Ook als het naar een gebied of land is waar geen besmettingen zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik hoop echt dat mensen die nu nog, of sinds gisteren, op vakantie gaan naar het buitenland, zelf maar moeten uitzoeken hoe ze terugkomen.
Zal al een klus worden om de overwinteraars terug te krijgen als de grenzen dicht gaan.
Wie nu nog gaat is asociaal.
Ach ja, mensen houden van dramaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar gaan jullie niet meer naar buiten nu dan?
Een wandeling, naar sommige winkels, joggen of naar het park moet toch kunnen?
Is toch nier zo dat nu overal in de lucht hangt uren lang? Anders kan je geeneens in de thuis zitten of je huis luchten bv omdat ergens iemand verder op een aantal minuten ervoor gehoest heeft.
Dan zijn we snel uitgeteld met 1.000 ic beddenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:
Hoeveel bevestigde patiënten wij hebben boeit eigenlijk al lang niet meer. Eigenlijk zouden zij vanaf nu nog maar twee getallen moeten geven ...
- Aantal besmette patiënten op de IC
- Aantal vrije bedden op de IC
Rest boeit op dit moment echt niet meer.
Die waren net afgelopen, serieusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wanneer zijn daar de hamsterweken weer eigenlijk?
Serieuze vraag overigens.
Ik wel, morgen een lange wandeling maken. Word anders helemaal gek van dat in m'n eentje binnen zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is toch nier zo dat nu overal in de lucht hangt uren lang? Anders kan je geeneens in de thuis zitten of je huis luchten bv omdat ergens iemand verder op een aantal minuten ervoor gehoest heeft.
Joggen in het park, wandeling maken etc kan gewoon hoor. Je huis blijven luchten is ook heel goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dan is echt zo het water op ...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:46 schreef LTVDK het volgende:
En ik heb het idee dat de helft van het dorp hier zijn auto staat te wassen
Ik ga vanavond even het bos in, als het rustig is op straat. Op bezoek bij wat vrienden, maar mooi op 2 meter afstand van elkaar rondom het vuur zitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je moet je auto wel corona vrijhouden uiteraardquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:46 schreef LTVDK het volgende:
En ik heb het idee dat de helft van het dorp hier zijn auto staat te wassen
Ja het is lekker weer en ze mogen toch nergens heen, dan maar de auto wassenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Je moet je auto wel corona vrijhouden uiteraard
Ik heb een Toyota Coronaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:47 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Je moet je auto wel corona vrijhouden uiteraard
Buren willen nog snel naar de Efteling gaan iets met gratis kaartjesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Joggen in het park, wandeling maken etc kan gewoon hoor. Je huis blijven luchten is ook heel goed.
Winkelen zou ik gewoon tot het minimale beperken.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Sapstengel het volgende:
Hier merk ik echt niks van die maatregelen.
Zat net op het balkon, want verkouden dus blijf binnen. Maar woon aan een drukke loop- en fietsroute naar het winkelcentrum. Iedereen loopt gewoon rond, hoest een keertje. Maakt een praatje op het fietspad. Komt terug met een tasje boodschappen (weinig hamsteraars dus) en geeft de buurvrouw even drie zoenen omdat die eergisteren jarig was.
RIP aan de nabestaandenquote:
Ik leef gewoon mijn normale leven, zolang dat mogelijk is. Mits ik niet aan het hoesten ben (geweest) dan natuurlijk. Anders kan je je leven bijna altijd wel op halt zetten. Kan je altijd wat overkomen. Kans blijft enorm klein. Maar ik bezoek geen ouderen, of mensen met een zwakkere weerstand, daar hou ik natuurlijk rekening mee, ook als ik zelf niet ziek ben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat gaat niet meer lukken, die is dicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Buren willen nog snel naar de Efteling gaan iets met gratis kaartjes
Ik denk juist wel. Nederland neemt te weinig maatregelen en deze zijn veel te vrijblijvend. Rutte zegt bij keelpijn thuisblijven. Driekwart van de werkgevers zegt bij keelpijn kom maar gewoon werken, dat kan prima.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef PicoMMP het volgende:
maar die angst is ook echt niet gezond.
Als je naar buiten gaat, een beetje gepaste afstand houden van mensen misschien... Het moet ook niet een situatie worden waarin er regels zijn, een groep in vrijwillige lockdown gaat en dat dan ook van de anderen verlangt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Het hele leven wordt inmiddels beheerst door dit virus. Nu moeten we niet iedere vreemde maar gelijk gaan aflebberen, maar die angst is ook echt niet gezond. Gelukkig is dat vooral online en in de supermarkt.
Je moet je alleen langs 3.000 mensen wurmen in de winkel die hetzelfde denken, dus dat is niet per se een vertraging.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef aTypisch het volgende:
Wisten jullie dat het hamsteren juist de verspreiding van het virus vertraagt?Je hoeft immers minder vaak naar de supermarkt.
Die is gesloten sinds vandaag. Voorlopig blijft die ook dicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:49 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Buren willen nog snel naar de Efteling gaan iets met gratis kaartjes
Het RIVM baseert zich alleen op eigen onderzoeken volgens mij. Vooral niet naar buitenland kijken en vooral niet luisteren naar landen die nu al veel verder zijn in het proces.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:50 schreef probeer het volgende:
Op welke onderzoeken baseert het RIVM zich mbt de gedachte dat kinderen minder snel ziek worden en dus minder snel verspreiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |