abonnementen ibood.com bol.com
pi_192225159
Wat ik uit dat overzicht afleid is dat in 2013 de nummers in de Baureihe 442 op begonnen te raken en dat ze toen de 1442 en 2442 hebben aangeboord. Twee jaar later leek het ze handig om de stellen van Abellio en NatEx in de 9442 onder te brengen, terwijl de oudere stellen van de SWEG wel door de DB-reeksen heen zijn genummerd. Logica is ver te zoeken.
  maandag 23 maart 2020 @ 14:55:32 #77
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192226180
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:06 schreef BLS het volgende:
Wat ik uit dat overzicht afleid is dat in 2013 de nummers in de Baureihe 442 op begonnen te raken en dat ze toen de 1442 en 2442 hebben aangeboord.
Waar haal je uit dat ze op raakten? Ik tel 186 exemplaren in 442.0 t/m 442.3, van de theoretische 396 die er mogelijk zijn. Daarnaast zijn 442.4 t/m 442.9 nog helemaal vrij. Sterker nog, alle 367 Talent 2 die er nu lijken te zijn passen prima in die reeks.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_192227862
Kijk je in het lijstje op de Duitse wikipedia dan zie je hoe ver de eerste series viertjes al waren genummerd. Die in de Baureihe 442 liepen op een gegeven moment tot en met 293. Doornummeren voorbij 300 kon niet want daarin zitten de vijfjes, 400 zal wel gereserveerd zijn voor eventuele zesjes. Alles boven 500 gebruiken ze in Duitsland voor de andere (gemotoriseerde) kopbakken in hetzelfde treinstel. De 442 201 bijvoorbeeld bestaat eigenlijk uit de kopbakken 442 201/701 en tussenbakken 443 201/701. Dat hebben ze dus opgelost door de Baureihe 1442 aan te boren. Dus de echte oorzaak is tekort aan nummers. Dat het nog enigszins per eigenaar lijkt te zijn ingedeeld is een bijkomstigheid.
  maandag 23 maart 2020 @ 17:42:26 #79
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192229631
Ah, ok. Dank voor de uitleg!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_192235830
Onverwacht nieuws: IC Direct is op 1 na best beoordeelde treindienst: https://www.treinreiziger(...)ardeerde-treinregio/
  dinsdag 24 maart 2020 @ 00:10:28 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192238575
Op zich is het een prima trein, als hij rijdt. Lekker snel, comfortabel, rijdt vrij vaak en nu alle stammen 7 bakken zijn (met 9 bakken op de drukste treinen) is de zitplaatskans ook wel vrij groot. Alleen die punctualiteit he...

Ik zag trouwens in de werkzaamheden-pdf op ns.nl dat er werkzaamheden zijn tussen Rotterdam en Breda van 7 november t/m 22 november 2020. Ik denk dat ze dan die windschermen op de Moerdijkbrug gaan plaatsen?
We are shaping the future.
pi_192241757
Zoals eerder volgens mij al gezegd: ja, dat is wel de bedoeling, maar ik geloof dat er nog wat haken en ogen aan zitten.
Overigens is de hoofdreden van die buitendienststelling het vernieuwen van de sporen in de Willemsspoortunnel.
pi_192242338
Kan die buitendienststelling dan wat korter? De helft van het werk is al gedaan tegen die tijd :P
pi_192242484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:48 schreef b2py het volgende:
Kan die buitendienststelling dan wat korter? De helft van het werk is al gedaan tegen die tijd :P
Ja dat zat ik me ook af te vragen; worden er nu dingen naar voren getrokken? Toelatingsritten lijken me ook veel makkelijker te regelen nu.
Bier.
pi_192243114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja dat zat ik me ook af te vragen; worden er nu dingen naar voren getrokken? Toelatingsritten lijken me ook veel makkelijker te regelen nu.
Denk het niet
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:51:21 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_192248273
Personeel en materieel moet alsnog gepland worden en ik denk dat ook dat in deze tijden moeilijk genoeg zal zijn.
We are shaping the future.
pi_192248390
stapsgewijs gaat het SGM materieel terzijde.
foto van vorige week van 'ROB NS' met 2125, 2917, 2124.
...omdat we dachten dat het wel kon....
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:20:47 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192248746
Mede bedacht door de oliecrisis en nu gesneuveld aan de coronacrisis?
So we just called him Fred
pi_192249522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:51 schreef James1988 het volgende:
Personeel en materieel moet alsnog gepland worden en ik denk dat ook dat in deze tijden moeilijk genoeg zal zijn.
Personeel mag maar max 1 in de bediende cabine op dit moment bij veel vervoerders, bij toelatingsritten zijn dit vaak meerdere personen. De 1,5m regel haal je dan niet.
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2020 @ 11:50:36 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_192264824
Vandaar het gegraaf op station Deventer: https://www.prorail.nl/nieuws/station-deventer-klimaatproof
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_192267110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Denk het niet
Coronaluwte op het spoor biedt kansen voor onderhoud Schipholtunnel
Omdat het rustiger is op het spoor wordt onderhoud aan de Schipholtunnel eerder gedaan dan gepland. Dat melden ProRail en Strukton Rail. Het gaat om de oudste van de twee buizen in de Schipholtunnel. Delen van de treinrails daar zijn tot wel vijftig jaar oud. Door een breuk in de rails reden er in januari even geen treinen.

Het vervangen van de rails heeft normaal gesproken een flinke impact op het treinverkeer. Zeker op een druk station als Schiphol, zegt Prorail. Het oorspronkelijke plan was daarom dat de werkzaamheden gespreid zouden worden over 2020. En een deel zou pas in 2021 plaatsvinden. Nu kan bijna al het werk in één keer worden gedaan: tussen 30 maart en 6 april.
Bier.
pi_192267131
Ik lees het net, goede actie van beide.
pi_192267346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:00 schreef b2py het volgende:
Ik lees het net, goede actie van beide.
Aangezien ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren (ondertussen denk ik aan september op z'n vroegst), hoop ik dat ze meer van dit soort dingen gaan doen. Zou echt heel veel gezever schelen. Ik denk dat nu de ideale tijd is om busvervoer in te zetten op strategische plekken waar het normaal geen issue is.
Bier.
pi_192268397
en welke trajecten denk je dan specifiek aan?
ze was nog mooier dan de vorige keer, ik riep haar naam en trapte hard op m'n rem
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:21:15 #95
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192268662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Delen van de treinrails daar zijn tot wel vijftig jaar oud. D
Ze hebben destijds het spoor 3 jaar voor de start van debouw van de tunnel alvast in de grond begraven :?
So we just called him Fred
pi_192268684
Paar jaar geleden was er in Engeland toch nog ergens een loc door de rails gezakt op een verlaten hoekje van een emplacement? Daar lagen nog de originele gietijzeren rails uit 1840 :')
ze was nog mooier dan de vorige keer, ik riep haar naam en trapte hard op m'n rem
pi_192268744
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:21 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze hebben destijds het spoor 3 jaar voor de start van debouw van de tunnel alvast in de grond begraven :?
Nee ze lagen al een poosje in de voorraadkast
pi_192268813
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:21 schreef Fred het volgende:

[..]

Ze hebben destijds het spoor 3 jaar voor de start van debouw van de tunnel alvast in de grond begraven :?
Het is NOS eah, don't shoot the messenger ;)
Bier.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:35:00 #99
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192279908
https://www.cd.cz/de/info/aktuality/-33792/

Draconische maatregelen bij de Ceske Drahy. :o
quote:

Verkehrseinschränkungen im tschechischen Bahnverkehr im Zusammenhang mit der Ausbreitung des Coronavirus


Im Zusammenhang mit präventiven Schritten der Regierung der Tschechischen Republik gegen die Ausbreitung der Krankheit COVID-19 wird bis auf Widerruf der gesamte grenzüberschreitende Bahnverkehr zwischen der Tschechischen Republik und ihren Nachbarländern Deutschland, Österreich, Slowakei und Polen eingestellt. Vom 17. bis zum 23. März werden zeitweilig auch die innertschechischen Züge des SC Pendolino im Abschnitt Praha (Prag) – Ostrava / Český Tě¨ín unterbrochen. Bezug nehmend auf eine Entscheidung des Gesundheitsamtes der Region Olomouc (Olmütz) fahren die Bahnen seit dem Morgen des 17.03. keine Bahnhöfe und Haltestellen in den Orten Litovel, Červenka und Uničov mehr an.

...
pi_192280341
Stilleggen van internationaal verkeer en het tijdelijk stoppen van je topproduct vind ik niet direct draconisch in deze tijd eigenlijk. Ik vond de maatregelen van NS ook niet draconisch. Wel ingrijpend.
Bier.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')