Als je 2 weken geleden een lock down+grenzen dicht hier had aangekondigd had iedereen je voor gek verklaard. Nu is het eigenlijk al te laat om er echt controle op te hebben. Je moet ook je landgenoten nu vertrouwen dat hun verstandig om gaan met de situatie (niet met onnodig veel mensen in contact komen en niet gaan hamsteren etc.)quote:Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, je had het vast kunnen voorkomen
Maar dan had je nu alle grenzen moeten sluiten en iedereen in quarantaine die het land in wil.
Ik ben absoluut geen expert maar de viroloog net bij Jimek vond ik wel met een goede uitleg komen. Niemand had zich aan de maatregelen gehouden al opeens het land plat moest en bijvoorbeeld Carnaval werd afgelast.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, je had het vast kunnen voorkomen
Maar dan had je nu alle grenzen moeten sluiten en iedereen in quarantaine die het land in wil.
Met andere woorden: de massa is niet te beteugelen, het is een monster.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen expert maar de viroloog net bij Jimek vond ik wel met een goede uitleg komen. Niemand had zich aan de maatregelen gehouden al opeens het land plat moest en bijvoorbeeld Carnaval werd afgelast.
En dat wisten we toch al?quote:Op maandag 16 maart 2020 22:26 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Met andere woorden: de massa is niet te beteugelen, het is een monster.
Zeker weten. Maar leuk dat expert Kyran het allemaal zag aankomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen expert maar de viroloog net bij Jimek vond ik wel met een goede uitleg komen. Niemand had zich aan de maatregelen gehouden al opeens het land plat moest en bijvoorbeeld Carnaval werd afgelast.
Wel interessant om de cultuurverschillen te zien, in Azië lukt het veel beter bijvoorbeeld. Ook interessant wat als essentiële diensten wordt gezien in verschillende landen. In Italië blijft (of bleef, misschien is het ondertussen veranderd). de tabaksboer open, hier in Noorwegen blijft de wijnmonopolie over (enige plek waar je wijn en sterke drank kan kopen) terwijl sportscholen etc. dicht zitten. In Nederland kun je nog steeds wiet halen.quote:
In Azië hebben ze natuurlijk veel meer meegemaakt met SARS in 2003. Denk dat het in zuid-Amerika ook iets serieuzer door de massa zou worden gezien door H1N1.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel interessant om de cultuurverschillen te zien, in Azië lukt het veel beter bijvoorbeeld. Ook interessant wat als essentiële diensten wordt gezien in verschillende landen. In Italië blijft (of bleef, misschien is het ondertussen veranderd). de tabaksboer open, hier in Noorwegen blijft de wijnmonopolie over (enige plek waar je wijn en sterke drank kan kopen) terwijl sportscholen etc. dicht zitten. In Nederland kun je nog steeds wiet halen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 22:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Yahoo! ES loopt weg met de nieuwe Nairo. Alleen het coronavirus kan hem stoppen. [ afbeelding ]
Het geheim is onthuld.quote:“Klopt”, zegt Benjamin Declercq. De jongere broer van Tim Declercq rijdt sinds dit seizoen voor Arkéa-Samsic. “Hij liet deze winter op stage al ongelofelijke dingen zien. Hij is dé kopman van de ploeg en dat schenkt hem toch wel zekerheid. Als je met drie voor dezelfde prijs rijdt - zoals bij Movistar het geval was - dan kan dat aan het vertrouwen knagen.”
Naar de buitenwereld toe heet Quintana een timide jongen te zijn. Volgens Roelandts én Declercq is hij vooral een heel aimabele ploegmaat. “Hij spreekt geen woord Frans, maar doet z’n best om de taal zo snel mogelijk machtig te worden en iedereen van de ploeg te begroeten. Je ziet wel dat hij zich amuseert. Hij vindt bij ons ook zijn broer Dayer, landgenoot Winner Anacona en vriend Diego Rosa terug.”
Vooral die eerste is volgens insiders belangrijk voor de ex-winnaar van de Giro en de Vuelta. Tijdens het seizoen woont het broederpaar samen in Monaco. “Ze hebben een erg goeie band”, zegt Declercq. “Ook dat brengt vertrouwen. Het zit vooral tussen de oren goed bij Nairo. In Nice was hij bergop een klasse beter dan de rest. En wat mij ook opvalt: hij is met de kleinste dingen bezig. Tot aan het gewicht van zijn koersbroek toe.”
Incognito, lieverdquote:Op maandag 16 maart 2020 23:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Heeft iemand per toeval Premium van de Telegraaf? Ik wil hier zó graag van genieten.
Dat klopt ook zeker, maar voor mijn gevoel zijn ze daar ook wat gehoorzamer (al hangt dat misschien ook samen met elkaar).quote:Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Azië hebben ze natuurlijk veel meer meegemaakt met SARS in 2003. Denk dat het in zuid-Amerika ook iets serieuzer door de massa zou worden gezien door H1N1.
Voor Europa is dit de eerste keer in jaren dat het echt zo om zich heen slaat.
Heeft Klopkoek daar wel tijd voor als hij de nieuwe elfjarige kindster van Roma moet analyseren?quote:Op maandag 16 maart 2020 23:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Klopkoek joins the party. Mijn avond kan niet meer stuk, echt niet meer stuk.
Camavinga > Frenkiequote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heeft Klopkoek daar wel tijd voor als hij de nieuwe elfjarige kindster van Roma moet analyseren?
Goednieuwsshow Dejan komt ook nog duiding geven. Ik kom niet meer bij.quote:Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heeft Klopkoek daar wel tijd voor als hij de nieuwe elfjarige kindster van Roma moet analyseren?
The gift that keeps on givin'. Alleen probeer ik dat niet te vaak hardop te zeggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 00:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Goednieuwsshow Dejan komt ook nog duiding geven. Ik kom niet meer bij.
Is dit serieus?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Kijk eens aan, Kyran zit al drie weken in een bunker met noodvoedsel en nul sociale contacten. Dat is wel een nuance. Dan ga je al gauw dat soort gedrag vertonen.
Gelukkig is er WLR.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Solidariteit is inmiddels ver te zoeken in COR
Hij is nog wel even op gesprek geweest met de interieurbouwer, maar het weekendje bowlen is, na grove druk van hemzelf, gelukkig afgelast, zo verkondigde hij vol trots.quote:
Die werkt met radiotherapiequote:Op maandag 16 maart 2020 23:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik meen ergens te hebben gelezen dat Kyran zelf in zorg werkt. Ik hou mijn hart vast als hij mij moet gaan verzorgen, dan kan je gelijk beter mijn graf gaan graven.
Dan snap ik wel dat je zo gefocust bent op de dood.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die werkt met radiotherapieDus dan heb je sowieso beste kans dat je snel de pijp uit gaat.
Beter dan mensen zonder zwaar autisme (wat natuurlijk ook slechts pure speculatie is) die niks kunnen en niks uitvoeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zou me serieus niet verbazen als zo'n figuur is die daadwerkelijk een PhD heeft en goed in zijn werk, maar alleen zware autisme.
Civilgodenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Ik zocht eigenlijk die gif met meppende politielui.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij is nog wel even op gesprek geweest met de interieurbouwer, maar het weekendje bowlen is, na grove druk van hemzelf, gelukkig afgelast, zo verkondigde hij vol trots.
Lekker man.quote:
Zou deze man in de gaten hebben dat hij eigenlijk een enorme druiloor is?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:50 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tegen
[ afbeelding ]
Snap jij het nog?
Een beetje minder luchtvaart kan geen kwaad. Elk nadeel heeft z'n voordeel blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:52 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lekker man.
Ze gaan er serieuzer mee om dan gedacht, zo is bijv. thuiswerken toegestaan (een godswonder) en zijn alle restaurants, bars en een pak dingen zoals bioscopen dicht. Qatar kan je ook niet meer inreizen ondertussen als niet-Qatari, dus een aardige combinatie van maatregelen. Vrees wel dat ze het nog wat onderschatten en weinig cases rapporteren in officiele cijfers, maar er was een goed pak maatregelen aangekondigd. Qua toerisme en reizen verder drama, net als overal is er zieke impact voor de luchtvaart.
Als je wekenlang in een soort bunker leeft met waanideeën kan ik me voorstellen dat dit soort gedachten de revue niet passeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zou deze man in de gaten hebben dat hij eigenlijk een enorme druiloor is?
R_R gaat overal op de fiets heen!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een beetje minder luchtvaart kan geen kwaad. Elk nadeel heeft z'n voordeel blijkt maar weer.
Doen jullie mee?!quote:De initiatiefnemers willen dat Nederland drie minuten lang gaat applaudisseren. "Film het en gooi het online met de #klapcoronadewerelduit zodat ook de harde werkers dit terug kunnen zien wanneer zij even een momentje tijd hebben", schrijven zij.
Ik kom met mijn auto. En ik rem niet.quote:
twitter:JetseBol twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 09:19:26Weer twee uur op de rollen gezeten. Hoe denkt mijn trainer in hemelsnaam dat dit mij wel in vorm houd? Dit levert alleen maar esn houten reet en platte rollen op... #quarantaineMetJetse https://t.co/5futcM73NG reageer retweet
Dit is Bas Tietema humor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JetseBol twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 09:19:26Weer twee uur op de rollen gezeten. Hoe denkt mijn trainer in hemelsnaam dat dit mij wel in vorm houd? Dit levert alleen maar esn houten reet en platte rollen op... #quarantaineMetJetse https://t.co/5futcM73NG reageer retweet
Toch klein beetje gelachenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JetseBol twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 09:19:26Weer twee uur op de rollen gezeten. Hoe denkt mijn trainer in hemelsnaam dat dit mij wel in vorm houd? Dit levert alleen maar esn houten reet en platte rollen op... #quarantaineMetJetse https://t.co/5futcM73NG reageer retweet
Jetse was al zo toen Tietema nog in de luiers zat. Samen met de vervelende Michiel Elijzen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch klein beetje gelachenDe opvolger van Tietema staat dus al klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |