abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:07:55 #121
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192017419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Maar als je logisch kan nadenken weet je dat het nodig is, toch? Ik denk niet eens na over economische gevolgen om eerlijk te zijn, dat is nu geen prio. Ik weet bijv dat ik mijn baan kwijt ga raken, mijn sector is ubergevoelig voor dit soort praktijken. So be it. Dont care. JHet komt allemaal wel goed, uiteindelijk.

Had dit 3 weken geleden niet verwacht. Dat wel.
Fijn dat je er nog zo in staat. Baan kwijt is ook niet niks. Nja als je nog jong bent kun je nog alle kanten op natuurlijk. Welke sector is het?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:08:37 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_192017427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. ;)
okee dan begrijpen we elkaar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 maart 2020 @ 00:08:41 #123
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192017430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Revanches het volgende:

[..]

Stuur ze dit
https://nos.nl/l/2326992
Al gedaan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_192017433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Domnivoor het volgende:
Dit schreef ik vorige week:
[..]

+200 doden per dag in Italie is al het nieuwe normaal :N
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:09:32 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192017440
National Guard activated to combat coronavirus spread in six states, more to follow
https://www.militarytimes(...)ates-more-to-follow/
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:09:49 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192017444
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef chipitovandenbroek het volgende:

[..]

Eerder een realist :Y
Je was al niet op de hoogte van de EU maatregelen
pi_192017454
Capaciteitsproblemen
Fase rood is nodig omdat in Brabantse ziekenhuizen capaciteitsproblemen dreigen te ontstaan. Alle Brabantse ziekenhuizen spraken donderdag met elkaar af dat zij streven naar een verdubbeling van de intensive care-plekken. "Maar ieder ziekenhuis beslist voor zich hoe snel en hoe ver zij gaan met het invoeren van maatregelen", aldus de woordvoerder.

De capaciteitsproblemen komen door het fors stijgende aantal registreerde besmettingen in onze provincie. Het aantal patiënten bij wie het virus is vastgesteld in Brabant is vrijdag met 87 toegenomen, zo blijkt uit de recentste RIVM-cijfers. Dat brengt het totaal op 360 geregistreerde patiënten. Landelijk staat het aantal positieve coronatests op 804. Tien Nederlanders overleden tot nu toe aan het virus.

Na code rood volgt code zwart
In zorgtermen is code rood niet de zwaarste fase waar men naar kan opschalen. Dat is namelijk fase zwart. Dan is er sprake van 'zulke grote bedreiging van de regionale zorgcontinuïteit dat deze vastloopt ondanks aanpassingen van het zorgaanbod'. Er wordt dan gesproken van een (landelijke) crisis. De veiligheidsregio voert in deze fase de regie.

Bron omroepbrabant
pi_192017456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zijn wel landen met een koud klimaat. :')
Valt best mee hè.

Sudan 31, Gabon 31, Venezuela 27, Suriname 31, Cayman Islands 28, Aruba en Guadeloupe 28, dus ja, valt best mee met dat virus in de warmte.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192017462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Fijn dat je er nog zo in staat. Baan kwijt is ook niet niks. Nja als je nog jong bent kun je nog alle kanten op natuurlijk. Welke sector is het?
Kan ik niet zeggen, dan weet je meteen wie mijn werkgever is en wil dat graag prive houden.

Ik ben het gewend inmiddels om elk 2 jaar weer een bezuiniging mee te maken, maar weet je, het is maar een baan, mijn gezondheid is belangrijk. Net als de gezondheid van mijn ouders en verdere familieleden. Zolang zij gezond blijven vind ik het goed.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:10:57 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192017465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:05 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je ACE2 receptor (Google RAAS systeem) is verantwoordelijk in bloeddrukregulatie. COVID19 zou op deze receptor aangrijpen en daarom extra gevaarlijk zijn voor mensen met al een hoge bloeddruk.
oke, maar als ze die data al hebben kunnen ze het voor dit virus gebruiken?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:11:50 #131
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192017476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:07 schreef Domnivoor het volgende:
Dit schreef ik vorige week:
[..]

Nou zolang ze niet iedereen meer checken is het lastig te zeggen.
Maar tot nu toe is het die 100.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192017477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je was al niet op de hoogte van de EU maatregelen
Maatregel wil ik dat niet noemen eerder blijk van onvermogen van de EU

25 miljard wat ga je er mee doen :')

De families van de overledenen mee afkopen?
pi_192017487
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gekke vraag.... maar nu je dit roept..... zijn virussen gevoelig voor die straling of kunnen ze zo (MRI? of zo) gedetecteerd worden ?
Virussen worden gedetecteerd met een PCR. Een kettingreactie waarbij een klein stukje viraal RNA (voorloper van menselijk DNA) wordt vermenigvuldigd tot het punt bereikt is waarop we het makkelijk kunnen analyseren.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:12:16 #134
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192017490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Kan ik niet zeggen, dan weet je meteen wie mijn werkgever is en wil dat graag prive houden.

Ik ben het gewend inmiddels om elk 2 jaar weer een bezuiniging mee te maken, maar weet je, het is maar een baan, mijn gezondheid is belangrijk. Net als de gezondheid van mijn ouders en verdere familieleden. Zolang zij gezond blijven vind ik het goed.
Nouja, je moet er wel van leven natuurlijk :)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 00:12:28 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192017494
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat vind ik dicht genoeg op het front om jouw indruk even zwaar te laten wegen als die van een arts-assistent, of iemand die hier claimt dat te zijn. Sterker nog, ik denk dat je ook als toevallige bezoeker van een gemiddeld ziekenhuis al snel kunt opmerken dat er verrekt weinig bewustzijn van de immense dreiging is.
Eens! Ik heb het al een paar keer aangegeven ook, maar misschien heb jij het gemist.

Ik geef bijvoorbeeld vaak aan wat het verschil is tussen wat het RIVM adviseert en mijn ziekenhuis doet. Zij hebben in Utrecht veel meer patiënten getest, ook zonder connectie tot de risicogebieden waar het RIVM zich zo krampachtig aan bleef vasthouden.

Daarnaast testen ze in Utrecht nog steeds de medewerkers (bij klachten) en als je koorts heb gehad mag je alleen maar komen werken na een negatieve test.

Vandaag was in ieder geval de eerste keer sinds het begonnen is dat ik het gevoel had dat het speelde bij zowel patiënten als personeel. Al heb ik het gevoel dat er nog steeds heel veel mensen zijn die het niet echt serieus nemen, maar ook vooral hun leven niet willen veranderen/aanpassen door dan maar een keer niet uit eten te gaan of een biertje te pakken.

Persoonlijk vind ik dat het UMCU het echt goed aanpakt. Ze informeren goed en bij ons op de afdeling denken ze goed na over hoe wij besmetting kunnen voorkomen en hoe wij zo lang mogelijk zorg kunnen blijven leveren.

Artsen die geen spreekuur hebben moeten verplicht van huis werken, zodat zij niet besmet kunnen raken. Geldt ook voor alle ondersteunende functies zoals versnellertechnici, ICT etc. Daarnaast is er een reisverbod opgelegd. De vakanties staan voor nu nog wel.
pi_192017496
Kom net terug van werk. Drukker dan gedacht maar op straat dode boel in centrum van den haag. En het is vrijdag...

Wel geschrokken van het bericht van de banen die geschrapt gaan worden bij klm
pi_192017499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sught, zit ik opeens in een Facebook-discussie met wat mensen die de paniek nergens op vinden slaan. Dat de griep meer doden geeft.
En het is allemaal de schuld van (social) media.

Ik probeer ze nog duidelijk te maken dat regeringen niet volledige landen op slot gooien vanwege griep of vanwege de media, maar het is praten als brugman.
Ik bedacht me halverwege de discussie dat ik eerder met deze Facebook'vriend' in discussie was geraakt over vaccinaties |:(
Ben al zeven jaar geleden gestopt met Facebook. Beste beslissing ooit.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 00:13:23 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192017505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 23:57 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me, opnieuw, af, met de huidige kennis, of ik dit al in januari gehad kan hebben.

Ben toen, serieus, zo ziek geweest. Alle klachten die beschreven worden met een lange nasleep.
Dan zou je ook mensen in je omgeving besmet hebben.
are we infinite or am I alone
pi_192017506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:12 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Nouja, je moet er wel van leven natuurlijk :)
Wat ik bedoel te zeggen is, zolang je gezondheid goed is, volgt de rest wel.
pi_192017508
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 00:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oke, maar als ze die data al hebben kunnen ze het voor dit virus gebruiken?
Elke werking (ACE blokkeren) heeft tientallen bijwerkingen. Daarom zijn er geen geneesmiddelen zonder bijwerkingen. Alles wat effect heeft, werkt op 1000 andere plaatsen ook. De truc is om iets te vinden wat zo specifiek is dat het alleen werking heeft, en geen bijwerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')