Staat die op netflix, er was eens het leven... fantastisch!quote:Op zondag 15 maart 2020 14:06 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben de kinderen wel wat begeleiding en sturing nodig als ze thuis zijn. En idd, ik moet ook gewoon thuiswerken. Nu werk ik 24 uur dus ik ga dan mijn uren uitsmeren over 6 dagen in plaats van over 3 dagen. Verder wil ik wel dagelijks 1 a 2 uur aan schoolwerk met ze doen. Met een schema zodat ze weten wat er van ze verwacht wordt. En voor biologie kunnen ze "er was eens... het leven" kijken (wie kent het nog?), die staat nu ook op netflix.
Ook tof als schootv wordt uitgezonden idd.
Wij zijn net even naar bos/hei geweest. Meer mensen hadden dat idee want superdruk op de parkeerplaatsen maar gelukkig is de Veluwe groot genoeg dus verder niemand meer tegengekomen
ja! Tof he!quote:Op zondag 15 maart 2020 14:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Staat die op netflix, er was eens het leven... fantastisch!
Echt jeugdsentimentquote:
Die zijn leuk! Ik heb ze voor D ook op YouTube opgezocht een poos terug. Er zijn ook afleveringen over de aarde/mensheid (geschiedenis)quote:
Goede tip! Ga ik onthouden!quote:Op zondag 15 maart 2020 14:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die zijn leuk! Ik heb ze voor D ook op YouTube opgezocht een poos terug. Er zijn ook afleveringen over de aarde/mensheid (geschiedenis)
Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik D bezig ga houden. Hij loopt ver genoeg voor, maar verveelt zich snel. Dus als hij evt schoolwerk in een uurtje doet hebben we nog een heel stuk dag over. En dan nog de puber aan het werk krijg.
Maar desnoods stap ik over op (online)lessen programmeren of de Schooltv beeldbank
Teamgenootje v S krijgt al jaren thuisonderwijs, diens moeder appte me dat S ook daar mocht komen. Wel lief.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:55 schreef mefke79 het volgende:
als je al 1 to 2 uur per dag echt met ze kunt leren ben je er al begreep ik van mensen die al langer thuisonderwijs doen. Dus dat is te overzien in ons geval
Oh, voor kleuter ga ik ook echt niet van alles uit de kast halen. Die heeft hier geluk, en mag lekker lego-en. Leert ie ook veel van, ruimtelijk inzicht, fijne motoriek!quote:Op zondag 15 maart 2020 15:21 schreef silliegirl het volgende:
Nou echt, met alle respect; ik zie mezelf niet naast hoogzwanger zijn en de toch al drukke van gang van zaken met kleuter en dreumes 1 of 2 uur per dag spenderen aan schoolwerkjes met kleuter.![]()
Wat voor werkjes moeten dat dan uberhaupt zijn voor de kleuters trouwens?
oh kleuter hier heeft bedacht hoe t moet.. Hij begint na t ontbijt met get liedje van de dagen van de week. Daarna moet hij zeggen welke dagen het vandaag, gister en morgen zijn en wat t weer is. Dan de letter van de dag waarbij hij de letter groot op een papier natekent en er spullen bijlegt die met die letter beginnen en dan gaat hij lego-en in de bouwhoek 😀quote:Op zondag 15 maart 2020 15:21 schreef silliegirl het volgende:
Nou echt, met alle respect; ik zie mezelf niet naast hoogzwanger zijn en de toch al drukke van gang van zaken met kleuter en dreumes 1 of 2 uur per dag spenderen aan schoolwerkjes met kleuter.![]()
Wat voor werkjes moeten dat dan uberhaupt zijn voor de kleuters trouwens?
Serieus?quote:
dank! Ik heb me opgegeven.quote:Op zondag 15 maart 2020 14:09 schreef Nijna het volgende:
-knip-
Voor mensen die iets willen doen (vrijwilligers in noodsituaties), ready2help van het rode kruis:
https://ready2help.rodekruis.nl/
al aangepast ook; de kinderopvang, horeca en sportclubs ook verplicht dicht...quote:
Mmm, ik twijfel. Ik wil heel graag helpen, maar vastleggen kan niet, want als ik gebeld word voor een overlijden dan moet ik daar op af.quote:Voor mensen die iets willen doen (vrijwilligers in noodsituaties), ready2help van het rode kruis:
https://ready2help.rodekruis.nl/
Ik ookquote:
Ja zag het laterquote:Op zondag 15 maart 2020 16:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
al aangepast ook; de kinderopvang, horeca en sportclubs ook verplicht dicht...
17.30 persconferentie
Misschien ook wel...quote:Op zondag 15 maart 2020 16:57 schreef BE het volgende:
[..]
Mmm, ik twijfel. Ik wil heel graag helpen, maar vastleggen kan niet, want als ik gebeld word voor een overlijden dan moet ik daar op af.
Dat zou het heel rot zijn als er ergens een gat valt...
Maar ja, straks doe ik weken niks...
Tuurlijk, als het echt mis gaat zal het overal in NL drukker worden en is de kans op een melding natuurlijk groter, maar toch...quote:
Het is redelijk vrijblijvend, je hoeft niet te gaan als je wordt gevraagd.quote:Op zondag 15 maart 2020 16:57 schreef BE het volgende:
[..]
Mmm, ik twijfel. Ik wil heel graag helpen, maar vastleggen kan niet, want als ik gebeld word voor een overlijden dan moet ik daar op af.
Dat dus. Maar ik moet ook de huisartsenposten draaiende houden qua techniek. Die werken nu ook overuren uiteraard. Dus ik heb het idee dat ik werk zat heb.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:06 schreef BE het volgende:
[..]
Tuurlijk, als het echt mis gaat zal het overal in NL drukker worden en is de kans op een melding natuurlijk groter, maar toch...
Het voelt zo matig om niks te zitten doen.
Maar goed, ik wacht eerst nog maar even af, als de shit echt aan is ga ik hier lokaal wel vragen waar ik in kan springen.
kleinschaliger: www.heldnodig.nlquote:Op zondag 15 maart 2020 16:57 schreef BE het volgende:
[..]
En bars en restaurantsquote:Op zondag 15 maart 2020 17:28 schreef lunapuella het volgende:
Nou, scholen dicht tot 6 april dus. En horeca, sportclubs en kinderopvang. Pfoe.
Grapje toch...?quote:
Vooralsnog nietquote:
Voorlopig dicht volgens mij. Maar misschien komt dat wel terugquote:
Please, don'tquote:Op zondag 15 maart 2020 17:55 schreef BE het volgende:
Bij ons zei een vader: tot april!
Waarop een moeder (huisarts) zei: ik denk eerder september.
Uiteraard beide.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:03 schreef Vlinder het volgende:
Hoe zit dat nou met 'ouders in vitale beroepen'?
Geldt dat bij beide ouders of ook bij 1?
quote:Op zondag 15 maart 2020 17:55 schreef BE het volgende:
Bij ons zei een vader: tot april!
Waarop een moeder (huisarts) zei: ik denk eerder september.
Tsja, we gaan het zien...
Wat een bizarre situatie zeg, wie had dit ooit gedacht...
nee. Maar anderen wel.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Dacht je man wel even de dans te ontspringen?
jij hebt een vitale functie dus ja, je kinderen mogen gewoon naar de opvang of naar schoolquote:Op zondag 15 maart 2020 17:54 schreef F_r het volgende:
Ik vind het een goed besluit. Veel mensen blijven toch samen komen. En nu is daar minder gelegenheid voor. Ik zie ook wel op tegen zolang thuis onderwijs. Ze kunnen elkaar hier vaak niet zo goed verdragen. Ik zal wel met ze naar het bos gaan maar dan wel een zeer rustig bos.
Ik vraag mij nu nog af of ik recht heb op ko als ik moet werken. Misschien hoef ik wel niet heb nog niks gehoord van mijn werkgever.
Nou ja, ik moet morgen werken, want leerkracht, en mijn man MOET morgen ook naar kantoor.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:03 schreef Vlinder het volgende:
Hoe zit dat nou met 'ouders in vitale beroepen'?
Geldt dat bij beide ouders of ook bij 1?
Heeft hij een vitaal beroep? Zo niet, dan hoeft hij vast niet naar kantoor. Ik gok dat er zo gekeken wordt...quote:Op zondag 15 maart 2020 18:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet morgen werken, want leerkracht, en mijn man MOET morgen ook naar kantoor.
Waar laat ik mijn kinderen dan? Alleen thuis?
Nee heeft hij niet. Maar er begint een nieuwe collega morgen. En die moet hij op kantoor gaan inwerken. Elke dag van deze week moet een andere collega hem gaan inwerken.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Heeft hij een vitaal beroep? Zo niet, dan hoeft hij vast niet naar kantoor. Ik gok dat er zo gekeken wordt...
Wij zitten dus wel beide in een vitaal beroep.quote:Wie houdt er recht op kinderopvang? Dit zijn de vitale beroepen
De komende drie weken gaan kinderopvang en scholen dicht, behalve voor kinderen van ouders die in "vitale beroepen" werken. Zij worden nog wel opgevangen, kondigde minister Slob aan in een persconferentie.
Vitale beroepen zijn volgens de Rijksoverheid "cruciale beroepsgroepen die de samenleving draaiende moeten houden" en vragen om een continue bezetting. Mensen die nodig zijn bij het beheersen van de uitbraak en kinderen hebben, kunnen gebruik blijven maken van kinderopvang.
De lijst met cruciale beroepsgroepen:
Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen
Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens
Openbaar vervoer
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst
Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
Vervoer van afval en vuilnis
Kinderopvang
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt
Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard)
Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente)
Bepaalde processen zijn zo belangrijk voor de samenleving dat uitval of verstoring tot ernstige ontwrichting kan leiden. In Nederland zijn zo'n honderd bedrijven aangemerkt als 'vitaal'.
Dit zijn sectoren met vitale processen:
Landelijk transport en distributie elektriciteit
Regionale distributie
Gasproductie, landelijk transport en distributie
Regionale distributie
Olievoorziening
Internet en datadiensten
ICT/Telecom
Internettoegang en dataverkeer
Spraakdienst en SMS
Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
Drinkwatervoorziening
Drinkwater
Keren en beheren waterkwantiteit
Vlucht- en vliegtuigafhandeling
Scheepvaartafwikkeling
Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
Toonbankbetalingsverkeer
Massaal giraal betalingsverkeer
Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken
Effectenverkeer
Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
Inzet politie
Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)
Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers
Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven
Inzet defensie
Hier ook niet. Wel weer een pijnlijke bevestiging hoe irrelevant het werk wat ik doe eigenlijk is.quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef SQ het volgende:
Ik nietik mag de verwachtingen van mijn werkgever gaan bijstellen
Jup. Niet teveel bij stilstaanquote:Op zondag 15 maart 2020 19:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hier ook niet. Wel weer een pijnlijke bevestiging hoe irrelevant het werk wat ik doe eigenlijk is.
https://twitter.com/i/status/1238551670327402496quote:Op zondag 15 maart 2020 18:58 schreef SQ het volgende:
Ik nietik mag de verwachtingen van mijn werkgever gaan bijstellen
ICT is nogal breed.....quote:Op zondag 15 maart 2020 19:24 schreef Vlinder het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)vitale-beroepen.html
[..]
Wij zitten dus wel beide in een vitaal beroep.
Nu kijken hoe de praktijk gaat lopen
ICT ter ondersteuning van vitale processen. Bij de politie bijvoorbeeld en in de zorg en datacenters enzoquote:Op zondag 15 maart 2020 19:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
ICT is nogal breed.....
sowieso een belachelijk lange lijst eerlijk gezegd
Precies. Die processen waren eerder al vitaal verklaard en de bedrijven waren al ingelicht.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:31 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
ICT ter ondersteuning van vitale processen. Bij de politie bijvoorbeeld en in de zorg en datacenters enzo
quote:Op zondag 15 maart 2020 19:32 schreef mousemicky het volgende:
Zo gaan we het hier ook doen denk ik, om en om. Al weet ik niet zeker of ik onder vitale beroepen val, ik werk toch liever thuis de komende tijd.
Vriendlief loopt zich intussen druk te maken over zaken die helemaal zijn verantwoordelijkheid zijn (hij werkt voor een grote aannemer, en maakt zich druk over de mensen op de bouwplaatsen, waar hij niets mee van doen heeft, hij zit 95% op kantoor). Ik heb gedreigd hem elke keer als ie er over begint de themesong van Frozen (Let is Gooooo) te laten horen, en mijn punt lijkt nu door te dringen.
Nou!!! Dat wordt druk op de opvang...quote:Op zondag 15 maart 2020 19:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
ICT is nogal breed.....
sowieso een belachelijk lange lijst eerlijk gezegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |