Was niet 100% zeker.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is toch al aangetoond dat je het virus vaker kunt krijgen?
dit is best wel verontrustend eigenlijk.....quote:Op zondag 15 maart 2020 02:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Benieuwd of de negatieve test dubbel gedaan is. En zo ja, hmmm.
Overal een meter tussen.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:28 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig om een virus in te dammen.
Wou net zeggen, je bent toch niet per se resistent nadat je het hebt gehad? Net als je een verkoudheid ook wel vaker in je leven krijgt. De toon van het bericht impliceert dat het virus in het lichaam sluimert en ineens weer actief wordt. Lijkt me toch sterk.. symptomen hebben, dan geen symptomen meer (nota bene genezen verklaard), en weer symptomen krijgen van 1 en dezelfde besmetting?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is toch al aangetoond dat je het virus vaker kunt krijgen?
https://economictimes.ind(...)cleshow/74610829.cmsquote:Op zondag 15 maart 2020 02:21 schreef skysherrif het volgende:
twitter:willripleyCNN twitterde op zondag 15-03-2020 om 02:19:50#breaking 70-year-old Japanese man — a Diamond Princess passenger who tested negative — has now tested positive AGAIN. He was hospitalized on Feb 14, tested negative on March 2 & went home. On March 14, he had a high temperature & was re-tested and diagnosed positive a 2nd time. reageer retweet
Na al die hamsteraars gaat die ruimte vanzelf weer komen in de winkel.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn vrienden in Italië.
Maar het klopt met wat ik op Twitter zie.
Dit soort berichten:twitter:eha_news twitterde op zondag 15-03-2020 om 00:28:35📹 Supermarket queue in Italy due to the #coronavirus...
According to a new rule in Italy, there needs to be at least 1 meter of distance between customers and not everyone is let into the market at once
[via @:DawkinsReturns]
https://t.co/SHPj5fW86G reageer retweettwitter:Barbara96913515 twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 16:03:21WATCH: Shoppers in Milan faced long queues at a supermarket, as all of Italy's non-essential stores and services closed down to halt the spread of #Covid19 https://t.co/RJDsBfZInm #END reageer retweet
@SocialDistancing is wel trending de afgelopen dagen mensen eigen verantwoordelijkheid laten nemenquote:
Niet helemaal waar volgens mij. Het influenza virus (griep) is iedere keer dat je het krijgt een andere mutate. Correct me if i'm wrong. Daarom zou je niet resistent zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:32 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wou net zeggen, je bent toch niet per se resistent nadat je het hebt gehad? Net als je een verkoudheid ook wel vaker in je leven krijgt. De toon van het bericht impliceert dat het virus in het lichaam sluimert en ineens weer actief wordt. Lijkt me toch sterk.. symptomen hebben, dan geen symptomen meer (nota bene genezen verklaard), en weer symptomen krijgen van 1 en dezelfde besmetting?
Hier zijn al tekorten ,hoe denk je dat het daar is?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh jah![]()
Ik vond het eigenlijk best interessant want in Afrika kan je goed in de gaten houden of dat virus bij warme temperaturen ook hard gaat.
Maar als ze niet testen gaat dat moeilijk worden, inderdaad.
[..]
Euh....met testen?
Ja. Kijk zelf maar in die tweets.quote:
Alle scholen zijn dicht, je mag 1x boodschappen doen, verder voor onderweg moet je een getekend certificaat hebben anders krijg je een boete van 200 euro of 3 maanden cel, hele steden onder quarantaine, alle horeca dicht behalve de paar op stations en luchthavens.... verder idd helemaal hetzelfde als in Nederlandquote:
Is dit onderzoek dan onzin? https://www.statnews.com/(...)ter-recovery-begins/ Zo niet zet het dan even in de OP.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:32 schreef Salina het volgende:
[..]
https://economictimes.ind(...)cleshow/74610829.cms
Coronavirus can live in patients for five weeks after being infected
Patients with the new coronavirus keep the pathogen in their respiratory tract for as long as 37 days, a new study found, suggesting they could remain infectious for many weeks.
Mwa.quote:
Dat lijkt me een enorm groot verschil juist.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa.
In Nederland is er geen controle, maar dat is geen groot verschil
Heb je die filmpjes gezien?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:33 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Na al die hamsteraars gaat die ruimte vanzelf weer komen in de winkel.
Amper volgens mij.quote:
Ik was sarcastisch.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat lijkt me een enorm groot verschil juist.
Wordt het RIVM niet gewoon aangestuurd door de overheid met wat zij naar buiten mogen brengen?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:35 schreef Kyran het volgende:
Ik vind niet dat het RIVM als taak heeft om paniek te voorkomen. Hun taak is het adviseren van de overheid en de burgers.
Als Jaap van Dissel teruggefloten wordt dan zou hij gewoon moeten opstappen. Hij is echt geen pannenkoek, dus ik kan mij niet voorstellen dat hij een "laten wij het maar even afwachten" attitude heeft.
quote:Op zondag 15 maart 2020 02:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Rutte heeft gewoon opdracht van de grote multinationals om de boel zo lang mogelijk open te houden .
Hier kun je ook boetes krijgen als je die regels aan je laars lapt. Horeca is op veel plekken al dicht en evenementen zijn geschrapt.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Alle scholen zijn dicht, je mag 1x boodschappen doen, verder voor onderweg moet je een getekend certificaat hebben anders krijg je een boete van 200 euro of 3 maanden cel, hele steden onder quarantaine, alle horeca dicht behalve de paar op stations en luchthavens.... verder idd helemaal hetzelfde als in Nederland
deze man zit gewoon aan de riem met een muilkorf om hoor bij onze overheid !!!quote:Op zondag 15 maart 2020 02:35 schreef Kyran het volgende:
Ik vind niet dat het RIVM als taak heeft om paniek te voorkomen. Hun taak is het adviseren van de overheid en de burgers.
Als Jaap van Dissel teruggefloten wordt dan zou hij gewoon moeten opstappen. Hij is echt geen pannenkoek, dus ik kan mij niet voorstellen dat hij een "laten wij het maar even afwachten" attitude heeft.
Ja het kwartje was ondertussen gevallen.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hier zijn al tekorten ,hoe denk je dat het daar is?
Alsof ze in Italië de capaciteit hebben om iedereen te controleren op documentatie.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat lijkt me een enorm groot verschil juist.
Was dat niet omdat Trump z'n aankondiging deed (toen waren Europese beurzen al gesloten)?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Koers Amerika op +9% (US30) terwijl de AEX op 0% is geëindigd. Raar! Beurzen in de US zijn nu toch ook gesloten? Meestal volgen ze elkaar toch wel op een paar procent.
iig wel meer capaciteit om te testen.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof ze in Italië de capaciteit hebben om iedereen te controleren op documentatie.
Welke horeca is dicht dan hier?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier kun je ook boetes krijgen als je die regels aan je laars lapt. Horeca is op veel plekken al dicht en evenementen zijn geschrapt.
Ze doen altijd alsof de overheid geen enkele vinger in de pap heeft, maar het RIVM is natuurlijk wel gewoon een overheidsinstantie.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wordt het RIVM niet gewoon aangestuurd door de overheid met wat zij naar buiten mogen brengen?
Even snel wat gegoogled en wat ik vind lijkt dit inderdaad te bevestigen. Zal dat dan ook voor Corona gelden? Ik begrijp sowieso niet echt hou dat nou zit, dat ze aan het profiel van het virus bijvoorbeeld konden zien dat het de USA was binnengekomen via de EU en niet vanuit China.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet helemaal waar volgens mij. Het influenza virus (griep) is iedere keer dat je het krijgt een andere mutate. Correct me if i'm wrong. Daarom zou je niet resistent zijn.
Zou best kunnen. Dat zou betekenen dat de Europese beurs morgenvroeg hoger opent.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Was dat niet omdat Trump z'n aankondiging deed (toen waren Europese beurzen al gesloten)?
Mijn kroeg is dicht bijvoorbeeldquote:
Als dit de rij voor de supermarkt is, dan ben je wel klaar voor die dag:quote:Op zondag 15 maart 2020 02:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof ze in Italië de capaciteit hebben om iedereen te controleren op documentatie.
Bron?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier kun je ook boetes krijgen als je die regels aan je laars lapt. Horeca is op veel plekken al dicht en evenementen zijn geschrapt.
Maken ze die winkelwagentjes dan ook heel vaak schoon?quote:Op zondag 15 maart 2020 02:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Kijk zelf maar in die tweets.
Social distancing is het woord.
via "nextstrain" is te zien dat het niet via de EU de USA is binnengekomen......trump lult weer eens uit zijn nek.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Even snel wat gegoogled en wat ik vind lijkt dit inderdaad te bevestigen. Zal dat dan ook voor Corona gelden? Ik begrijp sowieso niet echt hou dat nou zit, dat ze aan het profiel van het virus bijvoorbeeld konden zien dat het de USA was binnengekomen via de EU en niet vanuit China.
Dat er dus blijkbaar nog verschil of variatie in het sars-cov-2 virus zit.
Verkoudheden worden veroorzaakt door een 200-tal virussen die voortdurend muteren.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:32 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wou net zeggen, je bent toch niet per se resistent nadat je het hebt gehad? Net als je een verkoudheid ook wel vaker in je leven krijgt. De toon van het bericht impliceert dat het virus in het lichaam sluimert en ineens weer actief wordt. Lijkt me toch sterk.. symptomen hebben, dan geen symptomen meer (nota bene genezen verklaard), en weer symptomen krijgen van 1 en dezelfde besmetting?
Hier in renesse zijn wel wat clubs dicht, maar ik ken weinig restaurants die ook echt dicht zijn gegaan. Is ook niet te doen met al het vaste personeel dat je door moet betalen.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn kroeg is dicht bijvoorbeeld
Maar veel tenten sowieso alle grote tenten, bij de bieb was het vanmiddag koppen tellen. Er mochten niet meer dan 99 mensen naar binnen tegelijkertijd.
Zover ik weet zijn er 2 varianten van het Corona virus. De L en S variant meen ik. De L variant is de agressieve variant, en laat die nu in Europa zitten.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Even snel wat gegoogled en wat ik vind lijkt dit inderdaad te bevestigen. Zal dat dan ook voor Corona gelden? Ik begrijp sowieso niet echt hou dat nou zit, dat ze aan het profiel van het virus bijvoorbeeld konden zien dat het de USA was binnengekomen via de EU en niet vanuit China.
Dat er dus blijkbaar nog verschil of variatie in het sars-cov-2 virus zit.
Dan is die van Dissel dus toch een pannenkoek dat hij zich daarvoor leent.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze doen altijd alsof de overheid geen enkele vinger in de pap heeft, maar het RIVM is natuurlijk wel gewoon een overheidsinstantie.
Geen ideequote:Op zondag 15 maart 2020 02:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maken ze die winkelwagentjes dan ook heel vaak schoon?
Klopt, dit is gewoon niet zo, Trump lult inderdaad uit zijn nek en probeert uiteraard weer de schuld op anderen te schuiven om eigen falen en wanbeleid te verbloemen. Niet voor het eerst en niet als enige.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
via "nextstrain" is te zien dat het niet via de EU de USA is binnengekomen......trump lult weer eens uit zijn nek.
Je kop in het zand steken dus. Jammer.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:41 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Nee naar dat soort filmpjes kijk ik niet, elke dwaas met een telefoon kan wat filmen
Maar in dat geval snap ik niet dat zo'n slimme gast als Jaap van Dissel zich laat "gebruiken". Het is echt geen pannenkoek. Weet belachelijk veel over infectieziektes, heeft heel veel gepubliceerd etc. Ik twijfel dus niet aan zijn expertise of kennis.quote:Op zondag 15 maart 2020 02:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
deze man zit gewoon aan de riem met een muilkorf om hoor bij onze overheid !!!
volgens mij wisten ze het allang bij de RIVM maarja economie....geen paniek etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |