twitter:DarranMarshall twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:01:22Republic of Ireland expected to announce a general shutdown.
Taoiseach to make a statement in Washington shortly.
RTÉ One tv broadcasting a special programme now. reageer retweet
Goed nieuws voor Maxquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:21 schreef showtimer het volgende:
twitter:tomcary_tel twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:18:00Exclusive: Understand McLaren are withdrawing from F1 season opener in Melbourne this weekend after one of their number tested positive for #coronavirus #f1 reageer retweet
Wat maakt het die scholen uit dat er voor kinderen opvang moet worden geregeld? Wil je het liever op die manier spelen dan dat er straks een besmet kind rondloopt die de andere 50 aansteekt en het leed niet meer te overzien is? Ik vind Nederland ronduit belachelijk hierin.. overal sluiten ze scholen, behalve hier.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:21 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat (de meeste) universiteiten en hogescholen niet sluiten. Mogelijkheden om colleges online aan te bieden zou je nu met beide handen moeten aangrijpen, maar daar wordt nogal moeilijk over gedaan blijkbaar. Qua basisscholen en middelbare scholen kan ik begrijpen dat het lastiger zit omdat er voor veel kinderen opvang moet worden geregeld. Maar bij universiteiten en hogescholen is dat natuurlijk totaal niet het geval.
Hoe weet je dat, als ze best weinig testen en als ze gezinsleden niet meer meetellen ?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:21 schreef Collide het volgende:
[..]
Situatie in Nederland is desondanks niet erger dan in andere landen.
Dit gebeurd op dit moment al, het is je eigen keuze om wel of niet te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:21 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat (de meeste) universiteiten en hogescholen niet sluiten. Mogelijkheden om colleges online aan te bieden zou je nu met beide handen moeten aangrijpen, maar daar wordt nogal moeilijk over gedaan blijkbaar. Qua basisscholen en middelbare scholen kan ik begrijpen dat het lastiger zit omdat er voor veel kinderen opvang moet worden geregeld. Maar bij universiteiten en hogescholen is dat natuurlijk totaal niet het geval.
Wat moet ik verstaan onder een 'General shutdown'?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:22 schreef L3gend het volgende:
twitter:DarranMarshall twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:01:22Republic of Ireland expected to announce a general shutdown.
Taoiseach to make a statement in Washington shortly.
RTÉ One tv broadcasting a special programme now. reageer retweet
Geen race danquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:21 schreef showtimer het volgende:
twitter:tomcary_tel twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:18:00Exclusive: Understand McLaren are withdrawing from F1 season opener in Melbourne this weekend after one of their number tested positive for #coronavirus #f1 reageer retweet
Zit in de thuiszorg. Maar hoef gelukkig deze keuze niet te maken; mijn kinderen zijn volwassen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen baan denk ik?
Thuiswerken is niet gelijk aan betaalde vakantie
Leiden stuurt anders nog gewoon mailtjes rond dat alles doorgaat en je aanwezig wordt geacht te zijn. Hoorcolleges, werkgroepen, examens. Alles gaat door tenzij ziek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:23 schreef Collide het volgende:
[..]
Dit gebeurd op dit moment al, het is je eigen keuze om wel of niet te gaan.
Hier verplichten ze kinderen in Brabant om naar een corona school te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:22 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Wat maakt het die scholen uit dat er voor kinderen opvang moet worden geregeld? Wil je het liever op die manier spelen dan dat er straks een besmet kind rondloopt die de andere 50 aansteekt en het leed niet meer te overzien is? Ik vind Nederland ronduit belachelijk hierin.. overal sluiten ze scholen, behalve hier.
twitter:MinisterieEZK twitterde op donderdag 12-03-2020 om 12:24:00Het coronavirus raakt ook ondernemers. Daarom neemt het kabinet maatregelen.
Lees meer ⤵️
https://t.co/45e4C5TKhP
#coronavirus #COVID_19 #COVID2019 reageer retweet
Volgens de burgemeester was deze situatie niet ontstaan als de man niet had geweigerd naar het plaatselijke ziekenhuis te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ichaam-overleden-man
Just a flu
Ja dat is net zo belachelijk..quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Hier verplichten ze kinderen in Brabant om naar een corona school te gaan.
Wekenlang, al jarenlang.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef riazop het volgende:
[..]
vooral omdat we een mp hebben die al wekenlang apatisch op zijn handen zit
Op mijn universiteit kun je nu ook digitaal colleges volgen, de Noorse universiteit waar ik op heb gezeten is tot en met Pasen gesloten en is alles volledig digitaal (video colleges, digitale tentamens thuis etc.)quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:24 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Leiden stuurt anders nog gewoon mailtjes rond dat alles doorgaat en je aanwezig wordt geacht te zijn. Hoorcolleges, werkgroepen, examens. Alles gaat door tenzij ziek.
In veel andere landen wordt ook doorgevoetbald (maar soms ZONDER publiek)quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:27 schreef onlogisch het volgende:
https://twitter.com/LaLigaEN/status/1238063146268491776
MAAR IN NEDERLAND LEKKER DOORVOETBALLEN JONGONS
Mijn ma heeft sowieso altijd de hele kelder en diepvries vol met eten liggen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja daarom.Ik heb geen garage vol rekken met blikken ofzo, gewoon de voorraadkast met wat houdbare dingen goed gevuld. Steeds een beetje erbij. Slaap ik beter van. Heb het mijn 70+ ouders ook laten doen. En dat vind ik helemaal een fijn gevoel. Die kunnen als het echt moet nu rustig drie weken het huis niet verlaten.
Op dit moment kan je ook kijken naar ziekenhuisopnames en aantal overleden mensen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, als ze best weinig testen en als ze gezinsleden niet meer meetellen ?
Het kan zomaar zijn dat de RIVM meneer gelijk heeft. Maar dat het kabinet toch met extra maatregelen gaat komen om het stemvee tevreden te houden. Maar even het nieuws afwachten van vanmiddag.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:25 schreef Greys het volgende:
Het gaat nu echt wel heel snel met de aankondigingen en wijzigingen overal.
Als het niet om te huilen was, was het om te gillen zo 'grappig' dat we hier met een RIVM meneer zitten die vanmorgen nog zei dat aanvullende maatregelen niet nodig zijn.
Hopelijk gebeurt er alsnog wat, maar ben er bang voor van niet. Want RIVM is het kompas waar Rutte op vaart. En al die andere landen hebben het mis.
Zowel in die bron als in de bron hieronder wordt aangegeven dat de gemiddelde leeftijd op de IC 70 jaar is, dus laten we daar maar van uitgaan. Ik zie niet in hoe jongere mensen onnodig bang worden gemaakt door een bericht dat 20% van de COVID-19-patiënten op de IC jonger is dan 50 en voorheen gezond was. Ik zou het eerder andersom stellen, dat ze zichzelf ten onrechte geruststellen met de gedachte dat zoiets hen niet zal overkomen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef Basp1 het volgende:
En hoe ziet de verdeling in de leeftijdspiramide eruit daar? Volgens mij is er veel vertekende statistiek hierdoor. En worden jongere mensen veel banger gemaakt als noodzakelijk.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef zipcon het volgende:
Ik vond deze met gelijklopende inhoud:[ afbeelding ]twitter:Wilkinsonjonny twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 22:38:42I thought I would share this with you all. From Massimo Gianni. A synopsis of a videoconference held today by intensivists in northern Italy, all of them fighting the battle against #COVID19 #FOAMed #FOAMcc #medtwitter
Also at https://t.co/GpXYcGKkbl https://t.co/hTH3ALuUOd reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cambuur-NAC met uitsupporters uit Bredaquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:17 schreef TLC het volgende:
Voetbalcompetities :
Belgie, Engeland, Duitsland zonder publiek
Italie en Zwitserland stil gelegd, de verwachting is de Primera Division in Spanje ook
Maar in Nederland gaan alleen de Brabantse wedstrijden niet door, andere duels zelfs met toeschouwers.
Nederland
Die doen alles nu met de elleboog.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:29 schreef riazop het volgende:
sportscholen en parenclubs blijven open
@babylonquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:29 schreef riazop het volgende:
sportscholen en parenclubs blijven open
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:30 schreef onlogisch het volgende:
Wethouder Kasmi: Songfestival in Rotterdam gaat gewoon door
Dan verdien je gewoon een spuitje hoor. Godverdomme zeg.quote:,,Er is geen enkele noodzaak om het songfestival af te gelasten’’, zo sprak hij.
RIVMGoden....ze zijn zo goed bezig die "experts"quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:25 schreef Greys het volgende:
Het gaat nu echt wel heel snel met de aankondigingen en wijzigingen overal.
Als het niet om te huilen was, was het om te gillen zo 'grappig' dat we hier met een RIVM meneer zitten die vanmorgen nog zei dat aanvullende maatregelen niet nodig zijn.
Hopelijk gebeurt er alsnog wat, maar ben er bang voor van niet. Want RIVM is het kompas waar Rutte op vaart. En al die andere landen hebben het mis.
USA: Blok al het vliegverkeer naar Europaquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:30 schreef onlogisch het volgende:
Wethouder Kasmi: Songfestival in Rotterdam gaat gewoon door
neuken mag nog hoor, alleen geen hand geven na afloopquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:30 schreef -river- het volgende:
[..]
Die doen alles nu met de elleboog.
Nou ja, de noodzaak om het nu af te gelasten is er niet nee. Je kunt nog best even wachten, de fans zijn niet half maart al aanwezigquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Dan verdien je gewoon een spuitje hoor. Godverdomme zeg.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je hier elke griepdode gaat melden (2000-3000 p.j) dan word je ook snel zenuwachtig daardoor.
Uitgesteld tot 18:30 las ik hier eerderquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:32 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
14:00 crisisoverleg, gevolgd door persco.
Wat een coronabegroetingquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:32 schreef Salina het volgende:
https://energy.ch/enterta(...)en-von-corona-id6325
Nieuwe begroetingsvormen post-Corona.
Ik lik liever het speeksel uit de mond van een COVID-19-patiënt dan dat ik onderstaande begroeting uitvoerquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:32 schreef Salina het volgende:
https://energy.ch/enterta(...)en-von-corona-id6325
Nieuwe begroetingsvormen post-Corona.
Nou, Songfestival is 12 mei. Het is lastig te zien hoe dingen zich ontwikkelen. Last je het nu af, dan ben je te vroeg. Met mogelijke gevolgen van dien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
[..]
Dan verdien je gewoon een spuitje hoor. Godverdomme zeg.
Nee, dat is het debat.quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:33 schreef XDo het volgende:
[..]
Uitgesteld tot 18:30 las ik hier eerder
Waar lees je dat?quote:
Mijn WK (eind april ) zie ik ook niet zo snel doorgaan, wat zeg ik, mijn NK volgende week in NL wellicht ook niet. Persoonlijk leed voelt altijd even intens, ondanks de wetenschap dat anderen ''het erger/net zo'' hebbenquote:Op donderdag 12 maart 2020 12:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Mjah. Ik snap dat het heel sneu is. Maar over de hele wereld zijn nu teleurgestelde en bange mensen, mensen van wie de reisjes niet kunnen doorgaan.
Ik zie al die rare groet vormen en denk.. wat is er mis met gewoon hallo zeggen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik lik liever het speeksel uit de mond van een COVID-19-patiënt dan dat ik onderstaande begroeting uitvoer
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |