abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191989674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:16 schreef Toby56 het volgende:
Geen grappen en grollen meer. Geen achteloze onderschatting meer bij Trump, geen gegniffel meer bij Rutte, geen clownesk gedrag meer bij Johnson. De hele wereld lijkt nu op slot te worden gezet. Wauw. Dat is sowieso ernorm slecht nieuws. Het bevestigt wel dat de wereld de laatste decennia een dorp is geworden. Een reisje Verre Oosten is net zo makkelijk geboekt als een boottripje naar Terschelling. En 1 keer een serieus te nemen virusje dat meereist, en de poppen zijn aan het dansen.

Ik blijf op mijn normale manier de booschappen doen. Zo lang er nog brood is en er water uit de kraan komt...
Is wel al een tijdje bezig dat hoor, die global village (term gemunt minimaal in de jaren 90). Punt is wel dat veel maakindustrie verhuisd is naar Zuid-Oost Azië en dat door de technologische ontwikkelingen alles just-in-time wordt geleverd. Dus ja wrs moeten we bijv. medicijnen wel weer gewoon in het westen gaan produceren en een soort ijzeren voorraad aanleggen van allerlei andere producten. Ik verwacht even afgezien van hoe zwaar deze globale crisis uitwerkt er toch wel wat veranderingen zullen optreden, ik hoop ook in de arbeidsvoorwaarden. Beetje zoals na de pestpandemie van 1348, toen ging ook veel veranderen.
I´m back.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:22:29 #202
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191989676
Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'

"Het lijkt me goed als jullie mijn stem horen: daarin hoor je angst en bezorgdheid." Een verpleegkundige in het civiele ziekenhuis van Brescia in Noord-Italië verspreidde deze audioclip dinsdagavond, om de wereld te informeren over de nijpende situatie in de medische zorg vanwege het coronavirus. De opname is in het bezit van de NOS.

"De situatie wordt steeds erger", zegt de verpleegkundige in Brescia. Ze vertelt dat er de afgelopen tien dagen al 38 doden vielen. Alleen in dat ene ziekenhuis. "Op de eerste hulp bepalen ze wie blijft leven en wie doodgaat. Jullie begrijpen wat dat betekent."

Het is een van de vele audioberichten die afgelopen week in kleine kring worden gedeeld onder vrienden en familie van Italiaanse ziekenhuiswerkers. De NOS kan de authenticiteit van de opname niet bevestigen, maar legde het bericht ter controle voor aan de Italiaanse arts Francesca Ferretto, die in Verona werkt. Ferretto vindt de opname "schokkend", maar zeer betrouwbaar. "Het komt overeen met alles wat ik om me heen hoor in de Italiaanse zorg op dit moment. Als er te weinig middelen zijn, moeten artsen kiezen tussen patiënten."

Het gezondheidsstelsel in Noord-Italië staat normaal gesproken goed aangeschreven. Maar door de omvang van deze uitbraak staat het systeem op springen.

"Ze weten niet waar ze patiënten moeten plaatsen", zegt de verpleegkundige. "En degenen die overlijden, gaan in hun eentje dood, want de familie mag niet aanwezig zijn. Zo is de situatie op dit moment. Er heerst veel angst."

Dokter Francesca Ferretto wijst op de nieuwe richtlijnen die Italiaanse ziekenhuizen hebben ontvangen, waarin staat hoe ze moeten handelen nu er zo'n grote druk staat op medisch personeel en ziekenhuisbedden. De Italiaanse Vereniging voor Anesthesie Reanimatie en Intensieve Zorg instrueert intensive care-afdelingen om mensen te behandelen die de grootste overlevingskans hebben. Dat betekent dat er vaak wordt gekozen voor jongere patiënten.

De vereniging beveelt ziekenhuizen aan om, zo nodig, een leeftijdsgrens in te stellen voor patiënten die worden opgenomen op de IC. "Zo kunnen bedden, apparatuur en personeel in een zorginstelling worden vrijgehouden voor mensen die een grotere kans hebben om te overleven en daarmee meer 'gewonnen jaren' hebben."

Ook schrijft de vereniging dat als IC's echt overvol raken, ziekenhuizen de regel moeten toepassen: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ook dan zou de arts moeten bepalen hoe groot de overlevingskans van de patiënt is en of intensieve therapie 'zin' heeft.

Mega-orders medische apparatuur
Er komen zoveel nieuwe patiënten bij dat er een tekort is aan medische apparatuur. Italië plaatst wereldwijd mega-orders om die tekorten aan te vullen. De overheid kocht sinds eergisteren 3918 beademingsapparaten in, evenals 24 miljoen mondkapjes, 41 miljoen medische handschoenen, 2,5 miljoen beschermende pakken en duizenden andere apparaten, zoals echo's, en elektrocardiografen, een apparaat dat de hartslag registreert.

Er worden ook veldhospitalen opgericht omdat de ziekenhuisbedden naar verwachting zullen opraken.
Volgens de staatsomroep RAI doen ziekenhuizen er alles aan om alle ernstig zieke patiënten te kunnen verzorgen. De ziekenhuizen van Rovereto en Trento nemen alleen urgente gevallen van patiënten met het coronavirus op.

Het veldhospitaal in Rovereto is uitgerust om patiënten op te vangen die niet terecht kunnen in de regio's Lombardije of Veneto, vanwege het bedden- of zorgtekort.

De gezondheidsdienst van de provincie Trento zegt de zorg voor iedereen boven de 75 jaar en voor mensen met weinig weerstand de komende dagen op te schalen. Deze mensen krijgen persoonlijk bericht en zullen voortdurend op de hoogte worden gehouden met informatie en tips om zichzelf beter te beschermen.

Ga nergens heen. Ga niet naar buiten.

anonieme verpleegkundige in Brescia
Er zijn grote zorgen over de gezondheid van medisch personeel. Dat benadrukt de verpleegkundige in het ziekenhuis van Brescia ook in haar audioclip. "Vandaag hebben ze een verpleegster van 40 jaar opgenomen, want ze is besmet. 40 jaar, hé? Ze is er heel slecht aan toe."

Ze sluit haar boodschap af met een waarschuwing voor iedereen: "Blijf thuis, ga nergens heen. Ga niet naar buiten. Blijf thuis, luister alsjeblieft naar me."

https://nos.nl/artikel/23(...)en-wie-doodgaat.html
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:22:31 #203
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191989680
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:20 schreef Frutsel het volgende:
Alle luchthavens in Slowakije dicht voor commerciële vluchten?

https://twitter.com/airlivenet/status/1238181747650633728?s=19
Op FlightRadar24 staan op Kosice wel wat vluchten op canceled ja :{
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:22:35 #204
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_191989682
Maak mij zorgen.. oprecht. Heb ook wat extra kattenvoer ingekocht. Heel schappelijk 2 zaken voer..
Handzeep 2 flesjes that's it
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_191989689
Ik was vanmiddag bij de AH XL in Ede en geen leeg schap gezien, dat dit kan in Nederland!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2020 @ 20:22:53 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191989690
Ik snap gewoon niet dat in plaats van het stellen van al die vragen gewoon niet even iemand dat filmpje van NOS laat horen/zien en vraagt hoe wij dit gaan voorkomen?
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:23:27 #207
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_191989706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje zoals na de pestpandemie van 1348, toen ging ook veel veranderen.
Mwah, ik verwacht niet dat 1/3e van de inwoners van Europa (=250 miljoen mensen) gaan overlijden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191989712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:19 schreef bitterbal het volgende:
hadden julli ehet bericht van de nos gelezen

Universiteiten schrappen onderwijsactiviteiten
Universiteiten en hogescholen wordt in een Kamerbrief opgeroepen om in ieder geval alleen nog onderwijs op afstand te geven. Los van deze instellingen blijven alle scholen open. In de brief staat dat "op universiteiten en hogescholen sprake is van vele nationaliteiten en daarmee vele in- en uitreisbewegingen". "We zien dat meerdere universiteiten hun onderwijs en andere activiteiten zelf al hebben afgeschaald."

De Universiteit Leiden heeft besloten om morgen alle onderwijsactiviteiten af te gelasten. Dat geldt ook voor tentamens. Promoties gaan wel door. Morgen wordt overlegd of er voor volgende week maatregelen worden genomen. Erasmus Universiteit Rotterdam schrijft in een mail aan studenten: "Vanwege het advies van de regering zijn de tentamens voor vanmiddag, vanavond, morgen en zaterdag afgelast. Nadere informatie over de gevolgen van het afgelasten volgt zo snel als mogelijk." Het is nog niet onduidelijk welke maatregelen vanaf maandag gelden.

Utrechtse studenten maken zich vooralsnog niet erg druk om maatregelen die daar getroffen zijn:
Vanuit de RUG nog geen info.
pi_191989717
Hoe verhoud 1000 doden in Italië in die regio's tot dodental gewone griep?
pi_191989725
waren die chinezen toch slim met hun noodziekenhuizen
pi_191989745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:24 schreef bitterbal het volgende:
Personeel lijkt mij het grootste probleem
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:25:25 #213
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_191989749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:22 schreef Kyran het volgende:
Ik snap gewoon niet dat in plaats van het stellen van al die vragen gewoon niet even iemand dat filmpje van NOS laat horen/zien en vraagt hoe wij dit gaan voorkomen?
Ja lekker joh, grote paniek veroorzaken.
Daar hebben we wat aan op dit moment.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2020 @ 20:25:52 #215
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191989756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:24 schreef bitterbal het volgende:
Vooral die destijds als 'overdreven' bestempelde lockdown zal ook veel hebben geholpen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191989759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:24 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe verhoud 1000 doden in Italië in die regio's tot dodental gewone griep?
Dat de IC's nu wel overvol liggen vanwege de longontstekingen en in een normaal griepseizoen het doorgaans wel te doen is. Uiteraard zijn er ook zwaardere griepseizoenen maar in Italië noemen ze het nu een "oorlogssituatie" qua zorg...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2020 @ 20:26:30 #217
416575 crew  Evenstar
pi_191989766
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja lekker joh, grote paniek veroorzaken.
Daar hebben we wat aan op dit moment.
Niks met paniekzaaien te maken, gewoon accepteren hoe ernstig de situatie is.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:26:34 #218
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_191989769
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:22 schreef bitterbal het volgende:
hoe houdt een mod dit bij
Kun je nagaan toch..
Respect voor de modjes _O_

Ik krijg het ook niet meer bijgelezen :@

Pff dat debat ook.. ik zet het nu uit.. kan ff geen corona gelul meer horen..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2020 @ 20:27:16 #219
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191989784
BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 20:17:22 French President Macron: "COVID-19, which affects all continents and European countries, is the most serious health crisis that France has known in a century" reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191989801
Ik heb symptonen, koortsig, dichte keel maar moet morgen een toespraak houden voor 90 mensen. Het is de grootste toespraak uit mijn leven. Het is nog niet gecanceld. Moet ik gaan of niet?
pi_191989812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:28 schreef Harlekien het volgende:
Ik heb symptonen, koortsig, dichte keel maar moet morgen een toespraak houden voor 90 mensen. Het is de grootste toespraak uit mijn leven. Het is nog niet gecanceld. Moet ik gaan of niet?
Nee. Is niet eens een discussie waard.
pi_191989823
quote:
Had al lang gecanceld moeten zijn lol
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:29:11 #223
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191989825
quote:
Nee, nee en nog eens nee.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 maart 2020 @ 20:29:31 #224
416575 crew  Evenstar
pi_191989831
quote:
Nee, gewoon nee. Met klachten blijf je binnen, klaar.
pi_191989832
Vanaf maandag alle scholen dicht in Frankrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')