quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Richtlijnen in dit topic:
-nee, het is niet máár een griepje. Je bent niet lollig als je dat schrijft. Je bent ook niet de eerste.
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE![]()
![]()
bronquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:35 schreef _I het volgende:
From the abstract:
The early detection and isolation of cases was estimated to prevent more infections than travel restrictions and contact reductions, but integrated NPIs would achieve the strongest and most rapid effect. If NPIs could have been conducted one week, two weeks, or three weeks earlier in China, cases could have been reduced by 66%, 86%, and 95%, respectively, together with significantly reducing the number of affected areas. However, if NPIs were conducted one week, two weeks, or three weeks later, the number of cases could have shown a 3-fold, 7-fold, and 18-fold increase across China, respectively. Results also suggest that the social distancing intervention should be continued for the next few months in China to prevent case numbers increasing again after travel restrictions were lifted on February 17, 2020.
NPI = Non-pharmaceutical interventions; maatregelen dus.![]()
Volgens mij dat wel, ze hadden 300.000 duizend bedden vrij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:43 schreef Greys het volgende:
[..]
En iedereen telt dan volgens mij nog niet eens de bedden mee die men voor de 'gewone' beroertes, hartaanvallen, ongelukken etc nodjg heeft. Of wel?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Kwam van FB: https://www.facebook.com/(...)s/?ref=page_internalquote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
RIVM geeft toe : Er zijn meer Nederlanders besmet, dan dat ze cijfers toegeven.
Huisartsen : Wij verwachten bijna 9000 besmettingen in Nederland.
Volgens het RIVM zijn er meer Nederlanders besmet dan dat er elke 24 uur wordt aangegeven. Wanneer er namelijk 1 persoon positief wordt getest op het coronavirus, wordt de rest van het gezin niet getest om te voorkomen dat de testen opraken.
“Wij gaan er gewoon vanuit dat wanneer iemand positief getest wordt, dat de rest van het gezin ook het coronavirus heeft. Iedereen wordt in thuisquarantaine geplaatst.” Wij tellen deze situatie als 1 officiële besmetting.
Ook laat het RIVM weten dat alleen de testen van het GGD en RIVM zelf aan de actuele cijferstand wordt toegevoegd. Dit geldt niet voor de testen uit het ziekenhuis, en van de huisartsen.
Daarnaast laat het RIVM ook weten dat er ook nog altijd mensen zijn die zich uit angst voor quarantaine helemaal niet laten testen.
Huisartsen gaven al aan dat slechts 1 op de 15 aanvragen daadwerkelijk getest worden. Als het aan de huisartsen ligt wordt vanaf nu iedereen gecontroleerd.
Geschatte aantal besmettingen kan het RIVM niet zeggen. “Daarvoor is er al teveel tijd overheen gegaan. Het is onmogelijk een juiste schatting te maken”
Volgens ziekenhuis cijfers, p2000 meldingen, en de aantal patiënten met vergelijkbare corona klachten, worden er wel schattingen gemaakt door huisartsen. Deze schatting staat momenteel op 8374 coronapatienten, met een gemiddelde groei van 836 per dag.
A.A. Nieuws![]()
![]()
ik schatte vandaag 5000, zit ik er nog 40% naastquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
Volgens het RIVM zijn er meer Nederlanders besmet dan dat er elke 24 uur wordt aangegeven. Wanneer er namelijk 1 persoon positief wordt getest op het coronavirus, wordt de rest van het gezin niet getest om te voorkomen dat de testen opraken.
“Wij gaan er gewoon vanuit dat wanneer iemand positief getest wordt, dat de rest van het gezin ook het coronavirus heeft. Iedereen wordt in thuisquarantaine geplaatst.” Wij tellen deze situatie als 1 officiële besmetting.
Ook laat het RIVM weten dat alleen de testen van het GGD en RIVM zelf aan de actuele cijferstand wordt toegevoegd. Dit geldt niet voor de testen uit het ziekenhuis, en van de huisartsen.
Daarnaast laat het RIVM ook weten dat er ook nog altijd mensen zijn die zich uit angst voor quarantaine helemaal niet laten testen.
Huisartsen gaven al aan dat slechts 1 op de 15 aanvragen daadwerkelijk getest worden. Als het aan de huisartsen ligt wordt vanaf nu iedereen gecontroleerd.
Geschatte aantal besmettingen kan het RIVM niet zeggen. “Daarvoor is er al teveel tijd overheen gegaan. Het is onmogelijk een juiste schatting te maken”
Volgens ziekenhuis cijfers, p2000 meldingen, en de aantal patiënten met vergelijkbare corona klachten, worden er wel schattingen gemaakt door huisartsen. Deze schatting staat momenteel op 8374 coronapatienten, met een gemiddelde groei van 836 per dag.
A.A. Nieuws![]()
1 positieve test. De rest wordt niet getest dus tellen ze niet mee. Heel krom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Nou ja, als die mensen samen in quarantaine zitten is het technisch gezien 1 mogelijke bron van besmetting, dus dat snap ik wel .quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik neem iig ontsmettingsspul en een UV lamp mee morgen naar de school.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik hoop dat RIVM niet meer 'een beetje stout' gaat zijn zoals Sjaak de Gouw het noemde en nu wél de richtlijnen van WHO gaat volgen.twitter:WHO twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:28:10"We have called every day for countries to take urgent and aggressive action.
We have rung the alarm bell loud and clear"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweetIT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nee, maar het kan de gemoederen bedaren, hopelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:49 schreef THEFXR het volgende:
die dagelijkse updates van het RIVM hebben dan ook geen zin![]()
9.000, met een verdubbelingstijd van 3 dagen
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.![]()
UV lamp?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik neem iig ontsmettingsspul en een UV lamp mee morgen naar de school.
![]()
Link?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
A.A. Nieuws"Pools are perfect for holding water"![]()
iemand had een voorspellingsmodel, in hoeverre klopte het dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef _I het volgende:
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.![]()
Ik ben nu in ieder geval vrij, hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef _I het volgende:
zaterdag 18.000
dinsdag 36.000
vrijdag 72.000
1% = 720 5% = 3.600
Hm.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
A.A. nieuws? Nooit van gehoord.And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Die mensen hebben echt pech dat in deze tijd leven, alles staat "zwart op wit" en kan later gewoon gebruikt worden om ze alsog aan te pakken, Het is gewoon pure, onprofessionele onkunde.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat RIVM niet meer 'een beetje stout' gaat zijn zoals Sjaak de Gouw het noemde en nu wél de richtlijnen van WHO gaat volgen.twitter:WHO twitterde op woensdag 11-03-2020 om 17:28:10"We have called every day for countries to take urgent and aggressive action.
We have rung the alarm bell loud and clear"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweetA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Voorraad klaar? Deuren hermetisch afgesloten?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben nu in ieder geval vrij, hoor.
Je werd gemist.![]()
UV licht doodt virussen binnen een paar secondenquote:.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Aquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
UV licht doodt virussen binnen een paar seconden.
![]()
Ik heb alles dicht getimmerd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:53 schreef _I het volgende:
[..]
Voorraad klaar? Deuren hermetisch afgesloten?
Je werd gemist.
Dank je.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Mooi, want we moeten geestelijke steun gaan geven aan alle unbelievers die straks omgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb alles dicht getimmerd.
Dank je.
Het topic evolueert van NWS, langs BNW, terug langs NWS, naar R&P en LIF, om te eindigen in C&H.![]()
Iceberg ahead! Turn, turn, turn!quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:51 schreef Greys het volgende:
We have rung the alarm bell loud and clear"-@:DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet![]()
![]()
M'n bek viel ook echt open toen ik hier dat filmpje zag van Broekers-Knol die wel even in overweging wilde nemen om 15.000 mondkapjes naar Griekenland te sturen. Mens waar héb je het over, onze eigen huisartsen en ziekenhuizen schreeuwen erop. Die kapjes zijn er niet. Succes met het versturen naar andere landen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die mensen hebben echt pech dat in deze tijd leven, alles staat "zwart op wit" en kan later gewoon gebruikt worden om ze alsog aan te pakken, Het is gewoon pure, onprofessionele onkunde.
En ja, tuurlijk heeft RIVM hier véél meer kaas van gegeten (gelukkig) dat mevrouw Broekers-Knol, maar volgens mij heeft zowel RIVM als minister Bruins nog niet één keer duidelijk gezegd of er nou materialen in spoedbestelling staan ergens voor de huisartsen en ziekenhuispersoneel dat erom schreeuwt. Als ze dat soort dingen nou eens goed gingen communiceren dan weet mw Broekers-Knol voortaan ook waar ze het over heeft.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
... Van facebook. Zonder enige link of verdere bron in dat facebook 'artikel'.quote:
Sorry maar eh, hoe denk je dat het een goed idee is om zoiets als nieuwsbron te presenteren?"Pools are perfect for holding water"![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:58 schreef probeer het volgende:
[..]
... Van facebook. Zonder enige link of verdere bron in dat facebook 'artikel'.
Sorry maar eh, hoe denk je dat het een goed idee is om zoiets als nieuwsbron te presenteren?And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Ben benieuwd wat het is na 6 weken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
96,6% van de doden boven de 60 jaar..![]()
Eerst waren het bejaarden en nu al "mensen boven de zestig?"quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
96,6% van de doden boven de 60 jaar..
Okee.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Misschien staan die mondkapjes voor militairenquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:57 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n bek viel ook echt open toen ik hier dat filmpje zag van Broekers-Knol die wel even in overweging wilde nemen om 15.000 mondkapjes naar Griekenland te sturen. Mens waar héb je het over, onze eigen huisartsen en ziekenhuizen schreeuwen erop. Die kapjes zijn er niet. Succes met het versturen naar andere landen.
En ja, tuurlijk heeft RIVM hier véél meer kaas van gegeten (gelukkig) dat mevrouw Broekers-Knol, maar volgens mij heeft zowel RIVM als minister Bruins nog niet één keer duidelijk gezegd of er nou materialen in spoedbestelling staan ergens voor de huisartsen en ziekenhuispersoneel dat erom schreeuwt. Als ze dat soort dingen nou eens goed gingen communiceren dan weet mw Broekers-Knol voortaan ook waar ze het over heeft.![]()
Zei het nog..gewoon de cijfers die bekend worden gemaakt vermenigvuldigen met 3/4quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kan je een gezin van bv 4 personen nu tellen als 1 besmetting?![]()
misschien wel meer want je mist nog 1.8% unknownquote:Op donderdag 12 maart 2020 00:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
96,6% van de doden boven de 60 jaar..You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Eerst de ouderen geholpen, daarna was het voor de iets jongeren al te laat. Zoiets denk ik.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eerst waren het bejaarden en nu al "mensen boven de zestig?"
Okee.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
60+ 8,4 %quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eerst waren het bejaarden en nu al "mensen boven de zestig?"
Okee.
70+ 34,4%
80+ 53,6%
Edit: dit is niet death rate natuurlijk, die is veel lager.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
delen doorquote:Op donderdag 12 maart 2020 01:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zei het nog..gewoon de cijfers die bekend worden gemaakt vermenigvuldigen met 3/4![]()
Ik wist niet dat het tegen de policy was om dingen te posten van FB. Dat er maar 1 persoon per woning wordt getest heeft de GGD ook gewoon toegegeven. Dat is om de druk op de GGD te verlichten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:58 schreef probeer het volgende:
[..]
... Van facebook. Zonder enige link of verdere bron in dat facebook 'artikel'.
Sorry maar eh, hoe denk je dat het een goed idee is om zoiets als nieuwsbron te presenteren?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Celine Dion is getest, slechte uitkomst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Als Brabant gebrek heeft aan mondkapjes moet Groningen ook weigeren?quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:57 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n bek viel ook echt open toen ik hier dat filmpje zag van Broekers-Knol die wel even in overweging wilde nemen om 15.000 mondkapjes naar Griekenland te sturen. Mens waar héb je het over, onze eigen huisartsen en ziekenhuizen schreeuwen erop. Die kapjes zijn er niet. Succes met het versturen naar andere landen.
En ja, tuurlijk heeft RIVM hier véél meer kaas van gegeten (gelukkig) dat mevrouw Broekers-Knol, maar volgens mij heeft zowel RIVM als minister Bruins nog niet één keer duidelijk gezegd of er nou materialen in spoedbestelling staan ergens voor de huisartsen en ziekenhuispersoneel dat erom schreeuwt. Als ze dat soort dingen nou eens goed gingen communiceren dan weet mw Broekers-Knol voortaan ook waar ze het over heeft.are we infinite or am I alone![]()
Die site komt echt nogal dubieus over met nul bronnen bij hun 'artikelen'.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het tegen de policy was om dingen te posten van FB. Dat er maar 1 persoon per woning wordt getest heeft de GGD ook gewoon toegegeven. Dat is om de druk op de GGD te verlichten.Dus voor hetzelfde geld zuigen ze het compleet uit hun duim.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik heb geen idee hoe je deze vraag/conclusie uit m'n post kunt halen en heb ook geen idee hoe erop te antwoorden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als Brabant gebrek heeft aan mondkapjes moet Groningen ook weigeren?![]()
Behalve: nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat die VVD-mevrouw het serieus overweegt en kennelijk dus niet eens weet dat ze er niet zijn. Hoe wil je kapjes weggeven die er voor je eigen zorgpersoneel al niet zijn?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Uitbraak_SARS-CoV-2_in_Nederlandquote:Op donderdag 12 maart 2020 01:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Die site komt echt nogal dubieus over met nul bronnen bij hun 'artikelen'.Dus voor hetzelfde geld zuigen ze het compleet uit hun duim.
Op 10 maart meldde het RIVM 61 nieuwe besmettingen, tot een totaal van 382.[27] Tevens werd vermeld dat één patiënt was overleden, waarmee het aantal coronavirus-doden opliep tot 4.
De stijging van het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus in Nederland lijkt de afgelopen dagen niet toe te nemen. 10 maart meldde het RIVM 61 nieuwe besmettingen, 9 maart 56, eergisteren 77 en zaterdag 7 maart 60. Maar daar moet een kleine kanttekening bij worden geplaatst, laat het RIVM desgevraagd weten. Sinds dit weekend worden familieleden van mensen met corona, die zelf ook klachten hebben, niet meer getest om testlaboratoria te ontlasten. Bovendien zitten ze al in thuisquarantaine. Hierdoor is het daadwerkelijke aantal mensen met corona sinds dit weekend waarschijnlijk iets hoger dan uit de cijfers blijkt. Onbekend is hoeveel hoger.[28]
Van Nu.nl: https://www.nu.nl/coronav(...)e-aan-te-kunnen.html
Situatie moet geen maanden aanhouden'
Vooralsnog is de drukte bij de GGD behapbaar. Toch moet de situatie geen maanden aanhouden, meent een woordvoerder van GGD Zuid-Limburg. "Dan wordt de druk op de organisatie wel erg groot."
RIVM-woordvoerder Harald Wychgel zegt dat de GGD inderdaad niet eindeloos kan worden belast. "Er gaat een moment komen waarop je niet iedereen meer gaat bezoeken en testen. Wat we nu al doen, is bijvoorbeeld dat we bij mensen die in Italië zijn geweest en nu thuiszitten met klachten, de partner niet meer testen, maar ervanuit gaan dat die ook is besmet. Dat zijn maatregelen die voorsorteren op het feit dat de GGD's het heel druk hebben."
Over de beschikbaarheid van testkits maakt het RIVM zich nog geen zorgen. Wychgel: "Op dit moment lukt het gewoon. Er zal een moment komen waarop dat niet meer zo is, maar dat is nog niet in zicht."Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Als groningen ze zelf amper zou hebben en ze ook zelf nodig zou hebben wel ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als Brabant gebrek heeft aan mondkapjes moet Groningen ook weigeren?"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Rare actie ook voor de VVD, dit zou ik eerder van GL verwachten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je deze vraag/conclusie uit m'n post kunt halen en heb ook geen idee hoe erop te antwoorden.![]()
Behalve: nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat die VVD-mevrouw het serieus overweegt en kennelijk dus niet eens weet dat ze er niet zijn. Hoe wil je kapjes weggeven die er voor je eigen zorgpersoneel al niet zijn?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ja, das echt zo van " we sturen al de mondkapjes die we niet hebben naar Griekenland"quote:Op donderdag 12 maart 2020 01:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je deze vraag/conclusie uit m'n post kunt halen en heb ook geen idee hoe erop te antwoorden.![]()
Behalve: nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat die VVD-mevrouw het serieus overweegt en kennelijk dus niet eens weet dat ze er niet zijn. Hoe wil je kapjes weggeven die er voor je eigen zorgpersoneel al niet zijn?Het is pas echt crisis als het bier op is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: