abonnement Unibet Coolblue
pi_192545370
Of er zijn geen plannen voor snelheidsverhoging hoger dan 160 km/h waar deze treinen worden ingezet.
  donderdag 9 april 2020 @ 23:04:56 #227
472645 BLS
verbindt.
pi_192545729
De IJssellijn en Veluwelijn zullen wel in aanmerking komen aangezien daar DDZ rijdt. Misschien met de opties nog wat VIRM vervangen op de Oude Lijn. Dan kom je niet boven de 140 km/u uit. De HSL wordt doorgekoppeld op de Flevo/Hanzelijn met ICNG. Ik verwacht dat alles via Asd-Ut de komende 10 tot 15 jaar nog wel door VIRM gedomineerd wordt.
  Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 23:45:41 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192546396
DDZ rijdt tegenwoordig (nou ja, voor de Corona dan) ook veel naar Enschede, dat is ook nog een optie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2020 @ 08:28:07 #229
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_192548146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:43 schreef b2py het volgende:
Of er zijn geen plannen voor snelheidsverhoging hoger dan 160 km/h waar deze treinen worden ingezet.
Dus we blijven tot 2067 overal maximaal 160 rijden?

quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:04 schreef BLS het volgende:Ik verwacht dat alles via Asd-Ut de komende 10 tot 15 jaar nog wel door VIRM gedomineerd wordt.
De komende 10 jaar misschien nog wel, maar vanaf 2030 zullen ook daar treinen met een gelijkvloerse instap moeten gaan rijden, tenminste op een deel van de ritten. Ook kan er dan geen VIRM meer in IC's naar bestemmingen als Den Helder, Vlissingen of Venlo.
En dan is er dus de keuze uit ICNG of DDNG.
pi_192548976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:36 schreef ReisT het volgende:
Zolang NS niet met dubbeldekkers over de HSL wil rijden is 25kV inderdaad niet nodig.

Ik vind vooral de maximumsnelheid van 160 km/h opvallend, ik had niet verwacht dat er nog nieuwe Intercity's worden besteld voor minder dan 200. NS houdt geen rekening meer met toekomstige snelheidsverhogingen op bestaande trajecten (Amsterdam-Utrecht-Arnhem bijv.), of denkt men dat ICNG dan voldoende capaciteit biedt?
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?

Ik vind het vooral jammer dat er over een combinatie van enkeldeks en dubbeldeks rijtuigen wordt gesproken. Zit niet te wachten op dat gedrocht van een Desiro HC. Kan maar één dubbeldekker bedenken die de aanschaf waard is en dat is een Stadler Kiss.

quote:
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?
Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ireyon op 10-04-2020 10:02:04 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:24:13 #231
472645 BLS
verbindt.
pi_192549314
Met een instap op de onderverdieping op 76 cm krijg je een behoorlijk steile helling naar beneden, een balkon met nauwelijks egale ondergrond en vervolgens nog een helling naar het compartiment. Dat is eigenlijk niet te doen voor rolstoelgebruikers, want een deel van de onderverdieping is balkon maar boven de draaistellen moet je ook nog eens ruimte vrij houden bij de trappen. Bovendien zijn het echte capaciteitsvreters. Dus ik snap wel dat NS kiest voor een concept met deels dubbeldekkers, prima voor de meeste mensen, maar ook deels enkeldeks voor de toegankelijkheid. In de tender staat trouwens dat de dubbeldeksrijtuigen een instap moeten hebben die geschikt is voor 76 cm, dus niet per se gelijkvloers. Een hoge instap boven de draaistellen is volgens mij niet uitgesloten en daarmee win je echt capaciteit, want de ruimte bij de trappen is tegelijk het balkon en de hele onderverdieping is vrij voor zitplaatsen.

[ Bericht 19% gewijzigd door BLS op 10-04-2020 10:31:30 ]
pi_192549589
Maar de nieuwe KISS die DB Regio besteld heeft, wordt geschikt voor een 76cm hoge instap en krijgt evengoed een volledig rolstoeltoegankelijke onderverdieping.
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:01:12 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_192550738
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?



https://www.railjournal.c(...)eck-coach-from-pesa/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2020 @ 12:04:05 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192550777
De Desiro HC heeft ook bij alle deuren een instap van 76cm, maar vervolgens zit de hele trein vol met kleinere of grotere hellingen. Echt een verschrikking, als je even niet goed oplet val je daardoor.

Van het perron naar de bovenverdieping ga je direct bij het instappen al met een helling omlaag. Vervolgens moet je halverwege die helling de trap op naar het deel boven het draaistel. En vervolgens moet je vanaf daar nog een trap op naar boven.

Dan geef mij maar gewoon een kleine opstap vanaf het perron naar het balkon en vanaf hier één trap omhoog of omlaag.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 10 april 2020 @ 12:09:36 #235
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192550842
De ÖBB heeft een melding gedaan van de nieuwe nachttrein van/naar Amsterdam: https://schienencontrol.g(...)-421%20Amsterdam.pdf

Vertrek uit Amsterdam wordt 19.38u met aankomst in Innsbruck om 9.14u. In Nürnberg gaat de helft van de trein verder met NJ 491 (uit Hamburg) naar Wenen en komt daar om 8.47u aan.

Andersom wordt er om 20.44u uit Innsbruck en om 20.13u uit Wenen vertrokken. Aankomst in Amsterdam is om 9.58u.

Beide treindelen zouden een capaciteit van 270 reizigers hebben, totaal dus 540 zit-/lig-/slaapplaatsen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:26:47 #236
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_192551026
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?
Nee, maar ik heb wel wat interieurplaatjes gevonden: https://minskmaz.com/news(...)deck-jako-lukowianka Wel vrij smalle trappetjes zo te zien.
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:52:13 #237
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_192551358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:09 schreef dennistd het volgende:
De ÖBB heeft een melding gedaan van de nieuwe nachttrein van/naar Amsterdam: https://schienencontrol.g(...)-421%20Amsterdam.pdf

Vertrek uit Amsterdam wordt 19.38u met aankomst in Innsbruck om 9.14u. In Nürnberg gaat de helft van de trein verder met NJ 491 (uit Hamburg) naar Wenen en komt daar om 8.47u aan.

Andersom wordt er om 20.44u uit Innsbruck en om 20.13u uit Wenen vertrokken. Aankomst in Amsterdam is om 9.58u.

Beide treindelen zouden een capaciteit van 270 reizigers hebben, totaal dus 540 zit-/lig-/slaapplaatsen.
Als ik goed tel komt dat neer op 2 zitwagons, 2 couchettewagons (waarvan 1 met ruimte voor rolstoelgebruikers) en 1 slaapwagon per deel. Had wel meet slaapwagons verwacht eigenlijk. Dacht dat daar de meeste winst mee werd gemaakt en die altijd vrij snel vol zitten.
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:06:17 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192551537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:04 schreef dennistd het volgende:
De Desiro HC heeft ook bij alle deuren een instap van 76cm, maar vervolgens zit de hele trein vol met kleinere of grotere hellingen. Echt een verschrikking, als je even niet goed oplet val je daardoor.

Van het perron naar de bovenverdieping ga je direct bij het instappen al met een helling omlaag. Vervolgens moet je halverwege die helling de trap op naar het deel boven het draaistel. En vervolgens moet je vanaf daar nog een trap op naar boven.

Dan geef mij maar gewoon een kleine opstap vanaf het perron naar het balkon en vanaf hier één trap omhoog of omlaag.
Ter illustratie, dat ziet er zo uit:

  vrijdag 10 april 2020 @ 19:37:52 #239
472645 BLS
verbindt.
pi_192556578
Nu ik foto's van de Desiro HC bekijk, valt me ook op dat de rolstoelsymbooltjes juist op de deuren in de dubbeldeksrijtuigen staan.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:43:34 #240
472645 BLS
verbindt.
pi_192556675
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?

[ afbeelding ]

https://www.railjournal.c(...)eck-coach-from-pesa/
Even een interieurfoto gezocht...



Echt gewoon alles is niet logisch aan deze trein. Deuren niet boven de draaistellen, oké handig zodat ze op perronhoogte kunnen zijn, al verlies je daar wel ruimte mee. Maar dan toch een opstapje |:(
En dan die trappen...

Maarja, Pesa :')
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:53 #241
472645 BLS
verbindt.
pi_192556709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:44 schreef Ireyon het volgende:
Maar de nieuwe KISS die DB Regio besteld heeft, wordt geschikt voor een 76cm hoge instap en krijgt evengoed een volledig rolstoeltoegankelijke onderverdieping.
... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 19:48:56 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192556762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef BLS het volgende:
Deuren niet boven de draaistellen
Dat heeft die Desiro van Abellio ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:53:23 #243
472645 BLS
verbindt.
pi_192556862
Bij de Pesa is het compartimenten, trappen, deur, draaistel.

Bij de Desiro compartimenten, deur met verdieping er boven, trappen, draaistel.

Probeer je het te snappen? ^O^
pi_192556940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef BLS het volgende:

[..]

... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.
Ze zijn nog niet eens af, laat staan dat ze al rijden :?
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:00:31 #245
472645 BLS
verbindt.
pi_192557004
Natuurlijk, maar je kunt alvast veel afleiden uit maten en tekeningen. Zoals dat de hellingen 15 procent zijn en rolstoelgebruikers geven aan dat dat te steil is.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:32 #246
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192557202
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef BLS het volgende:

[..]

Even een interieurfoto gezocht...

[ afbeelding ]

Echt gewoon alles is niet logisch aan deze trein. Deuren niet boven de draaistellen, oké handig zodat ze op perronhoogte kunnen zijn, al verlies je daar wel ruimte mee. Maar dan toch een opstapje |:(
En dan die trappen...

Maarja, Pesa :')
:D iedereen met een maatje meer komt het balkon niet eens af joh, zo smal is die doorgang. :|W _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:24:20 #247
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_192557437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef BLS het volgende:
Natuurlijk, maar je kunt alvast veel afleiden uit maten en tekeningen. Zoals dat de hellingen 15 procent zijn en rolstoelgebruikers geven aan dat dat te steil is.
Dat is zelfs voor een loeisterke rolstoeller al erg veel. Laat staan als je wat minder sterk bent. Of wat te denken van een elektische stoel van 150 kilo die door de draai op drie wielen komt te staan.. één aangedreven en twee draaiwieltjes. Compleet niet vanuit de doelgroep bedacht.
pi_192568694
Hoeveel rolstoelers nemen elke dag de trein? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
pi_192569065
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:48 schreef pretpletter het volgende:
Hoeveel rolstoelers nemen elke dag de trein? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Momenteel niet zo heel veel neem ik aan
pi_192569358
calandamountain twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 16:32:48 Winter - Frühling - Sommer... alles da! 😅 https://t.co/PNDHC2mRLC reageer retweet


Een plaatje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')