heb besteld: Mortal Kombat XL - Xbox One (nieuw)
Aantal dagen tot bezorging: 2
Mijn ervaring: Recent voor de eerste keer een game besteld bij Gameshop Twente.
Om een lang verhaal kort te maken, bestelling werd keurig binnen de gestelde tijd geleverd, echter was het spel dat als nieuw te koop werd aangeboden niet nieuw (officiële seal van Xbox ontbrak, kleine beschadigingen hoes en 1 krasje op de disc). Na ontvangst gelijk gebeld, nadat de eerste 2x maal niet werd opgenomen, kreeg ik de derde maal een medewerker aan de lijn.
Vervolgens het probleem uitgelegd, mij werd vervolgens verteld dat deze game vanuit een andere leverancier werd geleverd dan normaal, en de leverancier had de webshop verzekerd dat deze game nieuw was. Ik gaf vervolgens aan dat ik het nogal vreemd vind dat wanneer ik een spel als "nieuw" bestel, deze vervolgens zonder officiële Xbox seal ontvang, en ik vroeg of dit de gebruikelijke gang van zaken is.
De medewerker gaf vervolgens aan dat niet gebruikelijk is, maar dat dit sporadisch kan voorkomen. Ik vind dit nogal wat, aangezien dit impliceert dat wanneer een bestelling geplaatst wordt bij Gameshop Twente voor een nieuw product, het zomaar zou kunnen dat je een tweedehands product krijgt toegestuurd, oftewel het biedt geen enkele garantie dat daadwerkelijk een nieuw product verstuurd wordt.
Ik kreeg twee voorstellen om dit op te lossen:
- Het product retour sturen
- Het verschil in bedrag tussen tweedehands en nieuw vergoed krijgen (deze optie heb ik gekozen)
Beoordeling:
Algemeen : 60% Terugbetaling netjes ontvangen binnen de gestelde termijn
Verzending: 100%, geen opmerkingen.
Communicatie: 50%, aangezien er geen enkele disclaimer c.q. communicatie op de site staat dat een "nieuw" product als zodanig wordt verkocht als men in de veronderstelling is dat het nieuw is, ondanks dat dat niet zo hoeft te zijn (als ik dit op voorhand had geweten had ik hier simpelweg niet besteld). Ik werd overigens wel keurig te woord gestaan telefonisch, vandaar dat deze op 50% staat i.p.v. 10%.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.