abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2020 @ 20:35:14 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192502327
En nog wat meer nieuws:

Provincie Limburg stemt in met verdubbelen spoor

Provinciale Staten heeft maandag groen licht gegeven voor het traject tussen tussen Heerlen en Landgraaf. Door het verdubbelen van dit spoor komt de Internationale treinverbinding tussen Amsterdam en Aken een stap dichterbij.

https://www.zo-nws.nl/con(...)et-verdubbelen-spoor
pi_192507067
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:11 schreef BLS het volgende:
...
Hier nergens last van. Wel gek hoor zo kort geleden. De Nederlandstalige kaasfonduemeneer in Brig zal het niet zo druk meer hebben gehad als dat weekeinde.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:17:48 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192510325
Inderdaad ja, ben blij dat we dat reisje nog hebben kunnen maken. Kun je toch wel even op teren, mentaal gezien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 14:13:16 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192514218
Ik ben wel blij dat ik een auto heb en in het Noorden woon wat dat betreft. Je kunt hier nog maar plekken waar je er toch even uit bent maar waar je geen hond tegen komt O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 15:30:00 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192515391
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben wel blij dat ik een auto heb en in het Noorden woon wat dat betreft. Je kunt hier nog maar plekken waar je er toch even uit bent maar waar je geen hond tegen komt O+
Dat heb ik afgelopen weekend nog gedaan. Twee uur rondgereden met een bus en niemand gezien O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_192515623
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 14:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben wel blij dat ik een auto heb en in het Noorden woon wat dat betreft. Je kunt hier nog maar plekken waar je er toch even uit bent maar waar je geen hond tegen komt O+
Misschien kun je eer kaartje kopen voor een theatershow van Soundos el Ahmadi daar komt verder ook geen hond dus 1,5 meter afstand is geen probleem
  woensdag 8 april 2020 @ 16:21:32 #211
472645 BLS
verbindt.
pi_192516118
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 01:20 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Hier nergens last van. Wel gek hoor zo kort geleden. (...)
Nou precies. Nog geen week later ging het land soort van op slot omdat het aantal besmettingen uit de hand liep. Gezien waar wij allemaal zijn geweest zou je verwachten dat we afgelopen weken ziek op bed hebben gelegen. En collega's, vrienden en familie die we daarna nog hebben gezien. En ondertussen krijgen mensen met wie je geen contact hebt gehad het wel, terwijl ze alleen hun alledaagse dingen hebben gedaan. Ik vind het niet te verklaren. Er is volgens mij nog zo veel over dit virus wat we nog niet weten.
pi_192517616
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Inderdaad ja, ben blij dat we dat reisje nog hebben kunnen maken. Kun je toch wel even op teren, mentaal gezien.
Ik ben net met het boekje begonnen <3
Bier.
  woensdag 8 april 2020 @ 19:19:11 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192518940
Heb je nou mooi de tijd voor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 april 2020 @ 19:20:05 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192518960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Misschien kun je eer kaartje kopen voor een theatershow van Soundos el Ahmadi daar komt verder ook geen hond dus 1,5 meter afstand is geen probleem
:D

Wie ben jij, Peter Pannekoek? :P
pi_192519410
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:20 schreef James1988 het volgende:
Wie ben jij, Peter Pannekoek? :P
Ik heb zijn show gezien. Peter Pannekoek zou geen grappen over slechte cabaretiers mogen maken.
pi_192519434
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb zijn show gezien. Peter Pannekoek zou geen grappen over slechte cabaretiers mogen maken.
Hehehehehehehehehehe, nice.
Bier.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 19:46:56 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192519467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 15:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Misschien kun je eer kaartje kopen voor een theatershow van Soundos el Ahmadi daar komt verder ook geen hond dus 1,5 meter afstand is geen probleem
Ach nee, ik rol liever door een rol glaswol als ik jeuk wil krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 9 april 2020 @ 13:34:53 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_192533373
lekker ruim zitten met elke 1.5 meter een stoel
  donderdag 9 april 2020 @ 18:01:51 #220
472645 BLS
verbindt.
pi_192538597
De optie voor grensoverschrijdend vervoer klinkt interessant. Naar Aken of Düsseldorf ermee ohnee 3000 volt, dus Brussel - wacht, wat? Waarvoor hebben we dan straks ICNG-B?

[ Bericht 19% gewijzigd door BLS op 09-04-2020 18:20:43 ]
  donderdag 9 april 2020 @ 19:31:18 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192540678
Misschien voor kort grensoverschrijdend verkeer, bijvoorbeeld dat ze de IC Zwolle - Roosendaal omleggen naar Zwolle - Antwerpen zodat de Benelux niet meer in Breda hoeft te stoppen? Of lust DDNG geen 25 kV?

Breda - Etten-Leur - Roosendaal zou je dan kunnen opvangen door de sprinter Weert - Tilburg Universiteit door te laten rijden naar Roosendaal.

(Aannemende dat er tegen die tijd niet een compleet andere lijnvoering geldt).
  donderdag 9 april 2020 @ 20:06:58 #222
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192541712
Antwerpen - Roosendaal - Breda - Tilburg - Eindhoven - Roermond - Sittard - Maastricht - Liège-Guillemins - Leuven - Brussel - Antwerpen v.v.?
So we just called him Fred
  donderdag 9 april 2020 @ 20:11:29 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192541830
Het zou trouwens best kunnen dat ze die 3000V alleen maar opnemen in de eisen zodat er tijdens de ontwerpfase al rekening mee wordt gehouden, mocht er worden besloten om het Nederlandse spoorwegnet om te bouwen naar 3kV.
  donderdag 9 april 2020 @ 20:56:16 #224
472645 BLS
verbindt.
pi_192542898
Dat zou een rare omweg zijn om gewoon voorbereiding op 3 kV te vragen. 25kV hoeft er trouwens niet in te zitten volgens de publicatie op https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/192212
  donderdag 9 april 2020 @ 22:36:56 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_192545262
Zolang NS niet met dubbeldekkers over de HSL wil rijden is 25kV inderdaad niet nodig.

Ik vind vooral de maximumsnelheid van 160 km/h opvallend, ik had niet verwacht dat er nog nieuwe Intercity's worden besteld voor minder dan 200. NS houdt geen rekening meer met toekomstige snelheidsverhogingen op bestaande trajecten (Amsterdam-Utrecht-Arnhem bijv.), of denkt men dat ICNG dan voldoende capaciteit biedt?
pi_192545370
Of er zijn geen plannen voor snelheidsverhoging hoger dan 160 km/h waar deze treinen worden ingezet.
  donderdag 9 april 2020 @ 23:04:56 #227
472645 BLS
verbindt.
pi_192545729
De IJssellijn en Veluwelijn zullen wel in aanmerking komen aangezien daar DDZ rijdt. Misschien met de opties nog wat VIRM vervangen op de Oude Lijn. Dan kom je niet boven de 140 km/u uit. De HSL wordt doorgekoppeld op de Flevo/Hanzelijn met ICNG. Ik verwacht dat alles via Asd-Ut de komende 10 tot 15 jaar nog wel door VIRM gedomineerd wordt.
  Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 23:45:41 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192546396
DDZ rijdt tegenwoordig (nou ja, voor de Corona dan) ook veel naar Enschede, dat is ook nog een optie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2020 @ 08:28:07 #229
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_192548146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:43 schreef b2py het volgende:
Of er zijn geen plannen voor snelheidsverhoging hoger dan 160 km/h waar deze treinen worden ingezet.
Dus we blijven tot 2067 overal maximaal 160 rijden?

quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:04 schreef BLS het volgende:Ik verwacht dat alles via Asd-Ut de komende 10 tot 15 jaar nog wel door VIRM gedomineerd wordt.
De komende 10 jaar misschien nog wel, maar vanaf 2030 zullen ook daar treinen met een gelijkvloerse instap moeten gaan rijden, tenminste op een deel van de ritten. Ook kan er dan geen VIRM meer in IC's naar bestemmingen als Den Helder, Vlissingen of Venlo.
En dan is er dus de keuze uit ICNG of DDNG.
pi_192548976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:36 schreef ReisT het volgende:
Zolang NS niet met dubbeldekkers over de HSL wil rijden is 25kV inderdaad niet nodig.

Ik vind vooral de maximumsnelheid van 160 km/h opvallend, ik had niet verwacht dat er nog nieuwe Intercity's worden besteld voor minder dan 200. NS houdt geen rekening meer met toekomstige snelheidsverhogingen op bestaande trajecten (Amsterdam-Utrecht-Arnhem bijv.), of denkt men dat ICNG dan voldoende capaciteit biedt?
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?

Ik vind het vooral jammer dat er over een combinatie van enkeldeks en dubbeldeks rijtuigen wordt gesproken. Zit niet te wachten op dat gedrocht van een Desiro HC. Kan maar één dubbeldekker bedenken die de aanschaf waard is en dat is een Stadler Kiss.

quote:
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?
Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ireyon op 10-04-2020 10:02:04 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:24:13 #231
472645 BLS
verbindt.
pi_192549314
Met een instap op de onderverdieping op 76 cm krijg je een behoorlijk steile helling naar beneden, een balkon met nauwelijks egale ondergrond en vervolgens nog een helling naar het compartiment. Dat is eigenlijk niet te doen voor rolstoelgebruikers, want een deel van de onderverdieping is balkon maar boven de draaistellen moet je ook nog eens ruimte vrij houden bij de trappen. Bovendien zijn het echte capaciteitsvreters. Dus ik snap wel dat NS kiest voor een concept met deels dubbeldekkers, prima voor de meeste mensen, maar ook deels enkeldeks voor de toegankelijkheid. In de tender staat trouwens dat de dubbeldeksrijtuigen een instap moeten hebben die geschikt is voor 76 cm, dus niet per se gelijkvloers. Een hoge instap boven de draaistellen is volgens mij niet uitgesloten en daarmee win je echt capaciteit, want de ruimte bij de trappen is tegelijk het balkon en de hele onderverdieping is vrij voor zitplaatsen.

[ Bericht 19% gewijzigd door BLS op 10-04-2020 10:31:30 ]
pi_192549589
Maar de nieuwe KISS die DB Regio besteld heeft, wordt geschikt voor een 76cm hoge instap en krijgt evengoed een volledig rolstoeltoegankelijke onderverdieping.
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:01:12 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_192550738
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?



https://www.railjournal.c(...)eck-coach-from-pesa/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2020 @ 12:04:05 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192550777
De Desiro HC heeft ook bij alle deuren een instap van 76cm, maar vervolgens zit de hele trein vol met kleinere of grotere hellingen. Echt een verschrikking, als je even niet goed oplet val je daardoor.

Van het perron naar de bovenverdieping ga je direct bij het instappen al met een helling omlaag. Vervolgens moet je halverwege die helling de trap op naar het deel boven het draaistel. En vervolgens moet je vanaf daar nog een trap op naar boven.

Dan geef mij maar gewoon een kleine opstap vanaf het perron naar het balkon en vanaf hier één trap omhoog of omlaag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2020 @ 12:09:36 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192550842
De ÖBB heeft een melding gedaan van de nieuwe nachttrein van/naar Amsterdam: https://schienencontrol.g(...)-421%20Amsterdam.pdf

Vertrek uit Amsterdam wordt 19.38u met aankomst in Innsbruck om 9.14u. In Nürnberg gaat de helft van de trein verder met NJ 491 (uit Hamburg) naar Wenen en komt daar om 8.47u aan.

Andersom wordt er om 20.44u uit Innsbruck en om 20.13u uit Wenen vertrokken. Aankomst in Amsterdam is om 9.58u.

Beide treindelen zouden een capaciteit van 270 reizigers hebben, totaal dus 540 zit-/lig-/slaapplaatsen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:26:47 #236
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_192551026
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?
Nee, maar ik heb wel wat interieurplaatjes gevonden: https://minskmaz.com/news(...)deck-jako-lukowianka Wel vrij smalle trappetjes zo te zien.
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:52:13 #237
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_192551358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:09 schreef dennistd het volgende:
De ÖBB heeft een melding gedaan van de nieuwe nachttrein van/naar Amsterdam: https://schienencontrol.g(...)-421%20Amsterdam.pdf

Vertrek uit Amsterdam wordt 19.38u met aankomst in Innsbruck om 9.14u. In Nürnberg gaat de helft van de trein verder met NJ 491 (uit Hamburg) naar Wenen en komt daar om 8.47u aan.

Andersom wordt er om 20.44u uit Innsbruck en om 20.13u uit Wenen vertrokken. Aankomst in Amsterdam is om 9.58u.

Beide treindelen zouden een capaciteit van 270 reizigers hebben, totaal dus 540 zit-/lig-/slaapplaatsen.
Als ik goed tel komt dat neer op 2 zitwagons, 2 couchettewagons (waarvan 1 met ruimte voor rolstoelgebruikers) en 1 slaapwagon per deel. Had wel meet slaapwagons verwacht eigenlijk. Dacht dat daar de meeste winst mee werd gemaakt en die altijd vrij snel vol zitten.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:06:17 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192551537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:04 schreef dennistd het volgende:
De Desiro HC heeft ook bij alle deuren een instap van 76cm, maar vervolgens zit de hele trein vol met kleinere of grotere hellingen. Echt een verschrikking, als je even niet goed oplet val je daardoor.

Van het perron naar de bovenverdieping ga je direct bij het instappen al met een helling omlaag. Vervolgens moet je halverwege die helling de trap op naar het deel boven het draaistel. En vervolgens moet je vanaf daar nog een trap op naar boven.

Dan geef mij maar gewoon een kleine opstap vanaf het perron naar het balkon en vanaf hier één trap omhoog of omlaag.
Ter illustratie, dat ziet er zo uit:

  vrijdag 10 april 2020 @ 19:37:52 #239
472645 BLS
verbindt.
pi_192556578
Nu ik foto's van de Desiro HC bekijk, valt me ook op dat de rolstoelsymbooltjes juist op de deuren in de dubbeldeksrijtuigen staan.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:43:34 #240
472645 BLS
verbindt.
pi_192556675
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?

[ afbeelding ]

https://www.railjournal.c(...)eck-coach-from-pesa/
Even een interieurfoto gezocht...



Echt gewoon alles is niet logisch aan deze trein. Deuren niet boven de draaistellen, oké handig zodat ze op perronhoogte kunnen zijn, al verlies je daar wel ruimte mee. Maar dan toch een opstapje |:(
En dan die trappen...

Maarja, Pesa :')
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:53 #241
472645 BLS
verbindt.
pi_192556709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:44 schreef Ireyon het volgende:
Maar de nieuwe KISS die DB Regio besteld heeft, wordt geschikt voor een 76cm hoge instap en krijgt evengoed een volledig rolstoeltoegankelijke onderverdieping.
... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 19:48:56 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192556762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef BLS het volgende:
Deuren niet boven de draaistellen
Dat heeft die Desiro van Abellio ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:53:23 #243
472645 BLS
verbindt.
pi_192556862
Bij de Pesa is het compartimenten, trappen, deur, draaistel.

Bij de Desiro compartimenten, deur met verdieping er boven, trappen, draaistel.

Probeer je het te snappen? ^O^
pi_192556940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef BLS het volgende:

[..]

... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.
Ze zijn nog niet eens af, laat staan dat ze al rijden :?
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:00:31 #245
472645 BLS
verbindt.
pi_192557004
Natuurlijk, maar je kunt alvast veel afleiden uit maten en tekeningen. Zoals dat de hellingen 15 procent zijn en rolstoelgebruikers geven aan dat dat te steil is.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:32 #246
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192557202
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef BLS het volgende:

[..]

Even een interieurfoto gezocht...

[ afbeelding ]

Echt gewoon alles is niet logisch aan deze trein. Deuren niet boven de draaistellen, oké handig zodat ze op perronhoogte kunnen zijn, al verlies je daar wel ruimte mee. Maar dan toch een opstapje |:(
En dan die trappen...

Maarja, Pesa :')
:D iedereen met een maatje meer komt het balkon niet eens af joh, zo smal is die doorgang. :|W _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:24:20 #247
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_192557437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef BLS het volgende:
Natuurlijk, maar je kunt alvast veel afleiden uit maten en tekeningen. Zoals dat de hellingen 15 procent zijn en rolstoelgebruikers geven aan dat dat te steil is.
Dat is zelfs voor een loeisterke rolstoeller al erg veel. Laat staan als je wat minder sterk bent. Of wat te denken van een elektische stoel van 150 kilo die door de draai op drie wielen komt te staan.. één aangedreven en twee draaiwieltjes. Compleet niet vanuit de doelgroep bedacht.
pi_192568694
Hoeveel rolstoelers nemen elke dag de trein? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
pi_192569065
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:48 schreef pretpletter het volgende:
Hoeveel rolstoelers nemen elke dag de trein? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Momenteel niet zo heel veel neem ik aan
pi_192569358
calandamountain twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 16:32:48 Winter - Frühling - Sommer... alles da! 😅 https://t.co/PNDHC2mRLC reageer retweet


Een plaatje!
pi_192569785
NS doet via Twitter een oproep om geen plezier-ritjes te maken.
Vervolgens komt er een reactie op dat bericht van een reiziger die wegens een te volle trein op Gouda moest uitstappen. Gek hè.
El_Jairus twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 12:23:56 @NS_online Wanneer je van Rotterdam naar Alkmaar moet zien te komen met sprinters en je genoodzaakt bent uit te stappen bij Gouda, omdat de conducteur de trein te vol vond. Hele rit ineens opgeheven. reageer retweet
Als het geld van je ov-chipkaart je enige zorg is dan denk ik niet dat zijn reis noodzakelijk was.

In Spanje mag niet eens verder dan 150 meter van je huis af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 11 april 2020 @ 17:48:07 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192570150
a) Waar maak je uit op dat het geld op zijn OV-chipkaart zijn enige zorg was?
b) Dan nog is het niet aan jou om te bepalen of zijn reis noodzakelijk was.
c) En de kindertjes in Afrika hebben het nog slechter.

Please sit down.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:41:47 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_192571771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?

Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.
Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_192571806
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat harder dan 160 niet met twee bladen per deuropening. Zie ook de deuren van ICNG.
Dat schijnt ondertussen dus wel te kunnen, met een drukdichte deur dus en ook al een flinke tijd ondertussen. Weet alleen niet meer precies waar ik dat nou vandaan had... Somda misschien of reddit....
Bier.
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:01 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192571857
Skyscrapercity schijnt ook nogal wat spoorkennis te zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')