Er werd inderdaad niet gezegd "dat komt hier niet", maar wel dat de kans "nihil" was.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een mod die bullshit verkoopt. NOOIT is dat gezegd.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-coronavirus.htmlquote:Voor Schiphol is het nog geen reden om de procedures aan te scherpen. Dat doet de luchthaven normaliter in samenspraak met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), maar een woordvoerder laat weten dat de kans op een besmetting in Nederland "nihil" is, omdat er geen directe vluchten vanuit Wuhan op Schiphol landen.
En kon carnaval gewoon doorgaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven Dirk en Linda de beslissingen niet te maken.
juist als je mij 2 maanden geleden had gevraagd dat het virus hier zou komen had ik ook gezegd nee misschien een paar maar verder ook niet , 4 weken later is bijna de hele wereld in Shutdonquote:
Die kans was dan ook ''nihil''.................quote:Op zondag 15 maart 2020 15:03 schreef D_A het volgende:
[..]
Vooral de naïviteit van 'Oh China, dat komt hier niet'.
Ja, zo is het eigenlijk al vanaf het begin. Als je niet iedereen test, dan zeggen de cijfers inderdaad niks.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:04 schreef Jano9 het volgende:
https://vernieuwd.dvhn.nl(...)getest-25463877.html
Eigenlijk zegt het RIVM: het virus is al zo verspreid, we hebben er geen grip meer op?
Oh met brondvermelding wordt het al weer andersquote:Op zondag 15 maart 2020 15:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er werd inderdaad niet gezegd "dat komt hier niet", maar wel dat de kans "nihil" was.
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)gen-coronavirus.html
Leon is ook wakker hoor.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:leondewinter twitterde op zondag 15-03-2020 om 13:33:00De experts van het RIVM meldden eind januari dat de kans klein was dat het virus NL zou bereiken. Eind februari werden evenementen (Carnaval) niet afgezegd; na het eerste geval werden geen aanvullende maatregelen genomen. Het kabinet laat zich door deze RIVM experts leiden. reageer retweet
Sowieso meer transparantie zou fijn zijnquote:Op zondag 15 maart 2020 15:06 schreef SunZomer het volgende:
Zou fijn zijn als het RIVM ook eens bekend maakte wie (leeftijd/gezondheid) buiten die 70+ met onderliggende ziekten zijn overleden
quote:In verband met het coronavirus roept de overheid duidelijk op om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken. Als marktleider in Europa vinden wij het onze verantwoordelijkheid om onze leden en onze medewerkers te beschermen en om deze reden hebben wij besloten om onze Basic-Fit clubs in Nederland vanaf vandaag (zondag 15 maart 16.00 uur) tot nader order te sluiten.
Cijfers zeggen veel; namelijk; ze geven een indicatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, zo is het eigenlijk al vanaf het begin. Als je niet iedereen test, dan zeggen de cijfers inderdaad niks.
Niet als je alleen de uitschieters test.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Cijfers zeggen veel; namelijk; ze geven een indicatie.
Dr zijn onvoldoende tests.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:07 schreef p1no het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er niet op korte termijn en grootschalig tests beschikbaar worden gemaakt? Je wil toch zoveel mogelijk blijven testen om te meten of de genomen maatregelen werken?! Ik vind het belachelijk dat ze dat los gaan laten, onduidelijkheid wekt juist onrust in de hand.
Ook vind ik het vreemd dat middelen als cholorquine en remdesivir pas gegeven worden als je half dood ligt te gaan op de IC, huisartsen moeten die spullen al in een vroeg stadium voorschrijven!
https://www.rtlnieuws.nl/(...)atie-rivm-ggd-artsen
Behalve een uitbraak in Italië. Zelfs hier op FOK! waren er al de nodige twijfels.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er was TOEN ook geen reden om het niet door te laten gaan.
Je neemt al aan dat het uitschieters zijn; dat kan je niet stellen als je geen basismeting hebt.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet als je alleen de uitschieters test.
Meen je dat echt?quote:Op zondag 15 maart 2020 15:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er was TOEN ook geen reden om het niet door te laten gaan.
Goede zet, ik ga wel een rondje extra hardlopen ipv de sportschoolquote:
Nuanceren is voor Fok!kers doorgaans niet mogelijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 15:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Cijfers zeggen veel; namelijk; ze geven een indicatie.
Is eigenlijk bekend waarom? Korea maakte er namelijk zo duizenden bij. Hadden ze stoffen klaarliggen die wij niet hebben? Personeeltekort? Geen machines om te maken?quote:
WTF, klootzakken zeg.quote:"VS probeert rechten vaccin te kopen"
Een Duitse bedrijf dat met man en macht een vaccin voor het coronavirus probeert te ontwikkelen, zou zijn benaderd door de Amerikaanse regering. De Amerikanen willen exclusief de rechten op een vaccin kopen en de Duitse regering probeert dat te voorkomen, dat meldt de Duitse krant Welt am Sonntag op basis van bronnen uit regeringskringen.
Trump zou volgens de bronnen van Welt am Sonntag proberen het vaccin exclusief voor de VS te bemachtigen. Wetenschappers van het bedrijf CureVac uit Tübingen zouden door Amerikanen met hoge financiële aanbiedingen worden gelokt.
Gouverneur van Ohio.twitter:CNNSotu twitterde op zondag 15-03-2020 om 14:34:11The odds are "this is going to go on a lot longer and it would not surprise me at all if schools did not open again this year,” Ohio @GovMikeDeWine says about the long-term impact of the coronavirus. #CNNSOTU https://t.co/i0luWcQVzX reageer retweet
Maar ik heb er toch voor betaaldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |