SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Nu de bibliotheek dicht is zal de boekenwinkel ook nog wel een kans maken, maar ik vermoed dat Bol goede zaken doet de komende weken, een beetje schoenen of kleren gaan passen zit er niet in lijkt me, overigens zou ik die nu ook niet graag passen, ook niet van een online store.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:34 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de lokale boekenwinkel, schoenenwinkel, cadeauwinkel, kledingwinkel ed. Bakker en slager zullen wel klanten blijven houden
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:38 schreef Mariposas het volgende:
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:Wmb mogen deze mensen en flinke boete krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:Lekker, zo'n organisatie zonder kinderopvangregistratie.... lekker binnenlopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:Niettt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dan zal de ander ook nog wel komen of het via de jeugdwet proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ja, doet bepaalde dingen via de jeugdwet dus vandaar SKJ. Dus dit zal extra zakcentje zijn 🤷🏻♀quote:Op zondag 15 maart 2020 22:52 schreef Leandra het volgende:
Ik zie op haar andere site een label "CRKBO Geregistreerde Instelling" en "SKJ Kwaliteitsregister Jeugd" staan.... dat maakt het alleen maar dubieuzer.
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:52 schreef Leandra het volgende:
Ik zie op haar andere site een label "CRKBO Geregistreerde Instelling" en "SKJ Kwaliteitsregister Jeugd" staan.... dat maakt het alleen maar dubieuzer.
Ik kom haar of haar bedrijf in het ene register overigens niet tegen, ik het SKJ-register wel, in het CRKBO register niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, doet bepaalde dingen via de jeugdwet dus vandaar SKJ. Dus dit zal extra zakcentje zijn 🤷🏻♀
Lijkt mij inderdaad alles behalve de bedoeling in deze situatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kom haar of haar bedrijf in het ene register overigens niet tegen, ik het SKJ-register wel, in het CRKBO register niet.
Maar alles leuk en aardig of dit een extra zakcentje is, volgens mij is dit precies niet de bedoeling.
quote:Op zondag 15 maart 2020 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]spannend! Stiekem zo'n paardenfluisteraarster ofzo
quote:Paarden voelen emoties en onderliggende gevoelens feilloos aan. Ze kunnen deze gevoelens heel goed spiegelen en ons inzicht geven in aspecten die belangrijk zijn. Door methodisch doelvragen uit te werken in het bijzijn van de dieren worden er diepgaande inzichten verworven. De ervaring met een spiegelend dier wordt door klanten als heel bijzonder gezien. Het is prachtig om mensen die ervaring te geven!
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:Ik neem aan dat dit ook gewoon hartstikke illegaal is. Je mag geen kinderen opvangen zonder vergunningen en certificaten daarvoor. En als je die wel hebt heb je je op dit moment te houden aan de regels die de overheid daaraan verbonden heeft, namelijk alleen opvang bieden aan kinderen van mensen in vitale functies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
+1 Ik zie ook verschillende oproepjes op marktplaats voorbij komen. Geen woorden voor..quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook gewoon hartstikke illegaal is. Je mag geen kinderen opvangen zonder vergunningen en certificaten daarvoor. En als je die wel hebt heb je je op dit moment te houden aan de regels die de overheid daaraan verbonden heeft, namelijk alleen opvang bieden aan kinderen van mensen in vitale functies.
Het is een bericht van afgelopen maandag. Niet van vanmiddag na 17:30quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ook gewoon hartstikke illegaal is. Je mag geen kinderen opvangen zonder vergunningen en certificaten daarvoor. En als je die wel hebt heb je je op dit moment te houden aan de regels die de overheid daaraan verbonden heeft, namelijk alleen opvang bieden aan kinderen van mensen in vitale functies.
https://nos.nl/artikel/23(...)vitale-beroepen.htmlquote:Een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid verduidelijkt dat het uitgangspunt is dat als één ouder een cruciaal beroep heeft, ouders zelf opvang moeten regelen. Als dat niet lukt, dan komt er alsnog opvang. Dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben, is geen harde eis. "Er moet gewoon opvang zijn, zodat cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven."
Volgens mij, en zo communiceert ons kdv het ook, is het vooral de bedoeling dat zo min mogelijk kinderen naar de opvang gaan. Alleen als je in zo’n vitaal beroep zit en je het écht niet anders rondkrijgt dus. Overigens communiceerden ze hier ook dat ze het verder niet kunnen controleren, dus ze vragen wel naar de eigen verantwoordelijkheid van ouders in.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het bericht van de NOS is aangepast om 22:49:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)vitale-beroepen.html
Het is niet echt een duidelijke verduidelijkingmaar het komt erop neer dat één ouder in een vitaal beroep al genoeg is om recht op kinderopvang te hebben, op voorwaarde dat het niet lukt om zelf (in eigen kring) opvang te regelen.
Ons KDV communiceerde dit (al voordat die verduidelijking er was), zo klopt het dus eigenlijk niet:quote:Op maandag 16 maart 2020 00:12 schreef silliegirl het volgende:
Volgens mij, en zo communiceert ons kdv het ook, is het vooral de bedoeling dat zo min mogelijk kinderen naar de opvang gaan. Alleen als je in zo’n vitaal beroep zit en je het écht niet anders rondkrijgt dus. Overigens communiceerden ze hier ook dat ze het verder niet kunnen controleren, dus ze vragen wel naar de eigen verantwoordelijkheid van ouders in.
Ik hoop serieus dat iedere ouder daar zijn verantwoordelijkheid voor neemt en er niet alleen gedacht wordt “nou het zal wel”, want dan kunnen deze maatregelen inderdaad nog wel is heel lang gaan duren.
hier beiden vitale beroepsgroep maar ik hou ze nu ook liever thuis hoorquote:Op maandag 16 maart 2020 00:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Volgens mij, en zo communiceert ons kdv het ook, is het vooral de bedoeling dat zo min mogelijk kinderen naar de opvang gaan. Alleen als je in zo’n vitaal beroep zit en je het écht niet anders rondkrijgt dus. Overigens communiceerden ze hier ook dat ze het verder niet kunnen controleren, dus ze vragen wel naar de eigen verantwoordelijkheid van ouders in.
Ik hoop serieus dat iedere ouder daar zijn verantwoordelijkheid voor neemt en er niet alleen gedacht wordt “nou het zal wel”, want dan kunnen deze maatregelen inderdaad nog wel is heel lang gaan duren.
Begrijpelijk, gezien de overige maatregelen, maar echt vreselijk.quote:Dit zijn (adoptie)ouders, (adoptie)kinderen, (adoptie)ouders van de partner, partner van (adoptie)kinderen.
Och dat vind ik echt verschrikkelijk treurigquote:Op maandag 16 maart 2020 08:14 schreef BE het volgende:
@:Lemijn Er is gisteren besloten dat vanaf morgen uitvaarten alleen nog mogen plaatsvinden met familieleden in eerstegraads verwantschap er bij aanwezig.
[..]
Begrijpelijk, gezien de overige maatregelen, maar echt vreselijk.
Dat sluit de kleinkinderen dus al uit.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:14 schreef BE het volgende:
@:Lemijn Er is gisteren besloten dat vanaf morgen uitvaarten alleen nog mogen plaatsvinden met familieleden in eerstegraads verwantschap er bij aanwezig.
[..]
Ja, maar als jullie wegvallen dan wel een besmettingshaard gaan vormen is het probleem helemaal groot.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:34 schreef BE het volgende:
Ja, kleinkinderen, grootouders, broers en zussen... echt heel schrijnend.
Ook is er het dringende advies dat wij alleen telefonisch contact met families hebben.Ook begrijpelijk, maar zo tegennatuurlijk, zo kil, zo onwerkelijk.
Ja en nee.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als jullie wegvallen dan wel een besmettingshaard gaan vormen is het probleem helemaal groot.
Ja, dat het mag is één ding, maar voor de meeste mensen zal dit toch echt een te lastig verhaal zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:47 schreef BE het volgende:
[..]
Ja en nee.
Iedereen mag een uitvaart organiseren zonder tussenkomst van een uitvaartverzorger, dus mensen kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met een crematorium of begraafplaats.
Is in de praktijk echter niet zo eenvoudig, je belt soms echt van kastje naar muur voor je de juiste persoon te pakken hebt. En crematoria werken liever met een tussenpersoon.
Dus het is beter, maar wel heftig.
(En als iemand thuis opgebaard wordt, wat gewoon mag, ook als iemand aan corona overlijdt, dan moet ik toch wel elke dag even langs. Maar dan zou ik wel een mondkapje opzetten.)
Hier word ik gewoon emotioneel van. Zo’n afscheid kan je nooit meer écht overdoen. Als ik daar bij mijn opa niet bij zou mogen zijn... damn..quote:Op maandag 16 maart 2020 08:14 schreef BE het volgende:
[..]
He wat kut. Mijn opa gaat ws een dezer dagen overlijden. Ik mag er al niet bij in het ZH nu, en heb hem vorige week op zijn verjaardag voor het laatst gezien (gelukkig eigenlijk maar). Wat een treurnisquote:Op maandag 16 maart 2020 08:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me in jouw werk nu heel erg zou concentreren op wat er over een paar maanden mogelijk is.quote:Op maandag 16 maart 2020 08:34 schreef BE het volgende:
Ja, kleinkinderen, grootouders, broers en zussen... echt heel schrijnend.
Ook is er het dringende advies dat wij alleen telefonisch contact met families hebben.Ook begrijpelijk, maar zo tegennatuurlijk, zo kil, zo onwerkelijk.
Klopt. Herdenkingsdiensten etc.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:39 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat ik me in jouw werk nu heel erg zou concentreren op wat er over een paar maanden mogelijk is.
Ah dat is ook rot voor haar.quote:Op maandag 16 maart 2020 09:59 schreef exode het volgende:
Mijn moeder had deze week allerlei onderzoeken in het Amphia wat nu zo vol zit en die zijn allemaal afgezegd. Te begrijpen maar ze was de weken aan het aftellen omdat ze het zo spannend vond allemaal. Zal pas na de zomer worden vermoed ik.
Oh vreselijk... Echt... kippevel in mijn nek van ellende...quote:Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Chell het volgende:
*ontlurkt*
Een goede kennis van mij moet deze week afscheid nemen van hun baby. Onverwachts overleden. Ze zouden gedeeltelijk een livestream doen vanwege de beperking van 100 mensen, maar nu mag er dus helemaal bijna niemand meer komen. Echt hartverscheurend. Al mijn eigen issues qua thuiswerken enzo zijn meteen in perspectief gezet.
Oh wat triestquote:Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Chell het volgende:
*ontlurkt*
Een goede kennis van mij moet deze week afscheid nemen van hun baby. Onverwachts overleden. Ze zouden gedeeltelijk een livestream doen vanwege de beperking van 100 mensen, maar nu mag er dus helemaal bijna niemand meer komen. Echt hartverscheurend. Al mijn eigen issues qua thuiswerken enzo zijn meteen in perspectief gezet.
We hebben ook wel echt nog steeds heel weinig gevallen: 98, terwijl de eerste gevallen (een familie uit Wuhan) er al in januari waren. Geen doden en 26 man hersteld. Om ons heen, in Bahrein en Qatar, begint het nu wel toe te nemen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:03 schreef BE het volgende:
Fijn dat jij wel terecht kan Gao, het ziekenhuis weet vast wel wat ze doen dat ze jou urgent vinden.![]()
Wel buiten, niet (meer) met vrienden.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat ik me afvroeg, laten jullie de kinderen nog wel buiten spelen of blijven ze alleen maar binnen?
Vind ik een lastige... mijn dochter mag in de tuin maar ik hoor andere kinderen wel buiten spelen, we wonen naast een speeltuin...quote:Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat ik me afvroeg, laten jullie de kinderen nog wel buiten spelen of blijven ze alleen maar binnen?
Ik heb een kat, dus neequote:Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
Hebben jullie trouwens ook huisdieren die niet gelukkiger kunnen zijn, omdat er de hele dag mensen thuis zijn?
Mijn hond vind mn kind niet leukquote:Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
Hebben jullie trouwens ook huisdieren die niet gelukkiger kunnen zijn, omdat er de hele dag mensen thuis zijn?
Ze zijn net lekker zelf een rondje wezen fietsen. Wilden even langs school fietsen om te kijken of ze juf zagen. Ze mochten van mij het schoolplein niet op.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zit al een tijdje in de ziektewet. Maar mijn katjes zijn wel gelukkig dat we er zoveel zijn. Maar ze vinden het ook heerlijk om buiten te zijn of op bed te slapen.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
Zolang het nog kan gaan we elke dag even uitwaaien in het park of bos.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
De konijnen kunnen hun lol op ja. Nadat ik maanden thuis zat vorig jaar en ze de halve tuin tot hun beschikking hadden bijna de hele dag, kunnen ze nu ook weer 3 weken lang rondracen in de tuin.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
Ik zou dat vriendje denk ik niet doen maar misschien kunnen jullie wel samen gaan voetballen?quote:Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler wil graag naar buiten spelen met zijn vriend en ik twijfel of dat verstandig is. Hij is ook gek op voetballen en doet dat ook wel vaker alleen.
Ik vind het lastig want Tyler speelt graag buiten en moet ook echt de energie kwijt. (adhd)
Ik heb twee katten maar die zijn daar kennelijk zelf niet van op de hoogte. Ze waken, volgen, eentje apporteert, eentje herdert....quote:
❤Ik ook. Vooral de Siamesige vindt het geweldig dat ik een paar weken echt in bed lag. Maar nu is het helemaal goed, want de hele roedel thuis..quote:Op maandag 16 maart 2020 11:32 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zit al een tijdje in de ziektewet. Maar mijn katjes zijn wel gelukkig dat we er zoveel zijn.
Wij hebben het hele weekend al gedanst met zijn viertjesquote:Op maandag 16 maart 2020 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik zou dat vriendje denk ik niet doen maar misschien kunnen jullie wel samen gaan voetballen?
Ik merk zelf al dat ik gek wordt van zo weinig lichaamsbeweging binnenshuisdus ik ga eens op zoek naar een workoutvideo ofzo, of lekker dansen en springen met de peuter.
Dat is wel een idee ja.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik zou dat vriendje denk ik niet doen maar misschien kunnen jullie wel samen gaan voetballen?
Ik merk zelf al dat ik gek wordt van zo weinig lichaamsbeweging binnenshuisdus ik ga eens op zoek naar een workoutvideo ofzo, of lekker dansen en springen met de peuter.
Wat slim! Dat zouden ze overal moeten kunnen doen. Ook basisonderwijs.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
De oudste zit te balen. Er verschijnen allemaal dingen in zijn magister, ook dingen die alleen op dat tijdblok beschikbaar en te maken zijn.
Grappig, mijn oudste kreeg via de klasse-app door dat er werk online kwam te staan en die zit nu bloedfanatiek te werken!quote:Op maandag 16 maart 2020 12:22 schreef BE het volgende:
Die van ons hebben vandaag gewoon een dagje vrij.Morgen gaan we wel naar schoolwerk kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |