abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192000508
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

[ Bericht 1% gewijzigd door weetjewel5 op 13-03-2020 12:15:15 ]
pi_192000519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat wc-papier blijft fascinerend.

Ik ga zo ook even kijken weer.
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.
pi_192000527
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Denise vind het schandalig. Oke bedankt voor de input Denise
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192000531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe :')
Wij zitten op 1 lijn
pi_192000552
quote:

[..]

Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.

Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?
pi_192000576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef HiZ het volgende:
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.
Daarbij komt ook dat er al oudere beelden waren van 2003 en 2009 van wc papier kopen bij andere crisissen. In de US komt het soms voorbij tijdens voorbereidingen voor orkanen en overstromingen.

Maar het valt vooral hard op omdat ze zo groot zijn. 10kg aardappelen is minder visueel grappig.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:54:47 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192000579
quote:

[..]

Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192000591
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.

Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?
Die schoonmaak zal wel goed zitten. Is in het belang van de Efteling zelf ook om niet een besmettingshaard te worden :)
pi_192000594
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192000595
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?

Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..

Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?

Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.

Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.

Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.

Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.

Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.

Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.

Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
pi_192000606
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Ik gok zo dat het meevalt met de drukte.
pi_192000607
Dat bericht van Gers Pardoel op Twitter _O-
pi_192000613
quote:
09:03: 3 new cases in Hungary. (Source)
08:30: 6 new cases in Serbia. (Source)
07:20: 5 new cases in Bucharest, Romania. (Source)
07:04: 7 new cases in Poland. (Source)
06:52: 1 new case in Taiwan. (Source)
06:28: 5 new cases in Thailand. (Source)
06:14: 1 new death in Indonesia. (Source 1, Source 2)
02:59: 1 new death in Hong Kong. (Source)
01:14: 110 new cases and 1 new death in South Korea. (Source)
01:00: China’s National Health Commission reports 15 new cases and 1 new death across the mainland, excluding Hubei province. The death occurred in Shandong province. (Source)
01:00: 5 new cases and 6 new deaths in Hubei province, China. (Source)
00:49: 17 new cases in Saudi Arabia. (Source)
Cijfertjes sinds 00:00 op BNONews. Het is wachten op de brandhaarden in de EU voor de toename in duizendtallen.
pi_192000620
quote:

[..]

Er blijven altijd wel plekken waar veel mensen naar toe zullen komen.
Je bedrijf in gevaar brengen omdat sommige mensen achteloos zijn is geen goede bedrijfsvoering.
Geef desnoods een gratis FFP1 mondkapje bij een entreekaartje of zo. En in een later stadium misschien wat latex handschoentjes.
Maar als het uit de klauwen loopt, zal van bovenaf misschien wel beslist moeten worden dat ze tijdelijk de poorten moeten sluiten.
pi_192000622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..
Ik zal jou sterker vertellen dat een toiletrol voor 250 euro gewoon nieuwswaardig is
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:57:56 #16
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192000634
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dat bericht van Gers Pardoel op Twitter _O-
Hoezo volg jij Gers Pardoel? :')
AZ
ALKMAAR
pi_192000638
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wij zitten op 1 lijn
Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.

Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)
pi_192000645
quote:

[..]

Het begint nog altijd bij de bezoekers zelf, die moeten al zo slim zijn om bij klachten het uberhaupt niet in hun hoofd te halen om een dagje pretpark te gaan doen... datzelfde geldt overigens voor restaurants en cafés.

Daarnaast geeft De Efteling zelf aan de richtlijnen van de Veiligheidsregio's Brabant later vandaag te volgen, dus wie weet gaan ze alsnog dicht. Maar meteen al in de verontwaardige modus schieten vanachter je laptop vind ik zo makkelijk kansloos...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192000647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef Durmada het volgende:

[..]

Hoezo volg jij Gers Pardoel? :')
Volg hem niet, komt overal voorbij door reacties van mensen op dat bericht die ik wel volg.
pi_192000652
https://www.ad.nl/video/v(...)s-ik-ga-toch~p134546

Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @Pumpalov

De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien :') . Egoïsme viert hoogtij.
blablablabla
pi_192000662
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de link :')

RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24 Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:39 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192000663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/video/v(...)s-ik-ga-toch~p134546

Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @:Pumpalov

De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien :') . Egoïsme viert hoogtij.
idd, vuile ego's
pi_192000667
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?

Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..

Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?

Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.

Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.

Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.

Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.

Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.

Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.

Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.
pi_192000672
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:

goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:29 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192000682
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef polderturk het volgende:
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de link :')

RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24 Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
Haha dat dit ook echt zendtijd krijgt :'). Wat een gast zeg.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')