abonnement Unibet Coolblue
pi_192082324
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een telefonische afspraak heb je met mijn termijn niks aan ;) zelf wil ik dolgraag een echo, zit er echt naar af te tellen. Als het niet kan heb ik er begrip voor maar ik hoop echt dat het door kan gaan :)

Hopelijk voelt je vriendin zich snel beter! :*
Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:04:39 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082366
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:03 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!
Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ik O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192082561
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ik O+
Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192082902
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Fijn wel dat je nu toch een datum voor inleiden hebt! Hopelijk dient de kleine zich nog spontaan aan voordien.

Niet naar jouw persoonlijk trouwens, want Hoewel ik wel snap dat je gebruik zou maken van de opvang, vind ik het ook wel heel gek dat je ervoor in aanmerking zou komen in je zwangerschapsverlof. Ik heb in principe ook een vitaal beroep (wat ook raar is want al mijn collega’s zijn ook naar huis gestuurd door mn baas :') ) en mijn man ook, maar wij gaan, hoe erg ik er ook van baal dat het zo is, geen beroep doen op de noodopvang. Ik ben nu eenmaal thuis. En ik vind dat in deze situatie mijn ongemak geen reden mag zijn om (nood)opvang te belasten met mijn kids.
Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬

En ik wil de opa’s en oma’s toch ook niet te veel belasten, hoe graag zij het zelf ook willen. Zijn toch ook niet de allerjongsten meer..niet dat we bang zijn voor corona, maar ze zijn na een dag peuter altijd al bekaf 😅

[ Bericht 2% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-03-2020 22:33:18 ]
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:24:59 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082919
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.
Op de website van het UMC staat dat iedere patiënt 1 begeleider mee mag nemen, mits deze geen klachten heeft (lijkt mij logisch). We gaan het zien!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192082955
Majo bij mijn ziekenhuis mochten mannen eigenlijk niet mee naar echo, maar ze waren er nog niet heel streng op hier. Gezien jullie situatie kan ik me voorstellen dat ze misschien nog een uitzondering maken maar dat ligt denk ik helemaal aan wie je helpt..
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:27:35 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082970
Ik las ergens anders dat ze qua echo’s alleen nog de termijnecho en de 20 weken echo doen, de rest zou afgezegd worden. Volgens mij betreft mijn echo een termijnecho dus dat zit dan wel goed.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192083075
Ik heb vanavond een mail van de verloskundige gekregen dat ze me gaat bellen en in de bijlage een brief van de knov met de maatregelen die getroffen zijn. Inderdaad dat partner en kinderen niet mee mogen naar een afspraak en tussen 16-27 weken geen controles.
Die hele lijst kwam wel even binnen hoor, ook de maatregelen na de bevalling. Kraamvisite telefonisch, 6-weken controle telefonisch. Ik werd er verdrietig van omdat ik juist dat ook als heel prettig heb ervaren de vorige keer.
Ik ben dan ook blij dat dit onze 2de wordt, toch wat meer vertrouwen al.
Hopelijk gaat de groeiecho met 28 weken wel door tzt, afwachten maar.
pi_192083124
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬

En ik wil de opa’s en oma’s toch ook niet te veel belasten, hoe graag zij het zelf ook willen. Zijn toch ook niet de allerjongsten meer..
De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.
pi_192083167
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.
Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken (hij moet in die eerste weken denk ik al gewoon werken, hij is nu ook pas net klaar en om 10:00 begonnen vanochtend). We zien wel.

Ik denk ook een beetje aan de toekomst. Als dit langer dan 3 weken gaat duren dan vrees ik dat ik misschien wel met 6 weken na geboorte alweer moet gaan meehelpen, desnoods via thuiswerken. Er vallen echt veel mensen uit op de werkvloer nu. Maar goed, dat zien we tzt wel. Misschien verandert mijn peuter wel in een lief peutermoedertje en gaat ze me juist heel veel helpen met de baby ❤

[ Bericht 9% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-03-2020 22:43:05 ]
pi_192083360
Heeft iemand van jullie trouwens al iets gehoord van de kraamzorg bijvoorbeeld? Bij mijn kraamzorg staat bv nog niks op de website en ook niks gehoord. Lijkt me wel gek als ze opeens niet of heel weinig blijken te gaan komen als je ze belt als de bevalling is (geweest)?
pi_192083474
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken
Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.

Of ik ben het braafste meisje van de klas, want het zou niet eens in me opkomen om zo misbruik te maken van de situatie.
pi_192083634
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.

Of ik ben het braafste meisje van de klas, want het zou niet eens in me opkomen om zo misbruik te maken van de situatie.
Ik ben niet van plan om misbruik te maken van de situatie. Maar als je niet voor je kind kan zorgen om wat voor reden dan ook, en je partner moet werken, wie dan wel? Maar ik ga er niet van uit dat het nodig is. Ik hoop dat na die drie weken het allemaal weer normaal op gang komt.

Ik kon de eerste maand na geboorte van onze peuter overigens niet eens voor de baby zorgen alleen na de geboorte, toen kon man wel thuisblijven gelukkig. Inmiddels heeft hij een andere functie en ook nog eens in een vitaal beroep dus voor hem wordt zo lang thuisblijven nu wel wat moeilijk.
pi_192083743
Dat heet dan pijn lijden. Dat moeten we allemaal.

Ik heb een cruciaal beroep met een groot risico om zelf besmet te raken. Mijn man heeft geen cruciaal beroep en is wel risicopatiënt. Als ik zelf klachten krijg, ga ik elders verblijven als ik niet op m'n werk ben. Dat betekent zolang ik ziek ben zie ik mijn man en kinderen niet. Einde borstvoeding. Einde ontspanning in deze moeilijke tijd. En het wordt nog erger, daar moeten we ons op instellen. Maar wij gaan niet sjoemelen met ons recht op opvang. Pijn lijden dus.

Ik hoop oprecht met je mee dat het meevalt, maar de feiten spreken dat tot nu toe tegen.

[ Bericht 85% gewijzigd door Mrs.Peel op 16-03-2020 23:03:07 (Toevoeging na jouw toevoeging ) ]
pi_192083793
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
pi_192083910
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
Ik hoop het ^O^
pi_192084263
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
Ik hoop ook dat het niet nodig gaat zijn.

En ik snap je zorg wel voor straks; ik ben fysiek nu al eigenlijk helemaal niet in staat om volledig voor de kids te zorgen als man werkt, dus ik heb nu toch hulp van mijn ouders nodig, maar dat is dan “zelf opgelost”. Een beroep doen op een voorziening voor ouders die “werk doen wat voor vitaal belang is om de samenleving draaiende te houden” gaat me gewoon te ver. Ik doe nu namelijk geen zak om uberhaupt iets draaiend te houden gezien mijn zwangerschapsverlof, behalve misschien mijn eigen gezin. Maarja, dat bedoelen ze niet :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 06:19:51 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_192087440
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef MaJo het volgende:
Ik las ergens anders dat ze qua echo’s alleen nog de termijnecho en de 20 weken echo doen, de rest zou afgezegd worden. Volgens mij betreft mijn echo een termijnecho dus dat zit dan wel goed.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor iedereen!
disclaimer
pi_192088610
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 06:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor iedereen!
Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivf
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:52 #70
208890 June.
Seriously?
pi_192089644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Arja het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivf
Ik kreeg bij mijn iui ook maar 1 echo bij 7 weken. Daarna pas weer bij de verloskundig rond week 11.

En ik snap het rationeel gezien ook wel. Je kunt ook nog niet zoveel zien behalve dat de zwangerschap intact is. Emotioneel is natuurlijk een ander verhaal, maar snap dat ze alleen de noodzakelijke echo's doen.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:48:12 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_192089801
Ja, rationeel zijn rondom zwangerschappen is gewoon heel lastig _O-

Voor mezelf gesproken vind ik de verminderde controles geen issue. Het is mijn derde, I know the drill. Heb geen klachten, nooit gehad ook in het verleden, en ik kan snel en soepel thuis bevallen.

Maar ik kan me zooooooo goed voorstellen dat als je maanden hebt uitgekeken naar het verlof van je tweede / derde zwangerschap, en dat dan uiteindelijk moet doen zonder die dagen opvang / school van de oudsten, dat je daar vreselijk van slag van raakt en heel veel van moet huilen. Dat zou ik ook hebben.
Of als je jarenlang hebt moeten wachten op die zwangerschap, en dan ineens geen echo's of controles krijgen. Dat lijkt me ook erg moeilijk te verwerken.

Het is wat het is, en het is klote, en daar mag je best verdrietig om zijn. :*
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:00:56 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192090051
Exact dat SQ, ik heb echt afgeteld naar m'n verlof en dat valt nu toch in duigen en dat vind ik erg moeilijk en heeft al wat tranen opgeleverd ja. Ik snap alle maatregelen, denk ook dat het het beste is, maar ik vind het voor mezelf gewoon heel erg kut :').

Kraamzorg heeft aparte infopagina op hun site. Kraamverzorgsters met klachten worden niet ingezet, in drukke regio's worden ze zo goed mogelijk 'verdeeld' over de gezinnen. En: Wij vragen jou om geen kraamvisite te laten komen als onze kraamverzorgende bij jullie aan het werk is. Komt er toch kraamvisite? Dan zal de kraamverzorgende niet aan het werk gaan.

Dit vind ik toch nog het heftigste. Heb 'm maar doorgestuurd aan m'n moeder, kan ze zich vast geestelijk voorbereiden :X.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192090854
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Exact dat SQ, ik heb echt afgeteld naar m'n verlof en dat valt nu toch in duigen en dat vind ik erg moeilijk en heeft al wat tranen opgeleverd ja. Ik snap alle maatregelen, denk ook dat het het beste is, maar ik vind het voor mezelf gewoon heel erg kut :').
+1. Ik ben er ook verdrietig om. Gelukkig heb ik mijn ouders die bijspringen, maar hoe dat dan in de kraamweek gaat moeten... nouja. Komt tijd komt raad. Ofzo.
pi_192091045
Ja nu (hoog)zwanger zijn is echt geen pretje.. Ik maak me ook wel zorgen. We hebben ons er al bij neergelegd dat we in het ziekenhuis sowieso geen bezoek mogen ontvangen. Man is echter erg bang dat hij niet bij de bevalling/ziekenhuisverblijf mag of kan zijn. Bijvoorbeeld omdat hijzelf of ik Corona krijg of omdat het ziekenhuis nog meer maatregelen treft. Gelukkig zijn wij allebei nu bijna volledig thuis (op een boodschap doen na), maar ik hoop echt dat het allemaal meevalt voor onszelf en voor iedere zwangere.

Mijn vriendinnen en familie hadden aanstaand weekend een babyshower voor mij geregeld als verrassing. Maar ze hebben toch besloten die niet door te laten gaan omdat er veel klachten hebben. Erg jammer maar wel een Superlief idee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:51:57 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192091085
Hier is m'n vriend de enige hulp. M'n ouders wonen op anderhalf uur rijden, zijn 70+ en ook niet helemaal meer fit en vitaal. Die komen nu ook zo min mogelijk hun huis uit en dat lijkt me ook wijs.

M'n schoonmoeder heeft gezegd dat we N. wel kunnen brengen, maar die heeft ook het zoontje van m'n schoonzusje nog rondlopen en dat vind ik geen goed idee. M'n schoonvader zit in een urn, dus dat wordt ook lastig :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')