @:PartijvdDieren - ons verzoek voor een spoeddebat steunt. Alle politici die stoer blijven roepen dat de scholen maandag dicht moeten hebben dus KILO’S BOTER op het hoofd. Wát een hypocrisie! https://t.co/WKgPDZ3jZO reageer retweet
twitter:jesseklaver twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:12:24De chaos en onzekerheid nemen met het uur toe.
Ik roep het kabinet op nog dit weekend bij elkaar te komen en te besluiten dat de scholen volgende week niet opengaan. En om voor opvang te zorgen voor kinderen van alle ouders die niet thuis kunnen werken.
https://t.co/pCPNnCXL6z reageer retweettwitter:Gerard1945X twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:52:09@:jesseklaver Van gedachten veranderd, meneer Klaver? Gisteren heeft u en uw fractie nog massaal tegen het sluiten van scholen gestemd. https://t.co/eDbBNdQz2e reageer retweet
twitter:JAFVD twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 21:02:36@:Gerard1945X @:jesseklaver Tja, dat was een motie van Wilders en Baudet...daar stem je uit hufterigheid als GroenLinks toch tegen.... reageer retweet
Als zelfs Kuzu en Baudet tijdens deze crisis hun geschillen opzij kunnen zetten in het landsbelang, wat ben je als groenlinks dan een walgelijke partij als je zelfs nu partijpolitiek bedrijfttwitter:Selim077_NL twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 23:40:11@:JAFVD @:Gerard1945X @:jesseklaver Correctie, Kuzu en Baudet reageer retweet
Je kan toch je restaurant personeel op de brommer zetten?quote:Op zondag 15 maart 2020 20:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Yuuup. En anders zelf een initiatief opzetten via Facebook/hun website + Tikkies sturenquote:Op zondag 15 maart 2020 20:56 schreef TheVulture het volgende:
Als je hoort dat m'n in Italie mensen ouder dan 60 niet meer reanimeert, hoop ik voor je oma en opa niet, dat ze in de nabije toekomst gehospitaliseerd dienen te worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:57 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Vanmiddag een vriendin gesproken en hoe zij dit allemaal ervaart. "Ach, zolang het niet in onze gemeente is, zal het allemaal wel meevallen."quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Sfancta het volgende:
Klootzak van een broer van me is vanmiddag vrolijk op bezoek geweest met jonge kinderen bij mijn opa en oma van 85 jaar.
Kon hem wel wat doen....
Nee, dit is niet voor alle corona patiënten.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wow, zou dit het middel zijn? Het zou toch wat zijn zeg.
Waarom toch zo boos ? Afgezien van de uidelijke verstoorde relatie (-> R&P) ben jij niet zijn baas.quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Sfancta het volgende:
Kon hem wel wat doen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |