abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:40:56 #151
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_192025172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Oh ja, en er zijn dus blijkbaar tevens hackers en overige oplichters op pad om al die thuiswerkende mensen hun inloggegevens te ontfutselen, met alle gevolgen van dien. Het is niet ondenkbaar dat dan de handhaving, zorg of nutsbedrijven slachtoffer worden van een hack in deze periode.

Die hackers mogen ze wat mij betreft dus ook alle zorg en bescherming ontzeggen. Jij het onveilig maken voor anderen? Prima, hopelijk wordt je niet besmet en echt ziek want je red je maar. Jammer als je huis ook geplunderd wordt dan. :W
:')
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:41:00 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192025174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:39 schreef Pedroso het volgende:
Och, ik snap het wel als mensen wat plezier zoeken ergens. Gewoon met een klein gezelschap wat feesten is niks mis mee.
Winkelen met vieze winkelmandjes etc is net zo risky.
Discutabel. Vriend besmet 10 vrienden op een feest. Allemaal jonge mensen dus die merken het niet of nauwelijks. Ondertussen gaan ze wel weer naar de appie en pakken ze winkelmandjes vast, peuteren ze hun neus, kriebelen aan hun gezicht, doen even die duurtjes open bij het vriesvak, etc , en heb je dus 10 besmetters erbij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192025178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik dacht dat Brazilië niet heel veel gevallen had. Het is daar trouwens zomer dus dat verhaal in de lente kan dan ook de bak in.
Midden Oosten ook een hoop besmettingen bij +30 graden
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:41:29 #154
47102 Elvi
miemkwien
pi_192025180
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wacht maar tot iemand wat DNA gaat besteden aan symptomen :{
Mijn tactiek is ook altijd om eerst in te zetten op verspreiding, en dan als alles besmet is -bam- longontstekingen, coma's, alles.
pi_192025192
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:38 schreef LTVDK het volgende:
Het begint wel aardig ingekleurd te raken allemaal

[ afbeelding ]
Levend Stratego vond ik als kind geweldig, maar dan merk ik toch dat ik ouder ben inmiddels, want levend plague inc. vind ik echt stom

:(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 13:42:07 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192025195
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:36 schreef maily het volgende:

Je geeft je boodschappenbriefje aan een medewerker en die doet jouw boodschappen. En dan geen 20 pakken melk en vijf pakken wcpapier.
Tja, ik haal normaal 1x per 2 weken een doos met 12 pakken melk. Dat is dus gebruikelijke voorraad voor ons. Maar maak dat een hamsteraar maar wijs.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:02 #157
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192025204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mijn tactiek is ook altijd om eerst in te zetten op verspreiding, en dan als alles besmet is -bam- longontstekingen, coma's, alles.
Dat doet dit virus toch ook, kan lekker ongestoord flink verspreiden 'want het is toch maar een griepje' :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:16 #158
3542 Gia
User under construction
pi_192025213
Ik hoop echt dat mensen die nu nog, of sinds gisteren, op vakantie gaan naar het buitenland, zelf maar moeten uitzoeken hoe ze terugkomen.

Zal al een klus worden om de overwinteraars terug te krijgen als de grenzen dicht gaan.

Wie nu nog gaat is asociaal.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:26 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192025214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:40 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik dacht dat Brazilië niet heel veel gevallen had. Het is daar trouwens zomer dus dat verhaal in de lente kan dan ook de bak in.
Dat is geloof ik iets wat Trump geroepen heeft, dat het per april waarschijnlijk afzakt. Die moet je nooit serieus nemen wat wetenschappelijke feiten betreft :X
pi_192025216
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:35 schreef matthijst het volgende:
De gezondheidszorg in Lombardije is een van de beste en meest geavanceerde ter wereld. Zij heeft een score van 9,9 op 10 in de puntenlijst van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) en bevindt zich in de top 5% van de health-index van alle regio’s wereldwijd.

https://www.hpdetijd.nl/c(...)re_code=Ev7BASrnkNr1
Als Zeeland als beste provincie van Nederland wordt gezien, kun je twijfel hebben over wat zij nou precies scoren..
pi_192025218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tja, ik haal normaal 1x per 2 weken een doos met 12 pakken melk. Dat is dus gebruikelijke voorraad voor ons. Maar maak dat een hamsteraar maar wijs.
Ik haal meestal als de pepsi max in de aanbieding is (2 voor 1) 16 of 20 flessen. Dus ja, gisteren in de Hoogvliet... Ik voelde me een hamsteraar.

Maar ja, schijt ook eigenlijk. De buit is inmiddels binnen.
pi_192025222
Er zijn hier waarschijnlijk veel mensen aan de schijterij, alle pleepapier alweer een tijdje uit voorraad in de diverse winkels en supermarkten. Gelukkig heb ik de dikke zaterdag krant nog.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192025224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:43 schreef Gia het volgende:
Ik hoop echt dat mensen die nu nog, of sinds gisteren, op vakantie gaan naar het buitenland, zelf maar moeten uitzoeken hoe ze terugkomen.

Zal al een klus worden om de overwinteraars terug te krijgen als de grenzen dicht gaan.

Dus dat!!!
pi_192025230
Maar gaan jullie niet meer naar buiten nu dan?
Een wandeling, naar sommige winkels, joggen of naar het park moet toch kunnen?

Is toch nier zo dat nu overal in de lucht hangt uren lang? Anders kan je geeneens in de thuis zitten of je huis luchten bv omdat ergens iemand verder op een aantal minuten ervoor gehoest heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 13:44:30 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192025238
quote:

Mja, schoonmoeder komt maandag terug uit Portugal. Dat zal nog wel lukken denk ik. Maar haar broer en schoonzus blijven nog een paar weken langer. Of die nog gewoon terug kunnen vliegen is maar de vraag.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192025240
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Is toch nier zo dat nu overal in de lucht hangt uren lang? Anders kan je geeneens in de thuis zitten of je huis luchten bv omdat ergens iemand verder op een aantal minuten ervoor gehoest heeft.
Ik zit ar drie weken in de gangkast onder de trap
pi_192025242
Hier merk ik echt niks van die maatregelen.

Zat net op het balkon, want verkouden dus blijf binnen. Maar woon aan een drukke loop- en fietsroute naar het winkelcentrum. Iedereen loopt gewoon rond, hoest een keertje. Maakt een praatje op het fietspad. Komt terug met een tasje boodschappen (weinig hamsteraars dus) en geeft de buurvrouw even drie zoenen omdat die eergisteren jarig was.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:12 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192025249
quote:

Tuurlijk kan dat. Ik ga zo ook straks een mooi stuk wandelen in het buitengebied. Niks aan het handje!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:18 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192025251
Hoeveel bevestigde patiënten wij hebben boeit eigenlijk al lang niet meer. Eigenlijk zouden zij vanaf nu nog maar twee getallen moeten geven ...

- Aantal besmette patiënten op de IC
- Aantal vrije bedden op de IC

Rest boeit op dit moment echt niet meer.
  Redactie Frontpage zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:25 #170
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192025253
quote:

Net gewoon een uurtje of 2 buiten gelopen, wel voornamelijk buitengebied maar meer dan genoeg mensen tegengekomen.
_____
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:44 #171
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_192025256
quote:

Hier pas ik mijn schema er niet voor aan eerlijk gezegd, dat paniekerige gedoe allemaal.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:48 #172
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192025257
quote:

Net anderhalf uur wezen wandelen voor de frisse lucht. Ben welgeteld vijf mensen tegenkomen en een handjevol auto's. Het is hier in ieder geval wel echt een stuk rustiger dan normaal.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192025259
quote:

Natuurlijk, wandelen buiten of joggen moet je juist gaan doen. Van de hele dag tussen 4 muren zitten wordt je ook niet gezond.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Spellchecker zaterdag 14 maart 2020 @ 13:46:00 #174
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192025260
quote:

Nee hoor; kan lekker de tuin in. Vijver schoonmaken ....
En anders kun je naar het bos of het strand .... als je vervoer hebt ....
pi_192025264
quote:

Hoezo? Wat ons hier te wachten staat ... Misschien dat je in Spanje of Amerika nog slechter uit bent. Maar je kunt nu beter bijvoorbeeld in Japan op rondreis zijn hoor.

En die mensen hebben gewoon netjes voor hun vakantie betaald. Dus ze doen niks tegen de regels in. Ze verlaten tijdelijk een land dat er een potje van heeft gemaakt. Hun goed recht.
pi_192025268
Wat is eigenlijk het probleem van hamsteren?
De logistiek in NL is wél bij machte om de voorraden binnen een dag aan te vullen. En de eerste grijpgrage consumenten hebben hun voorraadje WC-papier al binnen.
Bovendien heb je dan een degelijke economie die wél goed draait.
De horeca lijdt verliezen, de culturele economie, de sport-economie. Het is toch prima dat de supermarkten deze nationale economische malaise dan nog enigszins compenseren.

Verder zijn er meer voordelen:
Velen worden nu "gedwongen" om thuis te werken. Wellicht bevalt dit na een aantal weken toch beter dan verwacht. Dus blijven ze dit doen. Gevolg: minder files, minder CO2 uitstoot etc.
Mensen krijgen meer aandacht voor de gezondheid. Hygiëne e.d.
En ook die geitenwollensokken vaccinatie-tegenstand(st)ers houden ook even hun muil hopelijk.

Ieder nadeel heb zíjn voordeel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192025269
quote:

Ook als het naar een gebied of land is waar geen besmettingen zijn?

Wat wellicht asociaal is, is dat als je zonder het te weten het virus bezit, dit meeneemt. Maar dat is hier in Nederland enigszins ook het geval
  Redactie Frontpage zaterdag 14 maart 2020 @ 13:46:37 #178
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192025270
En ik heb het idee dat de helft van het dorp hier zijn auto staat te wassen _O-
_____
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:46:48 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192025271
quote:

Ach ja, mensen houden van drama :D
Ga echt niet binnen blijven voor die corona. En als KLM over 2 weken nog vliegt ook gewoon op vakantie :{w
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192025274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:
Hoeveel bevestigde patiënten wij hebben boeit eigenlijk al lang niet meer. Eigenlijk zouden zij vanaf nu nog maar twee getallen moeten geven ...

- Aantal besmette patiënten op de IC
- Aantal vrije bedden op de IC

Rest boeit op dit moment echt niet meer.
Dan zijn we snel uitgeteld met 1.000 ic bedden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')