abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192015002
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
Heeft of kan iemand iets inhoudelijk vertellen waarom er in Italië zo veel doden/besmettingen zijn per deel van de bevolking.

Ik kijk even specifiek naar https://www.worldometers.info/coronavirus (/country/italy/)
292 gevallen per miljoen bevolking vs 56 in China of 135 in Iran.

Het is wanneer je het bekijkt door je wimpers, extreem meer dan wat China voor de kiezen heeft (gekregen). Dit ook omdat het een indicatie kan gaan zijn/worden voor eat ons hier te wachten staat.
China is een groot land en kon noodhospitalen met personeel en beademingsapparatuur plaatsen op de plekken die het nodig hadden. Italië heeft die luxe niet. Hun zorgsysteem kan het niet aan en hierdoor kunnen veel mensen niet geholpen worden.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:01:16 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192015005
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik lees een aantal posts boven je dat dat BS is.
Als het een door druppels gedragen virus is zou het best kunnen helpen, maar het zal er niet op ingericht zijn
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192015006
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:59 schreef Sfancta het volgende:
Slaap er slecht van. Heb jong kind met zwakke weerbaarheid en mijn demente oma zit sinds vandaag in quarantaine. Opgesloten op kamer en geen bezoek mogen hebben.
Snap ik.
Heb zelf ook 2 ziektegevallen thuis die na alle waarschijnlijkheid het corona-virus hebben maar ze worden uiteraard niet getest.
Zijn wel aan de beterende hand ondertussen gelukkig.
Ben zelf 2 weken terug ook heel even flink verkouden geweest..... Misschien ga ik 't ook nog meemaken zoals mijn familie het nu heeft.
Geen pretje.
pi_192015011
Ik lees net het nieuws over KLM dit is echt klote man voor iedereen die dit aangaat -O-

De regering moet echt met een serieus plan komen om mensen die werkloos raken hierdoor goed op te vangen :Y
pi_192015020
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik lees een aantal posts boven je dat dat BS is.
Ah #32 had ik gemist, ty
pi_192015027
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Onderdeel van hun evolutionaire afweersysteem.... dit even los of die vleermuis wel de bron is. kern is dat bepaalde landen wel een andere etenspatroon hebben waardoor bepaalde virussen (we kennen nog geen eens 1% van wat er rondwaart) makkelijker van dieren op mensen kunnen overgaan.
Eens.
Daarbij wil ik graag toevoegen hoewel dit bij sommigen al wel bekend is dat er een centrum voor virologie is gevestigd op nog geen 3 km van de oorspronkelijk gestelde beginhaard aka de levende-dieren-markt ;)
pi_192015034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:30 schreef Stupidisco het volgende:
In Italië vieren de mensen feest. Aldus de NOS.

Italianen vieren in het hele land feest op balkons

In heel Italië zijn mensen vanavond hun balkons opgegaan om elkaar een hart onder de riem te steken. Er werd gezongen en gedanst,

Bron: NOS

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel Italië in een jubelstemming, Nederland heeft de beste virologen. *O*

Niks aan de hand mensen, we schakelen weer over naar Greta over de stikstofcrisis.
Want dat is pas belangrijk en moeten we direct aanpakken. :')
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:03:31 #83
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192015036
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Ik lees net het nieuws over KLM dit is echt klote man voor iedereen die dit aangaat -O-

De regering moet echt met een serieus plan komen om mensen die werkloos raken hierdoor goed op te vangen :Y
Dat is het moeilijke, superveel mensen melden zich uit angst ziek, ipv bij symptomen of verhoogd risico.

Daardoor kunnen we straks te weinig opvangen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192015055
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:00 schreef _I het volgende:

[..]

The air already in the cabin is passed through high-efficiency particulate (HEPA) filters to remove bacteria and viruses and then mixed 50:50 with the fresh air from outside. The excess cabin air is vented through valves to the rear of the plane to keep the cabin pressure constant.

bron

Klinkt goed.
Donderdag staat mijn vlucht naar de Canarische eilanden gepland en ik twijfel, dit vind ik wel prettig om te lezen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2020 @ 22:05:00 #85
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192015060
@ViviRAWRS Dit is ook een mooie van Boris Johnson:

quote:
This is now not just to attempt to contain the disease as far as possible, but to delay its spread and thereby minimise the suffering. If we delay the peak even by a few weeks, then our NHS will be in a stronger state as the weather improves and fewer people suffer from normal respiratory diseases, more beds are available and we’ll have more time for medical research. We can also act to stretch the peak of the disease over a longer period so that our society is better able to cope.
Niet koffiedik kijken over of het virus al dan niet zwakker gaat zijn in de zomer, maar gewoon je mening baseren op feiten. Minder reguliere luchtwegklachten in de zomer, dus meer ruimte voor patiënten met het virus.

Ik mag die gast echt niet, maar hij is duidelijk en wind er geen doekjes om. Zo ver ik kan zien is er door de eerlijkheid en directheid van Jonhson geen paniek uitgebroken in de VK, dus waarom kunnen wij niet gewoon net zo open en eerlijk zijn richting de burgers?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:05:06 #86
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192015061
Ik ga een potje Pandemic spelen, wij gaan hier de komende 3 weken smerig goed in worden
pi_192015064
De hele economie gaat op z'n gat. Daarna zullen we wel weer inzien in wat voor een luxe-positie wij verkeerden en terug verlangen en daarbij zullen we denk ik toch ook wel een andere levenswijze aan gaan nemen.
pi_192015068
Iemand een idee waar ik de film contagion kan kijken?
pi_192015070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:05 schreef Kyran het volgende:
@:ViviRAWRS Dit is ook een mooie van Boris Johnson:
[..]

Niet koffiedik kijken over of het virus al dan niet zwakker gaat zijn in de zomer, maar gewoon je mening baseren op feiten. Minder reguliere luchtwegklachten in de zomer, dus meer ruimte voor patiënten met het virus.

Ik mag die gast echt niet, maar hij is duidelijk en wind er geen doekjes om. Zo ver ik kan zien is er door de eerlijkheid en directheid van Jonhson geen paniek uitgebroken in de VK, dus waarom kunnen wij niet gewoon net zo open en eerlijk zijn richting de burgers?
Zouden we de regering niet kunnen dwingen maatregelen te nemen om de volksgezondheid te beschermen?

Zoals Urganda deed m.b.t. klimaat.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:06:26 #90
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192015082
quote:
Dag van Nationaal Gebed
Kerken en andere christelijke organisaties in Nederland, waaronder de ChristenUnie en de Evangelische Omroep, organiseren op woensdag 18 maart een Dag van Nationaal Gebed, vanwege de wereldwijde uitbraak van het coronavirus. Daarmee willen de organisatoren mensen de kans bieden om "ongerustheid over te geven aan God en anderen, bijvoorbeeld zorgpersoneel, te zegenen".

Ook hebben de initiatiefnemers een speciale website gelanceerd. Daarop start woensdag om 09.00 uur een livestream die tot 19.00 uur duurt. Op drie momenten is er een inleiding te zien door een predikant of voorganger. Vervolgens is er tijd om te bidden en voor het online delen van gebedspunten. "Het leed en de onzekerheid die deze situatie met zich meebrengt, is voor iedereen voelbaar. Als christenen geloven we dat we ons daar niet door hoeven te laten leiden. We mogen vertrouwen dat God ook in deze situatie de Heer is."
De site: https://www.missienederland.nl/corona/nationaalgebed

https://nos.nl/liveblog/2(...)noodtoestand-af.html
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192015083
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:05 schreef Sfancta het volgende:
Iemand een idee waar ik de film contagion kan kijken?
Even naar Tillie rijden. :')
pi_192015084
quote:
[..]

Weet je wat het vooral is? De UK is uit de Euro. ;)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:07:21 #93
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192015094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:06 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Weet je wat het vooral is? De UK is uit de Euro. ;)
En de pond keldert
pi_192015095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat is het moeilijke, superveel mensen melden zich uit angst ziek, ipv bij symptomen of verhoogd risico.

Daardoor kunnen we straks te weinig opvangen
We kunnen te weinig opvangen doordat autoriteiten niet geacteerd hebben na de mislukte lockdown van wuhan vlak voor Chinees nieuwjaar, er ook weken daarna geen reisbeperkingen zijn ingesteld met china en andere bekende besmettingshaarden en ten slotte ook een massaal volksevenement als carnaval en de jaarlijkse voorjaarsvakanties naar vele toeristenoorden gewoon door zijn gegaan met een SARS pandemie om de hoek onder het mom van "gewoon een griepje, was je handen".

Mensen die zichzelf en/of hun kwetsbare naasten niet in levensgevaar willen brengen kun je NIETS verwijten. Autoriteiten hebben hier achterlijke fout op achterlijke fout op achterlijke fout gestapeld.
pi_192015097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 21:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heel veel virussen beginnen bij de vleermuis. Die beesten hebben een belachelijk sterke immuunsysteem waardoor ze zelf nauwelijks (of zelfs geen) last hebben. UIteindelijk kan het zowel direct via een vleermuis als via een ander dier overgedragen worden op de mens.
Of we/ze stoppen gewoon met het eten ervan.
Opgelost
Slotje!
Go hard or go home
  vrijdag 13 maart 2020 @ 22:07:42 #96
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192015098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
De hele economie gaat op z'n gat. Daarna zullen we wel weer inzien in wat voor een luxe-positie wij verkeerden en terug verlangen en daarbij zullen we denk ik toch ook wel een andere levenswijze aan gaan nemen.
Bijzonder is dat ik bijvoorbeeld het besef nog niet heb en denk dat dit een weekje duurt en daarna alles weer normaal is, alsof dit gewoon een soort aanslag is waarna het leven verdergaat. Ben benieuwd wanneer ik het besef krijg dat het frontaal anders word.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192015102
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zouden we de regering niet kunnen dwingen maatregelen te nemen om de volksgezondheid te beschermen?

Zoals Urganda deed m.b.t. klimaat.
Richt een stichting op en start een kort geding zou ik zeggen.
zie email 27 oktober
pi_192015108
quote:
[..]

Er is hier in UK weinig aan de hand. Cheltenham ging gewoon door. Morgen ga ik gewoon naar het theater in Londen. Behalve wat extra drukte bij de grote supermarkten merk je er nergens iets van. De kleinere supermarkten was gewoon business as usual. Als ze het voetbal door hadden laten gaan zaten de stadions ook gewoon vol.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192015109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:07 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Bijzonder is dat ik bijvoorbeeld het besef nog niet heb en denk dat dit een weekje duurt en daarna alles weer normaal is, alsof dit gewoon een soort aanslag is waarna het leven verdergaat. Ben benieuwd wanneer ik het besef krijg dat het frontaal anders word.
Wat denk je dat gaan veranderen?
pi_192015110
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 22:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

En de pond keldert
Misschien maar dat heeft weinig te maken met het uit eigen beweging van overheid bieden van eerlijkheid en transparantie richting bevolking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')