abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192003773
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2020 @ 13:43:30 #2
842 Zorro
Z
pi_192003785
Niks Rollercoaster meer.
Nog maar een keer dan, bevestiging Efteling op slot:
https://www.ed.nl/dossier(...)eind-maart~aa098e3a/
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192003795
13 besmettingen erbij in Gelderland-Zuid, stijging van 50 procent

Corona in Gelderland-Zuid groeit snel. Het aantal besmettingen met het coronavirus in Gelderland-Zuid is gisteren toegenomen met 13 gevallen. Het totaal positieve tests is daarmee gestegen van 23 naar 36, een stijging van 50 procent binnen één dag. Dat meldt de GGD Gelderland-Zuid.

De nieuwe besmettingen zijn geconstateerd in Berg en Dal (1), Buren (1), Culemborg (1), Druten (1), Neder-Betuwe (2), Nijmegen (4), West Betuwe (1), West Maas en Waal (1) en Wijchen (1).

Dat er in één dag dertien nieuwe gevallen bijkomen in Gelderland-Zuid is een grote verandering ten opzichte van eerdere dagen. Afgelopen week werden per dag één tot vijf nieuwe besmettingen geconstateerd.

Bron
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:44:31 #4
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192003814
Efteling twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 13:28:49 Update coronavirus: in afstemming met de Brabantse Veiligheidsregio’s hebben we besloten om de gehele Efteling per 14 maart te sluiten. Hotels en resorts sluiten per 17 maart. Lees meer via https://t.co/FXjCofAQ4q https://t.co/TeTgYnKMJq reageer retweet
Dus je mag nog wel 3 dagen in Bosrijk chillen maar niet het park in.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192003822
NRW schließt nächste Woche alle Schulen
https://www.tagesschau.de(...)coronavirus-111.html
pi_192003828
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ontwijken is ook wijken
Ik ontwijk niets.

Ik gaf geen mening, ik zei dat je niet anders kon. Nergens heb ik verteld wat ik er zelf van vind. Dat doe ik bijna niet. Ik beschouw meestal.

En ik heb ook nooit gezegd dat ik achter het gedachtegoed van Pim of Geert stond.

Dus.. Ik ontwijk niets.
pi_192003840
M'n pa (60+, risicopatient) is met pensioen maar brengt nog wel 24 uur per week bloemen rond in regio rijnmond. Krijg 'm maar niet overtuigd dat hij gewoon even twee weken thuis moet gaan zitten. Die gaat gewoon met wat extra zeep en handschoenen iedereen langs en ik krijg hem niet op andere ideeën. Superfrustrerend dit.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:45:45 #8
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192003844
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:43 schreef Zorro het volgende:
Niks Rollercoaster meer.
Nog maar een keer dan, bevestiging Efteling op slot:
https://www.ed.nl/dossier(...)eind-maart~aa098e3a/
quote:
:+

Maar wel wijs besluit dat ze dicht gaan. Niet alleen vanwege de gezondheidsrisico's maar ook imago. Zeker als andere horecapunten ook sluiten en ook Disney
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_192003849
4 nieuwe in Rotterdam Rijnmond. 20 stuks totaal in Rotterdam 😫😫😫

In de regio Rotterdam-Rijnmond zijn vier nieuwe besmettingen met het coronavirus. Dit blijkt uit laboratoriumonderzoek. De nieuwe positieve testen zijn vastgesteld in Rotterdam en Goeree-Overflakkee.

Inmiddels telt onze regio 35 positief geteste personen. Hierbij is één persoon opgeteld die momenteel verblijft in een andere regio, maar woonachtig is in de gemeente Rotterdam. Zie de tabel hieronder voor het actuele overzicht
pi_192003851
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:45 schreef Cara het volgende:
M'n pa (60+, risicopatient) is met pensioen maar brengt nog wel 24 uur per week bloemen rond in regio rijnmond. Krijg 'm maar niet overtuigd dat hij gewoon even twee weken thuis moet gaan zitten. Die gaat gewoon met wat extra zeep en handschoenen iedereen langs en ik krijg hem niet op andere ideeën. Superfrustrerend dit.
Eigenwijs is ook wijs :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:46:56 #11
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192003868
Toverland gaat ook dicht zie ik
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:37 #12
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192003880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hier hoor je na 20 seconden gepraat op balkons de onderbuurman ineens schreeuwen: "HOU JE PLEURISMUIL BAKFIETS" waarna 10 minuten later de politie erbij moet komen.
Dan liever dit.

Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:47 #13
382129 crew  Donna
pi_192003885
Hier is een chirurg besmet die gisteren klachten kreeg en afgelopen maandag, dinsdag en woensdag nog heeft gewerkt. 5 leden van zijn team hebben ook klachten en wachten nu de resultaten van de test af.

https://www.lc.nl/friesla(...)getest-25456853.html
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:47:54 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192003887
Scholen in Baarn en Soest vanaf maandag dicht
Drie middelbare scholen - het Baarnsch Lyceum, het Griftlandcollege in Soest en de Waldheimmavo in Baarn - hebben besloten vanaf maandag geen fysieke les meer te geven. Zij vinden het niet meer reëel om de scholen open te houden, zeker nu het advies is om niet meer dan honderd mensen bij elkaar te laten komen.

"Elke pauze en leswisseling lopen er 1400 leerlingen bij ons door de gangen. We willen recht doen aan de veiligheid van de leerlingen", zegt rector Kees Versteeg van het Griftlandcollege.

De school gaat proberen zoveel mogelijk digitaal les te geven. De gebouwen blijven wel open. "Dat is met name voor de examenklassen, zodat zij daar wel terecht kunnen bij vragen aan docenten."

https://nos.nl/liveblog/2(...)tbal-stilgelegd.html
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192003894
quote:
Ik mis #Coroned en #forum.fok.nl
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:49:05 #16
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_192003915
Hoeveel #delen zullen er nog volgen? ;(
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:49:10 #17
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192003916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:35 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat is ook wel weer een land waarbij het gaat lukken net zoals in china, ik moet hier hier nog maar eens zien of dat gaat werken
Ik ben er niet zo zeker van dat India in staat is te doen wat China deed. Hoeveel rellen hebben ze daar gehad het laatste jaar? Die konden ze niet voorkomen, dus of ze de bevolking nu wel onder controle kunnen houden...
are we infinite or am I alone
pi_192003928
Echt stuitend om de schuimbekkende Efteling abonnementhouders nu te zien klagen over dat hun abbonement wel verlengd moet worden dan!!!

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:11 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192003939
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:38 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Fabriek van ons hoofdkantoor staat in Duitsland. Als we geen spullen meer krijgen... :{ Of zou het niet voor vracht gaan gelden?
Operationele, fabricage en logistieke afdelingen zijn ook nog open in Italie.
De supply chain moet blijven doorgaan. Ook daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:16 #20
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192003942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:47 schreef hollandia02 het volgende:
Scholen in Baarn en Soest vanaf maandag dicht
Drie middelbare scholen - het Baarnsch Lyceum, het Griftlandcollege in Soest en de Waldheimmavo in Baarn - hebben besloten vanaf maandag geen fysieke les meer te geven. Zij vinden het niet meer reëel om de scholen open te houden, zeker nu het advies is om niet meer dan honderd mensen bij elkaar te laten komen.
Lijkt wel Domino D-Day nu er steeds meer bedrijven en instanties aangeven te zullen sluiten
pi_192003950
Het begint zo onderhand te lijken als of we aan de vooravond van een totale systemcollapse staan. :X.

Gelukkig heb ik wat bier en nootjes in huis. :{.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2020 @ 13:50:57 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192003963
Krijg vandaag ook al de hele dag mails van diverse webshops dat ze nu vanwege het coronavirus gratis verzending aanbieden om zo min mogelijk mensen in de winkel te krijgen.

Zulke dingen dus:

quote:
Gratis verzenden bij ***.nl! Bij elke bestelling met een bestelwaarde van ¤75,- of meer vervallen de verzendkosten. Deze actie is geldig van 13 maart 2020 (12:00 uur) t/m 15 maart 2020 (23:59 uur)

Door de aanhoudende berichten over bewust minder contact, vermijden van contante betalingen en de voorzichtigheid die
aangeraden wordt hebben we besloten de GRATIS verzending voor iedereen bij te stellen naar een bestelwaarde van ¤75,=.

Met deze maatregel willen we het online aankopen stimuleren en het fysieke contact met collega's in de winkel verminderen.
We hopen op deze manier voorlopig de signalen serieus te bekijken en ons klantenbestand een passende optie te bieden.
Op deze manier dus ook voor klanten die normaal langskomen de drukte in onze fysieke winkel te beperken.
Uiteraard zijn we iedere klant in onze winkel behulpzaam en zorgen we voor een bijzonder schone winkel waarbij hygiëne een belangrijke rol speelt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192003965
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:50 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Lijkt wel Domino D-Day nu er steeds meer bedrijven en instanties aangeven te zullen sluiten
Mooi dat bedrijven dat uit zichzelf doen, bij gebrek aan daadkracht van de overheid.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:26 #24
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_192003973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt stuitend om de schuimbekkende Efteling abonnementhouders nu te zien klagen over dat hun abbonement wel verlengd moet worden dan!!!

:')
Ik heb een Eftelingabo en kom er al m'n hele leven. Belachelijk dat mensen nu gaan klagen. Kortzichtig volk. Alsof de Efteling het leuk vindt het park te sluiten
  Redactie Frontpage vrijdag 13 maart 2020 @ 13:51:54 #25
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192003984
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
Het begint zo onderhand te lijken als of we aan de vooravond van een totale systemcollapse staan. :X.

Gelukkig heb ik wat bier en nootjes in huis. :{.
Er is geen F1 dus die hoef je nu helemaal niet te hebben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')