Dus we blijven tot 2067 overal maximaal 160 rijden?quote:Op donderdag 9 april 2020 22:43 schreef b2py het volgende:
Of er zijn geen plannen voor snelheidsverhoging hoger dan 160 km/h waar deze treinen worden ingezet.
De komende 10 jaar misschien nog wel, maar vanaf 2030 zullen ook daar treinen met een gelijkvloerse instap moeten gaan rijden, tenminste op een deel van de ritten. Ook kan er dan geen VIRM meer in IC's naar bestemmingen als Den Helder, Vlissingen of Venlo.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:04 schreef BLS het volgende:Ik verwacht dat alles via Asd-Ut de komende 10 tot 15 jaar nog wel door VIRM gedomineerd wordt.
Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?quote:Op donderdag 9 april 2020 22:36 schreef ReisT het volgende:
Zolang NS niet met dubbeldekkers over de HSL wil rijden is 25kV inderdaad niet nodig.
Ik vind vooral de maximumsnelheid van 160 km/h opvallend, ik had niet verwacht dat er nog nieuwe Intercity's worden besteld voor minder dan 200. NS houdt geen rekening meer met toekomstige snelheidsverhogingen op bestaande trajecten (Amsterdam-Utrecht-Arnhem bijv.), of denkt men dat ICNG dan voldoende capaciteit biedt?
Meteen m'n eigen luie vraag beantwoord, de Stadler Kiss 200 blijkbaar.quote:Is er überhaupt een dubbeldekker met gelijkvloerse brede instap die harder kan dan 160?
Nee, maar ik heb wel wat interieurplaatjes gevonden: https://minskmaz.com/news(...)deck-jako-lukowianka Wel vrij smalle trappetjes zo te zien.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?
Als ik goed tel komt dat neer op 2 zitwagons, 2 couchettewagons (waarvan 1 met ruimte voor rolstoelgebruikers) en 1 slaapwagon per deel. Had wel meet slaapwagons verwacht eigenlijk. Dacht dat daar de meeste winst mee werd gemaakt en die altijd vrij snel vol zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:09 schreef dennistd het volgende:
De ÖBB heeft een melding gedaan van de nieuwe nachttrein van/naar Amsterdam: https://schienencontrol.g(...)-421%20Amsterdam.pdf
Vertrek uit Amsterdam wordt 19.38u met aankomst in Innsbruck om 9.14u. In Nürnberg gaat de helft van de trein verder met NJ 491 (uit Hamburg) naar Wenen en komt daar om 8.47u aan.
Andersom wordt er om 20.44u uit Innsbruck en om 20.13u uit Wenen vertrokken. Aankomst in Amsterdam is om 9.58u.
Beide treindelen zouden een capaciteit van 270 reizigers hebben, totaal dus 540 zit-/lig-/slaapplaatsen.
Ter illustratie, dat ziet er zo uit:quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:04 schreef dennistd het volgende:
De Desiro HC heeft ook bij alle deuren een instap van 76cm, maar vervolgens zit de hele trein vol met kleinere of grotere hellingen. Echt een verschrikking, als je even niet goed oplet val je daardoor.
Van het perron naar de bovenverdieping ga je direct bij het instappen al met een helling omlaag. Vervolgens moet je halverwege die helling de trap op naar het deel boven het draaistel. En vervolgens moet je vanaf daar nog een trap op naar boven.
Dan geef mij maar gewoon een kleine opstap vanaf het perron naar het balkon en vanaf hier één trap omhoog of omlaag.
Even een interieurfoto gezocht...quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:01 schreef bork het volgende:
Heeft er iemand een Pesa Sundeck gezien? Er in gezeten?
[ afbeelding ]
https://www.railjournal.c(...)eck-coach-from-pesa/
... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:44 schreef Ireyon het volgende:
Maar de nieuwe KISS die DB Regio besteld heeft, wordt geschikt voor een 76cm hoge instap en krijgt evengoed een volledig rolstoeltoegankelijke onderverdieping.
Dat heeft die Desiro van Abellio ookquote:
Ze zijn nog niet eens af, laat staan dat ze al rijdenquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef BLS het volgende:
[..]
... maar krijgt ook veel kritiek van rolstoelgebruikers.
iedereen met een maatje meer komt het balkon niet eens af joh, zo smal is die doorgang.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:43 schreef BLS het volgende:
[..]
Even een interieurfoto gezocht...
[ afbeelding ]
Echt gewoon alles is niet logisch aan deze trein. Deuren niet boven de draaistellen, oké handig zodat ze op perronhoogte kunnen zijn, al verlies je daar wel ruimte mee. Maar dan toch een opstapje
En dan die trappen...
Maarja, Pesa
Dat is zelfs voor een loeisterke rolstoeller al erg veel. Laat staan als je wat minder sterk bent. Of wat te denken van een elektische stoel van 150 kilo die door de draai op drie wielen komt te staan.. één aangedreven en twee draaiwieltjes. Compleet niet vanuit de doelgroep bedacht.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef BLS het volgende:
Natuurlijk, maar je kunt alvast veel afleiden uit maten en tekeningen. Zoals dat de hellingen 15 procent zijn en rolstoelgebruikers geven aan dat dat te steil is.
Momenteel niet zo heel veel neem ik aanquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:48 schreef pretpletter het volgende:
Hoeveel rolstoelers nemen elke dag de trein? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
twitter:calandamountain twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 16:32:48 Winter - Frühling - Sommer... alles da! 😅 https://t.co/PNDHC2mRLC reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |