abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2020 @ 08:54:12 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192042814
Uitgerekende data:

26 maart: OliviaIsTaken (meisje)
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF
13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982***
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy

10 september: Miezziej
14 september: Michelangela
17 september: Seven.
21 september: Ggirl

4 oktober: Kleurdoos
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
13 oktober: Peejtur
27 oktober: MaJo

2 november: PKM

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 21-03-2020 17:10:33 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192043240
Gefeliciteerd Aurum! *O* Wat een vlotte bevalling, fijn zeg!!
pi_192043257
Jaa aurum gefeliciteerd! Geniet ervan! Dat is wel erg snel gegaan zeg. Beetje zonder al te veel schade doorstaan?

Thanks zo-is-dat, lief!

Helaas moet ik mij melden met nog steeds baby-in-de-buik! Begin nu toch wel erg benieuwd te worden, hoe lang ze nog van plan is te blijven zitten! Ik wil ook babyknuffelen!
  zondag 15 maart 2020 @ 10:02:41 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192043788
De tekst hieronder staat nu in je clipboard
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef _aurum_ het volgende: Hi allemaal, even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋). Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er. Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad. Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰 Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Fantastisch nieuws, gefeliciteerd Aurum en geniet ervan!
Resistance is futile.
pi_192044094
Gefeliciteerd Aurum!!

Ik heb morgen een 20 weken echo. Morgen maar even bellen hoe en wat. Normaal zou Noor naar mijn zus gaan, maar haar dochter is strontverkouden. Mijn moeder hoort bij de risicogroep en mijn vader woont een uur bij ons vandaan. Kortom, we hebben geen oppas. Vriendjes doe ik nu liever ook niet. Ik ga maar vragen of ze toch niet meee kan, ik heb weinig zin om alleen naar de echo te gaan.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:50:35 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_192045526
Ze zullen die regels niet voor niets hanteren, sun. Geen zin hebben om alleen te gaan is denk ik geen geldig argument.

Zou je vriend normaal gezien mee gaan naar de SEO? Dan heeft hij dat op zijn werk vast al afgeblokt denk ik, dan kan hij ook bij je dochter blijven ;)

[ Bericht 52% gewijzigd door SQ op 15-03-2020 11:55:49 ]
disclaimer
pi_192045752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef _aurum_ het volgende:
Hi allemaal, even een update van mijn kant; gisteren om 15:28 is onze dochter geboren. Miepie is 3740 gram en we zijn thuis bevallen ( dus het ging ff anders dan gepland 😋).

Wie weet schrijf ik het verhaal nog een keer uit want het is bizar snel gegaan; rond 1300 braken onder de douche mijn vliezen en bijna 2,5 uur later was ze er.

Veel dingen zijn anders gelopen maar ondanks alles heb ik een prima bevalling gehad.

Nu de borstvoeding op orde zien te krijgen (aanhappen), slapen kan ze al als de beste 🥰

Iedereen veel succes en hopelijk geeft Corona niet teveel negatieve invloed, ik ga door naar het volgende topic
Gefeliciteerd! :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nicholasjoy, ik snap wel wat je bedoelt. Als partner voel je zelf al niks van de zwangerschap, toch wel leuk als je dan eea meekrijgt via de afspraken/echo’s. Mijn man vond dat ook erg waardevol, ook om de info gewoon van de vk te horen en niet uit mijn mond. Dan weet je ook zeker dat je het goed gehoord hebt etc. Hij is bij bijna alle afspraken meegeweest.

Ik heb vanmiddag lekker gejankt en met mijn vriendin gebeld die arts is. We kwamen tot de conclusie dat die baby er toch wel uit komt en moet (😂) en dat ik dat ook best zelf kan als het écht moet. Maar ik blijf erbij dat ik liefst naar het ziekenhuis ga, al is het maar in een tentje voor de deur 😅 dan ben ik tenminste dicht bij een arts als er iets aan de hand is. Dat vind ik echt het aller belangrijkste.

Het zal vast niet zo’n vaart lopen dat ze je echt gaan weigeren. Dan moet er denk ik nog wel wat meer gebeuren. In dat opzicht zijn we misschiej juist wel nog net op tijd aan de beurt..

Ik probeer er maar niet meer te veel aan te denken. Lekker even een filmpje kijken en we zien wel hoe we er morgen voor staan!
Dat dus inderdaad. :9 Ik probeer ook met het werk regelen dat ik overal bij kan zijn, vind die betrokkenheid erg belangrijk..

Hoe gaat het vandaag?

Verloskundige maakte hier een schoonheidsfoutje; alle cliënten in een appgroep gegooid voor informatie. Maar dan kun je dus ook elkaar nummers zien. Dus ook van mensen die een zwangerschap nog niet bekend hadden gemaakt, eventuele bekenden. :X :@
pi_192045789
Nou. Hier stijgt de corona-stress en llm-hormonen cocktail me naar het hoofd ofzo. Ik heb de halve ochtend op man lopen vitten, de andere helft lopen janken en toen kreeg ik behoorlijk pijnlijke harde buiken en kon ik niet meer op of om. Man heeft me nu maar in een warm bad geparkeerd.

Ik vind het op het moment dus écht niet leuk allemaal.
pi_192045822
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:03 schreef silliegirl het volgende:
Nou. Hier stijgt de corona-stress en llm-hormonen cocktail me naar het hoofd ofzo. Ik heb de halve ochtend op man lopen vitten, de andere helft lopen janken en toen kreeg ik behoorlijk pijnlijke harde buiken en kon ik niet meer op of om. Man heeft me nu maar in een warm bad geparkeerd.

Ik vind het op het moment dus écht niet leuk allemaal.
:* :* :*

Goede stap van je man je even te parkeren. Dagkaart voor gekocht? O+
pi_192045858
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:50 schreef SQ het volgende:
Ze zullen die regels niet voor niets hanteren, sun. Geen zin hebben om alleen te gaan is denk ik geen geldig argument.

Zou je vriend normaal gezien mee gaan naar de SEO? Dan heeft hij dat op zijn werk vast al afgeblokt denk ik, dan kan hij ook bij je dochter blijven ;)
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de regels bij hun zijn. Bij sommige topics op internet lees ik dat niet al te jonge kinderen wel welkom zijn. Ik bel gewoon even morgen :)

Echo's bij de VK, daar heb ik geen problemen mee om daar alleen naartoe te gaan. Een 20 weken echo vind ik dan weer andere koek.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:08:51 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192045904
*boks sillie. Mijn hormonen schieten ook alle kanten op en vanochtend ook al tranen hier door al het gedoe. Ik had me mijn verlof zo anders voorgesteld -O-. En ja, overmacht etc, maar daar hebben m'n hormonen echt geen boodschap aan merk ik :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192046177
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
*boks sillie. Mijn hormonen schieten ook alle kanten op en vanochtend ook al tranen hier door al het gedoe. Ik had me mijn verlof zo anders voorgesteld -O-. En ja, overmacht etc, maar daar hebben m'n hormonen echt geen boodschap aan merk ik :').
Ja hier ook. En het idee dat ik straks mijn kinderen 24/7 thuis zou hebben én een mini baby erbij vliegt me echt naar de keel. Ik keek ook heel erg uit naar 1 op 1 tijd met baby, omdat ik ook dat zo belangrijk vind. En dat zou er zijn op de dagen dat kids toch al naar school en opvang gaan, maarja...
pi_192046685
Nicholasjoy; oeps, da’s niet zo netjes van de vk! Moeten ze nog mee uitkijken ook zo met die nieuwe privacywetgeving.

Xcuz en sillie, I feel you! Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang en eerlijk gezegd keken wij ook uit naar wat dagen 1 op 1 met baby. Gelukkig lijkt het erop dat de opa’s en oma’s van beide kanten nog prima willen oppassen, als dat nodig is. Dus denk dat ze dat dan wel onderling regelen, en we toch alsnog even met de nieuwe baby alleen kunnen zijn.

Verder gaat het hier prima, nog steeds regelmatig harde buiken maar verder geen enkele aanwijzing. We wachten maar rustig af. Tot nu toe nog niet gehoord van het ziekenhuis dat morgen niet doorgaat.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:19:09 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_192047190
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:01 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :*
[..]

Dat dus inderdaad. :9 Ik probeer ook met het werk regelen dat ik overal bij kan zijn, vind die betrokkenheid erg belangrijk..

Hoe gaat het vandaag?

Verloskundige maakte hier een schoonheidsfoutje; alle cliënten in een appgroep gegooid voor informatie. Maar dan kun je dus ook elkaar nummers zien. Dus ook van mensen die een zwangerschap nog niet bekend hadden gemaakt, eventuele bekenden. :X :@
Altijd die appgroepen ook he :'( Whatsapp kent ook gewoon verzendlijsten...
disclaimer
  zondag 15 maart 2020 @ 13:22:54 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192047275
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hier ook. En het idee dat ik straks mijn kinderen 24/7 thuis zou hebben én een mini baby erbij vliegt me echt naar de keel. Ik keek ook heel erg uit naar 1 op 1 tijd met baby, omdat ik ook dat zo belangrijk vind. En dat zou er zijn op de dagen dat kids toch al naar school en opvang gaan, maarja...
Ook dat ja.. Heb echt moeite om m'n verwachtingen bij te stellen. Nouja, zeg maar gerust compleet om te gooien.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:26:37 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_192047329
Even een dikke knuffel :* :* voor jullie allemaal. Ik kan me zó goed voorstellen hoe kut dit allemaal voelt.
disclaimer
pi_192047405
Mijn man voelt zich niet zo lekker. Kan er ook nog wel bij, moet hij straks in thuisquarantaine terwijl er een verse baby is 😂😂 Nah zal wel meevallen, hij is niet in het buitenland geweest de afgelopen maand en kent ook geen mensen die dezelfde klachten hebben of getest zijn oid. Hij hoest ook niet en geen koorts. Gewone griep (of manflu 😉) bestaat tenslotte ook nog! Maar echt handig is anders.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:40:45 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192047594
Even een :* voor de LLM, het is ook gewoon klote allemaal. Knuf!
pi_192048219
Oh jongens wat heb ik met jullie te doen! Kan me de paniek gevoelens helemaal voorstellen. Hier ook streng bericht van de VK die ik w snap maar ook wat voor zorgen zorgen. Bij de bevalling maar 1 persoon erbij enzo. Ik ben zo blij dat ik nog niet aan de beurt be. En in de zomer moet dit gewoon over zijn voor eerst. Kraamzorg, hoe gaat dat dan? Als die ook overbelast is. Poeh. Ben blij dat ik al mijn extra controles heb gehad afgelopen weken, maanden omdat ik me zorgen maakte. Dat is nu niet nodig omdat ik helemaal suf getrapt wordt van binnen :P 20 weken echo hebben we woensdag
Als school dicht gaat, zal ik alleen moeten of R moet mee. Is niet verkouden, maar geen idee of dat nog kan. In nood dan maar alleen. VK afspraken gaan niet door, alleen eventueel hartjeluisteren en weer weg en de rest telefonisch. Kan ik inkomen. Maar het maakt me ook bang soms. Ben ik kwetsbaar nu ik nog aansterk van HG? Man in onderwijs en staat dus wel blootgesteld aan veel mensen. Ik moet thuiswerken van mijn werk, net als mijn collega's. Gaan we weer thuis zitten dus. Ik draai door maar goed. Vind het allemaal maar spannend. Sterkte iedereen!
pi_192048620
Aurum gefeliciteerd met jullie dochter!! *O*

En ook vanuit hier :* en knuffel voor de LLM. Bizarre situatie op deze manier.

Net als Hilmo ben ik blij voorlopig nog niet te hoeven bevallen. Vanuit de vk heb ik nog geen bericht gehad over strengere regels oid. Heb woensdag een afspraak staan, 4 weken geleden de vk voor het laatst gezien.
  zondag 15 maart 2020 @ 14:44:27 #21
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_192049027
Gefeliciteerd Aurum!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_192049477
quote:

[..]

Pfft, daar moet je inderdaad (nog) niet te veel over en bij nadenken.. :*

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:51 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Nicholasjoy; oeps, da’s niet zo netjes van de vk! Moeten ze nog mee uitkijken ook zo met die nieuwe privacywetgeving.

Xcuz en sillie, I feel you! Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang en eerlijk gezegd keken wij ook uit naar wat dagen 1 op 1 met baby. Gelukkig lijkt het erop dat de opa’s en oma’s van beide kanten nog prima willen oppassen, als dat nodig is. Dus denk dat ze dat dan wel onderling regelen, en we toch alsnog even met de nieuwe baby alleen kunnen zijn.

Verder gaat het hier prima, nog steeds regelmatig harde buiken maar verder geen enkele aanwijzing. We wachten maar rustig af. Tot nu toe nog niet gehoord van het ziekenhuis dat morgen niet doorgaat.
Heel onhandig. Hoop maar voor ze dat niemand een klacht tegen ze indient. :9

Hier werkt mijn kant van de familie allemaal in hetzelfde familiebedrijf, dus weinig tijd, dus is leuk als de opvang dicht gaat. :9 Schoonouders zijn én ziek én wonen op afstand. Dus yay, leuke vooruitzichten. Wij hebben gelukkig nog even. :+
  zondag 15 maart 2020 @ 15:11:09 #23
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192049518
Gefeliciteerd Aurum! O+

Ik meld me ook voorzichtig in dit topic. O+ :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_192049524
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 15:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd Aurum! O+

O+ O+ Voorzichtige hoera!
pi_192049528
quote:
Gefeliciteerd Aurum! O+

O+ O+ O+
  zondag 15 maart 2020 @ 15:42:20 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192050125
quote:
Gefeliciteerd Aurum! O+

Welkom *O*
Resistance is futile.
pi_192050385
Aurum en D.U.M.A.N. gefeliciteerd! En een hele dikke knuffel voor iedereen die nu snel moet bevallen, dit soort onzekerheid is echt niet tof en kunnen jullie er nu even niet bij hebben.

Wij zijn vrijdag naar de verloskundige geweest en hebben het hartje voor het eerst gehoord, net een locomotiefje O+ Ook een mail gehad van de verloskundige dat vriend niet meer mee mag naar de afspraken en dat ze het grotendeels telefonisch gaan doen, meh.

@SQ mag ik ook in de lijst, datum is 14 september :)
pi_192052460
Gefeliciteerd duman en michelangela met het hartje!

Ik vraag me ook af of wij wel kraamzorg krijgen. Het is de tweede dus zou vast al veel minder worden dan waar we ‘recht’ op hebben, maar nu.. heb nog geen bericht van ze gehad, lijkt me wel raar als je straks belt en dat ze dan pas aangeven dat ze echt niet of veel minder komen.

Ergens lijkt het me ook wel vervelend dat je nu helemaal geen controles krijgt aan het begin van je zwangerschap. Doen ze die bloeddrukcontroles enzo normaal maar voor de grap dan? Verder stelt zo’n controlebezoek natuurlijk weinig voor, maar hartje horen en horen dat je bloeddruk prima is, zou toch fijn zijn lijkt me.
  zondag 15 maart 2020 @ 17:47:49 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_192053286
Ze doen alleen medisch noodzakelijke controles. Af en toe bloeddruk meten dus wel.
disclaimer
pi_192053762
Ah ok. Fijn!

Jippie, kogel door de kerk. Komende 3 weken geen kdv. Ik heb dan wel een beroep in de zorg maar heb zo’n idee dat ze daar niet in gaan trappen nu. Opeens wil ik niet meer zo graag dat die baby komt, laat maar lekker even zitten nog. Als het net zo gaat als met de eerste heb ik de eerste 1,5 week mijn man hard nodig en dan kan ik geen gillende peuter gebruiken.

Opa en oma willen vast wel oppassen maar het lijkt me voor peuter ook weer niet goed als zij steeds ‘weg’ moet en dan niet naar het kdv maar naar o&o.
pi_192060474
Aurum, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! O+. Zo lang op moeten wachten, maar nu eindelijk in je armen. Heel veel geluk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 06:13:57 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192064144
Gefeliciteerd Aurum! Fijn dat alles zo goed is gegaan! Hopelijk hapt je dochter snel goed aan O+

Gefeliciteerd DUMAN! *O*

Ik heb woensdag controle maar grote kans dat dit niet doorgaat? Moet ik hier nog achteraan bellen of zal het ziekenhuis hier contact over opnemen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 16 maart 2020 @ 07:00:25 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192064315
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:13 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Aurum! Fijn dat alles zo goed is gegaan! Hopelijk hapt je dochter snel goed aan O+

Gefeliciteerd DUMAN! *O*

Ik heb woensdag controle maar grote kans dat dit niet doorgaat? Moet ik hier nog achteraan bellen of zal het ziekenhuis hier contact over opnemen?
Ben je terug van de cruise?

Zeker even bellen.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 07:02:48 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192064334
quote:
7s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben je terug van de cruise?

Zeker even bellen.
Bijna! De cruise is eerder teruggeroepen naar Londen en we zitten nu in de bus naar Rotterdam. Ik kan pas rustig ademhalen als ik voet op Nederlandse bodem zet ;)

Ik ga morgen even bellen dan :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 16 maart 2020 @ 07:03:14 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192064337
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bijna! De cruise is eerder teruggeroepen naar Londen en we zitten nu in de bus naar Rotterdam. Ik kan pas rustig ademhalen als ik voet op Nederlandse bodem zet ;)

Ik ga morgen even bellen dan :Y
Goeie reis terug :)
Resistance is futile.
pi_192064403
Goede reis nog even Majo. Wel jammer dat jullie eerder terug moesten. Zou inderdaad even bellen maar ik denk dat jouw afspraak wel door zal gaan hoor, zo’n uitzonderlijk geval.

Hier nog steeds niks, hoewel ik vannacht écht dacht dat het zo ver was. Continue harde buiken, beetje in golven ook, superwild kind. Maar het werd niet erger oid. Nu wel weer wat buikkramp.
Ik ga er van uit dat we om 8:45 gewoon welkom zijn in het ziekenhuis (de man zijn manflu is alweer weg 😅). Hopelijk willen ze daar wellicht proberen te strippen, of zelfs gewoon al vliezen breken. Ik ben echt bang dat als we langer wachten we helemaal niet meer welkom zijn in het ziekenhuis of dat ik straks alleen nog maar alleen mag komen oid. Het wordt al heel anders dan we hadden gedacht zo met peutermeisje thuis..
pi_192073821
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 06:13 schreef MaJo het volgende:

Gefeliciteerd DUMAN! *O*

Als ik zie hoe het hier gaat zullen ze je indien mogelijk waarschijnlijk via skype/telefoon willen spreken, maar of ze dat met jouw termijn ook zo doen durf ik niet te zeggen. Misschien ook afhankelijk van hoe je je voelt.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 07:15 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Goede reis nog even Majo. Wel jammer dat jullie eerder terug moesten. Zou inderdaad even bellen maar ik denk dat jouw afspraak wel door zal gaan hoor, zo’n uitzonderlijk geval.

Hier nog steeds niks, hoewel ik vannacht écht dacht dat het zo ver was. Continue harde buiken, beetje in golven ook, superwild kind. Maar het werd niet erger oid. Nu wel weer wat buikkramp.
Ik ga er van uit dat we om 8:45 gewoon welkom zijn in het ziekenhuis (de man zijn manflu is alweer weg 😅). Hopelijk willen ze daar wellicht proberen te strippen, of zelfs gewoon al vliezen breken. Ik ben echt bang dat als we langer wachten we helemaal niet meer welkom zijn in het ziekenhuis of dat ik straks alleen nog maar alleen mag komen oid. Het wordt al heel anders dan we hadden gedacht zo met peutermeisje thuis..
Hoe is het met de afspraak gegaan? Ik hoop dat het een goed teken is dat je niet weer iets gepost hebt!
pi_192073827
Mijn vriendin heeft harde buiken en krampen.. :{
Weer hetzelfde, herkenbare gevoel als de vorige zwangerschap..
pi_192075205
Hier ook veel krampen en ik besloot in een helder moment maar is even mn urine te laten checken; jawel, blaasontsteking.

En mn halve dag kwijt aan bellen met huisarts, want jemig, de telefonische triage ze hier hebben op het moment.. :X
pi_192075660
Nog gefeliciteerd Aurum. :)

@Michelangela welkom!

Ik had net mijn telefonische intake gehad. Nipt wordt mogelijk later dan standaard door corona.

En omdat peuter een kleine baby was van 3060 gram krijg ik waarschijnlijk extra groeiecho's.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192079290
Morgen maar contact zoeken met de verloskundige. Harde buiken blijven komen, buikkramp.. Klote.
  maandag 16 maart 2020 @ 19:50:50 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_192079345
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Morgen maar contact zoeken met de verloskundige. Harde buiken blijven komen, buikkramp.. Klote.
Als je je zorgen maakt moet je nú bellen he. :* sterkte, hopelijk is het niets.
disclaimer
pi_192079518
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je je zorgen maakt moet je nú bellen he. :* sterkte, hopelijk is het niets.
Het voelt zoals tijdens de eerste zwangerschap. Toen begonnen ook in deze periode ineens voorweeën en ja.. daarmee kun je niks anders dan rust.

Zo even écht rustig op de bank liggen, kijken of ze voldoende leven voelt. Zo ja, dan wachten tot morgen, anders vanavond overleggen.
pi_192080363
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 19:57 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Het voelt zoals tijdens de eerste zwangerschap. Toen begonnen ook in deze periode ineens voorweeën en ja.. daarmee kun je niks anders dan rust.

Zo even écht rustig op de bank liggen, kijken of ze voldoende leven voelt. Zo ja, dan wachten tot morgen, anders vanavond overleggen.
Anders misschien even een lekkere warme douche en daarna gaan liggen? Als het harde buiken zijn zouden ze daarvan wel minder moeten worden. Maar bij twijfel of angst zou ik gewoon bellen. Daar zijn ze voor!
pi_192080572
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:32 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Anders misschien even een lekkere warme douche en daarna gaan liggen? Als het harde buiken zijn zouden ze daarvan wel minder moeten worden. Maar bij twijfel of angst zou ik gewoon bellen. Daar zijn ze voor!
Dit!

En anders nog 2 paracetamol nemen en dan naar bed. Het zijn ook voor iedereen nogal stressvolle dagen met dat hele coronagebeuren, dat helpt ook niet. Dus even tot rust zien te komen, hopelijk blijft het dan weer even weg!
pi_192080704
He bah NJ dat is ook helemaal niet fijn. Eens met het vroeg naar bed advies, de afgelopen week ben ik ook twee keer gewoon om 20:00 gaan slapen. ^O^
pi_192080929
quote:

[..]

Even een hart onder de riem, voor zover dat kan. Onze kinderen zijn volgens mij ongeveer even oud en in de laatste weken voordat mijn derde geboren werd, werd ik gek van de oudste twee :@ Ik vond het verschrikkelijk om toe te geven maar ze werkten zó op mijn zenuwen (het was toen zomer, dus minder opvang en geen school). Ik vroeg me af hoe ik dit toch allemaal moest gaan doen na de bevalling. Gelukkig verdween dat gevoel over de oudste twee vrij snel na de bevalling. Ze zijn wel even uit logeren geweest zodat wij rustig konden opstarten met de baby maar daarna kwam alles weer goed O+
pi_192081288
Sterkte voor je lief NJ!

Helaas nog steeds niks hier. Vanochtend aan ctg gehangen, alles prima, ook genoeg vruchtwater. In principe prima om af te wachten dus. Gyn heeft me gestript, eigenlijk wilde ze het niet want ze krijgt wel eens op haar kop van verloskundigen als ze dat gedaan heeft, maar omdat wij aangaven dat het eigenlijk afgelopen weekend al gebeurd zou zijn door de vk durfde ze het wel aan. Heb er tot nu toe alleen helaas niks van gemerkt. Er is een afspraak gemaakt voor woensdag voor inleiden, mits er bij hun geen spoed tussendoor komt oid. Ik hoop dat het niet nodig is maar ik denk eigenlijk niet dat het nog vanzelf komt. Ik durf ook niet langer te wachten, straks gaat de zorg echt op zijn gat..

Ik zie ook best wel een beetje op tegen de eerste weken met peuter en verse baby. Wij hebben beide een cruciaal beroep, mijn verklaring is al geaccepteerd. Maar toch een beetje gek om daarvan gebruik te maken terwijl ik thuis ben. Maar man zal wel meer moeten werken nu dan toen peuter geboren werd, juist door dit coronagedoe. We zullen het de eerste week (of 2) dus wel oplossen met opa en oma, maar daarna zullen we haar misschien wel ‘ns brengen..
pi_192081769
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:14 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Sterkte voor je lief NJ!

Helaas nog steeds niks hier. Vanochtend aan ctg gehangen, alles prima, ook genoeg vruchtwater. In principe prima om af te wachten dus. Gyn heeft me gestript, eigenlijk wilde ze het niet want ze krijgt wel eens op haar kop van verloskundigen als ze dat gedaan heeft, maar omdat wij aangaven dat het eigenlijk afgelopen weekend al gebeurd zou zijn door de vk durfde ze het wel aan. Heb er tot nu toe alleen helaas niks van gemerkt. Er is een afspraak gemaakt voor woensdag voor inleiden, mits er bij hun geen spoed tussendoor komt oid. Ik hoop dat het niet nodig is maar ik denk eigenlijk niet dat het nog vanzelf komt. Ik durf ook niet langer te wachten, straks gaat de zorg echt op zijn gat..

Ik zie ook best wel een beetje op tegen de eerste weken met peuter en verse baby. Wij hebben beide een cruciaal beroep, mijn verklaring is al geaccepteerd. Maar toch een beetje gek om daarvan gebruik te maken terwijl ik thuis ben. Maar man zal wel meer moeten werken nu dan toen peuter geboren werd, juist door dit coronagedoe. We zullen het de eerste week (of 2) dus wel oplossen met opa en oma, maar daarna zullen we haar misschien wel ‘ns brengen..
Fijn wel dat je nu toch een datum voor inleiden hebt! Hopelijk dient de kleine zich nog spontaan aan voordien.

Niet naar jouw persoonlijk trouwens, want Hoewel ik wel snap dat je gebruik zou maken van de opvang, vind ik het ook wel heel gek dat je ervoor in aanmerking zou komen in je zwangerschapsverlof. Ik heb in principe ook een vitaal beroep (wat ook raar is want al mijn collega’s zijn ook naar huis gestuurd door mn baas :') ) en mijn man ook, maar wij gaan, hoe erg ik er ook van baal dat het zo is, geen beroep doen op de noodopvang. Ik ben nu eenmaal thuis. En ik vind dat in deze situatie mijn ongemak geen reden mag zijn om (nood)opvang te belasten met mijn kids.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 21:57:01 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082170
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:57 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Als ik zie hoe het hier gaat zullen ze je indien mogelijk waarschijnlijk via skype/telefoon willen spreken, maar of ze dat met jouw termijn ook zo doen durf ik niet te zeggen. Misschien ook afhankelijk van hoe je je voelt.
[..]

Hoe is het met de afspraak gegaan? Ik hoop dat het een goed teken is dat je niet weer iets gepost hebt!
Een telefonische afspraak heb je met mijn termijn niks aan ;) zelf wil ik dolgraag een echo, zit er echt naar af te tellen. Als het niet kan heb ik er begrip voor maar ik hoop echt dat het door kan gaan :)

Hopelijk voelt je vriendin zich snel beter! :*
pi_192082324
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een telefonische afspraak heb je met mijn termijn niks aan ;) zelf wil ik dolgraag een echo, zit er echt naar af te tellen. Als het niet kan heb ik er begrip voor maar ik hoop echt dat het door kan gaan :)

Hopelijk voelt je vriendin zich snel beter! :*
Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:04:39 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082366
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:03 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hier in het ziekenhuis bellen ze als je afspraak niet door gaat. Niet gebeld = afspraak gaat door. Ik duim voor je dat je even mag spieken naar je kleintje!
Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ik O+
pi_192082561
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben nog niet gebeld, maar dat kan natuurlijk morgen nog. Kan ik dan ook gewoon mijn man meenemen als ik verder niks hoor? Hij is bijna nog zenuwachtiger dan ik O+
Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.
pi_192082902
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Fijn wel dat je nu toch een datum voor inleiden hebt! Hopelijk dient de kleine zich nog spontaan aan voordien.

Niet naar jouw persoonlijk trouwens, want Hoewel ik wel snap dat je gebruik zou maken van de opvang, vind ik het ook wel heel gek dat je ervoor in aanmerking zou komen in je zwangerschapsverlof. Ik heb in principe ook een vitaal beroep (wat ook raar is want al mijn collega’s zijn ook naar huis gestuurd door mn baas :') ) en mijn man ook, maar wij gaan, hoe erg ik er ook van baal dat het zo is, geen beroep doen op de noodopvang. Ik ben nu eenmaal thuis. En ik vind dat in deze situatie mijn ongemak geen reden mag zijn om (nood)opvang te belasten met mijn kids.
Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬

En ik wil de opa’s en oma’s toch ook niet te veel belasten, hoe graag zij het zelf ook willen. Zijn toch ook niet de allerjongsten meer..niet dat we bang zijn voor corona, maar ze zijn na een dag peuter altijd al bekaf 😅

[ Bericht 2% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-03-2020 22:33:18 ]
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:24:59 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082919
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bij ons ziekenhuis ( Alrijne ) mag alleen de patiënt naar binnen tenzij je assistentie nodig hebt.... Gelijk dus ook maar even vragen morgen.
Op de website van het UMC staat dat iedere patiënt 1 begeleider mee mag nemen, mits deze geen klachten heeft (lijkt mij logisch). We gaan het zien!
pi_192082955
Majo bij mijn ziekenhuis mochten mannen eigenlijk niet mee naar echo, maar ze waren er nog niet heel streng op hier. Gezien jullie situatie kan ik me voorstellen dat ze misschien nog een uitzondering maken maar dat ligt denk ik helemaal aan wie je helpt..
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:27:35 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192082970
Ik las ergens anders dat ze qua echo’s alleen nog de termijnecho en de 20 weken echo doen, de rest zou afgezegd worden. Volgens mij betreft mijn echo een termijnecho dus dat zit dan wel goed.
pi_192083075
Ik heb vanavond een mail van de verloskundige gekregen dat ze me gaat bellen en in de bijlage een brief van de knov met de maatregelen die getroffen zijn. Inderdaad dat partner en kinderen niet mee mogen naar een afspraak en tussen 16-27 weken geen controles.
Die hele lijst kwam wel even binnen hoor, ook de maatregelen na de bevalling. Kraamvisite telefonisch, 6-weken controle telefonisch. Ik werd er verdrietig van omdat ik juist dat ook als heel prettig heb ervaren de vorige keer.
Ik ben dan ook blij dat dit onze 2de wordt, toch wat meer vertrouwen al.
Hopelijk gaat de groeiecho met 28 weken wel door tzt, afwachten maar.
pi_192083124
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt, gaat ook echt liggen aan hoe het gaat. Maar als ik me zo voel als na de geboorte van dochter gaat het mij echt niet lukken in mijn eentje te zorgen voor een baby én een (toch wel vrij intensieve)peuter. Ik kan peuter soms al niet aan zonder baby erbij 😬

En ik wil de opa’s en oma’s toch ook niet te veel belasten, hoe graag zij het zelf ook willen. Zijn toch ook niet de allerjongsten meer..
De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.
pi_192083167
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De essentie was meer dat ik dus eens zou informeren of je er wel aanspraak op kan maken als je verlof hebt. Links of rechtsom weet je opvang dat uiteindelijk toch wel, namelijk. Het zou ook rot zijn als je je kind wil brengen en dan weer naar huis wordt gestuurd zeg maar.
Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken (hij moet in die eerste weken denk ik al gewoon werken, hij is nu ook pas net klaar en om 10:00 begonnen vanochtend). We zien wel.

Ik denk ook een beetje aan de toekomst. Als dit langer dan 3 weken gaat duren dan vrees ik dat ik misschien wel met 6 weken na geboorte alweer moet gaan meehelpen, desnoods via thuiswerken. Er vallen echt veel mensen uit op de werkvloer nu. Maar goed, dat zien we tzt wel. Misschien verandert mijn peuter wel in een lief peutermoedertje en gaat ze me juist heel veel helpen met de baby ❤

[ Bericht 9% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 16-03-2020 22:43:05 ]
pi_192083360
Heeft iemand van jullie trouwens al iets gehoord van de kraamzorg bijvoorbeeld? Bij mijn kraamzorg staat bv nog niks op de website en ook niks gehoord. Lijkt me wel gek als ze opeens niet of heel weinig blijken te gaan komen als je ze belt als de bevalling is (geweest)?
pi_192083474
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ach, ik ga geen slapende honden wakker maken. Het is vlakbij dus als we rechtsomkeert moeten dan is dat maar zo 😅 En in het geval dat ik niet in staat ben om voor haar te zorgen, dan heeft mijn man wel recht op opvang voor haar, denk ik, aangezien hij na 1a 2 weken toch echt wel weer moet werken
Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.

Of ik ben het braafste meisje van de klas, want het zou niet eens in me opkomen om zo misbruik te maken van de situatie.
pi_192083634
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:47 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoor je wel wat je zegt? En eerder ook al, toen het over je personeel ging? Ik hoop heel erg dat je wat onhandig bent en overkomt met het geschreven woord en dat de werkelijkheid beter is.

Of ik ben het braafste meisje van de klas, want het zou niet eens in me opkomen om zo misbruik te maken van de situatie.
Ik ben niet van plan om misbruik te maken van de situatie. Maar als je niet voor je kind kan zorgen om wat voor reden dan ook, en je partner moet werken, wie dan wel? Maar ik ga er niet van uit dat het nodig is. Ik hoop dat na die drie weken het allemaal weer normaal op gang komt.

Ik kon de eerste maand na geboorte van onze peuter overigens niet eens voor de baby zorgen alleen na de geboorte, toen kon man wel thuisblijven gelukkig. Inmiddels heeft hij een andere functie en ook nog eens in een vitaal beroep dus voor hem wordt zo lang thuisblijven nu wel wat moeilijk.
pi_192083743
Dat heet dan pijn lijden. Dat moeten we allemaal.

Ik heb een cruciaal beroep met een groot risico om zelf besmet te raken. Mijn man heeft geen cruciaal beroep en is wel risicopatiënt. Als ik zelf klachten krijg, ga ik elders verblijven als ik niet op m'n werk ben. Dat betekent zolang ik ziek ben zie ik mijn man en kinderen niet. Einde borstvoeding. Einde ontspanning in deze moeilijke tijd. En het wordt nog erger, daar moeten we ons op instellen. Maar wij gaan niet sjoemelen met ons recht op opvang. Pijn lijden dus.

Ik hoop oprecht met je mee dat het meevalt, maar de feiten spreken dat tot nu toe tegen.

[ Bericht 85% gewijzigd door Mrs.Peel op 16-03-2020 23:03:07 (Toevoeging na jouw toevoeging ) ]
pi_192083793
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
pi_192083910
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
We gaan het zien. Een beetje pijnlijden is prima, heb je gelijk in. Ik hoop dat alles lekker voorspoedig mag gaan en er straks niks aan de hand is en dus niet nodig is.
Ik hoop het ^O^
pi_192084263
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik hoop ook dat het niet nodig gaat zijn.

En ik snap je zorg wel voor straks; ik ben fysiek nu al eigenlijk helemaal niet in staat om volledig voor de kids te zorgen als man werkt, dus ik heb nu toch hulp van mijn ouders nodig, maar dat is dan “zelf opgelost”. Een beroep doen op een voorziening voor ouders die “werk doen wat voor vitaal belang is om de samenleving draaiende te houden” gaat me gewoon te ver. Ik doe nu namelijk geen zak om uberhaupt iets draaiend te houden gezien mijn zwangerschapsverlof, behalve misschien mijn eigen gezin. Maarja, dat bedoelen ze niet :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 06:19:51 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_192087440
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:27 schreef MaJo het volgende:
Ik las ergens anders dat ze qua echo’s alleen nog de termijnecho en de 20 weken echo doen, de rest zou afgezegd worden. Volgens mij betreft mijn echo een termijnecho dus dat zit dan wel goed.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor iedereen!
disclaimer
pi_192088610
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 06:19 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet, je bent nu exact 8 weken toch? Dat is érg vroeg voor een termijnecho. Die doen ze naar mijn idee tussen 9 en 12 weken.
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor iedereen!
Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivf
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:52 #70
208890 June.
Seriously?
pi_192089644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Arja het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner van mijn ivf traject krijg je 2 echo’s in het ziekenhuis en word je daarna overgedragen aan de vk. Een termijn echo krijg je dan niet meer, want de termijn is vrij duidelijk door de ivf
Ik kreeg bij mijn iui ook maar 1 echo bij 7 weken. Daarna pas weer bij de verloskundig rond week 11.

En ik snap het rationeel gezien ook wel. Je kunt ook nog niet zoveel zien behalve dat de zwangerschap intact is. Emotioneel is natuurlijk een ander verhaal, maar snap dat ze alleen de noodzakelijke echo's doen.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:48:12 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_192089801
Ja, rationeel zijn rondom zwangerschappen is gewoon heel lastig _O-

Voor mezelf gesproken vind ik de verminderde controles geen issue. Het is mijn derde, I know the drill. Heb geen klachten, nooit gehad ook in het verleden, en ik kan snel en soepel thuis bevallen.

Maar ik kan me zooooooo goed voorstellen dat als je maanden hebt uitgekeken naar het verlof van je tweede / derde zwangerschap, en dat dan uiteindelijk moet doen zonder die dagen opvang / school van de oudsten, dat je daar vreselijk van slag van raakt en heel veel van moet huilen. Dat zou ik ook hebben.
Of als je jarenlang hebt moeten wachten op die zwangerschap, en dan ineens geen echo's of controles krijgen. Dat lijkt me ook erg moeilijk te verwerken.

Het is wat het is, en het is klote, en daar mag je best verdrietig om zijn. :*
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:00:56 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192090051
Exact dat SQ, ik heb echt afgeteld naar m'n verlof en dat valt nu toch in duigen en dat vind ik erg moeilijk en heeft al wat tranen opgeleverd ja. Ik snap alle maatregelen, denk ook dat het het beste is, maar ik vind het voor mezelf gewoon heel erg kut :').

Kraamzorg heeft aparte infopagina op hun site. Kraamverzorgsters met klachten worden niet ingezet, in drukke regio's worden ze zo goed mogelijk 'verdeeld' over de gezinnen. En: Wij vragen jou om geen kraamvisite te laten komen als onze kraamverzorgende bij jullie aan het werk is. Komt er toch kraamvisite? Dan zal de kraamverzorgende niet aan het werk gaan.

Dit vind ik toch nog het heftigste. Heb 'm maar doorgestuurd aan m'n moeder, kan ze zich vast geestelijk voorbereiden :X.
pi_192090854
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Exact dat SQ, ik heb echt afgeteld naar m'n verlof en dat valt nu toch in duigen en dat vind ik erg moeilijk en heeft al wat tranen opgeleverd ja. Ik snap alle maatregelen, denk ook dat het het beste is, maar ik vind het voor mezelf gewoon heel erg kut :').
+1. Ik ben er ook verdrietig om. Gelukkig heb ik mijn ouders die bijspringen, maar hoe dat dan in de kraamweek gaat moeten... nouja. Komt tijd komt raad. Ofzo.
pi_192091045
Ja nu (hoog)zwanger zijn is echt geen pretje.. Ik maak me ook wel zorgen. We hebben ons er al bij neergelegd dat we in het ziekenhuis sowieso geen bezoek mogen ontvangen. Man is echter erg bang dat hij niet bij de bevalling/ziekenhuisverblijf mag of kan zijn. Bijvoorbeeld omdat hijzelf of ik Corona krijg of omdat het ziekenhuis nog meer maatregelen treft. Gelukkig zijn wij allebei nu bijna volledig thuis (op een boodschap doen na), maar ik hoop echt dat het allemaal meevalt voor onszelf en voor iedere zwangere.

Mijn vriendinnen en familie hadden aanstaand weekend een babyshower voor mij geregeld als verrassing. Maar ze hebben toch besloten die niet door te laten gaan omdat er veel klachten hebben. Erg jammer maar wel een Superlief idee.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:51:57 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192091085
Hier is m'n vriend de enige hulp. M'n ouders wonen op anderhalf uur rijden, zijn 70+ en ook niet helemaal meer fit en vitaal. Die komen nu ook zo min mogelijk hun huis uit en dat lijkt me ook wijs.

M'n schoonmoeder heeft gezegd dat we N. wel kunnen brengen, maar die heeft ook het zoontje van m'n schoonzusje nog rondlopen en dat vind ik geen goed idee. M'n schoonvader zit in een urn, dus dat wordt ook lastig :+.
pi_192093104
Vandaag hartje geluisterd (Of ja, ik niet, want man, partner natuurlijk niet welkom bij de verloskundige nu). Fijn even geruststelling te hebben gehad. Gisteren en vannacht niets geen leven gevoeld namelijk, terwijl dat de afgelopen dagen wel anders was.

Nu aftellen naar de 20-weken en hopen dat je als partner dan toch mee mag.
pi_192093793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hartje geluisterd (Of ja, ik niet, want man, partner natuurlijk niet welkom bij de verloskundige nu). Fijn even geruststelling te hebben gehad. Gisteren en vannacht niets geen leven gevoeld namelijk, terwijl dat de afgelopen dagen wel anders was.

ik mag vanavond mee naar de 20 weken echo. :) wel eerst even handen wassen bij aankomst.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:59:47 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_192093813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:30 schreef NicolasJoy het volgende:

Met 16 weken hoef je toch ook nog lang niet dagelijks leven te voelen?
Oprechte vraag, is zo'n angelsounds niet iets voor jullie? Als je er zo geregeld ongerust om bent? Ik heb er ook 1 en het maakt het voor mij echt significant draaglijker :)
disclaimer
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:07:43 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192093972
Ik voelde überhaupt pas wat met 21 weken ofzo en bij de 1e nog later :D. Elke dag voelen hoeft pas vanaf 25 weken ofzo :?.
pi_192094009
Bij U. voelde ik ‘m voor het eerst met 14 weken, maar dat was ook echt niet dagelijks. Maar het laatste wat je als zwangere nodig hebt is stress en onzekerheid, dus fijn dat jullie het hartje hebben kunnen horen. O+

Voor nu geldt dit hier trouwens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192094108
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Oprechte vraag, is zo'n angelsounds niet iets voor jullie? Als je er zo geregeld ongerust om bent? Ik heb er ook 1 en het maakt het voor mij echt significant draaglijker :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik voelde überhaupt pas wat met 21 weken ofzo en bij de 1e nog later :D. Elke dag voelen hoeft pas vanaf 25 weken ofzo :?.
Het is vooral wat je 'gewend bent om te voelen' omschreef de verloskundige het. Het bellen was ook meer voor de zekerheid, voor tips, hoe of wat. Ze voelde het hier al erg vroeg deze zwangerschap, maar sinds een week op dagelijkse basis steeds minder. (Eerst zeg maar meerdere keren per dag, voor het weekend de ene dag wel, de andere dag niet en nu in en sinds het weekend helemaal niets meer).

Als je eerst wel steeds wat voelt en daarna steeds minder en daarna zelfs niet meer.. Dan ga je je wel zorgen maken. Die zorgen helpen dan natuurlijk niet mee voor het voelen.

Verloskundige vond geen reden tot twijfel; direct komen. Ook omdat er nu dus alweer krampen/voorwee-achtige klachten beginnen te komen, die de vorige zwangerschap ook met week 16-20 kwamen..
pi_192094122
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

ik mag vanavond mee naar de 20 weken echo. :) wel eerst even handen wassen bij aankomst.
Dat geeft goede hoop! Veel plezier/succes vanavond! :D
pi_192094134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik ga er op zoeken, lijkt mij zeker wel wat, alleen nog niet aan toegekomen te zoeken. :9

Vorige zwangerschap hadden we door de complicaties wekelijks een echo, dus geen behoefte, zal nu wel anders worden.
pi_192096076
Duman dat valt me eigenlijk nog best mee, eigenlijk gewoon normaal dus, alleen het gesprek is telefonisch en je partner mag niet mee. Ik dacht serieus dat ze gewoon geen hartjes meer gingen luisteren en geen bloeddruk gingen meten 🤭

Hier nog steeds niks. We brengen vanmiddag peutermeisje uit logeren bij mijn ouders en dan hoop ik dat morgen doorgaat en we morgen einde dag dan eindelijk onze baby hebben (of is dat heel enthousiast snel na een inleiding? Ik heb al 2cm dus geen ballonnetjesgedoe).

Ik zag iets over een kraambureau, ik snap het wel, ze moeten de mensen die niet ziek zijn natuurlijk verdelen, en ik begrijp ook dat ze geen bezoek in huis willen want dat vergroot het besmettingsgevaar van diegenen die nog mogen werken. We gaan het zien. Ons bureau heeft niks staan maar zal ongetwijfeld hetzelfde hanteren. Gelukkig is het de tweede en weten we wel ongeveer wat we moeten doen, een kleine opfriscursus na 3,5 jaar is waarschijnlijk wel genoeg (mn voor de borstvoeding, geen idee meer wat nou allemaal handig was 😂)

Man heeft vandaag zijn eerste thuiswerkdag waarbij peutermeisje ook thuis is. Dat werkt nog niet echt, ze is niet gewend dat hij de hele dag thuis is en al helemaal niet dat hij dan boven gaat zitten werken 😂 dus het is pap voor pap na. Ze steekt misschien nog wat op van zijn werk want ze zit continue bij hem op schoot terwijl hij aan het vergaderen is 😂

NJ wat fijn dat je mee mag naar de 20w echo. Veel succes en plezier (of is het al geweest? Dan hoop ik dat alles goed is).
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 14:37:30 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192096129
Mijn echo morgen gaat gewoon door *O* Man mag ook gewoon mee, mits geen klachten. Ik ben echt zo opgelucht, poe!
pi_192096173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:37 schreef MaJo het volgende:
Mijn echo morgen gaat gewoon door *O* Man mag ook gewoon mee, mits geen klachten. Ik ben echt zo opgelucht, poe!
Super fijn!!
pi_192096492
Wat fijn Majo! *O*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:37:22 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_192097411
Fijn, majo!

Justme, ik ben bij de eerste ingeleid bij 40 weken en dat was vliezen doorprikken om half negen, weeënopwekkers er bij, baby om half 1, thuis om 16:00 ;) kan zomaar heel vlug gaan, ik hoop het voor je!
disclaimer
pi_192097460
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:37 schreef SQ het volgende:
Fijn, majo!

Justme, ik ben bij de eerste ingeleid bij 40 weken en dat was vliezen doorprikken om half negen, weeënopwekkers er bij, baby om half 1, thuis om 16:00 ;) kan zomaar heel vlug gaan, ik hoop het voor je!
Dat zou fantastisch zijn zeg! Ik moet er ook om 8:30 zijn 😅 Spannend wel hoor. Maar ben er wel klaar voor (en mee 😜)
pi_192098456
Spannend justme! Succes!
Majo wat fijn van de echo!

Ik heb vrijdag de 20 weken echo dus. Super spannend. Voel ook baby elke dag flink. Nu 19 weken.
Wij hebben van VK ook een stappenplan. Vaker controles dan die hie staat, bijv bij 24 weken ook. Ik hoop stiekem dat de suikertest na dit gedoe ook maar overgeslagen wordt :@ prikken voor resus negatief moet nog wel eens en de inenting tegen die ene ziekte. Kinkhoest toch? Als ze dat nog doen.
pi_192098712
Hilmo bij ons ging de kinkhoestprik in principe via consultatiebureau, je moest dan in een bepaalde week. Die blijven vooralsnog hier open dus ik denk dat die prik dan ook wel door zou gaan. Het is toch een soort van standaard sinds dit jaar, zullen ze vast niet zo snel weer laten vallen.
Ik heb het uiteindelijk via de huisarts gedaan omdat het me echt niet uitkwam in die ene week. Weet niet of ze dat met de huidige drukte ook nog zouden doen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:13:16 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_192099543
Ik had net een prima termijnecho. Ik blijf het onwerkelijk vinden dat zo'n kindje in nog geen 3 weken van een onherkenbare blob groeit tot een compleet spartelend mensje met armen en benen en vingertjes O+

Ik ga naar 5 oktober. Wordt nog spannend 8-)
disclaimer
pi_192100646
Wat fijn SQ! Mooi om die voortgang te zien hè? Zeker in het begin gaat dat zoooo hard!

Ik merk bij mij wel echt dat de laatste loodjes begonnen zijn. Ik ben bijna 37 weken. Vanochtend stond ik op en ineens hangt mijn buik enorm laag. Heel gek om te zien! De baby was al ingedaald maar nu dus nog veel verder blijkbaar. Mijn moeder beviel van mij met 37+2 dus ik ben heel benieuwd of ik ook al snel ga bevallen of dat ik misschien zelfs overtijd ga.
pi_192106042
*O* voor Majo en SQ en heel veel succes voor justme morgen, spannend!

Hier heb ik telefonisch consult gehad en nu maak ik me zorgen.
Met de 20-weken echo werd het hoofd gemeten op percentiel 3 en 5. Inimini dus, maar dochter heeft ook een klein hoofd. Echoscopiste gaf aan klein, maar niet te klein, wel met 28 weken kijken of de groei goed gaat.
Ik heb de vk de percentielen van dochter op laten zoeken, maar die blijken 30/40% te zijn geweest. Vk bleef maar vragen of mijn buik goed groeit (ja enorm) en checkte nog eens of wel de juiste datum was gebruikt. Gaf mij het gevoel dat ze de groei niet helemaal vertrouwd. Daarom wil ze me over 2 weken graag toch zien.
Ik vind dat er voor gemiddelden nu eenmaal ook kleintjes nodig zijn (de baby is algeheel klein gemeten) maar door de vragen/zorgen van de vk voel ik me nu wel even niet tof. ;(
Kan iemand me gerust stellen met ervaringen met hoofden rond percentiel 5?
pi_192107135
Ja. Willems hoofd werd bij de 34 weken echo ook onder de P5 gemeten en dat was veel te klein in vergelijking met de rest van zijn lichaam. Ik in de stress. Mijn man had ook een klein hoofd bij de geboorte vertelde mijn SM. Dat is aardig rechtgetrokken momenteel :D. Je kan er ook zo weinig aan doen.
Toen bleek bij de geboorte heel Willem onder de P5 te liggen :D
Ik denk dat het gewoon een inschatting blijft die metingen op een echo. Zeker wat later in de zwangerschap. Die stress om niets was voor mij de reden waarom ik geen echo meer wilde bij de tweede na 20 weken.
Het is goed gekomen, alleen Willem is nog steeds een kleintje.
  woensdag 18 maart 2020 @ 02:08:47 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192110313
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:13 schreef SQ het volgende:
Ik had net een prima termijnecho. Ik blijf het onwerkelijk vinden dat zo'n kindje in nog geen 3 weken van een onherkenbare blob groeit tot een compleet spartelend mensje met armen en benen en vingertjes O+

Ik ga naar 5 oktober. Wordt nog spannend 8-)
Oh, goed nieuws SQ! Superfijn ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 02:09:24 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192110318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:37 schreef MaJo het volgende:
Succes!
Resistance is futile.
  woensdag 18 maart 2020 @ 02:11:18 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192110324
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:59 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Hoe was het?
Resistance is futile.
pi_192111248
Nou. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld. 8:30 gaat in ieder geval niet door, ze liggen vol. om 11:00 word ik opnieuw gebeld, of het uberhaupt doorgaat vandaag.
Dochter is uit logeren sinds gisteren, had gisteravond weer super veel (en echt pijnlijke) harde buiken, dus ik had nog de hoop dat het dan nú vanzelf begon, maar helaas.
pi_192111393
Ochnee justme, wat stom. Je stelt je er zo op in en dan gaat het was niet door. Sterkte met afwachten :*

Hier heel slecht geslapen ivm de zorgen in mijn eerdere post, blugh. Zo stom om ineens het gevoel van vertrouwen kwijt te zijn. We zijn beiden 3 weken geleden met een goed gevoel weggegaan bij de 20-weken echo en het telefoontje met de verloskundige haalt dat bij mij helemaal onderuit. :{
Ik ga haar dadelijk toch maar mailen met het verzoek me nog eens te bellen, want dit is niet tof. Alleen al om nu nog 5 weken op uitsluitsel te wachten vind ik moeilijk.
pi_192111675
*O* voor SQ! Superfijn!!

JustMe, balen dat de vroege afspraak niet doorging, hopelijk die van straks wel. En het kàn altijd nog vanzelf hè?

Nolita, hier wel ervaring met kleine hoofdjes (hebben ze allemaal en ik ook :D ) maar wel percentiel zou ik zo echt niet weten. Wat naar van de zorgen die je begrijpelijkerwijs hebt. Vijf weken wachten is dan heel lang inderdaad, gewoon contact opnemen!
pi_192111794
Ach wat balen JustMe! Hopelijk mag je straks alsnog komen of komt de baby toch gewoon vanzelf vandaag. Veel succes met wachten! 🍀
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:28:37 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192111936
SQ, goed nieuws!! *O*

MaJo, succes en veel plezier vandaag!

Justme, zooo daar zou ik ook van balen. Hopelijk om 11u!

Nolita,begrijpelijke zorgen. Ik zou zeker ff bellen. Hier geen ervaring, ik bak hele gemiddelde kindjes.

Quattro, echt laatste loodjes he, nog ff volhouden!

Nu m'n verlof toch soort van voorbij is, heb ik zoiets van, nou laat d'r dan ook maar komen. Ze verwachten de piekdrukte in de ziekenhuizen begin april :{. Het wordt toch een rare kraamtijd en het is nu toch al allemaal anders. Die baby kan er ook nog wel bij :').
pi_192112042
Nolita, wat irritant dat je je nu zorgen maakt he. Zou inderdaad gewoon nog een keer het gesprek aangaan. Niet tof om dan nog een aantal weken te moeten wachten.

Xcuz, hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten als ik 😅 ik hoop al vanaf 38 weken dat ze zou komen, en da’s niet echt handig geweest nu ik dus al 3 weken zit te hopen. Komt ook wel omdar ik dus al die tijd al met flinke harde buiken loop, dan ga je het toch wat meer verwachten ook dat het eerder komt. Maar niet dus 😜

Thanks dames! Gelukkig had ik het al verwacht, noem me pessimistisch maar er is al zoveel geks gebeurd de laatste weken dat het bijna wel moest dat dit ook weer niet door zou gaan. Nu stel ik me maar in op dat ik hoop dat ze me niet tot na het weekend gaan laten wachten.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:44:01 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192112167
Nou, ik ben 'pas' 36 weken en N. kwam 2 dagen voor de ud, ondanks al weken harde buiken, dus ik denk dat het nog wel ff gaat duren.
pi_192113333
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, ik ben 'pas' 36 weken en N. kwam 2 dagen voor de ud, ondanks al weken harde buiken, dus ik denk dat het nog wel ff gaat duren.
Ik dacht altijd dat de tweede meestal eerder kwam, maar tijdens mijn google activiteiten langs diverse fora kwam ik erachter dat het in ieder geval bij bijna al die mensen juist zo was dat de tweede later kwam😅 had ik dat even eerder geweten..

We mogen gelukkig om 12:00 komen! Wish me luck!
pi_192113670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:57 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de tweede meestal eerder kwam, maar tijdens mijn google activiteiten langs diverse fora kwam ik erachter dat het in ieder geval bij bijna al die mensen juist zo was dat de tweede later kwam😅 had ik dat even eerder geweten..

We mogen gelukkig om 12:00 komen! Wish me luck!
Fijn dat je toch kan vandaag! Zet ‘m op, je kan dit! En ik wens je een hele mooie ontmoeting met jullie meisje toe! :*
  woensdag 18 maart 2020 @ 10:22:13 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_192113706
Succes, justme!
disclaimer
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 11:17:59 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192114827
Spannend Justme!

Ik mag in de OP op 27 oktober, alles zag er goed uit O+
pi_192114863
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:17 schreef MaJo het volgende:
Spannend Justme!

Zo fijn voor jullie! *O*
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:22:20 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_192114925
Heel fijn, MaJo!
disclaimer
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:25:59 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192115015
Succes Justme :%

En *O* voor MaJo!!
pi_192116324
quote:
Spannend Justme!

*O* *O* *O*

Zo ontzettend blij voor jullie O+

Lekker broeden 🐥
pi_192116850
Majo, eindelijk in een andere OP *O*
pi_192116860
MaJo *O* O+ *O*
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 12:59:57 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192116941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:54 schreef Arja het volgende:
Majo, eindelijk in een andere OP *O*
Ja O+ ik zal mezelf uit de andere halen! :s)
pi_192117241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijlpaal he, na al die jaren?

Hoe voel je je?
pi_192118100
Wauw Majo, wat fijn O+ *O*
pi_192119047
Majo O+
pi_192119144
Veel succes JustMe!

En wat fijn MaJo! 💕
pi_192119791
Jaaaaaa Majo *O* O+
pi_192119917
Majo O+ *O* *O* *O*
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 15:03:53 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192120023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:14 schreef Arja het volgende:

[..]

Mijlpaal he, na al die jaren?

Hoe voel je je?
Yes! Had het bijna niet meer verwacht :@

Ik voel me goed! Een beetje misselijk en moe maar niet extreem. Genoeg om me zwanger te voelen en dat vind ik eigenlijk wel fijn :D
pi_192120194
MaJo wat gaaf!! Wat een opluchting, hele fijne zwangerschap!
pi_192120198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een geweldige zin die je hier typt O+
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 16:20:06 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192121906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 15:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat een geweldige zin die je hier typt O+
O+ Het blijft onwerkelijk hoor!
pi_192122631
Gefeliciteerd Majo!

Ik had vandaag een goede termijnecho 🖤
En het lijkt weer een klein meisje te zijn!
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:26:54 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_192123534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Gefeliciteerd Majo!

Ik had vandaag een goede termijnecho 🖤
En het lijkt weer een klein meisje te zijn!
Dat kun je nu toch helemaal nog niet zien :D
Fijn dat alles goed was ^O^
disclaimer
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 19:28:07 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192126682
Wat fijn KD! Ik zat vandaag nog aan je te denken :)

Net even een tukkie op de bank gedaan, van 2 uur :o had vannacht slecht geslapen van de spanning maar dit is wel een record. Op de bank dan, ik kan aardig goed tukken _O-
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:36:18 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192126879
quote:
Spannend Justme!

Gefeliciteerd! Gewoon weer! Zo gaaf!!! O+
pi_192127256
Oh wat fijn Majo! O+
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:54:20 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192127433
MaJo O+

Superblij voor jullie!
Resistance is futile.
pi_192127888
quote:
Spannend Justme!

Majo *O* Wat een fijn nieuws om te lezen O+

Broed ze O+
pi_192128388
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat kun je nu toch helemaal nog niet zien :D
Fijn dat alles goed was ^O^
Kan je dan al de nub zien, of was dat nou later pas?

Even een *O* voor alle goede echo's en in het bijzonder voor MaJo, wat ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat :)
  woensdag 18 maart 2020 @ 20:52:00 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_192128896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:30 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Kan je dan al de nub zien, of was dat nou later pas?

Even een *O* voor alle goede echo's en in het bijzonder voor MaJo, wat ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat :)
Je kunt al wel een nub zien, maar bij 11 weken is dan 80% nog een meisje :+
Die is pas een beetje betrouwbaar rond de 13 weken volgens mij.
disclaimer
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 20:58:45 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192129061
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:10 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Majo *O* Wat een fijn nieuws om te lezen O+

Broed ze O+
Noa vandaag weer opgehaald bij mijn ouders en ze is meteen weer gaan broeden O+

Bedankt weer allemaal! :*
pi_192131306
En we hebben een baby hoor! 13:00 aan t infuus, 16:30 nog 5/6 cm, fentanylpomp en om 17:41 geboren! Ging echt super snel die laatste cms. Helaas weinig communicatie, bv niet gezegd dat het hoofd er al (bijna) was. Ik dacht echt dat ik zo nog uren door moest 😅 toen hadden ze het opeens over schouders en toen was ze er.
4600 g schoon aan de haak, dus blij dat ik niet tot 42 wk ben doorgegaan.
Was óók blij om in het ziekenhuis te zijn, want mijn placenta kwam niet dus moest nog bijna geopereerd worden. De laatste truc van de dienstdoend gyn voorkwam dat gelukkig!
Nu doodmoe, stijf, overreden door een vrachtwagen maar heel gelukkig 🥰
pi_192131478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
En we hebben een baby hoor! 13:00 aan t infuus, 16:30 nog 5/6 cm, fentanylpomp en om 17:41 geboren! Ging echt super snel die laatste cms. Helaas weinig communicatie, bv niet gezegd dat het hoofd er al (bijna) was. Ik dacht echt dat ik zo nog uren door moest 😅 toen hadden ze het opeens over schouders en toen was ze er.
Was óók blij om in het ziekenhuis te zijn, want mijn placenta kwam niet dus moest nog bijna geopereerd worden. De laatste truc van de dienstdoend gyn voorkwam dat gelukkig!
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! 💕 Wat fijn dat het zo snel is gegaan de laatste centimeters. Lekker genieten nu!
pi_192131632
quote:
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! O+ Lekker bijkomen en genieten nu.
  woensdag 18 maart 2020 @ 22:41:33 #140
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192131887
Gefeliciteerd Justme! Wat fijn dat ze er is O+ En wat een lekker gewicht! :D

Heel veel geluk!
pi_192133562
Dank jullie 🥰
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 00:37:16 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192133936
Justme gefeliciteerd! *O* dat is nog behoorlijk snel gegaan! En nu lekker knorren met je verse baby O+
  donderdag 19 maart 2020 @ 01:41:58 #143
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192134344
Gefeliciteerd met jullie dochter, justme!! *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_192135366
Fijn dat ze er is justmeq, gefeliciteerd! *O*

*O* voor de goede echo van Majo!
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:18:03 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192135485
quote:
O+ O+ O+ gefeliciteerd *O*
Resistance is futile.
pi_192135781
Gefeliciteerd @jUsTmE13o2 dat hebben jullie lekker vlot gedaan. O+

@MaJo ook gefeliciteerd! *O*
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:59:01 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192135884
Gefeliciteerd Justme! O+ *O* wat een gewicht joh :D. Nu lekker genieten!
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:59:36 #148
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_192135892
Gefeliciteerd Just en Majo *O*
Sporten voor Sophia
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:07:11 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_192135971
quote:
Wow! Gefeliciteerd!
Lekker spekkie zeg! Fijn dat ze er is, dat het vlot ging en dat je placenta er toch nog uit kwam :X zijn jullie alweer thuis?
disclaimer
pi_192136371
Gefeliciteerd Justme *O* O+
pi_192136569
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 02:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe was het?
Late reactie, maar super! alles groeit perfect zoals het moet en niks geks gezien :)
pi_192136595
Van harte gefeliciteerd @jUsTmE13o2 *G*
pi_192136788
Gefeliciteerd @jUsTmE13o2

Pfff mag ik even klagen? Mijn man heeft ineens een zeer vitale functie, dus die moet meer gaan werken nu. Onze kraamzorg mailde ook rond dat er geen bezoek mag komen als de kraamhulp er straks is en ik zit hier alleen maar te brullen. Hoe moet ik dan in vredesnaam doen als man moet doorwerken (want daar gaat het op neerkomen) en ik met 2 kids + baby mijn kraamweek door moet zonder bezoek (en dus zonder extra hulp). Ik krijg het nu al fysiek niet meer voor elkaar, laat staan straks :'( .
pi_192137219
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:15 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd @:jUsTmE13o2

Pfff mag ik even klagen? Mijn man heeft ineens een zeer vitale functie, dus die moet meer gaan werken nu. Onze kraamzorg mailde ook rond dat er geen bezoek mag komen als de kraamhulp er straks is en ik zit hier alleen maar te brullen. Hoe moet ik dan in vredesnaam doen als man moet doorwerken (want daar gaat het op neerkomen) en ik met 2 kids + baby mijn kraamweek door moet zonder bezoek (en dus zonder extra hulp). Ik krijg het nu al fysiek niet meer voor elkaar, laat staan straks :'( .
Thanks! En heel begrijpelijk, ik voel me nog steeds net zo 😬 mijn man moet ook meer werken maar hopelijk in de kraamweek nog even respijt. Ik begrijp ook niet of ze nou bedoelen hélemaal geen kraambezoek, of hulp hoe je het noemen wilt, of alleen niet als de kraamverzorgende er is? Zal het straks eens vragen, we mogen als het goed is zo naar huis.
  donderdag 19 maart 2020 @ 09:39:37 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_192137259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:15 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd @:jUsTmE13o2

Die extra hulp heb je dan toch in de vorm van de kraamhulp? En daarna mag je gewoon weer bezoek ontvangen toch?
Het komt heus goed lieve sillie :*
disclaimer
pi_192137358
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Die extra hulp heb je dan toch in de vorm van de kraamhulp? En daarna mag je gewoon weer bezoek ontvangen toch?
Het komt heus goed lieve sillie :*
Nou. Ze benadrukken hier nogal dat de kraamhulp er echt is voor mij en baby en niet als oppas. Dusja, wat heb ik daar aan? En dan nog;
Man werkt van 7:00 tot 19:00 op het moment. Dat komt dan in de praktijk neer op zelf moeten opstaan voor de oudste 2. Net bevallen. Alleen dat al vind ik om te janken.
En dan maak ik me ook echt onwijs zorgen om man. Die is net weer wat hersteld van burn-out en depressie en nu is de druk mega hoog...

Ik overweeg nu om dan maar minder uren kraamzorg af te nemen zodat ik in de middagen hulp van anderen kan vragen ofzo. Ik vind dit echt bar ellendig.
pi_192137641
Gefeliciteerd JustMe! Wat heerlijk dat het uiteindelijk toch zo snel ging!

Sillie, wij kregen inderdaad bericht dat als de kraamzorg er is, we geen kraamvisite mogen ontvangen. Als zij weer weg is inderdaad wel. Het komt vast goed :*
pi_192137841
Als je man een zeer vitale functie heeft, kan je dan niet sowieso gebruik maken van opvang?
pi_192138182
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Als je man een zeer vitale functie heeft, kan je dan niet sowieso gebruik maken van opvang?
Ja, dit zou sowieso moeten kunnen. De 'twee ouders in vitaal beroep' is geen harde eis - als je het niet anders kunt oplossen mag het met één ouder ook. En dat de tweede ouder hoogzwanger/net bevallen is, lijkt me een uitstekende reden dat het niet anders op te lossen is.
pi_192138229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, dit zou sowieso moeten kunnen. De 'twee ouders in vitaal beroep' is geen harde eis - als je het niet anders kunt oplossen mag het met één ouder ook. En dat de tweede ouder hoogzwanger/net bevallen is, lijkt me een uitstekende reden dat het niet anders op te lossen is.
Nou, ik heb dus net half in tranen contact gelegd met school en kinderdagverblijf, maar die vonden dit dus ook. Dus als het écht niet lukt, dan zijn mijn kids welkom daar. Dat lucht me wel op, alhoewel ik er liever geen gebruik van maak, maar goed.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:26:32 #161
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192138260
We hebben het er hier ook over gehad, m'n vriend z'n functie is om duistere redenen ook als vitaal aangemerkt, maar we willen N. liever niet in contact hebben met kinderen van ouders die in de zorg werken, mede vanwege besmettingsrisico... Dus we proberen het hier maar zo goed mogelijk te rooien, maar het is loodzwaar. Ik herken je gevoel volkomen sillie, hier ook elke dag wel dikke tranen :@. Gisteren ook heel veel harde buiken, maar ja, rustiger aan doen, hoe dan??!
pi_192138319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, ik heb dus net half in tranen contact gelegd met school en kinderdagverblijf, maar die vonden dit dus ook. Dus als het écht niet lukt, dan zijn mijn kids welkom daar. Dat lucht me wel op, alhoewel ik er liever geen gebruik van maak, maar goed.
:* Het is natuurlijk sowieso een kutsituatie nu en compleet logisch dat het je veel zorgen oplevert. Fijn dat dit een beetje oplucht.
pi_192138634
*Ontlurk

Als de kraamhulp geen kraamvisite toestaat maar wel de partner, dan vinden ze het misschien ook wel goed als er één vriendin/zus/buurvrouw een week in huis komt. Dat is toch weer anders dan continu wisselende aanloop. Is dat een idee?
pi_192138855
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:45 schreef B.ertha het volgende:
*Ontlurk

Als de kraamhulp geen kraamvisite toestaat maar wel de partner, dan vinden ze het misschien ook wel goed als er één vriendin/zus/buurvrouw een week in huis komt. Dat is toch weer anders dan continu wisselende aanloop. Is dat een idee?
Mijn partner werkt wel vanuit huis, dus die is er wel, alleen niet beschikbaar. Iemand er bij is dan toch iemand extra.. maar ‘t is wel het bespreken waard.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:05:28 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_192138931
Sillie, kan je man zijn tijden niet anders indelen? Dat hij in de avonden meer werkt als de kindjes op bed liggen bijvoorbeeld?
En verder: vraag een buurvrouw voor maaltijdservice, of ga nú vooruit koken en gooi je vriezer vol. Alle beetjes helpen :*
disclaimer
pi_192139675
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:05 schreef SQ het volgende:
Sillie, kan je man zijn tijden niet anders indelen? Dat hij in de avonden meer werkt als de kindjes op bed liggen bijvoorbeeld?
En verder: vraag een buurvrouw voor maaltijdservice, of ga nú vooruit koken en gooi je vriezer vol. Alle beetjes helpen :*
Deels. Maar hij moet ook veel in (video) overleg met collega’s, dus heel veel schuiven kan hij niet. En een volle vriezer hebben we al ^O^
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 15:21:33 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192144338
Vandaag werd ik gebeld door de receptioniste van de IVF afdeling, ze wilde me feliciteren O+ Wel een gek idee dat ik na 5 jaar daar nu weg ben, ik kom nu bij de "gewone" gynaecoloog :)
pi_192144709
Ach @sillie, ik begrijp je zorgen. Het is echt geen fijne periode om hoogzwanger te zijn en te bevallen! Wel heel fijn dat je kinderen in geval van nood op school en het KDV terecht kunnen. Probeer het maar een beetje over je heen te laten komen. 🌹

En wat een lief telefoontje @MaJo . Lief dat mensen in het ziekenhuis zo meeleven. En fijn dat je nu aan de andere ‘kant’ staat bij een gewone gynaecoloog!

Ik ben vandaag 37 weken zwanger! Dat voelt als een mijlpaal, omdat ik de hele zwangerschap het onderbuikgevoel had dat de baby te vroeg zou komen. Dat kan niet meer, dus dat voelt superfijn. Als de baby vandaag komt is het helemaal prima, als het nog een paar weken duurt ook. Al hoop ik qua bekkenpijn en Corona toch op zsm. En ik ben natuurlijk ook gewoon benieuwd naar hem/haar.

Man werkt thuis, dus mocht de bevalling beginnen kunnen we snel weg. Dat is wel prettig. Ik probeer nog niet teveel na te denken over de kraamperiode in het ziekenhuis én thuis, er kan nog zoveel veranderen in deze situatie.
pi_192145141
Gefeliciteerd justme!! En wat een gewicht! Maar toch snel gegaan! Fijn!

Morgen moet ik alleen naar 20 weken echo. Man en kind brengen me. Kind mocht niet mee. Man liever ook niet. Ach ja, ik ben niet bang voor deze echo, dit kan ik alleen wel aan.
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:34:32 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_192145554
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd Aurum!!

Ik heb morgen een 20 weken echo. Morgen maar even bellen hoe en wat. Normaal zou Noor naar mijn zus gaan, maar haar dochter is strontverkouden. Mijn moeder hoort bij de risicogroep en mijn vader woont een uur bij ons vandaan. Kortom, we hebben geen oppas. Vriendjes doe ik nu liever ook niet. Ik ga maar vragen of ze toch niet meee kan, ik heb weinig zin om alleen naar de echo te gaan.
Hoe was jouw SEO eigenlijk, sun?
disclaimer
pi_192145997
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe was jouw SEO eigenlijk, sun?
Prima. Ik ben uiteindelijk alleen gegaan, was prima te doen. Alles was in orde :)
  donderdag 19 maart 2020 @ 18:35:37 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192148238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Prima. Ik ben uiteindelijk alleen gegaan, was prima te doen. Alles was in orde :)
Fijn O+
Resistance is futile.
  donderdag 19 maart 2020 @ 18:36:35 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192148270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:21 schreef MaJo het volgende:
Vandaag werd ik gebeld door de receptioniste van de IVF afdeling, ze wilde me feliciteren O+ Wel een gek idee dat ik na 5 jaar daar nu weg ben, ik kom nu bij de "gewone" gynaecoloog :)
Nahh, superlief dat ze je bellen!
Resistance is futile.
pi_192148310
quote:
17s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn O+
Yes :) Vandaag had de VK gebeld dat de afspraak voor volgende week niet door gaat ivm corona. De 20 weken echo was dus tevens een controle echo zodat zij 'm niet hoeven te maken. Volgende afspraak is 6 mei.
pi_192148853
quote:
En we hebben een baby hoor!
Gefeliciteerd!! O+

Ik ook! In de avond van 39+1 (dinsdag) begon het, de ochtend erna is ze geboren. Zo'n bizar iets. Ik vond het best zwaar allemaal en dank eenieder die er iets mee te maken had op m'n blote knietjes voor de ruggeprik :P

Maar nu is ze er en alles gaat goed. Ik voel me ook echt goed, niet eens spierpijn o.i.d., heel bizar.

Het is een bijzondere en verdrietige periode qua kraamvisite, dat wel. Mijn ouders zijn bv. wel even geweest, maar hebben 1,5m afstand van ons allemaal gehouden. Ze hebben d'r in elk geval vast live gezien. Hopelijk kan het snel allemaal weer normaler. En inderdaad terwijl de kraamverzorgende er is, mag er niemand op visite komen. Daarbuiten raden ze het ook af, hoogstens directe familie zonder symptomen.
pi_192149435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:54 schreef MilliesFling het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! O+

Ik ook! In de avond van 39+1 (dinsdag) begon het, de ochtend erna is ze geboren. Zo'n bizar iets. Ik vond het best zwaar allemaal en dank eenieder die er iets mee te maken had op m'n blote knietjes voor de ruggeprik :P

Maar nu is ze er en alles gaat goed. Ik voel me ook echt goed, niet eens spierpijn o.i.d., heel bizar.

Het is een bijzondere en verdrietige periode qua kraamvisite, dat wel. Mijn ouders zijn bv. wel even geweest, maar hebben 1,5m afstand van ons allemaal gehouden. Ze hebben d'r in elk geval vast live gezien. Hopelijk kan het snel allemaal weer normaler. En inderdaad terwijl de kraamverzorgende er is, mag er niemand op visite komen. Daarbuiten raden ze het ook af, hoogstens directe familie zonder symptomen.
Gefeliciteerd! 💕 Het zijn inderdaad hele gekke tijden nu. Fijn dat je je goed voelt. Lekker genieten van elkaar!
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 19:46:44 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192149993
Gefeliciteerd Millies! O+ Het lijkt me een lastige tijd om te bevallen, fijn dat alles goed is gegaan! Merkte je ook nog andere maatregelen in het ziekenhuis?
pi_192150131
Fijn van de goede SEO’s en millie van harte met jullie dochter! *O*

Ik vind het allemaal even heftig om te behappen, deze hele situatie. Vandaag ben ik erg moe, maar dat komt denk ik van de vaccinatie van gisteren. Verder weet ik het even niet meer. Ik had me voorgenomen wat spulletjes te kopen met de mazzeldagen komende week (online is prima), maar heb er geen zin in.
Ook nog geen reactie van de vk op mijn mail van gisteren, ben benieuwd wanneer dat komt.
Morgen gaat vriend de kleine alleen erkennen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:53:26 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192151595
quote:

[..]

Gefeliciteerd!! O+

Oh, gefeliciteerd! En fijn dat je je goed voelt, kun je lekker genieten. Hopelijk is die coronagekte snel voorbij.
Resistance is futile.
pi_192151789
quote:
:* :* O+ O+
pi_192152285
quote:

[..]

Gefeliciteerd!! O+

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je je goed voelt. O+ :*
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 21:26:59 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192152368
Ik voel me sinds vandaag niet lekker, beetje keelpijn en verhoging. Er wordt gezegd dat corona geen effect heeft op de baby maar dat is alleen getest bij 9 bevallingen. Wat het doet met een prille zwangerschap is nog helemaal niet bekend. Dus ben daar helemaal niet zo gerust op -O-
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:32:24 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192152486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:26 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me sinds vandaag niet lekker, beetje keelpijn en verhoging. Er wordt gezegd dat corona geen effect heeft op de baby maar dat is alleen getest bij 9 bevallingen. Wat het doet met een prille zwangerschap is nog helemaal niet bekend. Dus ben daar helemaal niet zo gerust op -O-
:*

Snap ik. Ik krijg van Jan en alleman vragen of ik me geen zorgen maak.

Het is gelukkig geen zika en ik heb besloten dat deze broer van de griep geen kwaad kan zolang de baby veilig in m'n buik zit. Of dat steekhoudend is... wie weet blijk ik ongelijk te hebben maar ik kan er toch geen controle op uitoefenen buiten 1,5m afstand en goed handen wassen.
Resistance is futile.
pi_192152580
quote:
N=1 enzo, maar een vriendinnetje van mij is 13 weken nu en inmiddels weer redelijk van een corona infectie hersteld. Haar buikbaby doet het prima en lijkt nergens last van te hebben :*
pi_192152598
quote:

[..]

Gefeliciteerd!! O+

Congrats ook! :D
pi_192152735
quote:
Heb je hier wat aan? :*

Link
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:19:25 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_192153308
Gefeliciteerd, Millies!

Sun, fijn dat de SEO goed was!

MaJo :* tot nu toe zijn er geen gevallen bekend waarbij corona virussen invloed hebben op embryo's/foetussen. Ik probeer dat voor me te houden. Sterkte, hopelijk is het gewoon een verkoudheid :*
disclaimer
pi_192153408
Beterschap MaJo! Ik snap je zorgen. Hopelijk is het een onschuldig verkoudheidje!

Ik ben vandaag gestart met prenataal/antenataal kolven. Dat werd aangeraden omdat de baby niet direct aangelegd mag worden ivm zijn/haar operatie. Ik kan nu dan vast een voorraadje aanleggen zodat de baby dat krijgt. Het ging meteen al heel goed. Vandaag 2 keer gekolfd met de hand en twee keer een vol spuitje. Ik merkte ook direct dat mijn lichaam erop reageert. De baby beweegt veel erna en ook veel harde buiken achteraf. Dus misschien gaat dit wel een zetje geven de komende tijd. Vooralsnog gaat het goed en ervaar ik het niet als vervelend.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 23:16:08 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192154597
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb je hier wat aan? :*

Link

Een beetje, maar dat ongeruste gevoel kan het niet helemaal wegnemen.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd, Millies!

Sun, fijn dat de SEO goed was!

MaJo :* tot nu toe zijn er geen gevallen bekend waarbij corona virussen invloed hebben op embryo's/foetussen. Ik probeer dat voor me te houden. Sterkte, hopelijk is het gewoon een verkoudheid :*
Het is natuurlijk ook nog veel te vroeg om te weten wat het doet met vroege zwangerschappen. Ik ben natuurlijk al niet helemaal onbezorgd door mijn verleden, ik zal toch moeten proberen het wat meer van me af te zetten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:31:32 #190
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192160791
Pff, alle kwaaltjes die ik tijdens de zwangerschap van U. niet heb gehad, heb ik nu wel. :X
Bij U. was ik alleen moe, nu ben ik ook de hele dag duizelig, vlagen van misselijkheid, nu al last van m’n bekken en dan ook de extreme vermoeidheid. Hallo week 5. :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 11:37:58 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_192160920
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pff, alle kwaaltjes die ik tijdens de zwangerschap van U. niet heb gehad, heb ik nu wel. :X
Bij U. was ik alleen moe, nu ben ik ook de hele dag duizelig, vlagen van misselijkheid, nu al last van m’n bekken en dan ook de extreme vermoeidheid. Hallo week 5. :')
Oei, D.U.M.A.N! Dat wordt nog wat, de komende weken. Sterkte!
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 12:49:09 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192162212
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat vervelend dat je er zo last van hebt -O- Hopelijk voel je je snel beter :*

Ik heb bij bol zo'n zwangerschapsinvulboek besteld, doen anderen dit ook? Ik ben er bij 2 eerdere zwangerschappen aan begonnen maar heb die weggegooid. Dacht het eigenlijk niet meer te doen maar het lijkt mij eigenlijk wel leuk voor later. Dus toch maar weer aangeschaft! Bovendien tijd zat :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:01:49 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192162451
Nee, nooit gedaan. Maar ik ben wat dat betreft ook een ransaap. Heb ook geen fotoalbums van N. ofzo :@.
pi_192162684
Ik heb het Negen Maandenboek gekregen van een vriendin. Deze heb ik helemaal ingevuld. Met tijden vond ik het lastig het bij te houden maar het is toch gelukt. Er zitten ook veel foto’s in. Ik vind het wel heel erg leuk voor later.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:24:32 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192162879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat vervelend dat je er zo last van hebt -O- Hopelijk voel je je snel beter :*

Ik heb bij bol zo'n zwangerschapsinvulboek besteld, doen anderen dit ook? Ik ben er bij 2 eerdere zwangerschappen aan begonnen maar heb die weggegooid. Dacht het eigenlijk niet meer te doen maar het lijkt mij eigenlijk wel leuk voor later. Dus toch maar weer aangeschaft! Bovendien tijd zat :')
Bij U. ben ik begonnen in 3 boeken, maar nooit afgemaakt. :+
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:33:42 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_192163047
ik vond die boeken echt irritant. Kreeg je in week 32 een vraag "Komen er in jouw familie tweelingen voor? Weet je zeker dat je geen tweeling krijgt?"

Echt fuck off :')
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2020 @ 13:48:24 #197
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192163350
:@

(Op de tweelingen comment van SQ hierboven dan he, geen verkapte melding dit of zo!)
pi_192163371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:48 schreef elamanilo het volgende:
:@

(Op de tweelingen comment van SQ hierboven dan he, geen verkapte melding dit of zo!)
:D _O-
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 15:05:03 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192165202
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, nooit gedaan. Maar ik ben wat dat betreft ook een ransaap. Heb ook geen fotoalbums van N. ofzo :@.
Ransaap? :D Dan denk ik meer aan iemand die heel smerig is :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:33 schreef SQ het volgende:
ik vond die boeken echt irritant. Kreeg je in week 32 een vraag "Komen er in jouw familie tweelingen voor? Weet je zeker dat je geen tweeling krijgt?"

Echt fuck off :')
Dat is zeker een suffe vraag maar is daarmee het hele idee afgedaan?

Ik heb die van Pauline Oud besteld, ik ben benieuwd. Daar is ook een hele serie van met babyboek etc. Maar eerst maar eens kijken of ik het invullen volhoud :D
pi_192165839
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Bij U. ben ik begonnen in 3 boeken, maar nooit afgemaakt. :+
Ik had ze gekregen van mensen en heb ze ook maar deels afgemaakt. Ik wil het wel nog afmaken een keer, geen idee of C het leuk vind later maar meer voor mezelf :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 20 maart 2020 @ 15:31:05 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_192165845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ransaap? :D Dan denk ik meer aan iemand die heel smerig is :+
[..]

Dat is zeker een suffe vraag maar is daarmee het hele idee afgedaan?

Ik heb die van Pauline Oud besteld, ik ben benieuwd. Daar is ook een hele serie van met babyboek etc. Maar eerst maar eens kijken of ik het invullen volhoud :D
Dat was die van Pauline Oud, veel ergerplezier :D
Nee, het is gewoon niks voor mij. Te gemaakt. Maar veel mensen vinden het echt heel leuk, dus ik zou het vooral doen :Y
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 15:58:18 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192166419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat was die van Pauline Oud, veel ergerplezier :D
Nee, het is gewoon niks voor mij. Te gemaakt. Maar veel mensen vinden het echt heel leuk, dus ik zou het vooral doen :Y
Ah ok :D Ik was vroeger ook fan van die vriendeninvulboekjes en poëziealbums, dus ik denk dat het wel los zal lopen bij mij :)
pi_192166879
Ik heb alle keren het negen maanden plakboek (van uitgeverij Snor dacht ik) gebruikt. Wel moet ik de wekelijkse buikfoto’s van de zwangerschap van mijn dochter nog inplakken en loop ik deze zwangerschap een aantal weken achter met invullen. Ik verwacht daar de komende weken ook niet aan toe te komen :D
pi_192167117
Ik heb voor beide de 'Vertel eens'-boeken. Één boek van zwangerschap tot puberteit. Zitten ook vragen in voor je kind, vanaf vier jaar. Ik vind ze erg leuk :)
pi_192169299
Net was er op 1vandaag een item over Covid-19 en zwangerschap. Ik heb het niet gekeken, want mijn dreumes had aandacht nodig maar wellicht goed/fijn om terug te kijken.
pi_192172159
Ik doe dit keer ook geen boek. Nergens zin in.

Verder 20 weken echo gehad: jongen krijgen we nog een keer. Woehoeei. Geweldig. En R zo blij. Verder alles goed. Baby iets groter dan gemiddeld maar ze zei dat zegt niks. Weet niet of dat klopt? Gelukkig later nog groei echo's. Ziekenhuis wel in een aparte sfeer maar goed.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:38:51 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_192172349
Fijn dat alles goed was, hilmo!!
disclaimer
pi_192172439
Hier vandaag een brief dat ze per direct de vroege echo (8 weken) en liggingsecho (36 weken) schrappen. Alleen bij indicatie nog echo's met 32 en 36 weken (+20 weken echo).

Morgen hier een controle n.a.v. de klachten. Zien hoe of wat het dan is.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:45:47 #209
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192172525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier vandaag een brief dat ze per direct de vroege echo (8 weken) en liggingsecho (36 weken) schrappen. Alleen bij indicatie nog echo's met 32 en 36 weken (+20 weken echo).

Morgen hier een controle n.a.v. de klachten. Zien hoe of wat het dan is.
O nee. :o Ik mag 7 april langs komen.. hoop dat dat wel door gaat.

@Hilmo Wat leuk, een jongen! O+
pi_192172572
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

@:hilmo Wat leuk, een jongen! O+
Er zijn hier geloof ik meerdere verloskundigen ziek in de (samenwerkende) regio, misschien valt het bij jou nog mee! Is echt een bericht van de 5-8 praktijken hier in de omgeving die nu samenwerken.

Hoop dat jouw afspraak blijft staan! :*
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:48:27 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_192172595
quote:

[..]

Je krijgt sowieso een termijnecho, die is gewoon medisch :*
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:57:45 #212
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_192172868
Hier was de 20 weken echo prima :) kortom reden voor klein taartje!
Sporten voor Sophia
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 21:04:25 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192173032
quote:

[..]

Dat is je eerste echo denk ik? Die gaat heus wel door!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:06:40 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_192173078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is je eerste echo denk ik? Die gaat heus wel door!
Niet als het alleen een vitaliteitsecho is. Als het meteen de termijnecho is dan wel.
Hoeveel weken ben je dan, D.U.M.A.N?
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:09:42 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192173163
Ik zou dan 7+4 zijn. Wachten tot 12 weken zou echt een hel zijn. :X Maar goed, het is niet anders.

quote:
19s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Toekito het volgende:
Wat fijn! :*
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:11:43 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_192173213
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou dan 7+4 zijn. Wachten tot 12 weken zou echt een hel zijn. :X Maar goed, het is niet anders.
[..]

Wat fijn! :*
Nee termijnecho kunnen ze al veel eerder doen. Niet al bij 7+4, maar wel al prima bij 10. Het is wel flink langer wachten ja, dat is niet leuk :*
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 21:16:31 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192173333
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee termijnecho kunnen ze al veel eerder doen. Niet al bij 7+4, maar wel al prima bij 10. Het is wel flink langer wachten ja, dat is niet leuk :*
In de folder die ik meekreeg van het ziekenhuis stond dat ze dit ergens tussen de 8 en 12 weken doen. Het liefst sowieso voor week 11 in verband met de NIPT. Ik vind het wel heel sneu dat er nu dit soort echo's worden afgezegd ;(
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Niet als het alleen een vitaliteitsecho is. Als het meteen de termijnecho is dan wel.
Hoeveel weken ben je dan, D.U.M.A.N?
Wat is een vitaliteitsecho?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:18:43 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_192173383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

In de folder die ik meekreeg van het ziekenhuis stond dat ze dit ergens tussen de 8 en 12 weken doen. Het liefst sowieso voor week 11 in verband met de NIPT. Ik vind het wel heel sneu dat er nu dit soort echo's worden afgezegd ;(
[..]

Wat is een vitaliteitsecho?
Maar de termijnecho wordt dus niet afgezegd. Een vitaliteitsecho is een echo om te zien of er een levensvatbare zwangerschap is. Die is in het leven geroepen omdat veel mensen het te lang vonden duren tot de termijnecho. Maar dus geen medische noodzaak, het is feitelijk gewoon een "pretecho".
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 21:22:14 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192173460
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar de termijnecho wordt dus niet afgezegd. Een vitaliteitsecho is een echo om te zien of er een levensvatbare zwangerschap is. Die is in het leven geroepen omdat veel mensen het te lang vonden duren tot de termijnecho. Maar dus geen medische noodzaak, het is feitelijk gewoon een "pretecho".
Dat eerste snap ik, ik wilde alleen aangeven dat dit dus ook al rond de 8 a 9 weken kan :)

Dat laatste wist ik niet. Wel dat ik met 6 weken een extra echo had wegens mijn voorgeschiedenis.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:23:37 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_192173486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat eerste snap ik, ik wilde alleen aangeven dat dit dus ook al rond de 8 a 9 weken kan :)

Dat laatste wist ik niet. Wel dat ik met 6 weken een extra echo had wegens mijn voorgeschiedenis.
De meeste verloskundigen doen geen termijnecho met 8 weken omdat de meting dan niet betrouwbaar is ;) vrijwel alle praktijken houden 10-12 weken aan.
Wellicht dat het in het ziekenhuis anders is, daar durf ik niets over te zeggen.
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:27:15 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_192173563
En het is echt vreselijk kut en zuur dat deze regels er nu moeten zijn. Maar we kunnen het niet riskeren dat onze zorgverleners ziek worden. En dus moeten ze de zorg écht tot het medisch noodzakelijke gaan beperken. ;(
disclaimer
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:38:06 #222
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192173788
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:27 schreef SQ het volgende:
En het is echt vreselijk kut en zuur dat deze regels er nu moeten zijn. Maar we kunnen het niet riskeren dat onze zorgverleners ziek worden. En dus moeten ze de zorg écht tot het medisch noodzakelijke gaan beperken. ;(
Volledig mee eens!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:46:07 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_192173957
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Volledig mee eens!
Ik hoop voor je dat je de tijd een beetje goed doorkomt en straks een mooie echo hebt :*
disclaimer
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 00:09:39 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192176771
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:23 schreef SQ het volgende:

[..]

De meeste verloskundigen doen geen termijnecho met 8 weken omdat de meting dan niet betrouwbaar is ;) vrijwel alle praktijken houden 10-12 weken aan.
Wellicht dat het in het ziekenhuis anders is, daar durf ik niets over te zeggen.
In het ziekenhuis werkt het inderdaad ook wel anders, aangezien ze tot op de dag weten hoe ver je bent ;)

Ik ben benieuwd wanneer mijn volgende echo is, daar word ik nog over gebeld :)
pi_192179191
Ik word nu voor de tweede keer deze week wakker rond 04:00 uur omdat ik droom dat mijn vliezen breken. Ik schrik er telkens wakker van. 🙈 En dan ben ik ook direct klaarwakker.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 04:43:46 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192179202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 04:40 schreef QuattroF het volgende:
Ik word nu voor de tweede keer deze week wakker rond 04:00 uur omdat ik droom dat mijn vliezen breken. Ik schrik er telkens wakker van. 🙈 En dan ben ik ook direct klaarwakker.
Goedemorgen! :W
Resistance is futile.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 04:45:30 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192179210
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik doe dit keer ook geen boek. Nergens zin in.

Verder 20 weken echo gehad: jongen krijgen we nog een keer. Woehoeei. Geweldig. En R zo blij. Verder alles goed. Baby iets groter dan gemiddeld maar ze zei dat zegt niks. Weet niet of dat klopt? Gelukkig later nog groei echo's. Ziekenhuis wel in een aparte sfeer maar goed.
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Toekito het volgende:
Nahhh, wat fijn voor jullie!
Resistance is futile.
pi_192179219
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 04:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goedemorgen! :W
Haha Goedemorgen Seven! Jij bent er ook vroeg bij vandaag.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 04:56:26 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192179248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 04:47 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Haha Goedemorgen Seven! Jij bent er ook vroeg bij vandaag.
2 goeie nachten gehad, meestal volgt dan een wat mindere nacht.
Resistance is futile.
pi_192181786
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 04:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

2 goeie nachten gehad, meestal volgt dan een wat mindere nacht.
Hmm dat is balen! Ik heb uiteindelijk nog een paar uurtjes kunnen slapen, al was het wel heel onrustig. Hopelijk is jouw nacht aankomende nacht ook weer beter!
pi_192183386
Hier gaat het niet zo goed. Mijn lichaam heeft gisteravond aan de noodrem getrokken door me plat te leggen met verkoudheid, flink hoesten en koorts. ;(
Ik raak soms even in paniek, want als het Corona is, hoe erg gaat het nog worden? Hoelang wacht je af voordat je bij de huisarts / vk aan de bel trekt.
Afgelopen nacht van 19:30 - 8:30 in bed gelegen en grotendeels geslapen, om 11:00 was ik alweer helemaal op.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:56:32 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192183602
Beterschap Nolita, vooralsnog lijkt corona niet van invloed te zijn tijdens de zwangerschap, maar ik snap dat het je niet lekker zit.

Ik slaap ook waardeloos de laatste tijd. Op m'n zij gaan m'n heupen zeer doen en de zijkant van m'n buik en op m'n rug krijg ik maagzuur.

Gisteren wilde ik m'n stramme lijf ff verwennen met een bad, past m'n buik niet meer onder water :'). Waarop m'n vriend boven kwam, me uitlachte en op een bewoond eiheiland begon te zingen en m'n dochter playmobilpoppetjes op het betreffende eiland ging zetten :'). Van je gezin moet je het hebben hoor :').
pi_192183914
Beterschap Nolita! Als je langere tijd koorts hebt zou ik wel even de verloskundige bellen.

En sorry XM, maar ik heb hier keihard hardop zitten lachen. :’) Ik kan het me zó voorstellen hoe dat eruit moet hebben gezien, haha!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 13:20:04 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192184040
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beterschap Nolita, vooralsnog lijkt corona niet van invloed te zijn tijdens de zwangerschap, maar ik snap dat het je niet lekker zit.

Ik slaap ook waardeloos de laatste tijd. Op m'n zij gaan m'n heupen zeer doen en de zijkant van m'n buik en op m'n rug krijg ik maagzuur.

Gisteren wilde ik m'n stramme lijf ff verwennen met een bad, past m'n buik niet meer onder water :'). Waarop m'n vriend boven kwam, me uitlachte en op een bewoond eiheiland begon te zingen en m'n dochter playmobilpoppetjes op het betreffende eiland ging zetten :'). Van je gezin moet je het hebben hoor :').
_O-

Wel kut dat je zoveel last hebt ;( .
Resistance is futile.
pi_192186088
Iedereen dank voor de felicitaties! En millies ook gefeliciteerd met jouw baby, wat goed te horen dat het goed gaat.

Een verdrietige sillie: bij ons is de kraamzorg super chill. Zij wil heel graag op de oudste passen zelfs! Laat dat alleen een eigenwijs ding zijn dus ze staat het niet toe, voor langer dan een half uurtje, maar het kan dus wel. Ligt er denk ik een beetje aan wie je krijgt.
Wij houden ons tijdens de kraamweek maar aan het geen bezoek. De ouders (en vooral schoonouders) vinden het erg jammer maar niks aan te doen. Mijn ouders kwamen de oudste thuisbrengen, bleef mn pap zelfs buiten staan 😂 ze mochten van onze kraam best even binnenkomen en kijken, ze bleef zelf gewoon op afstand.

En wbt eten maken enzo, wij bestellen sinds donderdagavond eten 😂 één voordeel van corona; alle leuke restaurantjes hier die normaal niet bezorgen, zijn overgegaan op bezorgen, dus we hebben de heerlijkste maaltijden thuis 😂

Wij genieten hier, gaat super goed. Borstvoeding gaat ook alweer als een trein!

Succes allemaal hier, het komt vast goed, probeer te genieten van jullie zwangerschap! Die kleine in je armen maakt zo veel goed 🥰🥰
pi_192187587
Justme, wat fijn! Dat klinkt echt goed.

Jeetje echo's die niet doorgaan, wat vreselijk :'( ik moet er niet aan denken dat ik nog langer had moeten wachten op de eerste echo. Als je zo ziek bent, wil je weten of je het ergens voor doet. Ik heb zo met jullie te doen. En voel me zo gezegend dat ik die maar in the pocket heb. Nu de groei echo's nog door laten gaan, dat moet echt wel, want deze zwangerschap wil ik echt weten of ik grote baby krijg. De VK had gemaild dat thuisbevallen voorkeur heeft. Bij medische indicatie niet uiteraard. Ik ging me zorgen maken ook door nieuws berichten dat je misschien straks niet in zkh kan bevallen als je niet medisch bent. Ik heb toen toch de VK maar gemaild met excuses dat ik ze liever niet lastig val maar bij zorgen mag dat altijd en voordat ik doordraai, toch maar gedaan. Gevraagd of ik nou medisch ben. Niet echt maar heb wél een indicatie voor zkh dus dan word ik overgedragen tzt. Dat geeft rust voor nu.

Tussen mij en de baby zit maar 2 cm huid trouwens, zei echo mevrouw gister. Placenta ligt achter. Gek idee is dat, 2 cm! :o
pi_192188646
Hilmo, in ons ziekenhuis zeiden ze nu nog: als je een pijnstillingswens hebt, dan ben je sowieso medisch. Het kan wel zijn dat de anesthesist elders nodig is en dan laten ze dat dus wel voorgaan ipv een ruggenprik voor een zwangere.
Ook zeiden ze; verloskunde is wel echt een aparte afdeling dus ze verwachten niet dat je niet welkom gaat zijn als je niet medisch bent, wel kan het zijn dat er minder kamers open kunnen omdat er te weinig personeel kan zijn, bv door ziekte.
pi_192192143
Xcuzme ik moest ook wel even lachen om je eiland in bad. :D

Hier nog met de verloskundige gebeld. Ze gaf aan dat er in principe bij de 20 weken echo meteen doorverwezen wordt bij twijfel over metingen van het kindje. Dat heeft de echoscopiste niet gedaan en daar moeten we voor nu op vertrouwen. Vk wil wel met haar eigen apparaat al even meten over anderhalve week om zo evt al eerder naar de gyn te kunnen mocht ze dat concluderen.
Met mij gaat het nog niet beter, hoop snel wat uit te zieken, maar ben er bang voor.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 21:00:47 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_192192597
Rot dat je je zo ziek voelt, nolita. Veel beterschap, ik hoop dat je snel opknapt :*
disclaimer
  zaterdag 21 maart 2020 @ 21:03:06 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_192192647
Ik heb vandaag de hele dag pijn in mijn bekken gehad. Ik probeer mezelf ook continu wijs te maken dat het niet zwangerschapsgerelateerd is, maar ik vrees er een beetje voor ;(
Bij eerdere zwangerschappen weinig bekkenklachten gehad, ik zou het echt héél kut vinden als dit zo blijft, gezien de zeer onergonomische thuiswerksituatie en de eveneens fulltime bivakkerende kleuter en peuter :')

Heeft iemand wellicht nog tips voor enigszins betaalbare, verstelbare ergonomische bureaustoelen?
disclaimer
  zaterdag 21 maart 2020 @ 21:16:16 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192192999
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

:o :D _O-
Je hebt dan ook een bewonderenswaardige toeter zag ik net! _O_
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 21:38:14 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192193494
XcUZ_Me ik moest wel even lachen om je verhaal :D

Nolita beterschap :*

SQ ik hoop ook dat het niet zwangerschapsgerelateerd is maar dat je verkeerd gelegen hebt ofzo. Lijkt me erg vervelend :*

Ik lees overal dat het echt nog niet kan met deze termijn maar sinds een paar dagen voel ik een soort vlindertje ter hoogte van mijn schaambot. Zelf heb ik echt het gevoel dat het de baby is maar blijkbaar kan dit nog niet. Wanneer voelde jullie de baby bewegen?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 21:49:32 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_192193766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:
XcUZ_Me ik moest wel even lachen om je verhaal :D

Nolita beterschap :*

SQ ik hoop ook dat het niet zwangerschapsgerelateerd is maar dat je verkeerd gelegen hebt ofzo. Lijkt me erg vervelend :*

Ik lees overal dat het echt nog niet kan met deze termijn maar sinds een paar dagen voel ik een soort vlindertje ter hoogte van mijn schaambot. Zelf heb ik echt het gevoel dat het de baby is maar blijkbaar kan dit nog niet. Wanneer voelde jullie de baby bewegen?
De eerste rond de 20 weken , de tweede met 12 weken, maar ook maar zeer sporadisch.
Ik zal niet zeggen dat het niet kán, want ik ben geen wetenschapper, maar een 8 weken embryo is zo'n 2 centimeter en de ledematen zijn nog kleine stompjes. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat je toch je darmen voelt. Ik voel nu ook alle bewegingen van mijn darmen een stuk duidelijker, omdat alles al wat dichter tegen elkaar gedrukt zit denk ik?
disclaimer
pi_192193783
Vandaag toevallig bij de verloskundige een moment van flauwte bij m'n vriendin: ze zag de bloeddruk gewoon dalen. Heel bijzonder. Wel 'fijn' dat daarmee de flauwtes minder zorgelijk zijn en op te vangen door zout(er) te eten e.d.

Verder dan dus (buiten de 20-weken-echo) nu tot medio juni de laatste fysieke afspraak gehad. Zien dat dat gaat lukken want dat betekent dat er geen bijzonderheden zijn. :9
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:17:08 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192194473
@MaJo ik nu 14 weken en ik heb die kleine gisteren voor het eerst gevoeld. Vandaag weer. Super bijzonder in ieder geval.

Ik geloof dat je het dus al vrij vroeg kunt voelen ^O^ .
Resistance is futile.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 22:18:52 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192194517
@Nolita, beterschap!
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 22:42:47 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192195133
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:49 schreef SQ het volgende:

[..]

De eerste rond de 20 weken , de tweede met 12 weken, maar ook maar zeer sporadisch.
Ik zal niet zeggen dat het niet kán, want ik ben geen wetenschapper, maar een 8 weken embryo is zo'n 2 centimeter en de ledematen zijn nog kleine stompjes. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat je toch je darmen voelt. Ik voel nu ook alle bewegingen van mijn darmen een stuk duidelijker, omdat alles al wat dichter tegen elkaar gedrukt zit denk ik?
Waar ik het voel zitten volgens mij geen darmen meer, het is echt achter het schaambot. Daarboven zit mijn darmenbolletje. Ik lees overal dat het niet kan maar het lijkt echt zo te voelen :)

quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik nu 14 weken en ik heb die kleine gisteren voor het eerst gevoeld. Vandaag weer. Super bijzonder in ieder geval.

Ik ben nu 8+4 dus nog echt wel heel pril. We gaan het zien als ik op een gegeven moment weet wat ik moet voelen :)
pi_192199129
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo ik nu 14 weken en ik heb die kleine gisteren voor het eerst gevoeld. Vandaag weer. Super bijzonder in ieder geval.

Ik was wat later. Ik kan de baby voelen sinds de 19e week. Het is maar net hoe alles ligt. De ene dag voel ik de baby wat meer als de andere, maar het lijkt een echt avondmensje :)
pi_192199218
Krijgt de baby trouwens hetzelfde via de navelstreng van de moeders als wat er in bv zit?
pi_192200453
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 07:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Krijgt de baby trouwens hetzelfde via de navelstreng van de moeders als wat er in bv zit?
Ja en nee dacht ik.

Via de navelstreng krijgt de baby volgens mij vrijwel alles wat er in het bloed van de moeder zit in gelijke concentratie (als het de placenta kan passeren dan) ook.

Bv is wel een bloedproduct, in de zin dat je lichaam bv uit bloed maakt, maar de concentratie van stoffen in je bv is wel weer anders (kleiner) dan in je bloed. Dus er zit veel overlap in. Maar exact hetzelfde is het niet.
pi_192200467
En Majo; ik voelde baby 1 met 16 weken, baby 2 met 13 en baby 3 voelde ik ook al heel snel, week of 9, maar toen zei ook iedereen dat dat echt nog niet kon. Ik weet echter zeker dat het wel de baby was, dat gevoel herkende ik inmiddels duidelijk.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:23:23 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192200871
Baby 1: 23 weken, baby 2: 21 weken. Of ik herken het slecht of m'n spekkies werken te isolerend :').
pi_192207699
Baby 1 rond 21/22 weken hier denk ik. We moesten voor een uitgebreide 20 weken echo omdat er 2 navelstreng vaten waren in plaats van 3. Tijdens die echo voelde ik haar voor het eerst tegen het apparaat schoppen :'). Placenta was toen aan de voorzijde.
Nu 15 weken en geen idee. Soms voel ik wel wat maar mijn darmen zijn ook flink aan het rommelen dus zal dat wel zijn.

Beterschap Nolita!
Ik heb hetzelfde ;(. Wil alleen maar slapen maar moet doorrr met M. Zeer zorgzaam voor poppen, maar niet voor mij }:|
  zondag 22 maart 2020 @ 17:35:39 #254
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192209242
Ik voelde U. met 14 weken. O+
pi_192209425
Hier voelde ik het eerste ‘plopje’ met 14 weken. Maar toen wist ik nog niet zeker of het de baby was. Vanaf 17 weken was het echt duidelijk.
pi_192214514
21+3, vanmorgen voelde ik een klein schopje toen ik mijn hand op haar buik had liggen O+
pi_192220306
Bedankt allemaal, Miezziej ook veel beterschap. :* Het is idd nog wat harder bikkelen met dochter om ons heen. Zeker gezien mijn klachten is het gewoon echt geen optie om haar elders onder te brengen, bizar.

Voor het eerst in mijn leven mezelf ziekgemeld op het werk, toch wel een drempel hoor. Hoop nu wel dat mijn lichaam snel in herstel gaat zodat ik de draad binnenkort weer op kan pakken.

Majo dat zou idd supervroeg zijn, geen idee of het kan? De eerste voelde ik pas met 23 weken ofzo. (Placenta voor) Vriend voelde het eerder dan mij. :D
Deze keer wist ik met 12 weken zeker dat ik een dag of 4 de baby voelde bewegen. Daarna was het weer 4 weken stil wat ook een vreemde gewaarwording was.
Gisteravond (23+5) zagen we op de bank heel duidelijk mijn buik aan de buitenkant bewegen, zo tof weer!
  maandag 23 maart 2020 @ 10:39:04 #258
426379 elamanilo
elämänilo
pi_192221365
Mijn eerste voelde ik best wel vroeg, in week 10 voor het eerst. Ik wist pas een paar weken later trouwens echt zeker dat dat het was geweest al. De tweede onmiskenbaar de hik in week 14 en de derde (en vierde) pas met week 17. De placenta bleek later voor te liggen bij de tweeling.
  maandag 23 maart 2020 @ 13:31:42 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_192224546
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Baby 1: 23 weken, baby 2: 21 weken. Of ik herken het slecht of m'n spekkies werken te isolerend :').
Gewoon weinig gevoelige zenuwbanen in die regio, kan ook in je voordeel werken 8-)
disclaimer
pi_192225257
Ik begin zenuwachtig te worden. 37+4 vandaag, volgende week word ik ingeleid! Vanwege mijn bekkenpijn, de operatie van de baby en Corona. Superleuk maar ook ontzettend spannend!
  maandag 23 maart 2020 @ 14:22:19 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192225442
Oh spannend Quattro! Ik wil ook, ben er echt heeeeeeel erg klaar mee.

Ik ga de poli eens ff bellen. Morgen heb ik een afspraak, normaal krijg ik dan zo'n reminder via sms, maar nu niet. Even checken.
pi_192233952
Al nieuws erover @XcUZ_Me ?
  maandag 23 maart 2020 @ 20:48:00 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192234042
Ja, gaat gewoon door, zeker voor de dames met het einde in zicht. De SMS-service met de afspraak reminder is uitgezet, omdat er meer afspraken níet doorgaan dan wel.
pi_192234081
Snap ik zo goed XM. Op een gegeven moment is het wel klaar met de pret, dan wil je gewoon je baby. Fijn dat de afspraak doorgaat!
  maandag 23 maart 2020 @ 21:01:40 #265
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192234395
Ben vooral heel erg klaar met het zere lijf 's nachts. Pijn in m'n heupen, maagzuur, toeter in de weg, geen houding meer kunnen vinden op die irritante, krakende, zweterige onderlegger, geworstel met zo'n voedingskussen voor de minst oncomfortabele houding,1000x moeten plassen, etc. :')

Het coronagedoe vliegt me met vlagen ook gewoon enorm aan. Alle maatregelen, de beperkingen, geen kraamvisite, geen bezoek in het ziekenhuis, nu de nieuwe maatregelen die net afgekondigd zijn tot 1 juni, de waarschijnlijkheid dat we hier ook minstens tot die datum ook met N. thuis zitten die thuisonderwijs moet krijgen... Ik vind het gewoon superheftig allemaal en het is zooooooo niet hoe ik het me voor had gesteld de afgelopen maanden. En hoe vermoeider ik ben, hoe minder goed ik het kan relativeren en de positieve dingen kan blijven zien.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:39:35 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192235220
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:
Ik begin zenuwachtig te worden. 37+4 vandaag, volgende week word ik ingeleid! Vanwege mijn bekkenpijn, de operatie van de baby en Corona. Superleuk maar ook ontzettend spannend!
Oeh, spannend! Nog een paar dagen genieten van de baby in je buik, ff afzien en dan lekker knuffelen met je kindje O+
Resistance is futile.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:43:21 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192235313
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben vooral heel erg klaar met het zere lijf 's nachts. Pijn in m'n heupen, maagzuur, toeter in de weg, geen houding meer kunnen vinden op die irritante, krakende, zweterige onderlegger, geworstel met zo'n voedingskussen voor de minst oncomfortabele houding,1000x moeten plassen, etc. :')

Het coronagedoe vliegt me met vlagen ook gewoon enorm aan. Alle maatregelen, de beperkingen, geen kraamvisite, geen bezoek in het ziekenhuis, nu de nieuwe maatregelen die net afgekondigd zijn tot 1 juni, de waarschijnlijkheid dat we hier ook minstens tot die datum ook met N. thuis zitten die thuisonderwijs moet krijgen... Ik vind het gewoon superheftig allemaal en het is zooooooo niet hoe ik het me voor had gesteld de afgelopen maanden. En hoe vermoeider ik ben, hoe minder goed ik het kan relativeren en de positieve dingen kan blijven zien.
Is niks geks aan. Het is ook nogal wat, voor niet-zwangeren zijn dit al geen makkelijke tijden. Laat staan als je hoogzwanger bent.
Resistance is futile.
pi_192235710
Quattro Zeker spannend allemaal nu het bijna zover is. Geniet nog even van de kleine in je buik. O+

Xcuzme ik kan me ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent en dat alles je soms even aanvliegt. Niemand stelt zich het verlof zo voor als het nu gaat worden. Dit is een situatie die er zomaar opeens is en waar we mee te dealen hebben. :*

Dat de beperkingen nu al tot 1 juni gaan duren, dat betekent tot aan mijn verlof. Ook dat vind ik al bizar (hoe ga ik een vervanger inwerken op afstand en überhaupt selecteren :X ) en ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de zomer gaat verlopen. Ik hoop voor nu vooral dat onze verbouwing door kan gaan en we volgende week nog naar de notaris kunnen.
De erkenning is in ieder geval wel alvast binnen, dat is al fijn.

En gênant, ik hoest dus erg en plas bijna telkens in mijn broek. Ook net nadat ik naar het toilet ben geweest. ;(
Doet niet echt goed voor mijn welbevinden, iemand tips ter voorkoming en voor beschermingsmateriaal?

[ Bericht 13% gewijzigd door Nolita op 23-03-2020 22:16:37 ]
pi_192236413
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:59 schreef Nolita het volgende:
Quattro Zeker spannend allemaal nu het bijna zover is. Geniet nog even van de kleine in je buik. O+

Xcuzme ik kan me ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent en dat alles je soms even aanvliegt. Niemand stelt zich het verlof zo voor als het nu gaat worden. Dit is een situatie die er zomaar opeens is en waar we mee te dealen hebben. :*

Dat de beperkingen nu al tot 1 juni gaan duren, dat betekent tot aan mijn verlof. Ook dat vind ik al bizar (hoe ga ik een vervanger inwerken op afstand en überhaupt selecteren :X ) en ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de zomer gaat verlopen. Ik hoop voor nu vooral dat onze verbouwing door kan gaan en we volgende week nog naar de notaris kunnen.
De erkenning is in ieder geval wel alvast binnen, dat is al fijn.

En gênant, ik hoest dus erg en plas bijna telkens in mijn broek. Ook net nadat ik naar het toilet ben geweest. ;(
Doet niet echt goed voor mijn welbevinden, iemand tips ter voorkoming en voor beschermingsmateriaal?
Dat geldt nog zeker niet voor alle beperkingen he. Enkel voor de evenementen/bijeenkomsten met groepen mensen. De rest wordt herzien/bekeken rondom 6 april.

Oh en urineverlies; herkenbaar. Mijn ervaring is dat voorkomen niet lukt. Ik gebruik al weken incontinentieverbanden van Tena. Je hebt ze ook als inlegkruisjes. Die waren hier eerst prima (dan steeds maar een paar druppels urineverlies). Maar toen het echt scheutjes werden dus overgestapt. Ik vind ze prima verder, als in; ze doen wat ze moeten doen. Maar fan zal ik er nooit van worden.. }:|

[ Bericht 11% gewijzigd door silliegirl op 23-03-2020 22:52:27 ]
pi_192237472
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat geldt nog zeker niet voor alle beperkingen he. Enkel voor de evenementen/bijeenkomsten met groepen mensen. De rest wordt herzien/bekeken rondom 6 april.

Oh en urineverlies; herkenbaar. Mijn ervaring is dat voorkomen niet lukt. Ik gebruik al weken incontinentieverbanden van Tena. Je hebt ze ook als inlegkruisjes. Die waren hier eerst prima (dan steeds maar een paar druppels urineverlies). Maar toen het echt scheutjes werden dus overgestapt. Ik vind ze prima verder, als in; ze doen wat ze moeten doen. Maar fan zal ik er nooit van worden.. }:|
Je hebt gelijk wat de beperkingen betreft, even afwachten maar.

Ik denk dat ik zeker verbanden nodig heb nu met dat gehoest, mag vriend voor op pad morgen.
Gewone inlegkruisjes doen net niks op dit moment.
Vorige zwangerschap geen last van gehad (wel na de bevalling met sporten, maar lang niet zo erg), dus even schakelen nu.
pi_192237869
@Nolita: ik kreeg destijds het advies van de bekkenbodemfysio om tijdens het hoesten mijn navel in te trekken en tegelijkertijd met mijn bovenlichaam naar de zijkant te draaien. Dus richting je elleboog zeg maar. Dat hielp best wel.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 04:21:45 #272
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192239886
#Teamnosleep :O
pi_192244674
Ik ben het echt zo vreselijk zat. Ik kan niet meer op of om. Voel me uitgeput en mijn bekken en rug doen zo’n zeer... Met mijn kleuter valt momenteel niks te beginnen (neem het dat kind is kwalijk, alles staat voor hem ook op z’n kop) en dreumes vindt nu een goed moment om allerlei kattekwaad te ontdekken.

Ik wil de baby eruit, echt, liefst NU! Dan voel ik me hopelijk snel fysiek beter.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:11:48 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_192244951
Sillie :*

Nolita, helpt het ook niet om hem bewust je bekkenbodemspier aan te spannen voordat je moet hoesten of niezen?
Verder: tena discreet voor kleine scheutjes. Met complete blaasinhoud heb ik geen ervaring. Sterkte :*

Ik was vanmorgen in het ziekenhuis voor bloedafname. Wat een rotsfeer, bah. Hopelijk hoef ik er niet meer heen.
disclaimer
pi_192245358
Oh Sillie! Begrijpelijk!

Ik heb ‘s ochtends nogal last van misselijkheid, dus toen ik er tussenuit glipte om daar even vanaf te komen besloten kleuter en peuter dat het het perfecte moment was om allebei hun dekbedovertrekken af te halen en kleuter was begonnen om hem te vullen met Lego..
(Gisteren verschoond, grmmbl!)

Zojuist wel per e-mail te horen gekregen dat onze NIPT uitslag goed is, altijd prettig en veel sneller als verwacht binnen!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:50:44 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_192247018
Hoe lang moest jij er op wachten, ggirl?

Ik ben wel benieuwd, heb vanwege mijn leeftijd natuurlijk wel andere kansen dan voorheen. Hopelijk duurt het niet té lang.
disclaimer
pi_192247566
Aah Sillie, heel begrijpelijk hoor. :(

En wat fijn Ggirl dat je een goede uitslag hebt!

Ik ben me mentaal vast aan het voorbereiden op volgende week, als ik ingeleid word. Toch hoop ik stiekem dat het voor die tijd nog spontaan op gang komt. Dat scheelt natuurlijk een hoop. Al kan ik nu wel lekker alle was nog doen en het huis een beetje schoonhouden, voor zover dat gaat met deze toeter. Ik voel me echt heel dik en opgeblazen. :’)
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:53:20 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192248306
Jeetje, surrealistisch beeld in het ziekenhuis zeg. Aparte in- en uitgang, bij de ingang controlevragen of ik last had van de verschijnselen, in de wachtkamer de stoelen om en om afgezet... Echt hele rare sfeer :{.

Wel helemaal goedgekeurd weer. Mooi vruchtwater, ze ligt er ingedaald en wel helemaal klaar voor.

En gelukkig ook geruststellende woorden, zo lang m'n vriend niet zelf aan de beademing ligt bij wijze van spreken, mag hij gewoon bij de bevalling zijn.
pi_192249173
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:50 schreef SQ het volgende:
Hoe lang moest jij er op wachten, ggirl?

Ik ben wel benieuwd, heb vanwege mijn leeftijd natuurlijk wel andere kansen dan voorheen. Hopelijk duurt het niet té lang.
Het viel mij dus echt reuze mee. Dinsdagavond (zo tegen 16.30 bloed laten prikken) en vanochtend heel vroeg was het mailtje er al.
pi_192250276
Ik had nipt uitslag in een week! Gaat vaak heel snel zei VK.

Net eerste telefonische afspraak met VK gehad. Ging prima. Moest wel zelf vragen om procedure kinkhoest prik. Over flink wat weken de suikertest. Twee uur in zkh zitten, benieuwd hoe ze dat doen straks. Maar duurt nog 6 weken.

Bij teveel urine verlies zou ik zeker bekkenfysio aanvragen hoor. Zit in basis verzekering als het gaat om incontinentie. Dacht ik. Heb ik na bevalling ook gehad.
pi_192253363
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:34 schreef Ggirl het volgende:
Oh Sillie! Begrijpelijk!

Ik heb ‘s ochtends nogal last van misselijkheid, dus toen ik er tussenuit glipte om daar even vanaf te komen besloten kleuter en peuter dat het het perfecte moment was om allebei hun dekbedovertrekken af te halen en kleuter was begonnen om hem te vullen met Lego..
(Gisteren verschoond, grmmbl!)

Zojuist wel per e-mail te horen gekregen dat onze NIPT uitslag goed is, altijd prettig en veel sneller als verwacht binnen!
Fijn dat de NIPT goed was! O+

Houd je het thuis een beetje vol met peuter en kleuter?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef QuattroF het volgende:
Aah Sillie, heel begrijpelijk hoor. :(

En wat fijn Ggirl dat je een goede uitslag hebt!

Ik ben me mentaal vast aan het voorbereiden op volgende week, als ik ingeleid word. Toch hoop ik stiekem dat het voor die tijd nog spontaan op gang komt. Dat scheelt natuurlijk een hoop. Al kan ik nu wel lekker alle was nog doen en het huis een beetje schoonhouden, voor zover dat gaat met deze toeter. Ik voel me echt heel dik en opgeblazen. :’)
Alles nog even vlug doen wat de verhaaltjes zijn om het op te wekken? :9

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jeetje, surrealistisch beeld in het ziekenhuis zeg. Aparte in- en uitgang, bij de ingang controlevragen of ik last had van de verschijnselen, in de wachtkamer de stoelen om en om afgezet... Echt hele rare sfeer :{.

Wel helemaal goedgekeurd weer. Mooi vruchtwater, ze ligt er ingedaald en wel helemaal klaar voor.

En gelukkig ook geruststellende woorden, zo lang m'n vriend niet zelf aan de beademing ligt bij wijze van spreken, mag hij gewoon bij de bevalling zijn.
Fijn dat je weer geslaagd bent voor de testen! :*
pi_192255926
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 23:29 schreef Gogo83 het volgende:
@:Nolita: ik kreeg destijds het advies van de bekkenbodemfysio om tijdens het hoesten mijn navel in te trekken en tegelijkertijd met mijn bovenlichaam naar de zijkant te draaien. Dus richting je elleboog zeg maar. Dat hielp best wel.
Kijk dit is een handige tip, dankje!
Bekkenfysio kan misschien altijd nog Hilmo (of niet in deze tijd?), maar ik ben enorm aan het hoesten waardoor het gebeurt. Ik verwacht zonder hoest geen problemen meer.

Nipt was hier ook heel snel met de uitslag.

Sillie :* hopelijk is jullie kleintje er snel! Ik ben inmiddels wel benieuwd naar het geslacht bij jou en bij Quattro. :)
pi_192256416
@NicolasJoy: Dat kan ik best eens doen.. Al heb ik nu sinds een uur menstruatiepijn in mijn buik en onderrug, uitstraling naar mijn benen en een heet gevoel in mijn onderbuik en onderrug. Ik weet niet of het voorweeën zijn of wellicht het begin van het echte werk. Ik hoop het laatste maar dat zal wel niet, haha.

@Nolita: Ja ik ben ook zo benieuwd! Man denkt nog steeds een jongen en ik ben volledig blanco. Ik heb echt geen idee.
pi_192261900
Nou, inderdaad vals alarm. 5 uur lang ontzettend menstruatiepijn gehad in mijn buik en rug, maar het is vanzelf weer weggetrokken. Het was ook meer een continue pijn dan echt weeën die komen en gaan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:34:17 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192261928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:31 schreef QuattroF het volgende:
Nou, inderdaad vals alarm. 5 uur lang ontzettend menstruatiepijn gehad in mijn buik en rug, maar het is vanzelf weer weggetrokken. Het was ook meer een continue pijn dan echt weeën die komen en gaan.
En toch zal het iets iets gedaan hebben. :Y Verdere verweking van je baarmoedermond, mss al 1 centimetertje...
Wellicht helpt het om er zo over te denken.

Sterkte met afwachten verder!
pi_192262160
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef BE het volgende:

[..]

En toch zal het iets iets gedaan hebben. :Y Verdere verweking van je baarmoedermond, mss al 1 centimetertje...
Wellicht helpt het om er zo over te denken.

Sterkte met afwachten verder!
Ja dat zeker! Mocht er verder niks meer spontaan gebeuren zal dat de inleiding volgende week waarschijnlijk helpen. 👍🏻
pi_192264902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:36 schreef Nolita het volgende:

[..]

Kijk dit is een handige tip, dankje!
Bekkenfysio kan misschien altijd nog Hilmo (of niet in deze tijd?), maar ik ben enorm aan het hoesten waardoor het gebeurt. Ik verwacht zonder hoest geen problemen meer.

Nipt was hier ook heel snel met de uitslag.

Sillie :* hopelijk is jullie kleintje er snel! Ik ben inmiddels wel benieuwd naar het geslacht bij jou en bij Quattro. :)
Ik ben zelf ook heeeel benieuwd! Ook 0,0 voorgevoel. Dus ik ga hoe dan ook verrast worden!

@QuattroF: vals alarm boks. Ik word niet goed van al het gerommel. Dat is hier alweer weken en vooral snachts lig ik er regelmatig van wakker.
Nouja. Nog even...
pi_192265199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

@:QuattroF: vals alarm boks. Ik word niet goed van al het gerommel. Dat is hier alweer weken en vooral snachts lig ik er regelmatig van wakker.
Nouja. Nog even...
Pff vermoeiend hè? Hier ook al weken maar vannacht was wel veel heftiger dan eerder. Vandaag merk ik het ook weer, maar dat kan ook komen doordat ik net een beetje druk ben geweest. Hopelijk hebben we beiden (en Olivials en XM!) snel onze baby’s! 🥰

[ Bericht 1% gewijzigd door QuattroF op 25-03-2020 12:25:36 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:50:05 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192271256
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:13 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Pff vermoeiend hè? Hier ook al weken maar vannacht was wel veel heftiger dan eerder. Vandaag merk ik het ook weer, maar dat kan ook komen doordat ik net een beetje druk ben geweest. Hopelijk hebben we beiden (en Olivials en XM!) snel onze baby’s! 🥰
Ik check elke dag ff jullie updates >:)
Resistance is futile.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:51:21 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192271273
Hoe is het nu met onze hoogzwangeren? Begin van de week zaten jullie er helemaal doorheen, nu wat beter?
Resistance is futile.
pi_192271361
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
Hoe is het nu met onze hoogzwangeren? Begin van de week zaten jullie er helemaal doorheen, nu wat beter?
Nou, ik spreek enkel voor mezelf, maar ik zit er nog steeds doorheen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:57:49 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192271382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, ik spreek enkel voor mezelf, maar ik zit er nog steeds doorheen.
;( ;( ;( ;(

Ik hoop dat je kleine gauw komt.
Resistance is futile.
pi_192271859
@silliegirl: 🌹 Hou vol meid!

@Seven.: Met mij gaat het best goed hoor. Ik moet zeggen dat de ergste Corona-paniek bij mij wel gezakt is. Het meest spannende vind ik de operatie van de kleine en het verblijf in het ziekenhuis. Ik ben wel ontzettend toe aan de baby, dus ik merk dat ik bij iedere keer die voorweeën steeds meer hoop krijg. Maar dat is normaal op het einde denk ik. Ik hoop dat de baby alsnog spontaan komt voordat ze beginnen met inleiden. Hoe gaat het met jou?
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:04:04 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192272531
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:51 schreef Seven. het volgende:
Ik ben er heel erg klaar mee. Ben echt gesloopt aan het eind van de dag. N. lult de.hele.dag.door. Die kwek staat gewoon niet stil en die constante rumoer om me heen icm weinig tijd in m'n eentje, trek ik slecht merk ik. Mis het in m'n coconnetje zitten om me fysiek en mentaal voor te bereiden op wat komen gaat. Ik slaap slecht en ga er soms uit om beneden even te genieten van een moment alleen, in stilte.
pi_192273009
Ik doe mijn kinderen morgen naar de noodopvang. Ik vind het zo stom en het voelt als falen. Maar ik trek het niet.

Ik liep vanmiddag met dreumes op mn arm de trap af, ging vervolgens door mn been (door mn bekkenklachten valt dat been soms
ineens uit) en donderde dus 4 treden naar beneden. Gelukkig op mn kont (arm stuitje :X ) dus dreumes en buikbaby bleven buiten schot, maar vervolgens kwam ik zelf niet meer overeind. Man werkte thuis vandaag dus die stond vrijwel meteen naast me, maar vond dit niet kunnen. Hij moet morgen ook voor werk de deur uit en durft
mij niet alleen meer te laten met de 2 kids dus hij heeft de opvang geregeld. Gelukkig geen probleem en alle begrip maar toch voel ik me er prut over -O-
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:34:19 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192273201
Jeetje sillie, dat is schrikken. Lijkt me de juiste keuze hoor om ze te brengen. Daar hoef je je echt niet rot over te voelen. Wel aan jezelf blijven denken, dat werd mij gisteren in het ziekenhuis ook nog op het hart gedrukt.

En normaal kan ik trouwens echt wel genieten van onze kwebbelkous, maar alle dagen achter elkaar, met niet tot nauwelijks mogelijkheid om me even af te zonderen, dat maakt het zwaar. Ze zit in groep 3 en vraagt gewoon nog veel begeleiding bij het schoolwerk.
pi_192273448
Jeetje Sillie dat is schrikken! Een goede keuze hoor om even een dagje ‘bij te komen’. Het is niet niks allemaal. En je kinderen hebben het waarschijnlijk hartstikke leuk daar, dus geen reden om je er rot over te voelen. Je bent hartstikke hoogzwanger.

En logisch dat je moe bent XM. Supergezellig zo’n kleine kletskous maar ook vermoeiend. Rustig aan doen hoor, probeer voor jezelf toch tijd te pakken. 🌹
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:08:04 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192275188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik doe mijn kinderen morgen naar de noodopvang. Ik vind het zo stom en het voelt als falen. Maar ik trek het niet.

Ik liep vanmiddag met dreumes op mn arm de trap af, ging vervolgens door mn been (door mn bekkenklachten valt dat been soms
ineens uit) en donderde dus 4 treden naar beneden. Gelukkig op mn kont (arm stuitje :X ) dus dreumes en buikbaby bleven buiten schot, maar vervolgens kwam ik zelf niet meer overeind. Man werkte thuis vandaag dus die stond vrijwel meteen naast me, maar vond dit niet kunnen. Hij moet morgen ook voor werk de deur uit en durft
mij niet alleen meer te laten met de 2 kids dus hij heeft de opvang geregeld. Gelukkig geen probleem en alle begrip maar toch voel ik me er prut over -O-
Ik ben juist heel erg blij voor je dat de opvang geregeld is. Je verdient het om nog heel even rustig aan te kunnen doen. Wie weet kun je zelfs nog een beetje genieten van je zwangerschap, het is je gegund :*
Resistance is futile.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:10:39 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192275242
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jeetje sillie, dat is schrikken. Lijkt me de juiste keuze hoor om ze te brengen. Daar hoef je je echt niet rot over te voelen. Wel aan jezelf blijven denken, dat werd mij gisteren in het ziekenhuis ook nog op het hart gedrukt.

En normaal kan ik trouwens echt wel genieten van onze kwebbelkous, maar alle dagen achter elkaar, met niet tot nauwelijks mogelijkheid om me even af te zonderen, dat maakt het zwaar. Ze zit in groep 3 en vraagt gewoon nog veel begeleiding bij het schoolwerk.
Helemaal niet gek dat jij daar ff tabak van hebt soms. Heel menselijk. Geen enkele hoogzwangere heeft daar te allen tijde energie voor.
Resistance is futile.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:18:46 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192275389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:29 schreef QuattroF het volgende:
@:Silliegirl: 🌹 Hou vol meid!

@:Seven.: Met mij gaat het best goed hoor. Ik moet zeggen dat de ergste Corona-paniek bij mij wel gezakt is. Het meest spannende vind ik de operatie van de kleine en het verblijf in het ziekenhuis. Ik ben wel ontzettend toe aan de baby, dus ik merk dat ik bij iedere keer die voorweeën steeds meer hoop krijg. Maar dat is normaal op het einde denk ik. Ik hoop dat de baby alsnog spontaan komt voordat ze beginnen met inleiden. Hoe gaat het met jou?
Fijn dat je Corona paniek een beetje gezakt is, dan kun je focussen op wat komen gaat. Spannend, al die voor weeën! Ik hoop ook dat ze komt voor volgende week :).

Ik voel me erg goed fysiek. Mentaal begint de emotie zich een beetje te roeren en ik denk dat dit ook te maken heeft met stress op m'n werk. Ik ben véél te druk met corona-perikelen op m'n werk (een hoop onrust op de afdeling) maar af en toe roert de kleine zich op rustige momenten en dan kan ik er weer tegen.

Prima om 2 of 3 weken 50-60 uur te werken maar ik ga wel aangeven dat ik dit niet lang vol kan houden. Niet goed voor de baby, dus over eind volgende week of begin van de week daarop ga ik tijd voor tijd nemen en een vaste dag thuiswerken.
Resistance is futile.
pi_192276591
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben juist heel erg blij voor je dat de opvang geregeld is. Je verdient het om nog heel even rustig aan te kunnen doen. Wie weet kun je zelfs nog een beetje genieten van je zwangerschap, het is je gegund :*

De rust is ook wel erg welkom, maar het voelt gewoon krom. Die opvang is er nu voor kindjes van ouders die zich een slag in de rondte moeten werken nu en ik ga kids brengen omdat ik “rust” nodig heb. Ik weet wel dat het appels met peren vergelijken is wat ik nu doe, maarja. Hormonen he. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')