Sarcasme modus aan * Op een terrasje is niet erg want dat is in de open lucht * sarcasme modus uitquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
De overheid denkt dat we dom zijn. En minimaal de helft is dat ook als je ziet hoeveel mensen vandaag op terrasjes gingen zitten en naar de kroeg zijn geweest.
Hypokriet.quote:
twitter:jesseklaver twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 20:12:24De chaos en onzekerheid nemen met het uur toe.
Ik roep het kabinet op nog dit weekend bij elkaar te komen en te besluiten dat de scholen volgende week niet opengaan. En om voor opvang te zorgen voor kinderen van alle ouders die niet thuis kunnen werken.
https://t.co/pCPNnCXL6z reageer retweet
Terecht, we moeten morgen allen naar de kerkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Nober het volgende:
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:10:50Zojuist berichtte Khadija Arib mij telefonisch dat GEEN van de andere partijen - behalve @:PartijvdDieren - ons verzoek voor een spoeddebat steunt. Alle politici die stoer blijven roepen dat de scholen maandag dicht moeten hebben dus KILO’S BOTER op het hoofd. Wát een hypocrisie! https://t.co/WKgPDZ3jZO reageer retweet
Denkt ie dat een debat de scholen zal sluiten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Nober het volgende:
twitter:thierrybaudet twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:10:50Zojuist berichtte Khadija Arib mij telefonisch dat GEEN van de andere partijen - behalve @:PartijvdDieren - ons verzoek voor een spoeddebat steunt. Alle politici die stoer blijven roepen dat de scholen maandag dicht moeten hebben dus KILO’S BOTER op het hoofd. Wát een hypocrisie! https://t.co/WKgPDZ3jZO reageer retweet
Kan me voorstellen dat je je "schuldig" voelt ... maar ziek is ziek .... sterkte!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef Scrapyard het volgende:
Ik vind het nu wel echt moeilijk worden.
Zit al drie weken thuis, en begin maandag aan een nieuwe baan (kantoorwerk).
Eerlijk gezegd wil ik gewoon thuis blijven, op zijn minst thuis werken. Ik heb al een verleden met astma, en bij een reguliere (lichte) verkoudheid zit ik soms al enorm naar adem te happen.
Dit virus moet ik dus echt even niet hebben. Maar aan de andere kant ; je geeft ook meteen zo'n beroerde eerste indruk af : een vent van 30 die niet wil komen werken door corona.
Ik zei tegen mesen, carnaval moet niet doorgaan. Woon in Brabant, dus dat ligt gevoelig. Zie nu.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kanttekening daarbij was dat dat vooral mensen uit de eerste kleinere 'carnavals' golf was.
Maar dat de 2e, veel grotere golf nu bezig is door heel Nederland.
In dat volkskrant artikel,man, 38 jr, liep marathons. 3 weken op IC. Goed, kan zijn dat hij toch iets mankeerde, dat blijkt echter niet uit de case omschrijving.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:19 schreef Revanches het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kloppen? Ook gezonde mensen kunnen in de IC belanden igv corona.
Is geen house aflevering ofzo. Helaas kan het iedereen raken. Mensen willen voor zichzelf het idee hebben dat het alleen ouderen en risicogroepen zijn en ze zelf safe zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
mogelijk is er dus wel een onderliggende zaak die voorheen nog niet gevonden was?
dat was het al maar nu word alleen duidelijk wat voor klere zooi het echt is .... jaren lang is het al helemaal geen land meer en is alles zo rot als het maar zijn kan , dat gaan vele nu een beetje inzien dat de klagers die al jaren lopen te roepen dat het land zwaar achter uit gaat , nu pas gehoord gaan worden , nu de burgers hun politiek nodig hebben voor de bescherming .... zul je ze niet zien ...... wacht straks maar weer als er weer geld in het laatje moet komen bij die lui in den haag , dan ben je wel belangrijk , nu ben je gewoon een niets nutquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:21 schreef Sapstengel het volgende:
Nou lekker. Kut Nederland en kut beleid hier.
Hele land gaat naar de tering.
Ogen ook Dus je moet ook een veiligheidsbril op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:23 schreef junkiexp het volgende:
Iemand een idee met hoeveel procent ik de kans op besmetting en andere mensen besmetten verklein als ik een mondkapje draag?
Gaat besmetting alleen via de longen?
Ik zit er serieus aan te denken om een mondkapje te gaan dragen als ik nog ergens noodgedwongen heen moet namelijk.
Er was steun van PVV, VK-Arissen, 50Plus, DENK, PvdD.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denkt ie dat een debat de scholen zal sluiten?
Zoek de SARS/MERS symptomen op en wat t doet. Het valt je immuunsysteem aan en gebruikt deze daarna tegen jezelf. Het maakt weinig uit hoe sterk je bent of hoe goed je immuunsysteem is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:23 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In dat volkskrant artikel,man, 38 jr, liep marathons. 3 weken op IC. Goed, kan zijn dat hij toch iets mankeerde, dat blijkt echter niet uit de case omschrijving.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat was het al maar nu word alleen duidelijk wat voor klere zooi het echt is .... jaren lang is het al helemaal geen land meer en is alles zo rot als het maar zijn kan , dat gaan vele nu een beetje inzien dat de klagers die al jaren lopen te roepen dat het land zwaar achter uit gaat , nu pas gehoord gaan worden , nu de burgers hun politiek nodig hebben voor de bescherming .... zul je ze niet zien ...... wacht straks maar weer als er weer geld in het laatje moet komen bij die lui in den haag , dan ben je wel belangrijk , nu ben je gewoon een niets nut
Dat is uiteraard de versie van Baudet op Twitter hèquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
GL, PvdA, SP ...
Hebben jullie een keer de kans om echt oppositie te voeren en echt het verschil te maken kruipen jullie weg in jullie holletjes. Niemand durft verantwoordelijkheid te nemen, maar als iemand van PVV bij de microfoon staat staan jullie allemaal verdomme in de rij om aan te vallen.
Echt schandalig gewoon. Beetje op social media blaten, maar als het er op aankomt zijn ze nergens te bekennen.
Moeilijk in percentages uit te drukken. Het hangt van zo veel factoren af; het soort kapje, of je het bij de elastiekjes af doet of het kapje zelf aanraakt, of je daarbij ook een beschermbril draagt (het kan ook via de ogen binnen komen), of je na het afzetten ff lekker onder je neus gaat zitten wrijven of dat je je handen eerst afwast en vele, VELE andere zaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:23 schreef junkiexp het volgende:
Iemand een idee met hoeveel procent ik de kans op besmetting en andere mensen besmetten verklein als ik een mondkapje draag?
Gaat besmetting alleen via de longen?
Ik zit er serieus aan te denken om een mondkapje te gaan dragen als ik nog ergens noodgedwongen heen moet namelijk.
Klaver wilde verdergaande maatregelen dus steunde die motie niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Er was steun van PVV, VK-Arissen, 50Plus, DENK, PvdD.
Klaver wil het alleen op sociale media kennelijk.
Kun jij al aan iedereen uitleggen waarom jij een lockdown wilt? Weet je al zeker dat het werkt?quote:
Mooi dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Een beetje![]()
Krijg liever geruststelling van de overheid dat ze weten what the freaking hell ze aan het doen zijn
China, Taiwan, Singaporequote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:28 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Kun jij al aan iedereen uitleggen waarom jij een lockdown wilt? Weet je al zeker dat het werkt?
klinkt als AIDSquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zoek de SARS/MERS symptomen op en wat t doet. Het valt je immuunsysteem aan en gebruikt deze daarna tegen jezelf. Het maakt weinig uit hoe sterk je bent of hoe goed je immuunsysteem is.
Hier ook ik ga nergens heenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:22 schreef Scrapyard het volgende:
Ik heb al een verleden met astma, en bij een reguliere (lichte) verkoudheid zit ik soms al enorm naar adem te happen.
Misschien sprak Thierry weer eens Latijns.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
heeft Khadija Arib het misschien niet verstaan? Haar Nederlands is niet al te best
met hoe hard het virus (kan) verspreiden zie ik persoonlijk zelf ook gewoon liever een lockdown gebeuren waarbij je echt alleen voor eten, werk en medische zaken op straat mag zijn..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:28 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Kun jij al aan iedereen uitleggen waarom jij een lockdown wilt? Weet je al zeker dat het werkt?
Welke kerst?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Terwijl ik net nog las dat de Spaanse griep familie was. Hoe moet dat dan met de kerst
Laten we eerst fatsoenlijk de paasdagen doorkomenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja echt, als ik dit topic moet geloven halen we allemaal de kerst niet
Ja. Een lockdown op lange termijn kan je niet ontwijken, dat weet jij ook wel. Hoe langer je het uitstelt hoe erger het word. Kijk, het is slecht voor de economie dat weet ik ook, maar die lockdown gaat er komen. Hoe eerder hoe beter. Landen die ervaring ermee hebben zijn al op lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:28 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Latijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:30 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Misschien sprak Thierry weer eens Latijns.
Als je wil dat het kabinet een beslissing neemt kan je hen daar beter over laten vergaderen dan tijd in beslag nemen met een extra kamerdebat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Er was steun van PVV, VK-Arissen, 50Plus, DENK, PvdD.
Klaver wil het alleen op sociale media kennelijk.
Een week wachten? Dan is het TE LAAT. Je moet vooruit denken. Er zijn genoeg landen die iets verder zijn, en ook eerder de zelfde stappen als ons hebben genomen, en waar nu de hel losbarst.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jezus, misschien is het eerst even handig om te kijken of de huidige maatregelen al genoeg doen; dat zien we pas over een weekje. Op z'n vroegst.
Daarnaast wordt ik ook niet goed van de mensen die roepen dat 60-80% van de bevolking ziek gaat worden. No way dat er 10 miljoen mensen besmet gaan worden. Dat is in China niet eens gelukt. 80.000 op een bevolking van 1.3 miljard.
Lockdown gaat ook helemaal niet werken. Dat kan je niet eindeloos doen. En daar zal het wel op neerkomen. Denk je dat het veilig is, dan komt er wel weer ergens een toerist binnen die het weer mee neemt. En dan ben je weer terug bij af. Ik snap die aanpak in Engeland wel, klinkt veel logischer en klinkt ook wat beter voor de economie; helemaal de lange termijn.
Elke dag dat de lockdown wordt uitgesteld kun je wel een week extra ergernis optellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken pik
Nee komt wel goed, ik probeer alleen de flow van deze reeks te volgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken pik
Paas-eitjes waren nog niet op gehamsterdquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:30 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Laten we eerst fatsoenlijk de paasdagen doorkomen
Waarom geef je China als voorbeeld van relatief 'weinig' besmettingen, om vervolgens te roepen dat een lockdown niet zou werken? Dat spreekt elkaar een beetje tegenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jezus, misschien is het eerst even handig om te kijken of de huidige maatregelen al genoeg doen; dat zien we pas over een weekje. Op z'n vroegst.
Daarnaast wordt ik ook niet goed van de mensen die roepen dat 60-80% van de bevolking ziek gaat worden. No way dat er 10 miljoen mensen besmet gaan worden. Dat is in China niet eens gelukt. 80.000 op een bevolking van 1.3 miljard.
Lockdown gaat ook helemaal niet werken. Dat kan je niet eindeloos doen. En daar zal het wel op neerkomen. Denk je dat het veilig is, dan komt er wel weer ergens een toerist binnen die het weer mee neemt. En dan ben je weer terug bij af. Ik snap die aanpak in Engeland wel, klinkt veel logischer en klinkt ook wat beter voor de economie; helemaal de lange termijn.
Betekent dit dat het debat niet doorgaat? Of wordt de oproep van GL wel gesteund?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Nober het volgende:
Die hebben nu weekend en hebben al aangegeven maandag pas bijelkaar te komen. Geen haast natuurlijk, virusje wacht wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je wil dat het kabinet een beslissing neemt kan je hen daar beter over laten vergaderen dan tijd in beslag nemen met een extra kamerdebat.
Landen die ervaring hebben geven nu het voorbeeld wat er gedaan moet worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een week wachten? Dan is het TE LAAT. Je moet vooruit denken. Er zijn genoeg landen die iets verder zijn, en ook eerder de zelfde stappen als ons hebben genomen, en waar nu de hel losbarst.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die hebben nu weekend en hebben al aangegeven maandag pas bijelkaar te komen. Geen haast natuurlijk, virusje wacht wel.
Iedereen heeft het over "het virus", maar niemand kent 1 case.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
met hoe hard het virus (kan) verspreiden zie ik persoonlijk zelf ook gewoon liever een lockdown gebeuren waarbij je echt alleen voor eten, werk en medische zaken op straat mag zijn..
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een week wachten? Dan is het TE LAAT. Je moet vooruit denken. Er zijn genoeg landen die iets verder zijn, en ook eerder de zelfde stappen als ons hebben genomen, en waar nu de hel losbarst.
Gaat niet door neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Betekent dit dat het debat niet doorgaat? Of wordt de oproep van GL wel gesteund?
Geblaat voor de bühne van Thierry, as always.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Betekent dit dat het debat niet doorgaat? Of wordt de oproep van GL wel gesteund?
anders de komende week wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef Mar_an het volgende:
Komt er morgen echt een lockdown denken jullie?
Juist niet. Het loopt overal gierend uit de handquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Landen die ervaring hebben geven nu het voorbeeld wat er gedaan moet worden.
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Iedereen heeft het over "het virus", maar niemand kent 1 case.
had een artikel gepost waarin HIV voorkwam in het virus, waren een paar vies mad over (#fakenews)quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat viel een aantal artsen idd ook al op, ja.
Eh nee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je wil dat het kabinet een beslissing neemt kan je hen daar beter over laten vergaderen ...
Het idee van een lockdown is niet dat je Corona elimineert maar dat je voldoende ziekenhuisbedden overlaat voor de mensen die op dat moment ziek zijn. Daarnaast heeft China bewezen dat een lockdown echt werkt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk het ook. Ik woon in Brabant.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Kwaliteit het volgende:
Lees dit zojuist op Omroep Brabant:
https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
Denk dat die scholen echt wel dichtgaan maandag, en doen! Beter het zekere voor het onzekere nemen.
Het is symptoombestrijding. Zonder een noodtoestand en een wettelijk verbod op niet-essentiele beweging gaan die gezinnen met de kinderen op pad. Misschien wordt het dan zelfs erger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Kwaliteit het volgende:
Lees dit zojuist op Omroep Brabant:
https://www.omroepbrabant(...)over-scholensluiting
Denk dat die scholen echt wel dichtgaan maandag, en doen! Beter het zekere voor het onzekere nemen.
In China wel paar weken geleden, nu veel minder.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Juist niet. Het loopt overal gierend uit de hand
WTF!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Nober het volgende:
Ziekenhuisbedden kan je voor zorgen met een lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:34 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het idee van een lockdown is niet dat je Corona elimineert maar dat je voldoende ziekenhuisbedden overlaat voor de mensen die op dat moment ziek zijn. Daarnaast heeft China bewezen dat een lockdown echt werkt.
China was wel iets sneller met maatregelen. We zijn laat begonnen. Lockdown werkt wel want je vertraagd het proces zodat niet iedereen ter gelijk ziek wordt en naar het ziekenhuis moet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Komt ie weer met zn aidsquote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had een artikel gepost waarin HIV voorkwam in het virus, waren een paar vies mad over (#fakenews)
En Klavertje maar "oproepen"quote:Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Nober het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |