abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2020 @ 22:38:32 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192059928
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 15 maart 2020 @ 22:41:42 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192060011
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:34 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik bedoel meer de lokale boekenwinkel, schoenenwinkel, cadeauwinkel, kledingwinkel ed. Bakker en slager zullen wel klanten blijven houden
Nu de bibliotheek dicht is zal de boekenwinkel ook nog wel een kans maken, maar ik vermoed dat Bol goede zaken doet de komende weken, een beetje schoenen of kleren gaan passen zit er niet in lijkt me, overigens zou ik die nu ook niet graag passen, ook niet van een online store.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 maart 2020 @ 22:42:54 #163
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192060029
¤50 per dagdeel. _O-
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 maart 2020 @ 22:43:27 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192060049
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:38 schreef Mariposas het volgende:
Krankzinnig, er zijn mensen die - buiten het feit dat ze het dringend advies van de overheid keihard negeren - gewoon nog even een slaatje uit de sluiting van de scholen en opvang denken te slaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wmb mogen deze mensen en flinke boete krijgen.
KuikenGuppy
  zondag 15 maart 2020 @ 22:44:30 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192060075
quote:

SPOILER
Lekker, zo'n organisatie zonder kinderopvangregistratie.... lekker binnenlopen :r
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2020 @ 22:45:23 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192060096
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
¤50 per dagdeel. _O-
Dat is gewoon ¤ 12,50 per uur.... schandalig.
Zeker gezien ze meer dan 1 kind willen opvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2020 @ 22:45:52 #167
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192060109
quote:

SPOILER
Niettt... :X :X
Dan zal de ander ook nog wel komen of het via de jeugdwet proberen :+

SPOILER
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 15 maart 2020 @ 22:52:39 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192060296
Ik zie op haar andere site een label "CRKBO Geregistreerde Instelling" en "SKJ Kwaliteitsregister Jeugd" staan.... dat maakt het alleen maar dubieuzer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2020 @ 22:55:26 #169
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192060355
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:52 schreef Leandra het volgende:
Ik zie op haar andere site een label "CRKBO Geregistreerde Instelling" en "SKJ Kwaliteitsregister Jeugd" staan.... dat maakt het alleen maar dubieuzer.
Ja, doet bepaalde dingen via de jeugdwet dus vandaar SKJ. Dus dit zal extra zakcentje zijn 🤷🏻♀
  zondag 15 maart 2020 @ 22:55:47 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192060360
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:52 schreef Leandra het volgende:
:o spannend! Stiekem zo'n paardenfluisteraarster ofzo _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 15 maart 2020 @ 22:58:59 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192060431
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, doet bepaalde dingen via de jeugdwet dus vandaar SKJ. Dus dit zal extra zakcentje zijn 🤷🏻♀
Ik kom haar of haar bedrijf in het ene register overigens niet tegen, ik het SKJ-register wel, in het CRKBO register niet.

Maar alles leuk en aardig of dit een extra zakcentje is, volgens mij is dit precies niet de bedoeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 maart 2020 @ 23:00:28 #172
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192060467
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom haar of haar bedrijf in het ene register overigens niet tegen, ik het SKJ-register wel, in het CRKBO register niet.

Maar alles leuk en aardig of dit een extra zakcentje is, volgens mij is dit precies niet de bedoeling.
Lijkt mij inderdaad alles behalve de bedoeling in deze situatie.
pi_192060478
Mijn werkgever is er wel één in de vitale sector en in de communicatie is gemeld dat de kinderen dus terecht kunnen op school/bso.
Wel geven zij aan dat ze dringend adviseren dat iedereen die thuis werkt ook zelf de zorg voor de kinderen op zich neemt.

Het was vooral een hele prettige manier van communiceren waar ook duidelijk begrip vanuit de werkgever in doorklinkt.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:00:51 #174
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192060480
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:o spannend! Stiekem zo'n paardenfluisteraarster ofzo _O-
quote:
Paarden voelen emoties en onderliggende gevoelens feilloos aan. Ze kunnen deze gevoelens heel goed spiegelen en ons inzicht geven in aspecten die belangrijk zijn. Door methodisch doelvragen uit te werken in het bijzijn van de dieren worden er diepgaande inzichten verworven. De ervaring met een spiegelend dier wordt door klanten als heel bijzonder gezien. Het is prachtig om mensen die ervaring te geven!

;(
Protège moi de mes désirs.
pi_192060608
quote:

SPOILER
Ik neem aan dat dit ook gewoon hartstikke illegaal is. Je mag geen kinderen opvangen zonder vergunningen en certificaten daarvoor. En als je die wel hebt heb je je op dit moment te houden aan de regels die de overheid daaraan verbonden heeft, namelijk alleen opvang bieden aan kinderen van mensen in vitale functies.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192060778
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit ook gewoon hartstikke illegaal is. Je mag geen kinderen opvangen zonder vergunningen en certificaten daarvoor. En als je die wel hebt heb je je op dit moment te houden aan de regels die de overheid daaraan verbonden heeft, namelijk alleen opvang bieden aan kinderen van mensen in vitale functies.
+1 Ik zie ook verschillende oproepjes op marktplaats voorbij komen. Geen woorden voor.. :N
  zondag 15 maart 2020 @ 23:20:54 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192060927
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Het is een bericht van afgelopen maandag. Niet van vanmiddag na 17:30
  Manager PR/Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:30:27 #178
269689 crew  Viv
pi_192061127
Het bericht van de NOS is aangepast om 22:49:
quote:
Een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid verduidelijkt dat het uitgangspunt is dat als één ouder een cruciaal beroep heeft, ouders zelf opvang moeten regelen. Als dat niet lukt, dan komt er alsnog opvang. Dat beide ouders een vitaal beroep moeten hebben, is geen harde eis. "Er moet gewoon opvang zijn, zodat cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven."
https://nos.nl/artikel/23(...)vitale-beroepen.html

Het is niet echt een duidelijke verduidelijking :') maar het komt erop neer dat één ouder in een vitaal beroep al genoeg is om recht op kinderopvang te hebben, op voorwaarde dat het niet lukt om zelf (in eigen kring) opvang te regelen.
pi_192061886
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Het bericht van de NOS is aangepast om 22:49:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)vitale-beroepen.html

Het is niet echt een duidelijke verduidelijking :') maar het komt erop neer dat één ouder in een vitaal beroep al genoeg is om recht op kinderopvang te hebben, op voorwaarde dat het niet lukt om zelf (in eigen kring) opvang te regelen.
Volgens mij, en zo communiceert ons kdv het ook, is het vooral de bedoeling dat zo min mogelijk kinderen naar de opvang gaan. Alleen als je in zo’n vitaal beroep zit en je het écht niet anders rondkrijgt dus. Overigens communiceerden ze hier ook dat ze het verder niet kunnen controleren, dus ze vragen wel naar de eigen verantwoordelijkheid van ouders in.

Ik hoop serieus dat iedere ouder daar zijn verantwoordelijkheid voor neemt en er niet alleen gedacht wordt “nou het zal wel”, want dan kunnen deze maatregelen inderdaad nog wel is heel lang gaan duren.
  Manager PR/Moderator maandag 16 maart 2020 @ 01:21:06 #180
269689 crew  Viv
pi_192062916
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:12 schreef silliegirl het volgende:
Volgens mij, en zo communiceert ons kdv het ook, is het vooral de bedoeling dat zo min mogelijk kinderen naar de opvang gaan. Alleen als je in zo’n vitaal beroep zit en je het écht niet anders rondkrijgt dus. Overigens communiceerden ze hier ook dat ze het verder niet kunnen controleren, dus ze vragen wel naar de eigen verantwoordelijkheid van ouders in.

Ik hoop serieus dat iedere ouder daar zijn verantwoordelijkheid voor neemt en er niet alleen gedacht wordt “nou het zal wel”, want dan kunnen deze maatregelen inderdaad nog wel is heel lang gaan duren.
Ons KDV communiceerde dit (al voordat die verduidelijking er was), zo klopt het dus eigenlijk niet:

"De kinderopvanglocaties zullen moeten sluiten voor alle kinderen. Een uitzondering wordt gemaakt voor kinderen waarvan beide ouders, of bij één oudergezinnen, de ouder in een vitale beroepsgroep werkt."

Hier heeft mijn man een vitaal beroep, dat van mij is een twijfelgeval. Qua opvang-opties buiten het KDV om hebben we alleen mijn vader, maar dat is nu juist niet de bedoeling. :') Op de dagen dat ik mijn eigen tijd kan indelen zal ik ZZ thuis houden, maar op de dagen dat ik ieder moment gebeld kan worden door zorgverleners niet.
pi_192064253
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

hier beiden vitale beroepsgroep maar ik hou ze nu ook liever thuis hoor :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 16 maart 2020 @ 07:00:26 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192064316
Mijn werkgever is ook vitale sector maar van manlief niet en kind kan sowieso prima thuis zijn omdat we thuis werken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 16 maart 2020 @ 08:07:41 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192064971
J is vandaag thuis en ik ga werken. Ik moet het een en ander nu regelen voor mn team zodat thuiswerken goed mogelijk is.

Dan ga ik woensdag ook weer naar kantoor omdat er altijd iemand van mijn team moet zijn voor het geval dat. Omdat er 2 verkouden zijn en de andere 2 vrij zijn op woensdag ben ik dat dus zelf.

Mijn werkgever valt wel onder de vitale organisaties, maar daarbinnen zijn er heus een hoop mensen die vanuit huis kunnen werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:14:57 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192065075
@Lemijn Er is gisteren besloten dat vanaf morgen uitvaarten alleen nog mogen plaatsvinden met familieleden in eerstegraads verwantschap er bij aanwezig.
quote:
Dit zijn (adoptie)ouders, (adoptie)kinderen, (adoptie)ouders van de partner, partner van (adoptie)kinderen.
Begrijpelijk, gezien de overige maatregelen, maar echt vreselijk.
  maandag 16 maart 2020 @ 08:21:43 #185
344469 Amsel
zonder t
pi_192065192
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:14 schreef BE het volgende:
@:Lemijn Er is gisteren besloten dat vanaf morgen uitvaarten alleen nog mogen plaatsvinden met familieleden in eerstegraads verwantschap er bij aanwezig.
[..]

Och dat vind ik echt verschrikkelijk treurig ;(
  maandag 16 maart 2020 @ 08:26:21 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192065253
quote:
@:Lemijn Er is gisteren besloten dat vanaf morgen uitvaarten alleen nog mogen plaatsvinden met familieleden in eerstegraads verwantschap er bij aanwezig.
[..]

Dat sluit de kleinkinderen dus al uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2020 @ 08:34:30 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192065374
Ja, kleinkinderen, grootouders, broers en zussen... echt heel schrijnend.

Ook is er het dringende advies dat wij alleen telefonisch contact met families hebben. :o Ook begrijpelijk, maar zo tegennatuurlijk, zo kil, zo onwerkelijk.
pi_192065387
Volgens die nieuwe richtlijn zou ik beide kinderen mogen brengen, maar ik doe het niet. Het voelt ook niet goed, wij kunnen ons in bochten wringen en met avonden werken etc oplossen. Als zoveel mensen alsnog hun kinderen gaan brengen, schiet het alsnog niet op lijkt mij.

Mijn vriendin is nu op haar werk om met het hele team een plan te smeden om de kinderen de komende 3 weken les te blijven geven. Ik heb al gezegd dat ze het beste 2 van de 3 werkdagen op haar werk kan zitten. Met 2 rennende kinderen in huis en geen aparte kamer waar ze kan werken, dat lijkt me niet echt een goede optie.

Ik heb om 10:00 een call met mijn manager en de rest van het team. Dan gaan we kijken hoe we het aan gaan vliegen de komende weken. We hebben allemaal jonge kinderen en hebben allemaal een individuele functie dus kunnen elkaar niet overnemen.
Mijn werk gaat in principe altijd door, ook tijdens weekenden en vakanties. Ik heb een hele schappelijke en flexibele manager (en dus werkgever) dus ik maak me er niet druk om. Overigens betekent alles wat ik de komende 3 weken niet kan doen, dat ik het daarna extra druk heb. Ik kan iig 2 dagen werken, dan is mijn vriendin vrij, we komen er wel uiteindelijk.

As we speak zijn de koters bezig met hot wheels, ik wilde eigenlijk wc papier gaan scoren (ja echt) maar dat ga ik (hopelijk) later doen.

Oh ik lees helemaal over BE heen, nee joh, wat ontzettend naar en verdrietig!
  maandag 16 maart 2020 @ 08:39:37 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192065447
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:34 schreef BE het volgende:

Ook is er het dringende advies dat wij alleen telefonisch contact met families hebben. :o Ook begrijpelijk, maar zo tegennatuurlijk, zo kil, zo onwerkelijk.
Ja, maar als jullie wegvallen dan wel een besmettingshaard gaan vormen is het probleem helemaal groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 maart 2020 @ 08:47:07 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192065568
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar als jullie wegvallen dan wel een besmettingshaard gaan vormen is het probleem helemaal groot.
Ja en nee.
Iedereen mag een uitvaart organiseren zonder tussenkomst van een uitvaartverzorger, dus mensen kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met een crematorium of begraafplaats.

Is in de praktijk echter niet zo eenvoudig, je belt soms echt van kastje naar muur voor je de juiste persoon te pakken hebt. En crematoria werken liever met een tussenpersoon.

Dus het is beter, maar wel heftig.
(En als iemand thuis opgebaard wordt, wat gewoon mag, ook als iemand aan corona overlijdt, dan moet ik toch wel elke dag even langs. Maar dan zou ik wel een mondkapje opzetten.)
  maandag 16 maart 2020 @ 08:53:12 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192065658
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:47 schreef BE het volgende:

[..]

Ja en nee.
Iedereen mag een uitvaart organiseren zonder tussenkomst van een uitvaartverzorger, dus mensen kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met een crematorium of begraafplaats.

Is in de praktijk echter niet zo eenvoudig, je belt soms echt van kastje naar muur voor je de juiste persoon te pakken hebt. En crematoria werken liever met een tussenpersoon.

Dus het is beter, maar wel heftig.
(En als iemand thuis opgebaard wordt, wat gewoon mag, ook als iemand aan corona overlijdt, dan moet ik toch wel elke dag even langs. Maar dan zou ik wel een mondkapje opzetten.)
Ja, dat het mag is één ding, maar voor de meeste mensen zal dit toch echt een te lastig verhaal zijn.

Al was het alleen al omdat ze overmand zijn door emoties.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192065865
quote:
[..]

Hier word ik gewoon emotioneel van. Zo’n afscheid kan je nooit meer écht overdoen. Als ik daar bij mijn opa niet bij zou mogen zijn... damn.. :'(

Ik heb blaasontsteking. In combi met 38 weken zwanger niet echt heel fijn. Mijn lijf is echt een beetje op. Mijn ouders stonden hier dus om 8:00 al voor de deur om de kids onder hun hoede te nemen. Hele discussie, want eigenlijk wil ik dat niet, maar zij blijven erbij dat we verder van huis zijn als ik helemaal omval. Dus ik voel me een beetje naar omdat ik nu toch mn kids bij opa en oma drop, maar ik weet ook niet wat ik anders zou moeten -O-
pi_192066050
Sillie, heb je een andere keus? Want zo niet, denk ik dat ze gelijk hebben. :) Je moet ook jezelf en je ongeboren kind beschermen en dat is deels door te zorgen dat je niet omvalt. Het is schrijnend en ik snap je dilemma, maar wat moet, dat is niet anders.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_192066404
Be dat is echt heel naar. Begrijpelijk maar zo tegen natuurlijk.

Ik ga ook proberen de kinderen thuis houden. Ik heb alleen weken geleden al beloofd 3 extra donderdagen te werken. Maar eens zien of dat doorgaat.

Een collega van mijn man zou op wereldreis gaan. Baan opgezegd zijn vriendin ook huis verkocht en nu gaat de reis niet door.
  maandag 16 maart 2020 @ 09:38:44 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192066419
quote:
[..]

He wat kut. Mijn opa gaat ws een dezer dagen overlijden. Ik mag er al niet bij in het ZH nu, en heb hem vorige week op zijn verjaardag voor het laatst gezien (gelukkig eigenlijk maar). Wat een treurnis ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 maart 2020 @ 09:39:40 #196
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192066441
quote:
9s.gif Op maandag 16 maart 2020 08:34 schreef BE het volgende:

Ik denk dat ik me in jouw werk nu heel erg zou concentreren op wat er over een paar maanden mogelijk is.
  maandag 16 maart 2020 @ 09:42:18 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192066486
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:39 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat ik me in jouw werk nu heel erg zou concentreren op wat er over een paar maanden mogelijk is.
Klopt. Herdenkingsdiensten etc.
Het is wat het is voor nu.

@pinquit Wat kut... ;(
pi_192066506
Oh wat schrijnend zeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192066588
ik was laatst op een herdenkingsdienst voor iemand die zijn lichaam ter beschikking had gesteld aan de wetenschap (dus er viel niets te begraven). Was heel mooi, dus zou daarop inzetten idd..
Maar wel héél naar zeg! T ergste is eigenlijk nog dat je ook niet meer naar iemand toe mag om afscheid te nemen in het ziekenhuis, dat lijkt me heel erg..
pi_192066803
Ik lees de verhalen uit de ziekenhuizen niet meer, ik werd er heel naar en angstig van. Wij blijven weg bij andere mensen zoveel als kan, zitten aan de extra vitamine pillen etc. Wellicht helpt het allemaal geen donder maar kwaad kan het ook niet.

Mijn moeder had deze week allerlei onderzoeken in het Amphia wat nu zo vol zit en die zijn allemaal afgezegd. Te begrijpen maar ze was de weken aan het aftellen omdat ze het zo spannend vond allemaal. Zal pas na de zomer worden vermoed ik.
  maandag 16 maart 2020 @ 10:40:15 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192067489
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 09:59 schreef exode het volgende:
Mijn moeder had deze week allerlei onderzoeken in het Amphia wat nu zo vol zit en die zijn allemaal afgezegd. Te begrijpen maar ze was de weken aan het aftellen omdat ze het zo spannend vond allemaal. Zal pas na de zomer worden vermoed ik.
Ah dat is ook rot voor haar.

Bij ons werd vanmorgen bekend dat alle non-urgente operaties worden uitgesteld. Gelukkig werd ik net gebeld dat mijn operatie van morgen wel urgent wordt gevonden, en dus gewoon door gaat. *O* }:|
  maandag 16 maart 2020 @ 11:03:23 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192067838
Fijn dat jij wel terecht kan Gao, het ziekenhuis weet vast wel wat ze doen dat ze jou urgent vinden. ;) :*
pi_192067941
Ik had vandaag ook afspraken in het ziekenhuis (onderzoek + gesprek specialist), maar die zijn gecanceld. Er zijn een aantal corona patienten opgenomen van t weekend en nu houden ze liefst mensen zoveel mogelijk buiten net ziekenhuis.

En de specialist in kwestie is verkouden. Dus die belt nu om ipv dat ie mensen langs laat komen.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 16 maart 2020 @ 11:14:43 #204
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192068032
*ontlurkt*

Een goede kennis van mij moet deze week afscheid nemen van hun baby. Onverwachts overleden. Ze zouden gedeeltelijk een livestream doen vanwege de beperking van 100 mensen, maar nu mag er dus helemaal bijna niemand meer komen. Echt hartverscheurend. Al mijn eigen issues qua thuiswerken enzo zijn meteen in perspectief gezet.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:16:27 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192068067
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Chell het volgende:
*ontlurkt*

Een goede kennis van mij moet deze week afscheid nemen van hun baby. Onverwachts overleden. Ze zouden gedeeltelijk een livestream doen vanwege de beperking van 100 mensen, maar nu mag er dus helemaal bijna niemand meer komen. Echt hartverscheurend. Al mijn eigen issues qua thuiswerken enzo zijn meteen in perspectief gezet.
Oh vreselijk... Echt... kippevel in mijn nek van ellende... ;(
  maandag 16 maart 2020 @ 11:18:41 #206
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192068112
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:14 schreef Chell het volgende:
*ontlurkt*

Oh wat triest :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:03 schreef BE het volgende:
Fijn dat jij wel terecht kan Gao, het ziekenhuis weet vast wel wat ze doen dat ze jou urgent vinden. ;) :*
We hebben ook wel echt nog steeds heel weinig gevallen: 98, terwijl de eerste gevallen (een familie uit Wuhan) er al in januari waren. Geen doden en 26 man hersteld. Om ons heen, in Bahrein en Qatar, begint het nu wel toe te nemen.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:19:40 #207
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192068141
Hebben jullie trouwens ook huisdieren die niet gelukkiger kunnen zijn, omdat er de hele dag mensen thuis zijn? ;)
pi_192068252
Wat ik me afvroeg, laten jullie de kinderen nog wel buiten spelen of blijven ze alleen maar binnen?
  maandag 16 maart 2020 @ 11:26:07 #209
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192068260
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat ik me afvroeg, laten jullie de kinderen nog wel buiten spelen of blijven ze alleen maar binnen?
Wel buiten, niet (meer) met vrienden.
pi_192068271
quote:
Vind ik een lastige... mijn dochter mag in de tuin maar ik hoor andere kinderen wel buiten spelen, we wonen naast een speeltuin...
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 maart 2020 @ 11:28:07 #211
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192068303
Wij gaan wel naar buiten, ontwijken speeltuinen en andere mensen zoveel mogelijk. Dus n beetje wandelen en loopfietsen, voetballen op een pleintje dat soort dingen. En na elk tripje buiten, handen wassen met zang en dans :P
  maandag 16 maart 2020 @ 11:28:10 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_192068304
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
Hebben jullie trouwens ook huisdieren die niet gelukkiger kunnen zijn, omdat er de hele dag mensen thuis zijn? ;)
Ik heb een kat, dus nee :')
disclaimer
  maandag 16 maart 2020 @ 11:29:21 #213
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192068328
quote:
Mijn hond vind mn kind niet leuk :') dus die loopt hele dagen zuchtend een rustig plekje te zoeken
pi_192068338
quote:
Ze zijn net lekker zelf een rondje wezen fietsen. Wilden even langs school fietsen om te kijken of ze juf zagen. Ze mochten van mij het schoolplein niet op.
*poef* nu is het weg
pi_192068385
quote:
Ik zit al een tijdje in de ziektewet. Maar mijn katjes zijn wel gelukkig dat we er zoveel zijn. Maar ze vinden het ook heerlijk om buiten te zijn of op bed te slapen.

quote:
Zolang het nog kan gaan we elke dag even uitwaaien in het park of bos.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:34:18 #216
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_192068423
quote:
De konijnen kunnen hun lol op ja. Nadat ik maanden thuis zat vorig jaar en ze de halve tuin tot hun beschikking hadden bijna de hele dag, kunnen ze nu ook weer 3 weken lang rondracen in de tuin.
  maandag 16 maart 2020 @ 11:34:32 #217
244125 laziness
pi_192068427
De ene kat snurkt zoals altijd. De andere draalt onrustig rond. Mot dat nu, al die drukte opeens? is wat ze denkt gok ik :+
pi_192068429
Hier zijn we de voortuin onkruid vrij aan het maken.
pi_192068598
Tyler wil graag naar buiten spelen met zijn vriend en ik twijfel of dat verstandig is. Hij is ook gek op voetballen en doet dat ook wel vaker alleen.
Ik vind het lastig want Tyler speelt graag buiten en moet ook echt de energie kwijt. (adhd)

[ Bericht 24% gewijzigd door _Ingrid_ op 16-03-2020 11:50:20 ]
  maandag 16 maart 2020 @ 12:11:04 #220
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192069155
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler wil graag naar buiten spelen met zijn vriend en ik twijfel of dat verstandig is. Hij is ook gek op voetballen en doet dat ook wel vaker alleen.
Ik vind het lastig want Tyler speelt graag buiten en moet ook echt de energie kwijt. (adhd)
Ik zou dat vriendje denk ik niet doen maar misschien kunnen jullie wel samen gaan voetballen?

Ik merk zelf al dat ik gek wordt van zo weinig lichaamsbeweging binnenshuis :@ dus ik ga eens op zoek naar een workoutvideo ofzo, of lekker dansen en springen met de peuter.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:13:18 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192069200
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb een kat, dus nee :')
Ik heb twee katten maar die zijn daar kennelijk zelf niet van op de hoogte. Ze waken, volgen, eentje apporteert, eentje herdert....
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 11:32 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zit al een tijdje in de ziektewet. Maar mijn katjes zijn wel gelukkig dat we er zoveel zijn.
❤Ik ook. Vooral de Siamesige vindt het geweldig dat ik een paar weken echt in bed lag. Maar nu is het helemaal goed, want de hele roedel thuis..
  maandag 16 maart 2020 @ 12:17:06 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192069275
IK app de pianojuf om te zeggen dat S niet naar les komt zolang de scholen dicht zijn.
Schrijft ze terug: 'Jammer, ik mag wel les blijven geven in het gebouw waar het altijd is, maar ik kan evt. ook naar jullie toe komen.'

Eh nee... gewoon niet.
pi_192069379
Even over trappen in de speeltuin kan wel toch? Alleen even geen contactdingen.

Ik ga straks met de kinderen een stuk fietsen. Even eruit, bewegen en frisse neus halen.

Vanochtend al druk met schoolachtige dingen. De oudste wat huiswerk en daarna een online les programmeren. De jongste heeft een wetenschapsboek bekeken en dingen getest. Wat Engels, oefenblad tafels, piano huiswerk (op zijn verzoek). Vanaf morgen of woensdag krijgen ze allebei ook weer schoolwerk op.

Na het fietsen dan mogen ze lekker gamen ofzo. Kan ik dan even wat ik huis doen/chillen.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:22:18 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192069404
Die van ons hebben vandaag gewoon een dagje vrij. :o Morgen gaan we wel naar schoolwerk kijken.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 12:26:47 #225
5428 crew  miss_sly
pi_192069522
Wij zijn ook al wel begonnen met structuur. Anders zou ze alleen op haar telefoon zitten en appen met vrienden en vriendinnen, waar ze ook niet blijer van wordt.

Straks even uitwaaien aan zee! O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192069546
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik zou dat vriendje denk ik niet doen maar misschien kunnen jullie wel samen gaan voetballen?

Ik merk zelf al dat ik gek wordt van zo weinig lichaamsbeweging binnenshuis :@ dus ik ga eens op zoek naar een workoutvideo ofzo, of lekker dansen en springen met de peuter.
Wij hebben het hele weekend al gedanst met zijn viertjes O+

Mijn sportschool zorgt voor een dagelijkse workout-video online :Y

En ze gaan hier gewoon naar buiten voor fietstochtjes! Plekken met mensen vermijden we, maar dat kan in een dorp wel. Vooral voor de jongste. Die loopt tegen de muren omhoog na een ochtend binnen, dus ff een uurtje lucht happen.
pi_192069627
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dat is wel een idee ja.
  maandag 16 maart 2020 @ 12:40:56 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192069840
Prul speelt graag buiten, dus de konijnen kunnen hun lol op. Ze brengt ze steeds handjes hooi enzo, echt enorm zoet. Ik vermijd andere plekken dan de achtertuin, omdat ik heel veel kindjes buiten zie rondrennen en ze dan zo enorm graag naar ze toe wil. Lastig hoor, ze is echt niet te genieten zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 maart 2020 @ 12:41:46 #229
244125 laziness
pi_192069857
O is hier wel met een vriendinnetje fietsen. Gewoon een beetje rond scheuren. Duidelijke afspraken over afstand houden en niet elkaars spullen pakken etc.
Zo lang dit nog mag doen we dat. Maar O luistert heel goed en daarmee valt zo'n afspraak wel te maken.
pi_192070090
De oudste zit te balen. Er verschijnen allemaal dingen in zijn magister, ook dingen die alleen op dat tijdblok beschikbaar en te maken zijn. })
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 12:55:42 #231
5428 crew  miss_sly
pi_192070191
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:51 schreef Deepfreeze het volgende:
De oudste zit te balen. Er verschijnen allemaal dingen in zijn magister, ook dingen die alleen op dat tijdblok beschikbaar en te maken zijn. })
Wat slim! Dat zouden ze overal moeten kunnen doen. Ook basisonderwijs.

S stelde al voor dat ik vanavond alles zou voorbereiden voor morgen en ze dan morgen alles snel zou maken zodat ze de rest van de dag kon luieren. Dat lijkt me nou juist niet goed, structuur is voor de komende weken erg goed, denk ik. Dat voorbereiden ga ik wel doen, want on the spot werkt niet echt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192070352
Ik heb vanmorgen voor de kinderen wat yurls bladen uitgeprint. Ze zitten nu ook op squla. Van school heb ik alleen nog gehoord dat we in de loop van de week wat horen. Ik was net in de supermarkt en vond het bizar hoeveel kinderen er mee waren in de supermarkt.
*poef* nu is het weg
  maandag 16 maart 2020 @ 13:09:10 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192070452
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:22 schreef BE het volgende:
Die van ons hebben vandaag gewoon een dagje vrij. :o Morgen gaan we wel naar schoolwerk kijken.
Grappig, mijn oudste kreeg via de klasse-app door dat er werk online kwam te staan en die zit nu bloedfanatiek te werken! :D

Zijn leekrachten zijn er wel wat leuks van aan het maken. Filmpjes van elkaar maken met uitleg, met een lolletje er bij dat er steeds ook rubberen kippen verborgen zijn in de filmpjes en die moeten ze dan bij elkaar optellen geduren de hele week. :D
pi_192070579
Wij gaan gewoon naar buiten hoor, in de tuin en de speeltuin in. Het enige wat we in de (aardig grote) speeltuin doen is samen voetballen en rondrennen zeg maar dus geen glijbaan etc.
En we gaan vanmiddag met zijn 3en fietsen in de polder, B op zijn eigen fiets en Juul voorop bij mij.

Vanochtend fietsten we langs het park en toen had B het wel lastig, hij zag een klasgenootje met 2 broers voetballen en honkballen. Hij wilde zo graag meedoen, maar het voelde niet goed, misschien heel stom.
Ik maak me geen zorgen om de energie en de lichaamsbeweging, wel om het gebrek aan kinderaandacht zeg maar. Hij speelt zo graag samen met andere kinderen.

Wij krijgen later vanmiddag te horen wat de bedoeling is de komende weken van school. We gaan het zien, B zit natuurlijk pas in groep 2 dus heel veel verwacht ik er niet van.
pi_192070662
Wij werken allebei in een vitale sector. Er was even twijfel over het werk van mijn man (werkt bij de firma waar mijn nickname gemaakt wordt) maar ze maken ook alle producten van U.ncle B.ens. Man heeft een kantoorfunctie en werkt nu thuis. Ik ben vandaag vrij.
We hebben besloten onze kinderen morgen niet naar school/kdv te brengen ondanks vitaal beroep bij allebei. We kunnen het zelf oplossen en dat doen we dus ook. Man neemt morgen vrij.

Buiten: De kinderen spelen wel in onze tuin en ik ben straks een stuk gaan fietsen met ze. Ze mogen van mij niet in de speeltuin. We hebben in de tuin een zandbak, speelhuis, glijbaan en schommel.

Uitvaarten: wat vreselijk triest maar niks aan te doen. Wel echt heel verdrietig.

Sterkte Pinquit!
pi_192070816
Ik heb inmiddels een brief gekregen van mijn werkgever die ik kan gebruiken om aan te tonen dat ik in een vitale sector werk.

SPOILER
pi_192070930
Hier mogen ze in de tuin, niet met de buurkinderen (die volgens mij wel door de straat rennen als ik het zo hoor).
Fake it till you make it...
pi_192070967
Hier zijn ook genoeg kinderen buiten, B heeft net ook tig rondjes in de straat gefietst. Zolang hij maar niet aan andere kinderen of fietsen zit, vindt ik het goed. Vooralsnog houdt hij zich daar goed aan.

En we hebben uitgelegd dat hij minstens een armlengte van ze vandaan moet blijven.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:39:31 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_192071003
Ik kwam erachter dat wij eigenlijk helemaal niet zo sociaal leven.

Ik werk op een school, maar zit alleen. Mijn vriend heeft geen belangrijk werk, maar onze roosters zijn zo op elkaar afgestemd dat er nooit oppas nodig is (en anders heb ik natuurlijk mijn eigen 13 jarige privé oppas :D ). Boodschappen heb ik even snel vanmorgen alleen gedaan en verder geen aanpassingen. Hier toch al geen speeltuin in de buurt en een grote tuin met alles erop en eraan en onder de mensen kom ik dus schijnbaar niet :')

Het grote kind is net zo sociaal als ik, niet :P en is aan het gamen, schoolwerk moet nog komen en kleine kind slaapt. Heb ook nog geen spelende kinderen gezien.
pi_192071069
De juffen van mijn kleuter(groep1) stuurden een filmpje van zichzelf in een leeg lokaal, waarin ze uitleggen dat de school een poosje dicht is.

Ze gaan elke dag een opdrachtje sturen wat kleuter met ouder samen kan doen. Daar maak je dan een filmpje van, stuur je terug en de juffen maken dan een compliatie en sturen die weer rond. Zo zien de kindjes elke dag iets van de juf en van elkaar. Ik vind het wel tof bedacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')