abonnement Unibet Coolblue
pi_192550741
Ik geloof dat je je een beetje verveelt :P
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:27:11 #202
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_192551034
Ik doe ook simracen, leer keyboard/piano en doe aan gezond juicen, ben veel op 't strand/in de zon! :D
Niet zozeer vervelen... meer bezigheidstherapie. Ik loop nog altijd achter met series en films kijken omdat ik me juist niet verveel. :P Beetje van dit, beetje van dit. Vliegt er iets over kijken wat het is en wat er nog rondvliegt (zo was er een trike ultralight in 48.000' :+ ). Vaart er iets voorbij, ook daar is iets voor: https://www.marinetraffic(...)centery:52.4/zoom:11 .
Zo vliegt de dag wel om! c_/

-- Ooh, Ramy RC heeft een nieuwe video, die maakt z'n eigen r/c carbon fiber A350!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 april 2020 @ 19:50:40 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_192556804
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 00:11 schreef shiz het volgende:
Een eerdere spot:
[ afbeelding ]
Leek wel alsof ze gingen checken wat ze aan het doen waren. :P
Zo te zien moest de fotograaf even plaats maken voor de F16
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_192567950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Na 18 maanden aan de grond te hebben gestaan, haangt de Antonov An-225 nu weer in de lucht: https://www.flightradar24.com/UR82060/24453038

[ afbeelding ]
En momenteel voor het eerst in ruim anderhalf jaar weer een commerciële vlucht:

flightradar24 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 14:37:42 Back to work! The @AntonovCompany An-225—the world’s largest cargo aircraft—is on its way to China via Kazakhstan to collect medical supplies. The supplies will be delivered to Warsaw in a few days time. Follow the first leg live at https://t.co/SNL7DIvcY4 https://t.co/bmpqwobt7G reageer retweet
https://www.flightradar24.com/ADB354F/2458e9d3

pi_192580843
Edjkdtj twitterde op zondag 12-04-2020 om 12:33:30 Een akelig gezicht: een #Schiphol zonder operationele kisten. 100 staan er geparkeerd en niemand daar aan het werk. Hoe lang nog? https://t.co/5GoqdCuDMu reageer retweet
pi_192617967
De eerste KLM 747 is weer onderweg; PH-BFT via Seoul naar Peking: https://www.flightradar24.com/KLM897/245bceb9

Hopelijk komt ze hier nog overheen; nog niet zo lang geleden kon ik de KLM 747's van/naar Azië altijd mooi zien overkomen. O+
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 april 2020 @ 19:29:25 #207
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_192635527
AntonovCompany twitterde op woensdag 15-04-2020 om 19:23:28 After successful delivery of the cargo to #Poland,AN-225 flies to help the next country - #France

On April 15,#AN225 departed from Poland to the China to take on board a medical equipment to fight #COVID19. Scheduled date of the AN-225 arrival to Airport Paris-Vatry is April 18 https://t.co/puFiWI1e44 reageer retweet
pi_192650595
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
  donderdag 16 april 2020 @ 20:50:06 #209
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192655132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
Ik zou die vraag hier stellen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
  donderdag 16 april 2020 @ 20:52:57 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192655193
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
Je hebt recht op geld terug bij annulering vanuit de maatschappij, dus zou geen voucher accepteren als je dat niet wilt.

Hoe dan ook, verwacht voorlopig nog geen geld terug.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192676341
Komen een paar Iljushin Il-76s langs in Maastricht dezer dagen, leuk om die machines weer eens te zien :)
pi_192683920
Het einde voor South African Airways lijkt nu toch echt in zicht.
De regering heeft er geen zin meer om er geld in te stoppen.

'SOUTH AFRICAN AIRWAYS WIL AL HET PERSONEEL ONTSLAAN; EINDE NABIJ'
quote:
JOHANNESBURG - De ondergang is nabij voor South African Airways (SAA), nu de Zuid-Afrikaanse regering er geen geld meer in wil steken. De maatschappij is van plan om alle 4.700 medewerkers te ontslaan en praat daarom met de vakbonden over een ontslagregeling.

Dat blijkt uit documenten die persbureau Bloomberg heeft ingezien. Volgens het plan van SAA krijgen medewerkers een maand salaris voor elk jaar dat ze bij de maatschappij gewerkt hebben. Dat moet betaald worden van de verkoop van activa, zoals vliegtuigen en gebouwen.

Als het ontslag doorgaat, dan betekent het vrijwel zeker het einde voor het 86-jarige South African Airways, dat vroeger ook bekend stond als de Suid-Afrikaanse Lugdiens. De staatsmaatschappij wordt al jarenlang op de been gehouden door de overheid: het laatste winstgevende jaar was 2011.

SAA is lid van de Star Alliance en beschikt over een vloot van 44 toestellen, waaronder Airbus A320’s, A330’s, A340’s en A350’s. Vóór de coronacrisis vloog het bedrijf in Europa op Londen, Frankfurt en München. In een groot deel van de vorige eeuw was SAA ook op Schiphol actief.


Ooit vlogen die (IMHO) een van de mooiste toestel/livery combinaties ooit rond:
ZS-SAP B747-244B cn 20557 South African Airways 841102 Schiphol 1001 by Kodak 260, on Flickr
  zaterdag 18 april 2020 @ 15:30:41 #213
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_192684816
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport?
pi_192685106
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport?
Die vluchten worden (werden) uitgevoerd door Airlink; een andere maatschappij die overigens tot nu toe wel veel samenwerkte met South African Airways.
pi_192698878
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40

Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet?
  zondag 19 april 2020 @ 14:18:20 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192698990
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40

Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet?
Misschien een late baanwissel?

Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.

Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192699102
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien een late baanwissel?

Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.

Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Toppie!
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 14:41:10 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192699306
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien een late baanwissel?

Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.

Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?

Of is de capaciteit in de toren fors verminderd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 april 2020 @ 14:45:15 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192699350
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 14:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?

Of is de capaciteit in de toren fors verminderd?

Neehoor, maar het is een stuk efficienter.
Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien.

En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 april 2020 @ 16:18:04 #220
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_192700372
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen ;)
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 19 april 2020 @ 16:20:01 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192700396
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 16:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten :P
Uiteraard ;) Was een beetje kort door de bocht van mij, uiteraard blijven de basisinstrumenten als snelheid van enorm belang.

Alleen de navigatie wordt niet meer op instrumenten gedaan maar op zicht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 19 april 2020 @ 16:26:33 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192700459
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, maar het is een stuk efficienter.
Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien.

En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen ;)
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...

Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 april 2020 @ 16:30:10 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192700501
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...

Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn.
Polderbaan wordt nog wel gebruikt ivm geluidsnormen. Verder is in ieder geval de Aalsmeerbaan dicht omdat ze daar vliegtuigen op hebben geparkeerd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 april 2020 @ 18:16:38 #224
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  zondag 19 april 2020 @ 19:34:21 #225
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_192702906
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
_O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')