twitter:2eKamertweets twitterde op donderdag 12-03-2020 om 17:31:04Het debat over de bestrijding van het #coronavirus is vanavond om 18.30 uur. De publieke tribune is gesloten voor publiek. Het debat is live te volgen via de gratis app Debat Direct en wordt live ondertiteld. Lees meer: https://t.co/U15rDS9YVX #covid19 #tweedekamer reageer retweet
Het is een griep-achtig virus. Schattingen zijn dat de komende hogere temperaturen het pandemie probleem wel op gaat lossen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:20 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Heb ik een memo gemist waarbij dit virus een einddatum heeft ofzo? Dit kan zomaar nog een jaar duren, er is geen vaccin...
Wilders had een herseninfarct en zei iets verstandigs, Baudet niet en kraamde z'n gewoonlijke onzin uit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:22 schreef Vlinder het volgende:
Ik moest even boodschappen doen en kwam terug in de pauze. Wat heb ik gemist?
Uit m'n hoofd, niet wanneer het 2e deel wordt geopend. Wel daarna. Maar dat kan anders liggen (en geen idee welk deel dit is)quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:22 schreef remlof het volgende:
Worden gereekste topics niet meer automatisch genummerd?
Iets met stemmetjes ...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
"dan zal dat wel"? Nog niemand horen zeggen.
Markie Mark hoort volgens mij wel vaker stemmetjes... Meestal zeggen die dat hij z'n werk goed doet.quote:
Ligt aan jou.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:29 schreef RvLaak het volgende:
Ligt het aan mij, of ziet ome Greet er ongezond dun uit?
Als een van de coalitiepartijen voor een motie stemtquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef theNull het volgende:
Kan dit debat het kabinet nog doen veranderen van mening over het sluiten van scholen (per direct)?
Niet helemaal. Komt puur door de huidige situatie. Echter kan je ook kijken naar andere uitbraken, waar NL totaal geen last van had. SARS, etc.quote:
ja, maar die kans is doorgaans nihil.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef theNull het volgende:
Kan dit debat het kabinet nog doen veranderen van mening over het sluiten van scholen (per direct)?
Dat gaat wel gebeuren, alleen al vanquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als een van de coalitiepartijen voor een motie stemt
Ah ok, doet Wilders wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als een van de coalitiepartijen voor een motie stemt
Toen de pleuris uitbrak in Italie hadden andere Europese landen direct serieuze maatregelen moeten nemen. Wat Rutte nu zegt is totale onzin, en we lopen potverdorie nu nog steeds achter.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet helemaal. Komt puur door de huidige situatie. Echter kan je ook kijken naar andere uitbraken, waar NL totaal geen last van had. SARS, etc.
Precies. En wat Rutte nu zegt klopt wel. Het is en blijft een afweging, want harde maatregelen schaden de maatschappij behoorlijk. Als je dan die maatregelen onterecht neemt, veroorzaak je weer compleet andere problemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet helemaal. Komt puur door de huidige situatie. Echter kan je ook kijken naar andere uitbraken, waar NL totaal geen last van had. SARS, etc.
Ik heb er ook geen verstand vanquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je loopt 2 kabinetten achter. PVV is geen coalitie partner
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Oepsquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin. Dit is een nieuw virus, waarvan je niet weet hoe het zich ontwikkeld. Ook niet wanneer het in Italië uit breekt. Italië is namelijk niet Nederland. Heel ander land, met heel ander zorgstelsel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Toen de pleuris uitbrak in Italie hadden andere Europese landen direct serieuze maatregelen moeten nemen. Wat Rutte nu zegt is totale onzin, en we lopen potverdorie nu nog steeds achter.
Iedereen maakt wel eens een fout.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:36 schreef DW457 het volgende:
Oei, daar heeft Jetten wel een goed punt.
Ja, hij komt sterk uit de hoek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jeetje, Jetten met een goede vraag en een slecht antwoord van Rutte.
Ehm, nee, heeft niets met criminaliteit te makenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Confetti het volgende:
Wat een achterlijke bureaucraat. Hij zit te spelen met termen en fases, terwijl buiten de hel losbarst. In China en Italie is gebleken dat niets anders dan een totale lockdown helpt.
Dat hij nog durft te stellen dat we voor een gedeelte in de indamfase zitten is crimineel.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Confetti het volgende:
Wat een achterlijke bureaucraat. Hij zit te spelen met termen en fases, terwijl buiten de hel losbarst. In China en Italie is gebleken dat niets anders dan een totale lockdown helpt.
Dat hij nog durft te stellen dat we voor een gedeelte in de indamfase zitten is crimineel.
Hij is het even aan t checken, duurt ffquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:38 schreef Confetti het volgende:
NOG niet nee, zullen we dat proberen te voorkomenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom? Wat schieten we er mee op? Als de zorg nou uit zijn voegen zou barsten ok, maar dat punt hebben we nog lang niet bereikt.
Typisch Rutte... Draaien en liegen. Als dat niet werkt, weglachenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:40 schreef Kyran het volgende:
Rutte: We luisteren naar OMT en RIVM
OMT: Doe X
Rutte: Laten we Y doen
Kamer: Waarom doe je niet X zoals OMT zegt
Rutte: Nou ja, OMT zegt wel X, maar bedoelt eigenlijk Y, dus we doen Y.
Dit idd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:42 schreef Machielovic het volgende:
[..]
NOG niet nee, zullen we proberen te voorkomen
Nee joh, we zijn nog niet in die fase... Je hoort Markie Mark toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:42 schreef Machielovic het volgende:
[..]
NOG niet nee, zullen we proberen te voorkomen
Ben ik nou gek ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:41 schreef Maver24 het volgende:
Dus morgen kunnen we verwachten dat we niet meer mensen uit risicogebieden gaan ontvangen? Zei rutte dat nou ?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee joh, we zijn nog niet in die fase... Je hoort Markie Mark toch?
Wat zei hij dan??quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja. Rutte zou dat nooit doen, gok ik. Kost bedrijfsleven teveel geld.
Maar dat heeft hij dus wel. Prima antwoord van Rutte.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als je dat van dat transport van passagiers en goederen niet binnen een uurtje kan uitzoeken deugt er iets niet aan je systemen.
Iets met vluchten uit risico landen verbieden, maar kan niet, want goederen, en sympathie, we gaan er naar kijken, er komt een update, we denken er over na, etc, etc, etc.quote:
Komt morgen wel. En zo niet morgen dan zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als je dat van dat transport van passagiers en goederen niet binnen een uurtje kan uitzoeken deugt er iets niet aan je systemen.
Tja, in hoeverre heeft de overheid het recht om zich te mengen in de bedrijfsvoering van een commercieel bedrijf?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik kan niet wachten op de foto's op Twitter morgen van overvolle treinen.
Waarom is het besluit dan nog niet genomen dan? Daar wacht hij nu toch op.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar dat heeft hij dus wel. Prima antwoord van Rutte.
Is hij toch ook? Hij heeft het altijd over de BV Nederland.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:49 schreef ReplaR het volgende:
Rutte praat als een excel-manager van een multinational die alle fouten probeert recht te lullen.
Welk besluit?quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom is het besluit dan nog niet genomen dan? Daar wacht hij nu toch op.
wel als het om de volksgezondheid gaat...quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tja, in hoeverre heeft de overheid het recht om zich te mengen in de bedrijfsvoering van een commercieel bedrijf?
Vond het hilarisch dat ze weer een dieren-spin aan wisten te gevenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:53 schreef DW457 het volgende:
Oh nee, die ene van PvdD staat weer bij de mic. Dat wordt huilen.
Dat zou een bijzonder goed politiek punt van hem zijn in deze tijden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:54 schreef Hexagon het volgende:
Je zou zeggen dat Van der Staaij vind dat god wel bepaalt wie er mag blijven leven
Ja, naja, ergens snap ik hem ook wel. Hij heeft niet heel veel spreekruimte, want hij kán nu niet opeens iets anders gaan zeggen. Dan zou hij ook een enorme ellende en vertrouwensbreuken veroorzaken wat ook niet slim is.quote:
Is in A'dam niet erg, gewoon afsteken dat dorpquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:56 schreef _I het volgende:
clusters in Amsterdam en Rotterdam.
Even tussen neus en lippen door..
Nee, over treinen. Wel bij de les blijven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het ging toch over inkomend vliegverkeer.
En dan gezicht aanrakenquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:56 schreef Vlinder het volgende:
Ze zitten trouwens ook allemaal aan diezelfde interuptieknopjes. Wanneer zijn die voor het laatst schoon gemaakt?
Ja, ehm, leuk, maar ik kan het bijna zien uit mn raam.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is in A'dam niet erg, gewoon afsteken dat dorp
Ja en? Woon je vanaf dat moment aan zee... Wordt je huis meteen veel meer waard.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:58 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, ehm, leuk, maar ik kan het bijna zien uit mn raam.
Gelul. Ik ga het niet terugspoelen, maar het ging echt over het vliegverkeer. Misschien loopt mijn stream achter.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:57 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, over treinen. Wel bij de les blijven.
Wederom een goede reden om de scholen dicht te gooienquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:58 schreef ReplaR het volgende:
Heeft Mark wel door hoe klein Nederland is?
Silver-lining-manquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja en? Woon je vanaf dat moment aan zee... Wordt je huis meteen veel meer waard.
Nee, je hebt gelijk, maar Rutte wil (en zal) hier geen besluit over nemen. BV Nederland krijgt dan z'n goederen niet binnen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelul. Ik ga het niet terugspoelen, maar het ging echt over het vliegverkeer. Misschien loopt mijn stream achter.
kloptquote:Op donderdag 12 maart 2020 21:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelul. Ik ga het niet terugspoelen, maar het ging echt over het vliegverkeer. Misschien loopt mijn stream achter.
was ook zeer kort, kon nog niet... Gelul maarja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:01 schreef DW457 het volgende:
[..]
Tijdens het posten ging het (in ieder geval bij mij) over de NS en volle treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |