Ah goed punt. Ik had alleen de titel gelezen. Daar werd ik even keihard uitgeluld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar als je niet alleen de titel, maar ook de inhoud had gelezen had je ook dit gezien:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
- Kinderen raken net zo goed besmet
- Kinderen hebben mildere klachten waardoor het juist minder snel opvalt dat ze het hebben
- Kinderen kunnen het juist wel heel snel verspreiden
Allemaal punten uit de bron die jij net gaf.
Kreeg al een hartverzakking...quote:
Ja, je bent veel te positief als je dat serieus denktquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef PinkLow het volgende:
Of er zijn geen nieuwe gevallen bekend en het virus ebt weg, of ben ik nu te positief
Ik heb wel het gevoel, dat we coronavrij zijn tegen april.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef PinkLow het volgende:
Of er zijn geen nieuwe gevallen bekend en het virus ebt weg, of ben ik nu te positief
Meerdere GGD regio's hebben al besmettingen gemeld. Gemiste kans.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef PinkLow het volgende:
Ik teken ervoor. Gewoon 0quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef PinkLow het volgende:
Ik heb het op twee browsers geprobeerd. Normaal zit ik op Chrome. Beide doen het niet. Maar bedankt voor je hulp. Hopelijk lost het zichzelf op.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén keer de pagina laden en geen kutbrowser hebben.
Alsof het voor de ziekte zelf uitmaakt of de statistieken een uurtje vroeger of later komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef Roellie80 het volgende:
"Het RIVM zit er bovenop"
Kunnen niet eens klok kijken blijkbaar. Maar we moeten ons leven aan hun toevertrouwen. Ik snap wel dat half Nederland het op deze manier niet serieus neemt.
Ja, de komende tijd gaat het nog enorm stijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef PinkLow het volgende:
Ik ken er dus serieus een die te pas en on pas haar kinderen weg brengt. Elk weekend ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:14 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik hoor alleen maar klagende mensen over het feit dat ze straks 2 weken op hun eigen kind moeten gaan passen.
Wie past er nou op zijn eigen kind????
Nee afgelopen weekenden hadden ze ook steeds updatesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef Doublepain het volgende:
Overheid en weekend..
Maandag update
Opera hier, geen problemen. FOK is wel trager dan anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef MQBM het volgende:
[..]
Ik heb het op twee browsers geprobeerd. Normaal zit ik op Chrome. Beide doen het niet. Maar bedankt voor je hulp. Hopelijk lost het zichzelf op.
RIVM gaat zo aankondigen dat het coronavirus is overwonnen en dat wij maandag weer met ze allen met het OV naar onze werk kunnenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:35 schreef Jojoke het volgende:
RIVM heeft een teamuitje vandaag of de teller is kapot.
Bron: https://www.medrxiv.org/c(...)217v1?versioned=truequote:Here, we investigate the stability of viable HCoV-19 on surfaces and in aerosols in comparison with SARS35 CoV-1. Overall, stability is very similar between HCoV-19 and SARS-CoV-1. We found that viable virus could be detected in aerosols up to 3 hours post aerosolization, up to 4 hours on copper, up to 24 hours on cardboard and up to 2-3 days on plastic and stainless steel. HCoV-19 and SARS-CoV-1 exhibited similar half-lives in aerosols, with median estimates around 2.7 hours. Both viruses show relatively long viability on stainless steel and polypropylene compared to copper or cardboard: the median half-life estimate for HCoV-19 is around 13 hours on steel and around 16 hours on polypropylene. Our results indicate that aerosol and fomite transmission of HCoV-19 is plausible, as the virus can remain viable in aerosols for
42 multiple hours and on surfaces up to days.
Sterker nog, geen updates geven zou serieus misdadig zijn in deze fase wat mij betreft.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:37 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Nee afgelopen weekenden hadden ze ook steeds updates
In dat licht begrijp ik je. Dat is inderdaad heel vervelend voor je.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:31 schreef Cara het volgende:
[..]
Tja, noem het maar serieus. Het is natuurlijk voorkomen achterlijk dat iemand van over de 60 met hartklachten consistent actief in contact is met mensen in de regio Rotterdam. Blijf verdomme gewoon even een extra weekje binnen. Ik kan me aan beide gedragingen net zo hard storen.
Misdadig ja?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, geen updates geven zou serieus misdadig zijn in deze fase wat mij betreft.
Waarom? De waarde van die updates is toch nihil. Ze zijn gestopt met zoveel mogelijk testen hé?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sterker nog, geen updates geven zou serieus misdadig zijn in deze fase wat mij betreft.
RIVM of GGD bellen oh nee die zijn gesloten in het weekendquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Cara het volgende:
Ik ben zelf trouwens sinds twee dagen verkouden.
Het begon dag één wel anders: eerst een behoorlijk droge keel (nooit last van) en een miniem kuchje, avond één een loopneus en wat snotteren.
Dag twee helemaal nergens last van, avond twee zojuist een dichte neus, nu nog steeds. Ik hou het zelf op een simpele verkoudheid, maar ik laat mezelf maar binnen.
ach ze willen niet dat ze ongelijk gaat krijgen dat alles nu verdubbelt is en ze lopen nu hard weg voor de waarheid en willen geen lock down hier in Nederland veroorzaken , dan mogen ze niet meer bij Rutte thee drinkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze moeten de Nederlanders nu wel informeren als ze dat iedere dag doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misdadig ja?
Want? Wat gaat er voor jou en mij veranderen als we straks horen dat er ipv 804 gevallen wellicht 965 of 1028 gevallen zijn?
Ik heb al 4 dagen last van een droge keelquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Cara het volgende:
Het begon dag één wel anders: eerst een behoorlijk droge keel (nooit last van) en een miniem kuchje, avond één een loopneus en wat snotteren.
Dag twee helemaal nergens last van, avond twee zojuist een dichte neus, nu nog steeds. Ik hou het zelf op een simpele verkoudheid, maar ik laat mezelf maar binnen.
Handen schudden is automatisme, dus fout is snel gemaakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In dat licht begrijp ik je. Dat is inderdaad heel vervelend voor je.
Mijn punt ging ook over het feit dat door een lakse houding van de regering, ook inspeelt op de laksheid van de burger.
"Maandag gaan de scholen gewoon open, omdat leerlingen niet besmettelijk zijn."
Dat soort dingen hoor ik van de overheid, waarbij ze zich baseren op adviezen van deskundigen. Nou, ik kan je vertellen dat die 'deskundigen' dachten dat de kans nihil was dat corona hier zou komen, en zijn daarbij een beetje stout geweest door bepaalde adviezen van WHO niet op te volgen.
Ook is er crisisberaad geweest een paar dagen geleden, waarbij de maatregel is getroffen om geen handen meer te schudden door onze premier, die daarna doodleuk Jaap van Dissels hand kapot drukte. En daarna lachen gieren brullen, zeggen dat we dat dus niet meer mogen doen. Kolderiek hoe ermee wordt omgegaan.
Ik neem het mensen ook niet meer kwalijk dat ze het virus niet meer serieus nemen door toedoen van de beperkte maatregels vervaardigd door ons kabinet.
Meer bier drinken!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb al 4 dagen last van een droge keel
Zweden is al gestopt met testen (alleen nog in ziekenhuizen)quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:39 schreef firefly3 het volgende:
Zou me niets verbazen als Nederland als enige land ineens geen updates meer heeft omdat de testkits op zijn
iets minder Vapen ( e sigaret ) en meer water drinken dat helpt echt welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik heb al 4 dagen last van een droge keel
Ja wie is nu dom? Wij of de mensen die gewoon naar buiten gaan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vriendin komt net uit de binnenstad van Amsterdam en zegt dat het superdruk is. Overal toeristen en shoppende mensen.
Ik snap dat wij hier lekker zitten te panieken soms, maar toch ben ik er verbaast over.
Jij denkt dat ze nog een programmeur kunnen vinden voor een dosapplicatie?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mijn theorie:
De teller van de GGD kan max op 999 staan. Er wordt nu een programmeur ingeschakeld om de database limieten aan te passen.
Waarom naar de stad gaan?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vriendin komt net uit de binnenstad van Amsterdam en zegt dat het superdruk is. Overal toeristen en shoppende mensen.
Ik snap dat wij hier lekker zitten te panieken soms, maar toch ben ik er verbaast over.
Goed bezig! Sterktequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Cara het volgende:
heb nog wat Corona in de koelkast staan , hebben ??quote:
Of dat er geen reagentia meer is. Sowieso wordt er in het weekend minder getest.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:39 schreef firefly3 het volgende:
Zou me niets verbazen als Nederland als enige land ineens geen updates meer heeft omdat de testkits op zijn
Het verbaast me vooral vanwege het vliegverkeer wat per dag meer en meer stil komt te liggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja wie is nu dom? Wij of de mensen die gewoon naar buiten gaan?
Meer drinken helpt wel idd, maar nog steeds dat droge gevoel.. Hopelijk blijft het ook daarbijquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
iets minder Vapen ( e sigaret ) en meer water drinken dat helpt echt wel
Cijfers vergelijken gaat al helemaal mank dus straks.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zweden is al gestopt met testen (alleen nog in ziekenhuizen)
Dat is al vanaf dag 1. Landen gaan gewoon anders om met het testen van mensen, dat is geen geheim.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Cijfers vergelijken gaat al helemaal mank dus straks.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Drink veel warms, zoals koffie of thee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Meer drinken helpt wel idd, maar nog steeds dat droge gevoel.. Hopelijk blijft het ook daarbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |