Fantastisch nieuws, gefeliciteerd Aurum en geniet ervan!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef _aurum_ het volgende: Hi allemaal, even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋). Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er. Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad. Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰 Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef _aurum_ het volgende:
Hi allemaal, even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).
Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.
Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.
Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰
Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Dat dus inderdaad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nicholasjoy, ik snap wel wat je bedoelt. Als partner voel je zelf al niks van de zwangerschap, toch wel leuk als je dan eea meekrijgt via de afspraken/echo’s. Mijn man vond dat ook erg waardevol, ook om de info gewoon van de vk te horen en niet uit mijn mond. Dan weet je ook zeker dat je het goed gehoord hebt etc. Hij is bij bijna alle afspraken meegeweest.
Ik heb vanmiddag lekker gejankt en met mijn vriendin gebeld die arts is. We kwamen tot de conclusie dat die baby er toch wel uit komt en moet (😂) en dat ik dat ook best zelf kan als het écht moet. Maar ik blijf erbij dat ik liefst naar het ziekenhuis ga, al is het maar in een tentje voor de deur 😅 dan ben ik tenminste dicht bij een arts als er iets aan de hand is. Dat vind ik echt het aller belangrijkste.
Het zal vast niet zo’n vaart lopen dat ze je echt gaan weigeren. Dan moet er denk ik nog wel wat meer gebeuren. In dat opzicht zijn we misschiej juist wel nog net op tijd aan de beurt..
Ik probeer er maar niet meer te veel aan te denken. Lekker even een filmpje kijken en we zien wel hoe we er morgen voor staan!
quote:Op zondag 15 maart 2020 12:03 schreef silliegirl het volgende:
Nou. Hier stijgt de corona-stress en llm-hormonen cocktail me naar het hoofd ofzo. Ik heb de halve ochtend op man lopen vitten, de andere helft lopen janken en toen kreeg ik behoorlijk pijnlijke harde buiken en kon ik niet meer op of om. Man heeft me nu maar in een warm bad geparkeerd.
Ik vind het op het moment dus écht niet leuk allemaal.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels bij hun zijn. Bij sommige topics op internet lees ik dat niet al te jonge kinderen wel welkom zijn. Ik bel gewoon even morgenquote:Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef SQ het volgende:
Ze zullen die regels niet voor niets hanteren, sun. Geen zin hebben om alleen te gaan is denk ik geen geldig argument.
Zou je vriend normaal gezien mee gaan naar de SEO? Dan heeft hij dat op zijn werk vast al afgeblokt denk ik, dan kan hij ook bij je dochter blijven
Ja hier ook. En het idee dat ik straks mijn kinderen 24/7 thuis zou hebben én een mini baby erbij vliegt me echt naar de keel. Ik keek ook heel erg uit naar 1 op 1 tijd met baby, omdat ik ook dat zo belangrijk vind. En dat zou er zijn op de dagen dat kids toch al naar school en opvang gaan, maarja...quote:Op zondag 15 maart 2020 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
*boks sillie. Mijn hormonen schieten ook alle kanten op en vanochtend ook al tranen hier door al het gedoe. Ik had me mijn verlof zo anders voorgesteld. En ja, overmacht etc, maar daar hebben m'n hormonen echt geen boodschap aan merk ik
.
Altijd die appgroepen ook hequote:Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Dat dus inderdaad.Ik probeer ook met het werk regelen dat ik overal bij kan zijn, vind die betrokkenheid erg belangrijk..
Hoe gaat het vandaag?
Verloskundige maakte hier een schoonheidsfoutje; alle cliënten in een appgroep gegooid voor informatie. Maar dan kun je dus ook elkaar nummers zien. Dus ook van mensen die een zwangerschap nog niet bekend hadden gemaakt, eventuele bekenden.![]()
Ook dat ja.. Heb echt moeite om m'n verwachtingen bij te stellen. Nouja, zeg maar gerust compleet om te gooien.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja hier ook. En het idee dat ik straks mijn kinderen 24/7 thuis zou hebben én een mini baby erbij vliegt me echt naar de keel. Ik keek ook heel erg uit naar 1 op 1 tijd met baby, omdat ik ook dat zo belangrijk vind. En dat zou er zijn op de dagen dat kids toch al naar school en opvang gaan, maarja...
Pfft, daar moet je inderdaad (nog) niet te veel over en bij nadenken..quote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja hier ook. En het idee dat ik straks mijn kinderen 24/7 thuis zou hebben én een mini baby erbij vliegt me echt naar de keel. Ik keek ook heel erg uit naar 1 op 1 tijd met baby, omdat ik ook dat zo belangrijk vind. En dat zou er zijn op de dagen dat kids toch al naar school en opvang gaan, maarja...
Heel onhandig. Hoop maar voor ze dat niemand een klacht tegen ze indient.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:51 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nicholasjoy; oeps, da’s niet zo netjes van de vk! Moeten ze nog mee uitkijken ook zo met die nieuwe privacywetgeving.
Xcuz en sillie, I feel you! Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang en eerlijk gezegd keken wij ook uit naar wat dagen 1 op 1 met baby. Gelukkig lijkt het erop dat de opa’s en oma’s van beide kanten nog prima willen oppassen, als dat nodig is. Dus denk dat ze dat dan wel onderling regelen, en we toch alsnog even met de nieuwe baby alleen kunnen zijn.
Verder gaat het hier prima, nog steeds regelmatig harde buiken maar verder geen enkele aanwijzing. We wachten maar rustig af. Tot nu toe nog niet gehoord van het ziekenhuis dat morgen niet doorgaat.
quote:Op zondag 15 maart 2020 15:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd Aurum!
Ik meld me ook voorzichtig in dit topic.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 15:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd Aurum!
Welkomquote:Op zondag 15 maart 2020 15:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd Aurum!
Ben je terug van de cruise?quote:Op maandag 16 maart 2020 06:13 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Aurum! Fijn dat alles zo goed is gegaan! Hopelijk hapt je dochter snel goed aan![]()
Gefeliciteerd DUMAN!![]()
Ik heb woensdag controle maar grote kans dat dit niet doorgaat? Moet ik hier nog achteraan bellen of zal het ziekenhuis hier contact over opnemen?
Bijna! De cruise is eerder teruggeroepen naar Londen en we zitten nu in de bus naar Rotterdam. Ik kan pas rustig ademhalen als ik voet op Nederlandse bodem zetquote:Op maandag 16 maart 2020 07:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben je terug van de cruise?
Zeker even bellen.
Goeie reis terugquote:Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bijna! De cruise is eerder teruggeroepen naar Londen en we zitten nu in de bus naar Rotterdam. Ik kan pas rustig ademhalen als ik voet op Nederlandse bodem zet
Ik ga morgen even bellen dan
Als ik zie hoe het hier gaat zullen ze je indien mogelijk waarschijnlijk via skype/telefoon willen spreken, maar of ze dat met jouw termijn ook zo doen durf ik niet te zeggen. Misschien ook afhankelijk van hoe je je voelt.quote:Op maandag 16 maart 2020 06:13 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Aurum! Fijn dat alles zo goed is gegaan! Hopelijk hapt je dochter snel goed aan![]()
Gefeliciteerd DUMAN!![]()
Ik heb woensdag controle maar grote kans dat dit niet doorgaat? Moet ik hier nog achteraan bellen of zal het ziekenhuis hier contact over opnemen?
Hoe is het met de afspraak gegaan? Ik hoop dat het een goed teken is dat je niet weer iets gepost hebt!quote:Op maandag 16 maart 2020 07:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Goede reis nog even Majo. Wel jammer dat jullie eerder terug moesten. Zou inderdaad even bellen maar ik denk dat jouw afspraak wel door zal gaan hoor, zo’n uitzonderlijk geval.
Hier nog steeds niks, hoewel ik vannacht écht dacht dat het zo ver was. Continue harde buiken, beetje in golven ook, superwild kind. Maar het werd niet erger oid. Nu wel weer wat buikkramp.
Ik ga er van uit dat we om 8:45 gewoon welkom zijn in het ziekenhuis (de man zijn manflu is alweer weg 😅). Hopelijk willen ze daar wellicht proberen te strippen, of zelfs gewoon al vliezen breken. Ik ben echt bang dat als we langer wachten we helemaal niet meer welkom zijn in het ziekenhuis of dat ik straks alleen nog maar alleen mag komen oid. Het wordt al heel anders dan we hadden gedacht zo met peutermeisje thuis..
Als je je zorgen maakt moet je nú bellen he.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Morgen maar contact zoeken met de verloskundige. Harde buiken blijven komen, buikkramp.. Klote.
Het voelt zoals tijdens de eerste zwangerschap. Toen begonnen ook in deze periode ineens voorweeën en ja.. daarmee kun je niks anders dan rust.quote:Op maandag 16 maart 2020 19:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt moet je nú bellen he.sterkte, hopelijk is het niets.
Anders misschien even een lekkere warme douche en daarna gaan liggen? Als het harde buiken zijn zouden ze daarvan wel minder moeten worden. Maar bij twijfel of angst zou ik gewoon bellen. Daar zijn ze voor!quote:Op maandag 16 maart 2020 19:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Het voelt zoals tijdens de eerste zwangerschap. Toen begonnen ook in deze periode ineens voorweeën en ja.. daarmee kun je niks anders dan rust.
Zo even écht rustig op de bank liggen, kijken of ze voldoende leven voelt. Zo ja, dan wachten tot morgen, anders vanavond overleggen.
Dit!quote:Op maandag 16 maart 2020 20:32 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Anders misschien even een lekkere warme douche en daarna gaan liggen? Als het harde buiken zijn zouden ze daarvan wel minder moeten worden. Maar bij twijfel of angst zou ik gewoon bellen. Daar zijn ze voor!
Even een hart onder de riem, voor zover dat kan. Onze kinderen zijn volgens mij ongeveer even oud en in de laatste weken voordat mijn derde geboren werd, werd ik gek van de oudste tweequote:Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Fijn wel dat je nu toch een datum voor inleiden hebt! Hopelijk dient de kleine zich nog spontaan aan voordien.quote:Op maandag 16 maart 2020 21:14 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Sterkte voor je lief NJ!
Helaas nog steeds niks hier. Vanochtend aan ctg gehangen, alles prima, ook genoeg vruchtwater. In principe prima om af te wachten dus. Gyn heeft me gestript, eigenlijk wilde ze het niet want ze krijgt wel eens op haar kop van verloskundigen als ze dat gedaan heeft, maar omdat wij aangaven dat het eigenlijk afgelopen weekend al gebeurd zou zijn door de vk durfde ze het wel aan. Heb er tot nu toe alleen helaas niks van gemerkt. Er is een afspraak gemaakt voor woensdag voor inleiden, mits er bij hun geen spoed tussendoor komt oid. Ik hoop dat het niet nodig is maar ik denk eigenlijk niet dat het nog vanzelf komt. Ik durf ook niet langer te wachten, straks gaat de zorg echt op zijn gat..
Ik zie ook best wel een beetje op tegen de eerste weken met peuter en verse baby. Wij hebben beide een cruciaal beroep, mijn verklaring is al geaccepteerd. Maar toch een beetje gek om daarvan gebruik te maken terwijl ik thuis ben. Maar man zal wel meer moeten werken nu dan toen peuter geboren werd, juist door dit coronagedoe. We zullen het de eerste week (of 2) dus wel oplossen met opa en oma, maar daarna zullen we haar misschien wel ‘ns brengen..
Een telefonische afspraak heb je met mijn termijn niks aanquote:Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Als ik zie hoe het hier gaat zullen ze je indien mogelijk waarschijnlijk via skype/telefoon willen spreken, maar of ze dat met jouw termijn ook zo doen durf ik niet te zeggen. Misschien ook afhankelijk van hoe je je voelt.
[..]
Hoe is het met de afspraak gegaan? Ik hoop dat het een goed teken is dat je niet weer iets gepost hebt!
Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!quote:Op maandag 16 maart 2020 21:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een telefonische afspraak heb je met mijn termijn niks aanzelf wil ik dolgraag een echo, zit er echt naar af te tellen. Als het niet kan heb ik er begrip voor maar ik hoop echt dat het door kan gaan
Hopelijk voelt je vriendin zich snel beter!
Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ikquote:Op maandag 16 maart 2020 22:03 schreef Wolken het volgende:
[..]
Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!
Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ik
Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬quote:Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Fijn wel dat je nu toch een datum voor inleiden hebt! Hopelijk dient de kleine zich nog spontaan aan voordien.
Niet naar jouw persoonlijk trouwens, want Hoewel ik wel snap dat je gebruik zou maken van de opvang, vind ik het ook wel heel gek dat je ervoor in aanmerking zou komen in je zwangerschapsverlof. Ik heb in principe ook een vitaal beroep (wat ook raar is want al mijn collega’s zijn ook naar huis gestuurd door mn baas) en mijn man ook, maar wij gaan, hoe erg ik er ook van baal dat het zo is, geen beroep doen op de noodopvang. Ik ben nu eenmaal thuis. En ik vind dat in deze situatie mijn ongemak geen reden mag zijn om (nood)opvang te belasten met mijn kids.
Op de website van het UMC staat dat iedere patiënt 1 begeleider mee mag nemen, mits deze geen klachten heeft (lijkt mij logisch). We gaan het zien!quote:Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef Wolken het volgende:
[..]
Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.
De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬
En ik wil de opa’s en oma’s toch ook niet te veel belasten, hoe graag zij het zelf ook willen. Zijn toch ook niet de allerjongsten meer..
Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken (hij moet in die eerste weken denk ik al gewoon werken, hij is nu ook pas net klaar en om 10:00 begonnen vanochtend). We zien wel.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.
Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken
Ik ben niet van plan om misbruik te maken van de situatie. Maar als je niet voor je kind kan zorgen om wat voor reden dan ook, en je partner moet werken, wie dan wel? Maar ik ga er niet van uit dat het nodig is. Ik hoop dat na die drie weken het allemaal weer normaal op gang komt.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.
Of ik ben het braafste meisje van de klas, want het zou niet eens in me opkomen om zo misbruik te maken van de situatie.
Ik hoop hetquote:Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
Ik hoop ook dat het niet nodig gaat zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef MaJo het volgende:
Ik las ergens anders dat ze qua echo’s alleen nog de termijnecho en de 20 weken echo doen, de rest zou afgezegd worden. Volgens mij betreft mijn echo een termijnecho dus dat zit dan wel goed.
Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivfquote:Op dinsdag 17 maart 2020 06:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor iedereen!
Ik kreeg bij mijn iui ook maar 1 echo bij 7 weken. Daarna pas weer bij de verloskundig rond week 11.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Arja het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivf
+1. Ik ben er ook verdrietig om. Gelukkig heb ik mijn ouders die bijspringen, maar hoe dat dan in de kraamweek gaat moeten... nouja. Komt tijd komt raad. Ofzo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Exact dat SQ, ik heb echt afgeteld naar m'n verlof en dat valt nu toch in duigen en dat vind ik erg moeilijk en heeft al wat tranen opgeleverd ja. Ik snap alle maatregelen, denk ook dat het het beste is, maar ik vind het voor mezelf gewoon heel erg kut.
ik mag vanavond mee naar de 20 weken echo.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hartje geluisterd (Of ja, ik niet, want man, partner natuurlijk niet welkom bij de verloskundige nu). Fijn even geruststelling te hebben gehad. Gisteren en vannacht niets geen leven gevoeld namelijk, terwijl dat de afgelopen dagen wel anders was.
Nu aftellen naar de 20-weken en hopen dat je als partner dan toch mee mag.
Met 16 weken hoef je toch ook nog lang niet dagelijks leven te voelen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hartje geluisterd (Of ja, ik niet, want man, partner natuurlijk niet welkom bij de verloskundige nu). Fijn even geruststelling te hebben gehad. Gisteren en vannacht niets geen leven gevoeld namelijk, terwijl dat de afgelopen dagen wel anders was.
Nu aftellen naar de 20-weken en hopen dat je als partner dan toch mee mag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Met 16 weken hoef je toch ook nog lang niet dagelijks leven te voelen?
Oprechte vraag, is zo'n angelsounds niet iets voor jullie? Als je er zo geregeld ongerust om bent? Ik heb er ook 1 en het maakt het voor mij echt significant draaglijker
Het is vooral wat je 'gewend bent om te voelen' omschreef de verloskundige het. Het bellen was ook meer voor de zekerheid, voor tips, hoe of wat. Ze voelde het hier al erg vroeg deze zwangerschap, maar sinds een week op dagelijkse basis steeds minder. (Eerst zeg maar meerdere keren per dag, voor het weekend de ene dag wel, de andere dag niet en nu in en sinds het weekend helemaal niets meer).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voelde überhaupt pas wat met 21 weken ofzo en bij de 1e nog later. Elke dag voelen hoeft pas vanaf 25 weken ofzo
.
Dat geeft goede hoop! Veel plezier/succes vanavond!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
ik mag vanavond mee naar de 20 weken echo.wel eerst even handen wassen bij aankomst.
Ik ga er op zoeken, lijkt mij zeker wel wat, alleen nog niet aan toegekomen te zoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Met 16 weken hoef je toch ook nog lang niet dagelijks leven te voelen?
Oprechte vraag, is zo'n angelsounds niet iets voor jullie? Als je er zo geregeld ongerust om bent? Ik heb er ook 1 en het maakt het voor mij echt significant draaglijker
Super fijn!!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:37 schreef MaJo het volgende:
Mijn echo morgen gaat gewoon doorMan mag ook gewoon mee, mits geen klachten. Ik ben echt zo opgelucht, poe!
Dat zou fantastisch zijn zeg! Ik moet er ook om 8:30 zijn 😅 Spannend wel hoor. Maar ben er wel klaar voor (en mee 😜)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Fijn, majo!
Justme, ik ben bij de eerste ingeleid bij 40 weken en dat was vliezen doorprikken om half negen, weeënopwekkers er bij, baby om half 1, thuis om 16:00kan zomaar heel vlug gaan, ik hoop het voor je!
Oh, goed nieuws SQ! Superfijnquote:Op dinsdag 17 maart 2020 17:13 schreef SQ het volgende:
Ik had net een prima termijnecho. Ik blijf het onwerkelijk vinden dat zo'n kindje in nog geen 3 weken van een onherkenbare blob groeit tot een compleet spartelend mensje met armen en benen en vingertjes
Ik ga naar 5 oktober. Wordt nog spannend
Succes!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 14:37 schreef MaJo het volgende:
Mijn echo morgen gaat gewoon doorMan mag ook gewoon mee, mits geen klachten. Ik ben echt zo opgelucht, poe!
Hoe was het?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
ik mag vanavond mee naar de 20 weken echo.wel eerst even handen wassen bij aankomst.
Ik dacht altijd dat de tweede meestal eerder kwam, maar tijdens mijn google activiteiten langs diverse fora kwam ik erachter dat het in ieder geval bij bijna al die mensen juist zo was dat de tweede later kwam😅 had ik dat even eerder geweten..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik ben 'pas' 36 weken en N. kwam 2 dagen voor de ud, ondanks al weken harde buiken, dus ik denk dat het nog wel ff gaat duren.
Fijn dat je toch kan vandaag! Zet ‘m op, je kan dit! En ik wens je een hele mooie ontmoeting met jullie meisje toe!quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:57 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de tweede meestal eerder kwam, maar tijdens mijn google activiteiten langs diverse fora kwam ik erachter dat het in ieder geval bij bijna al die mensen juist zo was dat de tweede later kwam😅 had ik dat even eerder geweten..
We mogen gelukkig om 12:00 komen! Wish me luck!
Zo fijn voor jullie!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef MaJo het volgende:
Spannend Justme!
Ik mag in de OP op 27 oktober, alles zag er goed uit
quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef MaJo het volgende:
Spannend Justme!
Jaquote:
Yes! Had het bijna niet meer verwachtquote:Op woensdag 18 maart 2020 13:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Mijlpaal he, na al die jaren?
Hoe voel je je?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat een geweldige zin die je hier typt
Dat kun je nu toch helemaal nog niet zienquote:Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Gefeliciteerd Majo!
Ik had vandaag een goede termijnecho 🖤
En het lijkt weer een klein meisje te zijn!
Gefeliciteerd! Gewoon weer! Zo gaaf!!!quote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef MaJo het volgende:
Spannend Justme!
Majoquote:Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef MaJo het volgende:
Spannend Justme!
Kan je dan al de nub zien, of was dat nou later pas?quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat kun je nu toch helemaal nog niet zien
Fijn dat alles goed was
Je kunt al wel een nub zien, maar bij 11 weken is dan 80% nog een meisjequote:Op woensdag 18 maart 2020 20:30 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Kan je dan al de nub zien, of was dat nou later pas?
Even eenvoor alle goede echo's en in het bijzonder voor MaJo, wat ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat
Noa vandaag weer opgehaald bij mijn ouders en ze is meteen weer gaan broedenquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:10 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
MajoWat een fijn nieuws om te lezen
![]()
Broed ze
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! 💕 Wat fijn dat het zo snel is gegaan de laatste centimeters. Lekker genieten nu!quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
En we hebben een baby hoor! 13:00 aan t infuus, 16:30 nog 5/6 cm, fentanylpomp en om 17:41 geboren! Ging echt super snel die laatste cms. Helaas weinig communicatie, bv niet gezegd dat het hoofd er al (bijna) was. Ik dacht echt dat ik zo nog uren door moest 😅 toen hadden ze het opeens over schouders en toen was ze er.
4600 g schoon aan de haak, dus blij dat ik niet tot 42 wk ben doorgegaan.
Was óók blij om in het ziekenhuis te zijn, want mijn placenta kwam niet dus moest nog bijna geopereerd worden. De laatste truc van de dienstdoend gyn voorkwam dat gelukkig!
Nu doodmoe, stijf, overreden door een vrachtwagen maar heel gelukkig 🥰
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
En we hebben een baby hoor! 13:00 aan t infuus, 16:30 nog 5/6 cm, fentanylpomp en om 17:41 geboren! Ging echt super snel die laatste cms. Helaas weinig communicatie, bv niet gezegd dat het hoofd er al (bijna) was. Ik dacht echt dat ik zo nog uren door moest 😅 toen hadden ze het opeens over schouders en toen was ze er.
Was óók blij om in het ziekenhuis te zijn, want mijn placenta kwam niet dus moest nog bijna geopereerd worden. De laatste truc van de dienstdoend gyn voorkwam dat gelukkig!
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wow! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Late reactie, maar super! alles groeit perfect zoals het moet en niks geks gezienquote:
Thanks! En heel begrijpelijk, ik voel me nog steeds net zo 😬 mijn man moet ook meer werken maar hopelijk in de kraamweek nog even respijt. Ik begrijp ook niet of ze nou bedoelen hélemaal geen kraambezoek, of hulp hoe je het noemen wilt, of alleen niet als de kraamverzorgende er is? Zal het straks eens vragen, we mogen als het goed is zo naar huis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:15 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd @:jUsTmE13o2
Pfff mag ik even klagen? Mijn man heeft ineens een zeer vitale functie, dus die moet meer gaan werken nu. Onze kraamzorg mailde ook rond dat er geen bezoek mag komen als de kraamhulp er straks is en ik zit hier alleen maar te brullen. Hoe moet ik dan in vredesnaam doen als man moet doorwerken (want daar gaat het op neerkomen) en ik met 2 kids + baby mijn kraamweek door moet zonder bezoek (en dus zonder extra hulp). Ik krijg het nu al fysiek niet meer voor elkaar, laat staan straks.
Die extra hulp heb je dan toch in de vorm van de kraamhulp? En daarna mag je gewoon weer bezoek ontvangen toch?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:15 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd @:jUsTmE13o2
Pfff mag ik even klagen? Mijn man heeft ineens een zeer vitale functie, dus die moet meer gaan werken nu. Onze kraamzorg mailde ook rond dat er geen bezoek mag komen als de kraamhulp er straks is en ik zit hier alleen maar te brullen. Hoe moet ik dan in vredesnaam doen als man moet doorwerken (want daar gaat het op neerkomen) en ik met 2 kids + baby mijn kraamweek door moet zonder bezoek (en dus zonder extra hulp). Ik krijg het nu al fysiek niet meer voor elkaar, laat staan straks.
Nou. Ze benadrukken hier nogal dat de kraamhulp er echt is voor mij en baby en niet als oppas. Dusja, wat heb ik daar aan? En dan nog;quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Die extra hulp heb je dan toch in de vorm van de kraamhulp? En daarna mag je gewoon weer bezoek ontvangen toch?
Het komt heus goed lieve sillie
Ja, dit zou sowieso moeten kunnen. De 'twee ouders in vitaal beroep' is geen harde eis - als je het niet anders kunt oplossen mag het met één ouder ook. En dat de tweede ouder hoogzwanger/net bevallen is, lijkt me een uitstekende reden dat het niet anders op te lossen is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Als je man een zeer vitale functie heeft, kan je dan niet sowieso gebruik maken van opvang?
Nou, ik heb dus net half in tranen contact gelegd met school en kinderdagverblijf, maar die vonden dit dus ook. Dus als het écht niet lukt, dan zijn mijn kids welkom daar. Dat lucht me wel op, alhoewel ik er liever geen gebruik van maak, maar goed.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:22 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, dit zou sowieso moeten kunnen. De 'twee ouders in vitaal beroep' is geen harde eis - als je het niet anders kunt oplossen mag het met één ouder ook. En dat de tweede ouder hoogzwanger/net bevallen is, lijkt me een uitstekende reden dat het niet anders op te lossen is.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:25 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus net half in tranen contact gelegd met school en kinderdagverblijf, maar die vonden dit dus ook. Dus als het écht niet lukt, dan zijn mijn kids welkom daar. Dat lucht me wel op, alhoewel ik er liever geen gebruik van maak, maar goed.
Mijn partner werkt wel vanuit huis, dus die is er wel, alleen niet beschikbaar. Iemand er bij is dan toch iemand extra.. maar ‘t is wel het bespreken waard.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:45 schreef B.ertha het volgende:
*Ontlurk
Als de kraamhulp geen kraamvisite toestaat maar wel de partner, dan vinden ze het misschien ook wel goed als er één vriendin/zus/buurvrouw een week in huis komt. Dat is toch weer anders dan continu wisselende aanloop. Is dat een idee?
Deels. Maar hij moet ook veel in (video) overleg met collega’s, dus heel veel schuiven kan hij niet. En een volle vriezer hebben we alquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:05 schreef SQ het volgende:
Sillie, kan je man zijn tijden niet anders indelen? Dat hij in de avonden meer werkt als de kindjes op bed liggen bijvoorbeeld?
En verder: vraag een buurvrouw voor maaltijdservice, of ga nú vooruit koken en gooi je vriezer vol. Alle beetjes helpen
Hoe was jouw SEO eigenlijk, sun?quote:Op zondag 15 maart 2020 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd Aurum!!
Ik heb morgen een 20 weken echo. Morgen maar even bellen hoe en wat. Normaal zou Noor naar mijn zus gaan, maar haar dochter is strontverkouden. Mijn moeder hoort bij de risicogroep en mijn vader woont een uur bij ons vandaan. Kortom, we hebben geen oppas. Vriendjes doe ik nu liever ook niet. Ik ga maar vragen of ze toch niet meee kan, ik heb weinig zin om alleen naar de echo te gaan.
Fijnquote:Op donderdag 19 maart 2020 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Prima. Ik ben uiteindelijk alleen gegaan, was prima te doen. Alles was in orde
Nahh, superlief dat ze je bellen!quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:21 schreef MaJo het volgende:
Vandaag werd ik gebeld door de receptioniste van de IVF afdeling, ze wilde me feliciterenWel een gek idee dat ik na 5 jaar daar nu weg ben, ik kom nu bij de "gewone" gynaecoloog
Yesquote:
Gefeliciteerd!!quote:
Gefeliciteerd! 💕 Het zijn inderdaad hele gekke tijden nu. Fijn dat je je goed voelt. Lekker genieten van elkaar!quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:54 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Ik ook! In de avond van 39+1 (dinsdag) begon het, de ochtend erna is ze geboren. Zo'n bizar iets. Ik vond het best zwaar allemaal en dank eenieder die er iets mee te maken had op m'n blote knietjes voor de ruggeprik![]()
Maar nu is ze er en alles gaat goed. Ik voel me ook echt goed, niet eens spierpijn o.i.d., heel bizar.
Het is een bijzondere en verdrietige periode qua kraamvisite, dat wel. Mijn ouders zijn bv. wel even geweest, maar hebben 1,5m afstand van ons allemaal gehouden. Ze hebben d'r in elk geval vast live gezien. Hopelijk kan het snel allemaal weer normaler. En inderdaad terwijl de kraamverzorgende er is, mag er niemand op visite komen. Daarbuiten raden ze het ook af, hoogstens directe familie zonder symptomen.
Oh, gefeliciteerd! En fijn dat je je goed voelt, kun je lekker genieten. Hopelijk is die coronagekte snel voorbij.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:54 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Ik ook! In de avond van 39+1 (dinsdag) begon het, de ochtend erna is ze geboren. Zo'n bizar iets. Ik vond het best zwaar allemaal en dank eenieder die er iets mee te maken had op m'n blote knietjes voor de ruggeprik![]()
Maar nu is ze er en alles gaat goed. Ik voel me ook echt goed, niet eens spierpijn o.i.d., heel bizar.
Het is een bijzondere en verdrietige periode qua kraamvisite, dat wel. Mijn ouders zijn bv. wel even geweest, maar hebben 1,5m afstand van ons allemaal gehouden. Ze hebben d'r in elk geval vast live gezien. Hopelijk kan het snel allemaal weer normaler. En inderdaad terwijl de kraamverzorgende er is, mag er niemand op visite komen. Daarbuiten raden ze het ook af, hoogstens directe familie zonder symptomen.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je je goed voelt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:54 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me sinds vandaag niet lekker, beetje keelpijn en verhoging. Er wordt gezegd dat corona geen effect heeft op de baby maar dat is alleen getest bij 9 bevallingen. Wat het doet met een prille zwangerschap is nog helemaal niet bekend. Dus ben daar helemaal niet zo gerust op
N=1 enzo, maar een vriendinnetje van mij is 13 weken nu en inmiddels weer redelijk van een corona infectie hersteld. Haar buikbaby doet het prima en lijkt nergens last van te hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me sinds vandaag niet lekker, beetje keelpijn en verhoging. Er wordt gezegd dat corona geen effect heeft op de baby maar dat is alleen getest bij 9 bevallingen. Wat het doet met een prille zwangerschap is nog helemaal niet bekend. Dus ben daar helemaal niet zo gerust op
Congrats ook!quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:54 schreef MilliesFling het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Heb je hier wat aan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Een beetje, maar dat ongeruste gevoel kan het niet helemaal wegnemen.quote:
Het is natuurlijk ook nog veel te vroeg om te weten wat het doet met vroege zwangerschappen. Ik ben natuurlijk al niet helemaal onbezorgd door mijn verleden, ik zal toch moeten proberen het wat meer van me af te zetten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd, Millies!
Sun, fijn dat de SEO goed was!
MaJotot nu toe zijn er geen gevallen bekend waarbij corona virussen invloed hebben op embryo's/foetussen. Ik probeer dat voor me te houden. Sterkte, hopelijk is het gewoon een verkoudheid
Oei, D.U.M.A.N! Dat wordt nog wat, de komende weken. Sterkte!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, alle kwaaltjes die ik tijdens de zwangerschap van U. niet heb gehad, heb ik nu wel.![]()
Bij U. was ik alleen moe, nu ben ik ook de hele dag duizelig, vlagen van misselijkheid, nu al last van m’n bekken en dan ook de extreme vermoeidheid. Hallo week 5.
Wat vervelend dat je er zo last van hebtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, alle kwaaltjes die ik tijdens de zwangerschap van U. niet heb gehad, heb ik nu wel.![]()
Bij U. was ik alleen moe, nu ben ik ook de hele dag duizelig, vlagen van misselijkheid, nu al last van m’n bekken en dan ook de extreme vermoeidheid. Hallo week 5.
Bij U. ben ik begonnen in 3 boeken, maar nooit afgemaakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je er zo last van hebtHopelijk voel je je snel beter
Ik heb bij bol zo'n zwangerschapsinvulboek besteld, doen anderen dit ook? Ik ben er bij 2 eerdere zwangerschappen aan begonnen maar heb die weggegooid. Dacht het eigenlijk niet meer te doen maar het lijkt mij eigenlijk wel leuk voor later. Dus toch maar weer aangeschaft! Bovendien tijd zat
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:48 schreef elamanilo het volgende:
(Op de tweelingen comment van SQ hierboven dan he, geen verkapte melding dit of zo!)
Ransaap?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, nooit gedaan. Maar ik ben wat dat betreft ook een ransaap. Heb ook geen fotoalbums van N. ofzo.
Dat is zeker een suffe vraag maar is daarmee het hele idee afgedaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:33 schreef SQ het volgende:
ik vond die boeken echt irritant. Kreeg je in week 32 een vraag "Komen er in jouw familie tweelingen voor? Weet je zeker dat je geen tweeling krijgt?"
Echt fuck off
Ik had ze gekregen van mensen en heb ze ook maar deels afgemaakt. Ik wil het wel nog afmaken een keer, geen idee of C het leuk vind later maar meer voor mezelfquote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Bij U. ben ik begonnen in 3 boeken, maar nooit afgemaakt.
Dat was die van Pauline Oud, veel ergerplezierquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ransaap?Dan denk ik meer aan iemand die heel smerig is
[..]
Dat is zeker een suffe vraag maar is daarmee het hele idee afgedaan?
Ik heb die van Pauline Oud besteld, ik ben benieuwd. Daar is ook een hele serie van met babyboek etc. Maar eerst maar eens kijken of ik het invullen volhoud
Ah okquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat was die van Pauline Oud, veel ergerplezier
Nee, het is gewoon niks voor mij. Te gemaakt. Maar veel mensen vinden het echt heel leuk, dus ik zou het vooral doen
O nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier vandaag een brief dat ze per direct de vroege echo (8 weken) en liggingsecho (36 weken) schrappen. Alleen bij indicatie nog echo's met 32 en 36 weken (+20 weken echo).
Morgen hier een controle n.a.v. de klachten. Zien hoe of wat het dan is.
Er zijn hier geloof ik meerdere verloskundigen ziek in de (samenwerkende) regio, misschien valt het bij jou nog mee! Is echt een bericht van de 5-8 praktijken hier in de omgeving die nu samenwerken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
O nee.Ik mag 7 april langs komen.. hoop dat dat wel door gaat.
@:hilmo Wat leuk, een jongen!
Je krijgt sowieso een termijnecho, die is gewoon medischquote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat is je eerste echo denk ik? Die gaat heus wel door!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niet als het alleen een vitaliteitsecho is. Als het meteen de termijnecho is dan wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is je eerste echo denk ik? Die gaat heus wel door!
Wat fijn!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Toekito het volgende:
Hier was de 20 weken echo primakortom reden voor klein taartje!
Nee termijnecho kunnen ze al veel eerder doen. Niet al bij 7+4, maar wel al prima bij 10. Het is wel flink langer wachten ja, dat is niet leukquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou dan 7+4 zijn. Wachten tot 12 weken zou echt een hel zijn.Maar goed, het is niet anders.
[..]
Wat fijn!
In de folder die ik meekreeg van het ziekenhuis stond dat ze dit ergens tussen de 8 en 12 weken doen. Het liefst sowieso voor week 11 in verband met de NIPT. Ik vind het wel heel sneu dat er nu dit soort echo's worden afgezegdquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee termijnecho kunnen ze al veel eerder doen. Niet al bij 7+4, maar wel al prima bij 10. Het is wel flink langer wachten ja, dat is niet leuk
Wat is een vitaliteitsecho?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet als het alleen een vitaliteitsecho is. Als het meteen de termijnecho is dan wel.
Hoeveel weken ben je dan, D.U.M.A.N?
Maar de termijnecho wordt dus niet afgezegd. Een vitaliteitsecho is een echo om te zien of er een levensvatbare zwangerschap is. Die is in het leven geroepen omdat veel mensen het te lang vonden duren tot de termijnecho. Maar dus geen medische noodzaak, het is feitelijk gewoon een "pretecho".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
In de folder die ik meekreeg van het ziekenhuis stond dat ze dit ergens tussen de 8 en 12 weken doen. Het liefst sowieso voor week 11 in verband met de NIPT. Ik vind het wel heel sneu dat er nu dit soort echo's worden afgezegd
[..]
Wat is een vitaliteitsecho?
Dat eerste snap ik, ik wilde alleen aangeven dat dit dus ook al rond de 8 a 9 weken kanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar de termijnecho wordt dus niet afgezegd. Een vitaliteitsecho is een echo om te zien of er een levensvatbare zwangerschap is. Die is in het leven geroepen omdat veel mensen het te lang vonden duren tot de termijnecho. Maar dus geen medische noodzaak, het is feitelijk gewoon een "pretecho".
De meeste verloskundigen doen geen termijnecho met 8 weken omdat de meting dan niet betrouwbaar isquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik, ik wilde alleen aangeven dat dit dus ook al rond de 8 a 9 weken kan
Dat laatste wist ik niet. Wel dat ik met 6 weken een extra echo had wegens mijn voorgeschiedenis.
Volledig mee eens!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:27 schreef SQ het volgende:
En het is echt vreselijk kut en zuur dat deze regels er nu moeten zijn. Maar we kunnen het niet riskeren dat onze zorgverleners ziek worden. En dus moeten ze de zorg écht tot het medisch noodzakelijke gaan beperken.
Ik hoop voor je dat je de tijd een beetje goed doorkomt en straks een mooie echo hebtquote:
In het ziekenhuis werkt het inderdaad ook wel anders, aangezien ze tot op de dag weten hoe ver je bentquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:23 schreef SQ het volgende:
[..]
De meeste verloskundigen doen geen termijnecho met 8 weken omdat de meting dan niet betrouwbaar isvrijwel alle praktijken houden 10-12 weken aan.
Wellicht dat het in het ziekenhuis anders is, daar durf ik niets over te zeggen.
Goedemorgen!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:40 schreef QuattroF het volgende:
Ik word nu voor de tweede keer deze week wakker rond 04:00 uur omdat ik droom dat mijn vliezen breken. Ik schrik er telkens wakker van. 🙈 En dan ben ik ook direct klaarwakker.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik doe dit keer ook geen boek. Nergens zin in.
Verder 20 weken echo gehad: jongen krijgen we nog een keer. Woehoeei. Geweldig. En R zo blij. Verder alles goed. Baby iets groter dan gemiddeld maar ze zei dat zegt niks. Weet niet of dat klopt? Gelukkig later nog groei echo's. Ziekenhuis wel in een aparte sfeer maar goed.
Nahhh, wat fijn voor jullie!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Toekito het volgende:
Hier was de 20 weken echo primakortom reden voor klein taartje!
2 goeie nachten gehad, meestal volgt dan een wat mindere nacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:47 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Haha Goedemorgen Seven! Jij bent er ook vroeg bij vandaag.
Hmm dat is balen! Ik heb uiteindelijk nog een paar uurtjes kunnen slapen, al was het wel heel onrustig. Hopelijk is jouw nacht aankomende nacht ook weer beter!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
2 goeie nachten gehad, meestal volgt dan een wat mindere nacht.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap Nolita, vooralsnog lijkt corona niet van invloed te zijn tijdens de zwangerschap, maar ik snap dat het je niet lekker zit.
Ik slaap ook waardeloos de laatste tijd. Op m'n zij gaan m'n heupen zeer doen en de zijkant van m'n buik en op m'n rug krijg ik maagzuur.
Gisteren wilde ik m'n stramme lijf ff verwennen met een bad, past m'n buik niet meer onder water. Waarop m'n vriend boven kwam, me uitlachte en op een bewoond eiheiland begon te zingen en m'n dochter playmobilpoppetjes op het betreffende eiland ging zetten
. Van je gezin moet je het hebben hoor
.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap Nolita, vooralsnog lijkt corona niet van invloed te zijn tijdens de zwangerschap, maar ik snap dat het je niet lekker zit.
Ik slaap ook waardeloos de laatste tijd. Op m'n zij gaan m'n heupen zeer doen en de zijkant van m'n buik en op m'n rug krijg ik maagzuur.
Gisteren wilde ik m'n stramme lijf ff verwennen met een bad, past m'n buik niet meer onder water. Waarop m'n vriend boven kwam, me uitlachte en op een bewoond eiheiland begon te zingen en m'n dochter playmobilpoppetjes op het betreffende eiland ging zetten
. Van je gezin moet je het hebben hoor
.
De eerste rond de 20 weken , de tweede met 12 weken, maar ook maar zeer sporadisch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:
XcUZ_Me ik moest wel even lachen om je verhaal
Nolita beterschap
SQ ik hoop ook dat het niet zwangerschapsgerelateerd is maar dat je verkeerd gelegen hebt ofzo. Lijkt me erg vervelend
Ik lees overal dat het echt nog niet kan met deze termijn maar sinds een paar dagen voel ik een soort vlindertje ter hoogte van mijn schaambot. Zelf heb ik echt het gevoel dat het de baby is maar blijkbaar kan dit nog niet. Wanneer voelde jullie de baby bewegen?
Waar ik het voel zitten volgens mij geen darmen meer, het is echt achter het schaambot. Daarboven zit mijn darmenbolletje. Ik lees overal dat het niet kan maar het lijkt echt zo te voelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:49 schreef SQ het volgende:
[..]
De eerste rond de 20 weken , de tweede met 12 weken, maar ook maar zeer sporadisch.
Ik zal niet zeggen dat het niet kán, want ik ben geen wetenschapper, maar een 8 weken embryo is zo'n 2 centimeter en de ledematen zijn nog kleine stompjes. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat je toch je darmen voelt. Ik voel nu ook alle bewegingen van mijn darmen een stuk duidelijker, omdat alles al wat dichter tegen elkaar gedrukt zit denk ik?
Ik ben nu 8+4 dus nog echt wel heel pril. We gaan het zien als ik op een gegeven moment weet wat ik moet voelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik nu 14 weken en ik heb die kleine gisteren voor het eerst gevoeld. Vandaag weer. Super bijzonder in ieder geval.
Ik geloof dat je het dus al vrij vroeg kunt voelen.
Ik was wat later. Ik kan de baby voelen sinds de 19e week. Het is maar net hoe alles ligt. De ene dag voel ik de baby wat meer als de andere, maar het lijkt een echt avondmensjequote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik nu 14 weken en ik heb die kleine gisteren voor het eerst gevoeld. Vandaag weer. Super bijzonder in ieder geval.
Ik geloof dat je het dus al vrij vroeg kunt voelen.
Ja en nee dacht ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Krijgt de baby trouwens hetzelfde via de navelstreng van de moeders als wat er in bv zit?
Gewoon weinig gevoelige zenuwbanen in die regio, kan ook in je voordeel werkenquote:Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Baby 1: 23 weken, baby 2: 21 weken. Of ik herken het slecht of m'n spekkies werken te isolerend.
Oeh, spannend! Nog een paar dagen genieten van de baby in je buik, ff afzien en dan lekker knuffelen met je kindjequote:Op maandag 23 maart 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin zenuwachtig te worden. 37+4 vandaag, volgende week word ik ingeleid! Vanwege mijn bekkenpijn, de operatie van de baby en Corona. Superleuk maar ook ontzettend spannend!
Is niks geks aan. Het is ook nogal wat, voor niet-zwangeren zijn dit al geen makkelijke tijden. Laat staan als je hoogzwanger bent.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben vooral heel erg klaar met het zere lijf 's nachts. Pijn in m'n heupen, maagzuur, toeter in de weg, geen houding meer kunnen vinden op die irritante, krakende, zweterige onderlegger, geworstel met zo'n voedingskussen voor de minst oncomfortabele houding,1000x moeten plassen, etc.
Het coronagedoe vliegt me met vlagen ook gewoon enorm aan. Alle maatregelen, de beperkingen, geen kraamvisite, geen bezoek in het ziekenhuis, nu de nieuwe maatregelen die net afgekondigd zijn tot 1 juni, de waarschijnlijkheid dat we hier ook minstens tot die datum ook met N. thuis zitten die thuisonderwijs moet krijgen... Ik vind het gewoon superheftig allemaal en het is zooooooo niet hoe ik het me voor had gesteld de afgelopen maanden. En hoe vermoeider ik ben, hoe minder goed ik het kan relativeren en de positieve dingen kan blijven zien.
Dat geldt nog zeker niet voor alle beperkingen he. Enkel voor de evenementen/bijeenkomsten met groepen mensen. De rest wordt herzien/bekeken rondom 6 april.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:59 schreef Nolita het volgende:
Quattro Zeker spannend allemaal nu het bijna zover is. Geniet nog even van de kleine in je buik.![]()
Xcuzme ik kan me ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent en dat alles je soms even aanvliegt. Niemand stelt zich het verlof zo voor als het nu gaat worden. Dit is een situatie die er zomaar opeens is en waar we mee te dealen hebben.![]()
Dat de beperkingen nu al tot 1 juni gaan duren, dat betekent tot aan mijn verlof. Ook dat vind ik al bizar (hoe ga ik een vervanger inwerken op afstand en überhaupt selecteren) en ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de zomer gaat verlopen. Ik hoop voor nu vooral dat onze verbouwing door kan gaan en we volgende week nog naar de notaris kunnen.
De erkenning is in ieder geval wel alvast binnen, dat is al fijn.
En gênant, ik hoest dus erg en plas bijna telkens in mijn broek. Ook net nadat ik naar het toilet ben geweest.![]()
Doet niet echt goed voor mijn welbevinden, iemand tips ter voorkoming en voor beschermingsmateriaal?
Je hebt gelijk wat de beperkingen betreft, even afwachten maar.quote:Op maandag 23 maart 2020 22:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat geldt nog zeker niet voor alle beperkingen he. Enkel voor de evenementen/bijeenkomsten met groepen mensen. De rest wordt herzien/bekeken rondom 6 april.
Oh en urineverlies; herkenbaar. Mijn ervaring is dat voorkomen niet lukt. Ik gebruik al weken incontinentieverbanden van Tena. Je hebt ze ook als inlegkruisjes. Die waren hier eerst prima (dan steeds maar een paar druppels urineverlies). Maar toen het echt scheutjes werden dus overgestapt. Ik vind ze prima verder, als in; ze doen wat ze moeten doen. Maar fan zal ik er nooit van worden..![]()
Het viel mij dus echt reuze mee. Dinsdagavond (zo tegen 16.30 bloed laten prikken) en vanochtend heel vroeg was het mailtje er al.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:50 schreef SQ het volgende:
Hoe lang moest jij er op wachten, ggirl?
Ik ben wel benieuwd, heb vanwege mijn leeftijd natuurlijk wel andere kansen dan voorheen. Hopelijk duurt het niet té lang.
Fijn dat de NIPT goed was!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:34 schreef Ggirl het volgende:
Oh Sillie! Begrijpelijk!
Ik heb ‘s ochtends nogal last van misselijkheid, dus toen ik er tussenuit glipte om daar even vanaf te komen besloten kleuter en peuter dat het het perfecte moment was om allebei hun dekbedovertrekken af te halen en kleuter was begonnen om hem te vullen met Lego..
(Gisteren verschoond, grmmbl!)
Zojuist wel per e-mail te horen gekregen dat onze NIPT uitslag goed is, altijd prettig en veel sneller als verwacht binnen!
Alles nog even vlug doen wat de verhaaltjes zijn om het op te wekken?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef QuattroF het volgende:
Aah Sillie, heel begrijpelijk hoor.
En wat fijn Ggirl dat je een goede uitslag hebt!
Ik ben me mentaal vast aan het voorbereiden op volgende week, als ik ingeleid word. Toch hoop ik stiekem dat het voor die tijd nog spontaan op gang komt. Dat scheelt natuurlijk een hoop. Al kan ik nu wel lekker alle was nog doen en het huis een beetje schoonhouden, voor zover dat gaat met deze toeter. Ik voel me echt heel dik en opgeblazen. :’)
Fijn dat je weer geslaagd bent voor de testen!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jeetje, surrealistisch beeld in het ziekenhuis zeg. Aparte in- en uitgang, bij de ingang controlevragen of ik last had van de verschijnselen, in de wachtkamer de stoelen om en om afgezet... Echt hele rare sfeer.
Wel helemaal goedgekeurd weer. Mooi vruchtwater, ze ligt er ingedaald en wel helemaal klaar voor.
En gelukkig ook geruststellende woorden, zo lang m'n vriend niet zelf aan de beademing ligt bij wijze van spreken, mag hij gewoon bij de bevalling zijn.
Kijk dit is een handige tip, dankje!quote:Op maandag 23 maart 2020 23:29 schreef Gogo83 het volgende:
@:Nolita: ik kreeg destijds het advies van de bekkenbodemfysio om tijdens het hoesten mijn navel in te trekken en tegelijkertijd met mijn bovenlichaam naar de zijkant te draaien. Dus richting je elleboog zeg maar. Dat hielp best wel.
En toch zal het iets iets gedaan hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:31 schreef QuattroF het volgende:
Nou, inderdaad vals alarm. 5 uur lang ontzettend menstruatiepijn gehad in mijn buik en rug, maar het is vanzelf weer weggetrokken. Het was ook meer een continue pijn dan echt weeën die komen en gaan.
Ja dat zeker! Mocht er verder niks meer spontaan gebeuren zal dat de inleiding volgende week waarschijnlijk helpen. 👍🏻quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef BE het volgende:
[..]
En toch zal het iets iets gedaan hebben.Verdere verweking van je baarmoedermond, mss al 1 centimetertje...
Wellicht helpt het om er zo over te denken.
Sterkte met afwachten verder!
Ik ben zelf ook heeeel benieuwd! Ook 0,0 voorgevoel. Dus ik ga hoe dan ook verrast worden!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:36 schreef Nolita het volgende:
[..]
Kijk dit is een handige tip, dankje!
Bekkenfysio kan misschien altijd nog Hilmo (of niet in deze tijd?), maar ik ben enorm aan het hoesten waardoor het gebeurt. Ik verwacht zonder hoest geen problemen meer.
Nipt was hier ook heel snel met de uitslag.
Silliehopelijk is jullie kleintje er snel! Ik ben inmiddels wel benieuwd naar het geslacht bij jou en bij Quattro.
Pff vermoeiend hè? Hier ook al weken maar vannacht was wel veel heftiger dan eerder. Vandaag merk ik het ook weer, maar dat kan ook komen doordat ik net een beetje druk ben geweest. Hopelijk hebben we beiden (en Olivials en XM!) snel onze baby’s! 🥰quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
@:QuattroF: vals alarm boks. Ik word niet goed van al het gerommel. Dat is hier alweer weken en vooral snachts lig ik er regelmatig van wakker.
Nouja. Nog even...
Ik check elke dag ff jullie updatesquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:13 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Pff vermoeiend hè? Hier ook al weken maar vannacht was wel veel heftiger dan eerder. Vandaag merk ik het ook weer, maar dat kan ook komen doordat ik net een beetje druk ben geweest. Hopelijk hebben we beiden (en Olivials en XM!) snel onze baby’s! 🥰
Nou, ik spreek enkel voor mezelf, maar ik zit er nog steeds doorheen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
Hoe is het nu met onze hoogzwangeren? Begin van de week zaten jullie er helemaal doorheen, nu wat beter?
quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou, ik spreek enkel voor mezelf, maar ik zit er nog steeds doorheen.
Ik ben er heel erg klaar mee. Ben echt gesloopt aan het eind van de dag. N. lult de.hele.dag.door. Die kwek staat gewoon niet stil en die constante rumoer om me heen icm weinig tijd in m'n eentje, trek ik slecht merk ik. Mis het in m'n coconnetje zitten om me fysiek en mentaal voor te bereiden op wat komen gaat. Ik slaap slecht en ga er soms uit om beneden even te genieten van een moment alleen, in stilte.quote:Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
Hoe is het nu met onze hoogzwangeren? Begin van de week zaten jullie er helemaal doorheen, nu wat beter?
Ik ben juist heel erg blij voor je dat de opvang geregeld is. Je verdient het om nog heel even rustig aan te kunnen doen. Wie weet kun je zelfs nog een beetje genieten van je zwangerschap, het is je gegundquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik doe mijn kinderen morgen naar de noodopvang. Ik vind het zo stom en het voelt als falen. Maar ik trek het niet.
Ik liep vanmiddag met dreumes op mn arm de trap af, ging vervolgens door mn been (door mn bekkenklachten valt dat been soms
ineens uit) en donderde dus 4 treden naar beneden. Gelukkig op mn kont (arm stuitje) dus dreumes en buikbaby bleven buiten schot, maar vervolgens kwam ik zelf niet meer overeind. Man werkte thuis vandaag dus die stond vrijwel meteen naast me, maar vond dit niet kunnen. Hij moet morgen ook voor werk de deur uit en durft
mij niet alleen meer te laten met de 2 kids dus hij heeft de opvang geregeld. Gelukkig geen probleem en alle begrip maar toch voel ik me er prut over
Helemaal niet gek dat jij daar ff tabak van hebt soms. Heel menselijk. Geen enkele hoogzwangere heeft daar te allen tijde energie voor.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jeetje sillie, dat is schrikken. Lijkt me de juiste keuze hoor om ze te brengen. Daar hoef je je echt niet rot over te voelen. Wel aan jezelf blijven denken, dat werd mij gisteren in het ziekenhuis ook nog op het hart gedrukt.
En normaal kan ik trouwens echt wel genieten van onze kwebbelkous, maar alle dagen achter elkaar, met niet tot nauwelijks mogelijkheid om me even af te zonderen, dat maakt het zwaar. Ze zit in groep 3 en vraagt gewoon nog veel begeleiding bij het schoolwerk.
Fijn dat je Corona paniek een beetje gezakt is, dan kun je focussen op wat komen gaat. Spannend, al die voor weeën! Ik hoop ook dat ze komt voor volgende weekquote:Op woensdag 25 maart 2020 18:29 schreef QuattroF het volgende:
@:Silliegirl: 🌹 Hou vol meid!
@:Seven.: Met mij gaat het best goed hoor. Ik moet zeggen dat de ergste Corona-paniek bij mij wel gezakt is. Het meest spannende vind ik de operatie van de kleine en het verblijf in het ziekenhuis. Ik ben wel ontzettend toe aan de baby, dus ik merk dat ik bij iedere keer die voorweeën steeds meer hoop krijg. Maar dat is normaal op het einde denk ik. Ik hoop dat de baby alsnog spontaan komt voordat ze beginnen met inleiden. Hoe gaat het met jou?
Thanksquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben juist heel erg blij voor je dat de opvang geregeld is. Je verdient het om nog heel even rustig aan te kunnen doen. Wie weet kun je zelfs nog een beetje genieten van je zwangerschap, het is je gegund
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |