Duurt waarschijnlijk nog wel half jaar, maar het is een beginquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mooi zo, nu doorpakken
Mee eens, zit dan ook te wachten op verdere maatregelen want dit werkt zo niet of amper.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
De huidige maatregelen zullen het zeker wat afremmen, daar twijfel ik niet aan. De vraag is of het genoeg is.
Ik zie nog steeds veel mensen buiten. Gisteren om 7:30 al waren er heel wat studenten rondom het Uithof in Utrecht. De wegen waren absoluut leger, maar niet leeg. Mensen gaan nog steeds uit (eten), concerten in kleine zalen gaan nog steeds door, kroegen zijn nog steeds niet helemaal leeg, scholen zitten nog steeds vol etc.
Het is eigenlijk gestoord dat je nog steeds bijelkaar mag komen, zolang je maar onder de 100 man blijft. Alsof het virus bij een groep van 99 man denkt "pfff, nee al die moeite voor maar 99 man ga ik niet doen hoor". Als iemand in die groep besmet is en weer een paar anderen besmet die op hun beurt weer ..... nou ja, je begrijpt het wel.
Wat de denken van al die hamsteraars nu? Lekker met 100+ man in een supermarkt? Half uur of een uur in de rij staan, lekker hoesten, alles aanraken met je handen etc .... De besmettingen gaan gewoon door.
Als wij straks een daling gaan zien n.a.v. de maatregelen moeten wij denk ik vooral oppassen dat wij niet denken "pfff ergste is nu wel voorbij". Zodra je dat doet krijg je 10 dagen later alsnog de deksel op je neus.
We zullen zien. Donderdag had ik er vertrouwe in, maar zodra ik vrijdag naar buiten ging om naar mijn werk te gaan (in de zorg, dus kan niet binnenblijven) verloor ik alle vertrouwen die ik had. Er zijn nog steeds TEVEEL mensen op de been.
en in china nog niks gevonden? apart..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef -river- het volgende:
Wetenschappers Erasmus MC en UU claimen vondst antilichaam tegen COVID-19
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-covid-19~ae6b1a87/
Dank jequote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Vooruit dan maar weer.
Ik had het aangepast, ik zelf, de TT. En ik heb zelf ook extra ingeslagen. Dus ik wenste het mezelf ook toe zeg maar. Maar bedenk wel dat we echt niet over įlles kunnen gaan vallen in deze tijd ajb.
Dan je ben minimaal 1,5 jaar verder voordat er iets geproduceerd gaat wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze gaan het binnenkort publiceren dan kunnen alle wetenschappers er mee aan de slag
quote:Ongeveer tweehonderd hindoes kwamen zaterdag in de Indiase hoofdstad New Delhi bijeen op een speciaal evenement om koeienurine te drinken. Dat deden ze om het nieuwe coronavirus tegen te gaan. Hindoes beschouwen koeien als heilige dieren. Volgens hen heeft de urine van de dieren geneeskrachtige eigenschappen en helpt het drinken tegen ziektes.
Kun je ze het kwalijk nemen? Er zijn richtlijnen uitgegeven, waar mensen zich aan houden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
De huidige maatregelen zullen het zeker wat afremmen, daar twijfel ik niet aan. De vraag is of het genoeg is.
Ik zie nog steeds veel mensen buiten. Gisteren om 7:30 al waren er heel wat studenten rondom het Uithof in Utrecht. De wegen waren absoluut leger, maar niet leeg. Mensen gaan nog steeds uit (eten), concerten in kleine zalen gaan nog steeds door, kroegen zijn nog steeds niet helemaal leeg, scholen zitten nog steeds vol etc.
Het is eigenlijk gestoord dat je nog steeds bijelkaar mag komen, zolang je maar onder de 100 man blijft. Alsof het virus bij een groep van 99 man denkt "pfff, nee al die moeite voor maar 99 man ga ik niet doen hoor". Als iemand in die groep besmet is en weer een paar anderen besmet die op hun beurt weer ..... nou ja, je begrijpt het wel.
Wat de denken van al die hamsteraars nu? Lekker met 100+ man in een supermarkt? Half uur of een uur in de rij staan, lekker hoesten, alles aanraken met je handen etc .... De besmettingen gaan gewoon door.
Als wij straks een daling gaan zien n.a.v. de maatregelen moeten wij denk ik vooral oppassen dat wij niet denken "pfff ergste is nu wel voorbij". Zodra je dat doet krijg je 10 dagen later alsnog de deksel op je neus.
We zullen zien. Donderdag had ik er vertrouwe in, maar zodra ik vrijdag naar buiten ging om naar mijn werk te gaan (in de zorg, dus kan niet binnenblijven) verloor ik alle vertrouwen die ik had. Er zijn nog steeds TEVEEL mensen op de been.
Inmiddels wel in China nagemaaktquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:22 schreef mschol het volgende:
[..]
en in china nog niks gevonden? apart..
Zou de media er ook bij melden dat er specifiek wordt gemeld dat het nog niet de media gemeld moet worden als vaststaande informatie?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:21 schreef -river- het volgende:
Wetenschappers Erasmus MC en UU claimen vondst antilichaam tegen COVID-19
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-covid-19~ae6b1a87/
Full house aan symptomen maar niet eens in aanmerking komen om getest te worden. Ra ra wat klopt hier nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:19 schreef Logician2.0 het volgende:
Gediagnostiseerd met een virale longontsteking, (ja getest en bloed geprikt en alles) maar niet perse op corona omdat wij volgens de ggd niet in aanmerking kwamen. Volgens de huisarts zelf was het wel aanemelijk, dus wel dezelfde behandeling mbt pufjes/codeine/temp dagelijks noteren etc.
Eerst kreeg ik knallende koppijn met een soort kriebel/irritatie in mijn neus alsof ik enorm verkouden was zonder dat ik het echt was.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:18 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Kun je het verloop ergens beschrijven? Kunnen we vergelijken met anderen.
En fijn voor je natuurlijk!![]()
Man man die willen graag een coronavirus 5.0 creeren daar in Indiaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:23 schreef maily het volgende:
Hindoes drinken koeienurine in strijd tegen coronavirus
[..]
Jongens hou dat persoonlijke gehakketak gewoon ff via dm of haal je schouders op ajb. We zitten hier nog weken met elkaar opgescheept. Dit soort gedoe is echt oninteressant voor alle anderen die meelezen. Dank voor het begrip.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus toch, ik dacht het al. Jouw onderbuikgevoelens moeten we beschouwen als feiten. Ik heb het genoteerd.
Lekker man.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:23 schreef maily het volgende:
Hindoes drinken koeienurine in strijd tegen coronavirus
[..]
Dus is het kul dat het OV zo belangrijk is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we daar Ambulances voor.
Ieder beetje helpt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mooi zo, nu doorpakken
Lekker ook die brok die je op die foto zietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:24 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Man man die willen graag een coronavirus 5.0 creeren daar in India
Scuzi.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Jongens hou dat persoonlijke gehakketak gewoon ff via dm of haal je schouders op ajb. We zitten hier nog weken met elkaar opgescheept. Dit soort gedoe is echt oninteressant voor alle anderen die meelezen. Dank voor het begrip.
(ik quote jou maar dit is uiteraard aan iedereen die persoonlijke frustraties hier gaan uitvechten)
Ik dacht dat je alleen moest overschakelen naar 1 gram bij een acute besmettingquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:24 schreef Tuned22 het volgende:
Grote hoeveelheden vitamine C nemen is ook niet heel verstandig. Wat ik er van weet is dat je het moet opbouwen 'to bowel tolerance' ofwel: neem je teveel dan raak je aan de dunne.
En mega dosissen zouden niet goed voor je nieren zijn. Eerst even Googelen maar voordat je besluit om bijv. 1 gram per dag te gaan nemen.
Kansloosquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:26 schreef capricia het volgende:
In Frankrijk zijn de gele vestjes weer massaal op de been. Ondanks de maatregelen dat je maar met 100 mag zijn.
Hoe dom.
Heb ooit een maagzweer gehad, als ik 1000mg vitamine C neem dan voelt dat als zoutzuur in m'n maag. Je kan het niet zonder meer adviseren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:24 schreef Tuned22 het volgende:
Grote hoeveelheden vitamine C nemen is ook niet heel verstandig. Wat ik er van weet is dat je het moet opbouwen 'to bowel tolerance' ofwel: neem je teveel dan raak je aan de dunne.
En mega dosissen zouden niet goed voor je nieren zijn. Eerst even Googelen maar voordat je besluit om bijv. 1 gram per dag te gaan nemen.
Waarom gaat er eigenlijk zoveel tijd overheen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:23 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dan je ben minimaal 1,5 jaar verder voordat er iets geproduceerd gaat worden
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 11:34:10Iranian state TV reports the number of people who have died after testing positive for COVID-19 in the country has risen by 97 to 611 citing a health ministry official reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |