abonnement Unibet Coolblue
pi_192028685
Al meer dan anderhalf jaar geleden schreven we ons in op een aantal nieuwbouwprojecten buiten Amsterdam, op zoek naar wat meer ruimte, rust en groen. We werden bij een van die projecten ingeloot op het huis van onze keuze: een tweekapper met de mogelijkheid voor een fijne ruime keuken, een flinke tuin en vlakbij zee, bos en duin.

In juli 2018 zetten we onze eerste handtekening, in september kozen we onze keuken en diverse opties m.b.t. elektriciteit, in oktober werden we eigenaar van de grond, en in november werd begonnen met bouwen. We besloten de badkamer en twee toiletten casco te laten opleveren, dus bij oplevering kregen we een volledig casco huis. Wel lieten we als meerwerk een uitbouw plaatsen en LTV door de hele woning aanbrengen.

En toen begon het grote wachten...
We namen een interieurstylist in de arm om ons te adviseren over kleuren en combinaties, materialen en indelingen, en waren heel blij met haar advies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen wachtten we nog maar wat meer...

De woning is inmiddels opgeleverd *O* Er is al hard gewerkt. De indeling op zolder is klaar, er wordt nu hard gewerkt aan de afwerking hiervan. De badkamers, toiletten en de schotten moeten nog geverfd, maar verder is ook dat klaar.

Wat moet er nog worden gedaan::
- er moet bestrating worden aangelegd voor de oprit en het terras direct achter het huis, en tevens een pad van voor naar de schuur achterin de tuin, zodat we altijd zonder moddervoeten de tuin door kunnen. Materialen zijn er al, als de tuinman tijd heeft, komt hij aankomende week bestraten.
- badkamers en toiletten moeten worden geschilderd.
- 16 maart wordt gestart met het leggen van de houten vloer beneden.
- de gietvloer wordt in de week van 23 maart gelegd.

- 26 maart moeten we uit het vakantiehuisje *O* Het huis is dan in principe grotendeels klaar, maar aangezien ze dan met de gietvloer bezig zijn, kunnen we nog niet in ons huis bivakkeren en gaan we nog een weekje in een hotel. Vanaf 1 april kunnen we eindeiljk in ons huis kamperen.

All of the above natuurlijk geheel afhankelijk van de ontwikkeling van het corona-virus en de maatregelen die genomen moeten worden.

Plaatjes bij het praatje!

De keuken, een van de redenen waarom we wilden verhuizen (een ruimere keuken):



De kleuren op de muren van de begane grond:



De planken voor de vloer:



En onze sterke Sanseveria die staat te shinen in de vensterbank O+



En dit is een van de redenen waarom we die kant op gaan: de prachtige omgeving, groen, rust, ruimte:





En de zee O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192029253
Dat splitsen van een sanseferia is super simpel. Die van ons heb ik vorige week verpot want hij hing scheef in zijn pot. En toen bleken het drie planten te zijn inmiddels. Dus twee samen in een grote pot en de derde in de oorspronkelijke pot gelaten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192029656
Is heel goed te doen :Y

https://www.mamabotanica.nl/blog/sansevieria-vermeerderen

Ik vind dit altijd een fijne blogster om te raadplegen voor dit soort dingen.
pi_192031762
Bedankt, ook voor de mooie link. Ik wil graag veel planten straks, dus die komt vast nog van plan.

Volgende week wordt het mooi weer, dus ik hoop dat ons mannetje met de bestrating kan beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192032361
Wat een mooie omgeving Miss_Sly!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:08:35 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192033088
Leuk die link over stekjes! Ik ga 'm bewaren.

Ik heb het huis van miss_sly in het echt mogen zien en het is echt heel mooi _O_ . Vooral de kleur grijs in de gangen was ik enorm van gecharmeerd. ad je daar al een linkje naar geplaatst?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192033415
Ik vond het leuk je te ontmoeten en een rondleiding te kunnen geven!

Je bedoelt deze grijs zoals op zolder

Op de foto is het moeilijk weer te geven hoe het echt is, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:35:14 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192036818
Ging je op onderzoek uit Lemijn? :D Leuk!
***
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 11:25:49 #9
5428 crew  miss_sly
pi_192045090
Ik ben dan eindelijk de muren aan het voorstrijken die behangen zullen worden. Ik had het almaar uitgesteld, want telkens was er iemand ganse professionele werklui en ik wilde niet onder hun gaan staan stuntelen 😂 Dat valt uiteindelijk geweldig mee, want voorstrijken stelt echt niets voor 😀

Nu kom ik toch hier en daar van die kleine geelbruine spatjes tegen, dat is voorstrijken van het stuukwerk, geloof ik. Hoe haal ik die het beste weg? Is daar een speciaal middeltje voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192050683
Ik vind de vensterbank boven het keukenblad tof. O+ Het wordt echt heel mooi! Wat zullen jullie blij zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 15 maart 2020 @ 19:53:24 #11
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192056181
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Nu kom ik toch hier en daar van die kleine geelbruine spatjes tegen, dat is voorstrijken van het stuukwerk, geloof ik. Hoe haal ik die het beste weg? Is daar een speciaal middeltje voor?
Kwast verf?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:03:22 #12
5428 crew  miss_sly
pi_192056411
quote:
14s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind de vensterbank boven het keukenblad tof. O+ Het wordt echt heel mooi! Wat zullen jullie blij zijn.
Ja, dat vind ik ook ontzettend mooi uitpakken. Ik wist niet dat we zulke mooie, diepe vensterbanken zouden krijgen. Ben ik erg blij mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 20:03:49 #13
5428 crew  miss_sly
pi_192056422
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 19:53 schreef lipje het volgende:

[..]

Kwast verf?
Hoe bedoel je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 15 maart 2020 @ 22:25:56 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192059597
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben dan eindelijk de muren aan het voorstrijken die behangen zullen worden. Ik had het almaar uitgesteld, want telkens was er iemand ganse professionele werklui en ik wilde niet onder hun gaan staan stuntelen 😂 Dat valt uiteindelijk geweldig mee, want voorstrijken stelt echt niets voor 😀

Nu kom ik toch hier en daar van die kleine geelbruine spatjes tegen, dat is voorstrijken van het stuukwerk, geloof ik. Hoe haal ik die het beste weg? Is daar een speciaal middeltje voor?
Als het "op" de muur ligt, eraf steken met plamuurmes. Anders gewoon laten zitten.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:00:31 #15
5428 crew  miss_sly
pi_192060470
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Als het "op" de muur ligt, eraf steken met plamuurmes. Anders gewoon laten zitten.
Het zit op vensterbanken en, wat ik vervelender vind, de hele thermostaatknop zit 9nder de spatjes.
Maar ik las ergens dat het met spiritus goed schoon te maken is, dus dat ga ik maar proberen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 20:49:21 #16
5428 crew  miss_sly
pi_192080761
Vandaag kwam gelukkig de man die de ondervloer ging verlijmen in ieder geval opdagen. Geen garantie dat degenen die de vloer gaan leggen ook komen in deze tijd, maar de eerste horde is (bijna) genomen: de ondervloer ligt er bijna in. En het geeft nu al een warme sfeer, dat hout O+



And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 maart 2020 @ 21:41:02 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192081867
Oh ja, dat is echt al een ander gezicht!
***
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 10:57:19 #18
5428 crew  miss_sly
pi_192160217
Vandaag is het druk. Loodgieter, electricien en vloerenman zijn er bezig. Als het goed is, zou vandaag ook de tuinman beginnen aan uitgraven van de te bestraten plekken.

Wat minder goed is, is dat we een verkeerd bad geleverd hebben gekregen, geen badkraan, en een fonteinkraan missing is. Het bad is verkeerd, omdat het 180x80 is en dat never nooit gaat passen. En een bad dat wel gaat passen, heeft de leverancier nu niet op voorraad, namelijk 170x70. We zijn nu dus naarstig op zoek naar een passend bad, en ik heb er maar een paar eisen aan: 170x70, (half)vrijstaand zodat het niet betegeld hoeft te worden en betaalbaar. We zoeken vrolijk ( :') ) verder.

Intussen is de badkamer wel al een heel eind klaar:



En vind ik het tot zover wel erg mooi.

De badkamers en toiletten zijn nu ook geschilderd. Ik vind de combinatie op het toilet boven met de marmeren tegeltjes erg mooi:



De vloer is bijna klaar. Morgen wordt hij in de olie gezet, dan wordt hij als het goed is nog een tikje lichter. Ik vind hem nu wat aan de donkere kant, wat zeker niet misstaat, omdat het heel warm is, maar ik vind persoonlijk dat hij lichter mag. Van de andere kant maakt het me vandaag in ieder geval weinig meer uit hoe alles eruit ziet, als het maar op korte termijn allemaal af is :')



And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192160728
Jullie vloer _O_ En douche _O_

En misschien is dit een oplossing voor je bad? https://sanitairkamer.nl/(...)-afvoer-sk50827.html
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:34:10 #20
5428 crew  miss_sly
pi_192160849
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:28 schreef Puala het volgende:
Jullie vloer _O_ En douche _O_

En misschien is dit een oplossing voor je bad? https://sanitairkamer.nl/(...)-afvoer-sk50827.html
Dat bad is te breed -O- Dat kon onze sanitairleverancier ook wel leveren. Het mag niet breder zijn dan 70 cm. Door de inbouwkranen voor het bad moest er een voorzetwand voor en dus gaat er weer een paar cm af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192160913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bad is te breed -O- Dat kon onze sanitairleverancier ook wel leveren. Het mag niet breder zijn dan 70 cm. Door de inbouwkranen voor het bad moest er een voorzetwand voor en dus gaat er weer een paar cm af.
Die 5 cm gaat problemen opleveren? Dat is wel echt balen. Lastige maat zie ik en zeker half vrijstaand. Succes met deze puzzel
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 11:40:40 #22
5428 crew  miss_sly
pi_192160963
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:37 schreef Puala het volgende:

[..]

Die 5 cm gaat problemen opleveren? Dat is wel echt balen. Lastige maat zie ik en zeker half vrijstaand. Succes met deze puzzel
Die 5 cm past echt niet, helaas. Het is geen heel grote badkamer :')

Onze leverancier had nog wel een optie, namelijk een inbouwbad maar dan met witte panelen in plaats van tegelen. Of misschien dan maar een volledig vrijstaand bad, ook prima. Vandaag zal het sowieso niet lukken en zullen we moeten bestellen, dus ik ga maar rustig op zoek naar iets dat aan alle eisen voldoet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:54:59 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192183578
Wat is je budget? Ik vond er net een van ruim vierduizend euro... _O- _O- _O-


En een reactie waar je wel iets aan hebt:

https://www.q1sanitair.nl(...)overloop-MAT-wit.awp

Op die website is er sowieso wel keus in 70 diep.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192184715
Zijn de planken van je vloer gelijmd? Of liggen ze los? Als ze los liggen zou ik ze opsluiten onder het keukeneiland en de kastjes, zodat er geen spleten op de kopse kanten kunnen ontstaan. Vooral als het hout verder droogt kan een plank dan onder een kast schuiven. Heb je zo voor elkaar met stroeve schoenen.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 16:31:20 #25
5428 crew  miss_sly
pi_192187492
Volgens mij zijn de planken op de ondervloer gelijmd, ze liggen echt vast.

De vloer is klaar, geolied en wel. Dat kan ik nog niet goed op de foto krijgen, want we mogen niet naar binnen, maar zo ziet het er ongeveer uit, van gisteren zonder olie:





En net door het raam heen met olie:



Met de witte olie heeft hij net een zweem wit en oogt hij wat lichter. Hij is niet te geel, dat wilde schaap niet, en ook niet te grijs, dat wilde ik niet. Volgens mij zitten we goed in een compromis ;)

De leverancier van de vloer belde nog. De legger had wat foto's gemaakt voor hem, en hij vond de vloer erg mooi geworden. Met die wisselende breedtes leggen ze niet erg vaak, en bovendien had ik een andere keus gemaakt in de breedtes die ze anders leggen.

De badkamer was bijna klaar:



En toen bleek er behalve met het bad ook iets niet in orde met de inbouwmodules van de kranen in de douche. Daar zijn nu wat tegeltjes uit, daar moeten nieuwe in. Al met al vallen de badkamers nog niet mee. Komt vast goed.

We hebben in ieder geval een acceptabele vervanging voor het bad gevonden, vrijstaand ipv halfvrijstaand. Het zij zo.

De toiletten vind ik ook allebei erg mooi O+

Boven:


En beneden:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:51:53 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192188934
Mooi hoor, jullie toiletten! Vooral die met de marmeren tegeltjes is mijn favoriet! O+

En wat fijn dat het al zo lekker aan het opschieten is ook in de woonkamer. :Y
Jullie verhuizing komt nu echt zo langzamerhand in zicht toch?
***
  zaterdag 21 maart 2020 @ 18:02:37 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192189112
Oh wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 19:05:57 #28
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192190196
T wordt heel mooi! Welke douchewc hebben jullie nu uiteindelijk uitgezocht? Mijn zus is namelijk ook op zoek maar soms zie je door de bomen het bos niet meer en die van jullie ziet er mooi uit.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 19:18:21 #29
5428 crew  miss_sly
pi_192190418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:05 schreef SV-tje het volgende:
T wordt heel mooi! Welke douchewc hebben jullie nu uiteindelijk uitgezocht? Mijn zus is namelijk ook op zoek maar soms zie je door de bomen het bos niet meer en die van jullie ziet er mooi uit.
Rapowash en dat de luxe versie. Is een stuk goedkoper dan die van Geberit en heeft dezelfde functionaliteit. En ik vind deze qua design ook echt mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 15:26:40 #30
5428 crew  miss_sly
pi_192226816
Wij zijn bezig alle zaken die we niet mee hoeven te nemen voor twee weken naar het andere vakantiehuis te verplaatsen naar het nieuwe huis. Waaronder het bureautje dat we hadde gescoord. Het staat er nu nog wat eenzaam, maar het maakt nog meer dat het huis al als thuis voelt O+





Intussen is vandaag de tuinman hard aan het werk geweest en heeft hij het terras bij de tuindeuren gelegd O+



Het ziet er niet zo groot uit, maar het is ongeveer 6,5x5,5, dus dat moet groot genoeg zijn voor onze heerlijke tuintafel en -stoelen, zodat we straks weer fijn buiten kunnen eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 maart 2020 @ 15:43:39 #31
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192227097
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rapowash en dat de luxe versie. Is een stuk goedkoper dan die van Geberit en heeft dezelfde functionaliteit. En ik vind deze qua design ook echt mooi.
Dank je, m’n zus vind t n hele goede optie dus we zijn benieuwd hoe het straks bevalt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_192228253
Mooie vloer _O_

(Vond die ondervloer ook wel wat hebben :+ had dat nog nooit zo gezien)
  maandag 23 maart 2020 @ 16:43:58 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192228284
Oh ja, dat bureau'tje! O+ Prachtig, staat mooi daar zo, in combinatie met de muren en de vloer. :Y

En wat fijn ook dat terras, lekker buiten kunnen zitten straks!
***
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 19:08:01 #34
5428 crew  miss_sly
pi_192231306
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:43 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dank je, m’n zus vind t n hele goede optie dus we zijn benieuwd hoe het straks bevalt.
Dat zijn wij ook nog steeds, want wij hebben het nog niet kunnen proberen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 19:31:06 #35
5428 crew  miss_sly
pi_192232089
En toen liepen we tegen een onvoorzien gevolg van de coronacrisis: Amerikaanse koelkasten worden momenteel niet geleverd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192232377
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:31 schreef miss_sly het volgende:
En toen liepen we tegen een onvoorzien gevolg van de coronacrisis: Amerikaanse koelkasten worden momenteel niet geleverd.
Nou, als dat het ergste is...
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 19:51:32 #37
5428 crew  miss_sly
pi_192232657
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou, als dat het ergste is...
Een koelkast is op zich toch best wel heel handig om te hebben ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192232706
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een koelkast is op zich toch best wel heel handig om te hebben ^O^
Ja, maar dan kan je ook nog wel tijdelijk een andere installeren/lenen, desnoods tweedehands. Maximale schade: 500 euro.

Als nou een hele verbouwing stil komt te liggen door corona, praat je toch wel over een andere orde van grootte, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 23-03-2020 19:59:20 ]
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 20:01:58 #39
5428 crew  miss_sly
pi_192232957
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, maar dan kan je ook nog wel tijdelijk een andere installeren/lenen, desnoods tweedehands. Maximale schade: 500 euro.

Als nou een hele verbouwing stil komt te liggen door corona, praat je toch wel over een andere orde van grootte, toch?
Vast. En ik vind dit ook al erg vervelend. Want 500 euro kan ik nog erg goed gebruiken voor anderen zaken. En volgens mij is het ook best prima om dit vervelend te vinden, overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192233011
Je toilet met tegels van marmer is ook mijn favoriet. Mooi! Dat grijs van de muur staat er goed bij en het nisje is weer eens wat anders.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 20:09:40 #41
5428 crew  miss_sly
pi_192233145
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef FranticDJ het volgende:
Mooie vloer _O_

(Vond die ondervloer ook wel wat hebben :+ had dat nog nooit zo gezien)
Dat wordt vaak gedaan onder een eikenhouten vloer. Vaak van spaanplaat, maar met vloerverwarming vaak van eikenhout, omdat dat goed geleid.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef BE het volgende:
Oh ja, dat bureau'tje! O+ Prachtig, staat mooi daar zo, in combinatie met de muren en de vloer. :Y

En wat fijn ook dat terras, lekker buiten kunnen zitten straks!
Ik vind het bureautje ook echt heel leuk, ben er erg blij mee O+

quote:
17s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Je toilet met tegels van marmer is ook mijn favoriet. Mooi! Dat grijs van de muur staat er goed bij en het nisje is weer eens wat anders.
Ik vind het ook erg goed uitpakken, Het nisje vind ik erg leuk en de kleuren passen erg goed. Het grijs daar vind ik ook echt een mooie tint.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192233187
Ik heb het even gemist; wanneer is jullie verhuizing gepland? Lijkt me trouwens best een klus voor verhuizers om 1,5 meter afstand te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 20:14:37 #43
5428 crew  miss_sly
pi_192233264
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het even gemist; wanneer is jullie verhuizing gepland? Lijkt me trouwens best een klus voor verhuizers om 1,5 meter afstand te houden.
Het is gepland voor 8 april. Of het doorgaat, weten we niet. Ik zie ook niet echt hoe ze anderhalve meter afstand kunnen houden, dus ik weet niet of het doorgaat. We hebben er nog niets over gehoord. We zullen een deze dagen maar eens contact met ze opnemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37:28 #44
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192243187
Wow, wat word het mooi allemaal!
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 10:50:50 #45
5428 crew  miss_sly
pi_192243386
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het even gemist; wanneer is jullie verhuizing gepland? Lijkt me trouwens best een klus voor verhuizers om 1,5 meter afstand te houden.
Schaap heeft gisteren een mail gestuurd aan de verhuizers met deze vraag. Hij heeft als antwoord gekregen dat ze overleggen met de overkoepelende organisatie Erkende Verhuizers en nog terugkomen met een antwoord.

We wachten dus met spanning af op hun antwoord, en bereiden ons maar voor op een afzegging, dan valt het niet te erg tegen. En we moeten dan even kijken wat ze voor ons kunnen betekenen, want we hadden er ook niet op gerekend, financieel, dat het nog veel langer in opslag staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192243721
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vast. En ik vind dit ook al erg vervelend. Want 500 euro kan ik nog erg goed gebruiken voor anderen zaken. En volgens mij is het ook best prima om dit vervelend te vinden, overigens.
Is ook lastig. Misschien mag je wel een koelkast lenen van iemand?
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:14:16 #47
5428 crew  miss_sly
pi_192243820
We
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Is ook lastig. Misschien mag je wel een koelkast lenen van iemand?
We kijken het even aan. Misschien gaat het nog even duren voor we er zitten, dan hebben we ook geen koelkast nodig.
Ieder nadeel hep se voordeel, zullen we maar zeggen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 maart 2020 @ 11:20:30 #48
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192243932
Wat balen dat de verhuizing nu op losse schroeven staat! Ik zou in het nieuwe huis gaan kamperen denk ik
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:22:03 #49
5428 crew  miss_sly
pi_192243971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:20 schreef Chell het volgende:
Wat balen dat de verhuizing nu op losse schroeven staat! Ik zou in het nieuwe huis gaan kamperen denk ik
We hebben alleen niets :D Geen matjes, slaapzakken, spullen om mee te koken of van te eten en uit te drinken. Niks, alles in de opslag :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192243988
Misschien zou je het zelf uit de opslag mogen halen? Zomaar een idee.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:42:14 #51
5428 crew  miss_sly
pi_192244384
W
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:23 schreef Puala het volgende:
Misschien zou je het zelf uit de opslag mogen halen? Zomaar een idee.
We wachten even af wat de verhuizers zeggen en of zij dan mogelijke tussenoplossingen hebben. Voor zover ik weet, zitten al onze spullen in afgesloten zeecontainers, dus ik weet niet of die bereikbaar zijn. Maar dat is zeker een van de dingen die we gaan vragen.

We weten het gewoon nog niet, dus we wachten gewoon eerst even af :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:46:18 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192244456
Misschien is het dan wel mogelijk om die containers voor de deur de laten zetten, dan kan je ze zelf stukje bij beetje leeg halen. Dat zou dan nog iets zijn idd.
***
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:34:12 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192245364
Ik denk dat je containers met opslag het minste probleem zijn, zolang je ze zelf leeg zou kunnen halen, want die kunnen idd gewoon voor de deur gezet worden.

Hier ook de vraag hoe en wat, maar ik heb nog niet van het verhuisbedrijf gehoord dat er iets veranderd wordt en onze verhuizing is voor de 20ste gepland en ruim een week eerder een container waarin zaken voor de opslag kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192246964
Hopelijk komt er een goede tussenoplossing! Poeh, wat een gevolgen zijn er toch. Aan de ene kant is het fijn dat jullie de oude woning hebben verkocht en het nieuwe huis min of meer af is voor de grote ellende aan gaat vangen (d.w.z. recessie). Aan de andere kant hebben jullie wel echt last van de beperkingen die er nu zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:44:38 #55
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192248155
Alle impact hoe groot of klein is vervelend voor degene die het betreft. Je hebt toch n bepaalde planning en gedachte in je hoofd. Begrijp precies wat je bedoeld, bij ons is het ‘maar’ het uitstellen van de vloer (voorlopig) maar ook ik heb daar toch n rot gevoel bij.
Hoop voor jullie dat er n tijdelijke koelkast oplossing komt en jullie kunnen verhuizen met misschien n tussenoplossing van de container er ofzo.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 15:09:15 #56
5428 crew  miss_sly
pi_192248563
Dat is het inderdaad.
Ik realiseer me echt wel dat het FWP zijn. We zijn gezond, hebben elkaar, sowieso 'een' dak boven ons hoofd en te eten en te drinken.

Dat neemt niet weg dat we al anderhalf jaar nomadisch leven en onze spullen missen. We hebben dus al anderhalf jaar wel een huis, maar geen thuis, en dat is een fundamenteel verschil.

@Leandra ik hoop dat het bij jullie (ook) doorgaat. Het is afwachten wat ze gaan doen in die branche.

@SV-tje ik vind het uitstellen van de vloer zeker geen 'maar', en echt wel een ding, Ik snap goed dat je daar een rotgevoel bij hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:37:05 #57
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192248952
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:09 schreef miss_sly het volgende:
Dat is het inderdaad.
Ik realiseer me echt wel dat het FWP zijn. We zijn gezond, hebben elkaar, sowieso 'een' dak boven ons hoofd en te eten en te drinken.

Dat neemt niet weg dat we al anderhalf jaar nomadisch leven en onze spullen missen. We hebben dus al anderhalf jaar wel een huis, maar geen thuis, en dat is een fundamenteel verschil.

@:Leandra ik hoop dat het bij jullie (ook) doorgaat. Het is afwachten wat ze gaan doen in die branche.

@:SV-tje ik vind het uitstellen van de vloer zeker geen 'maar', en echt wel een ding, Ik snap goed dat je daar een rotgevoel bij hebt.
Heel herkenbaar dat nomadisch leven, wij wonen vanaf juli vorig jaar wel al in ons nieuwe huis maar tot t af is zit alles nog in dozen. Sommige dingen heb ik eind 2017 al ingepakt en ik mis het (vooral mn keukenspullen) 😕
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 16:10:43 #58
5428 crew  miss_sly
pi_192249628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:37 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Heel herkenbaar dat nomadisch leven, wij wonen vanaf juli vorig jaar wel al in ons nieuwe huis maar tot t af is zit alles nog in dozen. Sommige dingen heb ik eind 2017 al ingepakt en ik mis het (vooral mn keukenspullen) 😕
O ja, mijn keukenspullen.
Ik wil zo graag weer eens lekker koken, uitgebreid. Ik zit nu al sinds augustus in een huisje dat officieel een combimagnetron heeft, waarvan alleen het magnetron-gedeelte het min of meer doet. Ik wil zo graag weer eens een lekkere lasagne bouwen, of iets lekkers bakken. Uitpakken wordt dadelijk echt een grote verrassing ook, want ik weet niet meer wat we hebben ingepakt en wat weggegooid. Ben benieuwd wat er allemaal uit de dozen gaat komen.

En nu zijn we voor de zoveelste keer aan het inpakken en uitzoeken en klaar om te verkassen. Het is gewoon wel mooi geweest. Ook al is het natuurlijk deels een eigen keuze, niet alles was van te voren te voorzien, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192252239
Het lijkt me loodzwaar, in twee tijdelijke woningen zitten. Hopelijk komt er snel een einde aan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 20:46:37 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192254985
Wat spannend, miss_sly. Is alles in huis wel al af cq komt dat verhuis-klaar?

Verder deel ik gezellig in de verhuisproblemen, de mijne staat gepland voor eind april en ik heb nog niks van de verhuizers gehoord qua gevolgen. Ik snap dat ze dat zelf ook aan het uitzoeken zijn dus ik wacht maar geduldig. Ik kan er toch niks aan doen. Ben alleen benieuwd wat de notaris straks zegt als ik op de geplande dag van oplevering mijn huis niet heb verlaten :X .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 21:42:37 #61
5428 crew  miss_sly
pi_192256042
Morgen starten ze met de gietvloer. Maandag/dinsdag wordt het sanitair afgemaakt. Volgende week woensdag worden boven alle gordijnen opgehangen en ook in die week alles beneden. Dus ja, zo goed als klaar!

Dat is ook echt een probleem, Lemijn, want je moet natuurlijk je huis uit. Heb je een alternatief?

Vreemd hè, je zou toch zoiets niet hebben kunnen bedenken vooraf, dat verhuizen door een verhuurbedrijf nog een probleem zou kunnen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 21:43:50 #62
5428 crew  miss_sly
pi_192256079
Overigens kan die gietvloer maar beter verdomd mooi worden. Wat een gedoe is dat alles bij elkaar. Ik heb echt spijt dat we geen hout hebben genomen voor boven, dat was een stuk gemakkelijker geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:48:00 #63
5428 crew  miss_sly
pi_192263532
En vanochtend bleek dat hij toch niet kon beginnen, want het is te koud in huis.
In verband met de nieuwe afdekvloeren onder de tegels in de badkamer moest de vloerverwarming een tijd uit. 6-8 weken, volgens de aannemer. Dat zou net aan kunnen met onze verhuizing 8 april, dus hebben we dat maar zo gelaten. Echter bleek het nu geen 15 graden in de woning, dus is het te koud.

We gaan dus toch de vloerverwarming aanzetten en dan even laag beginnen en vannacht even op 16 graden, zodat het morgen hopelijk inderdaad minstens 15 graden is.

En er zit een te vochtig plekje in een toilet. Gisteren de boel stofvrij gemaakt en met een vochtige doek schoongemaakt, en kennelijk zijn er wat druppels op de vloer gekomen. Echt, wat komt dat allemaal precies met die gietvloer :') Never nooit meer, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192263612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:
En vanochtend bleek dat hij toch niet kon beginnen, want het is te koud in huis.
In verband met de nieuwe afdekvloeren onder de tegels in de badkamer moest de vloerverwarming een tijd uit. 6-8 weken, volgens de aannemer. Dat zou net aan kunnen met onze verhuizing 8 april, dus hebben we dat maar zo gelaten. Echter bleek het nu geen 15 graden in de woning, dus is het te koud.

We gaan dus toch de vloerverwarming aanzetten en dan even laag beginnen en vannacht even op 16 graden, zodat het morgen hopelijk inderdaad minstens 15 graden is.

En er zit een te vochtig plekje in een toilet. Gisteren de boel stofvrij gemaakt en met een vochtige doek schoongemaakt, en kennelijk zijn er wat druppels op de vloer gekomen. Echt, wat komt dat allemaal precies met die gietvloer :') Never nooit meer, wat mij betreft.
Kun je het niet meer veranderen naar een houten vloer?
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:55:34 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192263678
Oh hemel, wat een gedoe zo... -O-
***
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:57:26 #66
5428 crew  miss_sly
pi_192263713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Kun je het niet meer veranderen naar een houten vloer?
Nee, we kunnen niet zomaar een offerte en opdracht afzeggen en iets anders regelen. Dikke kans dat je dan de andere opdracht ook voor een groot deel moet betalen.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef BE het volgende:
Oh hemel, wat een gedoe zo... -O-
Echt, helemaal genoeg van wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192264254
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:

En er zit een te vochtig plekje in een toilet. Gisteren de boel stofvrij gemaakt en met een vochtige doek schoongemaakt, en kennelijk zijn er wat druppels op de vloer gekomen. Echt, wat komt dat allemaal precies met die gietvloer :') Never nooit meer, wat mij betreft.
Je weet wat een drama het bij ons was... ik heb er zoveel stress van gehad. Het dieptepunt bereikte ik toen de gietvloerenman uit eigen beweging en zonder overleg de werkzaamheden afbrak omdat de aannemer op het dak bezig was. Ik heb moeten lullen als brugman om de gietvloerenman terug te laten komen een dag later en de aannemer zover te krijgen dat hij zijn onderaannemer niet op het dak zou laten werken. Ik ging er voor de zekerheid naartoe - stond de onderaannemer toch weer op het dak. Goddank kon ik ingrijpen.

Ik heb van het hele proces geleerd dat je niemand kunt vertrouwen, dat je nergens vanuit mag gaan, dat je 100.000 vragen moet stellen en dat er dan nog van alles misgaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192264292
Het komt gelukkig allemaal goed uiteindelijk!! Klamp je daaraan vast.

Ik neem aan dat het toilet morgen wel goedkomt, aangezien een paar druppels niet zo ernstig zijn? Mocht het toilet morgen weer een probleem zijn: misschien kun je een drempeltje laten maken (als dat er niet al zit) en later de vloer van het toilet alsnog laten betegelen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:30:44 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192264437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:
En vanochtend bleek dat hij toch niet kon beginnen, want het is te koud in huis.
In verband met de nieuwe afdekvloeren onder de tegels in de badkamer moest de vloerverwarming een tijd uit. 6-8 weken, volgens de aannemer. Dat zou net aan kunnen met onze verhuizing 8 april, dus hebben we dat maar zo gelaten. Echter bleek het nu geen 15 graden in de woning, dus is het te koud.

We gaan dus toch de vloerverwarming aanzetten en dan even laag beginnen en vannacht even op 16 graden, zodat het morgen hopelijk inderdaad minstens 15 graden is.

En er zit een te vochtig plekje in een toilet. Gisteren de boel stofvrij gemaakt en met een vochtige doek schoongemaakt, en kennelijk zijn er wat druppels op de vloer gekomen. Echt, wat komt dat allemaal precies met die gietvloer :') Never nooit meer, wat mij betreft.
Heb je geen thermostaat per ruimte waarbij je die in de badkamer laag/uit kunt zetten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 13:51:20 #70
5428 crew  miss_sly
pi_192266961
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je weet wat een drama het bij ons was... ik heb er zoveel stress van gehad. Het dieptepunt bereikte ik toen de gietvloerenman uit eigen beweging en zonder overleg de werkzaamheden afbrak omdat de aannemer op het dak bezig was. Ik heb moeten lullen als brugman om de gietvloerenman terug te laten komen een dag later en de aannemer zover te krijgen dat hij zijn onderaannemer niet op het dak zou laten werken. Ik ging er voor de zekerheid naartoe - stond de onderaannemer toch weer op het dak. Goddank kon ik ingrijpen.

Ik heb van het hele proces geleerd dat je niemand kunt vertrouwen, dat je nergens vanuit mag gaan, dat je 100.000 vragen moet stellen en dat er dan nog van alles misgaat.
Was dat de eerste keer met je gietvloer ook zo? Ik kan me niet herinneren dat ik daar toen iets over heb gelezen.

Ik vind het echt dramatisch. Als we een houten vloer hadden laten leggen, waren we al lang en breed klaar geweest. En niet heel veel duurder uit, denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het komt gelukkig allemaal goed uiteindelijk!! Klamp je daaraan vast.

Ik neem aan dat het toilet morgen wel goedkomt, aangezien een paar druppels niet zo ernstig zijn? Mocht het toilet morgen weer een probleem zijn: misschien kun je een drempeltje laten maken (als dat er niet al zit) en later de vloer van het toilet alsnog laten betegelen?
We hebben er op advies van de man een kleine verwarming op gezet. Ik vond het ook vrij onzinnig klinken, eigenlijk, dat het daar zo nat zou zijn.

Met het vullen van de ketel zijn net ook wat spatten in de technische ruimte gevallen. Straks daar ook maar even die ventilatorheater op zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 13:53:44 #71
5428 crew  miss_sly
pi_192266997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je geen thermostaat per ruimte waarbij je die in de badkamer laag/uit kunt zetten?
Op de eerste wel, dank voor de herinnering. Was ik in de gauwigheid even vergeten.
Op de zolder niet.

Nou ja, we zien wel.

Ketel is gevuld, vloerverwarming ingeschakeld, en als het goed is warmt de boel nu op. Straks nog even terug om te kijken of dat klopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192267105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Was dat de eerste keer met je gietvloer ook zo? Ik kan me niet herinneren dat ik daar toen iets over heb gelezen.
Nee, de eerste keer was er geen enkel probleem! Of nou, niet helemaal. Iemand had toen de verwarming per ongeluk heel hoog aangezet en daardoor was er een scheur in de dekvloer ontstaan. Maar die is door het vloerbedrijf gevuld en nooit teruggekomen.

quote:
We hebben er op advies van de man een kleine verwarming op gezet. Ik vond het ook vrij onzinnig klinken, eigenlijk, dat het daar zo nat zou zijn.

Met het vullen van de ketel zijn net ook wat spatten in de technische ruimte gevallen. Straks daar ook maar even die ventilatorheater op zetten.
Verstandig. Een paar druppels zullen zo droog zijn, lijkt me. Maar toch, je weet het nooit zeker. Een plan B hebben is misschien zo gek nog niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 14:00:15 #73
5428 crew  miss_sly
pi_192267122
In the good new department: de oprit is klaar (moet nog worden aangetrild en zand ingeveegd, maar hij ligt) en de tuinman heeft meteen een pad naar de voordeur en een portaal bij de voordeur gelegd.

Heel blij zijn we hiermee O+







Ik vind de stenen erg mooi. Ik had zelf niet gedacht aan een portaal, maar gelukkig de tuinman wel. Hij had zelf deze grote donkere tegels nog liggen, dus die heeft hij meegenomen en een randje van de oprittegels erlangs gelegd.

Met de overgebleven betontegels uit de bouw is hij nu bezig een pad naar achter te leggen naar het terras en de schuur. Zo blij met die man O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:40:48 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192273349
Wat mooi!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 09:14:20 #75
5428 crew  miss_sly
pi_192280338
Gietvloerman is gestart *O*

Andere dan gisteren, maakte een rondje door het huis, zei dat het er prima uitzag en het een makkie is. Was twee weken geleden voor een vochtopname geweest, dus kende het huis als.

Oh, en schaap zag verderop in de straat een verhuurbedrijf staan. Voorzichtig optimistisch voor 8 april en ook mogelijk goed nieuws voor anderen hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192280348
Dat is fijn *O*
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 10:56:13 #77
5428 crew  miss_sly
pi_192282000
We hebben contact gehad met de verhuizer en dat gaat gewoon door *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192282023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:56 schreef miss_sly het volgende:
We hebben contact gehad met de verhuizer en dat gaat gewoon door *O*
Dat is goed nieuws! Alles komt goed! ^O^ *O*
Is dat zo?
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 26 maart 2020 @ 11:14:23 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192282301
Wat fijn! *O* *O*
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:15:43 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192282317
Wat fijn Sly! *O*
***
pi_192283063
oh goed nieuws *O*
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:01:04 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192284077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:56 schreef miss_sly het volgende:
We hebben contact gehad met de verhuizer en dat gaat gewoon door *O*
*O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:03:49 #83
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192284130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:56 schreef miss_sly het volgende:
We hebben contact gehad met de verhuizer en dat gaat gewoon door *O*
Fijn! Hele zorg minder
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:35:14 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192285973
Wat fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 17:19:38 #85
5428 crew  miss_sly
pi_192288990
Dank! Het voelt vandaag allemaal weer wat lichter met al het goede nieuws. Het nieuwe huisje is ook heel fijn, dat voelt echt als nog even vakantie voor we gaan verhuizen. Toch wel een groot verschil tussen een huisje a la Center Parcs of een vakantiehuis dat iemand voor zichzelf met zorg heeft ingericht O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192294074
Geweldig nieuws vandaag!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 14:26:32 #87
5428 crew  miss_sly
pi_192411293
De man die op donderdag kwam voor de werkzaamheden ivm de gietvloer kwam alleen maar schuren, zei hij zelf. Waarom hebben ze dat niet gewoon op woensdag gedaan, vraag ik me dan af. Want uiteraard liep onze hele planning in de war en konden we niet afgelopen dinsdag, maar pas vandaag met sokken op de vloer. Het sanitair moet nog afgemaakt worden en volgende week komen de verhuizers :o Dus even stress alsnog.

De aannemer was zo flexibel ook zijn planning dan maar weer aan te passen, en dus komt hij zaterdag en maandag/dinsdag met wat mensen om de laatste dingen af te maken. Woensdag komen dus onze spullen uit de opslag. Donderdag worden de trappen en plinten geschilderd en zaterdag gaan we dan eindelijk definitief over naar ons huis O+

En dan de hamvraag: hoe is de vloer?

Wel, oordeel zelf:

Zolderkamer voor:


Hal op zolder:


Kamer van S

Vloer en muur passen erg mooi bij elkaar. Op die muur achteraan komen nog petrol driehoeken.

Onze slaapkamer


S is helemaal enthousiast en erg blij. Ik vind het mooi geworden, maar weet nog niet of ik niet net zo lief een houten vloer had gehad (maar dat komt wellicht ook door de negativiteit van het geheel) en schaap heeft hem nog niet in het echt gezien.

We gaan zodadelijk (er moet ook gewerkt worden) nog terug. Schaap kan het dan in het echt zien, en ik wil even beneden de ramen wassen, omdat waarschijnlijk zaterdag de gordijnen daar worden gehangen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 14:28:22 #88
5428 crew  miss_sly
pi_192411338
Grappig om te zien dat het vier keer exact dezelfde vloer is, maar door de verschillen in lichtinval en combinaties met andere kleuren dus vier keer een andere kleur lijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 14:33:29 #89
5428 crew  miss_sly
pi_192411424
Ik heb bovendien mijn principes opzij gezet en toch nog maar een keer naar mijn behanger gemaild of ze toch nog zin en tijd heeft om onze muren te doen. Nu staat ze voor 20 april ingepland. Weekje tegen legen muren aankijken overleven we ook wel :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2020 @ 14:44:41 #90
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192411593
Wel heel mooi hoor, je vloer! Maar ik snap wel dat al het gedoe nog zwaar meeweegt in hoe je je er over voelt nu.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 20:17:28 #91
5428 crew  miss_sly
pi_192417405
Het is echt wel mooi, inderdaad. En dadelijk met de meubels erin wordt dat nog mooier. De kleur is echt mooi. Hoe het doorloopt de kamers in vanaf de hal, heel mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 april 2020 @ 21:14:42 #92
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192418722
De gietvloer is mooi gelukt zeg. Ik vind dat het bij jullie ook een hele warme uitstraling heeft in plaats van zo’n gymzaalgevoel. Toch fijn dat ondanks de tegenslag er goed resultaat mag zijn.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:29:54 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192421556
Fraai O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 16:32:11 #94
5428 crew  miss_sly
pi_192448758
Vandaag werden de gordijnen beneden opgehangen.



Schaap hing de buitenlampen op.

En ik maakte een begin met de driehoeken die op de kamer van S komen.

Morgen inkleuren met donker petrol. Als het droog is nog een driehoek vanuit de hoek linksboven naar de donkere driehoek maar dan een tint lichter petrol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 13:32:51 #95
5428 crew  miss_sly
pi_192461301
En de eerste laag zit er op.

Ik vond het nogal spannend om aan te beginnen, en de schilder zal er niet heel tevreden over zijn, maar ik vind het vest goed gelukt. S heeft ook een stukje gedaan, want ze wilde wel meegeholpen hebben aan haar eigen kamer :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192463391
Mooie kleur O+

Als je strakke lijnen wilt kun je de volgende keer beter gele of groene schilderstape kopen. Die maken dat veel makkelijker :Y
pi_192463565
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:06 schreef Puala het volgende:
Mooie kleur O+

Als je strakke lijnen wilt kun je de volgende keer beter gele of groene schilderstape kopen. Die maken dat veel makkelijker :Y
Volgens mij zit de tape nog op de muur en is er deels op de tape geverfd ;)

Wel een ontzettend leuke kleur trouwens O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 16:29:24 #98
5428 crew  miss_sly
pi_192463707
Ik heb roze tape, speciaal voor kwetsbare oppervlakken zoals gestuukte en geschilderde muren :)

Ik heb eerst met de kleur die al op de muur zit een streep daarover gedaan, zodat de nieuwe kleur niet gaat doorlopen onder de tape. Als het goed is, moet ik nu dus ook een heel strakke lijn krijgen. Morgen tweede laag erop, en dan zullen we het zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 5 april 2020 @ 16:47:46 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192463924
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
En de eerste laag zit er op. [ afbeelding ]

Ik vond het nogal spannend om aan te beginnen, en de schilder zal er niet heel tevreden over zijn, maar ik vind het vest goed gelukt. S heeft ook een stukje gedaan, want ze wilde wel meegeholpen hebben aan haar eigen kamer :)
Mooi! ^O^
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 19:51:04 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192466674
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb roze tape, speciaal voor kwetsbare oppervlakken zoals gestuukte en geschilderde muren :)

Ik heb eerst met de kleur die al op de muur zit een streep daarover gedaan, zodat de nieuwe kleur niet gaat doorlopen onder de tape. Als het goed is, moet ik nu dus ook een heel strakke lijn krijgen. Morgen tweede laag erop, en dan zullen we het zien.
Perfecte tactiek, precies wat wij gedaan hebben en het resultaat was hier superstrak. Mooie kleur ook!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192469379
Mooi, de gietvloer! En wat heerlijk dat jullie straks in een huis zitten dat helemaal af is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 08:42:39 #102
5428 crew  miss_sly
pi_192473075
We hebben deuren teruggehangen en wat dozen uitgezocht en op de goede kamers neer gezet.
We bestelden ook een nieuwe boxspring-onderkant voor onze kamer bij Ikea. We verwachtten deze kant en klaar, maar ook dit bleek een kluspakket :D Dat hebben we dus ook in elkaar gezet.

Vandaag ga ik de tweede laag aanbrengen op de kamer van S. Moet ik als ik klaar ben meteen de tape loshalen, of het eerst een beetje laten drogen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192473293
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Perfecte tactiek, precies wat wij gedaan hebben en het resultaat was hier superstrak. Mooie kleur ook!
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb roze tape, speciaal voor kwetsbare oppervlakken zoals gestuukte en geschilderde muren :)

Ik heb eerst met de kleur die al op de muur zit een streep daarover gedaan, zodat de nieuwe kleur niet gaat doorlopen onder de tape. Als het goed is, moet ik nu dus ook een heel strakke lijn krijgen. Morgen tweede laag erop, en dan zullen we het zien.
Hier ook zo gewerkt, en dan kan het eigenlijk niet meer mis gaan
  maandag 6 april 2020 @ 09:44:49 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192473695
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb roze tape, speciaal voor kwetsbare oppervlakken zoals gestuukte en geschilderde muren :)

Ik heb eerst met de kleur die al op de muur zit een streep daarover gedaan, zodat de nieuwe kleur niet gaat doorlopen onder de tape. Als het goed is, moet ik nu dus ook een heel strakke lijn krijgen. Morgen tweede laag erop, en dan zullen we het zien.
Mijn hoofd snapt dit niet. :@ Doe je dan zeg maar wit over de tape? En dan eerst laten drogen lijkt me?

Wel heel gaaf zo! O+ (Het is ook wel echt 'mijn' kleurtje, dat helpt. ;) Wat is het kleurnummer? O-) )
***
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 09:52:27 #105
5428 crew  miss_sly
pi_192473788
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:44 schreef BE het volgende:

[..]

Mijn hoofd snapt dit niet. :@ Doe je dan zeg maar wit over de tape? En dan eerst laten drogen lijkt me?

Wel heel gaaf zo! O+ (Het is ook wel echt 'mijn' kleurtje, dat helpt. ;) Wat is het kleurnummer? O-) )

Haha, ja, het staat er wat krom.
Je doet eerst een streep die half over de tape en half over de muur gaat. Als er al iets doorloopt van de natte verf (wat vaak gebeurt natuurlijk, waardoor je een beetje een golvende lijn zou krijgen) is dat in de kleur die al op de muur zit. Dus dat valt niet op. Dat laat je dus wel eerst drogen. Als dat droog is, verf je de kleur die je wil. Dit loopt dus niet onder de tape door uit en dus krijg je, in theorie (en zoals sommigen hierboven aangeven ook in de praktijk), een mooie strakke lijn. Ik ben benieuwd of ik het goed heb gedaan en het ook strak wordt.

Het is verf van Lifestyle en het is nummer 510AG. Van linksboven komt er dan nog een driehoek in 509AG, net ietsje lichter.

https://lifestyleverf.nl/aqua-en-groen-tinten

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 06-04-2020 10:00:51 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 april 2020 @ 10:18:07 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192474152
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, het staat er wat krom.
Je doet eerst een streep die half over de tape en half over de muur gaat. Als er al iets doorloopt van de natte verf (wat vaak gebeurt natuurlijk, waardoor je een beetje een golvende lijn zou krijgen) is dat in de kleur die al op de muur zit. Dus dat valt niet op. Dat laat je dus wel eerst drogen. Als dat droog is, verf je de kleur die je wil. Dit loopt dus niet onder de tape door uit en dus krijg je, in theorie (en zoals sommigen hierboven aangeven ook in de praktijk), een mooie strakke lijn. Ik ben benieuwd of ik het goed heb gedaan en het ook strak wordt.

Het is verf van Lifestyle en het is nummer 510AG. Van linksboven komt er dan nog een driehoek in 509AG, net ietsje lichter.

https://lifestyleverf.nl/aqua-en-groen-tinten
Tx, ik vermoedde dat het idd zo was maar ik wilde even checken. Slim! :Y
***
pi_192474493
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, het staat er wat krom.
Je doet eerst een streep die half over de tape en half over de muur gaat. Als er al iets doorloopt van de natte verf (wat vaak gebeurt natuurlijk, waardoor je een beetje een golvende lijn zou krijgen) is dat in de kleur die al op de muur zit. Dus dat valt niet op. Dat laat je dus wel eerst drogen. Als dat droog is, verf je de kleur die je wil. Dit loopt dus niet onder de tape door uit en dus krijg je, in theorie (en zoals sommigen hierboven aangeven ook in de praktijk), een mooie strakke lijn. Ik ben benieuwd of ik het goed heb gedaan en het ook strak wordt.

Het is verf van Lifestyle en het is nummer 510AG. Van linksboven komt er dan nog een driehoek in 509AG, net ietsje lichter.

https://lifestyleverf.nl/aqua-en-groen-tinten
Oh, dit had ik moeten weten toen ik mijn muren ging verven. Gespoten muren met korrel en het is onder de tape doorgelopen richting plafond. Niet echt strakke randjes.
Ik ga de tip even opslaan :s)
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 12:28:21 #108
5428 crew  miss_sly
pi_192476358
Ik had het opgezocht en vond een aantal tutorials op Youtube, vandaar dat ik het zo gedaan heb. Ik ben nog een te enorme klus-n00b om dit zelf te bedenken.

Ik was wel al erg onder de indruk van de superstrakke lijn die mijn schilder in de woonkamer had gemaakt, dus ik hoop dat de mijne net zo strak is:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192480996
Tape eigenlijk altijd zo snel mogelijk weghalen.. Kan hechten aan je stuclaag en dat mee los trekken.

* FranticDJ spreekt uit ervaring :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:59:19 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192493363
Ziet er goed uit, de vloer boven!

Fijn dat alles lijkt te lukken qua planning. Ik ben heel benieuwd hoe het straks met meubels gaat zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192496843
Een andere mogelijkheid om een strakke lijn te krijgen is om een flinterdunne acrylaatkit rand te leggen over de rand van de tape en deze uit te smeren. Daar schilder je dan overheen en door de kit kan de verf er niet onder kruipen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:17:18 #112
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192574121
Zijn jullie al over, miss_sly?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 10:04:21 #113
5428 crew  miss_sly
pi_192578024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:17 schreef Lemijn het volgende:
Zijn jullie al over, miss_sly?
Ja! Onze spullen zijn woensdag hierheen gekomen en gisterochtend zijn we zelf met de laatste spullen uit ons laatste tijdelijke onderkomen hierheen gegaan. Alles weer onder één dak. Ons nomadische leven is eindelijk voorbij. Afgelopen nacht hebben we hier voor het eerst geslapen.

We moeten nog veel doen, want er kwam een partij dozen uit de opslag :’) Maat we voelen ons hier heerlijk en we rommelen lekker met drietjes een beetje aan. Voordeel van de thuisisolatie ;)

Ik zal straks even wat foto’s maken als er nog wat dozen naar boven zijn verplaatst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 april 2020 @ 10:23:37 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192578320
Gefeliciteerd met de verhuizing! Alles weer een plek geven klinkt heerlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 12 april 2020 @ 11:11:17 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192578949
Wat fijn Sly O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 13:13:54 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192580227
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja! Onze spullen zijn woensdag hierheen gekomen en gisterochtend zijn we zelf met de laatste spullen uit ons laatste tijdelijke onderkomen hierheen gegaan. Alles weer onder één dak. Ons nomadische leven is eindelijk voorbij. Afgelopen nacht hebben we hier voor het eerst geslapen.

We moeten nog veel doen, want er kwam een partij dozen uit de opslag :’) Maat we voelen ons hier heerlijk en we rommelen lekker met drietjes een beetje aan. Voordeel van de thuisisolatie ;)

Ik zal straks even wat foto’s maken als er nog wat dozen naar boven zijn verplaatst.
Gefeliciteerd !
Er komen vast een hoop zaken voorbij waarvan je denkt, hadden we dat nou echt bewaard ;)
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 15:58:49 #117
5428 crew  miss_sly
pi_192582166
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !
Er komen vast een hoop zaken voorbij waarvan je denkt, hadden we dat nou echt bewaard ;)
Heel veel dingen. Dus we gaan heel erg opruimen. Veel ook van dochter; net 9 toen we vertrokken, bijna 11 nu. Dan heb je heel andere interesses en is al je oude spul niet meer zo interessant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 16:04:09 #118
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192582232
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel veel dingen. Dus we gaan heel erg opruimen. Veel ook van dochter; net 9 toen we vertrokken, bijna 11 nu. Dan heb je heel andere interesses en is al je oude spul niet meer zo interessant.
Nee dat is te begrijpen, en als je het ook niet echt gemist hebt in de afgelopen 2 jaar dan zou ik er mooi afscheid van nemen !
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 16:17:13 #119
5428 crew  miss_sly
pi_192582388
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee dat is te begrijpen, en als je het ook niet echt gemist hebt in de afgelopen 2 jaar dan zou ik er mooi afscheid van nemen !
Precies dat :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192586996
Gefeliciteerd, @miss_sly! Eindelijk over naar jullie doomhuis. Het is weliswaar niet voor kerst gelukt, maar jullie kunnen er wel de paasdagen doorbrengen. *O*

Mis je de hoofdstad? Ik zit nog in de groepsapp van mijn oude straat en het gaat er met enige regelmaat over inbraken van huizen en auto's. Ik ben blij dat ik er weg ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 12 april 2020 @ 22:22:02 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192588177
Gefeliciteerd! Wat zul je inderdaad veel dingen tegenkomen die je eigenlijk helemaal niet gemist hebt. Geniet ervan!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 12:25:07 #122
5428 crew  miss_sly
pi_192594977
Met een kleine vertraging, want constant mensen in huis, heb ik zojuist de tweede laag erop gedaan en de tap weggehaald. Op een puntje bij het plafond (vieze vinger bij tape weghalen) en een klein puntje waar de tape kennelijk toch niet helemaal goed zat, vind ik het goed gelukt. Paar stipjes op de grens tussen plint en muur, maar daar staat straks een bed voor :)

Strakke lijn *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2020 @ 12:28:33 #123
1762 YPPY
Yppiaans
pi_192595028
Wat ontzettend netjes! ^O^ Mooie kleur ook. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_192595099
Netjes!
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 12:58:35 #125
5428 crew  miss_sly
pi_192595435
Leeshoekje O+


Werkhoekje/kasten, werk in uitvoering nog

Keuken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192595458
Ik vind die kleur groen met die vloer heel gaaf O+

Harry Potter fan :P? Waar heb je die wand/boekenkast vandaan?

en.. geen bovenkastjes in de keuken _O_ Wel heerlijk, zo'n grote keuken. Hoe breed is die muur met ramen?
pi_192595533
Heel mooi gelukt, de strakke lijn! En wat heerlijk om in te kunnen richten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:10:29 #128
5428 crew  miss_sly
pi_192595555
De kleuren groen met de houten vloer gaan heel mooi samen. Het geeft ook een heel warme en rustige sfeer.

Harry Potter fan inderdaad, haha. Ik ben heel laat gestart met lezen omdat ik niet mee wilde doen met de hype. Toen deel drie uitkwam toch maar eens begonnen in deel 1 omdat mensen die me kenden zeiden dat ik het echt tof zou vinden, en sindsdien verkocht. Ik wachtte telkens met smart tot het nieuwe deel uit kwam en las ze dus ook maar in het Engels, want die kwam telkens als eerste uit :)

Geen bovenkastjes, dus we kunnen overal bij zonder opstapje O+
Muur met de ramen is 5,9 m.

Ik moet nog wel even in de handleiding van de kookplaat duiken :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:13:15 #129
5428 crew  miss_sly
pi_192595595
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd, @:miss_sly! Eindelijk over naar jullie doomhuis. Het is weliswaar niet voor kerst gelukt, maar jullie kunnen er wel de paasdagen doorbrengen. *O*

Mis je de hoofdstad? Ik zit nog in de groepsapp van mijn oude straat en het gaat er met enige regelmaat over inbraken van huizen en auto's. Ik ben blij dat ik er weg ben.
Ik mis Amsterdam echt helemaal niet. Het enige dat ik nog wel eens mis, is bepaald eten of bepaalde boodschappen. Vlakbij ons oude huis zit een goede sushi-tent en die hebben we hier nog niet gevonden. Goede pizzabakker ook nog niet. Ga ik dat maar allemaal zelf maken in mijn eigen keuken ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2020 @ 14:25:53 #130
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192596706
Wauw dat is goed gelukt! En hele ruime keuken, sowieso heerlijk de ruimte in het huis zeg! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 13 april 2020 @ 14:33:59 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192596801
Zo zeg, keurig strakke lijn _O_

Dat zachte groen is idd prachtig met de vloer O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 15:14:34 #132
5428 crew  miss_sly
pi_192597413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:44 schreef Barry1986 het volgende:
Een andere mogelijkheid om een strakke lijn te krijgen is om een flinterdunne acrylaatkit rand te leggen over de rand van de tape en deze uit te smeren. Daar schilder je dan overheen en door de kit kan de verf er niet onder kruipen.
Ik kwam ergens tegen dat dit de manier is om in een hoek waar twee kleuren elkaar gaan raken te zorgen voor een nette hoek. Is dat zo? En heb je een tip wat voor acrylaatkit ik dan het beste kan nemen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192601338
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:00 schreef FranticDJ het volgende:
Waar heb je die wand/boekenkast vandaan?

Lifestyle Arizona Shelf
pi_192602567
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kwam ergens tegen dat dit de manier is om in een hoek waar twee kleuren elkaar gaan raken te zorgen voor een nette hoek. Is dat zo? En heb je een tip wat voor acrylaatkit ik dan het beste kan nemen?
Gewoon standaard acrylaatkit. Dit heeft geen vereisten.

Ohja, wel transparant nemen ;)
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 20:57:01 #135
5428 crew  miss_sly
pi_192603227
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:19 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Gewoon standaard acrylaatkit. Dit heeft geen vereisten.

Ohja, wel transparant nemen ;)
Bedankt! Ik ga transparante acrylaatkit halen voor de volgende ronde: de driehoek vanuit de andere hoek in een iets lichtere kleur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2020 @ 21:00:04 #136
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192603287
Mooi geworden! Nu lekker alles een plek geven.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 14 april 2020 @ 10:37:43 #137
95752 crew  Chell
Kluns
pi_192609685
Wat heerlijk dat jullie er nu eindelijk zitten!
  dinsdag 14 april 2020 @ 13:22:41 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_192612262
Strak verfwerk hoor, goed gedaan!
Wat oogt zo'n huis ineens anders als er mensen in wonen, ik vind dat zo leuk! Je bureautje is ook érg tof!
disclaimer
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 14:57:14 #139
5428 crew  miss_sly
pi_192699496
We wonen er nu een week. Puur genieten O+
Voordeel van de quarantaine: we werken thuis, onderwijs thuis, en als we klaar zijn, gaan we lekker verder met dozen uitpakken, uitzoeken, inrichten, klusjes doen. Geen sociale verplichtingen die je hele weekenden van huis laten gaan. We vorderen dus gestaag.

Vandaag schilderde ik de eerste laag van de andere kleur petrol op de kamer van S:

En vandaag kwamen een vriendin en haar man een paar dingen brengen (op afstand enzo, uiteraard) die hij heeft gemaakt.
Speciaal voor schaap heeft hij twee speaker-stands gemaakt. Ze zijn ontzettend mooi geworden.


Het kastje is wat te breed, de tv is ook wat breder dan oorspronkelijk de bedoeling ( :’) ). We zoeken dus nog een nieuw kastje waar de stands beter bij uitkomen.

En twee lampen; het lampje hierboven op de kast onder de tv en dit kunstwerkje:

Die laatste vond ik zo ontzettend mooi, maar die verdient natuurlijk echt een mooie, ruime plek helemaal voor zichzelf. En hier is dat mogelijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 april 2020 @ 15:01:41 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192699576
Oh, die laatste is echt heel mooi! ❤
***
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 16:06:55 #141
5428 crew  miss_sly
pi_192700274
Ik was daar van de eerste keer dat ik hem zag verliefd op O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 15:52:10 #142
5428 crew  miss_sly
pi_192716491
Vandaag kwam Mrs. Wallpaper om te behangen.

Kennelijk was het voorgelijmd behang, wat het niet gemakkelijk maakte. We zijn er blij met het resultaat.

Op de slaapkamer dit fotobehang:

Uiteraard wordt het blauwe dekbed nog vervangen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192716508
Gaaf ^O^
pi_192716514
Bizar wij krijgen DEZELFDE bank met DEZELFDE vloer, enkel onze groenkleur is donkerder en ik had DEZELFDE tv meubel bijna gekocht, maar gekozen voor een ander type _O-
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 15:54:38 #145
5428 crew  miss_sly
pi_192716534
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:53 schreef Poepz0r het volgende:
Bizar wij krijgen DEZELFDE bank met DEZELFDE vloer, enkel onze groenkleur is donkerder en ik had DEZELFDE tv meubel bijna gekocht, maar gekozen voor een ander type _O-
Het meubel hebben we al een tijdje en gaan we vervangen, omdat het eigenlijk voor deze ruimte iets te breed is :D

Ook een houten vloer met wisselende breedtes planken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192716579
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het meubel hebben we al een tijdje en gaan we vervangen, omdat het eigenlijk voor deze ruimte iets te breed is :D

Ook een houten vloer met wisselende breedtes planken?
Nee geen wisselende breedtes wel dezelfde kleur ongeveer.

Wij hebben gekozen voor dit tv meubel

https://www.meubelpartner(...)cm-kleur-metaal.html

Met deze bijbehorende boekenkast

https://www.meubelpartner(...)el-94-cm.html#76=450
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 15:58:18 #147
5428 crew  miss_sly
pi_192716608
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee geen wisselende breedtes wel dezelfde kleur ongeveer.

Wij hebben gekozen voor dit tv meubel

https://www.meubelpartner(...)cm-kleur-metaal.html

Met deze bijbehorende boekenkast

https://www.meubelpartner(...)el-94-cm.html#76=450
Mooi spul. Ook een nieuw huis? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192716630
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mooi spul. Ook een nieuw huis? :)
Ja nieuw gekocht, maar het is niet nieuw als in nieuwbouw :P Er zit wel al deze muur in :P



_O_
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 16:02:54 #149
5428 crew  miss_sly
pi_192716706
Is een nieuw huis voor jullie, toch?
Lekker groot scherm.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192716724
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:02 schreef miss_sly het volgende:
Is een nieuw huis voor jullie, toch?
Lekker groot scherm.
Ja voor ons nieuw. Scherm is niet van ons btw _O-
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 17:44:55 #151
5428 crew  miss_sly
pi_192718460
Tweede laag erop, tape eraf en weer een nette, strakke lijn.


Moet nog drogen, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192718472
Lekker hoor O+

Zijn je stopcontacten mooi schoon gebleven na het afplakken? Een volgende keer kan je die er beter vanaf schroeven, maak je het jezelf makkelijker mee. En dat kan gewoon veilig en is niet moeilijk.

Eventueel kan je ze er ook vanaf halen als ze vies zijn geworden na het verven. Dan kan je ze gewoon afwassen onder de kraan zonder dat je je schilderwerk beschadigd ;)

[ Bericht 39% gewijzigd door Puala op 20-04-2020 18:04:27 ]
pi_192718843
Mooi zeg!!!
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 18:24:03 #154
5428 crew  miss_sly
pi_192719033
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:45 schreef Puala het volgende:
Lekker hoor O+

Zijn je stopcontacten mooi schoon gebleven na het afplakken? Een volgende keer kan je die er beter vanaf schroeven, maak je het jezelf makkelijker mee. En dat kan gewoon veilig en is niet moeilijk.

Eventueel kan je ze er ook vanaf halen als ze vies zijn geworden na het verven. Dan kan je ze gewoon afwassen onder de kraan zonder dat je je schilderwerk beschadigd ;)
O, dat kan ik nog wel even doen morgen. Het is verf op waterbasis en nog zeven dagen schoon te poetsen, las ik. Ze zijn redelijk netjes gebleven, maar net niet helemaal.
Dank O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192720528
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 17:44 schreef miss_sly het volgende:
Tweede laag erop, tape eraf en weer een nette, strakke lijn.
[ afbeelding ]

Moet nog drogen, uiteraard.
Zo dat is echt strak zeg! Chapeau ^O^

Ik word altijd bij het schilderen heel zenuwachtig bij die strepen en ga dan nog rollen in lange halen alles 1 richting op. Maar dat droogt dus gewoon eigenlijk netjes op en ik zit onnodig werk te doen?
pi_192720817
Opzetten verspreiden en zo min mogelijk aan zitten is t beste :7
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 21:31:42 #157
5428 crew  miss_sly
pi_192723078
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zo dat is echt strak zeg! Chapeau ^O^

Ik word altijd bij het schilderen heel zenuwachtig bij die strepen en ga dan nog rollen in lange halen alles 1 richting op. Maar dat droogt dus gewoon eigenlijk netjes op en ik zit onnodig werk te doen?
Twee lagen waren wel nodig, maar het droogt netjes op. Ik zal morgen een foto maken als het droog is, dan kunnen zien hoe het droogt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:35:17 #158
5428 crew  miss_sly
pi_192779635
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zo dat is echt strak zeg! Chapeau ^O^

Ik word altijd bij het schilderen heel zenuwachtig bij die strepen en ga dan nog rollen in lange halen alles 1 richting op. Maar dat droogt dus gewoon eigenlijk netjes op en ik zit onnodig werk te doen?
Dit is twee laagjes, en gewoon opgedroogd. Niet zenuwachtig nog door rollen en zo ;)





Ik vind het erg netjes en ben er tevreden over. Maar eigenlijk vind ik sowieso dat ik best aardig kan schilderen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:36:17 #159
5428 crew  miss_sly
pi_192779645
En ik kocht gisteren de eerste twee planten, om het een beetje aan te kleden



Nu nog opzoeken hoe ik ze moet verzorgen, zodat ze niet verpieteren :P

En mooie potten kopen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192779665
Oh, ik wou net vragen hoe het hier is! Leuk, de foto's. Wat voor bed heeft S.?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192779678
Die rechterplant is supermakkelijk. Soms water geven, niet te veel.

Meer details staan hier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:39:31 #162
5428 crew  miss_sly
pi_192779682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik wou net vragen hoe het hier is! Leuk, de foto's. Wat voor bed heeft S.?
Een twijfelaar, grijze ombouw, vrij hoog op de poten, dat wilde ze graag. Ze vindt een laag bed niet prettig. En ze is erg content met de ruimte die ze in haar bed heeft :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192779718
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een twijfelaar, grijze ombouw, vrij hoog op de poten, dat wilde ze graag. Ze vindt een laag bed niet prettig. En ze is erg content met de ruimte die ze in haar bed heeft :D
Niet een bekend merk?

Ik vind dat de vlakverdeling op haar kamer en de kleuren heel goed uitpakken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:44:27 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_192779744
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:45 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zo dat is echt strak zeg! Chapeau ^O^

Ik word altijd bij het schilderen heel zenuwachtig bij die strepen en ga dan nog rollen in lange halen alles 1 richting op. Maar dat droogt dus gewoon eigenlijk netjes op en ik zit onnodig werk te doen?
Da's heel erg afhankelijk van de hoeveelheid strijklicht. Bij normaal indirect licht zul je het niet zien, maar als bij ons de zon er volle bak op staat kan ik wel strepen zien. En ik rol altijd alles in 1 richting, dus je kunt het nooit geheel voorkomen ;)

Mooi geworden, Sly!
disclaimer
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:45:07 #165
5428 crew  miss_sly
pi_192779753
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet een bekend merk?

Ik vind dat de vlakverdeling op haar kamer en de kleuren heel goed uitpakken!
Het is van Totaalbed. We waren in Villa Arena voor de banken en toen liepen we die winkel binnen, omdat we nog een bed zochten. Op deze werd ze meteen verliefd.

Ik ben ook erg blij met de kleuren en de vlakverdeling. Is erg mooi geworden. Kleur van de gordijnen is ook erg mooi. Er komt vandaag nog een okergeel vloerkleed (misschien een tikje groot, dat moeten we nog even bekijken) en een okergele sprei op het bed. En dan moet er nog een kast komen, maar daar moeten we nog op uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:45:30 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_192779757
Ook een King liefhebber zie ik :P
Al oogt het wel gek, al die boeken geconcentreerd op de onderste planken. Ik snap het waarom wel, maar toch :D
disclaimer
pi_192779758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is van Totaalbed. We waren in Villa Arena voor de banken en toen liepen we die winkel binnen, omdat we nog een bed zochten. Op deze werd ze meteen verliefd.

Ik ben ook erg blij met de kleuren en de vlakverdeling. Is erg mooi geworden. Kleur van de gordijnen is ook erg mooi. Er komt vandaag nog een okergeel vloerkleed (misschien een tikje groot, dat moeten we nog even bekijken) en een okergele sprei op het bed. En dan moet er nog een kast komen, maar daar moeten we nog op uit.
Okergeel gaat het helemaal afmaken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:46:34 #168
5428 crew  miss_sly
pi_192779771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:45 schreef SQ het volgende:
Ook een King liefhebber zie ik :P
Al oogt het wel gek, al die boeken geconcentreerd op de onderste planken. Ik snap het waarom wel, maar toch :D
De kast is nog niet klaar, he :D
We hebben er even alle boeken in gepropt die we beneden in de kast wilden. En wat klein spul erin gezet dat waarde heeft voor ons. Maar dit is niet de eindbestemming, so to speak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:46:50 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_192779774
ik zou trouwens eens beginnen met overpotten of plantenschotels, maar da's meer zodat je mooie parket niet verpietert :+
disclaimer
pi_192779804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:46 schreef SQ het volgende:
ik zou trouwens eens beginnen met overpotten of plantenschotels, maar da's meer zodat je mooie parket niet verpietert :+
Ja, nu water geven is niet handig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192779869
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is twee laagjes, en gewoon opgedroogd. Niet zenuwachtig nog door rollen en zo ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind het erg netjes en ben er tevreden over. Maar eigenlijk vind ik sowieso dat ik best aardig kan schilderen :+
Ziet er echt superstrak uit! Heel mooi!
pi_192779901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's heel erg afhankelijk van de hoeveelheid strijklicht. Bij normaal indirect licht zul je het niet zien, maar als bij ons de zon er volle bak op staat kan ik wel strepen zien. En ik rol altijd alles in 1 richting, dus je kunt het nooit geheel voorkomen ;)

Mooi geworden, Sly!
Bij mij ging het ook om een kamer met superveel strijklicht. Zon alleen vanaf uurtje of 18.
Dus goed dat ik het in 1 richting nagerold heb.

Ik ga volgend weekend in de slaapkamer aan de slag, geen strijklicht en sowieso wat donkere kamer, dus dan hoef ik niet als een gek na te rollen begrijp ik.
Ik leer hier nog eens wat.
pi_192779984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:58 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Bij mij ging het ook om een kamer met superveel strijklicht. Zon alleen vanaf uurtje of 18.
Dus goed dat ik het in 1 richting nagerold heb.

Ik ga volgend weekend in de slaapkamer aan de slag, geen strijklicht en sowieso wat donkere kamer, dus dan hoef ik niet als een gek na te rollen begrijp ik.
Ik leer hier nog eens wat.
Vlot doorwerken en niet telkens opnieuw over je werk gaan helpt ook. Als de verf al aan het drogen is, krijg je ellende. Blijf je dus vooral richten op 'nat in nat' werken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 11:05:12 #174
5428 crew  miss_sly
pi_192779991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:46 schreef SQ het volgende:
ik zou trouwens eens beginnen met overpotten of plantenschotels, maar da's meer zodat je mooie parket niet verpietert :+
Dat is de bedoeling :D
Maar deze kocht ik bij de Deen en daar hadden ze geen mooie potten. Dus die moet ik nog halen.

Een ruime pot over de overpot, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:06:11 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_192780008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling :D
Maar deze kocht ik bij de Deen en daar hadden ze geen mooie potten. Dus die moet ik nog halen.

Een ruime pot over de overpot, toch?
Ja, dan verdampt het overtollige water beter :)
disclaimer
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 11:46:28 #176
5428 crew  miss_sly
pi_192780513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dan verdampt het overtollige water beter :)
Dank. Ga ik daar op letten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192781482
Leuke planten, die linker is volgens mij een scindapsus en die rechter is een zamioculcas. Maar dat had Claudia ook al gepost :Y

En die slaapkamer is heel mooi aan het worden O+
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 13:06:49 #178
5428 crew  miss_sly
pi_192781496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vlot doorwerken en niet telkens opnieuw over je werk gaan helpt ook. Als de verf al aan het drogen is, krijg je ellende. Blijf je dus vooral richten op 'nat in nat' werken.
Dit inderdaad.
Niet telkens over drogend/bijna droge verf gaan, maar doorgaan. Beter een tweede of derde laag erover als het helemaal droog is en je kunt zien waar de laag nog wat dun is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:40 #179
5428 crew  miss_sly
pi_192781516
Het kleed is gearriveerd. S is er zelf heel blij mee, en ik vind het ook mooi (zo op de foto, ik ben op mijn werk dus heb het nog niet in het echt gezien). Het kleed mag nog iets naar achteren, kledingrek gaat weg en daar komt een hangstoel te hangen.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:57:20 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_192782106
Oh, mooie kleur ja, breekt het blauwgrijze ook lekker!
(Ja, ik hou wel van veel kleur 8-))
disclaimer
pi_192782792
Leuke kleurencombi op die slaapkamer.
  vrijdag 24 april 2020 @ 18:50:32 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192785713
Wat een vorderingen, mooi geworden hoor O+
De kamer van S ook, met de strakke lijnen en de lamp :D

Mijn kleinzoon van 19 maanden is ook helemaal lyrisch van die lamp op de kamer van Soneal, hij kan niet vaak genoeg geopend en gesloten worden, en aangedaan worden natuurlijk, want meneer kan precies bij het lichtknopje :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2020 @ 07:05:05 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192794856
Mooi hoor!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 19:38:31 #184
5428 crew  miss_sly
pi_192803880
Vandaag ging schaap de loftbar op. We moeten nog even wat fatsoeneren, draadjes goed om de paal draaien en de lampen op goede afstand hangen, maar we zijn er op zich al blij mee.

En ik begon aan de kleine border bij het huis, want ik wil iets van planten in de tuin.



Hij zat vol geel zand, dat ik nog wat heb overgeschept en ingeveegd in de voegen van de tegels.



Het lijkt alsof er niet veel uit is, maar ik heb toch denk ik een kruiwagen of 8 naar de achtertuin gekruid, waar de hoop zand ligt die straks in de ruimte van de beschoeiing moet:


Ik heb op goed geluk een aantal zakken tuinaarde en bemeste tuinaarde gekocht, want ik heb geen idee hoeveel liter erin gaat. Morgen nog iets verder uitgraven en dan de aarde erin storten.

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_sly op 26-04-2020 11:08:55 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192804076
Ik gok het op 250 liter (tegels 50 x 50 minus stenen rand en tien cm diep). Kruiwagens hadden er dan niet echt een kop op zal ik maar zeggen dus zal het iets meer zijn.

Mijn voorstel zou zijn eerst wat doorwerken in de diepte dan zwarte grond erin en weer doorwerken zodat je geleidelijke overgangen krijgt en daardoor geen capillaire barrière (afwatering en uitdroging). Sorry kon het even niet laten een moeilijke term te gebruiken.
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 20:40:35 #186
5428 crew  miss_sly
pi_192804850
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:51 schreef qajariaq het volgende:
Ik gok het op 250 liter (tegels 50 x 50 minus stenen rand en tien cm diep). Kruiwagens hadden er dan niet echt een kop op zal ik maar zeggen dus zal het iets meer zijn.

Mijn voorstel zou zijn eerst wat doorwerken in de diepte dan zwarte grond erin en weer doorwerken zodat je geleidelijke overgangen krijgt en daardoor geen capillaire barrière (afwatering en uitdroging). Sorry kon het even niet laten een moeilijke term te gebruiken.
Er zaten geen koppen op de kruiwagens inderdaad. Dan krijg ik ze niet meer vooruit, namelijk :+

Je mag van mij moeilijke termen gebruiken en ik sta open voor advies, maar dan moet ik het wel begrijpen. Als ik het goed begrijp zeg je eerst nog dieper, dan gewone tuinaarde erin, wat oude grond terug, weer wat tuinaarde, grond terug en dan als laatste weer (bemeste) tuinaarde waar de planten in komen? Hoe diep raad je dan aan te graven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192812268
In ieder geval niet een harde overgang maken van oude aarde naar nieuwe aarde, dan heb je kans dat water niet weg zakt en bij droogte juist niet omhoog wil door de aarde. Plus dat wortels zo'n laag slecht doorbreken.

Geen idee hoe diep je moet gaan, hangt er ook wat vanaf wat voor grond er onder zit. Als er een oude, harde kleilaag onder ligt zou ik iets dieper gaan. zit je op zandgrond dan gaat het veel makkelijker hoewel je dan eerder met uitdroging te maken krijgt zo dicht langs een muur.
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 12:06:27 #188
5428 crew  miss_sly
pi_192812352
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2020 12:00 schreef qajariaq het volgende:
In ieder geval niet een harde overgang maken van oude aarde naar nieuwe aarde, dan heb je kans dat water niet weg zakt en bij droogte juist niet omhoog wil door de aarde. Plus dat wortels zo'n laag slecht doorbreken.

Geen idee hoe diep je moet gaan, hangt er ook wat vanaf wat voor grond er onder zit. Als er een oude, harde kleilaag onder ligt zou ik iets dieper gaan. zit je op zandgrond dan gaat het veel makkelijker hoewel je dan eerder met uitdroging te maken krijgt zo dicht langs een muur.
Top, dank voor je input!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 14:53:17 #189
5428 crew  miss_sly
pi_192814167
Ik ben aan het graven en vullen, maar ik kom al gauw aarde te kort. Ik ga het op dit kleine stukje wel redden, maar als ik grotere delen aan ga pakken, wil ik eigenlijk een kuub ofzo laten bezorgen.
Vraag is even wat ik dan moet hebben: gewone tuinaarde om de huidige aarde mee te vermengen en/of compostaarde en/of bemeste aarde.

Naar mijn idee is compostaarde en bemeste aarde hetzelfde?

Wat ik nu doe is uitgraven, wat gewone tuinaarde erin, beetje oude grond terug, dit vermengen, en dat nog een keer, en nog een keer en dan als laatste bemeste aanplantgrond erop, om de planten in te planten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 17:59:13 #190
5428 crew  miss_sly
pi_192816017
Vandaag dus nog verder uitgegraven:



Toen een aantal lagen nieuwe tuinaarde om op te hogen vermengd met de aardie die ik eruit geschept heb erin gedaan.



Er gaat wel echt veel in. Ik geloof dat er nu 300 liter nieuwe grond vermengd met oude grond in zit. dat zijn best wat zakken :o

En uiteindeiljk planten erin en nog verder aangevuld.



Er mag nog wat aarde in, en er komen nog wat planten, maar die ik wilde zijn pas over een paar weken te koop. ER staat nu als bodembedekker Geranium Rozanne en als siergras Kleine Silberspinne. Er komt nog Crocosmia Lucifer bij.

Verder begonnen aan een aardbeientuintje in een palet (die had ik nog wel wat over :D )

Palet een beetje geschuurd om de ergste splinters te verwijderen



En gronddoek er tegenaan geniet:



Morgen de plantjes er in. Ook daar nog wat weinig van, dus die moet ik nog wat bij kopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 april 2020 @ 18:57:52 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192816840
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 17:59 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag dus nog verder uitgegraven:

[ afbeelding ]

Toen een aantal lagen nieuwe tuinaarde om op te hogen vermengd met de aardie die ik eruit geschept heb erin gedaan.

[ afbeelding ]

Er gaat wel echt veel in. Ik geloof dat er nu 300 liter nieuwe grond vermengd met oude grond in zit. dat zijn best wat zakken :o

En uiteindeiljk planten erin en nog verder aangevuld.

[ afbeelding ]

Er mag nog wat aarde in, en er komen nog wat planten, maar die ik wilde zijn pas over een paar weken te koop. ER staat nu als bodembedekker Geranium Rozanne en als siergras Kleine Silberspinne. Er komt nog Crocosmia Lucifer bij.

Verder begonnen aan een aardbeientuintje in een palet (die had ik nog wel wat over :D )

Palet een beetje geschuurd om de ergste splinters te verwijderen

[ afbeelding ]

En gronddoek er tegenaan geniet:

[ afbeelding ]

Morgen de plantjes er in. Ook daar nog wat weinig van, dus die moet ik nog wat bij kopen.
Hard gewerkt! En leuk, je aardbeienpallet en crocosmia O+
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 13:04:14 #192
5428 crew  miss_sly
pi_192957097
We genieten zo van dit huis O+ Het is een prima plek om in quarantaine te zitten ;)
We hebben inmiddels heel wat uitgepakt en uitgezocht en opgeruimd. Enige dat nog een rommetlje is, is de logeerkamer op zolder. daar staan alle dozen die we nog moeten doorworstelen. Verder zijn alle ruimtes vrij van dozen.

We zitten hier natuurlijk in bollen-land, dus uiteraard heb ik een prachtige bos tulpen staan O+


Mrs. Wallpaper had ook het magneet/whiteboard behang aangebracht, en ik ben erg blij met hoe dat is geworden:



Er hangen allerlei magneetjes, fotootjes die ons dierbaar zijn en tekeningen van S. Het zal door de tijd varieren, en we hebben zo een gezellige muur. Er kan ook op geschreven worden.

Intussen ben ik aan het denken over de schutting. Aan de ene kant zeiden de buren "maakt ons niet uit, als het maar zwart is" en aan de andere kant "maakt ons niet uit als het maar hardhout is".
En wij zitten er tussen met "maakt ons niet uit, als we maar een schutting hebben" :D

Intussen heb ik met kennissen gesproken die ook in de wijk zijn komen wonen, en zij vertelden dat ze ook een zwarte schutting willen, want het schuurtje is ook zwart. O ja, daar had ik niet eens aan gedacht :') En ze lieten een plaatje zien van wat zij willen: een potdeksel/Zweeds rabat schutting:

Dan krijg je dus zoiets:



En dat vind ik eigenlijk wel wat.
Voor deze schutting zet je palen in de grond op de erfgrens (als je het samen met de buren doet dus). Vervolgens maak je zelf aan je eigen kant de planken vast. De palen verdwijnen helemaal uit het zicht en als je wil, kun je denk ik ook beide een andere plank tegen de palen maken. Ik vind Douglas hout prima hiervoor, zeker als het zwart is en behandeld.

Na enig aandringen heb ik bovendien schaap zover om dit samen te gaan doen *O*
Enige waar ik nog niet zo goed weg mee weet, is de palen in de grond. Daar moet je een grondboor voor hebben, neem ik aan. Zijn die te huren?
En wat voor palen? Hardhouten palen zijn denk ik prima. Moet je speciale hebben, omdat een groot deel in de grond komt?
De onderkant van de schutting kun je het beste afwerken met betonranden, zodat het hout niet op de grond komt, dus dat is ook nog even iets om goed uit te zoeken.

O ja, en we moeten met de buren tot een akkoord komen, uiteraard :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192957130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:04 schreef miss_sly het volgende:
We genieten zo van dit huis O+ Het is een prima plek om in quarantaine te zitten ;)
We hebben inmiddels heel wat uitgepakt en uitgezocht en opgeruimd. Enige dat nog een rommetlje is, is de logeerkamer op zolder. daar staan alle dozen die we nog moeten doorworstelen. Verder zijn alle ruimtes vrij van dozen.

We zitten hier natuurlijk in bollen-land, dus uiteraard heb ik een prachtige bos tulpen staan O+
[ afbeelding ]

Mrs. Wallpaper had ook het magneet/whiteboard behang aangebracht, en ik ben erg blij met hoe dat is geworden:

[ afbeelding ]

Er hangen allerlei magneetjes, fotootjes die ons dierbaar zijn en tekeningen van S. Het zal door de tijd varieren, en we hebben zo een gezellige muur. Er kan ook op geschreven worden.

Intussen ben ik aan het denken over de schutting. Aan de ene kant zeiden de buren "maakt ons niet uit, als het maar zwart is" en aan de andere kant "maakt ons niet uit als het maar hardhout is".
En wij zitten er tussen met "maakt ons niet uit, als we maar een schutting hebben" :D

Intussen heb ik met kennissen gesproken die ook in de wijk zijn komen wonen, en zij vertelden dat ze ook een zwarte schutting willen, want het schuurtje is ook zwart. O ja, daar had ik niet eens aan gedacht :') En ze lieten een plaatje zien van wat zij willen: een potdeksel/Zweeds rabat schutting:

Dan krijg je dus zoiets:

[ afbeelding ]

En dat vind ik eigenlijk wel wat.
Voor deze schutting zet je palen in de grond op de erfgrens (als je het samen met de buren doet dus). Vervolgens maak je zelf aan je eigen kant de planken vast. De palen verdwijnen helemaal uit het zicht en als je wil, kun je denk ik ook beide een andere plank tegen de palen maken. Ik vind Douglas hout prima hiervoor, zeker als het zwart is en behandeld.

Na enig aandringen heb ik bovendien schaap zover om dit samen te gaan doen *O*
Enige waar ik nog niet zo goed weg mee weet, is de palen in de grond. Daar moet je een grondboor voor hebben, neem ik aan. Zijn die te huren?
En wat voor palen? Hardhouten palen zijn denk ik prima. Moet je speciale hebben, omdat een groot deel in de grond komt?
De onderkant van de schutting kun je het beste afwerken met betonranden, zodat het hout niet op de grond komt, dus dat is ook nog even iets om goed uit te zoeken.

O ja, en we moeten met de buren tot een akkoord komen, uiteraard :D
Leuk met die magneten. Waar heb je dat behang gehaald?


Ik heb mijn carport op dezelfde manier als je jouw schutting wil zetten. Dik tevreden. Ziet er in het echt ook erg mooi uit. :)
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 13:09:14 #194
5428 crew  miss_sly
pi_192957148
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Leuk met die magneten. Waar heb je dat behang gehaald?

Ik heb mijn carport op dezelfde manier als je jouw schutting wil zetten. Dik tevreden. Ziet er in het echt ook erg mooi uit. :)
https://groovymagnets.com/nl/shop/magneetbehang/

Ik vind het idee inderdaad ook mooi genoeg om straks als achterkant te dienen van de overkapping die we achterin de tuin nog willen realiseren in de toekomst. Hebben we alvast een achtermuur :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192957223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://groovymagnets.com/nl/shop/magneetbehang/

Ik vind het idee inderdaad ook mooi genoeg om straks als achterkant te dienen van de overkapping die we achterin de tuin nog willen realiseren in de toekomst. Hebben we alvast een achtermuur :)
Rolletje van 60*265 is 110 piek. Wel behoorlijk prijzig. Maar het lijkt me wel geinig voor tegen de zijkant van mijn boekenkast.

Dat laatste hebben we ook. De carport is bij ons achter het huis. Zwarte planken zoals in je voorbeeld, witte poortdeur en bovenste dakrand ook wit. Lekker strak :)
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 13:21:08 #196
5428 crew  miss_sly
pi_192957271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rolletje van 60*265 is 110 piek. Wel behoorlijk prijzig. Maar het lijkt me wel geinig voor tegen de zijkant van mijn boekenkast.

Dat laatste hebben we ook. De carport is bij ons achter het huis. Zwarte planken zoals in je voorbeeld, witte poortdeur en bovenste dakrand ook wit. Lekker strak :)
Het is niet goedkoop, maar het is werkt wel echt :) Het is ook echt heel erg stevig materiaal.

Wit is geverfd? Moet je dat vaak herhalen om het een beetje mooi te houden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192957297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is niet goedkoop, maar het is werkt wel echt :) Het is ook echt heel erg stevig materiaal.

Wit is geverfd? Moet je dat vaak herhalen om het een beetje mooi te houden?
Ja, geverfd. We hebben het vorig jaar pas gezet dus dat weet ik niet goed. De verf zit er pas een half jaar op. :9

Ik ben wel geïnspireerd door je. :) Ben nu aan het kijken naar staalvellen. Stuk goedkoper en het komt hier toch niet tegen de muur.
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 13:29:09 #198
5428 crew  miss_sly
pi_192957334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, geverfd. We hebben het vorig jaar pas gezet dus dat weet ik niet goed. De verf zit er pas een half jaar op. :9

Ik ben wel geïnspireerd door je. :) Ben nu aan het kijken naar staalvellen. Stuk goedkoper en het komt hier toch niet tegen de muur.
Wij wilden dat hele muurtje, en dat is 140 breed, dus dan kom je er niet met staalvellen :)

Wel een idee voor de kamer van dochter, wellich. Die moet ook wel iets dergelijks hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192958420
Mooie schutting. Wij hebben hem in blank hout gezet en gaan hem zelf zwart verven. Is stukje goedkoper en goed zelf te doen.

Met een grondboor kom je inderdaad goed de grond in en hardhout kun je daar gelijk in zetten. Hou er rekening mee dat als je hardhouten palen pakt je elk gaatje moet voorboren en dat dat best wat boortjes kost. Die dingen kosten niets, maar zorg dat je er een paar hebt liggen als je de schutting gaat bouwen ;)
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 18:02:18 #200
5428 crew  miss_sly
pi_192960366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:23 schreef Puala het volgende:
Mooie schutting. Wij hebben hem in blank hout gezet en gaan hem zelf zwart verven. Is stukje goedkoper en goed zelf te doen.

Met een grondboor kom je inderdaad goed de grond in en hardhout kun je daar gelijk in zetten. Hou er rekening mee dat als je hardhouten palen pakt je elk gaatje moet voorboren en dat dat best wat boortjes kost. Die dingen kosten niets, maar zorg dat je er een paar hebt liggen als je de schutting gaat bouwen ;)
Heb je ook nog n potdeksel aangebracht?

Goede tip van dat boortje. Wel jammer ook, want mijn idee was inderdaad dat je, als je geen betonnen palen neemt, zo de schroeven erin schroeft zonder boren. Dat gaat dan dus niet, dat is wel jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192960391
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je ook nog n potdeksel aangebracht?

Goede tip van dat boortje. Wel jammer ook, want mijn idee was inderdaad dat je, als je geen betonnen palen neemt, zo de schroeven erin schroeft zonder boren. Dat gaat dan dus niet, dat is wel jammer.
Jazeker, onze schutting achter is van zweeds rabat en onze uitbouw voor is afgewerkt met zwarte zweedse rabat :) De uitbouw is van de al zwarte planken gemaakt en die hebben 1 laagje beits nodig. En de schutting achter het huis is gemaakt van de goedkoopste versie planken. Die zijn wat dunner en minder hoog.

Als je douglas/tuinhout pakt kan je er wel gelijk in schroeven. Alleen in hardhout lukt dat helaas niet.

Zit er bij jullie in de buurt een houthandel? Eventueel kun je daar gaan kijken en je laten vertellen wat de mogelijkheden zijn ;)
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 18:06:40 #202
5428 crew  miss_sly
pi_192960425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Jazeker, onze schutting achter is van zweeds rabat en onze uitbouw voor is afgewerkt met zwarte zweedse rabat :)

Als je douglas/tuinhout pakt kan je er wel gelijk in schroeven. Alleen in hardhout lukt dat helaas niet.
Ik kende het helemaal niet, Zweeds Rabat. Iemand liet het me zien en ik vind het erg mooi.

Als je de palen van Douglas hout doet, moet je er dan beton omheen sporten tegen rotten?
De planken wil ik inderdaad van Douglas hout doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192960454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kende het helemaal niet, Zweeds Rabat. Iemand liet het me zien en ik vind het erg mooi.

Als je de palen van Douglas hout doet, moet je er dan beton omheen sporten tegen rotten?
De planken wil ik inderdaad van Douglas hout doen.
Het is inderdaad heel erg mooi O+

Je kan voor beton gaan om ze stevig te zetten en te beschermen. Je kan ze ook in de menie zetten. Je moet eigenlijk zorgen dat ze op de overgang van grond naar lucht beschermd zijn. Dat is met beton wat lastiger dan met menie, dat verf je er gewoon op en zit dan goed. Zoveel mensen zoveel methodes. Wij hebben geaccepteerd dat het gewoon na 10-15 jaar vervangen moet worden en zien dan wel wat we gaan doen :)
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 18:10:28 #204
5428 crew  miss_sly
pi_192960472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel erg mooi O+

Je kan voor beton gaan om ze stevig te zetten en te beschermen. Je kan ze ook in de menie zetten. Je moet eigenlijk zorgen dat ze op de overgang van grond naar lucht beschermd zijn. Dat is met beton wat lastiger dan met menie, dat verf je er gewoon op en zit dan goed. Zoveel mensen zoveel methodes. Wij hebben geaccepteerd dat het gewoon na 10-15 jaar vervangen moet worden en zien dan wel wat we gaan doen :)
Jullie hebben de palen ook van Douglas gedaan? En geen behandeling of zo gedaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192960549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie hebben de palen ook van Douglas gedaan? En geen behandeling of zo gedaan?
De pergolapalen hier zijn van douglas en met behandeling de grond in gegaan, die staan in de menie. Dat is het oranje wat je op de foto boven de grond uit ziet komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze schutting is gewoon tuinhout, dat is geimpregneerd vuren dacht ik. En die staan gewoon zo in de grond. In het ergste geval moeten we over x jaren een paal uitgraven en er weer een keer een nieuwe in zetten. Al is dat wat lastiger als je allebei een schutting tegen de paal aan zet. Onze schutting blijft achter gewoon toegankelijk voor de palen.

Ik zal ff foto's maken van onze zweeds rabat planken :Y
pi_192960646
Ik zet hem ff in spoiler om niet je topic te kapen ;) Kan je een beetje zien hoe het er bij ons uit ziet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 19:36:32 #207
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_192961797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij wilden dat hele muurtje, en dat is 140 breed, dus dan kom je er niet met staalvellen :)

Wel een idee voor de kamer van dochter, wellich. Die moet ook wel iets dergelijks hebben.
150x300cm is mogelijk
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_193161923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://groovymagnets.com/nl/shop/magneetbehang/

Ik vind het idee inderdaad ook mooi genoeg om straks als achterkant te dienen van de overkapping die we achterin de tuin nog willen realiseren in de toekomst. Hebben we alvast een achtermuur :)
N.a.v. deze tip en je foto uit de keuken samples opgevraagd en de magneetstickers besteld (heb geen whiteboard nodig) voor mijn hele verzameling magneetjes.
Ben benieuwd!
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 19:22:50 #209
5428 crew  miss_sly
pi_193163422
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:06 schreef NedKelly het volgende:

[..]

N.a.v. deze tip en je foto uit de keuken samples opgevraagd en de magneetstickers besteld (heb geen whiteboard nodig) voor mijn hele verzameling magneetjes.
Ben benieuwd!
Ik ook! Laat je foto’s zien als je zover bent?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 09:43:34 #210
5428 crew  miss_sly
pi_193651947
Zo, wij hebben even rustig aan gedaan. We hebben binnen wat kleine dingen gedaan, maar ook even lekker genoten van het huis. De keuken is heerlijk, ik heb al heel wat gekookt en gebakken. De banken zitten zalig en we hebben even wat ingehaald aan series op Netflix die we nog wilden zien.

Intussen zochten we verder naar iemand voor de beschoeiing, want ons mannetje had het wegens te druk afgezegd. Aangezien de buren ook nog een beschoeiing moeten hebben en een over een veel langer stuk dan wij, hebben we even bij hen gevraagd of zij nog iemand wisten. Dat wisten ze, daarmee hebben we contact opgenomen en vanochtend begonnen ze. Het stuk van de buren en van ons wordt nu gezamenlijk gedaan.



Als het goed is, worden vandaag ook de palen en mortel voor de schutting geleverd. De planken worden pas over een week of 3 geleverd, dus we hebben nu de tijd om de palen te plaatsen. We doen het met alle vier de huizen op dit stukje, dus we kunnen elkaar helpen. De vader van onze buurman is aannemer, dus ik ga bij hem goed afkijken hoe hij dat met die palen doet op de ene erfgrens doet en dan kan ik dat op de andere erfgrens zelf met de andere buren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 10:12:17 #211
5428 crew  miss_sly
pi_193764991
De beschoeiing is klaar *O*



Dus het zand loopt niet meer bij elk zuchtje wind en regenbuitje de sloot in.

We zijn ook begonnen met het zetten van de palen voor de schutting.




Graven-boren-plaatsen-stellen-fixeren-storten.

We doen het samen met de buren, alle vier de huizen van dit rijtje. Voor ons als klus-noobs was het nog best even inkomen, maar het ging eigenljik best heel goed. Helaas had het bedrijf dat de palen leverde een foutje gemaakt en in plaats van 54 maar 45 palen geleverd. Dus deze week wordt de rest nageleverd en moeten we deze nog zetten.

De planken (lariks Douglas) voor de schutting verwachten we pas met een week of twee. Kennelijk is heel Nederland schuttingen aan het zetten en zit er dus een levertijd van een week of 4 op z'n minst op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 10:15:18 #212
5428 crew  miss_sly
pi_193765036
We hebben ook een ontwerp gemaakt voor de kast die op de kamer van S moet komen.



Het is een kast met een bureau en een laag boekenkastje. Ik ga het dezelfde kleur verven als de petrol op de muur. Zelf maken lijkt me eigenlijk wat te lastig, maar als ik echt niemand kan vinden...wie weet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 juni 2020 @ 18:57:07 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193771803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:15 schreef miss_sly het volgende:
We hebben ook een ontwerp gemaakt voor de kast die op de kamer van S moet komen.

[ afbeelding ]

Het is een kast met een bureau en een laag boekenkastje. Ik ga het dezelfde kleur verven als de petrol op de muur. Zelf maken lijkt me eigenlijk wat te lastig, maar als ik echt niemand kan vinden...wie weet.
Misschien kun je de planken op maat laten zagen en dan zelf in elkaar zetten? Is dat te doen? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 21:34:09 #214
5428 crew  miss_sly
pi_193774433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Misschien kun je de planken op maat laten zagen en dan zelf in elkaar zetten? Is dat te doen? ;)
Misschien. Ik zou me eens moeten verdiepen in hoe je dat monteert. En dan vooral deuren. Lijkt me nog niet gemakkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193852006
Leuk huis en topic reeks. Doet me denken aan mijn eigen nieuwbouwwoning waar we nu 3,5 jaar wonen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 06:56:16 #216
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193854252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien. Ik zou me eens moeten verdiepen in hoe je dat monteert. En dan vooral deuren. Lijkt me nog niet gemakkelijk.

Misschien n optie om twee simpele kledingkasten te kopen met deuren en daar zelf de lage planken naast te maken?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_193854892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 06:56 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Misschien n optie om twee simpele kledingkasten te kopen met deuren en daar zelf de lage planken naast te maken?
Goed idee!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 09:26:01 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193855057
Ik zag ook al een IKEA pax/besta-achtigs voor me. :Y
***
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 09:44:40 #219
5428 crew  miss_sly
pi_193855258
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 06:56 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Misschien n optie om twee simpele kledingkasten te kopen met deuren en daar zelf de lage planken naast te maken?
Dit is ook wel een idee!

Dit is het oorspronkelijke idee:



Bij deze is het bureau uitklapbaar en wordt dan een (logeer)bed. Ik heb de kast gezien, maar dat met dat bed voelt toch wat minder stevig. Bovendien vind ik het bureau-gedeelte wat klein en smal; niet iets waar een middelbare scholier straks lekker aan kan werken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:26 schreef BE het volgende:
Ik zag ook al een IKEA pax/besta-achtigs voor me. :Y
PAX of Besta lijken me vrij lastig verven? Het moet ook nog de kleur petrol worden die ook op haar muur is gebruikt:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193855267
je zou met een soort systeem als Lundia ook zoiets kunnen creëeren....
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 09:47:28 #221
5428 crew  miss_sly
pi_193855287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:45 schreef Jagärtrut het volgende:
je zou met een soort systeem als Lundia ook zoiets kunnen creëeren....
Ah, briljant! Daar had ik niet aan gedacht.
Die ga ik eens checken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 09:48:13 #222
5428 crew  miss_sly
pi_193855294
Wat fijn dat jullie meedenken! Ik liep een beetje vast op deze kast, waardoor de kamer van S ook maar niet af geraakt, terwijl ik het juist zo belangrijk vind dat dit helemaal haar plekje wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193855337
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, briljant! Daar had ik niet aan gedacht.
Die ga ik eens checken.
Ook goed tweedehands te krijgen en over te schilderen. Ik had vroeger ook lundia op mijn kamer, en dat heeft echt alle kleuren van de regenboog gehad...
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:30:00 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_193855805
Volgens mij zijn er best wel wat houten kasten te verkrijgen die niet van gelakt spaanplaat zijn en dus goed te verfen zijn. Waar je dan redelijk simpel de kast aan de zijkant en er tussen van op maat gezaagd hout kunt maken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 10:47:26 #225
5428 crew  miss_sly
pi_193856056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:30 schreef SV-tje het volgende:
Volgens mij zijn er best wel wat houten kasten te verkrijgen die niet van gelakt spaanplaat zijn en dus goed te verfen zijn. Waar je dan redelijk simpel de kast aan de zijkant en er tussen van op maat gezaagd hout kunt maken.
Ik kom inderdaad ook zoiets tegen:



Zoiets met planken en bureablad met elkaar verbinden. En dan nog iets verzinnen voor het boekenkastgedeelte ernaast.

Ik ga het eens overleggen met schaap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193857782
De Hubo bij mij in de buurt verkoopt ook kasten op maat, misschien zit er ook eentje bij jou in de buurt die dat doet. En anders kunnen ze (meubel)panelen voor je op maat maken, zodat je het zelf in elkaar kan zetten (en ook daarmee kunnen ze vaak helpen bij Hubo).
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:51:11 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193857913
Oh ja wacht, je wilde het verven idd, dan kom je eerst met primer enzo te werken, kan wel, maar is wel een extra stap.
***
pi_193864872
@miss_sly, als je op Pinterest zoekt op hacks van Ikea Ivar-kasten dan kom je interessante creaties tegen. De Ivar-lijn is van onbehandeld grenen. Ik kom niet precies de combinatie tegen die je zoekt, maar er lijkt wel veel mogelijk te zijn:

















I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193864898
En er is schijnbaar ook iets mogelijk met een uitklapbaar bureau (zonder te hacken):



Of gewoon zo:



[ Bericht 19% gewijzigd door Claudia_x op 30-06-2020 21:40:50 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 21:45:08 #230
5428 crew  miss_sly
pi_193865025
Ik heb meteen gekeken, want goede optie, maar Ivar is maximaal 50 cm diep. Dat lijkt me voor een garderobejuffrouw met hang-gedeelte niet voldoende.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193865061
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb meteen gekeken, want goede optie, maar Ivar is maximaal 50 cm diep. Dat lijkt me voor een garderobejuffrouw met hang-gedeelte niet voldoende.
Is dat zo ondiep? De Pax-kasten zijn 58cm diep. Op plaatjes zie ik wel kleding erin hangen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 21:57:26 #232
5428 crew  miss_sly
pi_193865153
Dat ziet er inderdaad prima uit.
Ik zal eens kleerhangers opmeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:02:45 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193865200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
En er is schijnbaar ook iets mogelijk met een uitklapbaar bureau (zonder te hacken):

[ afbeelding ]

Of gewoon zo:

[ afbeelding ]
Dat opklapbureau ben ik naarstig naar op zoek voor onze 12-jarige. Ik vind 'm nieuw te duur :@ . Maar wel superleuk!
Resistance is futile.
pi_193865234
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat opklapbureau ben ik naarstig naar op zoek voor onze 12-jarige. Ik vind 'm nieuw te duur :@ . Maar wel superleuk!
De Ivar-serie is niet zo goedkoop, maar ik ben zelf wel te spreken over de kwaliteit. En kasten zijn over het algemeen niet zo goedkoop. 100 euro vind ik dan wel meevallen voor een inklapbaar bureau.

Maar hé, ik moet een veelvoud uitgeven aan een scan voor een kat, dus mijn referentiekader is belabberd. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193865247
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Dat ziet er inderdaad prima uit.
Ik zal eens kleerhangers opmeten.
De Stuva-kasten zijn ook 50cm diep, zie ik nu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:07:31 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193865249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb meteen gekeken, want goede optie, maar Ivar is maximaal 50 cm diep. Dat lijkt me voor een garderobejuffrouw met hang-gedeelte niet voldoende.
Ik heb de Ivar hier in de berging (pantry/het winkeltje) staan en daar hangen ook onze jassen in die voor de winter zijn.
Die passen keurig.

Ik heb alle onderdelen trouwens mahonie gebeitst, als je niet weet dat het een Ivar is valt het amper op.
Oh, en ik ben naar Duitsland gereden om de hoekplanken (en paal) te halen, want die zijn in NL niet meer in het assortiment :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193865266
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:07 schreef Leandra het volgende:

Oh, en ik ben naar Duitsland gereden om de hoekplanken (en paal) te halen, want die zijn in NL niet meer in het assortiment :(
:o

:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 22:11:32 #238
5428 crew  miss_sly
pi_193865294
Ik heb vandaag met mijn collega (opgeleid houtbewerking) zitten brainstormen over mijn kast. Na dat gesprek heb ik vanavond even zitten rekenen en meten wat voor planken ik nodig zou hebben, op maat gezaagd, om te maken wat ik wil. Dan ben ik zo vluchtig gezien al bijna 400 euro aan hout kwijt. De oorspronkelijke kast was ook niet goedkoop, dus het budget is redelijk ruim, denk ik. Ik zal morgens eens goed gaan zitten voor Ivar met mijn laptop ipv mijn telefoon.

Wat betreft kosten voor een kat hebben wij twee jaar geleden een luxe vakantie van een maand uitgegeven aan foto’s, operaties en ziekenhuisopnames. Ik schrik er niet gauw meer van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:11:34 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193865295
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o

:D
Ik heb de diepe versie gekocht en die planken zijn huge, het was nog even spannend of ze wel in de kofferbak pasten :D
Mijn achterbank kan volgens mij niet plat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193865335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb vandaag met mijn collega (opgeleid houtbewerking) zitten brainstormen over mijn kast. Na dat gesprek heb ik vanavond even zitten rekenen en meten wat voor planken ik nodig zou hebben, op maat gezaagd, om te maken wat ik wil. Dan ben ik zo vluchtig gezien al bijna 400 euro aan hout kwijt. De oorspronkelijke kast was ook niet goedkoop, dus het budget is redelijk ruim, denk ik. Ik zal morgens eens goed gaan zitten voor Ivar met mijn laptop ipv mijn telefoon
Ik vermoed dat je met Ivar ergens tussen de 200 en 300 euro uitkomt.

quote:
Wat betreft kosten voor een kat hebben wij twee jaar geleden een luxe vakantie van een maand uitgegeven aan foto’s, operaties en ziekenhuisopnames. Ik schrik er niet gauw meer van.
Och! Is het het allemaal waard geweest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193865341
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb de diepe versie gekocht en die planken zijn huge, het was nog even spannend of ze wel in de kofferbak pasten :D
Mijn achterbank kan volgens mij niet plat.
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 22:16:26 #242
5428 crew  miss_sly
pi_193865352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je met Ivar ergens tussen de 200 en 300 euro uitkomt.
[..]

Och! Is het het allemaal waard geweest?
Dat vind ik een alleszins redelijk bedrag.

Ja! Verbrijzeld pootje na een aanrijding, vrijwel niets meer van te zien. Hij trekt een heel klein beetje met dat pootje. Ik zal de foto’s wel eens opzoeken en plaatsen. Wonderbaarlijk wat ze kunnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193865381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik een alleszins redelijk bedrag.

Ja! Verbrijzeld pootje na een aanrijding, vrijwel niets meer van te zien. Hij trekt een heel klein beetje met dat pootje. Ik zal de foto’s wel eens opzoeken en plaatsen. Wonderbaarlijk wat ze kunnen.
Gelukkig maar. Onze kat heeft een mysterieuze ziekte - het zal eens niet, echt iets voor ons gezin - dus ik ben een beetje bang dat ze nooit iets gaan vinden. Maar ik kan het niet meer aanzien dat hij zo slecht beweegt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:18:45 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193865402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De Ivar-serie is niet zo goedkoop, maar ik ben zelf wel te spreken over de kwaliteit. En kasten zijn over het algemeen niet zo goedkoop. 100 euro vind ik dan wel meevallen voor een inklapbaar bureau.

Maar hé, ik moet een veelvoud uitgeven aan een scan voor een kat, dus mijn referentiekader is belabberd. :+
Ik vind het zelf ook niet slecht maar de samenstelling die ik in gedachten heb is 245 euro. Voor een puber die straks eerder in een luie stoel huiswerk zal maken om het weekend, is dat wel een flinke som. We hebben ook een enorm bureau in mijn kantoor als ze echt een keer strafregels moeten schrijven.

Valt me ook op dat Ivar waardevast is. Op marktplaats echt weinig echt goedkope deals. M'n schoonouders hebben al 25 jaar een Ivar stelling plus bureau staan naar alle tevredenheid. Dat zegt wel wat over de kwaliteit (en waardevastheid is terecht).

Voor de oudste van 15 hebben we deze (en daar zou je ook kasten omheen kunnen zetten).




Wel gelamineerd dus eerst kijken of dit met een primer opgelost kan worden als je 'm wil verven.
Resistance is futile.
pi_193865441
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:18 schreef Seven. het volgende:

Valt me ook op dat Ivar waardevast is.
Kijk, daar heb je je antwoord al. Doen dus!

Ik ben heel makkelijk met andermans geld uitgeven. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:28:24 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193865568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je je antwoord al. Doen dus!

Ik ben heel makkelijk met andermans geld uitgeven. :7
Haha, zo heb je me wel over de streep getrokken met de vloer.
Resistance is futile.
pi_193865651
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, zo heb je me wel over de streep getrokken met de vloer.
Je zou het niet denken - ik ben immers een luxepaard - maar ik ben zelf best zuinig. Dat kan ook niet anders bij een grote verbouwing. Als je allerlei posten uit de hand laat lopen, kun je andere dingen niet meer betalen. Daar weet jij ongetwijfeld alles van. Logisch dus dat je een paar keer nadenkt over dit soort uitgaven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 13:09:09 #248
5428 crew  miss_sly
pi_194067753
Tuin-update!
Ik zou samen met een vriendin de tuin ontwerpen, maar omdat we beiden druk waren, kwam het er almaar niet van. Omdat ik toch wel graag een idee wilde hebben van waar ik heen ga werken,
Ik heb, naar aanleiding van de positieve ervaring van @Puala contact opgenomen met www.tuinrecepten.nl.
Ik wist niet of ze zover Noord-Holland in zou gaan, maar omdat ze toevallig een andere aanvraag uit een dorp hier in de buurt had, kon ze het combineren. En dus was ze vanochtend hier.

Wat een heerlijkheid om samen met haar de tuin te ontwerpen. Ze werkt heel fijn, bouwt rustig op, bekijkt alles goed en heeft zulke leuke ideeen O+

Uiteindelijk zijn we na bijna 3 uur op het volgende ontwerp uitgekomen.

Dit is het geheel van voor-, zij- en achtertuin



De voor- en zijtuin



Met een ingegraven trampoline, een zitplek voor ons om van de avondzon te genieten, een plek voor de kliko's en voor de fietsen als grote elementen. Als groen een aantal fruitbomen, wat bamboe en siergras gemixt met prairietuin rondom te trampoline.

De achtertuin, met een soort 'tuinkamers': een stukje gazon, een loungehoek (op termijn met overkapping) en een plekje voor de hangmat. Een paar paadjes met verschillende soorten veharding dat uitnodigt om de tuin door te wandelen.



Ze gaat dit nu uitwerken en een 3D tekening van maken. Met beplanting moeten we even wachten tot september, maar een aantal grotere elementen die niet per se met beplanting te maken hebben, kunnen we al aanpakken. De loungehoek kan vast worden aangelegd en het gat voor de trampoline gegraven. Het fietsen/klikohok kan ook vast worden gemaakt. En ik kan eens gaan onderzoeken hoe ik de ingetekende wadi het beste kan gaan aanleggen, en of ik dat dus zelf kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194067839
Gaaf _O_ super tof *O*
pi_194067926
Gaaf ^O^

wilde op die site kijken, maar site is stuk?
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 13:21:09 #251
5428 crew  miss_sly
pi_194067931
Ik vind het echt geweldig hoe ze onze wensen en vage ideeen heeft kunnen omzetten naar een werkbaar plan dat is wat we zouden willen O+ Heel erg blij dat ze tijd voor ons had O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 13:21:45 #252
5428 crew  miss_sly
pi_194067941
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:20 schreef FranticDJ het volgende:
Gaaf ^O^

wilde op die site kijken, maar site is stuk?
Hij lijkt het inderdaad niet te doen nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194071865
Leuk! Ben benieuwd naar de uitwerking. Komen de geplande bomen ook nog terug? Of zijn die vervangen door fruitbomen?

Tip voor prairieplanten: kwekerij De Hessenhof in Ede.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 18:32:14 #254
5428 crew  miss_sly
pi_194072413
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:58 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk! Ben benieuwd naar de uitwerking. Komen de geplande bomen ook nog terug? Of zijn die vervangen door fruitbomen?

Tip voor prairieplanten: kwekerij De Hessenhof in Ede.
Ah, je hebt de tekening echt goed bekeken :) Bedankt voor de tip voor de prairieplanten.

Er komen wel bomen terug, nog niet precies besproken welke. De fruitbomen zijn alleen voor de voortuin. In de achtertuin hebben we een papiermoerbei gepland. Dat heeft een nostalgische waarde voor ons: op de camping in Frankrijk waar we graag heen gaan, hebben ze die op het terras staan in het restaurant en daar hebben we al heel wat fijne uurtjes onder doorgebracht O+
Helemaal achterin de tuin, tussen lounge-gedeelte en schuur komt ook nog een boom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 22:04:51 #255
5428 crew  miss_sly
pi_194075838
Vanavond met klinkers die ik nog had liggen de vorm van het loungeterras uitgelegd.



Hierover komt dan, op termijn wanneer het budget dat toelaat, een vierkante overkapping. Aan de achterkant, tegen de sloot, komen hogere siergrassen. Er komt padvast op te liggen, zodat er wel een verharding is, maar geen echte bestrating en het laat water goed door.

Ook maar even het onkruid vast weggehaald.



De schuttingpalen staan inmiddels allemaal, Schaap en ik hebben zaterdag de laatste palen gezet. Het wachten is nu op de planken, die helaas vanwege corona wat op zich laten wachten. Hopelijk komen ze deze of volgende week.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194080751
Lekker bezig!

Ik kende dat padvast niet. Bij Appeltern zjin ze er lyrisch over.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 10:29:02 #257
5428 crew  miss_sly
pi_194080892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker bezig!

Ik kende dat padvast niet. Bij Appeltern zjin ze er lyrisch over.

[ afbeelding ]
Ik las het inderdaad!
Ik vind het een mooie tussenvorm tussen harde bestrating en geen bestrating :) Je kunt het afzetten met een mooie rand en veel groen erom heen zetten en zo een fijn plekje creeeren. Ook lekker aan je voeten; ik loop heel veel op mijn blote voeten, en dit is veel zachter dan bijvoorbeeld grind.

Het is ook niet zo moeilijk aan te leggen: wat aarde eruit, worteldoek erin, laagje zand erop, padvast erop, aantrillen en klaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194080967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik las het inderdaad!
Ik vind het een mooie tussenvorm tussen harde bestrating en geen bestrating :) Je kunt het afzetten met een mooie rand en veel groen erom heen zetten en zo een fijn plekje creeeren. Ook lekker aan je voeten; ik loop heel veel op mijn blote voeten, en dit is veel zachter dan bijvoorbeeld grind.

Het is ook niet zo moeilijk aan te leggen: wat aarde eruit, worteldoek erin, laagje zand erop, padvast erop, aantrillen en klaar.
Ik vind dat best interessant voor onze tuin, alleen zou ik wel willen weten hoe padvast zich houdt in een gebied met veel water.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:08:19 #259
5428 crew  miss_sly
pi_194081586
Als ik het goed heb begrepen, is het juist heel goed met water, omdat het goed waterdoorlatend is. Misschien zou je iets kunnen doen met een strook grind eronder, dan zand, dan padvast om het water doorlaten beter te laten verlopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194082256
We gaan volgende week naar de tuinen van Appeltern en krijgen dan ook een persoonlijk advies, dus dan vraag ik er meteen naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:54:56 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_194082339
Ik wilde net zeggen dat het echt klote spul is met blote voeten, maar kennelijk deelt niet iedereen mijn mening :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:59:55 #262
5428 crew  miss_sly
pi_194082414
Waarom vind je het klote spul voor je voeten?

Leuk @Claudia_x! Appeltern vind ik ook wel erg leuk, trouwens. Mooi om te zien wat er allemaal kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194085498
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:54 schreef SQ het volgende:
Ik wilde net zeggen dat het echt klote spul is met blote voeten, maar kennelijk deelt niet iedereen mijn mening :D
Haha. Nou ja, des te belangrijker om zelf eens wat materialen te bekijken en bevoelen.

Voor de terrassen gaan we houten vlonders maken, maar ik ben er nog niet uit wat we voor de oprit en de paden rondom huis en garage kiezen. Tegels staan me tegen omdat die hier verzakken. Op de oprit ligt nu asfalt en die is zo erg verzakt dat we de garage niet meer in kunnen rijden.

Opties die ik aan het overwegen ben:
- diverse soorten halfverharding
- stapstenen (voor paden)
- grasbetontegels
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:14:49 #264
5428 crew  miss_sly
pi_194085554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Haha. Nou ja, des te belangrijker om zelf eens wat materialen te bekijken en bevoelen.

Voor de terrassen gaan we houten vlonders maken, maar ik ben er nog niet uit wat we voor de oprit en de paden rondom huis en garage kiezen. Tegels staan me tegen omdat die hier verzakken. Op de oprit ligt nu asfalt en die is zo erg verzakt dat we de garage niet meer in kunnen rijden.

Opties die ik aan het overwegen ben:
- diverse soorten halfverharding
- stapstenen (voor paden)
- grasbetontegels
Staptegels en grasbetontegels zitten hier ook in het ontwerp.

En dan met name deze grasbetontegels:


Staptegels moet ik nog eens naar kijken welke ik mooi vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:15:13 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_194085560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:59 schreef miss_sly het volgende:
Waarom vind je het klote spul voor je voeten?

Leuk @:Claudia_x! Appeltern vind ik ook wel erg leuk, trouwens. Mooi om te zien wat er allemaal kan.
Die scherpe korrels in je tere voetzolen ;(
Geef mij maar gras, klinkers, zand of boomschors :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:16:59 #266
5428 crew  miss_sly
pi_194085586
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Die scherpe korrels in je tere voetzolen ;(
Geef mij maar gras, klinkers, zand of boomschors :P
Als het goed is, is padvast nou juist niet scherp, want echt klein en plat.

Gras en boomschors komt er bij ons ook in. Geen klinkers meer, die hebben we al genoeg bij de oprit. Zand vind ik ook niet echt wat, daar hebben we nu ook alleen maar last van met die wind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:18:03 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_194085608
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als het goed is, is padvast nou juist niet scherp, want echt klein en plat.
Ik zal wel erg teergevoelige voeten hebben dan ;)
disclaimer
pi_194085616
@miss_sly hoe gaat het met padvast en onkruid? Het klinkt namelijk als een mooi product.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:19:43 #269
5428 crew  miss_sly
pi_194085630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:18 schreef LoaLoa het volgende:
@:miss_sly hoe gaat het met padvast en onkruid? Het klinkt namelijk als een mooi product.
Padvast is de bovenste laag, eronder zit onkruiddoek en wit zand. Er zou weinig onkruid door moeten komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194085666
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Padvast is de bovenste laag, eronder zit onkruiddoek en wit zand. Er zou weinig onkruid door moeten komen.
Ik ben er echt benieuwd naar. Laat je weten hoe het bevalt?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:43:04 #271
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194085964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Staptegels en grasbetontegels zitten hier ook in het ontwerp.

En dan met name deze grasbetontegels:
[ afbeelding ]

Staptegels moet ik nog eens naar kijken welke ik mooi vind.
Gaaf! Maareh, hoe maai je dat?
Dat paddestoelen is trouwens inderdaad niet scherp. @SQ; het is ook ander spul dan wat bij mijn ouders bij het zwembad ligt. Dat is een ander spul. Padvast is vrij nieuw als ik mij niet vergis.
pi_194086408
Dat tuinontwerp ziet er erg leuk uit!

In een park bij ons in de buurt hebben ze iets vergelijkbaars als padvast, maar daar is het bij veel regen toch altijd een beetje een modderboel (ik laat daar de hond uit en hij is dan altijd helemaal wit/grijs, evenals mijn schoenen). Dat heeft mij er tot nu toe van weerhouden om het zelf ergens toe te passen, terwijl ik in Covid-tijd een gedeelte van een tuin heb gemaakt van een oprit, met een pleintje waar ik best een soort halfverharding zou willen. Maar ik twijfel. Eigenlijk zou je dus naar een plaats als Appeltern moeten gaan als het grijs en regenachtig is, om eens goed te kunnen zien hoe de materialen zich houden bij alle weersomstandigheden. Ik ben vorig jaar in Appeltern geweest, echt een aanrader om heel veel planten maar ook dingen als verharding en verschillende types schutting in het echt te zien. Maar het was toen heel mooi weer, en dan ziet alles er leuker uit...
pi_194086780
Dat is precies mijn vrees, @yinu . Hier in de buurt zie ik grind, asfalt en klinkers als oprit. Dat zal wel een reden hebben, denk ik dan zo. Er is één huis met een gigantische onverharde oprijlaan en daar staan altijd plassen in. Dat maakt me wat sceptisch.

Maar toch: de mensen van padvast beweren dat het spul zowel horizontaal als verticaal draineert. Dan is het misschien even nat maar niet heel lang, denk ik zo.

Afijn, ik zal er volgende week naar vragen. En de blotevoetentest doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194086877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is precies mijn vrees, @:yinu . Hier in de buurt zie ik grind, asfalt en klinkers als oprit. Dat zal wel een reden hebben, denk ik dan zo. Er is één huis met een gigantische onverharde oprijlaan en daar staan altijd plassen in. Dat maakt me wat sceptisch.

Maar toch: de mensen van padvast beweren dat het spul zowel horizontaal als verticaal draineert. Dan is het misschien even nat maar niet heel lang, denk ik zo.

Afijn, ik zal er volgende week naar vragen. En de blotevoetentest doen.
En hopen dat het regent dan ;) Maar ik ben erg benieuwd. De hovenier die mij heeft geholpen met het tuinontwerp was er ook enthousiast over. Maar ik heb nu een prima afwaterende oprit die maar minimaal verzakt is ondanks dat het heel lang als parkeerterrein is gebruikt, dus ik heb de resterende bestrating gewoon nog even laten liggen...
pi_194086899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:45 schreef yinu het volgende:

[..]

En hopen dat het regent dan ;) Maar ik ben erg benieuwd. De hovenier die mij heeft geholpen met het tuinontwerp was er ook enthousiast over. Maar ik heb nu een prima afwaterende oprit die maar minimaal verzakt is ondanks dat het heel lang als parkeerterrein is gebruikt, dus ik heb de resterende bestrating gewoon nog even laten liggen...
Ik hoop eigenlijk dat het niet regent en ik gewoon een eerlijk antwoord krijg. :+ Wat heb je nu als oprit?

Bij ons is een bijkomend probleem dat we al asfalt hebben liggen. Ik vermoed dat het kostbaar gaat worden om dat weg te laten halen. En we moeten het eens worden met de buren. Maar we willen allebei hetzelfde: een natuurvriendelijke oprit die niet veel geld kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194087127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk dat het niet regent en ik gewoon een eerlijk antwoord krijg. :+ Wat heb je nu als oprit?

Bij ons is een bijkomend probleem dat we al asfalt hebben liggen. Ik vermoed dat het kostbaar gaat worden om dat weg te laten halen. En we moeten het eens worden met de buren. Maar we willen allebei hetzelfde: een natuurvriendelijke oprit die niet veel geld kost.
Ja asfalt is wel een dingetje. Wij hebben hier gewone 30x30 betontegels. Die heb ik op bepaalde plaatsen verwijderd om borders te maken, dus een soort 'negatief' tuinieren (ipv eerst alles leeghalen en daarna beplanting en dan een pad leggen). Op een gedeelte van de oprit moet nog wel ruimte zijn om auto's en fietsen te parkeren, maar ik zou het voor de koelte en de bloemetjes en bijtjes wel leuk vinden om bijvoorbeeld van de grasbetontegels te gebruiken op dat stuk. Die @miss_sly hierboven poste vind ik bijvoorbeeld erg mooi.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Staptegels en grasbetontegels zitten hier ook in het ontwerp.

En dan met name deze grasbetontegels:
[ afbeelding ]

Staptegels moet ik nog eens naar kijken welke ik mooi vind.
pi_194087164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gaaf! Maareh, hoe maai je dat?
Maaiblad vrij hoog houden en zorgen dat het redelijk vlak ligt.
pi_194087172
Padvast is trouwens wel mooi spul. Ligt hier over een groot stuk van de duinen, daar moest ik met de vrachtwagen altijd overheen rijden om de paviljoens te bevoorraden.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 17:33:40 #279
5428 crew  miss_sly
pi_194087440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gaaf! Maareh, hoe maai je dat?
Dat paddestoelen is trouwens inderdaad niet scherp. @:SQ; het is ook ander spul dan wat bij mijn ouders bij het zwembad ligt. Dat is een ander spul. Padvast is vrij nieuw als ik mij niet vergis.
Het is inderdaad vrij nieuw, en misschien ook nog niet zo veel gebruikt nog.
De eigenschappen klinken vrij goed, moet ik zeggen. Het is er in verschillende samenstellingen en afhankelijk van het gewicht dat erop komt, heb je een andere manier van leggen. Voor een oprit moet je bijvoorbeeld dieper uitgraven en meer zand eronder doen, geloof ik.

Grasbetontegels maaien doe je met een kantenmaaier, zei ze gisteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 21:21:18 #280
5428 crew  miss_sly
pi_194105966
Ik kon maar niemand vinden die deze kast voor ons kon maken:



En dus heb ik overlegd met collega timmerman. Ik heb alle losse delen uitgerekend en uitgetekend en dat nog eens door hem laten checken. En vandaag heb ik bij de Praxis alle delen laten zagen:





En dan heb je een hele kar vol materiaal, dat ze vrijdag komen bezorgen. Het is allemaal gegrond MDF, meeste 18 mm, voor de achterwand 9 mm. Er komt een grenen bureaublad tussen.

Ach, het is eigeniljk net zoiets als een Ikea kast in elkaar zetten, alleen moeten we nu zelf de gaatjes nog boren :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194106853
Deel rechts zijn planken? Dat gaat dan doorhangen met mdf.
Kan je voorkomen door de planken dik te maken, hol van binnen.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 22:30:26 #282
5428 crew  miss_sly
pi_194107005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:20 schreef mikieu het volgende:
Deel rechts zijn planken? Dat gaat dan doorhangen met mdf.
Kan je voorkomen door de planken dik te maken, hol van binnen.
Daar komen nog wat dwarse plankjes in om vakken te maken en te steunen. Bovendien komt er een achterwand tegenaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194109033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:20 schreef mikieu het volgende:
Deel rechts zijn planken? Dat gaat dan doorhangen met mdf.
Kan je voorkomen door de planken dik te maken, hol van binnen.
Ander 18mm plaatmateriaal gaat op termijn ook doorhangen, niet alleen MDF.

Maar met dwarsplankjes voor vak verdeling komt t goed.

Tip voor de kopse kanten van het MDF goed af te kunnen lakken: paar keer in smeren met een houtlijm/water mengsel. Werkt veel beter dan lakplamuur. Dat schuur ik altijd los op de een of andere manier :@

[ Bericht 0% gewijzigd door FranticDJ op 16-07-2020 07:48:57 ]
pi_194109096
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ander 18mm plaatmateriaal gaat op termijn ook doorhangen, niet alleen MDF.

Maar met dwarsplankjes voor vak verdeling komt t goed.

Tip voor de kopse kanten van het MDF goed dat e kunnen lakken: paar keer in smeren met een houtlijm/water mengsel. Werkt veel beter dan lakplamuur. Dat schuur ik altijd los op de een of andere manier :@
Klopt! Houtlijm wordt keihard.

Ik merk wel heel veel verschil tussen MDF van de bouwmarkt en van een meubelmaker die het voor me zaagt. Bij die laatste worden de kopse kanten met schuren en 2 keer gronden helemaal glad.

Bij de bouwmarkt is het soms net karton vol kraters.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 09:14:20 #285
5428 crew  miss_sly
pi_194109811
Ik heb gegrond MDF, dus kan ik er theoretisch zonder schuren overheen verven. De kopse kanten niet, dat is een goede tip!
De man die het gezaagd heeft had het erover de kieren dicht te smeren met acrylaatkit, omdat daar goed overheen te schilderen is.
Mijn collega zei de plekken van de schr
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:46 schreef archito het volgende:

[..]

Klopt! Houtlijm wordt keihard.

Ik merk wel heel veel verschil tussen MDF van de bouwmarkt en van een meubelmaker die het voor me zaagt. Bij die laatste worden de kopse kanten met schuren en 2 keer gronden helemaal glad.

Bij de bouwmarkt is het soms net karton vol kraters.
Het is mijn eerste project, en ik vond dat ik nu al zoveel geld kwijt ben voor al dat materiaal, dus vond de bouwmarkt wel even voldoende :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194109887
Komt helemaal goed hoor ^O^

hoe ga je je verbindingen doen?
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 10:19:02 #287
5428 crew  miss_sly
pi_194110506
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:19 schreef FranticDJ het volgende:
Komt helemaal goed hoor ^O^

hoe ga je je verbindingen doen?
Ik heb een boormal voor deuvels en een verzinkboor voor de schroeven.
Dus eerst de deuvelgaten goed plaatsen, en dan de deuvels en de schroeven. 2 deuvels en 2 schroeven per verbinding, denk ik.

Ik vind het wel spannend, hoor, maar ook erg leuk. Ik heb echt zin om eraan te beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194110946
Ik zou de grote karkassen/elementen ook lijmen als ik jou was. Mits je ze dan nog in/uit de kamer kan krijgen ;) Biedt net een beetje meer sterkte.

En dan de afzonderlijke elementen idd aan elkaar schroeven zodat het 1 geheel is wat altijd nog uit elkaar kan.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:10:05 #289
5428 crew  miss_sly
pi_194111081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:58 schreef FranticDJ het volgende:
Ik zou de grote karkassen/elementen ook lijmen als ik jou was. Mits je ze dan nog in/uit de kamer kan krijgen ;) Biedt net een beetje meer sterkte.

En dan de afzonderlijke elementen idd aan elkaar schroeven zodat het 1 geheel is wat altijd nog uit elkaar kan.
Ik heb ook over lijm nagedacht inderdaad. Maar dat betekent dat het echt niet meer uit elkaar kan zonder het te slopen, toch?
Nou is het ook niet de bedoeling dat het anytime soon uit elkaar gehaald gaat worden, maar je weet het nooit zeker.

Ik zou bijvoorbeeld de twee hoge kasten individueel wel kunnen lijmen, en de lage kast ook, en dan met elkaar verbinden middels de bovenste plank, het bureaublad en de plank er tussenin en de lage kast aan de hoge kast vastmaken. Bedoel je dat? Dan kun je hem altijd ontmantelen tot drie grotere elementen die nog wel te verplaatsen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194111128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou bijvoorbeeld de twee hoge kasten individueel wel kunnen lijmen, en de lage kast ook, en dan met elkaar verbinden middels de bovenste plank, het bureaublad en de plank er tussenin en de lage kast aan de hoge kast vastmaken. Bedoel je dat? Dan kun je hem altijd ontmantelen tot drie grotere elementen die nog wel te verplaatsen zijn.
Precies wat ik bedoel ;)

Eventueel de bovenst plankenconstructie tussen de twee hoge kasten ook als los element verlijmen. Lijkt me toch een element waar je boeken (en dus veel gewicht) in gaat zetten. Dan is wat extra sterkte van lijm welkom.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:18:20 #291
5428 crew  miss_sly
pi_194111164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:14 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel ;)

Eventueel de bovenst plankenconstructie tussen de twee hoge kasten ook als los element verlijmen. Lijkt me toch een element waar je boeken (en dus veel gewicht) in gaat zetten. Dan is wat extra sterkte van lijm welkom.
De bovenste plankconstructie hangt niet helemaal tussen de kast. De bovenste plank gaat over de kast links en rechts heen als bovenkant. Alleen de plank eronder zit tussen de twee hoge kasten. Begrijp je wat ik bedoel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194111173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De bovenste plankconstructie hangt niet helemaal tussen de kast. De bovenste plank gaat over de kast links en rechts heen als bovenkant. Alleen de plank eronder zit tussen de twee hoge kasten. Begrijp je wat ik bedoel?
Ah, op die manier. Had ik zelf anders gedaan :@ maar is ook een manier ja :)
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:20:47 #293
5428 crew  miss_sly
pi_194111190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:19 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Had ik zelf anders gedaan :@ maar is ook een manier ja :)
Dit adviseerde mijn collega :) Volgens mij om het meer stevigheid te geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194111209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit adviseerde mijn collega :) Volgens mij om het meer stevigheid te geven.
Hmmja, maakt het ook een geheel.

Ik zat zelf te denken, als we alleen naar de hoge kasten en de planken constructie boven kijken, om de drie afzonderlijke elementen stevigheid te geven. En die dan weer stevig aan elkaar te verbinden met schroeven/deuvels. Zonder in te leveren op de stevigheid van de afzonderlijke elementen.

Zeg niet dat jouw methode slecht is hoor ;) er leiden meerdere wegen naar Rome :)
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:30:37 #295
5428 crew  miss_sly
pi_194111280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:23 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hmmja, maakt het ook een geheel.

Ik zat zelf te denken, als we alleen naar de hoge kasten en de planken constructie boven kijken, om de drie afzonderlijke elementen stevigheid te geven. En die dan weer stevig aan elkaar te verbinden met schroeven/deuvels. Zonder in te leveren op de stevigheid van de afzonderlijke elementen.

Zeg niet dat jouw methode slecht is hoor ;) er leiden meerdere wegen naar Rome :)
Was ook een manier geweest, inderdaad, als ik het zo lees. De hoge elementen zouden iets steviger zijn geweest als ze een eigen bovenkant hadden gehad, bedoel je? Ik had het eerst zo getekend, maar mijn collega kwam met deze aanpassing.

Wat betreft in elkaar zetten: eerst de hoge elementen zonder bovenkant (liggen op de grond dan maar) en deze dan verbinden met de lange bovenkant, het bureablad en de tussenliggende plank. Dan het lage element in elkaar zetten en dan bevestigen aan het hoge element?

Op die manier kan ik het beste werken, denk ik, en heb ik de minste hulp nodig van man; alleen om de boel rechtop te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194111312
Leuk dat je het gewoon zelf gaat doen! Daar leer je weer veel van. En na zo'n bezoek aan de bouwmarkt begrijp je de populariteit van zaken als de Ikea altijd weer wat beter, vind ik. De materiaalkosten zijn al best hoog en dan moet je ook nog verf en toebehoren kopen.

Ik heb wel eens als tip gekregen om de kopse kanten hiermee in te smeren:



Ik vind dat echt wonderspul, al heb ik het voor dit doeleinde niet zelf geprobeerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194111313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat betreft in elkaar zetten: eerst de hoge elementen zonder bovenkant (liggen op de grond dan maar) en deze dan verbinden met de lange bovenkant, het bureablad en de tussenliggende plank. Dan het lage element in elkaar zetten en dan bevestigen aan het hoge element?

Op die manier kan ik het beste werken, denk ik, en heb ik de minste hulp nodig van man; alleen om de boel rechtop te zetten.
Klinkt wel als de handigst manier ja :)
pi_194111319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk dat je het gewoon zelf gaat doen! Daar leer je weer veel van. En na zo'n bezoek aan de bouwmarkt begrijp je de populariteit van zaken als de Ikea altijd weer wat beter, vind ik. De materiaalkosten zijn al best hoog en dan moet je ook nog verf kopen.

Ik heb wel eens al tip gekregen om de kopse kanten hiermee in te smeren:

[ afbeelding ]

Ik vind dat echt wonderspul, al heb ik het voor dit doeleinde niet zelf geprobeerd.
heb ik ook geprobeerd.. net als lakplamuur. maar ook dat begon af te brokkelen met minimaal schuren :@

het is wel inderdaad wonderspul om scheuren e.d. mee te vullen.
pi_194111333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

heb ik ook geprobeerd.. net als lakplamuur. maar ook dat begon af te brokkelen met minimaal schuren :@
Hoe krijg je dat voor elkaar. :D Ik heb het wel eens met lakplamuur geprobeerd en dat werkte goed, alleen vond ik het enorm klotespul.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 11:36:23 #300
5428 crew  miss_sly
pi_194111364
Of gewoon acrylaatkit dat ook gebruikt wordt voor de kiertjes? Is ook goed overschilderbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194111384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Of gewoon acrylaatkit dat ook gebruikt wordt voor de kiertjes? Is ook goed overschilderbaar.
Ik vind kit zelf ook niet zulk fijn spul, al heb ik tegenwoordig een hulpmiddel van rubber waardoor ik beter glad kan strijken zonder er een enorme kliederboel van te maken. Ik weet trouwens dat er ook speciale mdf-vuller is.

Open jij een nieuw topic?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')