Zo te zien moest de fotograaf even plaats maken voor de F16quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:11 schreef shiz het volgende:
Een eerdere spot:
[ afbeelding ]
Leek wel alsof ze gingen checken wat ze aan het doen waren.
En momenteel voor het eerst in ruim anderhalf jaar weer een commerciële vlucht:quote:Op woensdag 25 maart 2020 13:57 schreef Iemand91 het volgende:
Na 18 maanden aan de grond te hebben gestaan, haangt de Antonov An-225 nu weer in de lucht: https://www.flightradar24.com/UR82060/24453038
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/ADB354F/2458e9d3twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 14:37:42 Back to work! The @AntonovCompany An-225—the world’s largest cargo aircraft—is on its way to China via Kazakhstan to collect medical supplies. The supplies will be delivered to Warsaw in a few days time. Follow the first leg live at https://t.co/SNL7DIvcY4 https://t.co/bmpqwobt7G reageer retweet
twitter:Edjkdtj twitterde op zondag 12-04-2020 om 12:33:30 Een akelig gezicht: een #Schiphol zonder operationele kisten. 100 staan er geparkeerd en niemand daar aan het werk. Hoe lang nog? https://t.co/5GoqdCuDMu reageer retweet
twitter:AntonovCompany twitterde op woensdag 15-04-2020 om 19:23:28 After successful delivery of the cargo to #Poland,AN-225 flies to help the next country - #France
On April 15,#AN225 departed from Poland to the China to take on board a medical equipment to fight #COVID19. Scheduled date of the AN-225 arrival to Airport Paris-Vatry is April 18 https://t.co/puFiWI1e44 reageer retweet
Ik zou die vraag hier stellen: TRV / Vragen over vliegen #60 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
Je hebt recht op geld terug bij annulering vanuit de maatschappij, dus zou geen voucher accepteren als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Die voucher aannemen, moet je dat nou wel of niet doen?
quote:JOHANNESBURG - De ondergang is nabij voor South African Airways (SAA), nu de Zuid-Afrikaanse regering er geen geld meer in wil steken. De maatschappij is van plan om alle 4.700 medewerkers te ontslaan en praat daarom met de vakbonden over een ontslagregeling.
Dat blijkt uit documenten die persbureau Bloomberg heeft ingezien. Volgens het plan van SAA krijgen medewerkers een maand salaris voor elk jaar dat ze bij de maatschappij gewerkt hebben. Dat moet betaald worden van de verkoop van activa, zoals vliegtuigen en gebouwen.
Als het ontslag doorgaat, dan betekent het vrijwel zeker het einde voor het 86-jarige South African Airways, dat vroeger ook bekend stond als de Suid-Afrikaanse Lugdiens. De staatsmaatschappij wordt al jarenlang op de been gehouden door de overheid: het laatste winstgevende jaar was 2011.
SAA is lid van de Star Alliance en beschikt over een vloot van 44 toestellen, waaronder Airbus A320’s, A330’s, A340’s en A350’s. Vóór de coronacrisis vloog het bedrijf in Europa op Londen, Frankfurt en München. In een groot deel van de vorige eeuw was SAA ook op Schiphol actief.
Die vluchten worden (werden) uitgevoerd door Airlink; een andere maatschappij die overigens tot nu toe wel veel samenwerkte met South African Airways.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dan ook definitief RIP de enige connectie van St Helena's airport?
Misschien een late baanwissel?quote:Op zondag 19 april 2020 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/LCO1103/2460ba40
Beetje vreemde en lage aanvliegroute of niet?
Toppie!quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?quote:Op zondag 19 april 2020 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien een late baanwissel?
Sowieso zal je komende tijd wat 'aparte' aanvliegroutes zien omdat het dermate rustig is met goed zicht dat de verkeersleiding nog al eens een "visual approach" geeft zodra een piloot meldt dat hij Schiphol ziet liggen.
Betekent zoveel als dat de piloot zelf op zicht naar de baan mag vliegen en landen.
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.quote:Op zondag 19 april 2020 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat? Juist nu hebben ze wel tijd om aanwijzingen te geven toch?
Of is de capaciteit in de toren fors verminderd?
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven lettenquote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Uiteraard Was een beetje kort door de bocht van mij, uiteraard blijven de basisinstrumenten als snelheid van enorm belang.quote:Op zondag 19 april 2020 16:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze ondanks visual clearance ook op hun instrumenten blijven letten
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...quote:Op zondag 19 april 2020 14:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neehoor, maar het is een stuk efficienter.
Als je op instrumenten blijft vliegen en de ILS moet vliegen maak je bijvoorbeeld alweer een stuk meer meters (afhankelijk waar je vandaan komt). Visueel kun je een heel stuk afsnijden en veel korter voor de baan indraaien.
En het is makkelijk voor de controllers. En als piloot ook wel leuk om gewoon lekker zonder autopilot naar buiten te kijken en aan de hand van wat je uit je raampje ziet te vliegen ipv naar je instrumenten te turen
Polderbaan wordt nog wel gebruikt ivm geluidsnormen. Verder is in ieder geval de Aalsmeerbaan dicht omdat ze daar vliegtuigen op hebben geparkeerd.quote:Op zondag 19 april 2020 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Handmatig kan ik me voorstellen dat dat voor de afwisseling zeker leuk is. Laatste ritjes naar Italië en Slovenië ook zonder Navi gedaan, krijg je beter beeld bij het wegennet...
Zijn alle banen op Schiphol wel nog open dan? Want kan me voorstellen dat ze zeggen dat de polderbaan en bijbehorende toren gesloten zijn.
quote:Op zondag 19 april 2020 18:16 schreef Pino112 het volgende:
Paar foto's van boven Schiphol: https://www.facebook.com/(...)8256858858210&type=3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |