abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:42:58 #256
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191978494
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:40 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik denk dat we pas maandag op slot gaan, bedrijven moeten in de komende dagen regelen dat er vanuit thuis gewerkt kan worden.
Ben wel benieuwd want dit is alleen mogelijk bij kantoorbanen en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 maart 2020 @ 12:43:07 #257
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191978498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Beter geen risico nemen, zelfs als het virus tegen die tijd al redelijk onder controle zou zijn (die kans is al minimaal) is het nog een onverantwoord risico om zoveel mensen uit heel de wereld samen te brengen net na zo'n uitbraak. Daarmee loop je het risico dat het direct weer op laait.

Er is maar een optie en dat is annuleren tot nader orde.
Nee hoor, er zijn diverse opties:
- Minder publiek
- Zonder publiek

Zoiets moet je weloverwogen doen, en niet 2 maanden van te voren
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 maart 2020 @ 12:44:25 #258
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191978506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Sapstengel het volgende:
Overal om ons heen alles afgelast en op lockdown maar Nederland is gewoon een beetje stout.

Hopelijk kunnen we wat artsen en beademingsmachines lenen van andere landen omdat zij wel wat minder gevolgen gaan ondervinden.
Ik zie België, Frankrijk, Duitsland en Spanje ook nog niet alles afgelasten en in lockdown gaan.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2020 @ 12:44:26 #259
163650 Greys
pi_191978508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, precies de houding van het RIVM. We weten allemaal wat dat heeft veroorzaakt :).
Behalve dat er bij het Songfestival tot die tijd helemaal geen massa mensen bij elkaar komen..? Het bestaat alleen op papier?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191978509
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja, precies de houding van het RIVM. We weten allemaal wat dat heeft veroorzaakt :).
In die zin heeft de aanpak van het RIVM niet tot extreem meer of minder gevallen geleid dan elders in Europa tot nu toe...

En ik denk dat je het zelfregulerende vermogen van veel mensen in NL al onderschat, volgens mijn eigen waarnemingen privé en zakelijk zijn we in ieder geval de afgelopen dagen al zoveel mogelijk werk- en sociale contacten aan het mijden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 12:45:03 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191978517
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191978522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

In die zin heeft de aanpak van het RIVM niet tot extreem meer of minder gevallen geleid dan elders in Europa tot nu toe...

En ik denk dat je het zelfregulerende vermogen van veel mensen in NL al onderschat, volgens mijn eigen waarnemingen privé en zakelijk zijn we in ieder geval de afgelopen dagen al zoveel mogelijk werk- en sociale contacten aan het mijden.
Ik zie genoeg mensen die echt geen kut geven. Vriendin van me is gisteren op haar vrije dag nog wezen winkelen in Utrecht. Genoeg mensen die nog plannen maken voor het weekend enz.
pi_191978524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn diverse opties:
- Minder publiek
- Zonder publiek

Zoiets moet je weloverwogen doen, en niet 2 maanden van te voren
Een songfestival zonder publiek :')

Wat is er mis met gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?
blablablabla
pi_191978526
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Behalve dat er bij het Songfestival tot die tijd helemaal geen massa mensen bij elkaar komen..? Het bestaat alleen op papier?
Klopt, dat is een groot verschil. Desondanks is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het gewoon door gaat, daarom beter nu al annuleren en focus op wanneer het wel gehouden kan worden.
pi_191978529
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja precies, tot aan begin mei komen er helemaal geen duizenden mensen bij elkaar dus waarom nu al cancellen.

En dan nog zijn er inderdaad de gradaties om het met minder of geen publiek te doen...
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:45:42 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191978530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik zie België, Frankrijk, Duitsland en Spanje ook nog niet alles afgelasten en in lockdown gaan.
In Frankrijk zijn ze al een tijdje bezig om scholen te sluiten en evenementen af te lasten.
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 12:45:57 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191978535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
Wat is er mis met gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?
kosten / inkomsten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 maart 2020 @ 12:46:20 #268
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191978544
quote:

[..]

Wat is er mis gewoon dit jaar geen songfestival en volgend jaar er een groot feest van maken?
Ik denk dat de organisatie samen met de EBU daar dus over na moet gaan denken. maar een knoop doorhakken hoeft nu echt nog niet
pi_191978545
Nederland hoeft niet eens zo gek veel te doen. Bedrijven zijn echt zelf al wel maatregelen aan het nemen. Ik hoor alleen maar om mij heen dat er mails rondgaan met maatregelen. Dat er bijv. geen externen meer in het bedrijf mogen komen, geen contact meer met mensen vd vloer en kantoor, thuiswerken. Ook gewoon in Friesland bijv dus als NL het niet doet of zegt, bedrijven doen het zelf wel.
Go hard or go home
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 maart 2020 @ 12:46:34 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191978546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja precies, tot aan begin mei komen er helemaal geen duizenden mensen bij elkaar dus waarom nu al cancellen.

En dan nog zijn er inderdaad de gradaties om het met minder of geen publiek te doen...
Zonder publiek is wel te doen bij wat voetbalwedstrijdjes enzo, maar bij een evenement van enkele dagen dat eens in het jaar is kun je dan beter gewoon afgelasten. Dat wordt één sippe ellende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191978551
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik zie genoeg mensen die echt geen kut geven. Vriendin van me is gisteren op haar vrije dag nog wezen winkelen in Utrecht. Genoeg mensen die nog plannen maken voor het weekend enz.
Waarom zou je dat niet doen
Groot fan van User Wotte
pi_191978552
quote:

[..]

Omdat we blijkbaar autisten en plannende mensen zijn die in paniek raken als er wat dingen uitgesteld moeten worden voor de gezondheid.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_191978556
Meeste lockdowns door andere landen zijn gebieden die groter zijn dan Nederland.
pi_191978560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:42 schreef Sapstengel het volgende:
Overal om ons heen alles afgelast en op lockdown maar Nederland is gewoon een beetje stout.

Hopelijk kunnen we wat artsen en beademingsmachines lenen van andere landen omdat zij wel wat minder gevolgen gaan ondervinden.
moeten we ook ieder jaar voor de griep volgens sommigen.... _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191978566
Hier wordt net besloten dat de medewerkers uit Brabant vanuit huis moeten werken vanaf maandag, doe het dan gewoon per direct..
pi_191978567
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

kosten
Ja lekker belangrijk. Volksgezondheid is net ff wat belangrijker dan financiële gevolgen.
Al lijkt dat besef nog niet echt te zijn ingedaald gezien de lakse houding van de meute.
blablablabla
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2020 @ 12:47:48 #277
842 Zorro
Z
pi_191978572
quote:

[..]

Of dit jaar geen songfestival, merken dat niemand het mist en dan gewoon zo laten?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2020 @ 12:48:04 #278
163650 Greys
pi_191978577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Klopt, dat is een groot verschil. Desondanks is er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het gewoon door gaat, daarom beter nu al annuleren en focus op wanneer het wel gehouden kan worden.
Ik vind half april de knoop doorhakken prima. Heeft iedereen een hele maand om hotels en vluchten te annuleren, lijkt me zeer ruim op tijd. Geloof me, tuurlijk gaat het niet door als zelfs een groot deel van de artiesten hier niet eens heen kan komen. Nog even los van wel of geen publiek. Ik denk dat ze nu even andere/grotere knopen hebben om te hakken in Rotterdam, en dat dat Songfestival later wel wordt besloten. Komt goed. Alsnog ruim op tijd. Weet ik zeker. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_191978578
het zou toch ongelofelijk asociaal zijn als Nederland nou nog stééds geen gehoor geeft aan de smeekbedes van de WHO, nu ál onze buurlanden offers brengen en de boel dichtgooien.
echt, ik zou me kapot schamen.

riskeren we dan geen sancties?
worden we niet uit de EU geflikkerd?
waar is die EU dán goed voor, als dit wordt toegestaan?
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator donderdag 12 maart 2020 @ 12:48:18 #280
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_191978579
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:46 schreef Collide het volgende:
Meeste lockdowns door andere landen zijn gebieden die groter zijn dan Nederland.
Als iedereen een lockdown instelt, zit Nederland vanzelf ook in een lockdown.

@GGMM
@Scrummie2.1
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_191978582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

[..]

Dan verdien je gewoon een spuitje hoor. Godverdomme zeg.
Ik gok dat binnen een paar dagen veel landen het vliegverkeer met Nederland zullen opschorten. Probleem lost zich dus vanzelf op. Maar goed, dat songfestival is toch pas in mei? Het is natuurlijk afwachten wat dan de situatie is, maar dit soort uitspraken zijn wel tenenkrommend inderdaad.
pi_191978586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:47 schreef HulkHeld het volgende:
Hier wordt net besloten dat de medewerkers uit Brabant vanuit huis moeten werken vanaf maandag, doe het dan gewoon per direct..
Dat was toch al in het begin van de week het advies? :P
pi_191978590
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191978591
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind half april de knoop doorhakken prima. Heeft iedereen een hele maand om hotels en vluchten te annuleren, lijkt me zeer ruim op tijd. Geloof me, tuurlijk gaat het niet door als zelfs een groot deel van de artiesten hier niet eens heen kan komen. Nog even los van wel of geen publiek. Ik denk dat ze nu even andere/grotere knopen hebben om te hakken in Rotterdam, en dat dat Songfestival later wel wordt besloten. Komt goed. Alsnog ruim op tijd. Weet ik zeker. :)
Ik geef direct toe dat ik het absoluut niet erg zou vinden als er per direct een streep doorheen zou gaan, en ik denk dat jij daar wat anders over denkt ;)
pi_191978592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

3 italianen maandag nog ff lekker naar cuba gereisd...en ja ze waren alle 3 positief.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2020 @ 12:49:09 #286
163650 Greys
pi_191978596
quote:
6s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:47 schreef Zorro het volgende:

[..]

Of dit jaar geen songfestival, merken dat niemand het mist en dan gewoon zo laten?
DIT ZIJN GEEN GRAPPEN |:)

Nee foei Greys. SC.

We gaan die discussie hier maar niet voeren. Kom dan maar naar ESF. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2020 @ 12:49:30 #287
842 Zorro
Z
pi_191978603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee foei Greys. SC.

:@ :+
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_191978608
Hier in Barcelona gaan de scholen dicht vanaf maandag
pi_191978611

Gelukkig zijn er politici die het snappen :)
pi_191978613
Ik blijf ook maar om mij heen horen dat mensen niets willen aanpassen en doorgaan met uitgaan, stappen, shoppen, events, whatever 'omdat ze zich goed voelen en gezond zijn.'
Het wil er maar niet in dat je dan ook drager kunt zijn / besmet kunt zijn en je dus die dingen stopt, niet voor jezelf maar voor anderen, om te voorkomen dat je anderen besmet. Lekkere houding wel weer in dit land.
pi_191978616
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat was toch al in het begin van de week het advies? :P
Ja, maar er gehoor aan geven is een tweede..
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:50:10 #292
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191978621
Ik denk als Dld echt begint met een lockdown, dat Nederland dan snel zal gaan volgen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191978625
Een update van HLN:
quote:
12:06
Nationale Veiligheidsraad komt opnieuw bijeen
De Nationale Veiligheidsraad komt donderdagavond bijeen. Er zullen nieuwe maatregelen worden aangekondigd tegen de verspreiding van het coronavirus. Het kernkabinet zat donderdag al samen en zal in de loop van de namiddag opnieuw bijeenkomen. Ook de Risk Management Group komt nog samen. Vanavond staat een vergadering van de Nationale Veiligheidsraad geprogrammeerd, op vraag van premier Sophie Wilmès, waar nieuwe maatregelen worden verwacht.
Ze komen al 2x vandaag samen en nog eens een uitgebreid comité vanavond, het zal iets fors zijn.

Macron spreekt ook vanavond om 20u stipt, dus wss zullen de Franse en Belgische nieuwe maatregelen redelijk gelijktijdig worden aangekondigd.
pi_191978628
Ik weet wel.wat nederland gaat doen:
Hamandeggs.
Vakman pur sang
pi_191978629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef BeriBeri het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef BeriBeri het volgende:
In Portugal, Turkije, Denemarken, Polen waren deze al vanaf vorige week gesloten.
pi_191978630
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

kosten / inkomsten
er is een spanje een heel groot festival afgelast/verplaatst ...terwijl ze er middenin zaten ....meer dan een miljoen bezoekers per jaar, kosten 500 miljoen euro per jaar en nu nog veel meer omdat ze de kunstwerken weer af moeten bouwen en opslaan en nog veel meer werkzaamheden.....
pi_191978634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:46 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Omdat we blijkbaar autisten en plannende mensen zijn die in paniek raken als er wat dingen uitgesteld moeten worden voor de gezondheid.
Gros van de mensen stellen nog steeds hun korte-termijn financiële en eigenbelangen voorop. Gelukkig weet het virus daar wel raad mee is gebleken :)
blablablabla
pi_191978635
Niemand beseft dat het Nederlandse polderen zorgt voor vertraging in de beslisstructuur
pi_191978636
quote:

[..]

Dit lijkt me een goed plan, nu weten we ook wat mensen bereid zijn te betalen voor een overnachting zodat we meteen de prijs goed kunnen opdrijven.
pi_191978639
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 12:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee foei Greys. SC.

Even serieus. Hoe lang denk jij dat dit gaat duren, dan?

Ik denk serieus dat we de komende maanden met deze, of zwaardere, restricties moeten leven.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 maart 2020 @ 12:51:08 #301
163650 Greys
pi_191978640
Vol alweer :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')