abonnement Unibet Coolblue
pi_191982578
Ik moet van mijn werkgever gewoon komen werken, ondanks een loopneus, niezen en hoesten.

Ik voel me prima en heb geen koorts. Wat doe je dan?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191982626
Thuisblijven/thuiswerken. Echt te dom om te poepen die werkgever.
pi_191982665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 15:40 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Thuisblijven/thuiswerken. Echt te dom om te poepen die werkgever.
Ik zou prima thuis kunnen werken, alleen zijn de laptops op.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191986900
Ik heb inmiddels mijn zestigerplusser met astma thuis laten blijven en mijn andere collega stuurde appje dat ze verkouden is. Dus ik weet niet hoe ik dat moet doen, voorlopig ben ik alleen en dat is lastig.
pi_191986921
Mijn leidinggevende wist na de persconferentie vanmiddag meteen te vertellen dat mensen zich niet gek moeten laten maken door het RIVM, dat het allemaal paniek om niks is, en dat we gewoon verwacht worden tot nader order. Volgens haar is het puur een advies en is het aan de werkgevers van Nederland om eerst te kijken of het bedrijfskundetechnisch allemaal kan. Zo niet, dan gaan we het advies gewoon negeren.

En voor de duidelijkheid, dit gaat niet om een of ander kutbedrijfje maar om een grote uitvoeringsinstantie van de Rijksoverheid.
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:30:36 #6
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191986980
Ik werd zojuist door iemand van HR gelyncht omdat ik tijdens spitstijden met het OV zou reizen, terwijl ik met de auto kom :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 12 maart 2020 @ 18:32:59 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_191987030
Ik ben benieuwd naar de bedrijfssluitingen?

Of eigenlijk: bedrijven die zeggen ga maar lekker thuiswerken.

Onze helpdesk en werkplekbeheerders zijn er zeer druk mee, om dingen na te lopen zodat iedereen in alle landen thuis kan werken.

Ik denk zelf dat wij, aankomende week te horen krijgen: rot maar op.

In het nieuws heb ik vernomen dat Microsoft al z'n personeel naar huis heeft gestuurd, weet niet of dat in de VS is of ook in NL. Facebook heeft dat ook gedaan.

En een collega die belde met software bedrijf Exact, kon ook vertellen dat ze daar allemaal naar huis werden gestuurd.

Iemand andere voorbeelden, ervaringen? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_191990075
Wij moeten vanaf morgen thuiswerken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  donderdag 12 maart 2020 @ 20:41:06 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191990126
Vanaf heden tot minimaal 31 maart verplicht thuiswerken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191990270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 18:28 schreef Vasilevski het volgende:
Mijn leidinggevende wist na de persconferentie vanmiddag meteen te vertellen dat mensen zich niet gek moeten laten maken door het RIVM, dat het allemaal paniek om niks is, en dat we gewoon verwacht worden tot nader order. Volgens haar is het puur een advies en is het aan de werkgevers van Nederland om eerst te kijken of het bedrijfskundetechnisch allemaal kan. Zo niet, dan gaan we het advies gewoon negeren.

En voor de duidelijkheid, dit gaat niet om een of ander kutbedrijfje maar om een grote uitvoeringsinstantie van de Rijksoverheid.
Echt diep triest zo'n werkgever heb ik ook.

'Paniek om niks, gewoon komen werken'.

Ik lig al sinds dinsdag plat met koorts. Waar dat normaliter een dag, twee dagen hooguit duurt.

Maar als ik dadelijk weer een keer beter ben (maar men, dat duurt deze keer echt laaaang), dan word ik gewoon op kantoor verwacht hoor. Werd me vanmiddag ook nog eens fijn aan de telefoon verteld .. 'dat het allemaal wel lang duurt' .. nee ik lig me hier voor de lol de tyfus te zweten mafkees.

Overheid zou veel dwingender en duidelijker moeten zijn. En niet zo vrijblijvend want je hebt altijd mensen die alleen aan de $$$ denken en het verder geen reet interesseert.

Ik zou het er bijna op aan willen laten komen.. maar nu met deze onzekere tijden heb je niet 123 wat anders gevonden.
pi_191990287
Ik heb een aantal weken geleden al wat maatregelen getroffen op het werk (o.a. handen wassen, deurgrepen etc ontsmetten paar keer per dag) en dit werd ontvangen met schaapachtig gelach en laconiek gedrag. Ik wilde vanmiddag na de persconferentie niet "told you so" zeggen, maar ik geloof dat het nu wel doordringt. Groot deel logistiek en productie dus thuiswerken zit er voor de meeste werknemers niet in.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:29:01 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191992980
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 20:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Echt diep triest zo'n werkgever heb ik ook.

'Paniek om niks, gewoon komen werken'.

Ik lig al sinds dinsdag plat met koorts. Waar dat normaliter een dag, twee dagen hooguit duurt.

Maar als ik dadelijk weer een keer beter ben (maar men, dat duurt deze keer echt laaaang), dan word ik gewoon op kantoor verwacht hoor. Werd me vanmiddag ook nog eens fijn aan de telefoon verteld .. 'dat het allemaal wel lang duurt' .. nee ik lig me hier voor de lol de tyfus te zweten mafkees.

Overheid zou veel dwingender en duidelijker moeten zijn. En niet zo vrijblijvend want je hebt altijd mensen die alleen aan de $$$ denken en het verder geen reet interesseert.

Ik zou het er bijna op aan willen laten komen.. maar nu met deze onzekere tijden heb je niet 123 wat anders gevonden.
Eens

Hier per vanavond aangekondigd dat iedereen moet thuiswerken. Verbod op werkgerelateerde afspraken met zorgverleners om die niet te besmetten en iedereen die opgeleid is tot zorgverlener (best veel bij ons hebben die achtergrond, maar zijn niet meer werkzaam als zijnde) wordt gevraagd om bij te springen in het veld als dat nodig blijkt

Topwerkgever _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191993011
Ik wacht eigenlijk op een officieel bericht van het sluiten van de kantoren.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:30:50 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191993029
Bij is het thuiswerken tenzij het anders kan, tot de 31e
pi_191993455
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wel interessant om de verschillende werkwijzen te zien, wassen neus of niet. Denk dat het heel erg afhankelijk is van allerlei factoren die los staan van de wetenschappelijke feiten over het virus. De bedrijfscultuur, of zelfs de persoonlijkheid van de individuele manager.

Bijvoorbeeld bij ons is thuiswerken vrijwel onmogelijk omdat de manager iedereen in de gaten wil houden. Ook wordt er door de manager elke dag agressief achter ziekmeldingen aan gebeld. Alles om te zorgen dat ze zo spoedig mogelijk weer op werk verschijnen, omdat doorwerken bij milde symptomen beter is dan elke dag door dat mens in je nek te worden gehijgd. Althans zo denken de mensen met slappe knieën erover. Die gaan dan toch aan het werk, of nemen verlof op om een ziekmelding te voorkomen.

Je hebt ook werkgevers die verzuimreductiebureaus inschakelen die ook behoorlijk vasthoudend kunnen zijn richting zieke werknemers. Die bureaus zetten in op demedicalisering en kijken wat je nog wel kan. Demedicalisering betekent zoiets als dat je de ziekmelding niet als medisch probleem behandelt, maar als een kwestie van gebrekkige motivatie bij de werknemer.

Er zijn natuurlijk ook bedrijven waar mensen zich veel te snel ziek melden als ze even een baaldag hebben, en ik snap dan wel dat je dat wilt aanpakken, maar het is wel interessant om die "niet lullen maar poetsen"-cultuur te zien ten tijde van het coronavirus. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen demedicaliseren. Zo van: mensen laten zich veel te makkelijk uit het veld slaan door een longontstekinkje. Waarom zou je niet toch nog wat formuliertjes kunnen verwerken vanuit het ziekenhuis? Ben je soms niet eager?

Je weet dus gewoon dat het hele indammen waar het RIVM over lult, niet gaat werken. Omdat pakweg de helft van de werkgevers gewoon zoveel mogelijk mensen op kantoor wil hebben. Omdat managers graag een wit voetje willen halen bij de bovenliggende managers door te laten zien hoe hard ze kunnen zijn. Gevolg: kantoren vol blaffende en niezende mensen die wel vaker hun handen wassen!
Deze MOET ik echt even quoten uit het vorige deel. Geeeeniale post. _O_

Er bestaat dus een hele industrie die zich tegen betaling inzet om in principe zieke mensen aan het werk te schoppen. Wij leven in een beschamende maatschappij.

quote:
Demedicalisering betekent zoiets als dat je de ziekmelding niet als medisch probleem behandelt, maar als een kwestie van gebrekkige motivatie bij de werknemer.
Dit is heel, heel scherp gezien. Een belangrijke observatie. De vraag is hoe je dit fenomeen kunt opheffen want dat is een giftige en schadelijke ontwikkeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 12-03-2020 22:55:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191993458
Als het zo doorgaat hoef ik op mijn werk niet bang te zijn voor besmetting. Het aantal klanten lag vandaag ongeveer de helft lager dan gebruikelijk. Als ik geen klanten zie en alleen elke dag dezelfde 2 of 3 collega's is het besmettingsgevaar niet zo hoog.

De personeelsbezetting is sinds deze week al wat omlaag gebracht. Voorraden gaan we verder beperken. Beiden uiteraard om kosten te besparen.

Mijn werkgever houdt al rekening met mogelijk een verplichte bedrijfssluiting.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:46:22 #17
370431 drakin
vurig typje
pi_191993510
Ik heb in mijn elleboog gehoest bij mijn klanten.

En papieren handdoekjes aangeschaft, iedereen moet maar even handen wassen vanaf morgen en geen handen meer schudden.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_191993537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Mijn werkgever houdt al rekening met mogelijk een verplichte bedrijfssluiting.
Lekker toch? Krijgen de mensen een beetje rust. Al dat economie-gedoe dat je (en iedereen) altijd maar mee moet in die rat-race....

Pas op de plaats zou best wel goed kunnen zijn voor de individuele mens. Minder goed voor de "ondernemers" maar die hebben toch al veel te lang aan ons verdiend zonder iets terug te geven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:51:58 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191993627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lekker toch? Krijgen de mensen een beetje rust. Al dat economie-gedoe dat je (en iedereen) altijd maar mee moet in die rat-race....

Pas op de plaats zou best wel goed kunnen zijn voor de individuele mens. Minder goed voor de "ondernemers" maar die hebben toch al veel te lang aan ons verdiend zonder iets terug te geven.
Uiteraard, de doorlopende kosten betalen we wel van de lucht?
pi_191993709
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens

Hier per vanavond aangekondigd dat iedereen moet thuiswerken. Verbod op werkgerelateerde afspraken met zorgverleners om die niet te besmetten en iedereen die opgeleid is tot zorgverlener (best veel bij ons hebben die achtergrond, maar zijn niet meer werkzaam als zijnde) wordt gevraagd om bij te springen in het veld als dat nodig blijkt

Topwerkgever _O_
Welke sector is dit?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191993775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:51 schreef Hexagon het volgende:
betalen we
Hoe dat? Ik voel de pijn Broh. Je moet niet vergeten dat dit een noodsituatie is en een kwestie van leven en dood.

Als wij niet heel goed opletten dan krijg je zoiets als de Spaanse griep (100 miljoen doden, direct en indirect). Geen klein bier. De economie op de eerste plaats stellen is geen goed idee dan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191993789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lekker toch? Krijgen de mensen een beetje rust. Al dat economie-gedoe dat je (en iedereen) altijd maar mee moet in die rat-race....

Pas op de plaats zou best wel goed kunnen zijn voor de individuele mens. Minder goed voor de "ondernemers" maar die hebben toch al veel te lang aan ons verdiend zonder iets terug te geven.
Hoe lekker dat is hangt er vanaf of je werkgever zo'n crisis overleeft. Als je werkgever over de kop gaat omdat er enige tijd sterk verminderde of helemaal geen inkomsten zijn, terwijl bepaalde uitgaven uiteraard wel doorlopen heb je toch een probleem. Als ik om mij heen hoor hoe rustig het bij veel bedrijven in uiteenlopende sectoren is, dan zal het aantal faillissementen komende tijd flink oplopen. En daarmee het werkloosheidscijfer. Met als gevolg dat het in juni 2020 waarschijnlijk ineens niet zo makkelijk is om een andere baan te vinden als dat het in januari 2020 was.

Minder werkgevers, lege orderboeken, meer werkzoekenden.
Zo'n situatie heb ik vorige crisis ook al meegemaakt en daar ben ik toen gelukkig relatief goed doorheen gekomen. Maar heeft cumulatief toch vele, vele duizenden euro's aan inkomensverlies opgeleverd.

Mijn huidige werkgever is fijn én ik zit er niet op te wachten om flink inkomensverlies te lijden.
  donderdag 12 maart 2020 @ 22:59:33 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191993806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe dat? Ik voel de pijn Broh. Je moet niet vergeten dat dit een noodsituatie is en een kwestie van leven en dood.

Als wij niet heel goed opletten dan krijg je zoiets als de Spaanse griep (100 miljoen doden, direct en indirect). Geen klein bier. De economie op de eerste plaats stellen is geen goed idee dan.
Nee maar roepen dat dit wel keigoed is ook niet
pi_191993933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 22:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Hoe lekker dat is hangt er vanaf of je werkgever zo'n crisis overleeft.
Motivatie nummer 1 is of jij en je naasten het overleven. De economie komt wel weer.

Het risico en de gevolgen die men nu ervaart hebben volgens mij te maken met wel alle voordelen van deze snelle wereld willen hebben maar niet de nadelen. Wat niet kan. De snelle verdiensten komen met een risico wat men nu ervaart, namelijk een langdurige economische stilstand. Je kunt niet alle voordelen omarmen en tevens blind zijn voor de nadelen. Die ervaren we nu en w.s. is dat wel ergens goed voor. Qua inzicht en hoe we dat beter kunnen inrichten, ons economisch model met oog voor het welzijn van de mens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_191994112
@Bart2002 hoewel in Nederland de economie niet veel effect heeft op de levensverwachting, is dat wereldwijd wel het geval. Wanneer de werkloosheid stijgt, leidt dat tot heel veel indirecte doden. Werkloosheid leidt tot armoede. Armoede betekent niet meer voldoende in basisbehoeften als gezond eten, veilig onderdak en goede medische zorg kunnen voorzien. Niet in de basisbehoeften kunnen voorzien leidt tot onnodige sterfte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')