Maar we blijven nuchter toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:53 schreef Plots het volgende:
Nos, kan er ook nog wel bij:
"112 Noord-Holland overbelast door vragen over corona
De meldkamer van 112 is na 20.00 uur overbelast geraakt door vragen over koorts en verkoudheid, meldt de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord. Dat was nadat het publieksinformatienummer 0800-1351 van het RIVM was gesloten.
Bel alleen naar 112 bij levensbedreigende situaties, zegt de Veiligheidsregio. Anders kunnen, door de overbelasting, mensen die wél in een levensbedreigende situatie zitten het nummer niet bereiken"
Paniek alom in heel NL
Zei het van de week al, volgende week waarschijnlijk allemaal berichten dat er sinds invoeren van 100 een heel stuk minder files zijn opeens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:42 schreef R-woud93 het volgende:
Het was vandaag wel redelijk rustig op de snelweg, kun je eindelijk doorrijden mag je niet sneller dan 100
70.000?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:58 schreef chipitovandenbroek het volgende:
De Spaanse regio Catalonië gaat volledig in quarantaine vanwege het nieuwe coronavirus. Dat heeft de Catalaanse leider Quim Torra bekendgemaakt. In Catalonië wonen ongeveer 7,4 miljoen mensen.
Torra heeft hulp gevraagd aan de Spaanse regering om de maatregel goed te kunnen toepassen. Er kunnen geen vliegtuigen, treinen of boten meer naar Catalonië komen.
Het aantal besmettingen in de regio is vrijdag omhooggeschoten van 20 naar 58. Drie mensen zijn overleden. Eerder werden in Catalonië 70.000 mensen in quarantaine geplaatst.
Bron AD
wat mensen toch domquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet, sneu voor de mensen die daadwerkelijk in nood zijn
Dit virus begint gevaarlijke vormen aan te nemen ...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Ali B zegt echt zinnige dingen bij Jinek
Ik snap niet dat zo'n Klaver een podium krijgt, want hij wil alleen maar tegen de regering aanschoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Klaver zegt dat hij het kabinet niet aanvalt op verkeerde besluiten, maar geeft vervolgens wel aan dat de scholen dicht moeten
Twee dingen: je bent een paria omdat je de handel van je concurrenten bedreigd of daadwerkelijk de ziekte verspreid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tot andere landen ons onverantwoord vinden omgaan met de situatie en we een soort paria worden.
Niet goed voor de handel.
Dat zegt ie dan ook niet....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oke als Jesse Klaver zinnige dingen zegt dan is er echt iets raars aan de hand.
Hoor je mensen daar paniek om hebben? Niet echt, toch? We maken ons (het gewone volk) druk om andere nutteloze dingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee paniek om een supervirale, dodelijke SARS variant die vrij baan heeft gekregen van extreem incompetente, liegende autoriteiten.
Waarschijnlijk iets over hoge koorts en een dagenlange rothoest, het soort symptomen waarop GGD al niet meer wil acteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:59 schreef Plots het volgende:
Wat zullen de mensen vragen die naar 112 bellen?
"Wat moet ik doen als volgende week de stroom uitvalt?"
Ja alleen een paar kleine dorpregio's ten noordwesten van Barcelona in het binnenland.quote:
Hij heet in ieder geval toe dat het lang gaat duren. Eindelijk eerlijke informatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 13 maart 2020 22:49 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende: [..] Volgens Jaap van Dissel van het RIVM gaat dit nog jaren duren. https://www.hartvannederl(...)-krijgt-coronavirus/ We zullen het zien. We worden met de tijd beter bestend ertegen en kunnen er als maatschappij ons aan aanpassen.
Dat icm vaccins en moderne wetenschap/technologie doet mij hopen dat we eruit komen. Dat is wanneer ik optimistisch denk.
De keerzijde is een dystopia waarin het anders muteert en je zon black mirror wereld krijgt waarin twintigers geisoleerd opgegroeid zijn zonder opa's en oma's, met maskers op daten,nostalgisch zijn over een tijd die ze niet kennen en een mond zichtbaar de equivalent van een nip slip wordt.
Ik hoop het eerste.
Ik meld mij wel als ik door mijn proviand ben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb hier nog worteltjes in de koelkast als je er een paar wilt
Zelfs Kuzu zei zinnige dingen gisteravond tijdens het debat in de tweede kamerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:57 schreef TheVulture het volgende:
Klaver zegt dat hij het kabinet niet aanvalt op verkeerde besluiten, maar geeft vervolgens wel aan dat de scholen dicht moeten
Daar wees Ali hem dan ook fijntjes op, dat je in deze tijd als politiek niet alle besluiten van een regering moet gaan bevechten... maar Klaver vindt het open houden van scholen geen besluit ofzoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:59 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat zo'n Klaver een podium krijgt, want hij wil alleen maar tegen de regering aanschoppen.
Altijd het tegenovergestelde zeggen dan het kabinet zegt, laat hem lekker zijn bek houden en de overheid hun werk doen
Een Marokkaan uit mijn klas was fan van Geert Wilders gisteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Zelfs Kuzu zei zinnige dingen gisteravond tijdens het debat in de tweede kamer
Ja, dat verwacht ik ookquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zei het van de week al, volgende week waarschijnlijk allemaal berichten dat er sinds invoeren van 100 een heel stuk minder files zijn opeens.
Dat was ook wel onwerkelijk ja, alsof we opeens in een alternatieve dimensie zitten ofzoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Een nazi uit mijn blut und boden clubje stemt trouw Bij1.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Een Marokkaan uit mijn klas was fan van Geert Wilders gisteren.
Dat was wel even schrikken inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 23:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |