abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192000553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:17 schreef VeX- het volgende:
Dit soort paniek kan ik me eigenlijk niet heugen in Nederland. Ik vind het toch best fascinerend hoe dat gaat. Op dit soort momenten besef je je pas echt hoe de wereld in elkaar zit en hoe verstrengeld we met elkaar zijn. Dat je in de praktijk ziet hoe een kleine golf aan de andere kant van de wereld kan uitgroeien tot een allesoverheersende, wereldwijde tsunami. De laatste keer dat ik iets vergelijkbaar voelde was toen met 9/11.
Dit effect wat jij beschrijft heeft inhoudelijk natuurlijk bijna niks te maken met een virus. Het is voor 90% gewoon een soort massahysterie, als de buurman 90 rollen WC papier haalt dan haal ik er ook 90. Waarom? Geen idee.
pi_192000564
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik verwacht ook dat als het idd erg gaat worden in Nederland (10.000+ cases), en overal krijg je dat soort taferelen, vakkenvullers en kassières massaal ontslag gaan nemen. Al dat gedoe is het dat hongerloontje niet waard. Ik zou iig niet voor een paar euro per uur in een winkel willen staan waar mensen direct naar je producten grijpen zodra je er het magazijn mee uitkomt.
Ik zou mijn kind uit de supermarkt weghalen inderdaad.
Instead of questioning authority, they question those that question authority.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:55:08 #143
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_192000584
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als appie nu een HAMSTEREEEEEEN campagne doet zijn ze echt baas :D

[ afbeelding ]
"Kom nu naar Albert Heijn tijdens de Corona-Hamsterweken!" :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_192000589
quote:

[..]

Ik verwacht ook dat als het idd erg gaat worden in Nederland (10.000+ cases), en overal krijg je dat soort taferelen, vakkenvullers en kassières massaal ontslag gaan nemen. Al dat gedoe is het dat hongerloontje niet waard. Ik zou iig niet voor een paar euro per uur in een winkel willen staan waar mensen direct naar je producten grijpen zodra je er het magazijn mee uitkomt.
Welk gedoe heb je het over? Dat mensen producten kopen die je te koop aanbiedt? Zal die vakkenvullers toch een zorg zijn :') Ze hebben gewoon hun uurtjes en als ze klaar zijn gaan ze naar huis, meer dan werken kun je toch niet.
pi_192000656
Teringdruk net om half 10 's ochtends op vrijdag, leek wel zaterdag. Dit is dus wat mensen verstaan onder thuiswerken; lekker midden op de ochtend de appie leeghalen :')
Er was geen pasta, wc-papier en paracetamol meer te krijgen. Bizar.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:07 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192000674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welk gedoe heb je het over? Dat mensen producten kopen die je te koop aanbiedt? Zal die vakkenvullers toch een zorg zijn :') Ze hebben gewoon hun uurtjes en als ze klaar zijn gaan ze naar huis, meer dan werken kun je toch niet.
Het gedoe dat er alleen een x aantal mensen naar binnen mogen, iedereen op afstand moet blijven van elkaar, mensen kassières gaan uitschelden omdat ze even hoesten, alles telkens ontsmet moet worden, klanten gaan pushen om direct producten uit het magazijn te halen, opstootjes omdat mensen vinden dat ze nu echt wel naar binnen mogen of niet geloven dat een product op is etc.

Die dingen heb je al op een normale zondag, maar gaat allemaal veel sterker worden in zo'n crisis als deze.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:53 #147
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192000693
quote:
Al dat gedoe is het dat hongerloontje niet waard. Ik zou iig niet voor een paar euro per uur in een winkel willen staan waar mensen direct naar je producten grijpen zodra je er het magazijn mee uitkomt.
Heb jij vroeger wel gewerkt?
Als dat hetgeen is dat je opbreekt in een bijbaantje heb je echt niks meegemaakt :')
pi_192000716
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het gedoe dat er alleen een x aantal mensen naar binnen mogen, iedereen op afstand moet blijven van elkaar, mensen kassières gaan uitschelden omdat ze even hoesten, alles telkens ontsmet moet worden, klanten gaan pushen om direct producten uit het magazijn te halen, opstootjes omdat mensen vinden dat ze nu echt wel naar binnen mogen of niet geloven dat een product op is etc.

Die dingen heb je al op een normale zondag, maar gaat allemaal veel sterker worden in zo'n crisis als deze.
Ik weet niet waar jij woont maar ik herken dit echt niet als dusdanig. Dat zo'n pandemie het slechtste in de mensen naar boven haalt klopt wel, mensen worden gewoon heel egoïstisch. Uiteindelijk komt het ook een beetje aan op gezond verstand en vooral een stukje fatsoen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:02:49 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192000737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Heb jij vroeger wel gewerkt?
Als dat hetgeen is dat je opbreekt in een bijbaantje heb je echt niks meegemaakt :')
Ik baseer het juist op de ervaringen van jarenlang vakkenvuller zijn. Als het op een normale zondag al chaos kan zijn, hoe gaat dat dan als mensen echt gaan hamsteren.

Vriend, loop een AH binnen en kijk hoe ongemotiveerd de meeste vakkenvullers zijn. Jij denkt dat die blijven komen opdagen als het er zo aan toe gaat als in Italie. :D Die melden zich ziek en vervolgens zie je ze nooit meer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192000879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont maar ik herken dit echt niet als dusdanig. Dat zo'n pandemie het slechtste in de mensen naar boven haalt klopt wel, mensen worden gewoon heel egoïstisch. Uiteindelijk komt het ook een beetje aan op gezond verstand en vooral een stukje fatsoen.
Het is toch heel simpel. Dan haal jij gewoon geen voorraadje in huis en ga je over twee weken lekker in de rij staan.
pi_192001103
Ik woon in België en het lijkt oorlog. Gisteren gewoon leeg. Zelfs het bier op.
pi_192001181
J3ffvH twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:23:40 #hamsteren in de Albert Heijn, nog geen 4 uur na de ochtendlevering is bijna alles al uitverkocht https://t.co/S0syq4SnG1 reageer retweet
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:30:21 #153
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192001254
Vanmorgen: Een hele roedel vurig kijkende wolvinnen voor de ingang van Kruidvat, klokslag negen, grotendeels naar het pillenschap stormend. En ja, ik stond er zelf ook tussen (mezelf realiserend dat de hoeveelheid paracetamol in huis wat beperkt was, dat het handig is om daar meer van te hebben, en dat het weleens de handzeep-route zou kunnen gaan bewandelen). :')
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
pi_192001296
Hier volle schappen, rustige winkel. En het eerste (totaal niet functionele) mondkapje in het wild gespot.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192001453
Hier in Goes valt het nog mee. Bij de lidl wel erg druk en ruziën over parkeerplaatsen. Zelf direct weggegaan en naar de AH daar was bijna alles nog. Alleen wc papier, paracetamol en afbak broodjes waren bijna op.
De supers hebben wel een top omzet deze week! 😀
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:53:43 #156
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_192001661
Het was erg druk, maar ik ga niet zo vaak op dit tijdstip dus kan het niet vergelijken. Maar begreep van andere mensen dat het normaal echt niet zo druk is.
Ik ben nog lang niet van plan om te gaan 'hamsteren'
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192001672
Zuid Limburg nog redelijk te doen. Wel flink druk maar geen hysterie. Producten nog goed te krijgen en ongeveer 10 minuten wachten aan de kassa. Parkeren was wel niet gemakkelijk.
pi_192001691
Het is sowieso druk op vrijdag met boodschappen..
pi_192001709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef NutKees het volgende:
Zuid Limburg nog redelijk te doen. Wel flink druk maar geen hysterie. Producten nog goed te krijgen en ongeveer 10 minuten wachten aan de kassa. Parkeren was wel niet gemakkelijk.
Wel nog wc papier?
pi_192001753
Ik had het laatste pak wc-papier, verder was alles nog genoeg aanwezig. Pasta, blikgroente en rijst zijn wel de populairste artikelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')